Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Niby oficjalnie trafiło, ale dopiero co pojawiają się pierwsze modele i recenzje wiec sprzedaż dopiero rusza. To samo z ix1. start zamówień to czerwiec zeszłego roku, rozpoczęcie produkcji listopad a dopiero zaczynaja się pierwsze odbiory.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
po spadkach sprzedaży Modelu X w Europie, Chinach i USA, nie trzeba być geniuszem żeby wiedzieć gdzie uciekają klienci. Podpowiem, że nie jest to Toyota RAV4 ;-)

To Tesla w końcu konkuruje z Toyotą czy z producentami premium?

Nie ciągnę tego ideologicznego wątku o metkach, wiec mówię tak - ktoś kiedyś chciał elektryka i suv, wiec nie mając wyboru brał Model X. Pojawiła się konkurencja - podobno gorsza, to momentalnie odpłynęli klienci od tego Premium. To tylko pokazuje ile Tesla w tym segmencie znaczy.

 

Tesla ma (...) dobry marketing

O, to może kolejna innowacja Tesli: dobry marketing bez wydawania budżetu na reklamy.

Jest w tym dobra, ale nawet Adam pisze ze „legenda marki BMW” powoduje ze Norwegowie się na Ev tej marki rzucą. Na Tesle się rzucali bo była jedynym Ev i taka „antysystemowa otoczkę”, potem trochę z przyzwyczajenia, a teraz bo jest tania. Do tej pory Tesla była synonimem BEV jak marka webasto. I jeśli Tesla nie wypuści submarki z dobrymi materiałami i nie zacznie budować „legendy” jakości wykonania dla niej, to tak już zostanie.


W sumie to jest geniusz Muska. Opakował tani produkt dobra i nowoczesna technologia i mnóstwo ludzi uwierzyło ze to Premium i płaciło jak za ten segment. Gdy pojawiła się konkurencja i ludzie mogą sobie porównać, to schodzi mocno z marzy i sprzedaje w cenie jaka powinna być za to auto. W sumie to prosta zasada popytu i podaży.


Ciekawe ze elektrowoz cieszy się ze niemiecki rynek zalewać będzie tania Tesla z dopłatami i po pół roku Niemcy będą to sprzedawać i spadną ceny używek :-) Klienci których w zeszłym roku namawiali żeby kupować po podwyżkach Tesle bo taniej nie będzie, musza się czuć znakomicie jak ich produkt tanieje. Warto mieć to na uwadze czytając prognozy na tym portalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Elon już 10 lat temu mówił wprost, ze model s/x były drogimi samochodami po to by zgarnąć kasę od Bogatszych klientów i stworzyć tańszy samochód. Model 3 miał być według założeń tanim autem elektrycznym za 35 tysięcy dolarów, stad taka bieda w aucie. Niestety inflacja, COVID i nadspodziewanie wysoka sprzedaż samochodów Elektrycznych wywindowała ceny modelu 3 bardzo wysoko. Target tesli jest znany odświeży lat, masówka dla ludu. Zupełnie inny klient niz bmw porównywanie tego nie ma sensu. Pod koniec zeszłego roku elon znowu cos przebąkiwał o projekcie nowej platformy tańszej o 50 procent. Ja tu nie wieże innego finału jak tania masówka i ogromna strata wartości samochodów kupionych po zawyżonych cenach na skutek ich obtaniania. Wbrew wielu tutaj głosów sprzeciwu metka jest ważna, bo z metka jest związana pewna filozofia. Przykładowo idąc na siłownie widzi się ludzi ubranych w ciuchy firm stricte związanych ze sportem i nie jest to ani zaden pokaz ani lans bo praktycznie kazdy teraz markowe ciuchy ma. Tak samo jak chce się kulić terenówkę to najpierw

Patrzy się na firmy specjalizujące się w ich produkcji. Tak jak napisał kolega wyżej, ze jesli tesla chce zaistnieć w premium będzie musiała wypuścić lub wykupić jakis powiązany z premium brand tak jak toyota ma lexusa, Nissan infinity i nawet taka bardzo młoda firma jak Hyundai markę genesis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesli kilku fanów marki do których nawet nie dociera co mówi sam ceo to dla ciebie swiat, to wtedy tak, masz racje. Cybertruck zaliczył fall start wiec zeszło z niego sporo powietrza. Jest jedynie kolejnym pickupem ev za gummerem, Fordem czy tez Rivianem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli kilku fanów marki do których nawet nie dociera co mówi sam ceo to dla ciebie swiat, to wtedy tak, masz racje. Cybertruck zaliczył fall start wiec zeszło z niego sporo powietrza. Jest jedynie kolejnym pickupem ev za gummerem, Fordem czy tez Rivianem.

 


Fall start to początek jesieni :)


Fail start to delikatnie powiedziane, przy dobrych wiatrach to początek produkcji koniec 2023, wiec sprzedaz pewnie ruszy najwczesniej w 2024.Czyli delikatnie mamy 2 lata w plecy. Mógłbym to nazwać "zaspaniem" ale widzę, że niektórzy ten termin zarezerwowali dla marki BMW :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej pasuje jednak nasz rodzimy falstart.


No, historia cybertrucka nie jest historia wygrywu (na razie). Zresztą zaczęła się od tego słynnego zbicia szyby (fail start lub niesamowite zagranie marketingowe, obstawiam to pierwsze), także tego.

Może jednak policzyli, że semi są ważniejsze. Nie wiem.


No, i czeka nadal w kolejce Roadster. By przekaz jego był prawilny, musi być szybszy od tego ostatniego Lucida. Zobaczymy.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale jaja. Słonik mam nadzieję, że się nie obrazisz, ale muszę to napisać. Leć do salonu Dacii po termofor ! :mad2:


https://autokult.pl/smieja-sie-z-niemcow-oto-co-wymyslil-rumunski-producent-aut,6859386973727392a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ależ tutaj nie ma co się obrażać. Dla mnie to ze mogę sporo rzeczy dokupic później to akurat ogromna zaleta. Przytule dotacje, cena samochodu i tak równa się maksymalnej sumie odliczenia a to co dokupie w apce wrzucę w koszty omijając limit :D lepiej być nie mogło a jedynie adamowi będzie łyso ze jednak wyposażenie z którego braku się nabijał mam :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2. BMW iX to absolutna nowosc od uwielbianej tu marki i jak kazda nowosc rzadzi sie swoimi prawami - boom jest ogromny zeby po chwili opasc.Dokladnie identyczna historia byla np z etronem ktory w 2020 czy 2021r byl najczesciej kupowanym autem w NO.

 

Adamie wlasnie odkryles dlaczego producenci jak to opisales zmieniaja swiatla i zderzaki co kilka lat. Wlasnie dlatego, ze jak auto jest nowe to jest boom a pozniej opada. W tym roku wyszedl FL etrona pod nazwa q8 etron i znowu zabierze klientow starej tesli model X. Jak opadnie boom na IX, to wejdzie jego Face lift i boom pojawi sie ponownie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ tutaj nie ma co się obrażać. Dla mnie to ze mogę sporo rzeczy dokupic później to akurat ogromna zaleta.

 

Zaleta pomieszana z lipą, bo dostajesz samochód z wyposażeniem max, którego być może nigdy nie dokupisz, a jednak producentowi opłaca się sprzedać. OK, pewnie policzyli w swoim modelu biznesowym, że powiedzmy połowa klientów dokona tego zakupu później, więc aktualna sprzedaż to trochę inwestycja ze strony sprzedającego, ale tak czy inaczej, stawia to ich w słabym świetle.

Myślę, że taka abonamentowa sprzedaż dobrze by działała jakby dało się zakupić extra ficzersy na dzień, czy tydzień tak żeby można było przyszpanować przed kolegami/laskami ;) :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Myślę, że taka abonamentowa sprzedaż dobrze by działała jakby dało się zakupić extra ficzersy na dzień, czy tydzień tak żeby można było przyszpanować przed kolegami/laskami ;) :lol:

 

prawdopodobnie mozesz tak zrobic kupujac krotki abonament (nie wiem na jaki najkrotszy czas mozna :D ). Ja tam uwazam, ze zrobili to z premedytacja i uklonem w strone klientow. Kupujesz baze lapiac sie na rozne limity dotacji/odliczen. A reszte dokupujesz sobie pozniej :D Gdyby nie durne prawa z durnymi limitami producenci by nie kombinowali. Ceny tesli tez jakims dziwnym trafem sa ustawione minimalnie ponizej maksymalnej kwoty aut kwalifikujacych sie do doplaty. przypadek? Od zawsze tutaj pisalem, ze rozdawnictwo rodzi rozne patologie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że taka abonamentowa sprzedaż dobrze by działała jakby dało się zakupić extra ficzersy na dzień, czy tydzień tak żeby można było przyszpanować przed kolegami/laskami ;) :lol:

 

prawdopodobnie mozesz tak zrobic kupujac krotki abonament (nie wiem na jaki najkrotszy czas mozna :D ). Ja tam uwazam, ze zrobili to z premedytacja i uklonem w strone klientow. Kupujesz baze lapiac sie na rozne limity dotacji/odliczen. A reszte dokupujesz sobie pozniej :D Gdyby nie durne prawa z durnymi limitami producenci by nie kombinowali. Ceny tesli tez jakims dziwnym trafem sa ustawione minimalnie ponizej maksymalnej kwoty aut kwalifikujacych sie do doplaty. przypadek? Od zawsze tutaj pisalem, ze rozdawnictwo rodzi rozne patologie

 

Ale efekt, o którym piszesz nie jest związany tylko z rozdawnictwem. A co limitami mocy, czy pojemności (żeby były mniejsze podatki)? Tych patologii jest więcej niestety. I dobrze to nazwałeś - patologia, w tym wypadku zwana chciwością.


Wkrótce może pojawić się nowe intratne zajęcie - odblokowywanie zainstalowanych funkcji w pojeździe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zwiększenie mocy za dodatkowych kilka $$ jest już praktykowane od wielu lat przez niektórych producentów. W volvo mp zawsze mogłeś dokupic pakiet polestar zwiększający moc, w tesli możesz dokupic acceleration boost :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A kończąc jeszcze wątek podsumowania wyników sprzedaży w Polsce:


sprzedaz-marek-premium-motoryzacja-2022.png


Wniosek nasuwa się taki, że do Tesli prawdopodobnie przechodzą głównie klienci dotychczasowi marek takich jak: FIAT, Ford, Renault, Opel, Citroen, Nissan, Suzuki, VW. Pomimo że to bardzo porządne marki, mające świetne auta, to wcale się nie dziwię, bo w Tesli otrzymują trochę nowej technologii, dużą moc kosztem niewielkiego pogorszenia jakości wykonania i materiałów.


Po obniżkach Tesli, uwzględniając dopłaty bezpośrednie oraz wyższe korzyści podatkowe z EV, myślę że zakup Tesli jest bardziej atrakcyjny. Bardzo możliwe że Tesla będzie mocno skubać też niektórych dotychczasowych klientów BMW 316i czy X1, czy innych business edition, ale widząc obecną ofertę BMW na iX1, BMW na tym polu łatwo nie podda Tesli, co dla nas klientów jest świetną wiadomością bo mamy fajne auta w lepszej cenie :) O segment mocniejszych (droższych) 3/X3 oraz 5er w górę, jestem spokojny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wniosek nasuwa się taki, że do Tesli prawdopodobnie przechodzą głównie klienci dotychczasowi marek takich jak: FIAT, Ford, Renault, Opel, Citroen, Nissan, Suzuki, VW. Pomimo że to bardzo porządne marki, mające świetne auta, to wcale się nie dziwię, bo w Tesli otrzymują trochę nowej technologii, dużą moc kosztem niewielkiego pogorszenia jakości wykonania i materiałów.

 

Kowalski do tej pory kupowal Insignie, Tipo czy inna Meganke za 80-150k PLN ale ze sie pojawily ciekawe elektryki Tesli wiec dolozyl troche i za 250-300k PLN polasil sie na 3/Y.

Teraz po ostatnich przecenach w salonach Tesli podobno pojawia sie nowy target, ludzie ktorzy do tej pory korzystali z biletu miesiecznego ;)



Ptaszki cwierkaja coraz czesciej o liftingu TM3, na mojej liscie zyczen jest <3.0s do setki (G80 podnioslo poprzeczke co do osiagow a reputacja firmy zobowiazuje!), wentylowane fotele, lepsze wyciszenie przy predkosciach autostradowych, HU (ale tu chyba przegrana sprawa :/), adaptacyjne swiatla oraz jeszcze lepsze audio z ANC jak w modelu S/X. No i utrzymanie badz minimalna zwyzka wagi.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ptaszki cwierkaja coraz czesciej o liftingu TM3, na mojej liscie zyczen jest <3.0s do setki (G80 podnioslo poprzeczke co do osiagow a reputacja firmy zobowiazuje!), wentylowane fotele, lepsze wyciszenie przy predkosciach autostradowych, HU (ale tu chyba przegrana sprawa :/), adaptacyjne swiatla oraz jeszcze lepsze audio z ANC jak w modelu S/X. No i utrzymanie badz minimalna zwyzka wagi.

 

Ale Adamie wiesz jakie jest glowne zalozenie liftingu? Nie? to poczytaj sobie o projekcie highland. Podpowiem nieco. Chca jeszcze bardziej obtanic auto, wiec juz mozemy powoli typowac co nastepne wypadnie :D Oj nie sluchasz CEO, nie sluchasz. Chcialbys zeby tesla walczyla z premium, dostarczala top notch producty kiedy CEO mowi jasno. Bedziemy robic masowke dla kazdego.

 

One focus of the redesign codenamed “Highland” is to reduce the number of components and complexity in the interior of the Model 3 while focusing on features that Tesla buyers value, including the display, according to the people, who asked not to be named because the revamp has not been announced.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek nasuwa się taki, że do Tesli prawdopodobnie przechodzą głównie klienci dotychczasowi marek takich jak: FIAT, Ford, Renault, Opel, Citroen, Nissan, Suzuki, VW. Pomimo że to bardzo porządne marki, mające świetne auta, to wcale się nie dziwię, bo w Tesli otrzymują trochę nowej technologii, dużą moc kosztem niewielkiego pogorszenia jakości wykonania i materiałów.

 

Kowalski do tej pory kupowal Insignie, Tipo czy inna Meganke za 80-150k PLN ale ze sie pojawily ciekawe elektryki Tesli wiec dolozyl troche i za 250-300k PLN polasil sie na 3/Y.

Teraz po ostatnich przecenach w salonach Tesli podobno pojawia sie nowy target, ludzie ktorzy do tej pory korzystali z biletu miesiecznego ;)

 

W punkt! Czyżby dotarł do Ciebie absurd takiej retoryki? :)


To nie klienci przechodzą do Tesli, tylko jest kupowanych coraz mniej pojazdów. Bogaty był bogaty i dalej jest bogaty (więc marki premium jakoś sobie radzą), a biednemu wiatr w oczy i tak jak kiedyś kupił Tipo, tak dziś może upoluje jakąś Dacię. W każdym razie średnia wieku pojazdów w Polsce (ale nie tylko w Polsce) rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że Tesla jak na elektryka nie wychodzi jakoś dramatycznie drożej.


Z ciekawości porównałem sobie ceny i Model 3 z podstawowym silnikiem, z niewielkimi dodatkami wyszedł 254 tyś.

Z kolei Renault Zoe mi wyszło 195 tyś, a Mégane elektryczny 205 tyś.


Inna sprawa, że to i tak dużo więcej niż rok temu dałem za 320i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@maciej_cie tyle ze na podstawowy model 3 dostaniesz 27k dotacji + 15 tysiecy wiecej wrzucisz w koszty i z 225 wychodzi jakies 180k :D di takiej ceny odpowiednika w benzynie powinienes porownywac. tak wogole dopiero teraz zauwazylem ze model 3 nawet nie ma zacemnionych szyb z tylu LOL.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.