Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Masz cenę czarnego y long range za 250 500 zl. Jak kupisz przez czyjegoś referala to masz 2 tysiące zniżki wtedy cena to 248500. 

Słonik czy Ty wiesz, że większość ludzi w Polsce nie prowadzi działalności i ma limit do doplaty 225 tys zł? I nie jest to garść orzeszków jak dla Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kriss wiem, ale nie zapominaj ze większość nowych samochodów w Polsce jest kupowana przez firmy. Kupując jako osoba prywatna raczej bym się nie zdecydował na zakup nowego drogiego auta chyba ze miałbym dziesiatki/setki milionów na koncie. Kupując na firme sytuacja jest inna. Kupujesz model y za 248k, dostaniesz 27k dotacji i jeszcze odliczysz polowe VAT oraz ponad 20 procent dochodowi.. Realnie cie to kosztuje ze 150k a po 3-5 latach będzie warte niewiele mniej wiec realna strata wcale nie jest aż tak duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Slonik, jak juz bedziesz zamawial swoj wymarzony model Y to pamietaj o moim referalu ;DD

 

PS. Japonczycy ze swoimi EV w US sieja groze ^^

https://electrek.co/2023/07/29/mazda-kills-off-mx-30-ev-in-us-again-after-selling-just-66-cars/

image.thumb.png.274e2cd6cc9564a60451839744c7f266.png

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttknapisze przekornie ze ja bym nawet zamówił na przeczekanie na ten rok ale jest bardzo duży opór mojej żony. Mieliśmy ostatnio okazje obejrzeć ygreka i nie wiem gdzie ty te Premium widzisz ale bije tanizna po oczach i w dotyku z każdej strony. Jedno musze ci oddać ze starają się, ze drzwi weflekowane ze starają się upchać sporo miękkich materiałów ale jednak środek jak dla mnie to jest poziom focusa którego dawno temu miałem i który nie był złym autem.  Najgorsze wrażenie robią siedzenia do których tyłek się klei po kilku minutach, uczucie gorąca w srodku w ciepły dzień pomimo próby obniżenia temperatury oraz akustyka w samochodzie. Jak się w srodku siedzi i z kimś rozmawia to ma się wrażenie ze ktoś cie zamknął w jakims wiadrze, czy tez deweloperskim niewyjincsonym mieszkaniu bez mebli. Zapewne jest to zasługa tej ogromnej szyby bez możliwości przysłony, niemniej jednak przy realnej cenie 220k za auto brutto jest to bardzo dobry stosunek ceny do tego co się dostaje i dziś tak przyznam ci racje jest to bardzo sensowny wybór. Natomiast jeśli zestawiasz to np z takim Eqe z pneumatyka, skrętna osia, burmesterm itd, itd to taki mercedes jest po prostu duzo lepszy a czy warto dopłacić to każdy musi sobie odpowiedzieć sam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czekam aż model Y Performance zejdzie pod dopłatę to może wtedy rozważę. Trend jest spadkowy póki co, wiec nie będę z nim walczył 🙂 Dla mnie Tesla ma tylko 2 zalety: osiągi i cena ( a właściwie stosunek ceny do wartości jaka wnosi). Do tłuczenia po mieście całkiem przyzwoite auto. Tylko musi jeszcze trochę stanieć 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

slonik -

1. nie porownuj modelu Y do EQE czy 5-er bo to dwie rozne klasy samochodow (D/E), w 2 zupelnie roznych cenach. Jezeli chcesz porownywac "srodek" to raczej do modelu S/X trzeba zasiasc

2. Fordem Focusem jezdzilem ze 2 lata temu (nowka, w skorach) - wybacz ale porownanie nierzetelne, Focus mial mnostwo twardych plastikow, nieeleganckich detali, niekulturalny naped, nijak to nie licowalo z modelem Y

3. Na koniec dnia kupujesz elektryczne auto AWD za ~250k PLN, z bateria 80kWh i 5s do setki. Co i za ile oferuje konkurencja w porownaniu? Tesla wciaz skaluje produkcje wiec nie dziwie sie, ze ida nadal w ilosc a nie "personalizacje/premium", filozofia firmy jest jaka jest. (a co za tym idzie ich wycena gieldowa). Dla Ciebie premium to jakosc skor i wyciszenie, dla mnie premium to plug&charge SC, platforma BEV z frunkiem czy bez tunelu, czy GUI/multimedia ktore pozwalaja wsiasc do auta i jechac bezstresowo na drugi koniec Europy. Jakby mi bardziej zalezalo na "srodku" to kupilbym sobie jakas niemiecka hybryde na bogato z najwolniejszym silnikiem i sie egzaltowal wykonczeniem jezdzac dostojnie 50km/h po norweskich drogach w komfortach z masazem i wentylacja. Jak to mowia "different strokes for different folks".

4. Co mnie "meczy" - niemieckie premium za nierzadko 2x wiecej kasy powinno oferowac WSZYSTKO to co Tesla oferuje + jeszcze sporo od siebie extra (wyciszenie, lepsze materialy, lepsze osiagi, lepsze rozwiazania technologiczne, lepsza obsluge, lepszy soft) - tym dla mnie sie charakteryzuje prawdziwe premium. A jak jest w rzeczywistosci? Moge bez mrugniecia okiem wymienic 20 rzeczy ktorych nie ma takie elektryczne BMW w tej samej klasie a ma Tesla. A wtedy ciezko nazywac taki produkt premium. Dla mnie jezeli kupujesz za 600-700k PLN i5 M60 a pozniej musisz rece sobie brudzic otwierajac port ladowania gdy taka Kia ma automatyczny to o jakim my premium mowimy? Dobry zart. Ale wiadomo, czesc ludzi sie nabiera i nie mam z tym zadnego problemu, "klient glosuje portfelem" jest zawsze na czasie.

5. Wlasnie dostalem maila, ze kolejna osoba zamowila Tesle z moim referalem - bladego pojecia nie mam kim sa ci ludzie. Jedna z tych 3 osob juz auto odebrala i punkty mam na koncie, gdy kolejne 2 osoby odbiora bede mial 22.500 kredytow na koncie.

To jest gratisowe 20.000 km na SC albo np 4 ladowarki scienne Tesli, jakby nie patrzec z 8-9k PLN za friko. Wole taka forme reklamy niz artykuly sponsorowane w pudelkach i oplacanie pseudo dzinnikarzom wyjazdow w fajne miejscowki, placenie za kolacje, za pisanie peanow w nierzetelnych mediach etc etc

No description available.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@BMFun wszelkie znaki na niebie mówią ze powinno być jeszcze taniej. Zaraz wyjdzie facelift modelu 3, który jako świeży model będzie podbierał klientow modelowi y, poza tym w przyszłym roku ma być facelift modelu y wiec zapewne aktualnego yhreka czeka to samo co model 3 a może być jeszcze gorzej. Model y to jest w tej chwili olbrzymi glut aut wychodzący z rozpędzonych trzech fabryk na świecie. Wystarczy pojechać do ząbek a wniosek nasuwa się sam ze te auta zaczynaja zalegać w wielu miejscach także myśle ze jeszcze wiele dobrego przed nami jako konsumentami.

 

@adamjttk ja tam nie szufladkuje aż tak bardzo aut na segmenty, albo mi się cos podoba i jest w moim budżecie albo nie. Miałem okazje obejrzeć tesle model s, jest to jedyny model akceptowany przez moja żonę ale chyba miałbym opory żeby położyć tyle pieniędzy na auto którego drzwi otwierają i zamyjaka się jak puszka coca coli czy tez w toyocie yaris. Jak dla mnie wystarczy klapnąć drzwiami i robi się oczywiste skąd taka różnica w masie aut. Jakości spasowania i całej reszty to nawet nie warto komentować. Natomiast co do superchargerow to ionity s Polsce bije na głowę ładowarki tesli. Na najczęściej pokonywanie przezemnie drodze Warszawa gdansk mam 3 stacje po obu stronach autostrady ionity i jedna tesli gdzieś na uboczu kilka kilometrów dalej. No brainer ogromna przewaga ionity. Po Europie natomiast raczej samochodami nie podróżuje nie licząc Austrii i wypadu na narty. No i ok szanuje ze ty wolisz te 5 sekund do setki kosztem komfortu ale ja jednak wolałbym z tego komfortu nie rezygnować. W ix1 aktualnie niemal 13 tysięcy przejechanie , to oznacza ze w samochodzie spędzone było ze 200 godzin a przecież przez większość czasu jedzie sie spokojnie i wtedy ten komfort jest przydatny. Dla mnie najlepszym elektrykiem na rynku segmentowi odpowiadającemu modelowi y bedzie para auto q6 etron oraz macan ev. 100kwh baterii, z pneumatyka, fajnymi osiągami i jakością godna Premium oraz bardzo szybkim ładowaniem dzięki  800v instalacji zrobią robotę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

slonik, teraz bardzo bez szydery.

Po co chcesz kupic kolejnego elektryka?

Od 400 stron pisales ze BEV to badziew, ze nieekologiczne, ze nie czujesz ZADNEJ przewagi napedu elektrycznego jezeli chodzi o kulture pracy, ze to POWOLNA jazda autostradowa a Ty wiekszosc kilometrow tluczesz na autostradach.

Ze zasieg jest tragiczny bo jezdzisz szybko a zamiast hotdogow preferujesz dobre domowe obiady badz porzadne restauracje.

Ze ladowac sie w PL nie ma za bardzo gdzie na trasie a od przyspieszen elektrykow robi sie tylko niedobrze.

 

Przeciez do zakazu aut spalinowych jest ponad dekada, jest MNOSTWO modeli spalinowych do wyboru, po co chcesz sobie utrudniac zycie?

Kupujesz jakas porzadna benzyne, jezdzisz szybko jak lubisz, sa przeciez tansze od elektrykow, nie ograniczaja w zaden sposob.

Bo widze ze po zakupie i uzytkowaniu przez kilka mies elektryka jakos plynnie Ci sie narracja zmienila ^^

Mam nadzieje, ze Polska Cie do tego nie zmusza tak jak biednych Norwegow zmuszaja w ich kraju do jazdy elektrykami? ^^

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pisałem już, auta które najbardziej bym chciał nie sa dostępne od reki, ja aktualnie jezdze pożyczonym autem teściowej wypadało by cos szybko kupić a elektryki sa dostępne od reki z dużymi rabatami. Przykładowo na glc trzeba czekać rok a na Eqe suv 43 amg dostepny od reki zaproponowano mi 20 procent rabat i finalna cenę około 450k. Znajdź mi odpowiednik ice na pneumatyce, ze skrętna osia burmesterem, wszystkimi asystentami, panorama, szklanym dachem i 4,2 do setki w podobnej cenie. Odpowiednik bmw x5 m60i który notabene jest autem lepszym to dziś wydatek okolo 600k. Podsumowując Na dziś dzień można dostać lepsze value for money w bev, ja sie jednak do typu napędu nie przywiązuje i jeśli następnym razem sytuacja sie odwróci nie będzie dla mnie problemem zakup ice.  Plułem na auta kiedy badziewnie wykończona tesla kosztowała praktycznie tyle co g30 czy tez x3 m40i a za niewiele więcej było x6 40i/30d, aktualnie cena to niemal polowe wspomnianych aut a to mocno zmienia postać rzeczy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Heh, posmiane bylo z Norwegii ze maja chore cla na ICE a tu bam, 3 lata pozniej i mamy w PL gole 520d za 270k PLN, doposazone skromnie w AWD, jakis m-pakiet i kilka opcji i 350k PLN peka. Za bazowego ropniaka z osiagami rodem z 10 letniej Octavii.

Ot jak szybko narracja sie zmienia 😉

Co do Twojej odpowiedzi - sprzedales "nagle" auto, jezdzisz z musu autem tesciowej, magicznie chcesz miec nowe auto "od reki" (no bo przeciez to norma od zawsze byla brak oczekiwania) i nagle wszystkie wady BEV (ktore przeciez magicznie nie zniknely przez ostatnie 3 lata) sa juz nieaktualne 😉

Czyli ccc? Wszystkie wady BEV juz niewazne bo daja rabat i krotki czas oczekiwania?

No nijak mi sie ta opowiesc nie klei, 😉 powiedzialbym niesmialo ze jednak te elektryki to nie taki diabel straszny jak go maluja 😉

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Próbuję połapać się w dyskusji. Czyli Adama do zakupu BEV „zmusza” rząd norweski, a Słonika teściowa? 😉

Co do teorii, ze kupno elektryka przekonuje do przejścia na ten napęd, to u mnie bez zmian. Elektryk ma już ponad 15k przebiegu i nadal uważam ze to auto świetne do miasta/podmiejskich tras i nie przychodzi mi do głowy zmiana podstawowego auta na BEV. Znajomy który jeździ 3 lata Tesla, nigdy nie wypożycza elektrykow na wakacjach, bo „nie chce marnować czasu” i woli spalinowy. Żona na wakacjach nie pozwala mi z tego powodu wypożyczać elektrykow jak jej przekornie proponuje czasem. Zazwyczaj wypożyczam BMW bo czuje się w nich jak u siebie. Ostatnio jeździłem 40i w x5 i przyznaje ze BEV jeździ się po mieście bardziej płynnie i fajniejsza jest ta liniowo rozwijana moc.

 

W Tesli coraz bardziej podoba mi sie cena oraz to ze auto powoli przestaje sie wyróżniać i robi sie takim Golfem, ale ma dramatyczne wyciszenie wnętrza. Znajomy ciagle na to narzeka, a jeszcze nigdy nie chwalił klapki elektrycznej czy braku tunelu.

 

@slonik40, dziwi mnie dlaczego elektryki Mercedesa czy innych są tyle tańsze od spalinowych. Czy to polityka UE dot CO2 ich do tego zmusza czy to „przewaga” technologii BEV ze jest tańsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk szybka sprzedaz g30 mnie zaskoczyła. Spodziewałem się ze auto będzie sprzedawało się kilka miesięcy a zeszło praktycznie w kilka dni. Wczesniej najpierw kupowałem auto a później jak się zbliżał odbiór sprzedawałem aktualne ale ze względu na niepewne czasy i wysokie oprocentowanie tym razem postanowiłem najpierw sprzedać a później kupić żeby nie mrozić sobie dosyć sporej gotówki kurzacej się pod chmura. 150k to jest niemal maksymalna wpłata na leasing za auto 400-500k wiec mając kasę za aktualne auto w praktyce stosunkowo niewiele trzeba dołożyć. Dluugie leasingi aktualnie z mała wpłata z kolei są bardzo drogie wiec tez niezbyt dobry interes także na decyzje miały wpływ tylko i wyłącznie aspekty ekonomiczne. 
 

@BMFun duże obniżki na Eqe od mercedesa świadczą o tym ze mercedes przestrzelił się z prognoza sprzedaży, dealerzy nazamawiali za dużo aut które zalegają im teraz na płacach. Według mnie ceny samochodów spalinowych są na dziś dzień przestrzelone przez jeszzcze ograniczona podaz, w bev podaz aktualnie przekracza popyt wiec pojawiają się duże korekty i to chyba dobry moment na zakup bev. Moim zdaniem korekta cen ice tez wczesniej czy później nastąpi. Na dziś dzień jak przewertujesz sobie otomoto to przykładowo x5 hybrid którym byłem zainteresowany to najtańszy dostepny bez m pakietu to 550k, a z m pakietem ….650k (movie o model po face lifting). Po drugiej stronie możesz dostać eqs suv za 550k 450 4matic i z leasingiem 2 procent z poprzedniego rocznika. W tym momencie wygrywa bmw produkując wszystko na jednej płycie podłogowej. Mogą wsadzić w auto odpowiedni napęd w zależności od preferencji konsumenta i nie przejmować się zbyt małym popytem. Według mnie mercedes i nie tylko będzie musiał zrewidować swoje plany elektryfikacji bo jednak nie postępuje ona tak szybko jak początkowo planowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
8 godzin temu, BMFun napisał(a):

Co do teorii, ze kupno elektryka przekonuje do przejścia na ten napęd, to u mnie bez zmian. Elektryk ma już ponad 15k przebiegu i nadal uważam ze to auto świetne do miasta/podmiejskich tras i nie przychodzi mi do głowy zmiana podstawowego auta na BEV. 

Kolego, ale zejdzmy na ziemie 😉

1. Doscy wysoko zawiesiles poprzeczke ICE - masz praktycznie topowy/najdrozszy model spalinowy w ofercie BMW

2. Nie przetestowales topowego/najdrozszego BEV od BMW (iX M60) a jedynie porownujesz do biedy iX3 ktore ma cherlawy naped i calkowicie nijakie wnetrze/opcje w porownaniu do X5M 😆

Reasumujac - not fair, porownaj pomarancze z pomaranczami i wtedy zdaj relacje 😆

8 godzin temu, BMFun napisał(a):

Znajomy ciagle na to narzeka, a jeszcze nigdy nie chwalił klapki elektrycznej czy braku tunelu.

Do dobrych rzeczy sie szybko przyzwyczajamy i ich nie komentujemy!

Chwalisz sie na codzien ze masz 2 sprawne nogi i mozesz swobodnie chodzic?

Skrec/polam noge i sie zacznie narzekanie momentalnie ze jestes ograniczony.

Ja na manualna klapke w hybrydzie marudzilem od razu po zakupie, wycieranie mokrej/zabloconej reki (najczesciej w spodnie..) nie nalezy do przyjemnosci - a ladowac (otwierac/zamykac klapke) trzeba bylo prawie codziennie (czesto w deszczu). Uczucie nie ma nic wspolnego z premium gdy inni robia to lepiej.

To samo np z elektryczna kierownica - jak sie czlowiek przyzwyczail w TM3/F10 to pozniej w i4 manualna klula w oczy po prostu. Przyzwyczajony czlowiek ze jak wsiada/wysiada to kierownica idzie automatycznie do gory ulatwiajac wsiadanie/wysiadanie w ciasnym sedanie.

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

W tym momencie wygrywa bmw produkując wszystko na jednej płycie podłogowej. Mogą wsadzić w auto odpowiedni napęd w zależności od preferencji konsumenta i nie przejmować się zbyt małym popytem.

Ciekawa teoria.

Skomentujesz w takim razie premiere nowej 5-er?

Jak chcesz spalinowe to masz R4 benzyne i rope, 7,5s do setki.

Chcesz wiecej to zapraszamy po hybrydy i elektryki.

Co sie stalo z V8? Gdzie sa R6?

Zla Unia wymogla? Do 2035 jeszcze troche zostalo czasu czy nie?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co tu komentować? Bmw praktycznie wszystkie auta produkuje pod zamówienie klienta. Jeśli różne napędy zjeżdżają z jednej linii to mogą elastyczńie dobierać ilość każdego z nich w zależności od zapotrzebowania.  Nie musza się martwić utrzymaniem linii produkcyjnej dla aut których nikt ńie chce kupic. Odnośnie biedy w silnikach podejrzewam ze ma to związek z legalizacja. Najwidoczniej jest zbyt droga/nieopłacalna w Europie. I5 natomiast cierpi jak dla mnie na zbyt mała baterie. Gdyby było 90kwh netto to była by to bardzo fajna propozycja. Adam no i nie porównuj decyzji kolegi @BMFun zakupowej sprzed kilku lat. Patrząc na aktualna sytuacje kupując x5m dokonał bardxo dobrego wyboru. Mały update. Audi daje zniżki na q4 etron ponad 20 procent dołączając do tesli i mercedesa z glutem mocno przecenionych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
8 godzin temu, słonik40 napisał(a):

duże obniżki na Eqe od mercedesa świadczą o tym ze mercedes przestrzelił się z prognoza sprzedaży, dealerzy nazamawiali za dużo aut które zalegają im teraz na płacach. Według mnie ceny samochodów spalinowych są na dziś dzień przestrzelone.

Dealerzy MB musieli kupić elektryki i teraz im zalegają na stokach. Próbują to teraz jakoś sprzedać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20230731_113917copy.thumb.jpg.ff1e7a0b5f4e33953bd2722c4f80575c.jpg

Wersja oznaczona jako xDrive60

Auto ma kilka zalet, w środku wygląda raczej dobrze, podobały mi się iconic sounds od Zimmera, fajne te niektóre grafiki pod szkłem. Jakość jak to 7er. Tablety z tyłu w drzwiach też spoko.

Pierwsze co wyłączałem to głośniki pod plecami w fotelach, co za durny pomysł. Elektrycznie otwierane drzwi działają jak chcą, tzn powoli, nie zawsze, jestem pewny że musiałbym to tłumaczyć każdemu pasażerowi. Wydaje się, że jest ciszej niż u mnie w M760. Wygodnie normalnie, bez jakiegoś zaskoczenia. System infotainment to absolutna porażka i krok wstecz. Reset licznika km podróży bez googla nie byłem w stanie ogarnąć. Zamiast trybów jazdy mamy tryby auta... nie wiem o co autorowi chodziło. iDrive kryształowy i panel haptyczny to absolutna porażka, zdecydowany krok wstecz jeśli chodzi o wygodę użytkowania. Przede wszystkim trzeba się z tym siłować, tzn ciężko się to wciskało i działało. Osiągi takie meh. Powyżej 200kmh kończy auto jechać, jakby mu ktoś 400 koni zabrał, choć wiadomo to problem pierwszego świata. One pedal driving działa, dzięki temu moje doświadczenia za kierownicą były o 0% lepsze. Przy dynamicznej jeździe auto ma zasięg mniejszy niż Ferrari, mi schodziło 1.5% baterii na 1km, chyba tam świeciło zużycie circa 40kWh. Przyśpieszenie i sama jazda zadziwiająca jak na takiego klocka, ale jakiegoś super wrażenia nie robi w porównaniu do mocnej benzyny. Przy hamowaniu czuć nadwagę. Co mnie zdziwiło, to że oryginalny kabel z auta nie pasował do mojego gniazdka na przyłącze siłowe w domu, a wizualnie identyczny tylko jakby 5mm za duże to z BMW, nie wiem o co chodzi. 

Wizualnie, jak to mówią, ludzie się przyzwyczają. Tak jak BMW 5GT, Fiat Multipla i SsangYong Rodius też zaczęły po latach rywalizować na konkursach elegancji w Pebble Beach. Oczy bolą i będą. W zasadzie jeździłem tym, bo byłem ciekaw ile z tej technologi trafi do nowego M5 i wiadomo, część tego trafia do RR Spectre. Teraz już wiem, że nie kupiłbym żadnego. 

Na koniec gratuluje Tesli i jej fanom rekordów sprzedaży ilości mYdelniczek z kołami 😄 Wcale nie trzeba zmieniać designu co parę lat, żeby klientów zadowolić jak widać.

Pozdrawiam, przede mną kolejny weekend na Nurburgringu (może ktoś z forum jedzie 4-6.08?), na który będę mógł dojechać słuchając V12, z prędkością przelotową >200kmh po niemieckich autobanach... ale mnie to cieszy. Dużo bardziej niż testowanie elektryków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Są 2 typy gniazd siłowych 16A i 32A. Jeśli twoje było za małe to znaczy ze masz 16a. Dokup sobie przejściówkę, koszt to około 50 złotych złe kiedyś może się przydać jak będziesz potrzebował podłączyć cos co ma wieksza wtyczkę i to niekoniecznie musi być samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Slawomir, fajnie ze wrociles i to z pierwszorzedna recenzja elektryka!

Co do wygladu zgadzam sie w 100% - auto jest makabrycznie brzydkie i bedzie powodem designerskiego wstydu dla BMW jeszcze przez wiele lat, paskudztwo w pelnym tego slowa znaczeniu (podejrzewam, ze juz przy LCI wycofaja sie rakiem z kontroweryjnych swiatel i grilla)

Infotainment bedzie niedlugo nowa wersja i mam nadzieje bedzie duzo lepiej (gorzej byc nie moze).

Co do napedu - niezmiennie powtarzam - ludzie glosuja portfelem i to KUPUJACY zadecydowali, ze zegnaja V12 bez zalu. Jestes w zdecydowanej mniejszosci w swoich pogladach (wsrod zainteresowanych 7-er)

 

 

image;s=2048x1360

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Tesla chce rozbudowywać gigafabrykę w Niemczech. Ekolodzy są przeciwni - Bankier.pl

"Tesla rozbudowując zakład w Brandenburgii, chce podwoić swoje moce produkcyjne z 500 tys. do miliona samochodów rocznie. Obecnie w Gruenheide pracuje około 11 tys. osób, po rozbudowie zatrudnionych miałoby być tam 22,5 tys."

 

Fajnie, co roku bedziemy miec w Europie milion nowych, dynamicznych i ekologicznych aut, kazde bedzie mialo elektryczne siedzenia i kierownice, kazde z dachem panoramicznym i ogrzewaniem postojowym, kazde z podgrzewanymi 5 siedzeniami i porzadnym 400W audio, kazde z ladowarka indukcyjna na 2 telefony, nawigacja z bezplatnymi aktualizacjami, uaktualnieniami softu OTA, ladowanie plug&charge, elektrycznym bagaznikiem, serwisem ograniczony do niezbednego minimum, w znakomitej wiekszosci mobilnym z problemami zglaszanymi bezoblugowo poprzez aplikacje.

No i koniec z cofaniem licznikow, koniec z niepotrzebnymi, gubiacymi sie kluczykami, koniec z ulepami naprawianymi u Zdziska w stodole (nie beda sie mogly ladowac na SC).

Witamy w XXI wieku, motoryzacja europejska wchodzi na naszych oczach na wyzszy poziom

 

PS. Nadal uwazam, ze wycena gieldowa Tesli jest mocno zanizona, jezeli w dalszym tempie bedzie sie to tak rozwijac to za 5 lat, po wprowadzeniu miejskiego modelu w segmencie C, po wprowadzeniu pickupa w USA, po wprowadzeniu SEMI i ogarnieciu autopilota i rozbudowaniu sieci SC - i przede wszystkim wolumenowej sprzedazy - zobaczymy akcje po 2-3x wiecej niz dzisiaj.

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ja uwqzam ze podmkoniec roku a najbliżej w przyszłym będzie twarde zderzenie z rzeczywistością i tłumy nabitych w tesle. W h1 2023 w europie sprzedało się jakieś 160k tesli i to dzięki ogromnym obniżkom. Gdzie tu do 500k albo do miliona? Po ile musiałby być samochód i gdzie by musiała być cała motoryzacja żeby tesla mogła sprzedać 1 milion samochodów rocznie w całej Europie? Zlicz sobie dziesięć aut z top ten i zobacz jaka jest sprzedaż w całej Europie. Cybertruck to będzie nisza, pickup bardzo duży i bardzo drogi. Elon obiecywał taniego pickupa, ludzie złożyli miliony zamówień ale w tym roku wycofał się rakiem i juz wiadomo ze tanio nie będzie. Także na pewno czekają nas jeszcze obniżki tesli oraz urealnienie wartosci akcji firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Co do napedu - niezmiennie powtarzam - ludzie glosuja portfelem i to KUPUJACY zadecydowali, ze zegnaja V12 bez zalu. Jestes w zdecydowanej mniejszosci w swoich pogladach (wsrod zainteresowanych 7-er)

Na elektryka masz dopłaty i bonusy, a na V12 dodatkowa 6x większa akcyza niż na 2.0 przypomnę 😉 Klimat polityczny, który to promuje i finansowo i wizerunkowo, więc to nie jest "wolny wybór kupujących". Po jazdach wieloma elektrykami ja jeszcze bardziej chce się nacieszyć PRAWDZIWĄ motoryzacją i emocjami z nią związanymi. Twoja argumentacja niezmiennie jest trochę typu "więcej osób jeździ Skodą niż Bentleyem, więc Skoda musi być lepszym wyborem".

Jakkolwiek nadal czekamy wszyscy na TANIE elektryki z segmentu A/B. To moim zdaniem 100x bardziej sensowna jest E-Corsa niż takie i7, bo w E-Corsie mały zasięg nic nie znaczy w mieście, a i7 bierzesz na trasy i okrutnie marny zasięg i koszmarnie wolne ładowanie skreślają sens tego auta. Tylko ta przysłowiowa E-Corsa powinna kosztować 60tys a nie 160tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.