Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33 aż takim onanista nie jestem żeby drążyć czym jest wyłożony bagażnik i do której połowy jest plastik. Wsiadając do tesli model y to pierwsze co zakuło mnie w oczy to dźwięk zamykanych drzwi. Następnie niespodobala mi się plastikowa kierownica i siedzenia. Kolejna rzeczą która mi przeszkadzała po kilku minutach jazdy to brak możliwości zasłonięcia okna dachowego (nie lubie jak mnie słońce atakuje kiedy nie chce) no i grzanie w tyłek przez siedzenia). Do tego doszedł panujący pogłos w samochodzie no i dobiegające zewsząd hałasy. Nie czułem się w tym samochodzie jak w prawdziwym aucie Premium, może to tez kwestia odniesienia/nie wiem ale oczekiwałem czegoś więcej od auta. Nawiąże jeszcze do gui bo wcale nie jest takie idealne i bezproblemowe jak to wszyscy tutaj opisują. Przykładowo w salonie stał wiśniowy y którego przedni frunk wyglądał jakby byl niedomknięty ale nie poradziłem sobie z jego otworzeniem zarówno z poziomu tableta jak i próbując znaleźć jakaś dźwignie zabezpieczająca. Tak samo okienka według mnie nie są intuicyjne. Przykładowo miałem odpalone chyba spotify a spod niego dosyć sporo wystawały mapy. Próbowałem je powiększyć klikając na nie ale oczywiście nie dało się, trzeba było kliknąć w ikonkę map. Polecenia głosowe tez nie wszystkie dobrze działały (spróbuj powiedzieć tesli aby nawigowala do stacji ładowania ionity). No i jednak te dwie nieopisane rolki i brak przycisków to kompletnie nie moja bajka. Przyciski bardzo ułatwiają obsługę auta, czyniąc jazde O WIELE BEZPIECZNIEJSZA. W Mercedesie korzystam z wielu przycisków nagminnie, natomiast jak kilka razy robiłem cos na ekranie to dobrze ze mam asystentów ruchu bo felgi by juz nie były całe albo jakaś przycierka na pewno zaliczona. Kilka razy ni juz tyłek uratowały orzez zabawę z tabletem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widzisz Słonik co Ty piszesz? Oceniasz innych przez swój pryzmat, ale to tylko świadczy o Tobie. Ja szanuje wybór każdego, nie krytykuje jak robi inaczej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33 W którym miejscu oceniam wybory innych? Zapytałeś się co mi przeszkadza w jakości tesli wiec ci opisałem moje odczucia. Z mojego doświadczenia wiem, ze wiele zależy od tego czym sie zwykle jeździło. Inaczej będzie patrzył na auto ktoś kto przesiądzie sie z aygo 1.0 w manualu a inaczej ktoś kto jezdzi np s600. Przykładowo pamietam jakie było wow jak kiedyś przesiadłem sie z manuala do samochodu w automacie. Zupełnie inna liga jakości jazdy., tak samo jak pojawiły sie klimatyzacje wiele wiele innych gadżetów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Może dlatego,  że produkcja Niemcy, detale decydują o lepszej jakości niż wersja z Chin. Np wykończenie bagaznika z Chin jest do połowy w materiale, a w połowie w plastiku. Z niemiec calosc w materiale. Testa Tesli nie rowna.

Musze tu sprostowac troche, co do Tesla Tesli nie rowna to 100% zgody bo jakosc montazu, usprawnienia czy nawet dane wyposazenie w danej chwili sa pochodna danej linii montazowej i konkretnej fabryki - usprawnienia sa dokonywane z tygodnia na tydzien i to odroznia mocno ta firme od legacy, gdzie widoczne zmiany sa dokonywane max co roku a najczesciej przy liftach co 3 lata.

Nie wszyscy musza to lubic od razu zaznaczam bo jest to niecodzienne odrobine, troche kupuje sie kota w worku, Tesla nie ma oficjalnych katalogow, danych technicznych etc - godzisz sie na ich produkt albo nie, takie kinder jajo. 

Na DZISIAJ, w USA i EU model 3 jest rozny, tu po liftingu, tam jeszcze przed. TMY tez sie rozni detalami w Chinach od tego w EU (nawet nie wiedzialem o tym bagazniku) bo zjezdza z nieco innych lini montazowych.

Natomiast co prostuje - wydaje mi sie, ze jezeli chodzi o powtarzalnosc i ogolnie lepsza "jakosc" to fabryka w Chinach jednak prowadzi nad ta niemiecka - maja zaloge z dluzszym stazem, powtarzalniejsza i sporo wieksza produkcje, ogolnie jest bardziej solidnie i powtarzalnie. Przynajmniej takie wrazenie odnioslem po porownaniu TM3P (USA) do TM3 SR(Chiny) i duzej ilosci artykulow o autach z DE gdzie widac ze trwa ciagle "kalibracja" i jest zwiekszana produkcja z wystepujacym nadal problemem z obsada zalogi.

@słonik40 - az zaplusowalem, w koncu jakis merytoryczny post zwiezle i na temat - nie podoba mi sie to, to i tamto, szanuje 🙂

Ja patrze kompleksowo/value i na dzisiaj jak widze TMY LR za 260k PLN z calym jej dobrodziestwem inwentarza to ww wady calkowicie jestem w stanie zaakceptowac, tym bardziej ze czesc z nich jest subiektywna. To czy inna osoba bedzie w tej cenie wolala kupic np X3 2.0d - hej, kazdego wolna wola, bedzie ciszej na autostradzie, dalej sie zajedzie, lepszy dzwiek zamykania drzwi. A to, ze ma przy okazji 30 innych wad w porownaniu do TMY - to jest inna sprawa.

Ludzie glosuja portfelem i w sumie powoli widzimy coraz wyrazniej jak glosuja i tez sie nie ma co z tego powodu obrazac, nie? 😉

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33ale ja pisałem o sobie 😀

@adamjttk to by się zgadzało , co fabryka i jakie części aktualnie na stocku to jest ladowane do auta. Podobno w Chinach właśnie poszedł update środka w modelu y, taki sam jak w highland https://www.teslarati.com/tesla-model-y-ambient-lights-new-wheels-update-china/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam całkowita zgoda z tą jakością produkcji Chiny vs Niemcy. Niemcy już chyba nadgonili i niektóre detale robią lepiej typu wykończenie bagażnika.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kilka ciekawych wiadomości, zwłaszcza dla tych, którzy dokonali rezerwacji Tesli Model Y w Malezji. Tesla Model Y otrzymała niewielką aktualizację w Chinach.

Nie jest to całkiem duże ulepszenie, jak to, które Tesla Model 3 otrzymała po liftingu „Highland”, który nastąpi dopiero wtedy, gdy ostatecznie zostanie on poddany liftingowi pod kryptonimem „Juniper”.

Tesla Model Y otrzymuje drobne aktualizacje w Chinach – oświetlenie wnętrza, 5,9 s 0-100 i czarne koła dla RWD

Oto zmiany dotyczące odświeżenia Modelu Y w październiku 2023 r.:

  • Nowe oświetlenie otoczenia – panele wykończeniowe deski rozdzielczej mają teraz zintegrowany pasek oświetlenia otoczenia. Istnieje możliwość zmiany koloru oświetlenia. To nie to samo, co Model 3, który ma pasek oświetlenia otoczenia zintegrowany w górnej części deski rozdzielczej, niemniej jednak powinien pomóc w nadaniu wnętrzu Modelu Y bardziej ekskluzywnego charakteru.
  • Czarne koła dla 19 kół Gemini – są to standardowe koła w wersjach RWD i LR w Malezji. Wcześniej były srebrne, teraz czarne.
  • Model RWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 s – wcześniej było to 6,9 sekundy, więc przyspieszenie o 1 sekundę jest znacznie szybsze. Aby dać ci wyobrażenie, płatna funkcja zwiększania przyspieszenia w modelu LR skraca czas przyspieszania tylko o 0,6 sekundy, więc 1 sekunda to szybko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, BMFun napisał(a):

Kriss, porownuje Model s/X do EQE. To jest jabłko z jabłkami. Ja nie mam z tym problemu że ktoś nie widzi różnicy. Już to kiedyś napisałem Adamowi za co się obruszył. To jak w reklamie Dosia - nie widać różnicy, to bierz tańsze. Po co przepłacać. Są różne potrzeby, różne priorytety, więc mamy wiele różnych marek. Każdy dla siebie coś znajdzie. 

To nie do końca prawda. Jeśli chodzi o wymiary zewnętrzne to prawie się zgadza. TMS ma zdecydowanie więcej miejsca w środku, jest dużo bardziej przestronniejsza. Poza tym nawet najlepsza specyfikacja EQE odstaje osiągami i zasięgiem od najtańszej Tesli.  W najtańszej Tesli dostajesz zawieszenie pneumatyczne z pamięcią. Świetna sprawa, na często uczęszczanych trasach zawieszenie samo się podnosi, wentylowane siedzenia, świetne nagłośnienie itp. Zanim kupiłem TMS przetestowałem prawie wszystko co było dostępne na rynku. Wnętrze i komfort w TMS w porównaniu do TMY i TM3 to kompletnie inna liga. Obecnie TMS pod względem osiągów, zasięgu i ceny nie ma konkurencji na rynku.

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):
  • Model RWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 s – wcześniej było to 6,9 sekundy, więc przyspieszenie o 1 sekundę jest znacznie szybsze. Aby dać ci wyobrażenie, płatna funkcja zwiększania przyspieszenia w modelu LR skraca czas przyspieszania tylko o 0,6 sekundy, więc 1 sekunda to szybko.

To niesamowite jak elektryki zmienily postrzeganie dynamiki aut, te 6s do setki to taka norma w zasadzie w BEV, jeszcze dekade temu (czy nawet w sumie i teraz), za te 6s do setki trzeba bylo wylozyc naprawde bardzo duzo pieniedzy u dealera za doplate do wersji podstawowych ktore mialy 8-10s do setki. Takie BMW nadal uskutecznia swoje 320 i 8s do setki jako podstawe, nawet w hybrydach wprowadzili te wykastrowane 320e..

Mnie nadal frapuje co sie swieci z nowa TM3 Performance, na tym filmiku widac, ze 100-200 bardzo kuleje w TM3P (0-100 i cwiartka nie jest zla ale trap speed juz blado) - jezeli Tesla chce zostac w grze to w wersji Performance nie widze opcji zeby osiagi 100-200 nie zostaly ZNACZACA poprawione, ta wersja musi karac spalinowe M3 inaczej przyznaja sie do sufitu w tym segmencie co bedzie imho bardzo zle odebrane na rynku.

14 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Obecnie TMS pod względem osiągów, zasięgu i ceny nie ma konkurencji na rynku.

To zdanie w sumie swietnie podsumowuje filozofie Tesli i to co wg nich jest najwazniejsze w elektrykach. Dodalbym jeszcze przestronnosc wnetrza i ogolnie pakownosc.

A jezeli preferujemy egzaltowanie sie Nappa, dzwiekiem zamykania drzwi, fantazyjnym ambientem czy chromowanymi detalami etc (nie widze w tym nic zlego oczywiscie) - trzeba isc do (niemieckiej) konkurencji.

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Jac3kBMWw Eqe tez masz pneumatyke z pamięcią. Jak podnosisz auto to się pyta czy zapamiętać lokalizacje. Do tego kupę innych bajerow których próżno szukać w tesli jak tylne koła skrętne, światła matrycowe, headup, masaż, nappa, doświetlenie wnetrza/zewnątrz, otwierany dach, roleta dachowa, augmented reality, automatycznie otwierany/zamykany hak holowniczy, możliwość otworzenia bagażnika noga i jeszcze sporo innych bajerkow ale fakt, jak doposazysz auto to przegrywa cena I zasiegiem ale nawet sedan ńie jest tak bardzo niski jak model s. Wsiadanie i wysiadanie do modelu s wygodne nie jest a siedząc w srodku niewiele widać bo auto jest niskie. Do tego sedan będzie tracił na wartości dużo szybciej jak suv. Wisienka na torcie jest naprawdę kiepska jakość wpasowania/wykonania. Oczywiście jak dla kogoś zasięg autostradowy to priorytet to poza tymi wszystkimi wadami auto warte rozpatrzenia.

 

@Kriss33nie wiek jak ty do tego podchodzisz ale ja bym był na ten lifting wnetrza i osiągów modelu y na twoim miejscu mega wk… właśnie twoje auto straciło ładnych parenascie tysięcy, takie wrzutki tesli są niefajne bo nigdy niemwiesz kiedy będziesz stratny chociaż i tak wygrałeś w porównaniu z nabitymi w tesle w zeszłym roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

no tytuł szok, Kornacki, przeciwnik elektryków, takie coś. oglądam  🙂

 

o lol, dzieki Kriss za link, wlasnie obejrzalem cale 20 min.

Powiem szczerze nie wierze, po 3,5 roku siedzenia w tym watku i tlumaczeniu ludziom ze ta Tesla robi naprawde dobra robote w motoryzacji, tlumaczeniu ze z elektrykami da sie zyc, ze sa fajne na codzien, po wysluchiwaniu przez 400 stron litani najprzerozniejszych i najdziwniejszych zarzutow zarowno ze strony forumowiczow jak i odpieraniu artykulow z polskich pudelkow motoryzacyjnych - widze calkowita zmiane frontu w polskich "internetach" 😮

Najpierw Bak teraz Kornacki, jakby nie patrzec, jakies tam jednak autorytety motoryzacyjne w PL, ciezko posadzac o fanbojstwo.

Po pierwsze - co jest, 24 minuty filmik a ja tam nie uslyszalem jedej wady tego samochodu (!), same zachwyty, ochy i achy. Dla przykladu - co mowi o elektrycznym napedzie (17.00) czy o jezdzeniu po tych rondach o ktorych tyle tu bylo sprzeczek (22.00). Tesla mu zaplacila? W referrale sie zaczyna bawic? O co kaman? Gry mu sie podobaja? Duzy tablet nie przeszkadza czy brak licznika za kierownica?

Po drugie - widze tu jednak sporo hipokryzji, pierwsze slysze, zeby Kornacki od 7 lat prywatnie uzytkowal Leafa, z tego co mi sie kojarzylo bylo zawsze psioczone na elektryki.

3. Czy on mowi cokolwiek innego niz ja tu pisalem o zaletach Tesli po mojej pierwszej jezdzie testowej w 2020r..?

 

Co za czasow doczekalem, polscy motoryzacyjni prezenterzy kupuja i chwala TM3, slonik ma w garazu 2 elektryki, model Y najpopularniejszym autem w Europie a kapitalizacja gieldowa Tesli wynosi tyle co kapitalizacja pozostalych 9 najwiekszych producentow motoryzacyjnych (!!!) czy 1/3 calego sektora moto na gieldzie. I to wszystko w 3,5 roku, przeciez jak sie poczyta pierwsze posty w tym watku to jakby czlowiek lata 90-te wspominal z perspektywy PL, jakas zamierzchla przeszlosc.

Jeszcze raz zeby zrozumiec - kapitalizacja firmy na 1. miejscu wynosi tyle co laczna kapitalizacja pozostalych firm razem na miejscu 2-10 (!)

A na koniec Kriss, ujezdzajac M2 kupuje model Y i mowi publicznie ze auto jest fajne, ze zaglosowal portfelem a naped elektryczny jest ok 🙂

Moja rola w tym watku chyba powoli dobiega konca

https://companiesmarketcap.com/automakers/largest-automakers-by-market-cap/

53227238704_6750f883fa_o.png

 

 

 

https://companiesmarketcap.com/automakers/largest-automakers-by-market-cap/

 

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napęd elektryczny nie jest ok. Na codzień jest lepszy niż spalinowy i znalazłem przewagę tej technologii. To jest dopiero podsumowanie.  Jestem zachwycony jazda Tesla Y. Mało tego , to auto mi się podoba i było bardzo ciężko je kupić. W tym momencie Słonik przestanie czytać i uzna, że jednak Kriss zwariował..

Otóż nie. Kupiłem biały RWD z czarnymi 20" i dosłownie było ich ze 2 szt na tydzień po kilka sekund.  Oczywiście w invertory z rabatem. 

Co do M2, to jest cudowny samochód, daje mnóstwo emocji, ale nie w mieście w codziennej jeździe w korkach. Te 2 auta razem to dla mnie high level. 

Spełniajcie marzenia motoryzacyjne. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak właśnie powstają gowno legendy. Kornacki nie jest żadnym prźeciwnikiem elektrykow. Od kilku lat prywatnie jezdzi nissanem leaf.

Adam zanim kogoś posadzisz o hipokryzje zrób dobry research https://www.youtube.com/watch?v=nUpuAbmk0DI film z 2021 roku, na początku kornacki mówi ze jezdzi nissanem leaf od 5 lat czyli w sumie już 7 lat. Pan kornacki miał prędzej elektryka od ciebie 😀

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W tym filmie nadal mowi, ze uważa ze elektryk powinien to być tani i mały do miasta. Ze drogie elektryki są bezsensu i bez emocji a tesla jest bardzo tania i ze jak to on powiedział jest to prosty samochód dla prostych ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do tej prostoty, zakładam, że takie jest postrzeganie ze względu budowę wnętrza.  Tak się zastanawiam czy ktoś z Tesli wykazał się geniuszem, a inni producenci nam wmawiali, że potrzebujemy mnóstwa przycisków, żeby auto robiło to do czego służy.  Tesla nie ma przyskow a jeździ.  Nie odczułem żadnego dyskomfortu w związku z tym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Idąc takim tokiem myślenia bez sensu dopłacać do tesli bo Dacia spring jest tańsza i tez jezdzi. Wszystko można sobie zracjonalizować. Dla mnie brak przycisków to jest igranie z moim bezpieczeństwem. Przyciski naciskam nieodrywając wzroku od drogi natomiast patrząc w ekran często pokonuje kilkaset metrów drogi na której wszystko może się wydarzyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 minut temu, słonik40 napisał(a):

Równie dobrze mógłbym zapytać dlaczego u ciebie w garażu nie stoi jais yaris w automacie zamiast m2 które cie meczy na mieście 😀

Słonik wiesz, że to zart był.  Wiem , że ludzie tak reagują na Tesle, bo mi to wprost powiedzieli. "Tu nic nie ma". Tylko, że oni uważają,  że to auto jest jakieś gorsze, wybrakowane, oni mają lepsze, te swoje diesle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33 dla mnie nie istnieje cos takiego jak najlepsze czy najgorsze auto. Mój stary jeep na AT jest wiele lepszy do wjazdu w las niż Eqe. Tak samo kornacki ujeżdża jakiegoś starego leafa i tez jest zadowolony. To samo kupując auto. Jednego dnia dostaniesz świetna ofertę na auto a a drugiego na auto b. Każdy ma inny budżet/wymagania i podejście. Moj szwagier właśnie odebrał druga już nowa octavię w kombi i dla niego to najlepsze auto na świecie. W tej cenie kupił by tm3 ale jak to sam mówi nie miałby takiej praktyczności jak ma w octavii a ma 2 dzieci i często jezdzi z trumna na dachu i rowerami na haku. Czy dla niego octavia jest lepsza od tesli? Zdecydowanie tak a dla ciebie może byc już zupełnie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.