Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
nie mogę się doczekać plug&charge które BMW zapowiedziało od 2023q3. Łudzę się ze technologicznie uda się połączyć różnych providerow, bo jak nie to Adam będzie miał tutaj pożywkę do dyskusji o przewagach Tesli. Ale jak ogarną to jestem ciekawy jego komentarza, bo to będzie przewaga innych Marek nad Tesla ;)

Znajac zycie to zobaczysz tak jak obsluge glosowa po polsku, juz tuz tuz, juz za rogiem ^^

Dla mnie inne ladowarki DC poza SC moglyby nie istniec, w promieniu 120km od domu mam 9 lokalizacji, 122 stanowiska, jak sie jedzie przez EU to jest ich napackane doslownie wszedzie, zero problemow z podroza.

W PL niestety zupelnie odwrotnie, SC jak na lekarstwo. Oby ten w Gdansku udalo im sie ogarnac, mogliby jeszcze jeden gdzies w okolicach Koszalina postawic ale co tu wymagac jak sprzedaz EV u nas jest jaka jest..


Natomiast jak BMW sie ogarnie i zrobi ta karte, ze ladujesz na Ionity, GW, Orlen etc etc i jedna faktura miesiecznie splywa to byloby to naprawde przyjemne i podnioslo wydatnie komfort korzystania z BEV, kibicuje :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast jak BMW sie ogarnie i zrobi ta karte, ze ladujesz na Ionity, GW, Orlen etc etc i jedna faktura miesiecznie splywa to byloby to naprawde przyjemne i podnioslo wydatnie komfort korzystania z BEV, kibicuje :cool2:

Karta od BMW tak właśnie działa, tylko Orlenu tam nie ma. Ionity po 1,40 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam, dla ścisłości jest już od początku karta i jedna faktura miesięcznie za GW, IONITY i wszystko co w sieci BMW Charging. Nie ma plug&charge. No i elektrycznej klapki ;) Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale po co ci ładowarki w promieniu 120km od domu? Aż taki słaby zasięg twoje tesle maja?

Niezly pocisk, taki nie za inteligentny, w sam raz bym powiedzial pasujacy do Ciebie :cool2:

 

Adam, dla ścisłości jest już od początku karta i jedna faktura miesięcznie za GW, IONITY i wszystko co w sieci BMW Charging. Nie ma plug&charge. No i elektrycznej klapki ;)

Tak, to wiem. Chodzilo mi o to bezproblemowe przykladanie jednej karty i nie pier***** sie z tymi 3rd party apkami. Tak sie nie da na dluzsza mete jak bedzie coraz wiecej BEV na drogach, to musi byc ultra proste i zajmowac max 10s.

Gdyby BMW wzielo to wszystko na siebie to byloby juz prawie ala SC, tzn nadal slabo jezeli chodzi o planowanie trasy czy ilosc stanowisk etc ale duzo lepiej jezeli chodzi o zwykla codziennosc uzywania roznych DC. Dla mnie jezeli na 10 razy jak sie ladujesz i chociaz raz musisz dzwonic na jakies infolinie bo apka ma zamule, bo trzeba zrestartowac ladowarke, bo to czy tamto to znaczy ze system zupelnie nie dziala jak nalezy.

Ostatnio jak bylem w PL to ze 2-3 razy musialem na infolinie GW dzwonic, slabe to troche. Tym bardziej kudos dla Muska ze juz 10 lat temu to przewidzial i wykombinowal takie proste w uzyciu SC.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale poczekaj. O co tu chodzi? Po wizytach w Polsce piałeś z zachwytu jak to można spokojnie podróżować tesla, jak to się wygodnie jezdzi , jaka to przewaga tesli nad innymi producentami a tymczasem musiałeś dzwonić na jakieś plebejskie infolinie? Lol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale poczekaj. O co tu chodzi? Po wizytach w Polsce piałeś z zachwytu jak to można spokojnie podróżować tesla, jak to się wygodnie jezdzi , jaka to przewaga tesli nad innymi producentami a tymczasem musiałeś dzwonić na jakieś plebejskie infolinie? Lol

 

Pogubił się jak zwykle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja myśle, ze to niedoskonałość niektórych ładowarek GW, które maja problemy i nieraz konkretne sztuki wysiadają. Zdarza się to okresowo na konkretnych starszych. Te nowsze raczej sprawnie działają. Kiedyś pani na infolinii powiedziała ze sama aplikacja ma jakieś problemy i ja przepisują, ale moze już poprawione.


Dlatego warto korzystać z karty BMW Charging albo karty GW, bo wtedy rzadko problemy.


Ale fakt, ze bez sensownej standaryzacji to będzie mocno upierdliwe, szczególnie dla nowych użytkowników. Ja świadomie unikam jakichkolwiek ładowarek które nie są w sieci BMW. Może Orlen jest wyjątkiem na trasie bo już mam apke i maja dobrze postawione ładowarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciekawe badanie, które należy traktować z przymróżeniem oka :-)


https://www.o2.pl/motoryzacja/ta-marka-samochodow-jezdza-najbardziej-inteligentni-kierowcy-6875957485386560g


„Pod względem rodzaju silnika najlepiej wypadli właściciele samochodów benzynowych (IQ 94,35), na drugim miejscu – hybrydowych (IQ 93,89), a na trzecim – diesli (IQ 92,91). Postępowi posiadacze elektryków zdobyli średnio 90,19 punktów na skali IQ”


BMW zajmuje 20te miejsce. Czyli chyba najgorzej mieć elektryczne BMW, a najlepiej benzynowa Skoda ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Swoja droga w plebejskim golasie mam mozliwosc otworzenia/zamkniecia auta apka :D BEz komfortowego dostepu nie jest to tak super wygodne ze sam sie otwiera zapewne ale otworzyc/zamknac mozna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe badanie, które należy traktować z przymróżeniem oka :-)


https://www.o2.pl/motoryzacja/ta-marka-samochodow-jezdza-najbardziej-inteligentni-kierowcy-6875957485386560g


„Pod względem rodzaju silnika najlepiej wypadli właściciele samochodów benzynowych (IQ 94,35), na drugim miejscu – hybrydowych (IQ 93,89), a na trzecim – diesli (IQ 92,91). Postępowi posiadacze elektryków zdobyli średnio 90,19 punktów na skali IQ”


BMW zajmuje 20te miejsce. Czyli chyba najgorzej mieć elektryczne BMW, a najlepiej benzynowa Skoda ;-)

Hahahahhaha :D Dobrze, że mam białe benzynowe V12, ale w razie czego jeszcze białe V8. I i na szczęście V-klasa mnie też ratuje, bo Mercedes na 4 pozycji :lol:


@Adam, coś tam pytałeś o moje średnie prędkości, nie wiem czy ktoś widział kiedyś powyżej 160kmh, bo żeby tyle osiągnąć, trzeba lecieć non stop grubo powyżej 200kmh. Nawet jak latam 300kmh w nocy czasem, to średnia taka nie wychodzi. Co nie zmienia faktu, ze latanie po pustych autobanach ~200kmh jest u mnie normalką, aczkolwiek wiem, że pewnie coraz rzadziej będzie to możliwe. Tylko co to ma za znaczenie, skoro upokarzanie V-klasą 1000 konnych Tesli odbywa się przy prędkościach legalnych? To, że widok Tesli uczepionej do TIRa się zdarza regularnie świadczy chyba o problemie jakimś, nie uważasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To, że widok Tesli uczepionej do TIRa się zdarza regularnie świadczy chyba o problemie jakimś, nie uważasz ?

Zgadzalbym sie gdybym kiedykolwiek cos takiego widzial.

W sensie na autostradzie 90 km/h za TIRem?

Takie widoki chyba tylko jak juz sie na oparach jedzie a ladowarka DC daleeeeeko bo infrastruktura kuleje.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W praktyce tyle w polsce elektryki jezdza a czesto nawet 80km/h. Z taka predkoscia podrozuje sie na prawym pasie, na lewy ze smieszna predksocia 120km/h nie ma co sie pchac bo sie zajezdza wtedy droge jadacym normalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że widok Tesli uczepionej do TIRa się zdarza regularnie świadczy chyba o problemie jakimś, nie uważasz ?

Zgadzalbym sie gdybym kiedykolwiek cos takiego widzial.

W sensie na autostradzie 90 km/h za TIRem?

Takie widoki chyba tylko jak juz sie na oparach jedzie a ladowarka DC daleeeeeko bo infrastruktura kuleje.

Widać jest to powszechny problem, nie widuję Tesli w PL super często, ale na szybszych drogach Tesla za TIRem nie jest dla mnie zdziwieniem.


Za to dzisiaj szedłem do paczkomatu wzdłuż BARDZO ruchliwej ulicy w mieście, po 2 pasy w każdą stronę, szybsze miejsce raczej (50/70kmh dozwolone) i bardzo mocno się przysłuchiwałem temu co słysze. Szum opon w 80-90%, przeplatany wydechami sportowymi i starymi gruchotami z rzadka. Generalnie dźwięków silnika prawie nie słychać. Się zastanawiam, czy w Norwegii trzymają te gwoździe w wydechach, że spalinówki są tak głośne?


Ale zamiast filozofować, dlaczego MOJE jest dobre, a TWOJE jest złe, może po prostu poczytać badania?

https://www.researchgate.net/figure/Noise-level-comparison-between-EV-and-ICE-vehicles-at-various-speeds-Sandberg-et-al_fig7_288270778


Pointa prosta: nie będzie ciszej w miastach od BEVów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2023 Model 3

Model 3 Napęd na Tylne Koła

Warsaw

Wkrótce

206 790 zł przecenione z 219 990 zł

Czarny long range najtańszy w historii w pl


2023 Model 3

Model 3 Long Range z Dwusilnikowym Napędem na Wszystkie Koła

Warsaw

Wkrótce

250 970 zł przeceniony z 266 990 zł

 

 

Od 4:45 pokazany tunel o który tutaj tyle piany kolega bije.

Tak na oko z 5 cm wysokości ma? :cry2:


Dzieje się, jeszcz 3k i czarny long range załapie się na dopłatę i będzie w cenie orzeszków :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2023 Model 3

Model 3 Napęd na Tylne Koła

Warsaw

Wkrótce

206 790 zł przecenione z 219 990 zł

Czarny long range najtańszy w historii w pl


2023 Model 3

Model 3 Long Range z Dwusilnikowym Napędem na Wszystkie Koła

Warsaw

Wkrótce

250 970 zł przeceniony z 266 990 zł

 

 

Od 4:45 pokazany tunel o który tutaj tyle piany kolega bije.

Tak na oko z 5 cm wysokości ma? :cry2:


Dzieje się, jeszcz 3k i czarny long range załapie się na dopłatę i będzie w cenie orzeszków :D

 

Ten za 250,970 już się mieści w dopłacie z 50% VAT (limit wtedy 250,875). Ja tutaj czegoś nie rozumiem. Rok temu wielkie podwyżki Tesli i elektrowoz trąbił ze taniej to już było, potem koniec roku i początek tego wielkie obniżki prawie 20%, a teraz co druga w dostawie to przeceniona o kolejne 6% lub więcej. A tymczasem na świecie inflacja dwucyfrowa w wielu krajach, złotówka wciąż słaba. Czy to jest to legendarne trzymanie ceny?


W Polsce spadek poniżej 250tys za LR W TM3 i TMY może stworzyć pewien potencjał zakupowy dzięki załamaniu się na dopłaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy


@Adam, coś tam pytałeś o moje średnie prędkości, nie wiem czy ktoś widział kiedyś powyżej 160kmh, bo żeby tyle osiągnąć, trzeba lecieć non stop grubo powyżej 200kmh. Nawet jak latam 300kmh w nocy czasem, to średnia taka nie wychodzi.

 

Kwestia małego ruchu, czasami trzeba było trochę podgonić , żeby ta średnia uzyskać. :8)


fe8c0be773367913gen.jpg


Kiedyś miałem na dystansie 100km średnia 200kmh.

Niemcy, autostrada A20 okolice Rostocku. Fajne uczucie przejechać 100km w 30 min.


No, ale to nie możliwości elektryków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale zamiast filozofować, dlaczego MOJE jest dobre, a TWOJE jest złe, może po prostu poczytać badania?

https://www.researchgate.net/figure/Noise-level-comparison-between-EV-and-ICE-vehicles-at-various-speeds-Sandberg-et-al_fig7_288270778

W sensie, EV jest cichsze, ale jest zle, a benzynowe glosniejsze, ale dobre? ;) Podziwiam argumentacje :)


Mozna poczytac Twoje badania Slawomir, a mozna sie przejsc do centrum jakiegokolwiek miasta, gdzie sa dziesiatki swiatel, i gdzie co kilkaset metrow fala ICE rozpedza sie od 0 do 50km/h. Raz za razem.

Rozpedza przy muzyce zazynanej swini w miazdzacej wiekszosci przypadkow. Tak jak przykladowo Twoja premium V klasa z 2 litrowym dieslem.

Nie chce byc nieuprzejmy i o laryngologach pisac juz.


Zgadzam sie z Toba, ze jak podrozujesz szybko dobrze wyciszonym spalinowym autem typu 5-er, to jadac 140 km/h nie ma roznicy w glosnosci pomiedzy ICE/BEV w kabinie.

Podroz przecietnym autem, jakimis Golfami czy innymi Hyundaiami spalinowymi to akustyczna mordega przy tej predkosci nadal w porownaniu do BEV.

Natomiast pisanie o ciszy w miescie naraza Cie jedynie na smiesznosc kolego.


Mieszkalem z 10 lat temu w Gdansku w bloku, ulica ktora do niego prowadzila, byla nachylona pod katem doslownie kilku stopni.

Te kilka stopni wystarczylo, zeby silnik kazdego samochodu, ktory tamtedy jechal, wchodzil na calkiem wysokie obroty.

Doskonale bylo slychac w mieszkaniu na 3 pietrze przy otwartym oknie kazdy przejezdzajacy samochod, KAZDY.

Czlowiek po pewnym czasie przestaje rejestrowac takie rzeczy natomiast halas jest obecny ciagle.


Naprawde kolego, opowiesci z mchu i paproci uprawiasz jezeli chodzi o ten aspekt EV.

------------------


VW pokazal teaser elektrycznego Golfa/Polo - absolutny brak guzikow, podwojna pionowa ladowarka indukcyjna, duzy poziomy tablet po srodku - Ci to nawet sie nie szczypia z ctrl+c/ctrl+v :norty:

 

VW-ID.-2all-wnetrze.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To już doszliśmy do tego ze ekran po srodku wymyśliła tesla? :mad2: czy tam na srodku nie jest czasem pokrętło Ala idrive? Jak ty wydedukowałem,ze ładowarki są pionowe skoro są w poziomie z całym tunelem środkowym? Nad ładowarkami są tez przyciski bodajze…. Aaa i ekran centralny jest :D no rzeczywiście idealna kopia jedynie słusznej wizji.

 

CNOk9kuTURBXy8yMTgxYTY3NC01MDI2LTQ2NGEtYTA2OC1iNDJkODg2M2JkOWYuanBlZ5KVAs0DFADCw5UCAM0C-MLD3gABoTAF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zamiast filozofować, dlaczego MOJE jest dobre, a TWOJE jest złe, może po prostu poczytać badania?

https://www.researchgate.net/figure/Noise-level-comparison-between-EV-and-ICE-vehicles-at-various-speeds-Sandberg-et-al_fig7_288270778

W sensie, EV jest cichsze, ale jest zle, a benzynowe glosniejsze, ale dobre? ;) Podziwiam argumentacje :)


Mozna poczytac Twoje badania Slawomir, a mozna sie przejsc do centrum jakiegokolwiek miasta, gdzie sa dziesiatki swiatel, i gdzie co kilkaset metrow fala ICE rozpedza sie od 0 do 50km/h. Raz za razem.

Rozpedza przy muzyce zazynanej swini w miazdzacej wiekszosci przypadkow. Tak jak przykladowo Twoja premium V klasa z 2 litrowym dieslem.

Nie chce byc nieuprzejmy i o laryngologach pisac juz.

Więc przeszedłem się i opowiedziałem, ale dowody anegdotyczne to wiesz, jakie moje tak i Twoje. Patrzymy na to samo, a wnioski odwrotne. Słyszę że auta na mieście hałasują głównie oponami, ale widać tylko ja to potrafię odróżnić. Dlatego wracając do badania, to nie laryngolog, ale okulista Ci potrzebny, żeby poprawnie ten wykres odczytać.


Odnośnie Twoich powtarzanych znów mitów na temat głośności. Jak głośny jest ICE na światłach? Dokładnie tak samo jak BEV, czyli 0. Jest taka obowiązkowa technologia, może za Twoich spalinowych czasów o tym nie słyszałeś, nazywa się Start-Stop. Ale to tylko początek, bo:

To keep pedestrians safe, legislation requires EVs to emit a sound with a minimum frequency of 56 Decibels — which is as loud as an electric toothbrush.
Czyli elektryk nie może być cichszy podczas ruchu niż 56db, a to więcej niż ICE ! A kiedy ICE zaczyna być głośniejszy od BEVa, to różnica zaczyna się w zasadzie zacierać.


Ja to już pisałem, lubisz robić k*** z logiki, ale rzucisz sobie tu gwoździami, tam świniami i uważasz, że to argument jak solidny jak beton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.