Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

No i na koniec troche o i4 M50, porownaniu do G80 oraz do TM3P

Z cyklu "sheer driving pleasure" i4 M50:

"BMW (i4 M50) sprawia wrazenie lepiej wykonanego, co nie jest zadna niespodzianka. Ale jest nia co innego - Model 3 daje wiecej frajdy z jazdy niz i4. Jest niedorzecznie szybki na prostej, a praktyczny brak przechylow nadwozia i potwornie bezposredni uklad kierowniczy sprawiaja, ze w zakretach na twojej twarzy rysuje sie usmiech. BMW zapewnia za to lepsze wyczucie, ale niemal calym soba daje do zrozumienia, ze nie chce, abys sie rzucal w pogon za amerykanskim rywalem. Jak na BMW jest troche bezwladne i malo spektakularne... Tesla to jednak prawdziwy przelom i wiekszy krok naprzod dla motoryzacji"

 

Porownanie TM3P do M4:

"Choc Model 3 nie osiaga rownie wysokiego poziomu, jest o wiele blizej BMW niz ma prawo byc!"

 

Za kilka tygodni lifting TM3P - znajac trolling Muska zupelnie sie nie zdziwie jak nowe TM3P bedzie szybsze do 100, do 200 jak i na cwiartke od obecnej G80, za polowe ceny.

 

53148580771_3b18b5bd54_o.jpg

 

53148003747_50cabd0cbf_o.jpg

 

53148003752_42bb8b8471_o.jpg

 

53149076153_73282af502_o.jpg

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gratki @Slawomir nowego auta. Dieselek do suva świetnie pasuje.

@adamjttk nowa tesla na pewno biedzie tańsza w produkcji. Około 15 procent. Ciekawe na czym tym razem przydziaduja 😀

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Bzdura.

Haha, warto czasem spojrzec troche z szerszej perspektywy na otaczajaca nas rzeczywistosc.

Wez do reki jakakolwiek gazete motoryzacyjna i zobacz ile jest na dzisiaj (2023r) premier aut elektrycznych a ile spalinowych.
7 lat w motoryzacji to cala wiecznosc.
Miazdzaca wiekszosc firm motoryzacyjnych do 2030r nie bedzie miala juz w ofercie ZADNYCH aut spalinowych w EU.
Takowe beda sie sprzedawac jedynie w Indiach, Bangladeszu czy w innej Afryce co najwyzej i beda to jakies 314i FWD a nie M3 lol.
Za niecale 2 lata premiera Neue Klasse, bedzie w koncu w BMW dedykowana platforma do elektrykow, bedzie brak tunelu, frunk, elektryczna klapka (rewolucja ^^), obnizona waga, prawdziwe OTA, BMW bedzie wysrywalo nowy elektryczny model co kilka mies zapelniajac kazda nisze, za 7 lat w tej firmie nikt nie bedzie pamietal o sprzedazy spalinowych aut w Europie, dla najoporniejszych zostawia moze jakies hybrydy R3+elektryk.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nabywcy nowych aut będą kupować je takie jakie będą. Ważne by się dobrze prowadziły, były szybkie i dobrze wyposażone. O tym, że M-ki były spalinowe ludzie będą pamiętać na zasadzie "kurła, kiedyś to było" 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Slawomir wiadomo, że diesel na trasy najlepszy, tak uważa większość moich kolegów 🙂 ja akurat nie. Jedna uwaga, Ty nie patrzysz na cenę zakupu, auto jest ze 2x droższe od TM3. Dla większości to ma znaczenie...

A niby co lepszego w trasy, bo nie rozumiem? 😄 Jeśli by istniało, to zapewne szybkim szturmem zdobywało by rynek ciężarówek, autobusów i transportu generalnie. 

Co do TM3 czy TMY, to chyba jednak auto 2 klasy niżej? Ostatnio siedziałem w TMY i TMX obok siebie, o ile X/S to się jakoś broni "premium minimalizmem", to 3/Y to przecież taka totalna bieda jak nie wiem, Toyota Yaris czy Opel Corsa. To oczywiście nie jest wada, tylko cecha auta tańszego, ale nie ma co porównywać.

 

22 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Gratulacje pieknej firmowki!

Niektorzy by sie spierali, ze SUV to tez jeden z najglupszych mozliwych wyborow z przeznaczeniem w trasy ale w koncu moda to moda 😉

Zeby nie bylo - zgadzam sie z Toba w 100% - "na trasy", szczegolnie te dlugie w PL gdzie mamy piekne autostrady z teoretycznymi ograniczeniami predkosci - diesel jest DUZO lepszy niz elektryk!

 

SUV nie jest głupi, ani nie jest modą. SUV to odpowiedź na 20 czy 40 lat obniżania samochodów. SUV też daje lepszą widoczność na drodze, łatwiejsze parkowanie na nieutwardzonych miejscach itp. Nie dla każdego tj argument, dlatego mamy jeszcze taki zanikający rynek sedanów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Adam ładujesz dziś Tesle za free? Takie cuda w Tesli dzisiaj w całej Europie, a Orlen za darmo nie daje paliwa...

Nie zartuj Kriss, mialem przez pierwszy rok uzywania TM3P ladowanie gratis na SC i skorzystalem moze kilka razy max mimo ze SC 250kW mam 15 min od domu. Raz do PL tez jechalem to sie przydalo wtedy. To jest wlasnie piekne w elektrykach, ze jak sie czlowiek ma jak ladowac w domu, to koszty tego ladowania sa z grubsza pomijalne, kosztuje tototo ze 100-150PLN miesiecznie, przy utracie wartosci nowego auta to sa orzeszki.

14 minut temu, Slawomir napisał(a):

3/Y to przecież taka totalna bieda jak nie wiem, Toyota Yaris czy Opel Corsa.

Albo trollujesz albo sie odkleiles jezdzac za duzo dopasiona 7-er.

Chetnie pociagne dyskusje merytorycznie - wybierz jakas czesc auta i przegadamy detale.

Dla przypomnienia - to nie w TM3 a 3-er firma zabiera plastiki nad reflektorami, flokowanie schowkow (sic!) czy schowkow, zabiera dekory w tylnych drzwiach etc etc. Porownywanie TMY do Corsy to juz n-ty stopien odklejenia.

14 minut temu, Slawomir napisał(a):

SUV nie jest głupi, ani nie jest modą. SUV to odpowiedź na 20 czy 40 lat obniżania samochodów. SUV też daje lepszą widoczność na drodze, łatwiejsze parkowanie na nieutwardzonych miejscach itp. Nie dla każdego tj argument, dlatego mamy jeszcze taki zanikający rynek sedanów. 

Ale pierdzielisz farmazony Slawomir, lol, kupa smiechu z Twojej pokretnej logiki 😄

G30 jest 5cm wyzsze od E39, o czym Ty piszesz?

SUV to w 90% moda, na trasy w porownaniu do takiego kombi nadaje sie jak piesc do nosa.

Widocznosc na drodze? Na trasie?WTF?

Latwiejsze parkowanie? Na trasie? WTF?

Nieutwardzane miejsca? Na trasie?

Jeszcze jakbys pisal ze jestes stary i kupiles dla wygody wsiadania albo ze mniej traci na wartosci to bym przytaknal ale pisanie o zakupie auta na trasy a potem ze SUVa nie kupuje sie dla mody, rotfl

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sławomir nie precyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że wielu moich kolegów twierdzi, że diesel najlepszy w ogóle, a nie tylko na trasy, a ja się z tym nie zgadzam, wolę benzynowy silnik. Na trasy pewnie tak, jak ktoś jeździ często. Przeciętny użytkownik auta jeździ w trasę kilka do kilkunastu razy w roku !

Twoja lekkość porównania Tesli Y do Corsy no powiem grubo pojechałeś...ale może tak jest jak się osiągnie taki wysoki poziom w motoryzacji to pewnie tak jest.

Adam w Polsce się właściciele Tesli rzucili na darmowe ładowanie, ale u nas Tesle używane nie tracą na wartości są droższe niż używane 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Twoja lekkość porównania Tesli Y do Corsy no powiem grubo pojechałeś...ale może tak jest jak się osiągnie taki wysoki poziom w motoryzacji to pewnie tak jest.

Ja mysle, ze "wysoki poziom" nie ma nic do tego, zawsze jest "wieksza ryba w jeziorze" i wlasciciel RR powie, ze wykonanie X5 jest na poziomie Dustera przy jego Phantomie natomiast ile w tym logiki jest to juz przemilcze.

Z tego co pamietam Slawomir ujezdza M2, kiedys wklejalem zdjecia, moge wkleic jeszcze raz - czy to tez jest poziom Yarisa/Corsy w BMW za 300k PLN? Chociaz wg Slawomirowego odcienia to juz bardziej pod Aygo podpada ^^

889_2116728616.jpg

 

889_1199365912.jpg

 

889_562719898.jpg

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cytat

Albo trollujesz albo sie odkleiles jezdzac za duzo dopasiona 7-er.

Chetnie pociagne dyskusje merytorycznie - wybierz jakas czesc auta i przegadamy detale.

Przed ostatnim zakupem byłem na godzinnej jeździe tmy. Już samo kłapnięcie drzwiami krzyczało do mnie ze wsiadam do taniej puszki. Był dosyć ciepły dzień. Komfort termiczny w samochodzie był delikatnie mówiąc slaby. Pomimo ze w samochodzie klimatyzacja działała sprawnie to ogromna szyba nad głowa której nie da się zasłonić dawała dosyc nieprzyjemnie o sobie znac przebijającym przez nie słońcem. Zapewne także przez ta szybę akustyka w samochodzie jest tragiczna przez co rozmowa z druga osoba jest komiczna. Klamki są beznadziejne, ciężko w nie trafić ii je otworzyć. Adamie jarasz się automatyczna klapka a jednocześnie kilka razy dziennie macasz te okropne brudne klamki.  Jestem ciekaw jak otwierasz auto po zmroku. Podchodzisz do auta z latarka czy musisz obmacać pol auta zanim znajdziesz klamkę? Kierownica jest w dotyku bardzo nieprzyjemna (cerata), to samo dotyczy siedzeń na których po kilku minutach odparza sie tyłek. Miejsca nad głowa na tylnym siedzeniu praktycznie niema (zapewne przez mocno opadająca linie dachu), widoczność w tylnym lusterku także okropna. Kanapa z tylu tez jest krótka i waskawa.  Tmy to suv tylko z nazwy. Pod tmy performance stojącym w salonie miedzy ziemia a chlapaczem ledwo moglem buta włożyć. Na plus na pewno bardzo dobra widoczność i poczucie przestrzeni z przodu ale to jest poczucie z jazdy busem a nie sportowym autem. W sportowym aucie człowiek powinien być otulony autem z każdej strony.  Adamie wklejasz tutaj fotki/teoretyzujesz ma temat samochodu w  którym nigdy nie siedziałeś, ja miałem okazje jeździć m2 i o ile czuć w nim ducha przeszłości o tyle jakość oraz np karbonowe dodatki sprawiają ze wiele bardziej czuć w nim Premium niż w tesli 3 czy tez y. Podzielam tutaj zdanie Sławomira ze model s/x jeszcze sie broni dopóki nie zacznie sie go bardziej macać natomiast 3/y jakość jest adekwatna do ceny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Każdy chwali swoje i tak być powinno. Ja dla przykładu byłem ostatnio w salonie Mercedesa i wsiadłem m.in do Mercedesa EQE SUV. Auto o wymiarach Jeepa Grand Cherokee. Za szeroki tunel środkowy, wąskie fotele z przodu i brak miejsca z tyłu. Do komfortu w "tylko Jeepie" nie ma podejścia. Słonik twierdzi dokładnie odwrotnie i tak sobie możemy pisać bez sensu. 

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33 z tego co kojarzę to masz nowsza generacje granda od mojego, nie wiem jak jest w tej nowszej ale w tej mojej to w srodku jest wyjątkowo mało miejsca w porównaniu z zewnętrznymi rozmiarami aut… no ale za to ma inne zalety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sławomir przesadził z porownaniem TM3/Y do Yaris, bo to bardziej poziom Corolli. Jedyne czym się broni Tesla to nowoczesny UI i tablet, cała reszta jest albo bardzo przeciętna albo gorzej. Serio, pomijając elektryczne klapki i frunki, to ja absolutnie nie widzę nic na dobrym poziomie od świateł, przez jakość plastików i jakości „skory” która jest zwykła tania ceratą, a konczac na jakości wykonania gdzie coś ciagle wyłazi. Mi kiedyś w TMY ciagle wyłaziły „skora” z kierownicy.

Co by o BMW nie mowic i obniżanie jakości wykończenie typu brak flokowanych kieszeni bocznych, to Tesli jest bardzo daleko do tego standardu. Adam odkleił się od motoryzacji innej niż elektryki Tesli czy sporadycznie jakiś elektryk innej marki, a na auta spalinowe patrzy przez pryzmat 10letniego Mercedesa Vklasy z wypożyczalni który musi być  masakrycznie zajechany.

Ciekawe Adam ze Ty Tesli nie wypożyczasz na wakacjach. Mój znajomy który jeździ na codzień Tesla od 3 lat, nigdy nie bierze elektryka na wakacje żeby jak to mowi „nie psuć sobie wakacji”. Dlatego nie rozumiem dlaczego Adam Ty sobie fundujesz takie męczarnie na wakacjach?

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak liczników przed kierownicą, 20 lat wstecz, jak w starej Yarisce 😉Dokładnie taki jest mój wizerunek klasy najniższej w motoryzacji. Yariska zaprojektowana 20lat temu ciężko ma się dziś bronić, ale filozofia podobna - aby jak najtaniej i znośnie.

image.thumb.jpeg.a2b940b264c6739a34f9bee6e49a1319.jpeg

A chyba niejasno się wyraziłem, nowe auto firmowe mam na myśli, kupiłem je w prezencie dla pracownika robiącego spore trasy, póki co sobie je trzymam, bo mam 2tyg czekania na oklejenie folią. A żeby tak nie stało, to się dookoła domu tym przejadę i sobie porecenzuje na użytek własny.

@adamjttk jak wyłączysz tryb taniego trolla, to może byś zalety SUVów dostrzegł, ale wtedy byś nie miał o czym pisać, mylę się? 😂 

 

@Kriss33 Ja nie muszę chwalić swojego, bo oceniam dwa nieswoje auta. Generalnie mi to zwisa co kto myśli, po prostu głosujemy portfelem i tyle, tylko trochę mi przykro, że kupując moje auto muszę dopłacać takim polskim "adamom" do jego auta, które w normalnych warunkach by nie było opłacalne ani dla portfela ani dla środowiska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A nabijanie się Adama z braku zalet SUV, to już zwykłe trollowanie i kolejny argument że jak Adam jakiegoś auta nie kupił, to znaczy że ono nie ma sensu albo jest gorsze. To że auto jeździ w trasy, to nie znaczy że nie jezdzi w mieście 🙂 A jak jeździ w trasie, to nie znaczy że tylko po idealnie równej autostradzie. Są dziurawe krajowki z masa skrzyżowań, poboczami itp. Ja bardzo lubię jazdę SUVem mimo ze tras sporo robię i nie widzę jego wad w trasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To wnętrze Yarisa az boli od samego spojrzenia...Słonik mam obie generacje Jeepa, WK ( taka jak Twoja) i WK2, to kompletnie inne auta pod względem ilości miejsca. O i innych zaletach wadach nie będę pisał, bo to nie to forum 🙂

Co do Suvów to od kiedy zacząłem nimi jeździć uważam, że to najlepszy typ pojazdu do jazdy na co dzień dla mnie i mojej rodziny. 

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

+1 do SUV-ów
Przez ostatnie 6 lat zrobiłem Suvami ponad 200tyś km. Nawet jak zdarza mi się robić trasy jakimś kombiakiem, szybko tęsknię za SUV-em, po prostu jest wygodniejszy. Pomimo szeregu zalet zwłaszcza w długich trasach ma też wady, podwyższone o 10-20 % zużycie paliwa, drogie opony. Pozostałe argumenty przeciwko Suv-om zwykle ktoś wyciąga po przejażdżce jakimś qashqai-em lub innym śmiesznym crossoverem. 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Brak liczników przed kierownicą, 20 lat wstecz, jak w starej Yarisce 😉

@adamjttk jak wyłączysz tryb taniego trolla, to może byś zalety SUVów dostrzegł, ale wtedy byś nie miał o czym pisać, mylę się? 😂 

Slawomir, dyskusja z Toba czasami przypomina mi dyskusje z zona, nie ma takiej sily we wszechswiecie, zeby przyznala sie do bledu ^^

Lopatologicznie jeszcze raz, napisales:

W dniu 28.08.2023 o 17:51, Slawomir napisał(a):

Kolejny raz zagłosowałem portfelem przeciw elektrykom, jako najgłupszemu możliwemu wyborowi do auta z przeznaczeniem w trasy

Odpowiedzialem:

W dniu 28.08.2023 o 21:40, adamjttk napisał(a):

Niektorzy by sie spierali, ze SUV to tez jeden z najglupszych mozliwych wyborow z przeznaczeniem w trasy ale w koncu moda to moda 😉

Potem zaczales litanie o tym, ze SUV to nie moda (rotfl!) a odpowiedz na obnizanie samochodow (udowodnilem Ci na pierwszym lepszym przykladzie, ze piszesz nieprawde), a potem inne typu, ze widocznosc lepsza, ze parkowanie latwiejsze etc. 

Wszystkie te zalety (z ktorymi sie zgadzam!) nie maja nic wspolnego z tym do czego piszesz ze kupiles to auto - do tras.

SUVy maja MNOSTWO zalet (i mnostwo wad rowniez) - chciales po prostu zdyskredytowac naped elektryczny a jednoczesnie kupujac SUVa i piszac o jego przeznaczeniu wystawiles sie jak dziecko a teraz brniesz w zaparte, z tego mam beke jedynie ^^

Natomiast na koniec, powtorze jeszcze raz bo widze ze do wielu tutaj nie trafia - SUVy maja MNOSTWO zalet i to nie przypadek, ze ich sprzedaz jedynie rosnie i rosnie kosztem innych nadwozi. 

Co do licznikow przed kierowca w TM3/Y - liczniki w autach byly glownie wykorzystywane do 3 rzeczy - pokazywaly:

1. predkosc

2. obroty silnika

3. poziom oleju w silniku / temp. plynu chlodzacego

Na upartego mozesz dodac jeszcze informacje o pozostalym zasiegu na tym liczniku.

Jako ze w napedzie elektrycznym pozycja 2. i 3. jest nieaktualna/zbedna - zostala tak naprawde informacja jedynie o predkosci. Stad nie dziwi decyzja Tesli o wywaleniu licznikow przed kierownica. Pozostali producenci pojda za kilka lat dokladnie ta sama droga (juz teraz te wyswietlacze sa szczatkowe) - Tesla jest po prostu szybsza i ma mniej bagazu "utyskiwan" klientow bo "kiedys to bylo".

W TM3/Y obie te wartosci (predkosc i zasieg) sa w prawym gornym rogu ekranu tabletu, dla Kowalskiego to bez roznicy czy patrzy 15 cm ponizej kierownicy na liczniki czy 15cm na "godzine 13" na tablet -  efekt ten sam.

I zeby nie bylo - apropo licznikow przed kierowca to mialem podobne spostrzezenia juz z 5 lat temu, na dlugo zanim kupilem TM3, w F10 z headupem na liczniki po prostu nie mialem po co patrzec bo predkosc i navi wyswietlaly sie na HU i bylo to naturalne imho rozwiniecie interakcji z autem, Tesla sie podklada okrutnie nie montujac HU, to jej najwieksza wada wg mnie.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
12 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Przed ostatnim zakupem byłem na godzinnej jeździe tmy. Miejsca nad głowa na tylnym siedzeniu praktycznie niema (zapewne przez mocno opadająca linie dachu),

z ciekawosci dzisiaj sprawdzilem, mam 187cm wzrostu, siedzac z tylu i opierajac plecy o siedzenie i glowe o zaglowek mam 9-10 cm do szyby/dachu lol

12 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Kanapa z tylu tez jest krótka i waskawa. 

Do czego porownujesz, do EQE czy iX1? (zebym wiedzial ktore cyferki przytoczyc)

12 godzin temu, słonik40 napisał(a):

jest poczucie z jazdy busem a nie sportowym autem. W sportowym aucie człowiek powinien być otulony autem z każdej strony. 

Jezeli ktos uwaza, ze TMY (w obojetnie jakiej wersji) jest autem sportowym to powinien niezwlocznie udac sie do lekarza  ^^

Reszty "argumentow" juz mi sie nie chce komentowac bo pisalismy o nich dziesiatki razy, dla mnie koles ktory w 2023r kupuje nowe BMW za +200k PLN ze szmacianymi siedzeniami i bez ogrzewanych siedzen i wypowiada sie o "premium" w samochodach wystawia sie jedynie na posmiewisko.

10 godzin temu, Slawomir napisał(a):

trochę mi przykro, że kupując moje auto muszę dopłacać takim polskim "adamom" do jego auta, które w normalnych warunkach by nie było opłacalne ani dla portfela ani dla środowiska. 

Haha, widze ze moje komentarze jednak dotarly i siedza z tylu glowy ^^

Dla przypomnienia, ja nie mieszkam w PL i nie korzystam z tych doplat (wiem ze byl cudzyslow, spoko), dzieki placeniu akcyzy za 2l+ zasponsorowales 10% auta slonikowi za co jest Ci z pewnoscia dozgonnie wdzieczny 😜 Z mojej perspektywy fair deal - Ty trujesz ludzi dieslem to lozysz na to, zeby sloniki bezemisyjnie jezdzily po miescie, i tak jak powtarzalem wielokrotnie - mam nadzieje, ze bedzie Cie "stac" jeszcze na wiele aut spalinowych ktore tak lubisz, bardzo zaluje ze nie ma juz V12 w 7-er, byloby na kilka dotacji wiecej 😉

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, BMFun napisał(a):

Ciekawe Adam ze Ty Tesli nie wypożyczasz na wakacjach. Mój znajomy który jeździ na codzień Tesla od 3 lat, nigdy nie bierze elektryka na wakacje żeby jak to mowi „nie psuć sobie wakacji”. Dlatego nie rozumiem dlaczego Adam Ty sobie fundujesz takie męczarnie na wakacjach?

Nie mam wyboru, do hiszpanskiej willi (firmowa) od lat jest zakupiona V-klasa i jak wynajmujesz chate to dostajesz V-klase w zestawie. 

To auto ma 2 zalety - pomiesci komfortowo 8 osob (2 rodziny 2+2) i ma naprawde maly promien skretu jak na takiego kolosa, cala reszta to fakup za fakupem, jakosc tego auta (plastiki w srodku), zenujace GUI, zenujacy NAPED to jedno wielkie GOWNO. 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciekawa jest ewolucja liczników w Yaris. Poważnie myślisz Adam że liczniki wróciły za koło kierownicze, bo w Yaris 1.0 ludzie chcieli obserwować obroty i temperaturę płynu chłodzącego? 🙂 Stawiam że 80% użytkowników Yaris to kobiety i większość z nich nie zaprząta sobie głowy jak interpretować 2 powyższe parametry.

Toyota uparcie trzymała się liczników na środku w latach 1999-2011, ale jakoś wróciły tam gdzie ich miejsce. Mówisz że elektryki rosną teraz jak grzyby po deszczu, więc pokaż mi w ilu z nich są liczniki tylko na środku? Model S/X nawet po ostatnich zmianach nie stracił liczników za kierownicą, więc to wystarczająca przesłanka żeby stwierdzić że w tym wszystkim chodzi o cenę, a nie jakąś tam "innowacyjność". Z tego samego powodu nie ma head-up. Możesz na innych wątkach poczytać ile kosztuje wymiana szyby dla wersji z headup i wersji bez headup.

btw. Nadal nie odpisałeś w czym oprócz UI Tesla jest powyżej przeciętności jeśli chodzi o jakość komponentów w samochodzie w porównaniu do np Toyoty.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
33 minuty temu, BMFun napisał(a):

więc pokaż mi w ilu z nich są liczniki tylko na środku?

To, ze inne marki nieudolnie jedynie nasladuja Tesle pisalem dziesiatki razy, sa po prostu zapoznione o dlugie lata ale w koncu wszystkie i tak ida do szeregu, jedne firmy nadaja trendy inne ciagna w peletonie, 20 lat temu BMW bylo wyznacznikiem motoryzacyjnych trendow a dzisiaj z braku pomyslow i skostnialego managementu jedynym pomyslem na siebie sa 10% dywidendy, ot nie ma sie co obrazac na rzeczywistosc.

Na dzisiaj tak wygladaja liczniki w wielu elektrykach  1.VW ID.3   2. Toyota bz-costam   3. BMW iX1

Jezeli myslisz ze te szczotkowe informacje utrzymaja sie dluzej to powodzenia, zrewidujemy Twoje przypuszczenia za kilka lat tu na forum. Najwieksza beka z BMW - nie wiedzieli czym tam wypelnic pol ekranu to wstawili jakies "e-Power %" ^^ - prawie jak w RR 😜

584_682095525.jpg

340_302147509.jpg

655_108606055.jpg

 

Spojrz na wizualizacje nowych elektrykow z BMW czy Audi  - zauwazasz tam jakies liczniki przed kierowca?

BMW i Vision Dee: najważniejsze fakty | BMW.pl

cq5dam.resized.img.585.low.time167112163

 

Co do headupa przyznaje Ci w 100% racje - to jest osli upor Muska bo myslal ze wyczaruje FSD w kilka lat i HU nie bedzie potrzebny bo auta same beda jezdzic. Powienien uderzyc sie w piers i powiedziec ze przestrzelil (nie pierwszy raz zreszta) i kolejna dekade Tesle powinny miec HU, mowienie o tym ze nie ma tego ze wzgledu na koszt w autach za 200-600k PLN, gdy HU sa w jakichs Renault w segmencie B/C za <100k jest naiwne delikatnie mowiac.

Co do wymiany szyby - przeciez dla Tesli to by byl czysty zarobek gdyby firmy ubezpieczeniowe przychodzily po nowe HU szyby po 1-2k$, wiec Twoja opinia dla mnie jest zupelnie nietrafna. 

33 minuty temu, BMFun napisał(a):

btw. Nadal nie odpisałeś w czym oprócz UI Tesla jest powyżej przeciętności jeśli chodzi o jakość komponentów w samochodzie w porównaniu do np Toyoty.

Ktorej Toyoty bo nie wiem ile szydery dawkowac, mowimy o Land Cr., Aygo, Corolli, ta firma produkuje kilkadziesiat modeli we wszystkich segmentach i cenach, ma auta za 60k PLN jak i za 360k PLN.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adamjttk do dyskusji ze mną musisz zmniejszyć populizm i fanboystwo, a skupić się bardziej na faktach 😉

SUVy są wygodniejsze. Nie ma znaczenia, czy jedziesz w trasę, czy poza trasą, auto jest po prostu wygodniejsze. Wady SUVa są wadami większej masy i oporów powietrza, co nie jest unikalne dla SUVów - dokładnie te same wady mają pickupy, (mini)vany, busy itp. I busiarzom też wmawiasz, że to najgłupszy wybór na trasy i powinni jeździć 3er w kombi?  

A co do Vklasy, serio masz jakiś kompleks, co szczególnie widać po słownictwie coraz niższych lotów. Każde auto ma swoje przeznaczenie, czego chyba nie potrafisz zrozumieć, a czepianie się normalnego bardzo kulturalnego i sprawnego diesla z Twojej strony świadczy bardziej o Tobie, niż o tym aucie. Jasne, że ten silnik jest marny, ale jest cichutki (nie jak EV, zgoda), zbiera się sprawnie jak na busa (mój 300d na pewno) i tyle. V-klasa i auta podobne służy temu, by przewieźć jak najwięcej możliwie wygodnie. I pod tym kątem jest 10-20lat przed EV, bo ja po autobahnach europejskich tym samochodem cisnę non stop 120-160kmh, czasem i 180kmh jak droga pozwala. I wyprzedzam WSZYSTKIE Tesle po drodze. 2.0 diesel deklasuje je wydajnością i osiągami.

A co do prześwitów i obniżania aut, tak, auta się obniżają, miałem wklejać dokładnie, ale w sumie mam to gdzieś. Wszelkie M-pakiety i inne dokładki i sportowe wersje których nie było kiedyś sprawiają, że ciężej się niskimi autami jeździ, wyższe są wygodniejsze stąd ludzie chcą SUVy. Moda to była na minivany tak przy okazji, przeminęła. Popularność SUVów nie przemija.

Edytowane przez Slawomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adamie czepianie się szmat. A fotelu kiedy jednocześnie siedzisz na ceracie jest po prostu śmieszne. Pisałem już tu wielokrotnie ze dla mnie cerata < szmata < naturalna skóra, także siedzisz na najgorszym sorcie tapicerki. Co do miejsca nad głowa to wyprostuj się jak człowiek, oprzyj głowę o żaglowej i wtedy zmierzę w okolicach tylnej części głowy. 
 

twk wogole to zaraz będzie pokaźny highland i ja znowu widzę kopie rozwiązań bmw np silniki pozbawione metali zadkich. Troszkę ci się kolejności w peletonie pomyliły 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.