Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Sławomir Ty nie bierzesz pod uwagę kosztów, a ja uważam, że to jeden z głównych powodów zakupu elektryka. Oczywiście mowa o autach tak poniżej 300 tys. Taka seria 7 elektryczna jest kompletnie bez sensu przy założeniu jazdy w trasy, bo nie spełnia swojej podstawowej funkcji. No i najważniejsza sprawa to prędkości jazdy. Ludzie masakrycznie zwolnili, jechałem nad morze Jeepem głównie 150 i 2 auta mnie wyprzedziły przez 500 km. Jak jeździsz powyżej tej prędkości to elektryk się nie nadaje, bo nie będziesz jechał 180 i co chwile zjeżdżał. Dlatego Ty i elektryk nie bardzo  🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33akurat seria 7 jak i spectre w wersji elektrycznej to wcale nie musza być bez sensu. Weź pod uwagę ze auta typu seria 7 kupują czesto i gęsto luksusowe hotele/lotniska/ czy tez firmy do przewożenia vipow. Auta takie przewaznie przez większość czasu stoją gdzieś i się kurza żeby raz na jakiś czas przewieźć vipa parenascie kilometrów z hotelu na lotnisko czy tez spotkanie które. Często jest to w centrum dużych miast wiec transport bezemisyjny jest wtedy najbardziej pożyteczny. Co do spectre to myśle ze jak ktoś ma spectre to raczej ma tez i odrzutowiec albo przynajmniej helikopter i nie tłucze się pareset kilometrów drogami a leci prosto do celu aby wsiąść na miejscu w inne luksusowe auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Na elektryka masz dopłaty i bonusy, a na V12 dodatkowa 6x większa akcyza niż na 2.0 przypomnę 😉

Twoja argumentacja niezmiennie jest trochę typu "więcej osób jeździ Skodą niż Bentleyem, więc Skoda musi być lepszym wyborem".

W katalogu bmw diesel i elektryk kosztuja tyle samo, hybryda o 100k drozsza, kupujacy glosuje portfelem i wybiera wg niego najlepszy naped.

Przy tych kwotach roznica pomiedzy 700 a 800k nie robi juz chyba wielkiego problemu, tym bardziej w leasingu.

Gdyby V12 byl tak piekny i cudowny jak mowisz to na pewno by nie spadl z rowerka a bmw z ochota doilo by dalej klientow.

Widac by to tez bylo w utracie wartosci, bylaby po prostu mniejsza od innych napedow. A nie byla, bylo wrecz odwrotnie.

Jak na moje odsetek ludzi ktorzy potrzebowali V12 w budzie 7-er byl po prostu marginalny bo jest to zwykly przerost formy nad trescia w obecnych realiach na drogach.

5 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Klimat polityczny, który to promuje i finansowo i wizerunkowo, więc to nie jest "wolny wybór kupujących".

FInansowo sie nie zgadzam, V12 nie byly az tak kosmicznie drogie w porownaniu do innych napedow zeby rzutowaly o popularnosci/jej braku.

Co do wizerunku za to 100% zgody - na dzisiaj jakakolwiek firma produkujaca COKOLWIEK musi dbac o swoj wizerunek.

Energia ma byc zielona, recykling wszystkiego, na wszystko kwity bo inaczej inne firmy NIE CHCA czy tez nie moga miec z Toba nic wspolnego.

I teraz sobie wyobraz prezesa/management takiej firmy ktory ma na dachu fabryki fotowoltaike, w brod certyfikatow "sustainability", tapicerke robi z zuzytych butelek wylowionych z oceanu etc etc, ze podjezdza codziennie rano pod prace ostentacyjnie V12.

No nie, to sie nie dodaje jezeli chce miec jakakolwiek wiarygodnosc posrod pracownikow czy kontrahentow.

i7 elektrycznym czy Plaidem 1000KM?

Nie ma problemu.

Czy to zle? Imho nie, przyklad powinien isc z gory.

Premier Holandii jezdzacy rowerem do pracy daje dobry PR, a to, ze w garazu gdzies ma skitrane Lambo z V12 to juz jego sprawa jak sie z tym nie obnosi ostentacyjnie.

4 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

 Ludzie masakrycznie zwolnili, jechałem nad morze Jeepem głównie 150 i 2 auta mnie wyprzedziły przez 500 km.

Powtarzam to juz od roku-dwoch, cena benzyny i wzrost mandatow/punktow ucywilizowaly troche ulanska fantazje kierowcow, co bardzo cieszy bo z pewnoscia przelozy sie to na mniejsza liczbe wypadkow i trupow na drogach w najblizszej przyszlosci.

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wszystko będzie się rozbijać o ceny pradu/lądowań do benzyny. Każdy będzie miał inna sytuacje bo jeden będzie miał dostęp do taniego pradu drugi nie. W sobotę byłem w Warszawie swoją ix1 zrobić rundkę po salonach. Zrobiłem niespełna 500km, doładowalem się raz na powrocie na ionity w cenie około 45 złotych, reszta to „darmowy” prąd z fotowoltaiki. Czulem się o 20 lat młodszy jak student który oszczędza na wszystkim. Niemniej jednak dla wielu osób które poruszają się autami o wartości niewiele większej od zatankowanej do nich benzyny w baku bedzie to deal breaker. Ceny nowych aut elektrycznych już sie zrównały ze spalinowymi a wrecz w niektórych przypadkach są niższe. W używkach bedzie to samo a być może i gorzej jeśli elektryki będą miały zła prasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

No dobra, brak fajnych silników w 7er da się jeszcze sensownie wytłumaczyć, tak jak zrobił to Słonik czy Adam ale brak sensownych silników w nowym 5er jest kompletnie niezrozumiały. Są podstawowe 200 konne 2- litrówki dla sprzedaży flotowej i dla części biedniejszych klientów ale jaki jest sens kupowania i5? Do kręcenia się wokół komina każdy logicznie myślący wybierze iX1 albo iX bo łatwiej zaparkować, łatwiej wykręcić w ciasnych miejscach, łatwiej wsiąść/wysiąść. Jak ktoś lata w trasy, ale jeździ wolno, to weźmie 2 litrówkę bo jest dużo tańsza od elektryka. A jak ktoś jeździ szybciej? To się chyba musi udać do konkurencji, bo R6 brak...

Sam myślałem, że jak się pokaże nowe 5er to będę rozmyślał nad 540, ale jak widać mam problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Według mnie sytuacja wyglada tak. Wchodzi zaraz euro 7, nowy model to wiec trzeba zrobić nowe legalizację a mocniejsze silniki być może tych norm nie spełniają. Gdzieś tam mi mignęło ze bmw chyba pracuje nad nowszymi wersjami silników spełniających te normy ale reki sobie uciąć za to nie dam. W USA jest bardziej liberalnie wiec po staremu 40i i 30i można zamówić. Tez bym się chętnie pochylił nad nowa 5 w 40i a najlepiej 50i tak samo jak nad cayenne w wersji gts (praktycznie ta sama cena co s ale jednak to gts). Niestety jest tam sama sytuacja co w serii 5 wiec wjedzie u mnie do garażu za kilka dni Eqe 43 amg suv. Tak wiem elektryk/lipny zasięg ale na dziś dzień najlepszy stosunek ceny do tego co oferuje no i mało chętnych wiec dostepny od reki 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
40 minut temu, słonik40 napisał(a):

wiec wjedzie u mnie do garażu za kilka dni Eqe 43 amg suv.

I tak to od najwiekszego hejtera BEV na tym forum do czlowieka ktory ma w garazu 2xBEV i zadnego auta spalinowego ^^

Slonik, napisz cos czytelnikom forum jakie te elektryki sa beznadziejne, nieekologiczne, wolne (na autostradzie), za szybkie (do setki), maja slaba kulture napedu i wyciszenie, nie ma gdzie sie ladowac w trasie, hotdogi, majtki Grazyny z Zafiry czy co tam jeszcze 😉

Jak to czlowiekowi potrafi sie zdanie zmienic w ciagu 3 lat ^^

Ta jazda elektrycznym iX1 musiala byc naprawde okrutnie wykanczajaca ze biegniesz po kolejne BEV, a ile to sie czlowiek naczytal o ladowaniu elektryka z gniazdka przez 2 doby, o naglym wyjezdzie do szpitala jak zona bedzie rodzic a bateria po trasie pusta 😜

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kiedy na dziś dzień różnica w cenie miedzy x5 o podobnych osiągach a Eqe równa jest ponad połowie wartości takiego cuda https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/ford-mustang-5-0-v8-450km-automat-10-convertible-gt-california-special-oxford-white-ID6FnQ2m.html to decyzja może być tylko jedna. Adam value for money. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Slonik, ja rozumiem value for money doskonale.

Wiem ze zachety, dofinansowania od panstwa dzialaja, ze 2-3 lata temu wyraznie tu pisalem ze sa one potrzebne, zeby rozruszac elektromobilnosc, bo pozniej bedzie juz z gorki.

Pamietam ze nazwyzywales mnie wtedy od socjalistow, komunistow, pasozytow ktorzy wyciagaja lapy po nie swoje ^^

Nie rozumiem tylko jednego.

Jezeli ide do restauracji na stejka i widze w menu krewetki przecenione o 20%, tyle ze ja tych krewetek nie lubie i opowiadam wszystkim ze sa ochydne - to nadal kupuje stejka. Nawet jezeli czas oczekiwania na stejka jest pol godziny a krewetki sa gotowe po 5 minutach ^^

Krewetki moglyby byc przecenione o 50% i nadal bym ich nie wzial bo najzwyczajniej w swiecie ich nie lubie.

A ty piszesz jakie te krewetki sa ochydne od 400 stron a poszedles do restauracji, zobaczyles przecene o 20% i nagle sie zrobiles smakoszem krewetek 😄

Haha, napisz po prostu ze z mialem racje od poczatku, ze z elektrykami dzisiaj da sie juz spokojnie zyc (nawet w PL) i przestane sie nad Toba znecac ^^ 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No nie nie to jednak nieco inaczej niż napisales. Wyobraź sobie ze wchodzisz głodny jak wilk do restauracji i chcesz stejka. Kelner mówi ze będzie ale za godzinę no ale ty już chcesz cos zjeść. Wybierasz wiec cos co jest gotowe na szybko aby zaspokoić swój głód bomtomjest najważniejsze a na deser zamawiasz sobie cos co naprawdę lubisz. Tak bym to opisał bo przecież nie będę przez pol roku czy tam rok autem teściowej jezdzil.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Słonik kupił co to było najbardziej opłacalne, a nie to co chciał. Nie ma w tym nic złego. 

Słonik pokaz cos tam kupił 🙂 Czuję, że teraz będziesz jeździł przepisowo i skończy się ułańska fantazja jak to Adam mówi. 

Będzie ciekawa dyskusja jak już pojeździsz. Chętnie się dowiem w czym to auto jest dla Ciebie lepsze od wersji spalinowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Haha, tak jak mowilem, o utylizacje baterii z elektrykow nie ma co sie martwic :D:D

https://www.money.pl/gospodarka/plonace-baterie-elektrykow-w-wolominskich-lasach-moje-auto-juz-rozebrano-na-czesci-6925844322057184a.html

"Ukradzione baterie... ponownie ukradzione

Dodał również, co się stało ze skradzionymi bateriami, porzuconymi w lesie. "Strażacy odkryli 5 baterii, gdy zostali zawiadomieni o pożarze jednej z nich. Przyjechali, ugasili w ciągu 20 minut, wsadzili ją do wody i zdali wszystkie znalezione baterie gminie Tłuszcz, aby zajęła się "śmieciami". Na te śmieci składały się jedna częściowo spalona i cztery dobre baterie o szacunkowej wartości 100 tys. zł" - relacjonował Derski.

Dzisiaj zadzwoniłem do gminy Tłuszcz zapytać o ich los. Dowidziałem się, że wszystkie cztery dobre baterie zostały już ukradzione (ponownie), bo nikt ich w weekend nie zabezpieczył. Z punktu widzenia urzędników, były to śmieci - dodał."

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gratulacje Słonik. Wybrałeś wg mnie najładniejszego elektrycznego SUV z dostępnych na rynku. EQE limuzyna mi średnio podchodzi, tak w wersji SuV ma fajna linie. No i jakością i wyciszeniem bije na głowę Tesle pod każdym względem. Jedyne co będziesz musiał zaakceptować to brak elektrycznej klapki 😉

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W srodku auto wyglada jak milion dolarow, prawdziwe premium bez dwoch zdan. Osiagi tez swietne.

Jedyne co martwi to strasznie wysokie zuzycie energii, na tym filmiku co podeslal rkmi09 wyszlo srednie 30kWh/100km (przy predkosci 120km/h), to jest wiecej od grubego e-trona 55!

SUV+ duza masa = auto bedzie nieprzyjazne w przypadku jakichkolwiek dluzszych wyjazdow (juz nie mowie nawet o predkosciach >120km/h).

W rzeczywistosci w PL ladowanie bedzie co max 200km, w przypadku ladowarek 50kW poltorej godzinne pitstopy i warto to miec na uwadze bo z tego co rozumiem to bedzie glowne auto slonika do podrozowania a on ciagle gadal o szybkiej jezdzie. Bedzie pozniej narzekanie ze technologia BEV jest slaba 😜

Gdyby byla mowa o bulwarowce na silke, shopping etc to nie ma tematu, mowie wyraznie o podrozowaniu w trasy ze bedzie placz przy polskiej infrastrukturze.

 

 

image.thumb.png.ed26b4d7f7ac8ad6f2f3a538841a3ab4.png

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak się nie oddalisz za mocno od A1, A2, to infrastruktura tam już znośna. Kilka IONITY, GW, Orlen wszystko 150kW+. Np z Warszawy do Gdańska średnio w odległościach max 150km od siebie na MOPach. Chyba ze trafi się na GW gdzie na 3 nowe stacje 150kW jedna jest podłączona i akurat przy niej ktoś się ładuje  wtedy masz połówkę - 75kW. Raz tak miałem 😕 A na papierze piękne 150kW  

 

Ale wystarczy już S7 nad morze z Warszawy i tam chyba większość 50kW jak patrzyłem ostatnio. Może z 1 szybsza. 

Slonik, będziesz miał niezły challange 🙂 Może maja tam gdzieś jeszcze zachowaną E klasę 220d na przeczekanie  aż porządne Porsche Ci wyprodukują? 🙂

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@BMFundzieki za gratki, auto najbardziej przypadło do gustu mojej żonie spośród wszystkich które oglądaliśmy a było tego sporo. X6 już mieliśmy, mieliśmy już 5 oraz mamy ix1 wiec zona chciała cos innego dla odmiany. Ix1 się niepodoba wiec odpadł w przedbiegach. Na tapecie był piękny taycan 4s ale zszedł w tym samym dniu co moje auto, poza tym zona stwierdziła ze jest stanowczo za niski  i bedzie sie bala w nim jeździć a do tego bedzie sie wstydzić bo jest zbyt ostentacyjny. Był nawet pomysł na tesle, odwiedziliśmy salon, po jeździe próbnej zona była stanowczo na nie. Jedynie co zgoda była na model s ale po otwarciu i klapnieciu drzwi tym razem ja odrazu byłem na nie. Rozważałem tez cayenne i myśle ze byłby to najlepszy wybór. Niestety podstawowa wersja jest jak na mój gust zbyt słaba, hybryda to taki dziwoląg w porsche który nie wiadomo jak utrzyma wartość a z kolei ma s nie było w tym roku żadnej szansy. Troszkę przez przypadek spojrzałem na Eqe, najpierw w sedan, później suv. Stał na placu pojechaliśmy/obejrzeliśmy i zona już mie chciała nic innego. Biały lakier z ciemnymi szybami, pakietem czerń i ciemna panorama na cały dach robią robote i nie było już wyjścia, musiał być mercedes.

 

@adam miałem Eqe 43 amg w sedanie na cały weekend, przejechałem nim okolo 700km z czego spora cześć autostrada i wcale nie jest tak złe jak piszesz. spojrzalem właśnie w zdjęcie z jednej trasy: 159 km w godzinę i 37 minut z czego 40 km to drogi lokalne reszta to autostrada z prędkościami 130-180km/h i zuzycie 27,1 kWh. Jeździłem tez trochę suvem i zuzycie jest niemal identyczne. Oczywiście na autostradzie bedzie gorzej. Niemniej jednak skończyłem z wycieczkami po kraju już od jakiegoś czasu. Najczęściej jezdze do Warszawy lub gdanska około 250km w jedna stronę. Po drodze mam bardzo szybka i tania ładowarkę ionity gdzie sie zawsze ładuje wiec aż takiej tragedii nie ma. Oczywiście z samochodem nie żenię sie na sto lat jak bedzie cos zbyt upierdliwe zawsze można zrobić cesje i poszukać cos innego czy tez wymienić ix1 na cos innego za jakiś czas. Myśle ze będzie to ciekawe doświadczenie a ewentualne niedogodności zrekompensuje mi burmester i asystenci jazdy 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Burmster to fajna sprawa, chociaż w spalinowych tez montują 😉 No ale przyda się na ładowarkach  🙂 za netflixem i grami w aucie jeszcze zatęsknisz 😉 W Suv zużycie będzie sporo większe i na autostradzie 120kmh+ będzie Ci ciężko zejść poniżej 30. Najgorzej będzie zima, wtedy naprawdę zużycie bardzo mocno rośnie na autostradzie  😕

Mi coś intuicja podpowiada ze fotowoltaika, a właściwie ekonomia najmocniej zachęciła do BEV jako podstawowe auto. Ciekawy jestem jak po kilku dłuższych trasach będzie i czy nie będzie kusiło się z teściowa na auta zamienić żeby wrócić do ICE.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

slonik, jakiego elektryka bys nie kupil to i tak bedzie super, kropla skale drazy, sasiedzi pojda za ciosem i o to chodzi 😉

Co do zuzycia energii to nie moje zdanie, ja tym autem nigdy nie jezdzilem nawet, komentuje tylko wyniki Bjorna ktore sa jakie sa - 30kWh/100km przy 120 km/h to naprawde duzo, zima bedzie tylko gorzej. Jezeli nie bedziesz jezdzil za bardzo w dlugie trasy czy tez jezdzil okazjonalnie to oczywiscie maly problem, masz juz na tyle duzo doswiadczenia ze wiesz co dla Ciebie najlepsze.

Zastanawiam sie tylko nad tym:

"auto najbardziej przypadło do gustu mojej żonie"

"zona chciała cos innego dla odmiany"

"zona stwierdziła ze jest stanowczo za niski  i bedzie sie bala w nim jeździć"

"bedzie sie wstydzić bo jest zbyt ostentacyjny"

"po jeździe próbnej zona była stanowczo na nie"

"obejrzeliśmy i zona już mie chciała nic innego"

Pisales, ze iX1 kupiles zonie a tutaj piszesz, ze zona wybrala EQE w sumie.

Ona za to auto placi ze zdania swojego nie masz czy jak?

To auto dla Ciebie czy zony?

Bo pamietam, ze pisales do mnie jeszcze niedawno 😄

 

W dniu 1.12.2021 o 15:52, słonik40 napisał(a):

Moj samochod to nie prostytutka i kazdy jezdzi swoim, budujac dom tak to przemyslalem zeby nie musiec sie niczym dzielic. Majtkami tez sie dzielisz z zona?

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 minut temu, BMFun napisał(a):

W Suv zużycie będzie sporo większe i na autostradzie 120kmh+ będzie Ci ciężko zejść poniżej 30. Najgorzej będzie zima, wtedy naprawdę zużycie bardzo mocno rośnie na autostradzie  😕

Mi coś intuicja podpowiada ze fotowoltaika, a właściwie ekonomia najmocniej zachęciła do BEV jako podstawowe auto.

To sie rozumie samo przez sie.

Jeszcze do niedawna narracja byla troche inna 😜

W dniu 2.05.2021 o 22:53, słonik40 napisał(a):

6. Święty spokój w trasie i możliwość zapomnienia o środku transportu a skupieniu się na realizacji celu podróży i planów to jest gamę changer. W okresach letnich i wakacje praktycznie co weekend robię wypad na zmianę góry, Mazury, morze przemierzając 500-1000 km w 2 strony. Bardzie często podróżuje a1 na północ lub południe, czasami a2 i a4. Idealna prędkość przelotowa na autostradzie dla g30 to jest 160-180 na godzinie. Jest wtedy w kabinie cicho, można spokojnie rozmawiać, automjest stabilne i czuć już ze się poruszę przy tej prędkości. Jak jadę 140-150 to żona marudzi. E nie czuje ze jedziemy ze się strasznie wlecze i żebym przyspieszył.

Auto trzeba rozpatrywać jako całość i niestety tak jak to widać na recenzji każdego elektryka te auta w trasy się kompletnie nie nadają i jak kogoś jedyna rozrywka do grill u szwagra 2 wioski dalej to elektryk jest dla niego a jak ktoś chce na weekend wyskoczyć to się ostro przejedzie i nawet gęsta sieć superchargerow nie pomoże przy obecnym natłoku ruchu w każdy cieply weekend jaki jest w Polsce.

Admin tutaj powinien zareagować i wysłać kolegę na jakieś zasłużone wakacje bo ile można napisać jeszcze postów o przyspieszeniu tesli? A co do ścigania to chętnie stanę z kolega w szranki kto pierwszy dojedzie z wawy do Gdańska bo to jest cos co przydaje mi się bardzo często natomiast spod świateł to pierwszy być nie muszę.

 

W dniu 20.02.2020 o 20:08, słonik40 napisał(a):

no właśnie takim staromodnym śmierdziuchem 320d wsiadam i jadę i się niczym nie przejmuje, po pracy wychodzę w wawie z biura i wieczorem siadam w gdansku z żona do kolacji.

W dniu 27.04.2021 o 09:38, słonik40 napisał(a):

Pokretlo z mozliwoscia pisania na nim liter pod reka, fizyczne przyciski do klimy, radia itd.. sa duzo wygodniejsze od jednego ekranu ktory zaraz robi sie wypalcowany i wyglada to jeszcze gorzej. W BMW tez jest ekran dotykowy ale nigdy z tego nie korzystam bo raz ze jest to mniej wygodne od pokretla przy podlokietniku pod reka, 2 ze bardzo szybko sie palcuje. Z przyciskow korzystam bez odrywania wzroku od drogi bo jestem w stanie je wymacac i po ksztalcie oraz rozmieszczeniu wiedziec do czego sluza co jest bardzo wygodne jesli np chce zmienic nieco pozycje fotela podczas podrozy czy poglosnic\sciszyc radio.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No nie ukrywam ze ekonomia, dostępność auta oraz świetna oferta na auto w porównaniu z innymi miała duże znaczenie, ze zdaniem żony się liczę bo chce mieć święty spokój a nie narzekanie. Auto razem z kosztami leasingu wyjdzie około 470k. Cały czas mówimy o 470KM dobrze wyposażonym dużym suvie. Za różnice miedzy podobnie wyposażona np x5 60i kupię polowe e220 w dieslu 😀 Adam widziałem te wyniki bjorna zanim podjąłem decyzje. Wszystkie lepsze suvy jeżdżą u bjorna 1000 km challenge w czasie około 10 godzin z pol godziny w te lub we wte. Przy czym jak dla mnie wyniki tesli są nieco zakłamane i w praktyce nieosiągalne. Tesla ładuje się bardzo szybko przy bardzo małym poziomie baterii. Bjorn ładuje niezbyt wiele a częściej skacze po ładowarkach. Żeby tak jeździć trzeba mieć naprawdę świetna infrastrukturę. W pl tego nie ma. Ja teraz w praktyce za granice jadę tylko raz na narty, najwyżej pożyczę auto na ten jeden wyjazd w roku. Eqe do lotniska Warszawy czy tez gdansk się dotocze nawet w zimie. 
 

@BMFunna s7 jest właśnie montowana ładowarka ionity. Już jest na mapie ale chyba jeszcze niedostępna.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dobra slonik ostatnie i juz sie nie znecam 😄

To co Ty negowales tu w watku od 3 lat ja probowalem tu bronic, ze jak jest zacheta finansowa (value) to mozna isc na kompromisy i okazuje sie, ze jechanie 160-180km/h przez kilka h bez przystanku  moze i jest czasami wygodne, ale nie jest jakims wielkim deal-breakerem w przypadku BEV.

Ciesze sie ze sie nawrociles, jak bede znowu kiedys w PL to bede wypatrywal bialego EQE AMG, moze sie spotkamy na jakims hotdogu na Orlenie/Ionity, dam Ci poogladac troche Netflixa :D:D

 

W dniu 26.04.2021 o 15:06, słonik40 napisał(a):

Skoro to temat o elektromobilnosci to podziele sie jeszcze wrazeniami z mojej jazdy e-tronem

Wszystko fajnie dopoki nie patrzy sie na zuzycie pradu, ktory doslownie znika w oczach (miasto i okolice dynamiczna jazda okolo 40kw, autostrada 160-180 70KW). Czy kupilbym to auto? Dla zony do miasta zdecydowanie tak. Ma prezencje, odpowiedni znaczek na masce , jezdzi calkiem przyjemnie i jest to SUV czyli typ auta ktore kobiety kochaja. Jako fun car nie, jako auto rodzinne tez nie. Generalnie jak ktos jezdzi tylko po miescie a w kazdy weekend jego rozrywka jest grill u szwagra dwie wioski dalej, do tego ma gdzie ladowac orazi i\lub ma inne auto na trasy to jest to godne polecenia auto. Jak ktos w Polsce lubi wyskoczyc na weekend gdzies dalej to auto kompletnie sie nie sprawdzi i bedzie meka. Nawet jesli sie jakos udalo by dojechac to nie wyobrazam sobie majac np 2 dni wolnego szukac w takim zatloczonym zakopcu, szczyrku czy Sopocie ladowarek i zamisat spokojnie pic browar martwic sie jak wroce

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.