Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Tesla (...) nie spełnia powszechnych standardów, tylko wprowadza jakieś własne próbując uzależnić od siebie (swojej aplikacji).

IMHO jest inaczej, Tesla nie dostosowuje się do standardów, bo to kosztuje więcej / dłużej niż zrobić szybko po swojemu.

Z ust mi to wyjąłeś :-) Lepiej nie dało się tego podsumować. Możesz to Adamowi wytłumaczyć? Bo jemu się wydaje ze tworzy standardy, którymi potem inni producenci podążają. A okazuje się ze Tesla robi po swojemu i nikt za tym nie podąża bo jest inny lepszy standard. To samo jest z SC.

 

czy wszyscy użytkownicy mają świadomość, że są "członkami zespołów wytwórczych" testując oprogramowanie na sobie? ;-)

Nie wiem, nie jestem wszystkimi użytkownikami, a wg słonika40 nawet nie jestem typowym użytkownikiem.

Użytkownicy, którzy bawią się FSD, mają tą świadomość.

 

niektóre zmiany są wprowadzane jak widać na szybko, nie ma info w dokumentacji, ludzie na forach muszą odkrywać nieudokumentowane funkcje

- te rozwiązania nieudokumentowane dobrze mają podatności

O właśnie, a słyszałeś czy BMW udostępnia API do swoich samochodów? Tesla tak, i, O DZIWO, jeszcze nie słyszałem by ktoś je naprawdę wykorzystał w niecnym celu.

 

A co ma piernik do wiatraka? Jak się ma wystawienie API do jakości? Jakby kod źródłowy wystawili to respect byłby jakiś.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ust mi to wyjąłeś :-) Lepiej nie dało się tego podsumować. Możesz to Adamowi wytłumaczyć? Bo jemu się wydaje ze tworzy standardy, którymi potem inni producenci podążają.

No bo niektóre tworzy, powiedzmy modę na wielki ekran na środku, dziś już standardowy. Jedne rzeczy przetrwają próbę czasu, inne (brak klucza w wielkokorporacyjnym standardzie) niekoniecznie.

Inny przykład: Tesla wprowadziła podgląd przez kamery auta, teraz widziałem, że w i7 można nawet zrobić zdjęcie osobie siedzącej w aucie, zdalnie. Wygląda jak pójście za Teslą. Ten wielki ekran w i7 opuszczany z sufitu też tak naprawdę odpowiada na tą samą potrzebę (wg Ciebie praktycznie nieistniejącą, wg mnie przeciwnie, dałem przykład) pod tytułem oglądanie filmów w samochodzie. Ja to inspirowanie się nawzajem uważam za fajne, gorzej, gdy coś patentują i się nie da (otwieranie auta samym pinem z któregoś amerykańskiego producenta).

 

Jak się ma wystawienie API do jakości? Jakby kod źródłowy wystawili to respect byłby jakiś.

Nijak się ma API do jakości, natomiast na pewno jest odważnym ruchem, który, obstawiam, przeciera szlaki w skostniałej branży.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zaimponuj nam w końcu czymś co jest w tesli a czego nie ma bmw bo jak na razie słabo ci idzie

w "premium" iX1 bedzie rozwijanie kabelkow :norty:


51058570337_09da662d74_o.jpg

 

I cała Twoja teza i wyznaczaniu trendów i tego że inni kopiują odwróciła się - to Tesla kopiuje i do tego próbuje uciekać od standaryzacji. Taki jest mój wniosek.

Zgadza sie, dlatego BMW wprowadzi gry za rok-dwa do swojego GUI czy przystapilo do Ionity zamiast sie "premium" ladowac na Greenwayu :cool2:

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się…podglad przez apke dookoła samochodu w BMW pojawiła się przed Tesla.

Miałem na myśli wewnątrz auta.



BMW któreś ma automatycznie otwieraną, zamykaną i podgrzewaną klapkę do ładowania? Da się w BMW zdalnie zmieniać ilość amperów pobieranych przez samochód?

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
BMW któreś ma automatycznie otwieraną, zamykaną i podgrzewaną klapkę do ładowania? Da się w BMW zdalnie zmieniać ilość amperów pobieranych przez samochód?

Ale po co jakies klapki wspominac..

Czy da sie tym BMW podjechac jak kulturalny czlowiek na ladowarke DC, po prostu wlozyc wtyczke do ladowania i isc delektowac sie porzadnym hotdogiem zamiast szukac jakichs kart po kieszeniach czy grzebac w aplikacji (a nie daj boze mamy rozladowany telefon a jak wiemy ladowarka indukcyjna nie jest niestety w kazdym BMW)? :twisted:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale o jakim suc piszecie? Niewidzialem żadnego w Polsce ani przy autostradzie ani przy ekspresówce :D w mieście tez nie spotkałem wogole jak jeździć elektrykiem oo Polsce którego mapa widzi tylko 5 ładowarek w kraju? I to schowanych w krzakach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
BMW któreś ma automatycznie otwieraną, zamykaną i podgrzewaną klapkę do ładowania? Da się w BMW zdalnie zmieniać ilość amperów pobieranych przez samochód?

Ale po co jakies klapki wspominac..

Czy da sie tym BMW podjechac jak kulturalny czlowiek na ladowarke DC, po prostu wlozyc wtyczke do ladowania i isc delektowac sie porzadnym hotdogiem zamiast szukac jakichs kart po kieszeniach czy grzebac w aplikacji (a nie daj boze mamy rozladowany telefon a jak wiemy ladowarka indukcyjna nie jest niestety w kazdym BMW)? :twisted:

 

Jak masz rozładowany tel to ustaliliśmy ze nie dostaniesz się do Tesli :D


Czyli podsumowując. Tesla tworzy sieć SC i produkuje elektryki od 12 lat. BMW „testowo” bawił się i3, a marka wzięła się za elektryki jakieś powiedzmy 2 lata temu i Wy mówicie ze przewaga Tesli to:

- elektryczna i podgrzewana klapka - innowacja na miarę XXI wieku :D

- plug&charge TYLKO na sieci SC (5 punktów w Polsce, na pozostałych to grzebanie w aplikacji).


BMW deklaruje mid 2023 plug&charge dla całej sieci ładowarek BMW Charging i możliwość podpięcia kilku innych.


To czekamy na elektryczne klapki które widać są gamę changerem i Tesla konkurować już może tylko cena. Hmm, właściwie już to zaczęła. Czyli jednak Netflix i te klapki nie są taka przewaga.


Nie kojarzę Adam i Filip żadnych ISTOTNYCH rzeczy które Tesla wprowadziła na rynek oprocz sieci szybkich ładowarek SC zintegrowanych samych ze sobą (od początku projektowane jako zamknięte rozwiązanie żeby uzaleznic od swoich produktów). Tylko nie piszcie o klapkach i netflixie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to chyba stoją przy tych jeszcze niewybudowanych autostradach :D elon to podobno wizjoner. Może widzi już autostrady gdzie ich jeszcze nie ma

 

Dla mnie ich lokalizacje są wystarczająco dobre. Podobno Ionity poznańskie jest ewidentnie fajniejsze od poznańskiego SC, ale jeszcze nie sprawdzałem.

 

plug&charge TYLKO na sieci SC (5 punktów w Polsce, na pozostałych to grzebanie w aplikacji)

12

 

Nie kojarzę Adam i Filip żadnych ISTOTNYCH rzeczy które Tesla wprowadziła na rynek

Zdefiniuj "istotne". Najwyraźniej mamy inne definicje, dobrze używać tego samego języka. Jak już zdefiniujesz, to może zauważysz, że definicja jest subiektywna.

Edytowane przez Filip13
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hmm to chyba stoją przy tych jeszcze niewybudowanych autostradach :D elon to podobno wizjoner. Może widzi już autostrady gdzie ich jeszcze nie ma

 

Dla mnie ich lokalizacje są wystarczająco dobre. Podobno Ionity poznańskie jest ewidentnie fajniejsze od poznańskiego SC, ale jeszcze nie sprawdzałem.

 

plug&charge TYLKO na sieci SC (5 punktów w Polsce, na pozostałych to grzebanie w aplikacji)

12

 

Sorry. 12 to zmienia postać rzeczy :D jednak jest dobrze ;-)


W sieci BMW Charging jest 2338 łącznie ze wszystkimi AC. A cena to 1.7 za DC i 0.95 za AC

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Lecę Warszawa -gdansk. Mijam po drodze świetnie zlokalizowany GreenWay, ionity, Orlen charge. Można to zrobić dobrze jesli chodzi o lokalizacje? Można. Fakt przydałby się plug&charge który ma niedługo być, no i definitywnie brakuje więcej stanowisk w jednym punkcie. Z tego co czytam po forach malomkierowcow tesli ładuje się na suc w Polsce. Wybierają konkurencyjne rozwiązania. Why? Klapka i apka im nie przeszkadza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry. 12 to zmienia postać rzeczy :D jednak jest dobrze ;-)


W sieci BMW Charging jest 2338 łącznie ze wszystkimi AC. A cena to 1.7 za DC i 0.95 za AC

 

A my teraz dyskutujemy o zasięgu sieci ładowania, jej historii, czy innowacyjności producenta samochodów, bo już się gubię?

Edytowane przez Filip13
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Lecę Warszawa -gdansk. Mijam po drodze świetnie zlokalizowany GreenWay, ionity, Orlen charge. Można to zrobić dobrze jesli chodzi o lokalizacje? Można. Fakt przydałby się plug&charge który ma niedługo być, no i definitywnie brakuje więcej stanowisk w jednym punkcie. Z tego co czytam po forach malomkierowcow tesli ładuje się na suc w Polsce. Wybierają konkurencyjne rozwiązania. Why? Klapka i apka im nie przeszkadza?

 

Może cena? I czasem te 12 punktów zabraknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sorry. 12 to zmienia postać rzeczy :D jednak jest dobrze ;-)


W sieci BMW Charging jest 2338 łącznie ze wszystkimi AC. A cena to 1.7 za DC i 0.95 za AC

 

A my teraz dyskutujemy o zasięgu sieci ładowania, jej historii, czy innowacyjności producenta samochodów, bo już się gubię?

 

Ja o innowacyjności. Ty skomentowałeś tylko jaka jest liczba SC.


To podaj te ISTOTNE wg Ciebie to każdy oceni czy to dla niego istotne. Na każdy Twój punkt znajdzie się kilka które Tesla skopiowała.


Tylko wg definicji Adama jak ktoś zrobi coś podobnego do Tesli to „kopiuje 1:1”, a jak Tesla leci copy&pastem po wszystkich markach to „wybiera co najlepsze na rynku” bo przecież jest startupem. Tylko patrząc na wycenę giełdowa to dawno nie jest startupem a copy&paste leci dalej. Niewiele rzeczy jest przez Tesle wprowadzone jako pierwsza. Po prostu wielu ludzi zatrzymało się na jakimś starym etapie i myśli ze swiat poza Tesla stoi w miejscu.


Ps. Sprostuj jeszcze proszę Filip z tym brakiem potrzeby używania pin przy otwieraniu po Bluetooth, bo Ci jeszcze ktoś uwierzy.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tak się nieskromnie zapytam jaka innowacje tesla wprowadziła przez ostatnie 10 lat? Tesla 3 to okrojona wesja modelu s w innej budzie, tesla plaid to kopia audi q tron s z trzema silnikami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam, taka sytuacja z przed chwili, dot. mojego Jeepa z 2011 roku. Wszystko się działo automatycznie, normalnie jak w Tesli.


Ubrałem kurtkę, w której mam kluczyk, podszedłem do auta, chwyciłem za klamkę, otworzyłem drzwi, wcisnąłem przycisk start, włączyłem D i pojechałem. Światła się włączyły, nawet się zmieniały długie/krótkie, włączyły się wycieraczki, włączyła się muzyka.

- deska w skórze jest

- grzane wszystkie siedzenia

- wentylowane fotele

- V8 jest

- napęd na 4 koła jest

- radość z jazdy jest

- problemów z GUI brak


Chcę zapytać czy czegoś mi brakuje do czerpania radości z jazdy tylko jestem nieświadomy ?


Co do M2 - nigdy nie pisałem, że nie mam na co zmienić, ideału się nie zmienia :cool2: M2 ma te wszystkie cechy prawdziwego BMW, o których pisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, regulamin tego forum wydaje się martwy, słonik40 cały czas pisze o łamaniu prawa na autostradzie, i nic.

 

Ok, to żeby nie odwracać kota ogonem, od pół roku próbuje uzyskać odpowiedź autora tego wspaniałego tematu: do czego w takim razie nadają się te elektryki z mocą 300-500KM? Do szybkiej jazdy po autostradzie/ekspresówce już wiemy że nie. Na tor do latania bokiem i upalania? No też wiemy że nie. Więc co: do zapierd.. po mieście? Pomiędzy światłami, pieszymi, rowerzystami? Jeśli ktoś do tego ma zamiar je wykorzystywać to powstrzymam się od komentarza bo musiałbym dostać za niego bana.

Do takiej jazdy do jakiej mógłbym używać wszystkich Tesli performance wystarczy mi pierdek o mocy 100-120KM.


Skoro nie jest mi w stanie na to udzielić odpowiedzi to mu podsune odpowiedź: do niczego, zastosowanie takich samochodów jest zerowe. Równie dobrze mógłbym kupić M3 ze zbiornikiem paliwa 35L i czasem tankowania wynoszącym godzinę. Tylko że wtedy nie chciałbym tego goowna choćby sralo złotem i smarowało mi duupe miodem. Tak więc dyskusje o całej tej "przewadze technologicznej", udogodnieniach, jakiś śmieciowych grach, netflixach czy innym shicie uważam za śmieszna i w zasadzie można ją było zakończyć na 1 stronie tego tematu. A żeby nie było że jestem przeciwnikiem bev bo coś pokroju i3 do miasta rzeczywiście fajnie się nadaje ale dopóki do aut wielkości tm3/tmy/i4/ix3 nie zrobią baterii o pojemności netto min. 130 kwh to pięknie za nie dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To podaj te ISTOTNE wg Ciebie to każdy oceni czy to dla niego istotne.

API samochodu po internecie.

Podgrzewana klapka, w pełni elektryczna do ładowania.

Samoczynne zmienianie autostrad.

Plug&charge

Tryb psa

Pokaz świateł

Sieć ładowania

Te mega odlewy

Dachówki solarne podobno też były pierwsze takowe na rynku, ale się nie znam

 

Na każdy Twój punkt znajdzie się kilka które Tesla skopiowała.

Możliwe, to w sumie przewidywalne dla nowego na rynku producenta, koła nie wymyślą od nowa.


 

Sprostuj jeszcze proszę Filip z tym brakiem potrzeby używania pin przy otwieraniu po Bluetooth, bo Ci jeszcze ktoś uwierzy.

Nie rozumiem.

 

Ja tak się nieskromnie zapytam jaka innowacje tesla wprowadziła przez ostatnie 10 lat? Tesla 3 to okrojona wesja modelu s w innej budzie, tesla plaid to kopia audi q tron s z trzema silnikami.

Jak wyżej.

 

Skoro nie jest mi w stanie na to udzielić odpowiedzi to mu podsune odpowiedź: do niczego, zastosowanie takich samochodów jest zerowe.

No i git. Każdy kupujący te samochody najwyraźniej nie jest Tobą. Może ma więcej wyobraźni?

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.