Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Stosując słownictwo slonika: w Luksemburgu te wszystkie takie same BMW w 8 kolorach są obrzydliwe, zaś Ferrari już się opatrza na ulicy, nie to co naprawdę rzadkie samochody.

 

Najwyrazniej widac, ze w bogatym Luksemburgu nie umieja docenic tego "premium"


 

Dokładnie takimi ludźmi chcę się otaczać!

Ja ubieram to w czym sie sam dobrze czuje i nie ma dla mnie znaczenia jak ubieraja sie i co mysla o mnie inni. To sie nazywa tolerancja, otwartosc na roznorodnosc ale najwyrazniej dla ciebie terminy takie sa obce :D


 

Dzięki, gdybym chciał jeździć wolniej, drożej i śmierdząc, będę pamiętał!


Nie wiem zatem jakim cudem zatem mi się udaje jechać na tej trasie stabilne 140

 

M340xi niedaz ze pojedziesz szybciej to na dzis dzien i taniej, takze zadna z twoich tez nie jest tutaj prawdziwa. Smrody to wachaja kierowcy tesli z mojej rury jak ich mijam. Jak widze mokry sen o sciganiu spod swiatel w zakorkowanym miescie nadal zywy. aa przepraszam, jeszcze dynamiczny wyjazd z parkingu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli twój samochód wydziela smród, ale magicznie w płuca twojej rodziny on nie trafia, to dobrze. Jeszcze by wam metki się okopciły!

M340xi, przy moim użyciu, wolniejsze i droższe. W korkach nie jeżdżę, jazda w korkach nie jest premium. Z parkingu dynamicznie nie wyjadę z kilku powodów. Rozumiem, że ta sytuacja spod świateł wydaje ci się abstrakcyjna, no ale może moje miasto ma więcej metek i jest bardziej premium, nie wiem.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dajcie spokój już z tymi metkami i smrodami, bo za chwilę poziom komentarzy pod artykułami na elektrowozie tutaj osiągniemy. Najchętniej bym zapytał Ciebie Filip parafrazując jeden z komentarzy na elektrowozie - A Pan w którym salonie Tesli pracuje że Pan tak tą Teslę zachwala? ;-)


A wracając do poważnych tematów, to czy to dobrze że Tesla kopiuje tyle rozwiązań z "wiadomo jakiej marki" zamiast wyznaczać trendy? Wypisałem kilka przykładów i Adam jakoś nabrał wody w usta :-)

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@BMFun we wklejonej tutaj recenzji X plaida testujacy tez narzeka na brak fizycznych przyciskow. Najbardziej z kolei mnie rozbawil program do tworzenia muzyki w info rozrywce tesli. Noz... bieda wersja garage band z ipada ktora wyszla gdzies ze 20 lat temu :D troszke to zenujace :D copy + paste :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najchętniej bym zapytał Ciebie Filip parafrazując jeden z komentarzy na elektrowozie - A Pan w którym salonie Tesli pracuje że Pan tak tą Teslę zachwala? ;-)

W Polsce jest cały jeden, więc wyboru nie ma :)


Ja po prostu piszę jak to wygląda z mojej strony. Tanio, szybko, no i radość z jazdy. Oczywiście ja nie jeżdzę jak słonik40 pokazywać metki co tydzień na molo w Sopocie, mam mniej regularnych przejazdów na trasach. Podobno nie musimy być tacy sami.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wypisałem kilka przykładów i Adam jakoś nabrał wody w usta :-)

Dalem Ci liste 5-10 rzeczy/rozwiazan ktore BMW skopiowalo/jest w procesie kopiowania (w zaleznosci od modelu) bezposrednio od Tesli, ordynarniej sie juz nie da kopiowac :norty:

Ty mi za to wklejasz przyklady rolety w bagazniku czy elektryczne otwieranie bagaznika, rzeczy typowe dla BMW, powiedzialbym wyznacznik marki :norty:

A pozniej udowadniasz jakies tam tezy ze to dopiero jest w TM3/Y, magicznie zapominajac ze modelowi S stuknela juz dekada na rynku :duh:


Jedyne co mnie zaciekawilo to pompa ciepla, szanuje, ze BMW ja mialo w opcjach dodatkowych juz 10 lat temu :cool2:

To auto wyprzedzalo znacznie swoja epoke i pomimo kontrowersyjnego wygladu rozwiazania technologiczne byly topnotch, szkoda ze nie poszli za ciosem, gdyby nie poszli w miejskie wozidelko a elektryczna serie 3 (ich najpopularniejszy model i "fundament: marki BMW) wtedy mielibysmy dzisiaj zupelnie inna sytuacje.


Zebysmy sie zle nie zrozumieli - Tesla to firemka z 10 letnia tradycja, naturalnym jest ze ich auta to mix dobrych rozwiazan motoryzacyjnych roznych producentow.

Ot wymieszali co znalezli najlepszego (oczywisce w przeliczeniu na $ zeby nie bylo), dodali mase autorskich rozwiazan i mamy to co mamy.

A teraz jak producenci widza ze te dziwaczne rozwiazania sa sprzedawane juz w milionach sztuk (bo produkcje tez usprawnili) - mamy copy&paste, oczywiscie ze zwloka typowa dla niemieckiego betonu czyli 3-6 lat.


I w momencie gdy BMW w i7 wprowadza 20ty ekran Tesla zaciekle walczy od dekady z autopilotem i gdy BMW bedzie na 25-tym ekranie Tesle pewnie beda juz jezdzic ze spiacym kierowca - ot roznica pomiedzy firma nastawiona na przyszlosc (wizjonerska jakby nie patrzec) a zabetonowana firma nastawiona na zysk i niestety obecnie na wtornosc.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tyle ze z tej twojej listy nic się nie zgadza. Nawet skajke niemieckie premium maja w ofercie od kilkunastu lat jako tania alternatywę dla naturalnej skory.. możliwość otworzenia auta telefonem w bmw

Tez jest już od wielu lat… właśnie wyszły nowe specyfikacje cayenne po fl, v8 bedzie w wiekszej ilosci wersji :D


Śpiący kierowca w tesli. Ty naprawdę jeszcze w to wierzysz? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, odwożenie dzieci przez rodziców / podróż przedstawiciela handlowego to tak silny use case, że musi być w końcu zaadresowany, przez kogoś. Teslę, tudzież inne Dee. Kto to wprowadzi na rynek i opatentuje zje każdego białego biznesowego atletę dowolnej marki. Problem z timelinem.
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam, w przeciwieństwie do Ciebie odniosę się merytorycznie do każdego punktu, a nie pominę tak jak to zrobiłeś, bo nie miałeś sensownych argumentów. Twoje proroctwa podzieliłem dla porządku na 3 kategorie.


Pęd ku taniości (szanuję to podejście, bardzo wiele osób to doceni i jest na to ogromny rynek - patrz na wyniki sprzedaży Toyoty):

> - "skorzane" (w cudzyslowie bo vernasce/dakote ciezko nazwac prawdziwa skora i tak) tapicerki beda niedostepne, beda same wege i szmaciane


To nazywasz kopiowaniem Tesli? Sztuczną skórę BMW oferuje dłużej niż istnieje Tesla. Różnica jest taka że w Tesli jesteś zmuszony, a w BMW czy innych masz wybór, bo auto jest bardziej szyte na miarę pod klienta. Może eko skóra jest popularna w 1er, czy nawet 3er (chociaż tutaj skóra jest często wybierana), to wszystko 4er w górę, to głównie skóra. Modna "vege" skóra już 10 lat temu w i3 była reklamowana.


>- pozbycie sie przycisku hamulca postojowego, przyciskow trybu jazdy etc - kompletny minimalizm

Znowu - zabieranie funkcjonalności nazywasz innowacją, to trzeba mieć mocno wyprany mózg przez marketing Tesli. Brak przycisków trybu jazdy czy adaptacyjnego zawieszenie, to wynik oszczędności Tesli z prostym jak konstrukcja cepa zawieszeniem. Tutaj Skoda i Toyota mają więcej do zaoferowania.


>- pozbycie sie licznikow przed kierowca ponizej 5-er

Kwestia ceny a nie "innowacji", ale póki co większość krytykuje to niż chwali. BMW i inni nie muszą iść drogą Tesli żeby mieć najtańsze auto z najtańszych materiałów. Prędzej BMW wprowadzi to jako opcja żeby zedrzeć trochę od klientów, ale czy są potrzebne zegary w BMW to widać jak większość dopłacała w 3er do podstawowych zegarów. Dziś tablety są tanie w produkcji, wiec jeśli moda nie wymusi to w BMW będą.


> - kupowanie aut przez internet

Pisałem, nie odniosłeś się. Widać nie masz argumentów.


>- zmniejszenie sie cennika/liczby opcji dodatkowych do maks 2-3 stron, bedzie maksymalnie przejrzysty, kilka klikow

To "innowacja" Tesli? Od 20 lata Toyota czy Honda tak sprzedawały



Moda i naturalne zmiany rynkowe (nowe generacje społeczeństw które są zawsze online, rozwój technologii w innych branżach):


> - wszystko ponizej 5-er 4 cylindry max (lacznie z M3/4)

Tak, downsizing ICE to kopiuj-wklej Tesli...omg


> - lezace ladowarki indukcyjne zamiana na stojace

Chyba nie masz już o czym pisać, że z takich "innowacji" jesteś dumny


> - idrive out we wszystkich modelach

Wszytko zależy od stosowanych przez producentów OS i to żadna innowacja Tesli, bo to trend ogólnoświatowy najsilniej rozpoczęty przez iPhone. Pisałem że BMW w 2015r w BMW7 już oferowało, więc o żadnym kopiowaniu Tesli nie ma tutaj mowy, bo ta się totalnie nie liczyła produkując kilkanaście tyś aut rocznie, a większość inwestorów wróżyło Tesli bankructwo


> - zupelne pozbycie sie fizycznego kluczyka

To nazywasz innowacją? Może ograniczenie liczby kolorów czy zabranie czujników parkowania to też nazwiesz innowacją? :D Innowacją jest otwieranie zdalne czy na NFC, co nie ma nic wspólnego z Teslą i jest od bardzo dawna u innych producentów w tym BMW.


> - OTA (takie dzialajace)

Centralne zbieranie danych i karty SIM w samochodach to pomysł starszy niż Tesla. Zczytywanie zdalne danych i parametrów o pojazdach i zdalne diagnozowanie przez centrale już od 20 lat jest w BMW, stąd te płacze na forum że zdalnie producenci wykrywają chiptuningi.


> - gry/netflix do GUI

Connected drive ma 10 lat, w BMW7 Netflix/Youtube jest co najmniej od 8 lat. Ja nadal nie czuję potrzeby mieć. Jedynym zastosowaniem jaki widzę jest unikanie mandatu przy grzebaniu w necie w korku czy na światłach, ale to kwestia przepisów. TV w BMW jest od 20 lat i jakoś to chyba jedna z najrzadziej wybieranych opcji tak mocno potrzebna. Może w elektrykach tak, jak się kwitnie na ładowarkach. A bycie online i przeglądarka www to chyba od 14 lat dłużej niż Tesla jest znana. To zwyczajna zmiana pokoleniowa i jeśli dzisiejsze młode pokolenia będą chciały mieć instagrama, tiktoka i inne wynalazki w aucie, to producenci to będą wkładać i koniec kropka.




Realna innowacja:


> - mechaniczne klamki zamiana na elektromechaniczne

To jakaś tam zmiana jest w pospolitych segmentach, chociaż to zwykłe kopiuj wklej z aut typu BMW7, Mercedes S



Podsumowując, poniższe wypowiedzi mogę skomentować tylko tak:


> W perspektywie ~3 lat dla BMW:

> To wszystko nas czeka, tak jak pisalem BMW dzisiaj jedynie nasladuje z opoznieniem, trendy wyznacza obecnie inna firma :cool2:


ROTFL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok juz widze skad wynika bezsensowna polemika.

Moj ostatni post z lista rzeczy ktore BMW bedzie niedlugo implementowac to nie jest 1:1 lista rzeczy ktora BMW kopiuje od Tesli (a przynajmniej w sensie Teslowych wynalazkow lol), wybacz ze zle mnie zrozumiales.

Post apropo kopiowania Tesli i post z przewidywaniami n/t BMW to 2 rozne watki ktore nie wiedziec czemu mieszasz razem.


Czesc jest trendem rynkowym w motoryzacji, ktore Tesla zaimplementowala juz (fakt dokonany) a czesc autorskimi rozwiazaniami Tesli zeby nie bylo.

Przeciez bez sensu by bylo pisac o silnikach R4 czy skaji jako wynalazku Tesli (lol, naprawde tak zrozumiales i na takim poziomie rozmawiamy czy po prostu trollujesz?) - ot Tesla szybciej zrozumiala, ze przy obecnej "modzie" na bycie "eko" czy tez "CO2 friendly" skora zwierzeca jest skazana na wymarcie w motoryzacji (w sumie tak samo jak silniki spalinowe) wiec odcieli sie z dnia na dzien (nie wiem czy wiesz ale pierwsze Tesle mialy elementy ze skory naturalnej np kierownice) :roll:

W BMW jako skostnialej zabetonowanej firmie bedzie to trwalo latami - kupili juz jakas firme od skaji, zapowiadaja ze kierownice tez beda "plastikowe" tylko musza wszystko "ogarnac". Czyli kopiuja to co robi/zrobila Tesla i nie ma zadnego znaczenia ze jest to zmiana "na gorsze" wg niektorych - jest to zmiana ktora musza zrobic bo taki mamy obecnie klimat.


Odniose sie do posta konkretnie w punktach wieczorem bo krucho z czasem ale ogolnie - znowu odlatujesz i to grubo, Twoja narracja taka, ze w BMW wszystko jest, wszystkie nowinki, tylko niestety nic nie dziala jak powinno albo jest w autach po 600-700k np nowe klamki a do segmentu D dojdzie za 5 lat :cool2:


Obsmiewasz ladowarke indukcyjna Tesli a BMW ma takie premium gowno, ze telefony sie nagrzewaja i rozlaczaja albo nie mieszcza w tym schowku albo w ogole nie mozna zamowic bo restrykcje. I na forum sto postow o tym.

A jak BMW wprowadzi podwojna flokowana ladowarke indukcyjna w tej obsmiewanej pozycji wertykalnej to bedzie wow na forum BMW ^^


A w rzeczywistosci BMW, firma sprzedajaca 2M aut rocznie nie umie zaimplementowac w swoim GUI jezyka polskiego do navi, albo auto otworzysz tel z Androidem a podlaczysz bezprzewodowo tylko Iphonami (czy tez odwrotnie juz sie gubie w tych meandrach BMW) - przeciez to jest plucie klientowi w twarz lol.


BMW recorder w odpowiedzi na to co ma Tesla? Te 5 czy 10s nagrania w jakosci kapcia? Rece skladaja sie do oklaskow :cool2:


Naprawde nie masz np problemu z tym, ze klapka ladowania w i7, aucie za 700-800k PLN otwiera sie manualnie i bedziesz mial uje**** reke za kazdym razem? Albo ze w premium i4 za 400k PLN nie ma elektrycznie sterowanej kierownicy? Ze w iX3 pod maska zionie krater zamaskowany plastikowa obudowa (pewnie z dopiskiem "M Power albo inne gow** - ok tutaj, juz przejaskrawiam, nie pamietam ;P)

A otylosc kilkuset kilogramowa bronisz wyciszeniem, przeciez to rece opadaja.


Sa za to autorskie "gesty" - pewnie Tesla to skopiuje, na bank ^^


Ale to wszystko i tak nie ma znaczenia, bo poki co wszystko to z czym bylo kojarzone BMW (fun z jazdy, swietny feeling, prowadzenie, uklad kierowniczy) w autach elektrycznych poki co nie istnieje i mach-e sie lepiej prowadzi od pojazdow BMW o Tesli nie wspominajac.

A dzisiejszy klient (taki slonik) broni marki tym, ze w kabinie jest ambient 20 kolorowy a po wyjsciu dioda za 2 centy oswietla ulice pod drzwiami, ot w takim punkcie zwrotnym dla marki jestesmy :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam, niestety jesteś tak skrajnie nieobiektywny, że nawet wmawiasz mi ze ja nie zrozumiałem mimo że sam napisałeś:


> W perspektywie ~3 lat dla BMW:

> (…) cała litania

> To wszystko nas czeka, tak jak pisalem BMW dzisiaj jedynie nasladuje z opoznieniem, trendy wyznacza obecnie inna firma :cool2:


To inni nie rozumieją, to inni są trollami, to inni patrzą na metki i zakładają garniak na odbiór samochodu, to inni żyją w „przaśnej” Polsce.


Ostatnie BMW którym jeździłeś na codzień miało premierę w 2009r czyli 14 lat temu, a cała wiedzę jak działają różne rzeczy bierzesz to wiedza teoretyczna. Nie mówię o pojedynczych przejażdżkach BMW i4 do których mam wrażenie ze podszedłeś z nastawieniem że Tesla jest najlepsza. A pomimo tego sam pisałeś na forum ze „dla Ciebie i4 jest wewnątrz bardziej Premium”. I kto tu na metki patrzy?


Nawet z tak nieobiektywnym nastawieniem zamówiłeś ten nieudany i technologicznie zacofany i4 tylko Ci nie dali czegoś tam. Moim zdaniem dlatego ze sam się oszukujesz ze te rzeczy ktore wymieniasz maja jakieś znaczenie. Prawda wg mnie jest taka ze podoba Ci sie BMW, boli Cię ze w nim ze jest wszystko droższe niż w innych markach, wiec ekonomia każe kupic Ci Tesle. Ok, nie ma w tym nic złego, ale czy po to Ci forum żebyś sobie zracjonalizować swój zakup?



A ze wszystkich na forum to Ty najbardziej patrzysz na metki, bo jako jedyny tak do tego tematu wracasz, wmawiasz ludziom których nie znasz. A najbardziej uwiera Cię metka BMW i „M pakietu”, bo nie słyszałem ani nie wiedziałem na żadnym forum ani w testach dziennikarzy i youtuberow żeby ktoś tak skrzętnie liczył te znaczki. To się wręcz ociera lekko o obsesję.


Może się mylę. Nie odbieraj proszę tego jako ad persona. Po prostu zżera mnie ciekawość i dlatego pytałem Ciebie wcześniej czym się kierujesz będąc tu w wątku i krytykując nonstop wszystkie marki z BMW na czele a wychwalając wszystko co Tesla wymyśli, choćby dla innych nie miały znaczenia lub wręcz były bezsensowne.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMW takie zacofane a 2 trolli jezdzacych tesla caly czas musi tutaj probowac przekonywac ze tesla to niby premium, ze taka wspaniala, itd. itp, wielu z forumowiczow nawet jazdy probnej sprobowala a pratycznie nikt nie kupil :cool2: > za to juz od prawie 3 lat siedza na forum tak zlych dla nich samochodow, tej skostnialej dla nich marki i wzdychajac do niej caly czas chyba samych siebie probuja oszukiwac/przekonac i nie moga zapomniec i odejsc w sina dal :D to jest wlasnie ta legenda/postrzeganie marki budowane przez wiele lat. Dla mnie tesla to taki skladak z tanich czesci kopiujacy pomysly z wielu aut\marek, taki ulep bez wyrazu i duszy do tego bardzo kiepskiej jakosci. BMW dostrzega trend ze nie wszystkim sie skora podoba i zaczyna dawac do wybory tkaniny jako alternatywe za to w tesli caly czas rzadzi tania skaja ala fiat 126P. Nieudalnie ale powoli kopije bmw, w najdorzszej wersji pojawil sie nawet 3 kolor tapicerki a czytalem tutaj przez 3 lata ze mniejszy wybor to jest lepiej. Tymczasem w tesli niedaz ze dolozyli jeden kolor tapicereko, to jeszczed dorzucili ze 2 wzory felg no i nowy, srebrny kolor (po co? przeciez mniejszy wybor to lepiej? 90 % to czarne i biale.). Pozbycie sie naturalnej skory z kierownicy przez tesle to zapewne te wsplaniale optymalizacje, ktore regularnie wprowadza, ciekawe co jeszce wyleci :D Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to, ze te auta sa coraz tansze, gorsze a klienci jeszcze sie z tego ciesza. Najwyrazniej klient tesli jest malo wymagajacy.


@BMFun Ja to samo spotykam u przeciwnikow\haterow apple, te same argumenty, te samo rozumowanie a tymczasem wiekszosc wlascicieli tesli siega po Apple zamiast kupic "nowoczesniejszego" xiaomi :D


Kolega Adam, spac po nocy nie moze bo nie dostal pisma z pracy uprawniajacego do znizki przez co BMW okazalo sie dla niego za drogie to musi mu sie co 2-3 dni ulac na forum, musi osrac cos czego nie moze miec :D W Kolko te same argumenty, proba przekucia tanizny/oszczedfnosci w zalety. Wieszajacy sie soft wydajacy poprawke do poprawki nazywa zaleta. Auto w ktorym nawet tak podstawowe rzeczy nie dizalaja prawidlowo jak wycieraczki to jest rupiec i nic wiecej :D


Jezdzilem tesla model 3 performance na jezdzie probnej i nie znalazlem w tym zadnej przyjemnosci. Glosna, ze az w glowie huczy, siedzenia to jak jakas tania poduszka, zawieszenie beznadziejne nie dalo mi absolutnie zadnej przyjemnosci z jazdy,. Nie wiem gdzie ty chlopie znalazles sportowe odczucia? Moze po przesiadce z 15 letniej 116i tak sie moglo wydawac. Who knows? U mnie to auto wzbudzilo wrecz zazenowanie jak mozna zepsuc tak fajnie zapowiadajacy sie samochod. to ze caly skrzypial to juz pomine, premium pelna geba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
..

Mylisz sie grubo, nie chce mi sie juz odnosic nawet konkretnie bo wszystko piszesz na opak (doslownie wszystko).

Kocham BMW jako marke, duzo mi blizej do niej niz do Tesli.

Czekam az troche wroca do korzeni bo obecna polityka imho jest totalnie niewlasciwa, wyglada mi na miotanie sie na wszystkie strony nie wiedzac w ktorym kierunku isc - tyczy sie to grupy docelowej, technologii, designu, tradycji.

Wyglada jakby zniuchali sie z Toyota obstawiajac niewlasciwego konia.


I mozesz sobie pisac "nie stac cie" "metki" i inne tego typu madrosci a ja Ci powiem tak - jezeli zatwardziali petrolheadzi tutaj mowia, ze nie kupia kolejnej BMW, ze niema na co M2 wymienic obecnie, ze i4 prowadzi sie jak kloda to szkoda mi czasu w sumie na tlumaczenie.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolega Adam, spac po nocy nie moze bo nie dostal pisma z pracy uprawniajacego do znizki przez co BMW okazalo sie dla niego za drogie to musi mu sie co 2-3 dni ulac na forum, musi osrac cos czego nie moze miec :D

Napisal chlopak, ktory kupil (czyt. zamowil bo roznie to moze jeszcze byc ;P) najtansza gola wersje najtanszego elektryka BMW w ofercie byleby sie zalapac na doplaty i byle mialo znaczek "BMW" :cool2: A to, ze auto nie ma podgrzewanych foteli w 2023r za to sa szmaty i wajchy zamiast elektryki to nie ma znaczenia, premium to premium, sasiad z daleka nie bedzie widzial ^^ 3 lata jatrzenia na forum o wyzszosci napedow spalinowych, o wyzszosci idrive, o gadaniu o Taycanach i M3, o kpieniu z doplat do EV zeby pozniej wyladowac z golym iX1 pod doplaty, kto sie udziela na forum ten sie w cyrku nie smieje :twisted:


Ach jak to lecialo - etron powyzej 200km/h "plywal", na szczescie w iX1 nie bedzie tego problemu ^^

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
..

Mylisz sie grubo, nie chce mi sie juz odnosic nawet konkretnie bo wszystko piszesz na opak (doslownie wszystko).

Wszystko na opak? Nawet to?


"To inni nie rozumieją, to inni są trollami, to inni patrzą na metki i zakładają garniak na odbiór samochodu, to inni żyją w „przaśnej” Polsce. "


;P

 

Kocham BMW jako marke, duzo mi blizej do niej niz do Tesli.

Czekam az troche wroca do korzeni bo obecna polityka imho jest totalnie niewlasciwa, wyglada mi na miotanie sie na wszystkie strony nie wiedzac w ktorym kierunku isc - tyczy sie to grupy docelowej, technologii, designu, tradycji.

Wyglada jakby zniuchali sie z Toyota obstawiajac niewlasciwego konia.

Szanuję, chociaż ja nie jestem aż tak lojalny. Kieruję się czystym pragmatyzmem - przyzwyczajenie do obsługi, znajomość i liczność serwisów, nie rzuca się tak w oczy (BMW dzisiaj w Polsce to żaden szał, a dodatkowo u mnie nie "metki" które się dało są zdjęte).

 

I mozesz sobie pisac "nie stac cie" "metki" i inne tego typu madrosci a ja Ci powiem tak - jezeli zatwardziali petrolheadzi tutaj mowia, ze nie kupia kolejnej BMW, ze niema na co M2 wymienic obecnie, ze i4 prowadzi sie jak kloda to szkoda mi czasu w sumie na tlumaczenie.

 

Nie powiedziałem że Cię nie stać. Z pewnością stać. Powiedziałem, że tak Ci wyszło ekonomicznie - lepiej kupić nową Teslę niż używane BMW mające podobne osiągi. Sam bym tak zrobił i kupił Teslę zamiast iX3, gdyby nie to że przez chwilę cennik i poziom rabatów był bardzo dobry i BMW było znacznie tańsze od Tesli. Sam się kieruję ekonomią, tylko jakbym kupił Teslę, to nie wypisywałbym o jej tak wielu przewagach, tylko cieszył się że dokonałem rozsądnego wyboru. Chyba w tej kwestii jest między nami największa rozbieżność. Co więcej - pisałem tutaj że Tesla Y to rozsądne i sensowne auto i jako auto dla żony świetnie by się sprawdziło. Nawet chętnie dołączę do obalania mitów, że nie da się na skai jeździć, bo się da. Ja przy 40 stopniach w Texasie (i chodzącej klimie na maxa) nie kleiłem się do siedzeń, a odsłonięty na stałe dach nie wypalał mi łysiny na głowie.


Od kiedy pamiętam to o BMW mówiło się że "dopłaca się za markę" dobierając wyposażenie czy kupując akcesoria. Mówiło się zawsze że to auto trochę ciasnawe i każda Skoda bije na głowę przestrzenią i bagażnikiem. BMW ma wiele minusów, a mimo tego od wielu lat wielu ludzi kupuje. Narzekają na awaryjność różnych pierdół czy czasem domniemane wpadki konstrukcyjne (podatność na wiatr niektórych modeli z elektryczną kierownicą). To że "marka się kończy" albo nawet "skończyła" czy że się "rozwadnia", to słychać od 20 lat. Ostatnim dobrym był e46 czy e39 podobno, a jednak sprzedaż rośnie z roku na rok. Nie dziwię się Sławomirowi że kupuje Porsche Cayenne zamiast X5 jeśli go stać, czy Ferrari zamiast hmmm, nie ma odpowiednika :) Ale jednak 760i czy M2 fajnie się jeździ. Za kilka lat jak ostatnim samochodem z fizycznymi przyciskami będzie obecne M2, to może znowu niektórzy wybiorą "mniejsze zło" ;-) To my się niestety starzejemy i coraz gorzej rozumiemy nowe generacje młodych ludzi, a BMW to lekko bardziej konserwatywna marka, która się na innych klientów targetuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Patrz BMFun, wywolalem wilka z lasu - jest postep, bedzie kolejne OTA i "nowoczesne" rozwiazania dla fanow zarowno jablka jak i Samsunga :norty:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0407638EN/new-software-for-millions-of-bmw-vehicles-with-the-latest-software-upgrade


52644465121_4e63bbc513_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bmw skończyło się na e36, były posiadacz 116i madruje sie na temat sportowych aut a tymczasem taki schmee wsiada do nowego m2, objezdzil praktycznie wszystko co było na rynku i jest zachwycony



Co do mojej x1 to mam wątpliwości co jest bardziej gole, tesla w której brak wajchy do wycieraczek przez co jazda 200km/h to sie nie da przez robaki czy tez czujników parkowania z czego regularnie korzystam, cy elektryki do siedzenia które użyje raz w roku albo ogrzewania siedzeń które włączałem jedynie jak wiozłem córce odebranego z budy kebaba. O tym zr wieczorem trzeba iść do auta z latarka zeby nie wdepnąć w jakaś niespodziankę czy tez kałuże to tez bajer za dwa centy za to system „premium audio” w aucie w którym hula wiatr czy tez pierdzenie z głośników to rzecz całkowicie niezbędna.



Adam w tesli za to nie ma nic zarówno dla użytkowników jabłka czy tez samsunga bo próżno szukać android auto czy Apple car play :D nawet w gołym ix1 jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Patrz BMFun, wywolalem wilka z lasu - jest postep, bedzie kolejne OTA i "nowoczesne" rozwiazania dla fanow zarowno jablka jak i Samsunga :norty:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0407638EN/new-software-for-millions-of-bmw-vehicles-with-the-latest-software-upgrade

Mi to działa od kilku lat w jabłku.


A co powiesz na to? https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0403558EN/charging-without-an-app-and-card:-bmw-group-introduces-plug-charge-function-and-is-the-first-manufacturer-to-integrate-multiple-charging-contracts-in-the-car


Może Tesla skopiuje pomysł żeby na Greenway ładować się pług&charge? ;-P


A wracając do tematu pomp ciepła, wspominałeś że przecież jest jeszcze Tesla Model S. Tak i w 2020 montowali tam wg elektrowozu grzałki oporowe zamiast pompy ciepła ;-) bo Elon Musk wzorem marketingu uprawnianego przez Apple "reinvented heat pump" 2021 :)


https://elektrowoz.pl/auta/pompa-ciepla-w-tesli-model-y-a-grzalki-oporowe-w-tesli-model-s-grzalki-jednak-wydajniejsze-wideo/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz BMFun, wywolalem wilka z lasu - jest postep, bedzie kolejne OTA i "nowoczesne" rozwiazania dla fanow zarowno jablka jak i Samsunga :norty:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0407638EN/new-software-for-millions-of-bmw-vehicles-with-the-latest-software-upgrade


52644465121_4e63bbc513_o.jpg

Jaki postęp? To jest usprawnienie istniejącej już funkcji.

Funkcja udostępniania klucza cyfrowego jest przynajmniej od 3 lat i nikt się o tym na banerach reklamowych nie rozpisywał' :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.