Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Niewiele brakuje, wystarczy ze cena spadnie o 15k. Przytulisz wtedy dopłatę. Można popatrzyć sobie w backlog jak topnieje jak śnieg na wiosnę https://news.energyjobline.com/ev-and-battery/estimated-tesla-order-backlog-rebounds-to-above-100000-in-january-2023/


Uważam ze w tym roku jeszcze coś ciekawego się zadzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Taka historyjka, kolega kupił Lexusa, pooglądaliśmy, pojeździliśmy, pogratulowałem mu zakupu. Kupił auto takie jak chciał. Moja opinia nt tego auta jest delikatnie mówiąc przeciwna/ zgoła inna. I co z tego wynika? Czy to oznacza? Tylko tyle, że dla każdy z nas ma inną opinię, bo co z tego, ze dla mnie np nie jedzie, jak jego to nie interesuje itd.

Stwierdzenia typu paździerz , pomijam, że taki język dla mnie na tym forum to "rynsztok" to jest opinia, a nie fakt. Fakt to to jest waga i4, która nie oznacza, że to paździerz, tylko dla kogoś ( w tym dla mnie) to zdecydowana nadwaga, a dla kogoś innego może byc bez znaczenia, bo wystarczy, że mu się podoba i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw i4 M50 na torze.




To już koniec


https://autogaleria.pl/unia-europejska-2035-zakaz-sprzedazy-samochodow-spalinowych

Edytowane przez rkmi09
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Za 200tys wejdę w TMY LR ;P oczywiście z nówkę. Więcej nie dam.

Lykke til jak to mowia Norwedzy ;)

Mysle ze jest spora szansa, niedlugo wchodzi do mainstreamu wodorowa X5 oraz akumulatory solid state przeciez, Taycany beda za orzeszki rozdawac (slonik 2 sztuki zarezerwowal :cool2: ), bedzie tez szansa na TMY w cenie zlomu ;)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bmw i4 M50 na torze.

 

Cholera, musze jeszcze raz na testy wziac te i4, jego ekscytacja tym autem poraza :cool2:

Nie znam niemieckiego, co to znaczy "zwei koma drei tonn"? :norty:


52689435470_e9d12ecb76_o.png


52689285699_bd190c7a45_o.png

 

Super :cool2:

 

Unia Europejska ma też cel pośredni. Od 2030 roku produkcja samochodów spalinowych będzie mało opłacalna

Wielu mówi wprost, że już w 2030 roku przerzuci się na produkcję samochodów elektrycznych - tylko i wyłącznie. Ma to być metoda na to, aby ominąć niewygodny etap rozwoju jednostek spalinowych.

 

Patrzac po tym co sie dzieje w Norwegii i jak szybko elektryki adaptuja sie juz w Europie, nikt nie bedzie czekal nawet do 2030r, juz za kilka lat nowe auta spalinowe w salonie beda marginesem.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adamjttk:

Te frędzlowanie się do czasów 0-100 przechodzi jak się dojrzeje, także spokojnie, dojdziesz do tego. Jest taki moment, kiedy wszystko powszednieje.

Jechanie po V-klasie jest absurdalne, bo jeśli miałbym wymienić najpopularniejsze auto wśród moich znajomych (tych bogatszych raczej) to była by to V-klasa. Żadne inno nie powtarza się tak często i nie jest tak niepodważalnym wyborem. Przewiezie 6 osób z bagażami w komforcie i szybkości nieosiągalnej dla żadnej istniejącej Tesli.


To, że mam inne samochody wynika z tego, że raz V-ka jest duża i czasem lepiej czymś małym jechać, dwa że jako miłośnik motoryzacji lubię czasem coś, co daje mi emocje. M2 jest całkiem praktyczne, 4 osoby przewiezie, choć raczej dzieci, ale niskich dorosłych też. Głośność jest okej, zależy jak jedziesz, komfort no jak w Tesli, ujdzie jako tako.


No i co do tego, że sprzedaż Tesli rośnie. Uważam, że Tesla to fajne auto, deklasuje Toyotę czy VW w wielu miejscach. Wg mnie spokojnie TM3 może zastąpić VW Golfa. I jest parcie na elektryfikacje takie, że Tesla ma nienaturalną przewagę polityczną po prostu (tzn nie wynikającą z ekonomi czy ekologii). To sprawia, że sprzedaż rośnie, w niczym mi to nie przeszkadza.


Serio, ja rozumiem Twoje argumenty i się z wieloma zgadzam, jednak kiedy piszesz o tym, że Tesla upokarza X5M, Lambo czy inne mocarne samochody jest kpiną i Twoim leczeniem kompleksów, bo Cię na takie auto nie stać. Piszę to 100% poważnie. Tesla S Plaid kosztuje w PL ok 700tys, Ferrari Testarossa właśnie zdrożało, w tej chwili ceny są w okolicach miliona. I tak będzie z każdym Ferrari, Lambo. I kiedy będziesz się ślinić na forum o kolejnych sukcesach Tesli, prawdziwe samochody niosące za sobą większą wartość niż czasy 0-100 będą zyskiwać uznanie i cenę w oczach społeczeństwa, kiedy za 15 lat używany Plaid będzie kosztować 50tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dosłownie identycznie skrzywione miny mieli panowie z the throtle house testując model s plaid :D

 

Taycany beda za orzeszki rozdawac (slonik 2 sztuki zarezerwowal :cool2:

 

Kompleksy chłopie z ciebie wychodzą w co drugim poście. Czasy gdzie się na emigracji zarabiało i wracalo do polski bogatym już dawno minęły i nigdy nie wrócą wiec lepiej uważaj co piszesz bo na dziś dzień w Polsce dobry lekarz czy prawnik zarabia u nas w kraju 3-4 razy tyle co ty nie mówiąc ze są tu na forum ludzie co maja firmy obracające milionami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I jest parcie na elektryfikacje takie, że Tesla ma nienaturalną przewagę polityczną po prostu (tzn nie wynikającą z ekonomi czy ekologii). To sprawia, że sprzedaż rośnie..

Czekaj, czy Ty wlasnie piszesz moja teze ktora klepie tu od 600 stron? :roll:

BMW zaspalo czy jednak nie zaspalo?

Czy tez Tesla ma magiczny monopol na elektryki bo Musk posmarowal?

 

kiedy piszesz o tym, że Tesla upokarza X5M, Lambo czy inne mocarne samochody jest kpiną i Twoim leczeniem kompleksów, bo Cię na takie auto nie stać.

Ma sens co piszesz. W sensie, nie stac mnie dlatego Plaid nie upokarza spalinowej konkurencji. Jak mnie bedzie stac to bedzie legitnie upokarzac :cool2:

Dla mnie ten obrazek pokazuje "upokarzanie", Ty mozesz nazywac go sobie jak Ci sie podoba :cool2:


52682096892_18fe9ca5c3_o.png

 

Tesla S Plaid kosztuje w PL ok 700tys, Ferrari Testarossa właśnie zdrożało, w tej chwili ceny są w okolicach miliona. I tak będzie z każdym Ferrari, Lambo. I kiedy będziesz się ślinić na forum o kolejnych sukcesach Tesli, prawdziwe samochody niosące za sobą większą wartość niż czasy 0-100 będą zyskiwać uznanie i cenę w oczach społeczeństwa, kiedy za 15 lat używany Plaid będzie kosztować 50tys.

Patrz, nie trzeba czekac 30 lat zeby banke zarobic na oldtimerze :oops:

Czy ta Tesla zyskala "uznanie i cenę w oczach społeczeństwa"?

Z Plaidem za 15 lat widze jestes wrozka, dasz numery w totka na przyszly tydzien?


https://www.businessinsider.com/tesla-roadster-prices-increasing-sales-collectors-items-2022-10?r=US&IR=T

"Some examples with particularly low mileage or desirable options have raked in much more than that. In January, a 2011 Roadster 2.5 Sport sold for $190,000. In May, someone paid $212,000 for one of the first 100 Roadsters built. "


ulalo Ci sie widze Slawomirze, nie szkodzi.


PS. z ta V-klasa i Twoimi zamoznymi znajomymi - jak to pisales kilka mies temu, ze patrzysz czym jezdza i szukasz czegos innego? Jakos tak to chyba lecialo. Vito/Viano/V-klasa - niczym to auto sie nie rozni na koniec dnia od Renault Trafica ktory pozyczam od czasu do czasu zeby przewiezc meble z Ikei (ech, przepraszam, chcialem napisac z Klera ;P) badz pozbyc sie resztek zywoplotu na wysypisko. Nie szydze teraz, pojezdzilem ta V-klasa w wakacje, jezdze raz na ruski rok Trafickiem, jeden pies, doszukiwanie sie tam jakiegos "lifestyle'u" jest przezabawne :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, dla Ciebie V klasa niczym nie różni się na koniec dnia od renault traffica a dla mnie podróż tm3 finalnie niczym nie różni się od podróży polonezem caro. Przejechałeś 550 km w 10h na ceracie - szczerze współczuję tej "wygody" bo w latach 90tych tyle kilometrów przejeżdżałem troszke szybciej polonezem caro. Co 200-300 km trzeba było robić postój żeby kości rozprostować bo tak było niewygodnie, teraz trzeba robić taki sam postój bo Tesli kończy się bateryjka... Finalny czas podróży taki sam. Dodatkowo w lecie w polonezie caro nie miałem całych mokrych pleców od ceraty, w Tesli za to dzięki przymusowym postojom jest czas żeby powycierac się ręcznikiem. Ale są gry i netflix :norty: Tego przyznaje w polonezie caro nie miałem więc jest "postęp" wyraźny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
pamietam jak ponad 30 lat temu, kiedy wyjezdzalismy gdzies z rodzina fiatem 126p, to rodzice zatrzymywiali sie gdzies po 2 godzinach zeby schlodzic silnik. Jak to sie mowi kireowcy tesli wracaja do korzeni :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.autoevolution.com/news/bmw-i4-already-has-a-recall-due-to-lack-of-battery-pack-crash-pads-180362.html

 

According to the alert A12/00124/22 published at the European Union’s Safety Gate portal, the issue was reported by BMW in Germany. It affects i4 units made between September 15, 2021, and November 30, 2021.


The defect description states that “the crash pads for the high-voltage battery may not have been assembled.” Although this would only reveal its nasty effects in case “of a serious side crash,” the truth is that such a wreck could cause a short circuit to the unprotected battery pack. Events such as these could make the i4 catch fire.


The European recall report does not mention how BMW realized the issue nor if there were crashes. It only states that the vehicles with this issue were also found in Sweden and Poland, where measures to correct that were also taken.


Despite that, it is also surprising that the German company forgot to assemble what seems to be a crucial safety element for the BMW i4. After all, the electric sedan could help BMW convince Tesla owners that it has a worthy competitor to the Model 3.

 

Pilnujcie sie tam chlopaki w swoich i4, na szczescie nie ma problemu dopoki nie bedzie wypadku/stluczki, jak juz bedzie to palimy sie zywcem z rodzina :roll:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wierze, że nie interesuje Cię co kto kupuje, bo jestem przekonany ze czujesz frustracje jak pojawiają się kolejne elektryki nonTesla czytelników wątku, bo zupełnie nie możesz się przebić ze swoimi argumentami jak Don Kichot walczący z BMW na forum BMW ;P Widac to w atakującym i prześmiewczym charakterze Twoich postów.

Frustracje? Raczysz sobie zartowac :) Jestem wiekszym fanem elektrykow ogolnie niz samej Tesli zdecydowanie.

Kazdy kupiony EV w Polsce mnie cieszy, czy jest to Tesla, Kia czy BMW nie ma to zadnego znaczenia, kropla skale drazy.

To powiedziawszy nie ukrywam faktu, ze uwazam, ze BMW okrutnie zaspalo, minely 3 lata odkad zalozylem watek a jedyne co BMW NADAL oferuje to stare, odgrzewane kotlety - elektryki na platformach spalinowych.

I ok - jest to lepsze niz nic, zeby nie bylo, natomiast w sytuacji gdy Tesla sprzedaje juz 1,5M BEV rocznie, gdy dedykowane platformy do BEV maja juz dawno takie firmy jak Porsche, Audi, VW, KIA, Hyundai czy nawet Ford(!) BMW jest dalej w czarnej du*** i mami renderami do Neue Klasse.


Wklejalem dziesiatki cytatow blaznow pokroju Frochlicha ktorzy tak deprecjonowali BEV zaledwie 2-3 lata temu, dzis zeby kupic i4, nawet z uposledzona spalinowa platforma trzeba nierzadko czekac 1-1,5 roku, co Ci to mowi odnosnie apropo BEV i "klienci glosuja portfelem"?

Moze sadzisz, ze BMW z tym czasem oczekiwania kreuje "scarcity" jak Rolex ze swoimi zegarkami bo jest takie premium?

Bo ja mam prostsze wyjasnienie - nie ogarniaja produkcji, nie ogarniaja dostepu do baterii bo zaspali, bo byli pewnie ze swiat bedzie kupowal ich gow**** hybrydy jeszcze przez wiele lat (myslenie identyczne do Toyoty)

 

Podobieństwo do Toyoty - zalewanie świata tanimi (jak na ev) autami z bardzo przeciętnymi materiałami, zawieszeniem, wyglądem, kolorami. Jak to sam mówisz "zalewanie karaluchami" świata.

Rozumiem.

Czyli jak TM3/TMY kosztowaly po ~300k PLN i byly produkowane po kilkadziesiat tys sztuk rocznie to nie byly ala Toyota, natomiast gdy dzieki przewadze w produkcji (nowoczesne dedykowane megafabryki, gigaprasy, integracja wertykalna podzespolow, full opcja w kazdym aucie - brak bezsensownej personalizacji/naciagania) oraz wycieciu dealerow/sprzedazy bezposredniej produkcja wystrzelila i mozna bylo sciac marze zeby isc w ilosc bez utraty jakosci to nagle auta sa tozsame z Toyota?

Przecietne materialy? Sa nadal gorsze od BMW w podobnym segmencie, tutaj zgoda. Poprawiaja sie z roku na rok (na poczatku byl dramat) ale nadal to nie jest klasa premium. Tyle, ze podstawowe wersje 3-er rowniez nie wygladaja duzo lepiej obecnie i degradacja jakosci postepuje z generacji na generacje - zabieraja plastikowe oslony, plastiki coraz twardsze tam gdzie wzrok nie siega, znika flokowanie schowkow, zabieraja listwy ozdobne - slowem - wielkie szukanie oszczednosci.

Wyglad, kolory? Stary, to co powiedz o nowej M2 np? Brzydka jak noc zarowno z przodu jak i z tylu i dostepna w 5 lakierach (w tym 3 metaliczne). Czy to jest jeden z wyznacznikow Toyowatosci wg Ciebie?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Elon od poczatku projektowal i zakladal ze model 3 bedzie mass market konkurujacym z toyota i majacym pozwolic sprzedawac firmie kilkadziesiat milionow samochodow rocznie stad ta tanizna w srodku. Po co dorabiasz gowno teorie do tego to jzu nie mam pojecia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej hej hej, znalazłem taki filmik, w sumie był na moim telefonie. Tesla model X (chyba 99999KM, ale na pewno 1.9s do setki) upokorzona przez V-klasę (2.0d, 8.5s do setki)




Jak czują się Ci kierowcy Tesli którzy muszą znosić takie upokorzenia każdego dnia? Może @adamjttk opowiesz nam?

To nie jest filmik nagrany dla wyświetleń na YT, tylko realny test drogowy, także sorry za jakość. Chyba kilka osób tutaj w wątku tego typu testy też przeprowadzało... Trochę nijak się to ma do koloryzowanego carwow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nyland odkrył błąd w: Tesla Model X Plaid drag race done by Carwow

Czyli reasumujac - 7 osobowy SUV/crossover Tesli, na zimowych oponach, odstawil na cwiartke na kilkanascie dlugosci auta topowe spalinowe SUVy firm takich jak BMW/MB/Porsche/Lambo.

Mogli jeszcze dla beki wsadzic do tego Plaida 6 doroslych osob, tak jak Brooks to zrobil, niczego by to i tak nie zmienilo jezeli chodzi o wyniki a byloby jeszcze smieszniej/bardziej rozrywkowo



Technologia napedu spalinowego wcale nie jest upokarzana przez elektryki w mocnych autach ^^


Co do carwow - troche wtopa z tymi oponami zimowymi jak robia bezposrednie testy aut bo podwaza to odrobine ich wiarygodnosc ale z drugiej strony to kanal nastawiony na rozrywke wiec trzeba i tak traktowac takie filmiki z przymruzeniem oka.

Kudos dla Nylanda za to, facet robi duzo dobrej roboty.


@Slawomir - wartosciowy content, BMW/Porsche powinny sie wziac za ten segment aut bo widac ze zapotrzebowanie jest na takie auta wsrod zamoznej klienteli :cool2:


PS. V-klasa jest juz w wersji elektrycznej, z 90kWh bateria i realnym zasiegiem 200-300km

https://ev-database.org/car/1240/Mercedes-EQV-300-Long

Mysle ze na VIP Taxi, kursy lotniskowe czy wlasnie do miejscowosci wypoczynkowych do jezdzenia wokol komina swietna sprawa :cool2:


------


Seria artykulow n/t i4/BEV i zycia z nimi w Polsce na prownicji bez mozliwosci/checi ladowania w domu.

https://www.chip.pl/2023/02/auto-elektryczne-zima-trasa

https://www.chip.pl/2023/02/auto-elektryczne-zima-zuzycie-bmw-i4

https://www.chip.pl/2023/02/czy-auto-elektryczne-ma-sens-na-prowincji-test


Jest troche glupot w artykule ale ogolnie czyta sie calkiem dobrze.

Natomiast wnioski sa znane kazdemu - auta BEV w PL na trasie to udreka bo nie ma szybkich ladowarek DC a szybkich ladowarek DC nie ma bo Polacy nie kupuja BEV, ot impas ;)


Platforma spalinowa w BEV to zaden problem:

 

Jeśli chodzi o zasięg i zużycie energii w BEV zimą, jest tak wiele zmiennych, że nie sposób polegać na jakichkolwiek danych. Niektóre modele – jak Tesla Model 3 – tracą na zasięgu niewiele ponad 20% względem ciepłych miesięcy i raczej nie mają problemu z nadmiernym zużyciem. Inne modele, jak BMW i4, tracą blisko połowę zasięgu, zaś zużycie jest zależne od warunków. Gdy kursowałem po nieodśnieżonym mieście w czasie śnieżycy, udało mi się osiągnąć (podobno rekordowe, według przedstawiciela BMW) zużycie przekraczające 47 kWh/100 km. Mam jednak podejrzenie, że głównym winowajcą tak ogromnego zużycia był system DSC (Dynamic Stability Control), bo dioda kontroli trakcji błyskała przez cały czas jak stroboskop. Ot, uroki jazdy autem z napędem na tył po nieodśnieżonych drogach.

 

bmw-i4-auto-elektryczne-zima-ladowanie-12.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czemu piszesz poraz kolejny raz bzdury? Bjorn robił pomiary zużycia i dużo bogaciej wyposażone i4 wcale nie zużywa wiele więcej od tm3. Także bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury. Na codzień w pl i Niemczech wszystkie plaidy są non stop upokarzane przez nawet 20 letnie passatty, za to przegrywają w syntetycznych testach. Jeden kupuje auto dla siebie drugi żeby sie bryndzlowax wyścigami na YouTube najwyraźniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czemu piszesz poraz kolejny raz bzdury? Bjorn robił pomiary zużycia i dużo bogaciej wyposażone i4 wcale nie zużywa wiele więcej od tm3. Także bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury.

Faktycznie, prawie 30% wieksze zuzycie energii i o 60km krotszy zasieg (pomimo wiekszej baterii) to nie jest "wiele więcej" :cool2:


52692655733_bd26c25f09_o.jpg



-----------------------

Wywiad z szefem Ferrari n/t elektryfikacji wloskich aut i wplywie Tesli na motoryzacje :cool2:


https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-02-13/ferrari-ceo-moves-fast-like-musk-while-forging-own-path-on-evs-race

 

- What have you learned from Tesla?

- The big contribution that Tesla has made to the automotive industry? It was a wake-up call. Things used to happen too slowly. Tesla shook up the industry and accelerated processes and decisions. They were faster and more agile.

 

Tutaj gada glupoty, forumowi spece wiedza, ze naped elektryczny nie zapewnia zadnych emocji przeciez :norty:

 

- How unique is Ferrari’s path toward electrification?

- Electrification is a new way to provide our customers a unique driving experience, and I’ve no doubt that our electric powertrains will give clients the same thrills of combustion engines. The point is how to extract the best emotion from the use of this technology, giving something unique to the clients.

Driving thrills is a combination of factors: longitudinal acceleration, lateral acceleration, sound, gear-changing and braking. This doesn’t change if the powertrain is electric.

 

Jeszcze niedawno Ferrari mowilo, ze nie bedzie elektrycznego Ferrari przed 2030r, dzisiaj plany sie troche pozmienialy/przyspieszyly, Plaidy na pewno nie maja z tym nic wspolnego, forumowi spece przeciez wiedza lepiej ^^

 

- Is Ferrari on track with its electrification plans?

- Yes, we’re fully on track to unveil our first fully electric Ferrari in 2025. That means it will go into the market the following year.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak zwykle cwaniakujesz. Porownales tesle z MNIEJSZYMI felgami i CIENSZYMI oponami :D


alez nie wiem o czym piszesz bo tesla:

1. ani nie jest najszyba na Nurburgingu:


2. Ani na 1/4 mili:


3. Ani nie jest jedyna sprzedajaca elektryki bo BEV w swojej ofercie ma nawet Dacia.


Otworz troche oczy i sie rozejrzyj. Miesiac Temu Elon rozpaczliwie opuscil ceny o 20% bo udzial w rynku im sie regularnie kurczy :D Swoja droga to troche to smieszne ze taki startup jak lucid czy tez rimac gniota tesle w jej glownym focusie czyli 0-100. Gdzie jest ta przewaga technologiczna?


Bjorn wielokrotnie zachwalal oszczednosc napedow elektrycznych BMW. Do tego ladnie widac w tabelce, ze BMW ma o 10% wieksza baterie to tez duzo tlumaczy wieksza masę!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak zwykle cwaniakujesz. Porownales tesle z MNIEJSZYMI felgami i CIENSZYMI oponami :D

Wrzuc lepsza tabelke z dokladniejszymi danymi, lepsze to niz powrot do rozmowy o RImacu w cenie 20x Plaid :roll:

 

Miesiac Temu Elon rozpaczliwie opuscil ceny o 20% bo udzial w rynku im sie regularnie kurczy :D

I akcje wzrosly o 100% w poltora miesiaca, cuda panie na kiju, banka Tesli ewidentnie peka, juz tuz tuz, juz za chwile ^^


 

Do tego ladnie widac w tabelce, ze BMW ma o 10% wieksza baterie to tez duzo tlumaczy wieksza masę!!

Badz BMW.

1. Zaprojektuj auto elektryczne na platformie spalinowej (bo sie zaspalo i nie ma pieniedzy ani czasu na dedykowana platforme elektryczna, trzeba sprzedawac i zarabiac dalej na smierdzacych dieslach)

2. Platforma spalinowa = gorsze osiagi i wieksza masa wiec powieksz baterie zeby zasieg nie byl zenujaco maly w porownaniu do konkurencji

3. Wieksza bateria = jeszcze wieksza masa wiec dodaj zawieszenie pneumatyczne z tylu

4. Zawieszenie pneumatyczne to znowu wieksza masa wiec znowu gorszy zasieg, wracamy do punktu wyjscia.

5. Wyladuj w koncu z elektrycznym 4-er o masie wiekszej o 70kg od 7-er M760i z silnikiem V12 :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 diesle i wolę jeździć tym śmierdzącym dieslem niż "ekologiczna" Tesla. Przynajmniej nie spędzam co 250km godziny grając w gry i oglądając netlixa co w spokoju mogę robić wygodnie w domu. I to na Xboxie a nie jakimś paździerzu. A do celu dojeżdżam z taką prędkością jaka przystała na 2023 rok, a nie w latach 90tych jak w polonezie caro. Bardzo dziękuję za taki postęp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wrzuc lepsza tabelke z dokladniejszymi danymi, lepsze to niz powrot do rozmowy o RImacu w cenie 20x Plaid :roll:

 

Przeciez wkleilem film do lucid air a nie rimaca Sherlocku. Podobny typ auta: checked, podobne rozmiary: checked, szybszy od plaid: checked, i nie jest 20 razy drozszy od plaida....


 

I akcje wzrosly o 100% w poltora miesiaca, cuda panie na kiju, banka Tesli ewidentnie peka, juz tuz tuz, juz za chwile ^^

dokupuj :cool2: Firma ktorej akcje w ciagu kilku miesiecy rosna x2 po czym spadaja by ponownie wzrosnosc to jest firmak krzak, czysto spekulacyjna.


 

Badz BMW.

1. Zaprojektuj auto elektryczne na platformie spalinowej (bo sie zaspalo i nie ma pieniedzy ani czasu na dedykowana platforme elektryczna, trzeba sprzedawac i zarabiac dalej na smierdzacych dieslach)

2. Platforma spalinowa = gorsze osiagi i wieksza masa wiec powieksz baterie zeby zasieg nie byl zenujaco maly w porownaniu do konkurencji

3. Wieksza bateria = jeszcze wieksza masa wiec dodaj zawieszenie pneumatyczne z tylu

4. Zawieszenie pneumatyczne to znowu wieksza masa wiec znowu gorszy zasieg, wracamy do punktu wyjscia.

5. Wyladuj w koncu z elektrycznym 4-er o masie wiekszej o 70kg od 7-er M760i z silnikiem V12 :norty:

 

Przynajmniej jedzie stabilnie po niemieckiej autobahnie a nie podskakuje jak pilka na poprzecznych nierownosciach jak wiekszosc widzianych przezemnie tesli :D Ja caly czas czekam na filmik na ktorym zaprezentujesz jak wykorzystujesz te wspaniale osiagi i niska mase bo jak na razie wszyscy tu widzieli jak cie pelno letnia x5 wyprzedzala na powrocie do domu :D Tyle o tym piszesz, zachwycasz sie w co 2 poscie ale pokaz choc raz jak z tego korzystasz na codzien bo moja wyobraznia nie jest w stanie tego ogarnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.