Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Jesteś Adam straszny manipulant. Piszę o 2019, to dodajesz 2020. Podałem Ci ceny w Polsce w rozbiciu na 320d/i, 330i, 330d/340i, to udajesz głupiego - bardzo nieładne :nienie: . Na otomoto z 2019r są 2 Tesle LR obie za 189tys zł ceny (życzeniowej, nie ofertowej). Ale proszę, weźmy większy rynek - mobile.de:

https://www.mobile.de/pl/samochod/tesla-model-3/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:135_5_,frn:2019,frx:2019,pwn:263,dmg:false


Wszystkie 172szt Tesli Model 3 LR z 2019 z oznaczonym filtrem tylko nieuszkodzone mieści się w przedziale od 150tys do 188tys.


To właśnie ta mityczna utrata wartości. Biorąc pod uwagę że koszt to od 242tys do 300tys z FSD, to mamy utratę wartości 38%-48%. Tylko dlatego podaje ten przedział, bo nie chce mi się udowadniać że górna cena za Teslę była wyższa niż 300tys, bo bym wtedy do 60% dociągnął utraty wartości. Mój znajomy kupił chyba za 310 albo 320tys LR z Berlina w białym wnętrzu, dopłatą do koloru, dopłatą do felg i FSD.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

O stary, fantastyczny link, dzieki :handshake:

 

Dla lepszej perspektywy: w Polsce mamy około 30 tys. pojazdów czysto elektrycznych (BEV) i 20 mln pojazdów spalinowych. W przeliczeniu na 100 aut, prawdopodobieństwo pożaru dla elektryka i klasycznego pojazdu wynoszą odpowiednio: 0,03 i 0,04.

 

Sam temat pożarów elektryków nie jest dla nas jakimś wielkim wyzwaniem, czasami gaszenie "tradycyjnego" auta może przysporzyć więcej problemów – powiedział Autokult.pl rzecznik prasowy komendanta głównego Państwowej Straży Pożarnej bryg. Karol Kierzkowski. – Pożary samochodów elektrycznych w Polsce to, jak na razie, pojedyncze przypadki, ale jak każda nowość wzbudzają emocje – dodał.

 

Y2M2NWM2dlMsUDhkYkl7Rm8IbD4kEHUQOBB0dWJRdgR5BDZ4K1s1Vz9XPjhjVStHPVM5J2NCNR0sQid4OwN2ViRBPjssS3ZXIFArM2IAPQR1BCw2KR84Cn8BY2MsUGofdVMvZmBQbVN_Uy00ewc6BC4QMw

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesteś Adam straszny manipulant. Piszę o 2019, to dodajesz 2020.

Co to zmienia? Dodalem 2020r bo z 2019r jest doslownie 2-3 sztuki LR.

Najtansza TM3 LR o ktorej pisalem z 2019r kosztuje nadal 189k PLN :duh:

 

Na otomoto z 2019r są 2 Tesle LR obie za 189tys zł ceny (życzeniowej, nie ofertowej). Ale proszę, weźmy większy rynek - mobile.de:

Odpowiem Ci cytatem Twoim z dzisiaj:

Co mnie interesuje jakiś człowiek na dalekiej północy (przypominam Ci Adam że to jest polskie forum a nie norweskie)

A wiec - co mnie interesuje rynek niemiecki (na ktorym byly i nadal sa olbrzymie doplaty do BEV), jestesmy na polskim forum a nie niemieckim :duh:

 

Jest dużo ogłoszeń za 150tys, czyli utrata wartości to ok 48%. No prościej się nie da.

Wklej mi ten link z otomoto z TM3 LR z 2019 z cena 150k PLN.

Jezeli nie wkleisz to nie mamy o czym rozmawiac bo MANIPULUJESZ/OSZUKUJESZ/WPROWADZASZ w BLAD bez posypania glowy popiolem, tyle ode mnie :mad2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jest dużo ogłoszeń za 150tys, czyli utrata wartości to ok 48%. No prościej się nie da.

Wklej mi ten link z otomoto z TM3 LR z 2019 z cena 150k PLN.

Jezeli nie wkleisz to nie mamy o czym rozmawiac bo MANIPULUJESZ/OSZUKUJESZ/WPROWADZASZ w BLAD bez posypania glowy popiolem, tyle ode mnie :mad2:

 


https://www.otomoto.pl/oferta/tesla-model-3-tesla-model-3-2019-awd-long-range-fsd-ID6FfaT4.html?


155tys w wersji z kolorem z dopłatą i w tym przypadku to już 48% utraty wartości od najtańszej znalezionej przez Ciebie ceny nowego +5tys lakier + 39tys FSD + 10tys boost (296tys), choć w praktyce wtedy ceny były wyższe.


Rynek niemiecki - to auta które idą do Polski pełną parą, więc tekst że Ciebie nie interesuje rynek niemiecki tylko polski był żenujący, bo nie świadczy o Twojej niewiedzy, tylko manipulowaniu. Doskonale wiesz, że ceny tamtych samochodów są wyznacznikiem cen w Polsce i sam przytaczałeś argument że po obniżkach w Niemczech wersja LR mieści się w dopłaty, więc Niemcy będą po pół roku sprzedawać i Polska będzie zalana niemieckimi tańszymi autami i dzięki temu będą w Polsce tańsze i bardziej dostępne. Tak właśnie działa manipulacja w Twoim wydaniu. Nie pasuje Ci argument, to wymyślasz powód i go odrzucasz.


Mnie nie interesuje czy ceny używanych aut w Polsce spadają bo auto jest kiepskie, czy są wyższe dopłaty na nowe czy Elon obniża o prawie 20% większość cen. Jeśli mam takie auto, to tracę na nim określony % ceny zakupu i jest on wbrew opowiadanym przez Ciebie tutaj mitom, dosyć wysoki biorąc pod uwagę ogólną inflację na świecie, a szczególnie w Polsce oraz stosunkowo słabej złotówce. Jeśli zrobimy to samo porównanie na rynku niemieckim czy amerykański, to wnioski będą z pewnością podobne.


Także proszę o sprostowanie, że to Ty "MANIPULUJESZ/OSZUKUJESZ/WPROWADZASZ w BLAD" i "poproszę o posypanie glowy popiolem" (pisownia oryginalna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
https://www.otomoto.pl/oferta/tesla-model-3-tesla-model-3-2019-awd-long-range-fsd-ID6FfaT4.html?

155tys w wersji z kolorem z dopłatą 5tys i nie wiem czy coś jeszcze, ale to już 48% utraty wartości od najtańszej znalezionej ceny nowego +5tys lakier (242+5tys)

Stary, wklejasz POWYPADKOWY SZROT do udowodnienia swoich urojonych "50-60%", bez zaznaczania opcji "bezwypadkowy" dostajesz ta TM3:



I Ty mi mowisz, ze ja manipuluje? wtf no wez sie nie pograzaj bo naprawde dyskusja w Twoim wydaniu dzisiaj siega juz dna, przecieram oczy ze zdumienia bo takiego poziomu przez 3 lata nie prezentowales :duh: :duh:

 

Rynek niemiecki - to auta które idą do Polski pełną parą, więc tekst że Ciebie nie interesuje rynek niemiecki tylko polski był żenujący, bo nie świadczy o Twojej niewiedzy, tylko manipulowaniu.

Rynek niemiecki to inna cena zakupu (doplaty) a wiec i inna utrata wartosci, ostatnie 10 postow mozesz wyrzucic do smietnika i mozemy zaczynac Twoja krucjate "50-60%" od nowa.

Protip - w Norwegii najtansze TM3 LR kupisz za 120-130k PLN, co tam, ze bez VATu sprzedawali je kiedys, porownaj ceny z np dunskimi albo tymi z Hongkongu to wyjdzie Ci 80% utraty wartosci :duh:


Powoli mysle, ze mozesz zalozyc klub ze slonikiem, on kupowal juz tuz tuz Taycany za paczke orzeszkow bo "BMW juz pracuje nad solid-state" i w koncu wyladowal z golasem za 250k PLN bez ogrzewanych siedzen a Ty "kupujesz" 4 letnie TM3 LR za 40-50% ceny ^^


Osmieszyles sie dzisiaj dwukrotnie - najpierw z tym, ze TMS po 10-15 latach nadaje sie tylko na smietnik bo GUI nie bedzie dzialac a gdy dowiedziales sie, ze za 2% ceny nowego auta Tesla wymienia GUI na nowe w ASO to pozniej probowales ratowac mocarnym argumentem, ze 9k to nie jest 6k PLN rotfl :norty: a drugi raz z utrata wartosci wklejajac mi jakis powypadkowy szrot zeskrobany z przystanku, no powiem Ci dzisiaj przebiles samego siebie, dyskusja wyglada prawie jakby slonik Ci konto zhakowal :cool2: :cool2: :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem 3 otarcia drogowe (stłuczki) każda nie z mojej winy. Auta nie mogłem nazwać bezwypadkowym. A Ty obcego człowieka od razu oskarżasz o szrot. Niemieckie forum nie nadaje się, bo kto w Polsce sprowadza samochody do Polski. Zamotałeś się w swoich argumentach i co chwilę sam sobie przeczysz, co wiele osób tutaj już zauważyło.


Sorry Adam, fakty są takie że pogrążyłeś się i sam się ośmieszasz. Tylko dlatego że jeden z Twoich kluczowych mitów o wielkiej wartości Tesli i jej mocnym trzymaniu ceny zostały obalone. I to pomimo że wszyscy dookoła mówią że tanieją na rynku wtórnym.


Dałem twarde argumenty, zabolały Cię. Zamiast trzymać poziom dyskusji to wijesz się teraz i nie umiesz przyznać do błędu. Dyskusja z Tobą niestety osiągnęła już bardzo niski poziom i z przykrością powiem że mi już powoli na to szkoda czasu. Miłych i "owocnych" dyskusji!


PS.

Kłamstwo nr 1: To nie ja napisałem że Model S 10letni to szrot. Chyba mnie pomyliłeś z kimś. Mówiłem że po 5-10 latach trzeba wymieniać GUI za 9-12tys. A to stanowi w przypadku 10letniego auta ponad 10% wartości, czyli adekwatny problem jak filtr DPF. Poczytaj sobie.

Kłamstwo nr 2: Wartość realna Tesli LR 2019r w Polsce, to nadal dla mnie przedział 150-189tys i w takim przedziale są w DE w wielu sztukach. Przykłady za 189tys podałeś auto pasjonata, które chciałby tyle otrzymać. Ma w aucie nawalone akcesoriów wizualnych dobrej jakości które podbija cenę, zadbane, z dodatkami jak boost za 10tys i półautonomiczna jazda za 20tys, a Ty porównujesz z podstawową ceną. Manipulacja i kłamstwo, trzeba to nazwać po imieniu.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam sprzed tygodnia jara się zalewaniem Teslą rynku niemieckiego:

Niemiecki przemysl motoryzacyjny ma cieplo w gaciach, kazdy kto ma odrobine rozumu wiedzial, ze tak bedzie, powodzenia w czekaniu 1,5 roku na wymarzone i4, tak jak mowilem rynek szybko zweryfikuje fanbojow i lojalnych klientow :cool2:

https://elektrowoz.pl/auta/pachnie-pogromem-niemieckiej-motoryzacji-tesle-model-y-i-model-3-uprawnione-do-pelnej-kwoty-dofinansowania/

 

Elektrowóz cieszy się:

"Nota od redakcji Elektrowozu: maksymalne dofinansowania do Tesli kupowanych w Niemczech to dobre wieści dla potencjalnych nabywców aut elektrycznych w niemal całej Europie. Nasi sąsiedzi zza Odry już teraz kupują samochody elektryczne, by odsprzedać je po pół roku, czyli minimalnym okresie przetrzymywania wymuszonym przez dopłatę. Jeżeli nadal będą to robić, mogą zasilić sporą część kontynentu Modelami 3/Y z drugiej ręki, w jeszcze przystępniejszych cenach.


Skorzystają użytkownicy, problem będą mieli producenci."


Adam z dzisiaj uważa że zalany rynek niemiecki ofertami sprzedaży Tesli Model 3 nie ma wpływu na cenę Tesli Model 3 na rynku polskim:

Rynek niemiecki - to auta które idą do Polski pełną parą, więc tekst że Ciebie nie interesuje rynek niemiecki tylko polski był żenujący, bo nie świadczy o Twojej niewiedzy, tylko manipulowaniu.

Rynek niemiecki to inna cena zakupu (doplaty) a wiec i inna utrata wartosci, ostatnie 10 postow mozesz wyrzucic do smietnika i mozemy zaczynac Twoja krucjate "50-60%" od nowa.

 

I tak Adam sprzeczności można Ci wyciągać na każdym kroku. Komentarzami znowu zacząłeś zbliżać się do dna (żona Słonika, "KŁAMSTWA/MANIPULACJE", teraz jakieś wrzutki o trollowaniu albo o podszywaniu się Słonika pod moje konto i inne dziwne wycieczki :duh: itp). Urlopu dawno nie miałeś? :P Niestety w porównaniu do Ciebie, dyskusja z Filipem jest jakaś merytoryczna i nie brnie jak Ty, bo nie ma takich klapek na oczach pomimo że jest równie gorącym fanem Tesli. Dyskusja z Tobą o premium była równie niemerytoryczna. Bronisz do upadłego tej Tesli jak niepodległości. Jakby od jej dobrego imienia zależała Twoja kariera. Jesteś zamknięty na merytoryczne argumenty i nie umiesz nawet pół kroku w tył zrobić.


Sorry, ale odechciało mi się takiej "dyskusji".


A na deser polecam zagadkę logiczną: Jak to możliwe że są Tesle LR z FSD z 2021 BEZWYPADKOWE w cenie wywoławczej 199tys, a jednak ludzie rzucają się na 2 lata starsze bez Ryzenów i innych pomp ciepła na 10tys tańszą Teslę z 2019roku. Możesz nie odpowiadać tutaj tylko potraktować to jako krótka refleksja:

https://www.otomoto.pl/oferta/tesla-model-3-awdliftlong-rangedualpompa-cieplael-klapabi-led-ID6FakVc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Widzę codziennie po kilka y. Pod hotelem stoi szary y jeszcze z czujnikami. Praktycznie ponad 90 Procent y to long range w kolorze białym lub czarnym. Niemcy tez najwyrazniej biorą auta typowo pod dopłaty. Auta te za chwile przyjadą do polski obniżając ceny używek. Przy tak wysokich cenach prądu najważniejszy argument taniej jazdy został wytrącony. Już statystyczny Kowalski nie dołoży trochę bo wykalkuluje ze mu się zwróci w kosztaxh paliwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nigdy nie dyskutuj z idiotą.

Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem".

Mark Twain

Oczywiście zamiast "idiotą" bardziej tu pasuje "trollem".

A zatem – kto to jest troll internetowy? To właśnie ta osoba, która w internetowych dyskusjach „zarzuca haczyk” – porusza kontrowersyjny temat, stawia kontrowersyjne tezy po to aby (często niepotrzebnie) wywołać kłótnię.

Który następny do golenia? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą.

Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem".

Mark Twain

Oczywiście zamiast "idiotą" bardziej tu pasuje "trollem".

A zatem – kto to jest troll internetowy? To właśnie ta osoba, która w internetowych dyskusjach „zarzuca haczyk” – porusza kontrowersyjny temat, stawia kontrowersyjne tezy po to aby (często niepotrzebnie) wywołać kłótnię.

Który następny do golenia? :mrgreen:

 

Coś w tym jest co piszesz. Można napisać że V12 czy jakieś nawet słynne 2.0d robione w milionach egzemplarzy przez dziesięciolecia zapiszą się w annałach historii motoryzacji, ale lepiej napisać że trafi "na śmietnik historii motoryzacji"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja trochę wyrwę post sprzed kilku dni :D

 

Tylko czasem warto zalapac kontakt z rzeczywistoscia, a rzeczywistosc w Europie czy Polsce jest troche inna - auta maja po 10-15 lat, jest duzo smierdzacych diesli, sa czesto w manualu, paliwo mamy po 7-8 PLN. Sporo rodzin ma 1-2 auta ktore musza byc do wszystkiego - i na trase, i po miescie, i do zabawy/sportu etc

Używane M760 za 300tys jest odklejone, ale nowiutka Tesla za 300tys jest dla Kowalskiego? Serio tego nie rozumiem. Gdybyś jeszcze mi rzucił, że M760 jest poza zasięgiem Kowalskiego, bo Tesle używane są po 50tys, ale serio, porównujemy auta w tej samej cenie w tym momencie :D

 

Wielokrotnie dawałem Ci argument, którego nie obaliłeś i raczej nikt tego nie zrobi, bo postęp w dziedzinie mobilności jest kosmetyczny. W czym Tesla jest lepsza jeśli chodzi o:

- wizycie w markecie na zakupy

- skoczeniu do fryzjera

patrz wyzej --> Kowalski

Patrzę wyżej, nadal Kowalski jeździ do fryzjera i na zakupy i Tesla albo BEV albo Netflix mu tego nie ułatwi.

 

Sieć SC dla przykładu nie rozwiązuje żadnego problemu. ŻADNEGO. Sieć stacji tankowania do mojego M760li jest 100x większa niż sieć SC. I do tego zamiast ładować samochód z jakimiś marnymi 50km/5min to ładuje 500km/5min (strzelam).

Napisales o sobie i ok, szanuje to.

To uszanuj tez moj styl jazdy i styl milionow innych ludzi - stycznosc z SC czy innymi ladowarkami DC mam 2 moze 3x w roku.

Szanuję. Elektryk ładowany w garażu to ewidentny komfort. Ale nikt mnie nie przekona, że sieć SC jest komfortem, kiedy de facto jesteś od niej uzależniony. Stacje benzynowe nie dają Ci ograniczeń, czy jesteś w Maroko czy w Szwajcarii.

 

Rozumiem. Tak jak pisalem dla BMFun - dla Ciebie dogmode czy jakies karaoke to smietnik i zal, a dla innego powod zakupu auta, ludzie sa rozni, zyjemy w czasach facebooka, instagrama czy raka tiktoka i nie mozna byc "dziadem" zamknietym na nowe pokolenie tylko trzeba je uszanowac bo czasy sie zmieniaja. Mozesz nie rozumiec jak mozna ogladac Netflixa w aucie a sa ludzie, ktorzy siedza przy tym po kilka h dziennie.
Tak tak tak. Ale na telefonie. Tablecie. W domu. Nie w aucie, bo do auta wsiadam, żeby gdzieś dojechać. Auto nie jest miejscem do którego wsiadam, żeby się dobrze bawić stojąc na parkingu czy w garażu.

 

Tesla nie ma dobrej obsługi dotykowej, więc chwalisz komendy głosowe

Grzeszysz tak piszac.

Jezeli chcesz to mozemy zrobic maly quiz.

Wybierzemy 5 rzeczy ktore zmieniamy w GUI klikajac - zobaczysz ile czasu zajmie Ci to w GUI BMW, ile bedziesz musial sie naklikac/przeklikac, a potem ja zrobie to samo w Tesli.

Lista rzeczy uruchamianych JEDNYM kliknięciem:

- Pogrzewanie/wentylowanie siedzień

- Zmiania ustawień fotela pasażera z pozycji kierowcy

- Regulacja pozycji kierownicy

- Odpalanie aktywnego tempomatu wraz z ustawieniem prędkości na aktualną

- Przejście w tryb sportowy

To masz rzeczy, których uruchomienie wymaga 1 kliknięcia. Z tego co czytałem w Tesli problemy są nawet ze zmianą stacji radiowych (bo soft coś zmienił).

 

Powiem tak - nie korzystam z dogmode, nie mam psa.

Natomiast dopoki jest to jakis ficzer, ktory jest za friko, gdzies tam schowany w GUI i ma to chociazby zastosowanie dla promila uzytkownikow w Tesli - co Ci przeszkadza?

Nie przeszkadza serio. Problem jest inny - nie masz psa, a wpisujesz to do zalet Tesli. Nie jest to zaletą dla Ciebie. Nie jest to zaletą dla 99.99% użytkowników Tesli. A pomimo wszystko wypisujesz to jako argument o wyższości Tesli. Powiem Ci, że montowany seryjnie dla pasażerów z tyłu pojemnik na kredki miałby więcej funkcjonalności, ale nie byłby tak szlachetny, więc marketingowo bez sensu. A Ty właśnie pompujesz Elonowi ten marketing totalnymi bzdurami. I podkreślam to dlatego, że KAŻDE auto ma takie bajery tylko mniej eksponowane, bo nie ratują słodkich piesków na filmach.

 

Znowu dzisiaj czekalem na syna 10 min pod basenem, przeszedlem 2 levele w Skyforce.

Moglem poklikac w telefonie ale siedzialem caly dzien przy komputerze juz.

Ej ale to mocno creepy. Że skoro cały dzień przed komputerem siedziałeś, to lepiej się w każdych 10min życia gapić w większy ekran?

Dla mnie to co prezentujesz jest problemem cywilizacyjnym. Ja uwielbiam auta z mniejszą ilością ekranów, bo na ekrany gapimy się non-stop. Ekrany są toksyczne. Pomijając Teslę i EV, mamy chorobę cywilizacyjną, że nie potrafimy się nudzić, więc kompulsywnie szukamy czegoś, w szczególności ekranów, aby się zająć, zamiast posiedzieć w spokoju i mieć choć chwilę na refleksję.

 

Pamietaj tylko, ze ja sie przesiadalem na TM3 z F30 330e i tak sie ten watek zaczal, od porownania hybrydy 3er (z elektrykow bylo i3 jedynie) do elektryka Tesli.
Pamiętam, dlatego będziemy mieli różne punkty widzenia. Tylko, że powoli dochodzimy do momentu w którym mnie stać, a nie chce nowych samochodów. Bo nic mi nie dają, a Ty gonisz króliczka konsumpcjonizmu. Strasznie się skupiasz na detalach, które nie są sensem samochodu. Jak kupiłem V-klasę, to właśnie patrzyłem po cechach samochodu - pakowność, praktyczność. Nie interesowało mnie ani spalanie, ani moc, ani jaki będzie infotaiment. Założyłem, że nowe auto będzie plus minus ok, a liczy się funkcjonlaność. I dziś gdybym musiał zostawić sobie 2 auta do końca życia, to na 99% było by to 911 i V-klasa. Gdybym miał wybierać jedno, które spełni wszystkie oczekiwania, było by ciężko, ale pewnie G12 najbliżej, tylko trumne bym musiał dokupić.


Cały czas myślę, żeby założyć temat na temat tego "co po BMW", czyli w domyśle Porsche. Ich filozofia miażdży współczesne podejście producentów masowych typu BMW/Mercedes/itp. Tylko się naprodukuje, a temat zniknie za tydzień, szkoda mi trochę czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cały czas myślę, żeby założyć temat na temat tego "co po BMW", czyli w domyśle Porsche. Ich filozofia miażdży współczesne podejście producentów masowych typu BMW/Mercedes/itp. Tylko się naprodukuje, a temat zniknie za tydzień, szkoda mi trochę czasu.

 

Zakładaj, będzie wesoło, wielu się chętnie włączy :) Chociaż patrząc na doświadczenia, po 500 stronach wątku nastąpi daleko idąca polaryzacja dyskutujących, którzy podzielą się na 2 obozy: jeden będzie uważał że kolejna tylko Tesla, a drugi że kolejny nie Tesla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzisiaj miałem okazje przekonać się o wyższości elektrykow nad ice i zrozumieć o czym pisze Adam. Popadał trochę śnieg. Kiedy rano plebejsko odśniezalem auto znalezionym w aucie opakowaniem po wrapie z mc Donalda, posiadacze tesli po prostu przyszli, wsiedli do auta i odjechali. Wszystko było by fajnie gdyby nie fakt, ze przy odjeździe na ich aucie była taka sama góra śniegu jak na moim przed odśnieżaniem, także kolejny mit ze nie trzeba odśnieżać elektryka obalony, przy okazji w oczy rzucił mi się brak tylnej wycieraczki. Nawet na tym elon przydziadowal :D fani zapewne napiszą, ze zbędny gadżet :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Liczba klientow Greenway w 2022r wzrosla dwukrotnie (26k --> 52k)

Ilosc pobranej energii wzrosla prawie trzykrotnie (5k MWh --> 14k MWh)


https://greenwaypolska.pl/blog/media/green-way-w-2022-roku-nowe-stacje-finanse-na-dalszy-rozwoj-i-kolejne-rekordy


"43 ładowarki o mocy 50 kW wymieniono na urządzenia o mocy 150 kW lub 200 kW. Łącznie, w całej sieci GreenWay znajduje się 97 stacji ładowania o pomocy 100 kW i większej. "


"Początek 2022 roku był dla GreenWay niezwykle istotny z punktu widzenia dalszego rozwoju. Spółka pozyskała inwestorów, którzy zasilili jej działalność kapitałem w wysokości 85 mln euro... Taki zastrzyk finansowania da możliwość zainwestowania przez GreenWay Polska w rozwój sieci ładowania 330 mln zł do 2026 roku. Dla kierowców elektryków oznacza to 1,5 tys. nowych punktów ładowania w Polsce w niecałe cztery lata. "


gwpl-summary2022-1080x1080-pl-full.png

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Używane M760 za 300tys jest odklejone, ale nowiutka Tesla za 300tys jest dla Kowalskiego?

Tak.

5-6-letnie BMW za ~30-35% ceny nowego, po gwarancji, z silnikiem V12, bez nastepcy, co moze pojsc nie tak? ;)

Nie bez przyczyny 10-letnie 750i, bezwypadkowe, z polskiego salonu, chodza po ~10-15% wartosci auta nowego czekajac miesiacami na kolejnego nabywce, nie?

I nie bez przyczyny Gigafactory w Niemczech bedzie za chwile wypluwac pol miliona TMY po 200-300k PLN, bo to sa wlasnie auta dla Kowalskiego biorac pod uwage TCO oczywiscie.

 

Sieć SC dla przykładu nie rozwiązuje żadnego problemu. ŻADNEGO.

Moje "problemy" rozwiazuje, pozwala mi komfortowo i bezstresowo pojechac autem elektrycznym w trase 1000 czy 2000km.

Do tego zostala wlasnie stworzona i robi to rewelacyjnie, bez tej sieci do tej pory trzymalbym diesla/hybryde na podjezdzie a tak moglem sie pozbyc glosnych i smierdzacych aut spalinowych.

 

Sieć stacji tankowania do mojego M760li jest 100x większa niż sieć SC. I do tego zamiast ładować samochód z jakimiś marnymi 50km/5min to ładuje 500km/5min (strzelam).

Wiesz, podobne argumenty kiedys byly z koniami, ze mozna je nakarmic wszedzie sianem, ze nie potrzebuja asfaltowych drog, nie trzeba dowozic zadnej benzyny, nie trzeba naprawiac etc

 

Elektryk ładowany w garażu to ewidentny komfort. Ale nikt mnie nie przekona, że sieć SC jest komfortem, kiedy de facto jesteś od niej uzależniony. Stacje benzynowe nie dają Ci ograniczeń, czy jesteś w Maroko czy w Szwajcarii.

Bo nie chcesz wyjrzec w jakakolwiek przyszlosc, widzisz tylko to co jest tu i teraz, do tego jeszcze w Polsce ktora jest zasciankiem elektromobilnosci niestety.

Juz teraz podroz BEV po Europie jest bezproblemowa, za 10 lat stacje ladowania beda WSZEDZIE, gdzie sie nie obejrzysz bedziesz mogl swoje EV podladowac - w domu, w pracy, w kinie, na lotnisku, na silce, w centrum handlowym, na kazdym parkingu, doslownie wszedzie.

Jezeli jestes takim ortodoksem bezpiecznego tankowania zawsze i wszedzie - BMW ma dla Ciebie X5 45e, 545e etc

Jak zwykle klienci glosuja portfelem.

 

Tak tak tak. Ale na telefonie. Tablecie. W domu. Nie w aucie, bo do auta wsiadam, żeby gdzieś dojechać. Auto nie jest miejscem do którego wsiadam, żeby się dobrze bawić stojąc na parkingu czy w garażu.

Zabawne, jeszcze 10 lat temu ludzie mowili, ze telefon sluzy do dzwonienia a nie do czytania internetu, odpowiadania na maile czy sluchania muzyki czy robienia zdjec.


Jest mnostwo miejsc/sytuacji gdy MUSISZ siedziec w aucie. Ladowanie BEV trwa dluzej niz tankowanie benzyny, czasem stoisz w kolejce na prom, czasem czekasz na zone w CH, czasem na dzieci pod szkola/przedszkolem. I wtedy duzy ekran i GUI/soft sie przydaja.

Wiesz ile czasu siedzi np taksowkarz w aucie bezczynnie?

Zauwazyles ze wiekszosc z nich ma jakies tunery TV w autach aftermarketowe i ze oni takim Netflixem czy grami nie pogardza?

 

Lista rzeczy uruchamianych JEDNYM kliknięciem:

Tez lubie przyciski, sa troche jak uncjowe monety w czasach kart kredytowych/przelewow internetowych czy strony ksiazki w czasach e-bookow. Klient glosuje portfelem a Tobie pozostanie sie przyzwyczaic do nowego.

Gdyby to byl taki rzeczywisty problem, to niejedna marka by je dalej oferowala, nawet jako platne opcje, wierzysz w spisek ogolnoswiatowy?

 

Nie przeszkadza serio. Problem jest inny - nie masz psa, a wpisujesz to do zalet Tesli. Nie jest to zaletą dla Ciebie. Nie jest to zaletą dla 99.99% użytkowników Tesli.

Nie mam tez 7-er ale do jej zalet bym wpisal skretne tylne kola czy masaze w fotelach, nie rozumiem zarzutu?

Bo nie mam psa? 99,99% uzytkownikow Tesli nie ma psa? Skad takie dane?

 

Powiem Ci, że montowany seryjnie dla pasażerów z tyłu pojemnik na kredki miałby więcej funkcjonalności, ale nie byłby tak szlachetny, więc marketingowo bez sensu.

No wlasnie sie mylisz, w Tesli jest tez apka "Paint" na tablecie, dzieciaki moga sobie pokolorowac, skorzystasz z tego 2-3 razy w zyciu (jezeli w ogole), tak jak z piardow, ale jezeli to nic nie kosztuje i lezy skitrane w folderze "bzdury" - jeszcze raz - co to komu przeszkadza?

 

A Ty właśnie pompujesz Elonowi ten marketing totalnymi bzdurami.

Mylisz sie.

TM3 kupilem bo przede wszystkim mechanicznie oferowalo DUUUUZO wiecej od 330e, jezdzilo jak przyklejone do drogi, mialo KOPA 3,5s do setki, mozna je bylo ladowac co tydzien zamiast codziennie, nie trzeba bylo placic za przymusowe serwisy i bylo konkurencyjne cenowo. Soft i "wodotryski" byly juz tylko wisienka na torcie ktore dopelnily dziela zniszczenia.

Cala ta gadka o sofcie, o roznicach etc to jeden z dwustu watkow ktory sie przewija w tym temacie, za tydzien wrocimy do pozarow, do odpadajacych dachow, do prestizu czy tez jego braku, do twittera, jak wiatr zawieje.

 

Ej ale to mocno creepy. Że skoro cały dzień przed komputerem siedziałeś, to lepiej się w każdych 10min życia gapić w większy ekran?

Stary, biegam ostatnie miesiace srednio 50-70km tygodniowo, chodze kilka razy w tygodniu na silke i na basen, daj zyc, po co sie czepiasz o te 10 min spedzone przy tablecie auta?

 

Dla mnie to co prezentujesz jest problemem cywilizacyjnym. Ja uwielbiam auta z mniejszą ilością ekranów, bo na ekrany gapimy się non-stop. Ekrany są toksyczne.

Troche racji masz, szczegolnie jezeli mowa o malych dzieciach.

Ale w druga strone mozna powiedziec ze "dziadziejesz", ze wolisz spokoj, lowienie ryb i patrzenie sie jak trawa rosnie kontemplujac kolejny mistyczny poziom zycia. Dla mnie bez sensu takie porownania, jezdzisz 7-er, nie byle jaka a wiec jestes targetem firmy BMW.

I jezeli w nowej 7-er sa tablety z tylu w siedzeniach do sterowania klamkami czy czym tam, sa 30" telewizory i monstrualne grille no to jednak nie ja jestem problemem cywilizacyjnym tylko statystyczny "Ty".

Ja tylko mowie, ze mi ekran w TM3 nie przeszkadza strasznie chociaz obsluga E90 tez byla przyjemna i czesciej te auta ogladam na otomoto norweskim niz takie G20 szczerze mowiac.

 

Pomijając Teslę i EV, mamy chorobę cywilizacyjną, że nie potrafimy się nudzić, więc kompulsywnie szukamy czegoś, w szczególności ekranów, aby się zająć, zamiast posiedzieć w spokoju i mieć choć chwilę na refleksję.
Moze inaczej, obecne czasy pozwalaja nam na bezprecedensowy dostep do globalnej informacji. Praktycznie zawsze i wszedzie. A to jak kto ten dostep wykorzystuje to juz jest inna sprawa. Ja bez problemu potrafie na dupie usiedziec, w grudniu bylem na wakacjach w komunistycznym kraju praktycznie bez internetu i nie mialem problemu z tym zeby sie delektowac pogoda, do telefonu zajrzalem moze ze 2-3 razy przez tydzien. Co nie zmienia faktu, ze nie mam zadnego problemu z Netflixem czy YT w samochodzie.



 

Strasznie się skupiasz na detalach, które nie są sensem samochodu.

Wydaje Ci sie, to jest forum motoryzacyjne, rozmawiamy o pierdolach, czasem jedne watki przeistaczaja sie w jakies wojenki/debaty, trwaja przez 10 stron natomiast clue problemu z BMW jest takie, ze Tesla zaczela w pewnym momencie oferowac dla Kowalskiego wiecej value w dziedzinach zarezerwowanych dla BMW - frajda z jazdy (mowie o BEV). Ostatnie argumenty ktore sie przewijaja to sa wyciszenie, adaptacyjne zawieszenie, jakosc plastikow czy dywan swietlny.

Serio? Mowimy o BMW? Co sie stalo z najlepszym ukladem jezdnym w segmencie, z innowacjami technologicznymi, z idealnym rozlozeniem masy i po prostu frajda z jazdy?


Mi to wyglada jakby BMW zaryzykowalo i chcialo pojsc w "sport" (i8) - sparzyli sie. Chcieli pojsc w elektryki (i3) - sparzyli sie i jakby zarzad/akcjonariusze przez ostatnia dekade odcieli firmie jaja, poszli maksymalnie bezpieczna sciezka odcinania kuponow. O tym troche caly ten watek.

 

Jak kupiłem V-klasę, to właśnie patrzyłem po cechach samochodu - pakowność, praktyczność. Nie interesowało mnie ani spalanie, ani moc, ani jaki będzie infotaiment. Założyłem, że nowe auto będzie plus minus ok, a liczy się funkcjonlaność. I dziś gdybym musiał zostawić sobie 2 auta do końca życia, to na 99% było by to 911 i V-klasa. Gdybym miał wybierać jedno, które spełni wszystkie oczekiwania, było by ciężko, ale pewnie G12 najbliżej, tylko trumne bym musiał dokupić.

Dzisiaj 90% ludzi zamiast busa wybierze SUVA segmentu D/E - wystarczajaco pakowne dla przecietnej rodziny 2+1 czy 2+2.

Do tego z "911" wiekszosc wystarczy 4s do setki na prostej. I masz gotowy przepis na TMY LR/P - europejskiego bestsellera. Mi to auto w ogole nie pasuje, TM3P je zjada na sniadanie ale skoro ludzie glosuja swoim portfelem inaczej to mi to lotto.

 

Cały czas myślę, żeby założyć temat na temat tego "co po BMW", czyli w domyśle Porsche. Ich filozofia miażdży współczesne podejście producentów masowych typu BMW/Mercedes/itp. Tylko się naprodukuje, a temat zniknie za tydzień, szkoda mi trochę czasu.

Zrob to koniecznie!

Ja bym sie tylko zastanowil, dlaczego firma pozwala, by miec sufit i pozwalac uciekac swoim uzytkownikom do Porsche.

To nie budzet jest problemem, sa modele za blisko milion PLN a nadal ludzie sie ewakuuja, za malo prestizu przez nizsze modele czy jednak za malo miesa w miesie a za duzo kolorowych i wulgarnych znaczkow ///M?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ile jeszcze napiszesz te same bzdury? Zamieniłeś komfortowa szybka podróż dieslem na powolna podróż od stacji do stacji jak Cygan i jeszcze piszesz o postępie? Twoja prędkość podróżna spadła niemal do prędkości rowerem elektrycznym i to jest cofanie się w czasie. Miejsce elektrykow jest w mieście, na trasę się absolutnie nie nadają. Oczywiście można ale nie na to nic wspólnego z komfortem i nowoczesnością. Nowoczesna i komfortowa podróż to przede wszystkim jak najszybsza podróż.


Gdzie się ewakuują? Bmw nie nadąża z produkcja a ty ciągniesz te swoje bzdury. Przestań już &;€;;! Te swoje głupoty w kółko co 2 dni piszesz dokładnie to samo



Aa i jeszcze serio? Tesla model 3 inradosc z jaZdy? Przejedz się m3 to zrozumiesz co to znaczy radość z jazdy. ChociaZ raczej nie zrozumiesz bo ci żyłka znowu pęknie

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ile jeszcze napiszesz te same bzdury? Zamieniłeś komfortowa szybka podróż dieslem na powolna podróż od stacji do stacji jak Cygan i jeszcze piszesz o postępie? Twoja prędkość podróżna spadła niemal do prędkości rowerem elektrycznym i to jest cofanie się w czasie. Miejsce elektrykow jest w mieście, na trasę się absolutnie nie nadają. Oczywiście można ale nie na to nic wspólnego z komfortem i nowoczesnością. Nowoczesna i komfortowa podróż to przede wszystkim jak najszybsza podróż.

A tutaj rzeczywistosc a nie internetowy napinacz :cool2:


52665077684_97d0831041_o.png

 

Gdzie się ewakuują? Bmw nie nadąża z produkcja a ty ciągniesz te swoje bzdury. Przestań już &;€;;! Te swoje głupoty w kółko co 2 dni piszesz dokładnie to samo.

:sad2:

Nie nadaza z produkcja, ze az 100k aut nie zdazylo wyprodukowac w porownaniu z zeszlym rokiem :cool2:

 

Aa i jeszcze serio? Tesla model 3 inradosc z jaZdy? Przejedz się m3 to zrozumiesz co to znaczy radość z jazdy. ChociaZ raczej nie zrozumiesz bo ci żyłka znowu pęknie

Slychac wycie kierowcy iX1 i R4 5-er? Znakomicie :cool2:

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rzeczywistosc widziałem na własne oczy 3 dni temu. Auta performance za 300k wlekace się skrajnie prawym pasem razem z 20 letnimi złomami oszczędzającymi paliwo. 100knmniej to jest mały procent a ludzie czekają ponad rok na auta, kiesy tesle pomimo rozpaczliwej obnizki cen w każdym kraju praktycznie sa dostępne od reki…
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Od 600 stron powtarzają wszyscy jak mantrę że BMW ma lepsze zawieszenie od Tesli - bardziej zaawansowane, lepiej się trzyma drogi, jest bardziej komfortowe oraz bardziej wyciszone od pokonywanych nierównościach, a Ty mówisz o jakichś "obciętych jajach". To Ty się skupiasz na GUI i netflixie nie słysząc tych argumentów :mad2: Zawieszenie w TM3 jest albo twarde jak piłeczka pingpongowa na nierównościach, głośne, albo chwiejące się jak w TMY. Znajomy który ma TM3 Performance i jeździł bardzo dużo BMW powiedział że to jest coś czego mu w Tesli najbardziej brakuje mimo że ją lubi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
..BMW ma lepsze zawieszenie od Tesli - bardziej zaawansowane, lepiej się trzyma drogi

Tak, na profesjonalnych testach wymiata :cool2:



52233999060_9d9b6ab06f_o.jpg


Jeszcze apropo tych "glupot" ala klapki od ladowania manualnie/elektrycznie zamykane.

Kierowca tego GLC pewnie jezdzil autem premium poprzednio i myslal, ze klapka jest automatyczna a tu zonk.

Znam jeszcze jedna firme ktora pozydzila $ i kaze swoim klientom brudzic rece taka przyziemna czynnoscia :norty:


52665288769_8c5c7b293f_o.jpg


Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.