Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Poswiecilem 20 min zycia i obejrzalem do konca.

Generalnie troche rak.

Koles dla klikow umiejetnie wkleja w swoj monolog sporo polprawd i mitow.

Nie chce mi sie wszystkiego punktowac bo to walka z wiatrakami ale odniose sie do najwazniejszego - ladowania i zasiegu.


Z tego co zrozumialem pacjentem jest Nissan Leaf po lifcie (2018r) z 60kWh bateria - cena nowego - 170.000 PLN.


Abstrachuje juz od tego, ze to pierwszy znany EV i jego archaiczna technologia, w praktycznie niezmienionej formie, siega 2010r.


1. Mowienie o ladowaniu przez 30h (chwytliwe piatek-niedziela) to poziom merytoryczny Onetu.

Rownie dobrze mogl powiedziec, ze jak podlaczy do gniazda z zabezpieczeniem B6 to bedzie sie ladowal przez tydzien.


Nissan Leaf przyjmuje ladowanie 1x32A i max 6,6kW

Ladowanie w skrajnie niekorzystnej sytuacji prawie zupelnie rozladowanego auta od 10-90% (48kWh) zajmie wtedy ~7h.

Zakladam, ze ktos wydajac 170k PLN na EV nie pozaluje 500PLN na elektryka i zalozenie gniazda 32A w garazu.

Jezeli ladujesz auto ze zwyklego gniazda 16A to naladowanie auta 10-90% zajmie 14h.

Podkreslam - skrajnie rozladowanego auta z najwieksza dostepna bateria.


Nikt tak aut EV nie laduje na codzien bo robi sie to codziennie czy co drugi dzien (zalezy jak duzo sie jezdzi i jak duza baterie ma sie w aucie).


2. Ekologia. Niekonczace sie narzekania na to, ze nasza energia pochodzi od wegla.

Czyj to problem - producentow EV na calym swiecie czy jedynie naszego kraju?

A nawet jezeli nic sie w tym temacie nie zmieni (a musi bo UE przycisnie predzej czy pozniej) - czy lepiej truc caly kraj po rowno czy jedynie tereny przemyslowe typu Belchatow?

Dziwnym trafem "dziennikarz" nie zajaknal sie o popularnosci PV w naszym kraju ktora zwieksza sie 300-400% rok w rok.

Z reguly droga do EV w PL biegnie przez fotowoltaike w domu.



3. Mowienie o jezdzie autostradowej w przypadku Nissana Leafa jest wogole niepowazne - to auto ma rapidgate, baterie sa chlodzone pasywnie powietrzem i po 1-2 ladowaniach DC klekaja, szybkosc ladowania spada niemilosiernie. To jest miejskie/podmiejskie auto z archaiczna technologia baterii i kazdy przed zakupem powinien raczej o tym wiedziec.

Gadanie o jechaniu EV 400km przez 7h jest zwyklym falszem, ladowanie sie przez 2h na ladowarkach DC jest kolejnym falszem.

Bjorn na youtube namietnie testuje 1000km odcinki elektrykami i wiekszosc z nich trzyma srednia 90-100km/h (lacznie juz z czasem ladowania na DC).


4. Mowienie o strasznej roznicy w zasiegu latem/zima czy koniecznosci jezdzenia w czapce przy pompie ciepla (na trasie) jest jakas piramidalna bzdura.

Cieplo odbierane z baterii ogrzewa kabine, ostatnio przy -10C mialem srednie zuzycie z ~300km jakies 17kWh, to sa wyniki na poziomie wielu EV przy letniej pogodzie.

Na trasie ogrzewanie kabiny praktycznie nie wplywa na zuzycie energii (majac pompie ciepla).


Utrata energii (1 czy 2kWh) nastepuje rano jak trzeba podgrzac auto zaraz po wyjechaniu z parkingu - szkoda tylko ze dziennikarz nie powiedzial, ze czesto rano auta sa podpiete jeszcze do gniazda i ogrzewanie nastepuje z wykorzystaniem energii nie z baterii a z sieci. Ale wiadomo, kliki sa wazniejsze niz praktyka.

Wole stracic 1-2kWh energii i miec nagrzane auto niz wsiadac do ICE w czapce i kozuchu i przez pierwsze 10 min dmuchac w rece z zimna. Webasto w ICE to zwykle 7-8k PLN ekstra.


Zwroty typu "naprawde" "uwierzcie mi" "podziele sie PRAWDA" :duh:

"Dziennikarz" przejechal "kilka tysiecy km" EV i przekazuje wiedze objawiona - nie kupuj EV za 150 czy 200 tys PLN jak go nie masz gdzie ladowac :norty: :duh:


PS. Nissan Leaf, miejski kompakt EV za 170k PLN to jakas piramidalna bzdura i predzej rece by mi uschly niz bym kupil takie auto - zeby nie bylo niejasnosci :norty: , TM3 to jednak inna para kaloszy :twisted:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam czekam na jakieś statystyki twojej jazdy , średnia prędkość - zużycie energii , jakaś szybka trasa - średnia prędkość - zużycie energii , jak to się prowadzi na wprost w zakrętach, czy coś skrzypi, jak hamuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam czekam na jakieś statystyki twojej jazdy , średnia prędkość - zużycie energii , jakaś szybka trasa - średnia prędkość - zużycie energii , jak to się prowadzi na wprost w zakrętach, czy coś skrzypi, jak hamuje

 

Nic madrego nie napisze poki co, za oknem -10C i kupa sniegu, do tego wszechobecny covid i ograniczone przemieszczanie sie.

Auto jezdzi krotkie odcinki do/z pracy, bylem kilka razy z dzieciakami w gory na narty/sanki.


Minal miesiac, autem zrobilem raptem niecale 2k km, srednia tak jak widzisz okolo 20kWh na 100km, co wydaje sie sporo, ale webasto uruchamiane jest 2-3 razy dziennie i chyba wlicza sie do tego zuzycia. Srednia predkosc jak w innych moich autach - okolo 50km/h.

Co dziwnego nie wiem czy w TM3 jest opcja sprawdzania sredniej predkosci z ilus tam km - nie zauwazylem tych statystyk. Albo nie ma albo nie umiem znalezc.


Generalnie jezdze na "chill mode" glownie po miescie.

Na jakiekolwiek testy trzeba poczekac do wakacji, wybiore sie latem w trip po Europie jak covid odpusci to potestuje EV w praktyce na trasach czy taki ten diabel straszny :twisted:


Poki co mam kilka spostrzezen:

1. webasto w EV zima to po prostu luksus nad luksusy, obecnie moj ulubiony "feature" tego auta (nie mam garazu a tylko podjazd) wiec inaczej czekaloby mnie codzienne skrobanie szyb

W F10 webasto mi sie popsulo, smierdzi spalonym olejem i kopci spod maski - serwis juz 2 razy naprawial i nadal gow^%. A przez najblisze dni/tygodnie nie moge oddac auta po raz kolejny do serwisu bo tylko w BMW mam hak, remont domu te sprawy ;)

Zona marudzi jak jej kolej brac rano F10 (jezdzimy roznie do pracy i trzeba brac auto "na wylocie") bo skrobanie szyb o poranku w takie temperatury to sie odechciewa zyc, problemy pierwszego swiata :norty:

Generalnie webasto w EV i w aucie spalinowym to porownanie jak jazda lokomotywa parowa i TGV ^^


2. Spotify i wyszukiwanie utworow przez komendy glosowe to moj drugi ulubiony feature.

Sluchanie PL radia i reklam o uplawach i swedzeniu pochwy doprowadzaja mnie na skraj a muzyka z pendriva sie nudzi po jakims czasie.

Spotify po prostu rzadzi, piekna technologia, boze kiedy to bylo radia na kasety w autach, stary juz jestem :norty:


3. Prowadzenie - generalnie swietne. Jest twardo, precyzyjnie, sportowo, cos ala na m-pakietowym sztywnym zawieszeniu, dokladnie tak jak lubie.

Kierownica w trybie "sport" chodzi chyba ciezej niz w E90 (ideal i punkt odniesienia), na codzien az za ciezko, czesciej jezdze na "normal".

Wchodzenie/wychodzenie z zakretow/rond przy braku laga i tak niskim srodku ciezkosci to poezja, cos co sie nigdy nie nudzi jak ktos lubi charakterystyke jazdy BMW.

Gdyby tutaj byly niedostatki - nie zdecydowalbym sie na Tesle mimo innych zalet i zostalbym przy BMW.


4. Skrzypienie - brak, auto solidne i zbite jak skala.

W F30 skrzypialo zarowno zima jak i latem na sloncu jak sie plastiki nagrzewaly.


5. Hamulce - 95% hamowania to hamowanie silnikiem bez uzycia pedalu hamulca (odzyskiwanie energii).

Zaciski sa duze, "sportowe" w wersji Performance wiec licze ze nie bedzie problemow, poki co praktycznie z nich nie korzystam.

Wypowiem sie w tym temacie latem.

Trzeba pamietac, ze poki baterie sie nie nagrzeja rano - rekuperacja nie dziala/dziala slabo i czasem trzeba uzyc przez pierwsze kilka km pedalu hamulca.


6. Irytuja mnie czujniki cisnienia TPMS w kolach - Tesla wymyslila jakies nowe z komunikacja przez Bluetooth i poki co nie ma zamiennikow, a serwisy Tesli w NO ich nie maja - kwadratura kola - jezdze ciagle z irytujacym, zoltym alertem - widac na ekranie.


7. Dzwiek niezapietych pasow - w BMW byl piekny 20 czy 30s delay, tzn ja zawsze wyjezdzam z parkingu i sie zapinam juz podczas jazdy.

W TM3 czasem lapie sie ze zaczyna juz pikac po ~5-10s - poprawilbym to mimo ze to detal.


8. Klapa bagaznika wydaje "bip" przy zamykaniu, w F10 tego nie mialem (dzwieku) i wydaje mi sie to lepszym rozwiazaniem.


9. Portfel w tylnej kieszeni uwiera na siedzeniu, musi byc inaczej wyprofilowane niz w BMW - drazni mnie to i musze przekladac portfel do kurtki albo wyjmowac i klasc w aucie :D


10. Dolozylbym ze 100W do wzmacniacza audio. W 3-er HK gra minimalnie glosniej. Czystosc, scena dzwieku w Tesli jest duzo lepsza ale brakuje kapke mocy, lubie glosna muzyke.

Idealem bylaby moc Gladena i wzm. Audisona - kiedys mialem takie combo w E90 i gralo to poteznie.


11. Kilka rozwiazan uzytkowo-technologicznych jest w Tesli niesamowite w porownaniu do BMW - glupia zmiana profilu jazdy/kierowcy czy zmiana ustawien w twoim profilu.

W BMW - odsuwasz np fotel o 1 cm i musisz to zapamietac przyciskiem na fotelu.

W Tesli - jak dotkniesz regulacji fotela (jakiejkolwiek) - na ekranie pojawia sie od razu opcja "save", pod nia pojawia sie menu z ustawieniami kierownicy czy lusterek bo auto "wie", ze chcesz sie dopasowac w fotelu i zebys nie musial klikac niepotrzebnie po menu.

Uzytkowosc takich detali (a jest ich DZIESIATKI) to lata swietlne przed BMW, chyle czola programistom po prostu, nie zrozumie tego ktos kto sie autem nie przejedzie.

Zrobic zaawansowane menu z 30 podmenu i kolejnymi podmenu to zaden klopot.

Zrobic proste i czytelne menu ktore zawiera skomplikowane ustawienia - to wielka sztuka.


12. Auto jest fantastycznie nastrojowe podczas nocnej jazdy - wszystkie podswietlenia przyciskow sa minimalne (a samych przyciskow jest doslownie kilka), ambientowe swiatla - minimalne.Za kierownica - nie ma swiecacych licznikow.

To wszystko tworzy NIESAMOWITY feeling noca - kierowca i kierownica, nic wiecej, nic cie nie rozprasza, nic nie odciaga uwagi od czystej przyjemnosci z jazdy - uwielbiam jezdzic tym autem noca - w polaczeniu ze sportowymi osiagami, sztywnym zawieszeniem i precyzyjnym prowadzeniem - dla mnie bomba i poki co odnosnik.

BMW z ich i4 bedzie musialo sie nie lada napocic zeby dorownac.


50904451246_7b4e2e958f_o.jpg

 

I czy szpary między elementami karoserii się powiększają jak zaparkujesz jednym kołem na krawężniku? :mrgreen:

 

To sie rozumie samo przez sie - przeciez to amerykaniec tesla.

Kierownica mi tez juz kilka razy odpadla podczas jazdy ale na szczescie wlozylem z powrotem i smiga dalej.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F10 webasto mi sie popsulo, smierdzi spalonym olejem i kopci spod maski - serwis juz 2 razy naprawial i nadal gow^%. A przez najblisze dni/tygodnie nie moge oddac auta po raz kolejny do serwisu bo tylko w BMW mam hak, remont domu te sprawy ;)

Ty, ja w E71 miałem webasto i syf nigdy nie działał. Od nowości popsute, po serwisie może odpaliło się raz i znów popsute i w sumie nigdy się nim nie nacieszyłem, a auto prawie 7 lat miałem. A przez to, że w lato tego sprawdzić nie można było, temat zawsze gdzieś umykał do momentu, gdy już było za późno.


Swoją drogą paczałem na tego S-Plaida i w sumie technicznie ciekawe, ale nadal mi się wizualnie nie podoba, nadal chciałbym Roadstera, ale jak mam płacić bańkę i czekać, aż kiedyś może się pojawi, to lipa trochę :P Szkoda, że te bardziej niszowe modele tyle czekają, ale liczę na to, że jak opanują przenoszenie technologii między modelami, to tylko kwestia przygotowania innej budy, a silnik ten sam + niższa masa :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Joe Biden zamierza kupić 650 tys aut elektrycznych dla administracji USA. Mają być wyprodukowane przez amerykańskiego producenta. Tesla pewnie będzie głównym dostawcą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W F10 webasto mi sie popsulo, smierdzi spalonym olejem i kopci spod maski - serwis juz 2 razy naprawial i nadal gow^%. A przez najblisze dni/tygodnie nie moge oddac auta po raz kolejny do serwisu bo tylko w BMW mam hak, remont domu te sprawy ;)

Ty, ja w E71 miałem webasto i syf nigdy nie działał. Od nowości popsute, po serwisie może odpaliło się raz i znów popsute i w sumie nigdy się nim nie nacieszyłem, a auto prawie 7 lat miałem. A przez to, że w lato tego sprawdzić nie można było, temat zawsze gdzieś umykał do momentu, gdy już było za późno.

 

Znam ten bol. Dopoki mialem podziemna hale garazowa to mi to webasto nie bylo potrzebne, teraz to mus a nie dziala badziew.

A czasem kopci i smierdzi spalonym olejem tak, ze sie boje ze sie auto zapali doslownie.

Latem byl covid, chetnie bym naprawil na spokojnie to tak jak piszesz - nie mozna bo sie nie da przetestowac.

Elektryczne webasto do spalinowego to jak kuchenka gazowa do indukcji - 2 klasy roznicy.

Pilot do zalaczania tez badziewny, dziala tylko w prostej lini z niedaleka, w Tesli zalacza sie przez karte SIM/aplikacje wiec bez ograniczen, dziala czysto, sprawnie, tak jak powinno.

 

Swoją drogą paczałem na tego S-Plaida i w sumie technicznie ciekawe, ale nadal mi się wizualnie nie podoba, nadal chciałbym Roadstera, ale jak mam płacić bańkę i czekać, aż kiedyś może się pojawi, to lipa trochę :P Szkoda, że te bardziej niszowe modele tyle czekają, ale liczę na to, że jak opanują przenoszenie technologii między modelami, to tylko kwestia przygotowania innej budy, a silnik ten sam + niższa masa :twisted:

 

Model S ma linie nadwozia ponadczasowa, nie zestarzeje sie i za 20 lat.

W nocy, w bialym nadwoziu wyglada za^%^&^% po prostu.

Olbrzymia zaleta tego auta jest to, ze bedzie niszczyc 100% aut na drodze do 250km/h, a to wszystko za ~500k PLN - co na takie osiagi jest wrecz okazja.


Sa tez niestety minusy

- auto jest naprawde szerokie, w PL moze byc realny problem z miejscami parkingowymi, roznymi bramami wjazdowymi, wjazdem do galerii handlowych etc

- rozwiazania techniczne sa juz hardcorowe, wielu ortodoksow odpusci - wolant zamiast kierownicy czy brak fizycznych manetek do kierunkowskazow czy brak fizycznego klaksonu - trzeba byc w 100% przekonanym do tych rozwiazan bo ewentualna odsprzedaz w PL moze byc ciezka dopoki marka sie nie upowszechni.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adam

Ja tam myślę, że większość tych rozwiązań z Tesli będzie ok, jak się człowiek przyzwyczai. Wolant i tak będzie można zamienić na kierownicę, a wolantem widziałem jak ktoś na filmie operował i wydaje mi się, że może być okej. Zresztą patrzyłem ostatnio na rozwiązania w Ferrari Roma, tam np. jest ekran dotykowy na kierownicy i nawet boczny panel do świateł jest też dotykowy - a ten model właśnie dobrze pokazuje przyszłość gamy Ferrari.


Mi Model S się nie podoba zewnętrznie - taka mydelniczka, trochę takie Mondeo, jak dla mnie charakteru BMW to nie ma, ale nie wszystkie auta muszą mieć. Roadster jakoś lepiej wygląda, bo jest mały i ten dziwny przód bez grilla się dobrze komponuje, jak i cała linia boczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mi Model S się nie podoba zewnętrznie - taka mydelniczka, trochę takie Mondeo, jak dla mnie charakteru BMW to nie ma, ale nie wszystkie auta muszą mieć. Roadster jakoś lepiej wygląda, bo jest mały i ten dziwny przód bez grilla się dobrze komponuje, jak i cała linia boczna.

 

BMW ma w wielu modelach sliczna linie nadwozia, muskularna i sportowa i tu nie ma z czym dyskutowac.

Tesla jednak w rzeczywistosci wyglada duzo lepiej niz na zdjeciach (zarowno model 3 jak i S), ogladales ja z bliska na zywo?


Co do designu BMW - nie kazdy model jest ladny - ze 2 dni temu na parkingu stalo nowe X4 i jak patrzylem na ten tragi-komiczny grill, chinski-wzor badziewne felgi i jajo w klamkach drzwi - rece opadaja, jak mozna zrobic tak przerysowane, karykaturalne auto. Za 10 lat ludzie beda na ten design patrzec z politowaniem jak na E65 na przyklad.


50908156402_e920e4a8d3_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW ma w wielu modelach sliczna linie nadwozia, muskularna i sportowa i tu nie ma z czym dyskutowac.

Tesla jednak w rzeczywistosci wyglada duzo lepiej niz na zdjeciach (zarowno model 3 jak i S), ogladales ja z bliska na zywo?

Przecież tego jeździ po drogach trochę, widuję w Bielsku, chyba nawet jedna nocuje w pobliżu. Nie pamiętam czy 3 widziałem, ale 3 na pewno wygląda gorzej niż S, a S najczęściej widuję.


A BMW to wiadomo, bieda-wersje to każdy model jest taki se. Wg mnie np. seria 2 coupe to padaka, M235i jako-tako a dopiero M2 mi się podoba :)

Zresztą co by nie mówić, zależy co obok czego podstawisz - np. seria 4 ma fajną linię coupe, do czasu aż nie postawisz obok niej serii 6/8 i naraz widać, że 4 jest garbata :D


Natomiast co do tego co jest ładne to wiesz, opinia prywatna, nie musimy się zgadzać, każdy głosuje portfelem :D Mi np. w tym miesiącu kończy się leasing i nic nowego nie zamówiłem, nie chce mi się już, może kupię kamienicę czy coś :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wez w leasing Skode Octavie w manualu i jakims bazowym wyposazeniu.

Szybko milosc do BMW odzyje :norty:


Z 7-er z V12 wysoko zawiesiles poprzeczke, trzeba bylo dozowac przyjemnosc :twisted:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adamjttk:

Problem z BMW jest taki, że nie ma w ofercie ANI JEDNEGO modelu o którym bym marzył.


Seria 1 przepadła. M135i RWD wspominałem bardzo dobrze, szkoda tylko, że prowadziło się źle, ale jako cichociemne auto na miasto było genialne.


M2 CS - cena mnie boli, brałbym chętnie, ale wymiana M2 na M2 CS to za dużo kasy, za mała korzyść.


M4 zawsze było na mojej liście marzeń, ale już nie jest. Po pierwsze, kiedyś myślałem, że stare BMW kupują dresy, a nowe biznesmeni. Niestety nowe M3/M4 kupują bogate dresy i banany, nie chcę z tym być kojarzony. Ale nawet jakbym wizerunek przebolał, to OGROMNEJ nadwagi nie.


M5 CS - nawet mi się podoba, ale stosunek wartości do ceny jest katastrofalny. Jakbym nie miał M760 to mógłbym myśleć.


X6M - jprdl, kiedyś to auto było szybsze do Cayenne na torze, a dziś auto 2 klasy niżej w prowadzeniu :(


M8 - całym sercem kupiłbym to auto, gdyby nie prowadziło się tak przeciętnie. To powinien być konkurent albo do S-coupe albo 911, nie jest do żadnego.


Porsche 911 od 2 generacji traci na wadze. Ferrari konsekwentnie jest superlekkie. Skody są co raz lepiej wyposażone i przynajmniej wnętrze każdy model do przodu. A BMW dodaje plastiki imitujące wloty powietrza, trójkolorowe fotele i zielone felgi :silenced:


Także ten tego, BMW jest powyżej Skody czy VW, ale niżej, niż byli 20lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam dzięki za 101% opis , powiedz jeszcze jak jakość plastików, wykładzin vs F30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...

 

Masz chyba typowe zmeczenie materialu jezeli chodzi o auta ze stajni BMW.

Moze czas na chwilowy skok w bok?

Niezmiennie polecam EV - czy to Tesle, czy Taycana - byleby bardzo szybkie zeby byl banan na twarzy przez dluzszy czas.

BMW z i4 i ich 4sek/setki nie bedzie robil "wow" a szkoda, potencjal jest na duzo wiecej.


Przy Taycanie jest cala otoczka Porsche a z Tesla ida absurdalne osiagi, ekskluzywne superchargery (wygoda i praktyka jak sie duzo jezdzi) i zabawa z softem i przede wszystkim FSD - technologia jazdy autonomicznej, ktora wciaga i fascynuje. Swiezy powiew w skostnialej motoryzacji.

 

Także ten tego, BMW jest powyżej Skody czy VW, ale niżej, niż byli 20lat temu.

To jest misternie kalkulowany bilans jak marka powinna byc pozycjonowana - przez te 20 lat zarobili dzieki tej taktyce miliony monet (premium, ale jeszcze osiagalne dla wielu Kowalskich).

 

Adam dzięki za 101% opis , powiedz jeszcze jak jakość plastików, wykładzin vs F30

Jakosc plastikow wg mnie jest bardzo dobra, porownywalna do F30 bez problemu.

WSZEDZIE sa miekkie, wszystko co powinno byc jest wyscielone filcem/alcantara etc.

Nic nie trzeszczy i to duzy plus (ale co bedzie za 100 tys km to zobaczymy).


Spasowanie/montaz jest gorszy - chodzi mi o uszczelki, przerwy w panelach, jakosc spinek etc - tutaj ewidentnie Tesla musi jeszcze nadrobic, ustabilizowac produkcje i elementarz/know-how typowy dla europejskich producentow bo poki co przez pogon za wynikami sprzedazy jest po prostu niechlujna.

Wielu osobom to przeszkadza bo za >200k PLN maja prawo wymagac przywiazania do detali, mi to totolotto bo nie jestem az takim pedantem - wole jak auto ma fajny feeling i swietna technologie/osiagi i sie dobrze w nim czuje niz patrzec na moje 318d na parkingu w uber pakiecie m-pack/m-performance z karbonowymi wstawkami po kilka tysiecy PLN, typowe "show no go"


Natomiast auto jest w srodku ascetyczne, nie ma chromowanych przyciskow i pokretel, wielu detali/przeszyc itp znanych z niemieckich premium i wiele osob to denerwuje i rozumiem, ze niektorzy wydajac 200-300k PLN na mala limuzyne chca troche "polechtac ego" i miec odrobine "luksusu".

W Tesli luksusem sa osiagi i soft, to jest luksus "technologiczny" a nie fascynacja detalami/materialami.


Z mojej strony moge powiedziec ze 3 lata temu jak zobaczylem na zdjeciach/filmikach srodek TM3 to myslalem jak wiekszosc ludzi tu na stronie - co za BADZIEW, nie ma podejscia do premium.

Po kilku tygodniach w aucie (czy w sumie po pierwszej jezdzie probnej) - zwrot o 180% - te przyciski/pokretla etc NIE SA POTRZEBNE, rozpraszaja.


Przyklad - w BMW G20 tempomat na kierownicy to 7 przyciskow i rolka.

attachment.php?attachmentid=2322225&stc=1&d=1590565170


W Tesli to 1 manetka (ktora wciskasz raz w dol zeby aktywowac ACC badz dwa razy zeby aktywowac ACC + lane assist) i 1 rolka.

maxresdefault.jpg


I zapewniam Cie, ze tempomatowi Tesli raczej nic nie brakuje w porownaniu do BMW, smiem nawet twierdzic ze radzi sobie lepiej ;)


Takich ergonomicznych przykladow jest dziesiatki.


PS. Jak czesto w G20 uzywa sie np tych przyciskow od swiatel- ja w moich poprzednich BMW przez ostatnie ~8 lat nie nacisnalem tam niczego, swieci sie AUTO.

Wiec po co to wogole instalowac jak mozna wsadzic do GUI? :duh:


Car-Styling-Carbon-Fiber-For-BMW-G20-G28-2020-Headlight-Switch-Buttons-Decorative-Frame-Cover-Stickers.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adamttjk

Słusznie prawisz. Czuje się trochę zmęczony wybieraniem kolejnego auta.


Anyway, odnośnie jakości w stosunku do ceny.


PPKOWlA.png


To jest najnowsze Ferrari F8 Tributo. Dokładnie tak samo jak poprzednie modele, po zaprojektowaniu pięknej linii bocznej zrobił ktoś dziury śrubokrętem i wsadził w nie kierunkowskazy oraz zamek. Na żywo wygląda to absolutnie paskudnie, jakby projektant w ogóle nie wiedział, że coś takiego w samochodzie musi się znajdować. I tak samo Italia, 488, F12 i wiele innych modeli. W 458 Speciale np. w środku jest "dong" z przyciskami do biegów, wygląda jak akcesorium ze sklepu erotycznego. I jedyne co możesz zrobić, to zaakceptować, że wydając na auto 1-3mln nadal nie dostaniesz produktu dopracowanego. Więc przy Tesli to raczej, jak i Ty, bym się nie spinał, bo nie ma po co :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesla wprowadziła ulepszony autopilot, można już zamawiać w Polsce za 19500 płn a w europie za 3800 Euro.

Ulepszony Autopilot (ang. Enhanced Autopilot) to pakiet, który pozwala na:


Navigate on Autopilot / Nawigację na Autopilocie, tj. taką jazdę samochodu, żeby uwzględnić cel podróży ustawiony w nawigacji, w tym wybór pasów, zjazdów, wyprzedzanie itd.,

Auto Lane Change / Automatyczną Zmianę Pasa Ruchu,

Autopark / Samodzielne Parkowanie,

Summon / Przywoływanie, czyli możliwość kierowania samochodem z poziomu aplikacji (tylko niewielkie odległości).

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
znow bierze przyklad od niemcow? :duh:

ja o tym mowie od 5 lat...

Nasz plan musi być kompatybilny z planami UE, a ten jest zależny od niemieckiego.

:D a ja słyszałem w TVP że to cała Europa się z nami liczy i nas naśladuje...


szkoda że cała Europa straciła te 5 - 10 lat inwestując w bezsensowną i nieekologiczną obecnie technologie aut czysto elektrycznych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
szkoda że cała Europa straciła te 5 - 10 lat inwestując w bezsensowną i nieekologiczną obecnie technologie aut czysto elektrycznych...

Radze zacisnac posladki i zbierac juz na EV bo za kilka lat karnie ze spuszczona glowa pojdziesz po swojego elektryka do dealera :twisted:

Nawrzucasz mu jak bezsensowna i nieekologiczna ta technologia jest to moze poprawi Ci sie troche humor ^^

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to będzie smutny dzień , bo będzie przypominał dnia kupowania drogiej lodówki razem ze sprawnym smartfonem , no i pytanie : jak długo można być zafascynowanym i podekscytowanym nową ekologiczną lodówką i nie zawieszającym się smartfonem ? :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
szkoda że cała Europa straciła te 5 - 10 lat inwestując w bezsensowną i nieekologiczną obecnie technologie aut czysto elektrycznych...

Radze zacisnac posladki i zbierac juz na EV bo za kilka lat karnie ze spuszczona glowa pojdziesz po swojego elektryka do dealera :twisted:

Nawrzucasz mu jak bezsensowna i nieekologiczna ta technologia jest to moze poprawi Ci sie troche humor ^^

 

bo? bo świadomy jestem technologii, jej problemów i braków? a ty dalej będziesz żył w błogiej nieświadomości zadowolony że sprzedawca się z tobą we wszystkim zgodził, byle wcisnąć ci każdy kit...

Może i pójdę, jak w końcu ten twój wyśniony EV w końcu zacznie być ekologiczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.