Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Polska policja na bogato :shock:


https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0408198EN/bmw-group-poland-wins-the-biggest-tender-in-the-history-of-the-polish-police


No i rozbudowa fabryki dla elektrycznej Neue Klasse i akumulatorow o BEV.


https://www.press.bmwgroup.com/poland/article/detail/T0408323PL/bmw-group-przyspiesza-produkcj%C4%99-pojazd%C3%B3w-elektrycznych-w-globalnej-sieci-produkcyjnej:-nowa-klasa-b%C4%99dzie-w-przysz%C5%82o%C5%9Bci-produkowana-r%C3%B3wnie%C5%BC-w-zak%C5%82adzie-w-san-luis-potos%C3%AC-w-meksyku


https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0407845EN/bmw-group-steps-up-production-of-electric-vehicles-in-global-production-network:-neue-klasse-will-also-be-built-at-plant-san-luis-potos%C3%AD-in-mexico


Co prawda elektryki sa bee, trzeba inwestowac w wodor i hybrydy, naped elektryczny bedzie tylko jednym z napedow i inne tego typu kwiatki ale prognozy wewnatrz firmy tak jakby zaczynaja sie klarowac:

 

"Tym samym 50 procentowy udział pojazdów elektrycznych w globalnej sprzedaży firmy może zostać osiągnięty wcześniej niż w 2030 roku."

 

Znaczy sie, ze samo BMW juz przyznaje, ze w ciagu 5-6 lat planuje sprzedawac co drugie auto czysto elektryczne :twisted:


W sumie nie wiadomo do konca dlaczego, udowodnilismy tu na forum, ze elektryki nie sa bardziej ekologiczne od aut spalinowych, nie sa cichsze, ich naped nie jest bardziej kulturalny, sa oczywisce drozsze od aut spalinowych, nie ma ich gdzie ladowac a nawet jak jest to przeciez i tak sie nie nadaja na trasy bo sie wloka po 100-120km/h a po 300km obowiazkowy hot-dog. Na tor tez sie nie nadaja, nie maja tez emocji bo nie robia brum brum.

Do tego prad drozszy niz benzyna co jest juz rowniez powszechna wiedza. No i sie pala na lewo i na prawo (na szczescie tylko Tesle)


Quo vadis BMW? :lol:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Polska policja na bogato :shock:


https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0408198EN/bmw-group-poland-wins-the-biggest-tender-in-the-history-of-the-polish-police


No i rozbudowa fabryki dla elektrycznej Neue Klasse i akumulatorow o BEV.


https://www.press.bmwgroup.com/poland/article/detail/T0408323PL/bmw-group-przyspiesza-produkcj%C4%99-pojazd%C3%B3w-elektrycznych-w-globalnej-sieci-produkcyjnej:-nowa-klasa-b%C4%99dzie-w-przysz%C5%82o%C5%9Bci-produkowana-r%C3%B3wnie%C5%BC-w-zak%C5%82adzie-w-san-luis-potos%C3%AC-w-meksyku


https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0407845EN/bmw-group-steps-up-production-of-electric-vehicles-in-global-production-network:-neue-klasse-will-also-be-built-at-plant-san-luis-potos%C3%AD-in-mexico


Co prawda elektryki sa bee, trzeba inwestowac w wodor i hybrydy, naped elektryczny bedzie tylko jednym z napedow i inne tego typu kwiatki ale prognozy wewnatrz firmy tak jakby zaczynaja sie klarowac:

 

"Tym samym 50 procentowy udział pojazdów elektrycznych w globalnej sprzedaży firmy może zostać osiągnięty wcześniej niż w 2030 roku."

 

Znaczy sie, ze samo BMW juz przyznaje, ze w ciagu 5-6 lat planuje sprzedawac co drugie auto czysto elektryczne :twisted:


W sumie nie wiadomo do konca dlaczego, udowodnilismy tu na forum, ze elektryki nie sa bardziej ekologiczne od aut spalinowych, nie sa cichsze, ich naped nie jest bardziej kulturalny, sa oczywisce drozsze od aut spalinowych, nie ma ich gdzie ladowac a nawet jak jest to przeciez i tak sie nie nadaja na trasy bo sie wloka po 100-120km/h a po 300km obowiazkowy hot-dog. Na tor tez sie nie nadaja, nie maja tez emocji bo nie robia brum brum.

Do tego prad drozszy niz benzyna co jest juz rowniez powszechna wiedza. No i sie pala na lewo i na prawo (na szczescie tylko Tesle)


Quo vadis BMW? :lol:

 


No nareszcie dobre podsumowanie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po wczorajszej drodze powrotnej naszły mnie jeszcze 4 refleksje.

1. Tesle na poprzecznych nierównościach na niemieckich autostradach podskakują jak piłki. Wyglada to jadąc z tylu/obok przezabawnie. Sporo niemieckich autostrad jest bodajze z płyt betonowych, wiec współczuje osobom podróżującym teslami podskakiwania przez kilkadziesiąt kilometrów.


2. Przezabawnie wyglada mercedes eqs niemal za bańkę którego nagminnie wyprzedzają auta typu Hyundai ix20.


3. Wjazd na autostradę powinien być zabroniony dla samochodów elektrycznych. Wyprzedzając samochody jadące 100-120km/h z prędkością o kilka km/h wieksza nagminnie zajaezdzaja drogę dla ice zmuszając ich do hamowania.


4. Stacje benzynowe w de są co około 80km. Biada temu co prźegapi zjazd mając 5-20% baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jechałem tymi elektrykami tak długo, aż ZUPEŁNIE PADŁY!




Pod koniec filmu będzie zachwalana przez Adama elektryczna klapka do portu ładowania w Tesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie wiadomo do konca dlaczego, udowodnilismy tu na forum, ze elektryki nie sa bardziej ekologiczne od aut spalinowych, nie sa cichsze, ich naped nie jest bardziej kulturalny, sa oczywisce drozsze od aut spalinowych, nie ma ich gdzie ladowac a nawet jak jest to przeciez i tak sie nie nadaja na trasy bo sie wloka po 100-120km/h a po 300km obowiazkowy hot-dog. Na tor tez sie nie nadaja, nie maja tez emocji bo nie robia brum brum.

Do tego prad drozszy niz benzyna co jest juz rowniez powszechna wiedza. No i sie pala na lewo i na prawo (na szczescie tylko Tesle)


Quo vadis BMW? :lol:

Przypomnę, że żyjesz a Nowerskiej bańce ;) Gdzieś czytałem/słuchałem, że za zeszły rok 80% nowych aut w Norwegii było EV, podczas gdy w EU 12%. EU, nie Polsce. Drugi najlepszy kraj jakaś Holandia czy coś miało 30%. Norwegia i elektromobilność w tym kraju to bańka ;)


Natomiast co do przewidywań o 50% EV z BMW, przypomnę, że BMW sprzedaje 40% aut do Chin. Jeśli tam planem rządu jest przejść na 100% EV, to jest to decyzja czysto polityczna i tyle. W EU też mocno cisną, ale reszta świata ma dużo bardziej racjonalne podejście, jednak BMW chcąc być Toyotą marek Premium staje teraz na uszach, żeby sprzedaż przestała spadać, niekoniecznie z pomysłem :lol: :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

banka peka wraz z dotacjami:


Norwegia

https://cleantechnica.com/2023/02/03/norways-auto-sales-hit-60-year-low-after-tax-increases/


Niemcy


https://www.enca.com/business/german-car-sales-drop-electric-subsidies-expire

 

Whereas one in two cars sold in December were either fully electric or hybrid, just 15 percent were in January -- amounting to around 27,000 vehicles.


"This shows how strongly electromobility in Germany still relies on government subsidies," said EY analyst Peter Fuss.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Whereas one in two cars sold in December were either fully electric or hybrid, just 15 percent were in January -- amounting to around 27,000 vehicles.


"This shows how strongly electromobility in Germany still relies on government subsidies," said EY analyst Peter Fuss.

 

Piękne, już widzę jak w Polsce sprzedają się elektryki w takiej skali. Ciekawe jak to się będzie rozwijało w najbliższych latach i czy jest jeszcze szansa, na zmianę przepisów w EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
banka peka wraz z dotacjami:

Niemcy

https://www.enca.com/business/german-car-sales-drop-electric-subsidies-expire

Whereas one in two cars sold in December were either fully electric or hybrid, just 15 percent were in January -- amounting to around 27,000 vehicles.

"This shows how strongly electromobility in Germany still relies on government subsidies," said EY analyst Peter Fuss.

 

No rzeczywiscie peka.

Najpopularniejsze auto w styczniu - VW Golf ~6000 sprzedanych sztuk

TMY - 4200 sztuk, skromny wzrost 900% styczen '23 do stycznia '22 :norty:


https://www.teslarati.com/tesla-model-y-germany-january-2023/?fbclid=IwAR2Tkjje-r1d4RtEw7HdrHffCR2daplX8XR6KwlEj0XghXpfGvvO7CMnq7c

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak zwykle lubisz przeinaczać rzeczywistość zamiast pisać uczciwie. W zeszłym roku Berlin praktycznie nie działał, na początku kwartałów nie było co sprzedawać, teraz masz auta cały czas dostępne praktycznie od reki w Berlin produkuje podobno 3 tysięcy aut tygodniowo.


Poza tym przeczytaj czasami co linkujesz

As pointed out in the KBA’s previous report, despite Tesla’s amazing sales growth since 2021, mostly influenced by the construction of Giga Berlin, the beginning of this year is a significant slump compared to the final months of last year. In January, EVs represented 10.1 percent of the overall car market, compared to December of 2022, equating to a 13.2 percent drop in market share. However, this does match the market trend in Germany, with EVs dropping in popularity generally.


It

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowy wpis, delikatnie rzecz biorąc, wyśmiewał także sam cennik BMW i porównanie do Tesla 3. Podczas, gdy w BMW dostajesz samochód i silnik, resztę musisz dokupić, w Tesla jest już praktycznie wszystko.


Od kilku lat jeżdżę BMW, pasuje mi to auto, jak żadne inne. A że tłukę rocznie kilometrów jak dziki, kupuję najczęściej używane, w pewnym sensie do zajechania. I tak, po E61 525d (197 KM), F20, stałem się szczęśliwym posiadaczem F30 z 2018 r. z przebiegiem, uwaga, 48 tys. km. Jeszcze ma pakiet serwisowy, pełną historię w ASO (firma leasingowa, więc nie ma wałków).

Z racji tych kilometrów, po raz kolejny jest to diesel, 318d w automacie.


Naprawdę, czuję się w tym samochodzie, jak w żadnym innym, wieloma już w życiu jeździłem.


Ale szlag mnie trafił na jedną rzecz- audio. Samochód, który w momencie sprzedaży w bazie kosztował ponad 160 tys. PLN (plus 10 tys. za automat, plus nawigacja, plus klimatyzacja automatyczna, pewnie jest jeszcze coś ponad bazę), ma audio gorsze niż Opel Corsa.


W dodatku- tempomat, bez którego już nie potrafię robić długich tras (męczę się) nie był w bazie. W sumie dołożenie, to kilka stówek za multifunkcję, ale zawsze.


W czym rzecz. Ano w tym, że po wejściu do BMW powinien być efekt WOW. A tu bida.


Co mnie rozbraja, w 2018 roku zegary montowali dokładnie takie same, jak w 2012 roku, kiedy to wyszła pierwsza F30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak zwykle lubisz przeinaczać rzeczywistość zamiast pisać uczciwie. W zeszłym roku Berlin praktycznie nie działał, na początku kwartałów nie było co sprzedawać, teraz masz auta cały czas dostępne praktycznie od reki w Berlin produkuje podobno 3 tysięcy aut tygodniowo.

Mowisz o pekaniu banki a ja na to - Niemcy, zaglebie europejskiej motoryzacji, i auto juz legenda VW Golf, za ~100k PLN (o lacznej sprzedazy dotychczas >10M sztuk), mozna powiedziec wspolczesne "auto dla ludu" sprzedaje sie w 6k sztuk, a TMY, amerykanski elektryk, za 2-2,5x wiecej kasy, sprzedaje sie w 4k sztuk. Dla mnie to jest niezmienne wow. Mozna sie smiac ale tymi obnizkami cen Musk naprawde grubo pozamiatal rynek i reszta producentow bedzie rowniez obnizac ceny albo bedzie patrzec jak im tort EV robi sie coraz chudszy. Pytanie tylko gdzie inni producenci maja prog bolu (marze).

 

Ale szlag mnie trafił na jedną rzecz- audio. Samochód, który w momencie sprzedaży w bazie kosztował ponad 160 tys. PLN (plus 10 tys. za automat, plus nawigacja, plus klimatyzacja automatyczna, pewnie jest jeszcze coś ponad bazę), ma audio gorsze niż Opel Corsa.

W dodatku- tempomat, bez którego już nie potrafię robić długich tras (męczę się) nie był w bazie. W sumie dołożenie, to kilka stówek za multifunkcję, ale zawsze.

Tutaj wielu klakierow takie zachowanie pochwala, nazywa sie to slynna "personalizacja".

Audio to wstyd dla BMW, ale tylko w Europie, w USA klient jest bardziej wymagajacy i wariant posredni hi-fi dostaje w podstawie, u nas sie takie zachowanie producenta broni na forach i tlumaczy tym ze sie slucha i tak tylko TOK FM wiec po co przeplacac :norty:

Tempomat na szczescie juz jest w podstawie w nowej G20 :cool2:

 

W czym rzecz. Ano w tym, że po wejściu do BMW powinien być efekt WOW. A tu bida.

Bo w pewnym momencie BMW wpadlo we wlasna pulapke ciaglych wzrostow sprzedazy i zaczelo konkurowac rowniez o klienta Skody czy Toyoty.

Stad byly w cenniku swego czasu rodzynki jak 316i, 518d, absolutnie gole i wesole na 17" felgach, po 120-150k PLN.

A skoro z daleka nie widac roznicy to po co przeplacac, w koncu sztuka jest sztuka :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tam uwazam ze musk ceny to dopiero zacznie ciąć i zaraz będzie mieć duży problem. Giga Berlin produkuje 3 tysiące aut tygodniowo z planem docelowym razy 2 a na rynku niemieckim, największym w europie sprzedali jedynie 4 tysiące aut i to po znacznych obniżkach. Efekt swiezosci dla tych modeli tez zaraz minie, ci co pokusili się rabatem auta kuoia i sprzedaż zacznie pikować dodatkowo w dół, druga połowa roku będzie ciekawa i ja na pewno teraz tesli bym nie kupił biorąc pod uwagę chore ambicje elona podwojenia sprzedaży.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nowy Golf już dawno nie kosztuje 100k. Teraz cennik zaczyna się od 115 za kompletnego golasa w manualu... Cokolwiek lepszego i automat to min. 150k. Nie mówimy tu o mocniejszych silnikach, GTI itp bo to już 200k. Ceny nowych kompaktów są absurdalne i za 100k to się nawet tipo nie kupi. Tak więc różnica cenowa do Tesli robi się niewielka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co racja to racja. Do tesli 3 rwd trzeba by było porównać golfa gti, którego cena zaczyna się od 170k a napęd tylko na przód i ponad 6s do setki. To jest cena tm3 rwd po dopłacie :D pisałem tu pare lat temu ze albo stanieją elektryki albo zdrożeją ice. Najwyraźniej ice poszły strasznie w górę. 5 lat temu cena golfa gti zaczynała się od okolo 120k.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

W czym rzecz. Ano w tym, że po wejściu do BMW powinien być efekt WOW. A tu bida.

Bo w pewnym momencie BMW wpadlo we wlasna pulapke ciaglych wzrostow sprzedazy i zaczelo konkurowac rowniez o klienta Skody czy Toyoty.

Stad byly w cenniku swego czasu rodzynki jak 316i, 518d, absolutnie gole i wesole na 17" felgach, po 120-150k PLN.

A skoro z daleka nie widac roznicy to po co przeplacac, w koncu sztuka jest sztuka :norty:

 

Dobre :D BMW konkuruje ze Skoda i Toyota, co w niektórych segmentach jest akurat prawda i nie mam z tym problemu. Sam bym chyba wolał uboższe BMW mając taki budżet (albo bardziej używane czy z premium selection).


Ciekawe ze jak się Tesle porównuje ze Skoda czy Toyota, co jest znacznie bardziej uprawnione, to jest dla Ciebie Adam obraza świętości i wielkie oburzenie. Czyżbyś miał podwójne standardy czy może tak wielki masz żal do marki BMW? I jeszcze ta metafora do „Dosi”. :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
518d przewiezie pasazerow cale Niemcy z predkoscia 100-200km/h w pare godzin przy znikomym spalaniu w komfortowych warunkach bez koniecznosci tloczenia sie na stacjach, czy szukania ladowarfek po krzakach. Widzialem na wlasne oczy jak takie auta lykaly jak zabki absolutnie kazdego elektryka. To sie nazywa podroz premium. Adam czy twoj elektryk potrafi tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bo w pewnym momencie BMW wpadlo we wlasna pulapke ciaglych wzrostow sprzedazy i zaczelo konkurowac rowniez o klienta Skody czy Toyoty.

Stad byly w cenniku swego czasu rodzynki jak 316i, 518d, absolutnie gole i wesole na 17" felgach, po 120-150k PLN.

A skoro z daleka nie widac roznicy to po co przeplacac, w koncu sztuka jest sztuka :norty:

Dobre :D BMW konkuruje ze Skoda i Toyota, co w niektórych segmentach jest akurat prawda i nie mam z tym problemu. Sam bym chyba wolał uboższe BMW mając taki budżet (albo bardziej używane czy z premium selection).

Ciekawe ze jak się Tesle porównuje ze Skoda czy Toyota, co jest znacznie bardziej uprawnione, to jest dla Ciebie Adam obraza świętości i wielkie oburzenie. Czyżbyś miał podwójne standardy czy może tak wielki masz żal do marki BMW? I jeszcze ta metafora do „Dosi”. :D :D

No to zdecyduj sie w koncu bo zgadzasz sie ze mna i sie nie zgadzasz (i oburzasz) jednoczesnie.

Napisalem wyraznie - auta budzetowe/flotowe, z najgorszymi/najwolniejszymi napedami, z minimalnym wyposazeniem podbieraja klientow Skodzie/Toyocie/VW etc. W imie sprzedazy 2M aut rocznie. Do tego nie zapominajmy, ze do niedawna rabaty po 15-20% nie byly czyms niezwyklym w BMW i bylo nawet tu na forum pelno postow typu - szukalem Octavii ale po minimalnym zwiekszeniu budzetu wyladawalem z 316/318i czy szukalem Passata a wyladowalem z 518/520d.


Nie wiem jaki jest udzial procentowy tego typu aut w porownaniu do szybszych, dobrze wyposazonych modeli ale wielkiej chluby i latki "premium" na pewno one producentowi nie przysparzaja i mam nadzieje tu sie zgadzamy?

Apropo tego co powiedzial kolega o Golfie ktory zaczyna sie od 115k PLN, spojrz na BMW 116i, kosztujace 130k PLN - te auta dzieli 10% roznicy w cenie, rabaty pewnie wieksze w BMW, gdzie tu jest jeszcze miejsce na jakiekolwiek premium, to w tej chwili dokladnie ta sama liga, premium to zniknelo wraz z RWD w tym segmencie.


Co do porownania Tesla/Toyota/Skoda etc - odpowiadalem, ze to glupoty bo porownywales spalinowe 120-150KM Octavie czy inne Corolle do 300-400KM TM3 SR/LR, auta rozniace sie osiagami czy budzetem nierzadko o 100%.

Jak porownasz konkretne modele elektryczne - np Enyaqa/ID4/5 do TMY to zgadzam sie, niektore wersje sie calkowicie podgryzaja i rowniez nie mam z tym zadnego problemu. Tyle ze tutaj iX3 nie jest rowniez zadnym wyjatkiem niestety, gra dokladnie w tej samej lidze co Enyaq czy ID.4.

W wielkim przeciwienstwie do takiej X5M za to, zeby nie bylo :cool2:


 

518d przewiezie pasazerow cale Niemcy z predkoscia 100-200km/h w pare godzin przy znikomym spalaniu w komfortowych warunkach bez koniecznosci tloczenia sie na stacjach, czy szukania ladowarfek po krzakach. Widzialem na wlasne oczy jak takie auta lykaly jak zabki absolutnie kazdego elektryka. To sie nazywa podroz premium. Adam czy twoj elektryk potrafi tak?

"Podroz premium"? Widze nowa terminologie wprowadzamy do mainstreamu ^^

Musze Cie zmartwic, 200km/h przez Niemcy potrafi praktycznie kazdy 15-20 letni strucel za 2-3k euro jezdzic i nie trzeba do tego znaczka BMW, nie wiem co widzisz w tym "premium".

Producenci motoryzacyjni zdaja sie ze mna zgadzac, takie BMW np doszlo do wniosku, ze kupujac iX1 za 250-300k PLN nie trzeba podrozowac szybciej niz 180km/h (tu akurat kopiowali Volvo/VW a nie Tesle) :twisted:


A tymczasem nowe modele S dotarly do Norwegii, czas na jazde probna! :)


52678571675_33eb20f777_o.jpg


PS. Tak patrze na gielde, wzrost akcji Tesli o prawie 100% w ciagu miesiaca, chyba juz wiemy jak inwestorzy zareagowali na obnizki cen, chyba jednak "banka nie peka" :roll:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Tak patrze na gielde, wzrost akcji Tesli o prawie 100% w ciagu miesiaca, chyba juz wiemy jak inwestorzy zareagowali na obnizki cen, chyba jednak "banka nie peka" :roll:

 

O akcjach na Twoim miejscu bym sie nie wypowiadał, Tesla to prawdziwy rollercoster i nikt nie przewidzi w jakim humorze jutro wstanie Elon i co palnie na twiterze.

Ja tylko przypominam że w ujęciu 6M jest -28.96% a 12M jest -35.21%, więc nie bardzo wiem z czego tak się cieszysz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

"Podroz premium"? Widze nowa terminologie wprowadzamy do mainstreamu ^^

Musze Cie zmartwic, 200km/h przez Niemcy potrafi praktycznie kazdy 15-20 letni strucel za 2-3k euro jezdzic i nie trzeba do tego znaczka BMW, nie wiem co widzisz w tym "premium".

 

Ale to tylko pokazuje jak beznadziejne sa samochody elektryczne w trasie, ze nie sa w stanie dorownac 20 letnim struclom. W nowym aucie premium predkosc ta bedziesz mial przy odpowiednio wysokim komforcie ale ty nie wiesz co to znaczy bo ani nie mozesz tak szybko podrozowac ani odpowiedniego komfortu twoje auta nie zapewniaja :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

PS. Tak patrze na gielde, wzrost akcji Tesli o prawie 100% w ciagu miesiaca, chyba juz wiemy jak inwestorzy zareagowali na obnizki cen, chyba jednak "banka nie peka" :roll:

O akcjach na Twoim miejscu bym sie nie wypowiadał, Tesla to prawdziwy rollercoster i nikt nie przewidzi w jakim humorze jutro wstanie Elon i co palnie na twiterze.

Mysle, ze to co Musk na Twitterze wyczynia ma oczywiscie jakis tam wplyw na wycene firmy na gieldzie ale z kwartalu na kwartal coraz mniejszy.

Firma w tym roku sprzeda pewnie 1,5-2,0M aut, w kolejce premiery pickupa, auta sportowego, ciezarowki i moze czegos miejskiego a wiec machina sama sie juz kreci, z Muskiem czy bez niego.

A popyt na auta elektryczne bedzie tylko rosl, juz chyba nawet najwieksi ignoranci tego nie neguja - a wiemy jak inne firmy sa przygotowane na elektromobilnosc - tort Toyoty, ktora produkuje 10M aut rocznie a obecnie zostala zlapana podczas rewolucji w motoryzacji z gaciami spuszczonymi w dol (wodor haha :lol: ), ktos bedzie musial przejac. A kto ma obecnie najwieksze mozliwosci produkcyjne i je zwieksza po 30-50% rocznie wiemy dzieki temu watkowi :norty:

 

Ja tylko przypominam że w ujęciu 6M jest -28.96% a 12M jest -35.21%, więc nie bardzo wiem z czego tak się cieszysz?

Robilem tak jak pisalem, uwazalem ze ostatnie przeceny to byla swietna okazja do zakupow :cool2:

Malo tego - nadal uwazam, ze przy tym potencjale firmy i tym co robi konkurencja, oraz tym ze koncowka wzrostu stop procentowych w USA jest juz tuz za rogiem - akcje Tesli po 200 $ to nadal promocja w perspektywie kilku lat (i dalej bede dokupowal do poziomu ~300$)

 

potencjał na spadki jest bardzo duży.

Zgadzam sie w 100%, nie ma tu zadnej dyskusji.

Natomiast powtorze jedno - inwestuje dlugoterminowo (10-15 lat) i nawet jak akcje spadna o polowe czy 70% (licze sie z tym), nie mam z tym zadnego problemu, wrecz jeszcze dokupie.

W sumie to chcialbym nawet zeby spadlo na 400-500$ bo mysle ze moglbym zainwestowac sporo wiecej jak sie nadarzy dogodna okazja.

 

Kupowalem w styczniu po ~300$, czerwcu po 210$, listopadzie po 170$, ostatnio po 150 i 130$.

Przyznaje, nie docenilem "kreatywnosci" Muska we wkur**** duzych inwestorow Tesli i jego "zakupu" Twittera natomiast darowanemu koniowi w zeby sie nie zaglada wiec korzystam z okazji i skupuje :norty:

Jak spadnie w okolice 100$ dokupie jeszcze (a panika/kapitulacja jest konkretna wiec sa spore szanse)

 

52678753903_ae2675a2e9_o.jpg


Na zakonczenie troche historii:



 

Polecam po prostu obejrzec bez uprzedzen BMW/Tesla - posluchac o przyjemnosci z prowadzenia, o jezdzie w zakretach, o pozycji za kierownica, o infotainmencie - to wszystko w porownaniu do jednego z najfajniejszych BMW ostatnich lat(!)


Kilka cytatow ktore juz tu kiedys wklejalem:

"I'm really coming around to these cars, this car is FUN, it is ENGAGING, it is EXCITING, it's a DRIVER'S CAR"

"Last time I drove M2.. I was thinking there is no turbo lag, throttle response is so good but after getting out of model 3 - this feels DEAD ON THE THROTTLE, can't believe that I'm saying this about an M car"

"it is the same or less chassy/road communication in M2 than in a Tesla, and I can't believe I'm saying that""

"WOW, I feel like I've been sold in the first 30 sec., what does this mean"

"This car feels like the future, and from the future the news is good", "changing up the game", "forcing other manufacturers to get with the times" etc.

 

Ale to tylko pokazuje jak beznadziejne sa samochody elektryczne w trasie, ze nie sa w stanie dorownac 20 letnim struclom. W nowym aucie premium predkosc ta bedziesz mial przy odpowiednio wysokim komforcie ale ty nie wiesz co to znaczy bo ani nie mozesz tak szybko podrozowac ani odpowiedniego komfortu twoje auta nie zapewniaja :cool2:

 

sloniku, pomylily Ci sie Twoje auta elektryczne (zdecydowanie nie premium :norty: ) z moimi ;)


52678562269_663a4d7ca2_o.jpg


52165738939_2ec85cf7a0_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mnie sie nic nie pomylilo. U mnie x1 bedzie jezdzilo tam gdzie miejsce elektryka czyli tylko po miescie, ty dalej bedziesz pil kawy w krzakach i bedziesz nas tu przekonywal, ze jest to OK :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie x1 bedzie jezdzilo tam gdzie miejsce elektryka czyli tylko po miescie, ty dalej bedziesz pil kawy w krzakach i bedziesz nas tu przekonywal, ze jest to OK :D

Znajac Twoja legendarna juz nieslownosc w tym watku oraz weza w kieszeni jestem PEWNY, ze jeszcze w tym roku bedziesz tu zdawal relacje z 500-1000km tras elektrykiem (jezeli go oczywiscie w ogole odbierzesz bo to tez jeszcze roznie moze byc ^^)


Tak czy inaczej szykuje sie duzo ciekawego contentu :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.