Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1. Tankowanie bym obstawial trwa blizej 10 min a nie 5 min - placenie w sklepie, kolejka, inne drobne zakupy typu "a jeszcze kawe/hotdoga poprosze"
To chyba jakieś średniowieczne nawyki z jazdy samochodami elektrycznymi :lol: Jak tankujesz auto spalinowe, to na stację nie musisz wchodzić, wystarczy apka i przy dystrybutorze, za granicą też w 50% płacę kartą przy dystrybutorze.

Slawomir, masz ewidentne problemy z "ja" vs "ludzie na codzien".

Ile wg Ciebie osob placi na jakims BP czy Orlenie apka, bez wchodzenia do sklepu, a ile gotowka przy kasie?

Odwazysz sie rzucic jakim procentem?

A jaki jest procent tych od kultowego już hotdoga? :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1. Tankowanie bym obstawial trwa blizej 10 min a nie 5 min - placenie w sklepie, kolejka, inne drobne zakupy typu "a jeszcze kawe/hotdoga poprosze"
To chyba jakieś średniowieczne nawyki z jazdy samochodami elektrycznymi :lol: Jak tankujesz auto spalinowe, to na stację nie musisz wchodzić, wystarczy apka i przy dystrybutorze, za granicą też w 50% płacę kartą przy dystrybutorze.

Slawomir, masz ewidentne problemy z "ja" vs "ludzie na codzien".

Ile wg Ciebie osob placi na jakims BP czy Orlenie apka, bez wchodzenia do sklepu, a ile gotowka przy kasie?

Odwazysz sie rzucic jakim procentem?

 

Nie wiem czy mieszczę się w zbiorze "ludzie na codzień", ale ja np przez ostatni rok czy dwa 99% płaciłem Orlen Pay. W sumie to powód dla którego tankuję tylko na Orlen. Dla mnie płacenie w kasie, to jak chodzenie do banku zamiast korzystanie z aplikacji bankowej. Stację benzynową traktuję jak sklep 24h jak chcę coś kupić czy wypić kawę. Ponieważ codziennie zawożąc dzieci do szkoły mijam ze 3 stacje Orlen, to nie zauważam momentów tankowania bo robię to zupełnie przy okazji. Na BP czy inne stacje nie zajeżdżam, bo...nie mają aplikacji w której mogę zapłacić bez wchodzenia na stację ;-) No dobra, hotdog i kawa na Circle K (uwaga: lokowanie produktu ;-) ) jest smaczniejsza i zazdroszcząc użytkownikom BEV ładującym w trasie i żywiącym się hotdogami, czasami się zdarza tam zajechać, ale bez tankowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

To chyba odwrotnie, ceny modelu 3/Y w Europie juz dawno sa duzo nizsze niz w US.


Dla przykladu model Y LR:


USA (cena bez VAT) - 53k USD (po obnizce z 55k USD)

DE (cena bez VAT) - 55/1,16 EUR = 47,4k EUR = 52k USD

PL (cena bez VAT) - 260/1,23 PLN = 211k PLN = 49k USD

NO (cena bez VAT) - 507k NOK = 48k USD


Ceny modelu S/X za to beda w US i w Europie spadac, poki co sa astronomiczne imho.

.

Opublikowano

Ladując baterie 20% - 70% dajesz jej żyć wiecznie...


Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Takie pitolenie o Szopenie zachara :D napomknął tylko o degradacji składników baterii w czasie a tak naprawdę to się dopiero okaże jak długo baterie eksponowane na mrozy/upały/wstrząsy/naciski oprócz naturalnego spadku pojemności będą w stanie poprawnie pracować. Czy wilgoć nie doprowadzi do przebić, korozja nie spowoduje niekontrolowanej uplywnosci i po 10-15 latach elektrolity nie wyschną to się dopiero okaże.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW pracuje nad sensownym rozwiązaniem "elektryków". I jeżeli to wszystko pójdzie w tym kierunku to faktycznie ma sens:


Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Q1 2023 - sprzedaz aut grupy BMW rdr spada, sprzedaz aut marki BMW rdr spada.

Tymczasem sprzedaz czystych elektrykow w grupie rosnie o 80%, a sprzedaz elektrykow marki BMW rosnie o ponad 110%.


BMW wcale nie zaspalo, ludzie nie chca kupowac elektrykow :norty:


https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0412878EN/high-pace:-electric-vehicle-sales-bmw-brand-more-than-double-again-in-q1

 

52809161341_a3e72dc5a9_o.jpg

.

Opublikowano
Q1 2023 - sprzedaz aut grupy BMW rdr spada, sprzedaz aut marki BMW rdr spada.

Tymczasem sprzedaz czystych elektrykow w grupie rosnie o 80%, a sprzedaz elektrykow marki BMW rosnie o ponad 110%.


BMW wcale nie zaspalo, ludzie nie chca kupowac elektrykow :norty:


https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0412878EN/high-pace:-electric-vehicle-sales-bmw-brand-more-than-double-again-in-q1

 

52809161341_a3e72dc5a9_o.jpg

Ze wzrostem 36% w tym samym okresie to akurat Tesla jest w czarnej dziurze. :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam fajnie, że ludzie kupują elektryki. Ludzie robią różne rzeczy, ale to nie dowod, że dla każdego to lepsze rozwiązanie. Wczoraj byłem w ZOO we Wrocławiu, kolejka do kasy po bilety na około godzinę. Masakra. Jak się okazało na ścianie były 4 automaty do kupowania biletów beż kolejki, kilka osób się tam kręciło. Nie wiem czemu większość stała w kolejce. Co do wyboru auta, większość nie ma żadnych oczekiwań od samochodu, więc dla mnie nie jest wyznacznikiem.

Oglądałem ostatnio test ionica 5. 218 KM, przyspiszenie 7.4 s do setki. Tyle samo miało BMW 530d w 2003 roku, czyli 20 lat temu...To tak w kwestii, że konie elektryczne jadą jak mechaniczne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
widac swiatowa recesje jak na dloni w sprzedazy BMW. Kiedy sprzedaz tanszych modeli spada w tym samym czasie wedlug zamieszczonej tabelki sprzedaz bmw M GMBH czyli samochodow sznaczaco drozsszych rosnie o ponad 18%. Taki standardzik, w kryzysach dobra drogie/luksusowe sprzedaja sie lepiej kiedy Kowalski musi zaciskac pasa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedy sprzedaz tanszych modeli spada w tym samym czasie wedlug zamieszczonej tabelki sprzedaz bmw M GMBH czyli samochodow sznaczaco drozsszych rosnie o ponad 18%.

To taki trik marketingowy, wzrost dzialu "M" to nadal BEV :twisted:

"BMW M started the year with considerable momentum: Sales for the first quarter of 2023 were significantly higher year-on-year, with a total of 46,430 units sold (+18.9%). The main growth driver is the highly emotional, fully-electrified BMW M Performance derivative, the i4 M50*."

 


Tak tylko dla kontrastu wrzuce o czym jest ten watek od 3 lat:


1. Co BMW mowi o BEV 11.04.2023:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0412878EN/high-pace:-electric-vehicle-sales-bmw-brand-more-than-double-again-in-q1

The BMW brand sold 517,957 units worldwide between January and March of 2023 (-0.4%). Customers are particularly enthusiastic about its fully-electric vehicles: In the year to the end of March, BMW deliveries were up +112.3% to 55,979 units and the brand was able to double its sales of fully-electric vehicles once again, compared to the same period of last year. The BMW iX*, BMW i7*, BMW i4* and BMW iX3* were particularly in demand.

 

2. Co BMW mowi o BEV 25.06.2019:

https://www.carsales.com.au/editorial/details/nobody-wants-evs-says-bmw-119190/

There is no customer requests for BEVs

"“If we have a big offer, a big incentive, we could flood Europe and sell a million cars but Europeans won’t buy these things

"“What they [Transport and Environment] ignore is that the European customer is not prepared to take the risk on an EV because the infrastructure is not there, resale is not known."

"Customers in Europe do not buy EVs. We pressed these cars into the market and they’re not wanted."

“We can deliver an electrified vehicle to each person but they will not buy them.”

"We think the customers in Europe they are reluctant to buy BEVs and the plug-ins are the better option."


Rece sie skladaja do oklaskow, brawo BMW!!

.

Opublikowano
widac swiatowa recesje jak na dloni w sprzedazy BMW. Kiedy sprzedaz tanszych modeli spada w tym samym czasie wedlug zamieszczonej tabelki sprzedaz bmw M GMBH czyli samochodow sznaczaco drozsszych rosnie o ponad 18%. Taki standardzik, w kryzysach dobra drogie/luksusowe sprzedaja sie lepiej kiedy Kowalski musi zaciskac pasa.

 

BMW M GmbH wzrosła w Q1 2023 o 18,9% z czego najlepiej się sprzedaje i4M50 :D


https://www.bimmertoday.de/2023/04/11/bmw-m-absatz-q1-2023-189-wachstum-bestseller-mit-544-ps/

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok Ok najlepiej się sprzedaje i4m50i ale także świetnie sprzedają 2 razy droższe od tego pseudo m x5, x6m cimpetition także sprzedaż m to nie tylko bev ale pełnokrwistyxh m suv za gruba kasę gdzie w tym samym czasie x plaid sprzedaż szoruje po dnie i zalicza obniżkę zw obniżka


Co do not by by anyone BMW miało poniekąd racje o czym świadczy słaba sprzedaż i3 przez wiele lat. Dopiero pod koniec życia zaliczyła spektakularny wzrost

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Kiedy sprzedaz tanszych modeli spada w tym samym czasie wedlug zamieszczonej tabelki sprzedaz bmw M GMBH czyli samochodow sznaczaco drozsszych rosnie o ponad 18%.

To taki trik marketingowy, wzrost dzialu "M" to nadal BEV :twisted:

"BMW M started the year with considerable momentum: Sales for the first quarter of 2023 were significantly higher year-on-year, with a total of 46,430 units sold (+18.9%). The main growth driver is the highly emotional, fully-electrified BMW M Performance derivative, the i4 M50*."

 


Tak tylko dla kontrastu wrzuce o czym jest ten watek od 3 lat:


1. Co BMW mowi o BEV 11.04.2023:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0412878EN/high-pace:-electric-vehicle-sales-bmw-brand-more-than-double-again-in-q1

The BMW brand sold 517,957 units worldwide between January and March of 2023 (-0.4%). Customers are particularly enthusiastic about its fully-electric vehicles: In the year to the end of March, BMW deliveries were up +112.3% to 55,979 units and the brand was able to double its sales of fully-electric vehicles once again, compared to the same period of last year. The BMW iX*, BMW i7*, BMW i4* and BMW iX3* were particularly in demand.

 

2. Co BMW mowi o BEV 25.06.2019:

https://www.carsales.com.au/editorial/details/nobody-wants-evs-says-bmw-119190/

There is no customer requests for BEVs

"“If we have a big offer, a big incentive, we could flood Europe and sell a million cars but Europeans won’t buy these things

"“What they [Transport and Environment] ignore is that the European customer is not prepared to take the risk on an EV because the infrastructure is not there, resale is not known."

"Customers in Europe do not buy EVs. We pressed these cars into the market and they’re not wanted."

“We can deliver an electrified vehicle to each person but they will not buy them.”

"We think the customers in Europe they are reluctant to buy BEVs and the plug-ins are the better option."


Rece sie skladaja do oklaskow, brawo BMW!!

 

W historii jest wiele nietrafionych prognoz, grunt to wyciągać wnioski i zmieniać strategię. Np. człowiek, który powiedział kiedyś "640 KB powinno wystarczyć każdemu" dzisiaj nie może za bardzo narzekać na brak sukcesu.


Dziś w BMW to ponad 200tys szt BEV w 2022 i 86% dynamika wzrostu. Jakoś BMW nie idzie śladami Kodaka, które tutaj tutaj wróżyłeś.


Oczywiście Elon Musk przewidział wojnę, kryzys paliwowy i parę innych rzeczy. Oprócz oczywiście wyczucia które z pewnością ma, to czy szczęście mu nie pomogło że tak mocno popyt się rozwinął wraz z modą na eko, a kraje na całym świecie będą politycznie wymuszać kijem i marchewką przechodzenie na BEV? Dla kontrastu zrób listę nietrafionych pomysłów i prognoz Tesli (Elona Muska), które się nie spełniły:

- yoke

- brak półki w TMY

- wyrzucenie czujników parkowania

- pełne FSD

- Cybertruck

- Roadster

- trzymanie wartości Tesli - "taniej już było"

- wiele wiele innych


Ręce składają się do oklasków :mad2:


Aktualnie tyle lat przewagi Tesli jest błyskawicznie nadrabianych z nawiązką przez konkurencje, a Tesli pozostało tylko konkurowanie głównie ceną uzyskiwaną z obniżanej marży, tandetnej jakości i obcinaniu kolejnych elementów pojazdu oraz oczywiście ponadprzeciętnymi osiągami na prostej.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oglądałem ostatnio test ionica 5. 218 KM, przyspiszenie 7.4 s do setki. Tyle samo miało BMW 530d w 2003 roku, czyli 20 lat temu...To tak w kwestii, że konie elektryczne jadą jak mechaniczne.


zacytuje sam siebie, żeby nie umknęło jaka to przewaga technologiczna elektryków

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prognozy z 17 Sty 2020 20:55:

Nokia w rok premiery Iphona miala ponad 40% rynku telefonow komorkowych.

400 milionow telefonow sprzedanych w 2008 roku.

5 lat pozniej byla na skraju bankructwa, przejadla wszystkie rezerwy gotowki i Microsoft przejal ja za garsc drobniakow (5 miliardow $).


Jezeli w Chinach sprzedaje sie 600tys BMW dzisiaj to pomysl ile sie bedzie sprzedawac jutro jezeli ichniejsza gigafactory ma docelowo wypluwac 300 tysiecy Tesli rocznie.


Podpowiedz - w USA sam model 3 ma wieksza sprzedaz niz wszystkie modele BMW razem wziete nie liczac X (seria 2,3,4,5,6,7,8)


Do tego Musk wynegocjowal w Chinach zniesienie 10% doplaty/cla na auta zagraniczne (czyli na starcie BMW bedzie 10% drozsze)

https://edition.cnn.com/2019/09/02/business/tesla-china-shanghai-gigafactory-tax/index.html

Ciekawe jak to sie odbije na wynikach sprzedazy BMW, hmmmm.

 

this-is-fine.0.jpg

 

(...)


No wlasnie w tym widze caly problem BMW jak i calej niemieckiej spalinowej motoryzacji premium.

Jedyne o czym mysla dzis w 2020r to normy emisji CO2 i wynikach finansowych w kolejnym kwartale 2020r.

Elektryki maja poki co tylko pozwolic sprzedawac dalej spalinowce bez kar.

Bo skanibalizowac elektrykami swojej floty spalinowcow przeciez nie moga, to bylby armageddon.


A Musk ma w dupie emisje CO2 bo jego cala flota Tesli emituje okragle 0, w miedzyczasie dorzuci ze 2 kolejne fabryki, dobuduje kolejne 2000 ladowarek i za 3 lata wykupi BMW za 20 miliardow $.


Nieprawdopodobne? 5 lat temu bym powiedzial ze tak, dzis? :twisted:

 

Fakty 3 lata później:

BMW sells 41,886 BEVs in China in 2022, up 91.6% from 2021. The automaker said it delivered 791,900 BMW- and MINI-branded vehicles in China in 2022 (https://cnevpost.com/2023/01/11/bmw-sells-41886-bevs-china-2022/)


W tym czasie BMW odnotowuje wzrost przychodów o ok 40%, a zysku o ponad 200% pomimo pandemii na światową skalę oraz wojny. Także super że wyniki finansowe i wzrost sprzedaży Tesli rośnie, ale dałbyś sobie spokój już z tym czarnowróżeniem przyszłości BMW.


Po 3 latach wycena giełdowa BMW, to 66mld $ zamiast prognozowanych 20mld, a Elon Musk nie kupił BMW za 20mld tylko Twittera za 43mld $. No jak Adam wierzyć Twoim prognozom? :)


Ja bym się lepiej przyjrzał wycenom akcji Tesli, bo przez te 3 lata kurs akcji wzrósł prawie x6, a przychód tylko 3,4x. Zastanowiłbym się czy to nie jest dobry moment na sprzedaż akcji, bo te 10 lat wielkiej przewagi Tesli konkurencja prześciga w wielu aspektach technologicznie już po 3 latach jak BYDy, VAGi, Hyundai, KIA, Mercedes, BMW, inne chińskie masówki, a wzrosty % mają często dużo większe niż Tesla, która konkuruje ostatnio głównie ceną.


Prognoza z 6 kwietnia 2020:

Ale my tu gadu gadu, a niemiecka motoryzacja rozwija się w tył :D

sRBwgVI.png

 

Przykro sie na to patrzy, MB przez ~100 lat byl synonimem slowa samochod.

A akcje firmy sa warte 1/3 tego co 20 lat temu. A gdzie tu inflacja jeszcze tych pieniedzy przez 20 lat :shock:

Imho ogladamy zmierzch niemieckich marek premium, amerykanskie firmy technologiczne pociagna je na dol.


Tesla przetarla szlak a kolejne amerykanskie firmy z przepoteznym finansowaniem i brakiem nalecialosci ICE dokonaja dziela zniszczenia.

Rivian, Lucid, Fisker, Faraday, Karma - za 5-10 lat wiekszosc tych firm bedzie miala wieksza kapitalizacje niz obecne niemieckie premium.


Najblizsze lata to bedzie zupelne przetasowanie w motoryzacji jaka teraz widzimy.

 

Faktycznie się przetasowało, połowa aut parkujących w garażu w moim bloku po 3 latach to Rivian, Lucid, Fisker, Faraday, Karma, a BMW i Mercedesy to tylko kolekcjonerzy tacy jak my mają ;-)


Ciąg dalszy powyższego wykresu to wycena akcji Mercedesa na poziomie 69EUR vs 28EUR 3 lata temu i grubo ponad 100% wzrostu kapitalizacji.


Patrząc np na BMW, to ja tam widzę że kurs akcji właśnie przekroczył 100EUR (100.92EUR) i wyrównał maksimum sprzed 8 lat. Oczywiście jest inflacja w tym czy poprzednim roku wysoka itp, ale pamiętajmy że BMW corocznie płaci średnio dywidendy o wartości 5% ceny akcji, a z ostatni rok rekordowe 8.62% (https://pl.investing.com/equities/bay-mot-werke-dividends), czyli za ostatnie 3 lata do 2-krotnego wzrostu kursu akcji (50->100EUR) wypłaca dodatkowo ponad 16EUR dywidendy. To nie jest spółka wzrostowa jak Tesla i nie rzuca się na wszystkie nowości. Skręca powoli jak duży tankowiec, ale póki co idzie za trendem rynkowym i mniej ryzykuje pieniędzmi swoich akcjonariuszy, ale nie oferuje takich szans wzrostu wartości jak Tesla sprzed kilku lat. Inna sprawa, że wielu z nas wypada trochę z target grupy tej marki, bo coraz mniej nowych BMW mi się podoba i możemy być skazani na zmianę kierunku na takie marki jak Porsche jak to Sławomir sugerował.

Opublikowano
Q1 2023 - sprzedaz aut grupy BMW rdr spada, sprzedaz aut marki BMW rdr spada.

Tymczasem sprzedaz czystych elektrykow w grupie rosnie o 80%, a sprzedaz elektrykow marki BMW rosnie o ponad 110%.


BMW wcale nie zaspalo, ludzie nie chca kupowac elektrykow :norty:


https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0412878EN/high-pace:-electric-vehicle-sales-bmw-brand-more-than-double-again-in-q1

 

52809161341_a3e72dc5a9_o.jpg

 

Sprzedaż spadła zaledwie o 2k sztuk, z czego w Europie o 4 tys., co jak jest wyraźnie zaznaczone jest efektem zakazu eksportu i produkcji na rynek rosyjski, a więc nie ma nic wspólnego z tym, czy klienci chcą kupować BMW czy nie. Chiny w dół, ale tam wciąż rządzi koronawirus i nigdy nie wiadomo ile milionów ludzi jest w lockdownie. USA to solidny 11% wzrost (+9k).

A 83% wzrostu BEV może i fajnie wygląda, ale to efekt niskiej bazy - udział BEV w całości to wciąż zaledwie 11%


Oczywiście nie bagatelizuję tego, że BEV jest coraz bardziej popularne, ale nie dramatyzujmy z tym spadkiem sprzedaży BMW rdr, bo to raczej efekt czynników zewnętrznych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
szczęście mu nie pomogło że tak mocno popyt się rozwinął wraz z modą na eko, a kraje na całym świecie będą politycznie wymuszać kijem i marchewką przechodzenie na BEV?

Moda na eko? Wymuszanie kijem? Ja bym inaczej to tlumaczyl, zgola inaczej.

Pomysl BMW na elektryki dekade temu to bylo - zrobmy jakiegos miejskiego szkradanego wygibusa ze 100km zasiegu i zobaczymy jak to ludzie przyjma. No i przyjeli tak jak przyjeli, z niechecia.

Musk mial inny plan - normalne w miare auto, z rozsadnym zasiegiem, z siecia ladowarek. I ponadprzecietnymi osiagami ktore zainteresowaly ludzi nowa technologia.

Dzisiaj w takiej samej cenie jedna firma oferuje 4 cylindrowe spalinowe auto ze slabym wyposazeniem, z 7s do setki, a druga firma oferuje auto elektryczne z 4,5s do setki i zasiegiem 400-450km na pradzie, w praktycznie pelnym wyposazeniu to klient kombinuje. Eko moda nie ma imho z tym nic wspolnego. To samo te mityczne "wymuszanie".

Zmusil Cie ktos do iX3? slonika do iX1? Chodzicie na spotkania Greenpeace? Przywiazujesz sie do drzew?

 

(Elona Muska), które się nie spełniły:

- yoke

Pomysly typu yoke to mozesz przyrownac do duzych grilli BMW, to sa o 4 rzedy dlugosci innego kalibru pomysly niz naped/filozofia auta :roll:

 

- wyrzucenie czujników parkowania

Moja TMY 2 tygodnie temu dostala przez OTA aktualizacje i auto radzi sobie bezproblemowo bez tych czujnikow, funkcjonalnosc z kamer jest identyczna :cool2:

Z tego co czytalem, to jest oszczednosc 100$ na aucie, jak BMW produkuje 2M aut rocznie mowimy o 200M $ rocznie - stawiam dolary przeciwko orzechom, ze za 2-3 lata jak betonowy zarzad BMW wszystko przeliczy i ogarnie know-how --> pozegnamy ultradzwiekowe czujniki w BMW takze, nie omieszkam Ci tego przypomniec za jakis czas :)

 

- pełne FSD

- Cybertruck

- Roadster

A tu co sie stalo? Jak sie jest prowodyrem technologicznym a nie miernota ktora jedyne co robi to kopiuje jak cygan od konkurencji to obsuwy sa imho czyms normalnym.

Wole Teslowe FSD ktore latami dojrzewa i mozna patrzec jak ewoluuje niz propagandowe, cringowe filmiki BMW z jakimis duchami na YT apropo autonomii :duh:

 

- trzymanie wartości Tesli - "taniej już było"

Co ma wspolnego TCO z zaspaniem, o czym Ty stary piszesz?

Moja ~2,5 letnia TM3 stracila jakies 20% swojej wartosci, czy to jest powod do narzekania?

Zyczylbym sobie zeby kazde moje auto mialo taka utrate wartosci ^^


 

Aktualnie tyle lat przewagi Tesli jest błyskawicznie nadrabianych z nawiązką przez konkurencje,

Heh, tak, BMW po 10 latach produkcji elektrykow nie jest w stanie wyprodukowac 200tys elektrykow rocznie gdy Tesla produkuje ich obecnie 2M rocznie ^^

Faktycznie, depcza im po pietach :cool2:

 

ponadprzeciętnymi osiągami na prostej.

Wyniki sprzedazy i4 M50 pokazuja Ci dobitnie, co klienci BMW mysla o zaletach/przewadze analogicznych aut spalinowych np M3 na torze :cool2:

Jakbys nie wiedzial to podpowiem - maja je gleboko w "du***" :cool2:

 

Prognozy z 17 Sty 2020 20:55:

Jezeli w Chinach sprzedaje sie 600tys BMW dzisiaj to pomysl ile sie bedzie sprzedawac jutro jezeli ichniejsza gigafactory ma docelowo wypluwac 300 tysiecy Tesli rocznie.

Fakty 3 lata później:

BMW sells 41,886 BEVs in China in 2022, up 91.6% from 2021. The automaker said it delivered 791,900 BMW- and MINI-branded vehicles in China in 2022 (https://cnevpost.com/2023/01/11/bmw-sells-41886-bevs-china-2022/)

Moze inne fakty :cool2:

Sprzedaz BMW w Q1 2023 spadla w Chinach o 6,6% yoy

Sprzedaz Tesli w Q1 2023 wzrosla w Chinach o 26% yoy

https://carnewschina.com/2023/04/10/tesla-china-sold-x-evs-in-q1-2023-in-china-up-x-than-q4-2022/

Czy te nie sa juz zbyt wygodne?

 

W tym czasie BMW odnotowuje wzrost przychodów o ok 40%, a zysku o ponad 200% pomimo pandemii na światową skalę oraz wojny.

Pandemia czy wojna maja taki sam wplyw na wszystkich producentow i nie sa zadna wymowka. Jedne firmy sobie z tym lepiej radza, inne gorzej ale nadal - zadna wymowka.

 

No jak Adam wierzyć Twoim prognozom? :)

Spokojnie, 3 lata sobie tu gadamy, sprzedaz BMW juz leci, widac to wyraznie.

Rok rekordowych zyskow gdy mozna bylo kroic klientow w 2022r juz sie nie powtorzy, pozyjemy zobaczymy jak beda wygladac wyniki sprzedazy i zyskow za kolejne kwartaly 23' :cool2:

 

Ja bym się lepiej przyjrzał wycenom akcji Tesli, bo przez te 3 lata kurs akcji wzrósł prawie x6, a przychód tylko 3,4x. Zastanowiłbym się czy to nie jest dobry moment na sprzedaż akcji, bo te 10 lat wielkiej przewagi Tesli konkurencja prześciga w wielu aspektach technologicznie już po 3 latach jak BYDy, VAGi, Hyundai, KIA, Mercedes, BMW, inne chińskie masówki, a wzrosty % mają często dużo większe niż Tesla, która konkuruje ostatnio głównie ceną.

Tesla inwestuje w kolejne i kolejne fabryki, w siec SC, w FSD, w nowa generacje baterii, o ich przyszlosc i wycene jestem spokojny, zanim sie obejrzysz bedzie jak z Amazonem - monopol i zgrzyt zebow konkurencji.

Jezeli mi mowisz, ze takie BMW nadgania technologicznie to wybacz ale mam kasliwy usmiech tylko ;)

Siedzac w swojej iX3 czujesz ta przewage technologiczna? Przeciez to nowoczesne auto, wyprodukowane rok temu? Badz tylko szczery :cool2:

 

Prognoza z 6 kwietnia 2020:

Rivian, Lucid, Fisker, Faraday, Karma - za 5-10 lat wiekszosc tych firm bedzie miala wieksza kapitalizacje niz obecne niemieckie premium.

 

Faktycznie się przetasowało, połowa aut parkujących w garażu w moim bloku po 3 latach to Rivian, Lucid, Fisker, Faraday, Karma, a BMW i Mercedesy to tylko kolekcjonerzy tacy jak my mają ;-)

Zaznaczylem pogrubionym tekstem niezrozumienie tekstu pisanego :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy po roku żałuję zmiany samochodu na elektryczny? Oto koszty

https://wysokienapiecie.pl/85498-czy-po-roku-zaluje-zmiany-samochodu-na-elektryczny-oto-koszty/

Dzieki za artykul, merytoryczny jak diabli, jak powiew swiezego powietrza jak sie porownuje z wysrywami spiderswebow :handshake:

kilka cytatow pozwole sobie wrzucic :)

 

Niegarażowany Hyundai Ioniq 5 przejeżdża w mieście ponad 300 km zimą (co wystarczy na ok. 2 tygodnie) i 500 km latem (wystarczy na 3 tygodnie)

Klaniaja sie statystyki GUS apropo jazdy Kowalskiego. Przytaczane tu przeze mnie 30 razy (i oczywiscie negowane 60 razy ^^)

Az chcialoby sie kasliwie napisac - a gdzie wyjazdy do Chorwacji i na narty w Alpy co miesiac? :D

 

Z punktu widzenia kierowcy ładowanie w domowym garażu wymaga bowiem 3 sekund na podłączenie i 3 sekund na odłączenie,

Ja jak 2 lata temu napisalem to samo (a mowilem chyba o 5s) to o malo mnie nie zjedli tu na forum :norty:

W sumie, względem aut spalinowych, odczuwamy znaczny wzrost komfortu przemieszczania się w terenach zurbanizowanych (dynamika jazdy, cisza, zdecydowanie mniej czasu spędzonego na tankowaniu/ładowaniu, płaceniu za parkometry, dostępność buspasów i krótszy czas przejazdów w mieście)

Wszystkie zalety tutaj sumiennie negowane - dynamika EV jak wiemy taka sama albo gorsza (kierownik robi cala robote wiadomo :norty: :norty: ), cisza BEV (w porownaniu szczegolnie do V12) zdecydowanie na minus, buspasy to jakies bajki z Wladcy Pierscieni a czas spedzony na ladowarkach liczony jest w dniach a nie minutach jak w przypadku aut spalinowych :norty:


Ale na koniec zeby nie bylo - nie polecam BEV bez ladowarki w domu ;)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moja TMY 2 tygodnie temu dostala przez OTA aktualizacje i auto radzi sobie bezproblemowo bez tych czujnikow, funkcjonalnosc z kamer jest identyczna :cool2:

 

Buhahaha troll level ekspert :D


Adamie drogi pora spojrzeć prawdzie w oczy, tesla żadnej technologii bateryjnej nie rozwija a kupuje grzecznie od tych samych firm co reszta. Coś tan dlubali z rozmiarem baterii ale im najwyraźniej nie poszło. Za to genialnie kopiuje przykładowo od BMW takie rzeczy jak pompa ciepła, coś tam kombinują ze światłami adaptacyjnymi a ostatnio czytałem ze pracują nad silnikami indukcyjnym bez użycia magnesów co BMW ma już od dawna. W ix3 masz taki silnik za pare lat tesla ogłosi to jako majstersztyk technologiczny. Wzrost sprzedaży w xhinach byl po spektakularnej obniżce. Desperackie regularne obniżki cen świadczą ze nie są już w stanie więcej sprzedać aut po aktualnych cenach. Tesla z kolei zapowiedziała kolejne cięcie kosztów. Pora spojrzec prawdzie w oczy przestrzeń na wzrost dla tesli się skończyła w aktualnych segmentach.


Aprooo zesranego w gacie przemysłu motoryzacyjnego. Porsche właśnie podniosło ceny taycanow o 6-8 procent :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oglądałem ostatnio test ionica 5. 218 KM, przyspiszenie 7.4 s do setki. Tyle samo miało BMW 530d w 2003 roku, czyli 20 lat temu...To tak w kwestii, że konie elektryczne jadą jak mechaniczne.

zacytuje sam siebie, żeby nie umknęło jaka to przewaga technologiczna elektryków

Porownujesz osiagi crossovera do limuzyny?

Mam dla Ciebie bardziej adekwatne porownanie 20 letnich aut


BMW X3 E83

https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E83


wersja 2.5si 218 HP - 8.9s/100

wersja 3.0i 231 HP - 8.1s/100


Zreszta jak tak patrze na E60 benzynowe to wcale lepiej to nie wygladalo:


525xi 218 HP - 7.9-8.4s


PS. Przewaga technologiczna to nie tylko 0-100, jezeli ten Hyundai "pali" 1/5 po miescie tego co palily tamte 6-cylindrowce to mysle ze tu bym sie doszukiwal postepu.

 

Moja TMY 2 tygodnie temu dostala przez OTA aktualizacje i auto radzi sobie bezproblemowo bez tych czujnikow, funkcjonalnosc z kamer jest identyczna :cool2:

Buhahaha troll level ekspert :D

Mozesz rozwinac wybuch szydery?

Tak to mniej wiecej teraz dziala u mnie po update i tak jak napisalem wczesniej - nie widze roznicy pomiedzy tym a PDC w codziennym uzytkowaniu.


 

Adamie drogi pora spojrzeć prawdzie w oczy, tesla żadnej technologii bateryjnej nie rozwija a kupuje grzecznie od tych samych firm co reszta. Coś tan dlubali z rozmiarem baterii ale im najwyraźniej nie poszło. Za to genialnie kopiuje przykładowo od BMW takie rzeczy jak pompa ciepła, coś tam kombinują ze światłami adaptacyjnymi a ostatnio czytałem ze pracują nad silnikami indukcyjnym bez użycia magnesów co BMW ma już od dawna. W ix3 masz taki silnik za pare lat tesla ogłosi to jako majstersztyk technologiczny. Wzrost sprzedaży w xhinach byl po spektakularnej obniżce. Desperackie regularne obniżki cen świadczą ze nie są już w stanie więcej sprzedać aut po aktualnych cenach. Tesla z kolei zapowiedziała kolejne cięcie kosztów. Pora spojrzec prawdzie w oczy przestrzeń na wzrost dla tesli się skończyła w aktualnych segmentach.

Ciekawy punkt widzenia, w sumie nawet nie musze kontrargumentowac bo wyniki sprzedazy i raporty kwartalne ladnie mowia wszystko, nic tylko brac popcorn i ogladac (i zwalac wszystko na "putininflacje") :cool2:

 

Aprooo zesranego w gacie przemysłu motoryzacyjnego. Porsche właśnie podniosło ceny taycanow o 6-8 procent :D

Nie umknelo mi, Taycan Turbo golas zaczyna sie teraz od 712k PLN :oops:

W Norwegii 2-3 latki, swietnie wyposazone, z minimalnym przebiegiem 20-30kkm, z Porsche Approved, sa dostepne za ~400k PLN, zaczynaja sie robic calkiem dobrym value, design tych aut jest naprawde swietny :cool2:

.

Opublikowano
(Elona Muska), które się nie spełniły:

- yoke

Pomysly typu yoke to mozesz przyrownac do duzych grilli BMW, to sa o 4 rzedy dlugosci innego kalibru pomysly niz naped/filozofia auta :roll:

Buahahahaha :D Argumentacja poziom master. Yoke nie jest zły, bo BMW ma duże grille.

 

- pełne FSD

- Cybertruck

- Roadster

A tu co sie stalo? Jak sie jest prowodyrem technologicznym a nie miernota ktora jedyne co robi to kopiuje jak cygan od konkurencji to obsuwy sa imho czyms normalnym.

Wole Teslowe FSD ktore latami dojrzewa i mozna patrzec jak ewoluuje niz propagandowe, cringowe filmiki BMW z jakimis duchami na YT apropo autonomii :duh:

Ha ha ha, Adam Ty tak serio się odkleiłeś od rzeczywistości już? :D Tesla raz po raz się wykłada na prostych rzeczach lub po prostu w żywe oczy kłamie, a psycho-fani łykają wszystko jak pelikany.


A na koniec ciekawostka, właśnie z artykułu chciałem wkleić ten sam cytat co Ty, tylko interpretacja 180stopni inna:

Z punktu widzenia kierowcy ładowanie w domowym garażu wymaga bowiem 3 sekund na podłączenie i 3 sekund na odłączenie, a w ciągu nocy auto zyskuje 100-200 km zasięgu. Nie przebije tego tankowanie na żadnej stacji benzynowej, choćby trwało minutę i wystarczyło na 1000 km.
Ten cytat świadczy o wodogłowiu autora jak dla mnie :lol:


Ale co ja tam mogę wiedzieć, właśnie spędziłem całe święta na Nurburgringu, 3800km zrobione w 5 dni, z czego 1500 pełnym ogniem na torze, a pozostałe w trasie wielokrotnie przy prędkościach 160-200kmh (tylko dlatego, że rower na dachu :8) :lol: ). Zapewne bym w 3sek naładował auto i w międzyczasie zjadł hot-doga, było by taniej :D Swoją drogą było kilka Tesli na torze, nawet Plaida widziałem, pomimo wszystko każda jedna spotkana Tesla musiała szybko spalinówce ustąpić.


Kierowcy Tesli to generalnie mają wiele różnych zdrowotnych przypadłości, często mentalne, ale też np. zauważyłem, że w niemczech nie widzą znaków. Jest taki znak na autobahnie, koniec ograniczenia prędkości i 99% kierowców Tesli go nie dostrzega i ciśnie dalej 90-120kmh jak jechało na ograniczeniu wcześniej. Dziwne, nie, przecież BEVy są szybsze niż ICE? :lol: :lol: :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.