Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

BMW będzie korzystać z sieci Tesla Supercharger, niestety póki co tylko w USA i Kanadzie.

https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2055530

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Przez 3,5 roku przekonałeś tutaj w wątku do zakupu Tesli chyba tylko Krissa, bo napewno nie Słonika 🙂 Na forum Toyoty przekonałbyś przez 3,5 roku dużo więcej osób.

Powiedz mi skad w Tobie przekonanie ze ja kogokolwiek przekonuje do zakupu Tesli???

Przeciez mnie to ni ziembi ni grzeje kto czym jezdzi, dla mnie osobiscie byloby duzo ciekawiej gdyby Kriss kupil iX3 czy iX, mialbym zdecydowanie wiecej tematow do dyskusji na forum i by mi nie zajmowal wolnej ladowarki SC jak przyjade raz do roku do PL. Kupil Tesle, znam ja na wylot i teraz tylko musi ja biedak bronic na forum bo widzi ze cos tu nie klika - albo on stal sie nagle fanbojem marki albo to jednak widzi glupi hejt ktory mu sie nie zgadza z jego wlasnymi obserwacjami.

Powtarzam - nigdy tu w watku nie przekonywalem nikogo do zakupu Tesli, gadanie o wadach i zaletach jednej jak i drugiej marki staram sie utrzymywac na poziomie merytorycznym, duzo cm, litrow, kilogramow i takie tam. Po to wg mnie jest forum, kto nie chce to nie zaglada tu tylko jezdzi swoimi autami czy czyta inne watki jak mu ten nie odpowiada, dla mnie rozumie to sie samo przez sie.

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

odniósłbyś się chociaż do swoich nietrafionych prognoz upadku BMW i dlaczego sprzedaż marki nie szoruje po dnie skoro ma tak tragiczne samochody.

Wklej jeden cytat gdzie napisalem - BMW za 3 lata upadnie, za chwile koniec marki czy cos w tym stylu.

Degrengolada takiej firmy jak BMW w przypadku nietrafionej wizji przyszlosci trwa dlugimi dekadami, ma rzesze lojalnych klientow, sprzedaje rocznie 2M aut, BMW juz sie otrzasnelo, zajelo im to powiedzmy 5-10 lat (nie wiem ile oficjalnie bo roznice miedzy tym co mowia a co robia sa b. duze) ale to co mowil Froehlich kilka lat temu a to co teraz mowia decydenci BMW to sa 2 diametralnie rozne rzeczy. BMW zaspalo, pisze o tym od blisko 4 lat, a to jakie beda efekty tego zaspania bedziemy obserwowac przez kolejne dziesiatki lat. Dlatego czekam m.in na Neue Klasse.

iX3, i4 i podobne auta to zapchaj dziury, chwala im za to ze je wypuscili bo jak szukalem 3 lata temu elektryka to byl tylko i3 ale nie oszukumy sie - to sa beznadziejne elektryki, zacofane technologicznie nie tylko do Tesli ale do VW czy Kia rowniez. Samochody jako samochody ok natomiast elektryki beznadziejne.

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

To właśnie nas zasadniczo różni. Mam totalny dystans do tego czym jeżdżę i nie muszę nikogo przekonywać że to czym jeżdżę jest lepsze, bo to w żaden sposób nie wpływa na moje poczucie wartości. Za to widzę odmienne podejście u Ciebie. Jak coś powiedzieć negatywnego na temat Tesli, to jak obrazić Ciebie personalnie. A jak chcesz mi dogryźć, to piszesz takie wypociny o iX3 sądząc że mnie to dotknie. Niestety ja nie myślę podobnie.

1. Stary, ja sie nie utozsamiam z Tesla, ubzdurales sobie to moje fanbojostwo a w rzeczywistosci jestes duzo wiekszym hejterem niz ja fanbojem. Jezeli jutro Neue Klasse zrobi lepszego elektryka od Tesli to sie przesiade bez mrugniecia okiem i bede tu pisal jak i dlaczego Tesla sie upadla a BMW rosnie, sprzedam Tesle i polece do dealera po BMW. Nie po to jest forum?

2. Przesiadlem sie z Galaxy S po kilku modelach na 14 Pro i jestem zniesmaczony tym telefonem, mimo ze kiedys wnieboglosy wychwalalem Appla bo 10 lat temu ich smartfon to byl jak lyk swiezego powietrza w porownaniu do owczesnej konkurencji ktora byla zenujaca. Ale po latach osiedli na laurach, zrobili sie nudni, wtorni, w wielu aspektach zacofani wiec 15 Pro czy 16 Pro juz nie kupie tylko wroce do Samsunga. Klient glosuje portfelem.

 

34:35 - jeden z kilku krepujacych momentow w zyciu kiedy czlowiek czuje niedostatki technologiczne producenta 😜

Ogolnie ten filmik powinni ogladac szybcy i wsciekli jezdzacy 200km/h po autostradach i myslacy o elektrykach.

9.30 rano - BEV zaladowany na 100%, dusimy na autostradzie.

10.15 rano, po 45 min jazdy - bateria 20%, pozostaly zasieg 50km, moc softwarowo ograniczona 😄

10.30 rano, rowno 1h jazdy - bateria 3%. Przejechane 153km przy zuzyciu energii 47kWh/100 km 😜

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
14 minut temu, adamjttk napisał(a):

 Kupil Tesle, znam ja na wylot i teraz tylko musi ja biedak bronic na forum bo widzi ze cos tu nie klika - albo on stal sie nagle fanbojem marki albo to jednak widzi glupi hejt ktory mu sie nie zgadza z jego wlasnymi obserwacjami.

Dobrze napisane, z tym, że na forum to jeszcze można merytorycznie porozmawiac, każdy z uczestników dyskusji jezdzil chociaż chwilę Teslą i może ja odrzucić jesli nie spełnia wymagań. Normalna sprawa. Za to w życiu realnym ludzie których znasz od lat, którzy pierwszy raz na zywo zobaczyli, wsiedli, a niektórzy nawet jechali Teslą pierwszy raz mają przekonanie, że ich kilkuletnie diesle czy hybrydy są lepsze, a ja to taki biedny jestem, że muszę się męczyć w tym elektruku, jezdzic szukać ładowarek, po kilka godzin sie ładowaą no i nie mam przycisków. Ja z niczym nie przesadzam, piszę dokładnie jak jest. 

Zal mi ich po prostu i tak jak Adam mam to gdzie kto czym jeździ. Tylko jeden miała jaja i powiedział: jak kogoś nie stać to pierdo...li głupoty, że elektryki są do dupy. I ti nie chodzi o to, żeby kupować Tesle, chodzi o to, że przewaga technologii BEV jest w wielu aspektach dużo większa niż się niektórym wydaje (  W TYM MI SIĘ TAK WYDAWAŁO ), ale ludzie wiedzą lepiej. NIE ZNAM SIE TO SIE WYPOWIEM. 

Jeszcze 1 przykład. Mówię, że zajesbista jest ta technologia, bo nic nie musze robić, nic przyciskać i rano jak wsiadam do auta to mam ciepło, grzeje kierownica itd. Odpowiedz. Ja też ma ciepło, a nie mam elektryka, no bo ogrzewany garaż...

Teraz zmądrzałem i nie prowadzę dalszej dyskusji w takim przypadku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja to mam wrażenie ze koledze @adamjttk za każdym razem kiedy akcje tesli lecą mocna w dół za każdym razem się na bmw mocno ulewa. Tymczasem https://finance.yahoo.com/news/tesla-electric-vehicle-factory-mexico-002458243.html

mialo być: 

Cytat

Dla tesli Sky is, the limit, dla bmw ostatni gasi światło

A tymczasem wybór drogi jednej platformy okazuje się zbawienny dla bmw bo przy zmniejszonym popycie na elektryki bmw jest w stanie szybko dopasować swoją ofertę plus dodatkowo zwiększać regularnie udział bev w sprzedaży. Tymczasem tesla zaczyna odbijać się od szklanego sufitu i w koncu nadszedł czas na weryfikacje opowiadanych bajek i urealistycxnjenja planów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.benchmark.pl/aktualnosci/toyota-lexus-ladowarki-tesla.html

Elon Musk dopiął swego. Toyota stawia na standard ładowarek od Tesli

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@kriss really? Który to już raz post o tym samym? Rzeczywiście wielki sukces ze w stanach będzie standardem złącze amerykańskiego producenta.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

A tymczasem wybór drogi jednej platformy okazuje się zbawienny dla bmw bo przy zmniejszonym popycie na elektryki bmw jest w stanie szybko dopasować swoją ofertę plus dodatkowo zwiększać regularnie udział bev w sprzedaży. Tymczasem tesla zaczyna odbijać się od szklanego sufitu i w koncu nadszedł czas na weryfikacje opowiadanych bajek i urealistycxnjenja planów.

Brac poki jeszcze nie wykupili, 120 konny golas z 10s do setki za 200k PLN ^^

53275273059_19ebb12003_o.png

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
8 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@kriss really? Który to już raz post o tym samym? Rzeczywiście wielki sukces ze w stanach będzie standardem złącze amerykańskiego producenta.

Widzę,  że bardzo byś chciał decydować o treściach na forum. Może zostaniesz adminem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33o niczym nie chce decydować ale wklejanie tego samego kontentu co dwa dni jest nudne i jest po prostu spamem. Co do 316d jest w pewnych aspektach lepszy (jazda autostradowa) i gorszy. Nabijanie się z tego samochodu świadczy tylko i wyłącznie o leczeniu własnych kompleksów… gdybym pracował przykładowo cześć tygodnia w wawie a cześć w gda to zdecydowanie wolałbym ta 316 jak jakakolwiek tesle. Wiec po co takie auto obsikiwac? Kompleks małego czy jak?

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dobra, nie będę tu spamował Teslą, w końcu to forum BMW.

Co do lepszy gorszy, droższy tańszy, to raczej indywidualna sprawa, stąd "spory" na forum. 

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie, dlatego po co trolowac i nabijać się z jakiegoś auta czy wersji silnikowych? Każdy ma inne potrzeby a bmw jako producent Premium potrafi skroić ofertę dla każdego. Chociażby wiele firm maja swoje placówki w różnych miastach a często się zdarza ze wyższy management musi być po kilka dni w tygodniu w różnych miastach. Z drugiej strony sporo osób pracuje za granica chociazby w Niemczech i regularnie wracają z/do pracy po 1000-1500km w jedna strone. Dla takich osob taki silnik jest niemalze idealny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Dokładnie, dlatego po co trolowac i nabijać się z jakiegoś auta czy wersji silnikowych? Każdy ma inne potrzeby a bmw jako producent Premium potrafi skroić ofertę dla każdego. Chociażby wiele firm maja swoje placówki w różnych miastach a często się zdarza ze wyższy management musi być po kilka dni w tygodniu w różnych miastach. Z drugiej strony sporo osób pracuje za granica chociazby w Niemczech i regularnie wracają z/do pracy po 1000-1500km w jedna strone. Dla takich osob taki silnik jest niemalze idealny.

Słonik w pełni się zgadzam. To, że dla Adama czy dla mnie 316d jest nie do przyjęcia to nie znaczy, że ktoś takiego nie kupi. Ja to bym tylko chciał,  żeby ktoś taki najpierw pojeździł elektrykiem, a potem powiedział, że bierze diesla, bo dla niego lepszy. Dzisiaj jest najczęściej tak, że ludzie skreślają elektryki z góry,  albo po przejażdżce jakimś id3 mają opinie o autach elektrycznych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Każdy ma inne potrzeby a bmw jako producent Premium potrafi skroić ofertę dla każdego.

Moze ja sie nie znam za bardzo ale premium z definicji jest czyms wlasnie odwrotnym - "nie dla kazdego" <facepalm>

 

Oferowanie samochodu w segmencie D w 2023 z 122KM i 10s do setki jest PLUCIEM klientowi w twarz i WSTYDEM dla firmy ktora chce byc kojarzona z premium.

Najtanszy i najslabszy VW Passat ma 150KM i 9s do setki, Skoda Superb to samo, Peugeot 508 najbardziej dziadowy z dziadowych silnikow o pojemnosci 1,2l ma 130KM..

n/c

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oststnio miałem okazje jechac do wawy bmw serii 2 z jakims jednym z podstawowych silników. Jechaliśmy tym autem w tempie nieosiągalnym dla żadnego elektryka także jedynie co mogę powiedzieć to ze jesteś strasznie ubogi motoryzacyjnie a biorąc pod uwagę twoj garaż to wychodzą z ciebie tylko i wyłącznie kompleksy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Moze ja sie nie znam za bardzo ale premium z definicji jest czyms wlasnie odwrotnym - "nie dla kazdego" <facepalm>

 

Oferowanie samochodu w segmencie D w 2023 z 122KM i 10s do setki jest PLUCIEM klientowi w twarz i WSTYDEM dla firmy ktora chce byc kojarzona z premium.

Najtanszy i najslabszy VW Passat ma 150KM i 9s do setki, Skoda Superb to samo, Peugeot 508 najbardziej dziadowy z dziadowych silnikow o pojemnosci 1,2l ma 130KM..

n/c

Wręcz odwrotnie. Wstydem dla firmy aspirującej do premium jest robienie wszystkiego na jedno kopyto. 

A w BMW idziesz i składasz to co chcesz/potrzebujesz. Chcesz taniego, oszczędnego diesela? Proszę bardzo, mamy 316d. Chcesz agresywną zapierdalaczkę? Proszę bardzo, mamy M3. Chcesz elektryka? Proszę bardzo, mamy i4.  A do tego jeszcze z 20 innych opcji. Wybór i personalizacja, to jest premium!

Edytowane przez stuffman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam to 316d w serii 3 to takie samo coś jak 518d. I co? Byli klienci, pisali na forum BMW uzasadniając swój wybór. Ludzie są tą różni,  tak potrafią zaskoczyć, że mnie to nie dziwi. Jak ktoś się daje robić w konia, bo jest nieświadomy to jego sprawa. Tak radykalnie do tego nie podchodzę.  To takie moje zdanie w tym temacie.

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, stuffman napisał(a):

Wstydem dla firmy aspirującej do premium jest robienie wszystkiego na jedno kopyto.

Powiedz to np Porsche i ich 911

2 godziny temu, stuffman napisał(a):

Chcesz taniego, oszczędnego diesela? Proszę bardzo, mamy 316d. Chcesz agresywną zapierdalaczkę? Proszę bardzo, mamy M3.

Nie mam z tym zadnego problemu, tylko nie nazywajmy tego po prostu premium.

Bo jezeli robisz auto ktore z 20m na ulicy moze byc 500KM M3 za 600k PLN a rownie dobrze 316d w m-pakiecie za 200k PLN to jest to zenujace.

Idac ta logika powinni robic 911 w wersji 150KM dla tych co by chcieli a nie maja za co (z tlumaczeniem "szybszego nie potrzebuje przeciez i tak a na ulicy nikt nie odrozni")

Powtorze zeby wsiaklo - ani Skoda, ani VW ani Peugeot, jakze znamienite marki dla wybranych, nie maja sedana w segmencie D ktory by byl tak slaby i tak wolny jak te BMW, dla mnie to jest powod do wstydu dla marki, cena tej wersji jest tylko wisienka na torcie.

Premium powinno trzymac jakies standardy, nie powinno sie znizac ponizej pewnego poziomu bo zaczyna po prostu byc negatywnie kojarzone z pospolstwem i przestaje byc wtedy premium a jak sie wypuszcza auta ktore konkuruja osiagami z najwolniejszymi autami Skody i Peugeota to dla mnie jest to zenujace - PR ma znaczenie, ostatnio Victoria's Secret sie o tym przekonala jak im akcje i zyski polecialy na leb i szyje bo chcieli zwiekszyc sprzedaz wsrod ogolu kobiet (czytaj grubasek) i zaczeli wypuszczac (i co gorsza promowac na 1. miejscu) linie +size.

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 21.10.2023 o 10:58, adamjttk napisał(a):

Powiedz mi skad w Tobie przekonanie ze ja kogokolwiek przekonuje do zakupu Tesli???

Przeciez mnie to ni ziembi ni grzeje kto czym jezdzi, dla mnie osobiscie byloby duzo ciekawiej gdyby Kriss kupil iX3 czy iX, mialbym zdecydowanie wiecej tematow do dyskusji na forum i by mi nie zajmowal wolnej ladowarki SC jak przyjade raz do roku do PL. Kupil Tesle, znam ja na wylot i teraz tylko musi ja biedak bronic na forum bo widzi ze cos tu nie klika - albo on stal sie nagle fanbojem marki albo to jednak widzi glupi hejt ktory mu sie nie zgadza z jego wlasnymi obserwacjami.

Powtarzam - nigdy tu w watku nie przekonywalem nikogo do zakupu Tesli, gadanie o wadach i zaletach jednej jak i drugiej marki staram sie utrzymywac na poziomie merytorycznym, duzo cm, litrow, kilogramow i takie tam. Po to wg mnie jest forum, kto nie chce to nie zaglada tu tylko jezdzi swoimi autami czy czyta inne watki jak mu ten nie odpowiada, dla mnie rozumie to sie samo przez sie.

Jesteś tak przeze mnie odbierany i pewnie więcej osób podobne wrażenie może mieć. Ciągłe peany do Tesli i naśmiewanie się z BMW, to nic innego jak zawoluowane przekonywanie do marki na literę "T". Wszelkie Twoje obiektywne porównania na cyferkach pokazują praktycznie jedną stronę medalu. Jak inaczej wyglądałoby przekonywanie do Tesli? Dopiero odpisywanie na każdy post "kup Teslę" to jest przekonywanie? Jesteś inteligentnym gościem i doskonale wiesz, że za takie działanie byłbyś raczej dawno zbanowany na tym forum.

Za to co chwila rzucasz "subtelnie" w stylu "przejedź się Kriss TM3 Performance i zobaczysz różnicę do BMW M2". A na kolejnych stronach płytkie naśmiewanie się z BMW 316d. Jeśli nie zdajesz sobie sprawy że takim działaniem zachęcasz do zakupu Tesli, to tym gorzej to świadczy o Tobie.

A odnosząc się do BMW 316d, to dla wielu zastosowań to auto bije na głowę każdego elektryka łącznie z Teslą. Jest mnóstwo ludzi dla których poziomy 120-150KM to absolutnie wystarczający poziom, inaczej Toyota nie byłaby najlepiej sprzedającą marką samochodów na świecie. To jest wystarczający dowód na to i to jest fakt z którym nie ma sensu dyskutować.

Ja to widzę także w życiu codziennym. Znam sporo osób jeżdżących służbowymi samochodami po kilkadziesiąt tys km rocznie i nawet do głowy by mi nie przyszło zaproponować przejażdżki Teslą, bo może okaże się lepsza. Większość z nich ma auta o mocy 105-120KM i jest to dla nich kompletnie wystarczające. Jeżdżą nimi służbowo, wożą rodziny, a płacąc prywatnie za paliwo, wydają grosze. Doskonale wiesz, ale to przemilczasz, że takie auto po rabatach można dostać pewnie za 160-170tys mając komfortowe i ciche auto i nawet jak Passat będzie 20-30tys tańszy, to myślę że takie auto znajduje nabywców. Dla takich klientów flotowych, Tesla nawet nie jest brana pod uwagę i nie chodzi tutaj nawet o cenę która startuje od 205tys zł, ale za jej kompletną niefunkcjonalność w zastosowaniu przy większych przebiegach. Gdybym kupował swojej żonie względnie tanie auto, którym chciałaby jeździć w trasy, to rozważałbym 316i mającym 136KM czy takim 316d, które byłyby dla niej całkowicie wystarczającymi.

Założę się że takie auta nadal będą miały większy sens od każdego elektryka przez kolejne 10-20lat, bo nie wierzę że regulacja UE w niezmienionym kształcie będzie funkcjonować po 2035. Prędzej te auta zamienią się w jakieś pseudohybrydy 316e i nadal będą szły w dziesiątkach czy setkach tys sztuk.

Podsumowując, nabijanie się z 316d jest dość płytkie i przepraszam Kriss za szczerość, ale podzielę się wrażeniem że wtórując szyderze Adama, sprawiasz na mnie podobne wrażenie jak koledzy którzy śmieją się z Twojej Tesli.

W dniu 21.10.2023 o 10:58, adamjttk napisał(a):

Wklej jeden cytat gdzie napisalem - BMW za 3 lata upadnie, za chwile koniec marki czy cos w tym stylu.

Degrengolada takiej firmy jak BMW w przypadku nietrafionej wizji przyszlosci trwa dlugimi dekadami, ma rzesze lojalnych klientow, sprzedaje rocznie 2M aut, BMW juz sie otrzasnelo, zajelo im to powiedzmy 5-10 lat (nie wiem ile oficjalnie bo roznice miedzy tym co mowia a co robia sa b. duze) ale to co mowil Froehlich kilka lat temu a to co teraz mowia decydenci BMW to sa 2 diametralnie rozne rzeczy. BMW zaspalo, pisze o tym od blisko 4 lat, a to jakie beda efekty tego zaspania bedziemy obserwowac przez kolejne dziesiatki lat. Dlatego czekam m.in na Neue Klasse.

iX3, i4 i podobne auta to zapchaj dziury, chwala im za to ze je wypuscili bo jak szukalem 3 lata temu elektryka to byl tylko i3 ale nie oszukumy sie - to sa beznadziejne elektryki, zacofane technologicznie nie tylko do Tesli ale do VW czy Kia rowniez. Samochody jako samochody ok natomiast elektryki beznadziejne.

Nie wiem co Ciebie tak piecze w tym BMW? Że robią iX3, ktory ma parametry jak TMY RWD, ale jest bardziej funkcjonalny jako samochód, tylko jest sporo droższy, podobnie jak z i4 vs TM3? Pisałem tutaj wielokrotnie publicznie, że dziś iX3 wg mnie jest sporo za drogie i sam bym wybrał Teslę Y na dzień dzisiejszy, a Ty mnie nazywasz hejterem Tesli 😄 😄

BMW ma swoją niszę, widocznie Ty w niej nie jesteś, zaakceptuj to. To że sprzedają swoje 2m aut rocznie znaczy że są ludzie dla który to ma większą wartość niż Tesla. Ciągłe naśmiewanie się z premiowatości lub niepremiowavości 316d, 518d czy innych 530i czy znaczków ///M, które tak Ciebie pieczą, świadczy jedynie o tym że chcesz sobie coś udowodnić i nas w to wciągasz tutaj na forum. Ja czasem nie wytrzymam takiej płytkiej szydery i mi się wtedy ulewa 🙂 Za konstruktywną krytykę, żeby nie było, szanuję Cię. Nie jestem zaślepionym fanem BMW i widzę dużo błędów moim zdaniem i chętnie o nich mogę mówić, ale wciąż fanem jestem i tego nie ukrywam.

Różni nas chyba to, że ja nie czuję się zaślepiony i widzę alternatywy do aut BMW jak Porsche, Mercedes, Audi czy nawet Tesla w niektórych segmentach. Ale wiem że wybierając Porsche trzeba dopłacić, a wybierając Teslę mogę trochę oszczędzić. Za to moje wrażenie jest takie, że Ty chyba jesteś zaślepionym fanem Tesli, bo nie widzisz do niej alternatyw. Chyba że jestem w błędzie i mnie zaraz wyprowadzisz z niego wypisując jakie alternatywnie auta byś kupił do Tesli Model 3 czy Y 🙂

W dniu 21.10.2023 o 10:58, adamjttk napisał(a):

1. Stary, ja sie nie utozsamiam z Tesla, ubzdurales sobie to moje fanbojostwo a w rzeczywistosci jestes duzo wiekszym hejterem niz ja fanbojem. Jezeli jutro Neue Klasse zrobi lepszego elektryka od Tesli to sie przesiade bez mrugniecia okiem i bede tu pisal jak i dlaczego Tesla sie upadla a BMW rosnie, sprzedam Tesle i polece do dealera po BMW. Nie po to jest forum?

Nie zgodzę się z tym. Wiele dobrych słów o Tesli mówiłem, wypożyczałem Teslę w czasie wyjazdów i chwaliłem za pewne cechy, a aktualnie mam rezerwację na Tesle na kolejnym wyjeździe zagranicznym i będę testował infrastrukturę SC 🙂 Testowałem wiele Tesli i pisałem o jej zaletach. Za to Twoje testy BMW najczęściej są szukaniem dziury w całym, a Twój kontakt ze spalinowym BMW zakończył się na swoim starym F10 o konstrukcji sprzed 14 lat i wydajesz opinię o autach spalinowych na podstawie jakiegoś zajechanego starego Mercedesa V klasę. Żeby być obiektywnym powinieneś przejechać się jakimiś fajnymi R6, V6 czy innymi V8. Podzielisz się z nami jakimi modelami benzynowymi jeździłeś i jakie miałeś wrażenia żeby obiektywnie porównać te napędy? Nie pisz że sprzedaż takich silników to margines, bo np w takich Stanach marginesem jest wszystko co jest od nich mniejsze.

W dniu 21.10.2023 o 10:58, adamjttk napisał(a):

2. Przesiadlem sie z Galaxy S po kilku modelach na 14 Pro i jestem zniesmaczony tym telefonem, mimo ze kiedys wnieboglosy wychwalalem Appla bo 10 lat temu ich smartfon to byl jak lyk swiezego powietrza w porownaniu do owczesnej konkurencji ktora byla zenujaca. Ale po latach osiedli na laurach, zrobili sie nudni, wtorni, w wielu aspektach zacofani wiec 15 Pro czy 16 Pro juz nie kupie tylko wroce do Samsunga. Klient glosuje portfelem.

Gratuluję. Może przynajmniej przestaniesz szukać pełnych analogii Tesli do Apple, bo w mojej opinii jest ich mniej niż Ci się wydaje.

W dniu 21.10.2023 o 10:58, adamjttk napisał(a):

34:35 - jeden z kilku krepujacych momentow w zyciu kiedy czlowiek czuje niedostatki technologiczne producenta 😜

Ogolnie ten filmik powinni ogladac szybcy i wsciekli jezdzacy 200km/h po autostradach i myslacy o elektrykach.

To jest właśnie przykład Twojej stronniczości. Podbnych tekstów jest setki, a teksty o ograniczeniach technologicznych Tesli jak na lekarstwo. W kółko do znudzenia powtarzasz pozorując "obiektywność" że brakuje head-up i yoke się nie sprawdza, a wszystko inne super.

Na zakończenie, żeby było trochę bardziej merytorycznie, jako że lubisz sedany, zachęcam Cię do jazdy próbnej BMW i5 w wersji M60. Jakiś czas temu testowałem to auto oraz BMW iX, BMW EQE 350 SUV i chętnie się podzielę wrażeniami. Zdradzę że całokształt BMW i5 zrobił na mnie baardzo pozytywne wrażenie, szczególnie za prowadzenie. Być może jazda na codzień SUVami wpływa na moje postrzeganie jak świetnie zestrojone jest zawieszenie i5 M60 i jak się prowadzi. W wolnej chwili przejadę się Teslą Model S, żeby mieć porównanie obiektywne, ale po feelingu wnętrza Model S oraz i5, zdecydowanie bardziej podoba mi się BMW. Jakość materiałów, a szczególnie skóry i wygody foteli oraz samego designu wnętrza BMW, które w końcu jest stonowane po ekscentrycznym iX, to w mojej opinii duża przewaga do Modelu S. I to nawet pomimo tego że ma tunel środkowy z tyłu oraz brak elektrycznej klapki 😄 😄 W wersji kombi to może być świetne auto i poważnie bym rozważał gdybym chciał się pozbyć SUV.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Powiedz to np Porsche i ich 911

Porównywanie 911 (czyli supersamochodu w topowej wersji) do mniejszego sedana, to jak porównywanie J.Lo do Krysi P. Świadczy źle, ale o porównującym. 

Pewnie niedługo się dowiemy od Adama, że Mercedes nie jest premium, bo robi ciężarówki, a te maja więcej niż 10s do setki.

Powtórzę jeszcze raz, może ogarnie. Jak sobie ktoś wymyśli, że nie potrzebuje mocnego silnika, a chce mieć w środku full individual, lasery, hudy, harmanny itp to może sobie takie BMW zamówić na bazie 316d. To się nazywa personalizacja i to jest PREMIUM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Za to co chwila rzucasz "subtelnie" w stylu "przejedź się Kriss TM3 Performance i zobaczysz różnicę do BMW M2". A na kolejnych stronach płytkie naśmiewanie się z BMW 316d. Jeśli nie zdajesz sobie sprawy że takim działaniem zachęcasz do zakupu Tesli, to tym gorzej to świadczy o Tobie.

Podsumowując, nabijanie się z 316d jest dość płytkie i przepraszam Kriss za szczerość, ale podzielę się wrażeniem że wtórując szyderze Adama, sprawiasz na mnie podobne wrażenie jak koledzy którzy śmieją się z Twojej Tesli.

Nie wiem co Ciebie tak piecze w tym BMW? Że robią iX3, ktory ma parametry jak TMY RWD, ale jest bardziej funkcjonalny jako samochód, tylko jest sporo droższy

 

Chętnie się odniosę do tych 3 wątków.

Auta elektryczne nie nadają się wg mnie do szybkiej jazdy, tylko szybko przyspieszają, dlatego odrzuciłem wersję Performance. Do szybkiej jazdy mam BMW M2.

Napisałem, że nie jestem tak radykalny w tym temacie i że są ludzie, którzy to kupią, bo nie mają świadomości. To moje zdanie i takie mam. To, że ktoś akceptuje w jakiejś Skodzie czy Toyocie to nie znaczy, że w 2023 roku BMW powinno takie auto oferować. Jeśli uważasz inaczej, będę zdziwiony.

A to mnie zaciekawiło, w czym jest iX3 bardziej funkcjonalny od Tesli Y, pytam serio, bo nie wiem.

P.S. Na nic się nie obrażam, mam do Ciebie duży szacunek jak i do pozostałych, mimo, że się na żywo nie znamy. Staram się być obiektywny, ale jak bym odleciał, śmiało piszcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
30 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Chętnie się odniosę do tych 3 wątków.

Auta elektryczne nie nadają się wg mnie do szybkiej jazdy, tylko szybko przyspieszają, dlatego odrzuciłem wersję Performance. Do szybkiej jazdy mam BMW M2.

Napisałem, że nie jestem tak radykalny w tym temacie i że są ludzie, którzy to kupią, bo nie mają świadomości. To moje zdanie i takie mam. To, że ktoś akceptuje w jakiejś Skodzie czy Toyocie to nie znaczy, że w 2023 roku BMW powinno takie auto oferować. Jeśli uważasz inaczej, będę zdziwiony.

A to mnie zaciekawiło, w czym jest iX3 bardziej funkcjonalny od Tesli Y, pytam serio, bo nie wiem.

P.S. Na nic się nie obrażam, mam do Ciebie duży szacunek jak i do pozostałych, mimo, że się na żywo nie znamy. Staram się być obiektywny, ale jak bym odleciał, śmiało piszcie. 

Większa funkcjonalność iX3 wynikają częściowo z dziedziczonej bryły X3 i są to dla mnie:

- możliwość załadowania bagażu po dach (zdarza mi się regularnie, nawet na niedużych trasach jak odwiedzam rodzine miasto)

- możliwość zamontowania solidnej siatki oddzielającej przestrzeń bagażową od kabiny (dla mnie to większe bezpieczeństwo także wynikające z minimalizacji latania przedmiotów w razie bardzo gwałotowenego hamowania)

- wyższy prześwit niż TMY (179mm vs 167mm). Na polnych drogach te 2cm może czasem zabraknąć, a pod spodem mamy kosztowne baterie

- Apple Car play - dla mnie to bije na głowę wszystko inne, ale jestem w stanie zrozumieć że dla kogoś Tesla ma jakąś tam alternatywę

- dużo lepsze wyciszenie samochodu odczuwalne już przy 100km/h+, a szczególnie prędkości autostradowe 120-140

- normalna roleta, a nie tandetna dykta

- dużo uchwytów i łatwa możliwość montażu siatki w bagażniku na całej powierzchni z mocowaniem w 4 punktach - regularnie z tego korzystam, szczególnie wygodne w elektryku

- hak holowniczy elektryczny i chowany pod auto

- "wycinanie" samochodów w adaptacyjnych LEDach (można powiedzieć że to bezpieczeństwo, bo ja na trasie w nocy zawsze jeżdżę na "długich" bo mam zawsze doświetlone pobocze)

- pochylana tylna kanapa

- lepsze pompowane podparcie boczne foteli sportowych

- skorzana kierownica przyjemniejsza w dotyku i zużywająca się mniej

- karta BMW charging, dzięki której ładuję 1.07zł na AC w GW i innych sieciach oraz 1.80zł na dowolnie szybkich DC GW i innych

- normalne czujniki parkowania, które nie mylą się tak jak kamera, szczególnie w nocy i przy słabym oświetleniu

- bardziej komfortowe i dla mnie pewniejsze zawieszenie niż TMY

- tunel z tyłu żeby się zakupy nie chleobotyły - to jako żart 🙂

 

I jeszcze plus nie związany z samochodem, ale polskimi realiami. W promieniu 20km mam 6 serwisów ASO BMW z sensownymi terminami, a Tesli mam 1 i do tego daleko. Jakbym miał coś reklamować, to by mi się chyba nawet nie chciało jechać do Tesli. W razie stłuczki, jestem spokojniejszy że bezproblemowo i bezgotówkowo rozwiążę problem, o czym miałem okazję się nawet przekonać.

Do tego w BMW mam 5 lat gwarancji na wszystko (dodatkowo płatna, ale jest).

I po takich argumentach, elektryczne klapki i netflixy i 80km większy zasięg WLTP mniej w porównaniu do TMY LR, zupełnie mnie grzeją. W porównaniu do TMY RWD zasięg jest nawet identyczny.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
29 minut temu, BMFun napisał(a):

- możliwość zamontowania solidnej siatki oddzielającej przestrzeń bagażową od kabiny (dla mnie to większe bezpieczeństwo także wynikające z minimalizacji latania przedmiotów w razie bardzo gwałotowenego hamowania)

- wyższy prześwit niż TMY (179mm vs 167mm). Na polnych drogach te 2cm może czasem zabraknąć, a pod spodem mamy kosztowne baterie

- dużo uchwytów i łatwa możliwość montażu siatki w bagażniku na całej powierzchni z mocowaniem w 4 punktach - regularnie z tego korzystam, szczególnie wygodne w elektryku

- pochylana tylna kanapa

 

mam 4 punkty mocowania satki

prześwit 172 mm, czyli 7 mm mniej

mam pochylaną tylną kanapę

mam bardzo komfortowe i pewne zawieszenie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 minutę temu, Kriss33 napisał(a):

mam 4 punkty mocowania satki

prześwit 172 mm, czyli 7 mm mniej

mam pochylaną tylną kanapę

mam bardzo komfortowe i pewne zawieszenie

 

Wymieniłeś 4 punkty z powyższych, więc reszta albo nieistotna dla Ciebie, albo przy różnicy w cenie do zaakceptowania. Także gratuluje dobrego wyboru 🙂 Najważniejsze dopasować produkt dla siebie.

Dzisiaj sam bym Ci Teslę polecał, bo 100k różnicy (BMW za 300k + ew. rabaty vs TMY RWD za 224k minus 27k dopłaty) absolutnie nie zrekompensują mi powyższych zalet, a dodadzą wiele niekwestionowanych zalet które ma Tesla. Także dziś Tesla to no-brainer wg mnie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymieniłem tylko te, które nie zgadzają się z tym co napisałeś. Widocznie w Tesli, którą jeździłeś tego nie było, albo nie zwróciłeś uwagi. 

Reszta nieistotna. Nigdy w życiu nie zapakowałem żadnego auta po dach, hak miałem w 5 autach, teraz nie mam, bo mi niepotrzebny. W razie W mam dalej auto terenowe z hakiem itd. 

Czy lepiej mieć 1 serwis czy 20? Lepiej 20, a najlepiej jak do Ciebie przyjedzie...

I nie pisz mi o cenie, bo ja nawet do iX3 nie podchodziłem, nie ważne ile kosztuje. Chciałem Tesle. I piszę to po raz ostatni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.