Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi



Balkan jak zwykle w punkt. Ślepe pchanie się Norwegii w elektryki zaczyna generować nowe kłopoty, jak choćby koszty usuwania szkód po wypadkach. Dobrze, że to bogaty kraj sobie robi takie eksperymenty i oni za to będą płacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak sądzicie, jaka byłaby wartość Tesli gdyby taki Musk odszedł na lepszy świat?

 

Wycena Tesli stoi m.in. na Musku. Musk "odszedł" do Twitera, a Tesla spadła z dachu. Wyraziłem tę myśl w pytaniu postawionym ponad 2 lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Balkan jak zwykle w punkt. Ślepe pchanie się Norwegii w elektryki..

Balkan to nadworny hejter EV (podobnie jak np Pertyn), dzien bez plucia na elektryki to dzien stracony.

Ilosc glupot i pseudoprawd w jego filmikach poraza, chociaz i tak jest teraz lepiej bo jeszcze kilkanascie mies. temu opowiadal np, ze podroz EV 1000km po Europie trwa 2 doby.

Podejrzewam, ze dopasowuje sie poziomem do typowego sluchacza Janusza, ktory wie o EV tyle co wyczyta w spidersweb czy innym pudelku.


Tymczasem w Norwegii - taxi bedzie juz tylko EV od 2024 w kilku gminach, no i nasycenie EV wsrod wszystkich aut na drogach to juz 20%.

https://www.mojanorwegia.pl/transport-i-komunikacja/taksowka-tylko-elektryczna-norwegia-zegna-kierowcow-diesli-i-benzyniakow-21302.html

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Balkan to nadworny hejter EV (podobnie jak np Pertyn), dzien bez plucia na elektryki to dzien stracony.

Ilosc glupot i pseudoprawd w jego filmikach poraza,………

To w temacie tych danych statystycznych z ubezpieczalni?

 

Nie, pisalem ogolnie.


Przykladowo dla tego konkretnego filmiku:

- parkowanie EV w Norwegii NIE jest darmowe wbrew temu co mowi, zniesli to w 2019 czy 2020r juz

-co do podwyzek za ladowarki w Oslo - gmina wycofala sie juz rakiem

https://www.mojanorwegia.pl/transport-i-komunikacja/oslo-wycofa-cennik-grozy-za-ladowanie-samochodow-elektrycznych-21290.html

- co do marchewki/kija - wszelkie ulgi dla EV (darmowe parkingi, brak oplat rejestracyjnych, brak VAT etc.) byly wprowadzone po to i TYLKO po to, zeby upowszechnic technologie, dzis gdy sprzedaz EV to +80% nie ma zadnego sensu ich utrzymywac.

Jezeli statystyczny Kowalski po zniesieniu wszystkich ulg/doplat do EV wroci do diesla czy PHEV (nowego czy tez uzywanego) to bedzie mozna powiedziec - technologia EV jest do du**.

Czy tak sie stanie? Odpowiedz raczej kazdy zna.


Co do wypadkowosci/ubezpieczen.

Laczenie rozpraszajacych "tabletow" i "systemow asystujacych" (wtf?) ze wzmozona wypadkowoscia i podpinanie jednoczesnie pod to/obwinianie technologii EV jest jakims skrajnym debilizmem :duh: Co ma wspolnego technologia napedu z nowoczesnymi GUI?

To samo plucie na Tesle i mowienie ze likwidacja szkody kosztuje 14k euro a srednia to 3,5k euro :duh:

A czego sie spodziewac jak najtansze Tesle sie zaczynaja od 250k a koncza na 700k PLN i miazdzaca wiekszosc aut na drogach ma max kilka lat.

Moze niech wezmie do porownania Porsche czy Ferrari i pomarudzi, ze srednia likwidacja szkody jest drozsza od 15 letnich VW i Skody, bedzie ten sam poziom clickbaitu dla Januszy :duh:


Co do stawek - pelne OC/AC/NNW z oubezp. kol/szyb, laweta czy autem zastepczym (EV) dla nowej TMY Perf. w Norwegii kosztuje mnie 4100 PLN rocznie (+1300 PLN podatek drogowy ktory jest identyczny dla wszystkich aut bez wzgledu na wiek/naped). Czy to duzo czy malo za auto ~300k PLN niech sobie kazdy sam odpowie.


52594846437_0111ab25fa_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Strasznie emocjonalnie podchodzisz do tematu.

Ja te statystyki traktuję jako ciekawostki, a nie jako argument za, czy przeciw samochodom, napędom.

I ciekawi mnie jak na przestrzeni lat "zwykły" Kowalski będzie sobie radził w aucie z ponad przeciętnymi osiągami jakie ma np Tesla, oraz kiedy Narodowy ubezpieczyciel wyciągnie rękę po pieniądze użytkowników EV, a jest to dla mnie pewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam czy możesz napisać swoją recenzję TMY Perf. ? myślę, że wiele osób by chętnie się dowiedziało od użytkownika jak jest, porównanie do serii 3 itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, pisalem ogolnie.

"Ogólnie to jest wszystko ok."


 

- parkowanie EV w Norwegii NIE jest darmowe wbrew temu co mowi, zniesli to w 2019 czy 2020r juz

Balkan 4:18 "w 2019 roku wszystko było za darmo"

Na początku wspomniał o parkowaniu ale bez konkretów i dat.

 

"Na szczęście dla właścicieli elbili szokujący taryfikator zostanie jednak wycofany." <- czyli podnieśli dla wszystkich, a wycofali dla niektórych czy jak? No i wspominają, ze to i tak tymczasowe, bo te ceny muszą w końcu po prostu stać się realne, bez dopłat.

 

- co do marchewki/kija - wszelkie ulgi dla EV (darmowe parkingi, brak oplat rejestracyjnych, brak VAT etc.) byly wprowadzone po to i TYLKO po to, zeby upowszechnic technologie, dzis gdy sprzedaz EV to +80% nie ma zadnego sensu ich utrzymywac.

Jezeli statystyczny Kowalski po zniesieniu wszystkich ulg/doplat do EV wroci do diesla czy PHEV (nowego czy tez uzywanego) to bedzie mozna powiedziec - technologia EV jest do du**.

Czy tak sie stanie? Odpowiedz raczej kazdy zna.

Dziś też wiadomo, że auta elektryczne są średnio ekologiczne i pchanie się w tą technologię niewiele zmienia w ogólnym rozrachunku, poza przesunięciem zanieczyszczeń z bogatych krajów do biednych. Także odpowiedź każdy zna, ale nie dla każdego jest taka sama proroku Adamie.

 

Laczenie rozpraszajacych "tabletow" i "systemow asystujacych" (wtf?) ze wzmozona wypadkowoscia i podpinanie jednoczesnie pod to/obwinianie technologii EV jest jakims skrajnym debilizmem :duh: Co ma wspolnego technologia napedu z nowoczesnymi GUI?

Cytując proroka: "odpowiedź raczej każdy zna".

Ile to samochodów spalinowych montuje 17" tablet i jednocześnie rezygnuje z każdego fizycznego przycisku jaki się da?

 

To samo plucie na Tesle i mowienie ze likwidacja szkody kosztuje 14k euro a srednia to 3,5k euro :duh:

A czego sie spodziewac jak najtansze Tesle sie zaczynaja od 250k a koncza na 700k PLN i miazdzaca wiekszosc aut na drogach ma max kilka lat.

Moze niech wezmie do porownania Porsche czy Ferrari i pomarudzi, ze srednia likwidacja szkody jest drozsza od 15 letnich VW i Skody, bedzie ten sam poziom clickbaitu dla Januszy :duh:

Problem jest taki, że stare Porsche możesz naprawić w garażu przy pomocy śrubokręta. Tesli wystarczy lekka stłuczka, żeby uszkodzić pakiet baterii i wtedy jesteś w głębokiej D, czyż nie? Auto elektryczne jest znacznie łatwiej uszkodzić, a najmniejszy pożar to całka.

 

Co do stawek - pelne OC/AC/NNW z oubezp. kol/szyb, laweta czy autem zastepczym (EV) dla nowej TMY Perf. w Norwegii kosztuje mnie 4100 PLN rocznie (+1300 PLN podatek drogowy ktory jest identyczny dla wszystkich aut bez wzgledu na wiek/naped).
Bo statystyki dopiero zaczynają docierać do ubezpieczycieli i wnioski z tego będą dopiero w najbliższych latach widoczne w rachunkach. No chyba że ktoś znów wpadnie na to, że spalinowcy mają dopłacać do szkód elektryków.



Nie chodzi o to, żeby wszystko przedstawiać czarno-białe. Świat jest znacznie bardziej szary, niż to opisujesz psychofanie EV :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
.

Strasznie emocjonalnie podchodzisz do tematu.

Nie, mam tylko alergie na poziom polskich "dziennikarzy" czy "pudelkow" informacyjnych.

Poziom jaki prezentuja (nie tylko w motoryzacji zeby nie bylo) to dno i 2 m mulu, pauperyzacja intelektualna spoleczenstwa bije wszelkie rekordy, szeroko pojete media dostosowuja sie jakoscia artykulow/programow do typowego odbiorcy i mamy to co mamy czy tez raczej jestesmy gdzie jestesmy jako kraj/spoleczenstwo - w informacyjnym bagnie :roll:

 

I ciekawi mnie jak na przestrzeni lat "zwykły" Kowalski będzie sobie radził w aucie z ponad przeciętnymi osiągami jakie ma np Tesla

Mysle, ze obecna wysokosc mandatow i realne zagrozenie utraty prawa jazdy ten temat juz zalatwily z grubsza. Przydalaby sie tylko wieksza nieuchronnosc tych mandatow bo policji na drogach nadal nie widac :whistle:

Jezeli ktos ma problem, wlacza tryb "chill" ktory ucina polowe mocy i robi sztuczny lag na pedale gazu i "niepotrzebne" osiagi znikaja/nie stresuja.


 

- parkowanie EV w Norwegii NIE jest darmowe wbrew temu co mowi, zniesli to w 2019 czy 2020r juz

Balkan 4:18 "w 2019 roku wszystko było za darmo"

Na początku wspomniał o parkowaniu ale bez konkretów i dat.

doslowny cytat: "elektryczne moga za darmo parkowac"

No wiec pisze Ci po raz drugi - nie, nie moga od kilku lat juz, to co mowi to nieprawda.

 

"Na szczęście dla właścicieli elbili szokujący taryfikator zostanie jednak wycofany." <- czyli podnieśli dla wszystkich, a wycofali dla niektórych czy jak? No i wspominają, ze to i tak tymczasowe, bo te ceny muszą w końcu po prostu stać się realne, bez dopłat.

elbil to po norwesku EV. Czyli podniesli sztucznie oplaty, ludzie sie wkur****, wycofali sie rakiem.

Ceny ladowania (czy czegokolwiek innego) w Oslo maja malo wspolnego z realnoscia (w tym przypadku cena energii), to jest panstwo w panstwie jak Warszawka i ceny dyktuje popyt czy tez nadgorliwi politycy. Nowe mieszkania sa tam w cenie ~60-90k PLN/m2 to i ceny za ladowanie na ladowarkach gminnych podazaja tym tropem. Chore imho ale jak widac ludzie jeszcze nie daja sobie pluc w twarz i dobrze.


 

Dziś też wiadomo, że auta elektryczne są średnio ekologiczne i pchanie się w tą technologię niewiele zmienia w ogólnym rozrachunku, poza przesunięciem zanieczyszczeń z bogatych krajów do biednych. Także odpowiedź każdy zna, ale nie dla każdego jest taka sama proroku Adamie.

Ty ciagle o tym licie?

Moja Tesle (poza ogniwami) wyprodukowali w DE czyli lokalnie, baterie zutylizuja w DE czy NO, czyli tez lokalnie.

Moje EV sa bardzo ekologiczne, nie smrodza mi i moim sasiadom czy tez Tobie czy Twoim dzieciom jak przyjezdzam w odwiedziny do PL.

Mi tyle wystarczy zeby wybrac EV.

 

Ile to samochodów spalinowych montuje 17" tablet i jednocześnie rezygnuje z każdego fizycznego przycisku jaki się da?

Ekrany 13-15" to standard w obecnych autach spalinowych, to ze Tesla daje 2" wiecej w S/X nie jest dla mnie jakims szokiem, maja dobre multimedia (Ryzen) to i ekran jest duzy, za 5-10 lat dojdzie moda do BMW jak dziadki lesne przetrawia zmiane czasow oczywiscie.

W 3/Y jest 13", jezdzi i obsluguje sie to wspaniale na codzien, w porownaniu do przestarzalego idrive to jest niebo a ziemia ale to trzeba pojezdzic, pomacac a nie filozofowac.

 

Problem jest taki, że stare Porsche możesz naprawić w garażu przy pomocy śrubokręta. Tesli wystarczy lekka stłuczka, żeby uszkodzić pakiet baterii i wtedy jesteś w głębokiej D, czyż nie? Auto elektryczne jest znacznie łatwiej uszkodzić, a najmniejszy pożar to całka.

Swoje GT3 tez naprawisz srubokretem?

Alez stary jestes hipokryta, uderzysz kolem mocniej w kraweznik i wymiana kola i hamulca przekroczy te 14k euro w serwisie a czepiasz sie uszkodzen baterii ktore sa najczesciej po powazniejszych kraksach gdzie auto tak czy siak powinno trafic wtedy na przemial a nie na prostowanie podluznic jak to u nas jest w zwyczaju.

Maly pozar Twojej GT3 to nie bedzie calka? Zdzichu pokatnie wymieni niezbedne elementy, popsika perfumami coby nie capilo w srodku i heja ha? c'mon..

 

Nie chodzi o to, żeby wszystko przedstawiać czarno-białe. Świat jest znacznie bardziej szary, niż to opisujesz psychofanie EV :)

ICE smierdza, halasuja, wibruja, sa przesadnie skomplikowane i drogie w eksploatacji/serwisowaniu, EV wrecz przeciwnie, nie widze tu zadnej szarosci :>


PS. Bylem kilka dni temu w PL, wypozyczylem jakiegos kompaktowego Hyundaia I30, I40 (nowy, z 2022r) nie pamietam jak to sie nazywalo, mialo benzynowy silnik, manual, chyba 3 cylindry i z 10-12s do setki.

Jakikolwiek uzytkownik ktory po takim aucie wsiadzie do JAKIEGOKOLWIEK elektryka bedzie sie czul jakby sie przeniosl 30 lat w przyszlosc.

To auto przy 120-140 km/h na autostradzie mialo kulture napedu jak pier**** czolg, chcialem wysiasc na srodku drogi i to auto podpalic.

Cofam co mowilem kiedys ze przy predkosci autostradowej nie slychac szumu silnika bo szum wiatru zaglusza.

W tym aucie jazgot silnika (bez przyspieszania, podczas jazdy na tempomacie) zagluszal wszystko, na smietnik historii z tym gow***.

 

Adam czy możesz napisać swoją recenzję TMY Perf. ? myślę, że wiele osób by chętnie się dowiedziało od użytkownika jak jest, porównanie do serii 3 itd.

Dla mnie osobiscie model 3 jest lepszy - lepiej przyklejony do drogi, dajacy wiecej funu na codzien, wystarczajaco pakowny, tanszy w zakupie, majacy wiekszy zasieg.

Model Y to auto rodzinne badz dla zony, mam 42 lata i wsiadanie do 3 nie jest dla mnie jakims problemem, w bagazniku tez nie woze na codzien rowerow badz 5 walizek zebym musial miec crossovera/SUVa. Dzieciaki tez juz nie korzystaja z gondoli ktora musialbym targac w bagazniku.

Zamienilem 3 SR+ na Y z praktycznosci - crossovery beda lepiej trzymac wartosc za kilka lat, poza tym irytowalo mnie gowniane audio w SR+ (brak wzmacniacza), cena modelu Y tez za kilka dni prawdopodobnie pojdzie do gory bo bedzie czesciowy VAT w NO. Generalnie mi to auto zupelnie nie pasuje i usmiecham sie jak wsiadam do 3 a nie do Y.


Z minusow jeszcze - PDC nie ma a soft/kamery jeszcze nie dzialaja jako PDC, to jest jakies kuriozum zeby jezdzic bez czujnikow parkowania i za to ktos w Tesli powinien solidnie beknac.

Lusterko wsteczne (widok) to zart, bez kamery nie daloby sie cofac. Brakuje troche kamer 360 bo auto wysokie. HU to wiadomo, do znudzenia bede powtarzal ze Tesla sie myli w tym temacie.

A poza tym wszystko jak w 3 - kierownica nie odpada, kola wszystkie zamontowali, lakieru pod mikroskopem nie sprawdzalem, zyje w blogiej nieswiadomosci :D


Z fajnych rzeczy - GUI (Ryzen) smiga jak ta lala i jeszcze dach jest zupelnie panoramiczny, nie ma tej belki po srodku jak w modelu 3.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, mam tylko alergie na poziom polskich "dziennikarzy" czy "pudelkow" informacyjnych.

Poziom jaki prezentuja (nie tylko w motoryzacji zeby nie bylo) to dno i 2 m mulu, pauperyzacja intelektualna spoleczenstwa bije wszelkie rekordy, szeroko pojete media dostosowuja sie jakoscia artykulow/programow do typowego odbiorcy i mamy to co mamy czy tez raczej jestesmy gdzie jestesmy jako kraj/spoleczenstwo - w informacyjnym bagnie :roll:

Jeśli czytam opinie Twoje i Balkana, to w 9/10 przypadków rację przyznam Balkanowi, którego słucham i szanuje od dobrych 10 lat. Rzucanie mięsem na prawo i lewo nie buduje Twojego autorytetu.

 

doslowny cytat: "elektryczne moga za darmo parkowac"

No wiec pisze Ci po raz drugi - nie, nie moga od kilku lat juz, to co mowi to nieprawda.

Walczysz o bzdury, pomijasz rzeczy ważne.

 

Ty ciagle o tym licie?

Moja Tesle (poza ogniwami) wyprodukowali w DE czyli lokalnie, baterie zutylizuja w DE czy NO, czyli tez lokalnie.

Moje EV sa bardzo ekologiczne, nie smrodza mi i moim sasiadom czy tez Tobie czy Twoim dzieciom jak przyjezdzam w odwiedziny do PL.

Mi tyle wystarczy zeby wybrac EV.

Smrodzisz mi i moim dzieciom tak samo jak spalinowym, tylko w innym miejscu. To jest serio spora hipokryzja z Twojej strony. Nawet pomijając już te nieszczęsne antyekologiczne baterie, każdy jeden nowy odbiornik energii oddala nas od zeroemisyjnego pozyskiwania prądu. Jeśli ładujesz swoją Teslę prądem 100% zielonym, tzn że Twój zielony prąd nie został wysłany w inne miejsce, gdzie musieli spalić węgiel, aby go pozyskać. To nie jest żadna teoria spiskowa, to jest coś co może zrozumieć 10 letnie dziecko. Ekologia to rezygnacja z aut, a nie przechodzenie na auta emitujące 10% mniej zanieczyszczeń w całym cyklu życia.

 

Ekrany 13-15" to standard w obecnych autach spalinowych, to ze Tesla daje 2" wiecej w S/X nie jest dla mnie jakims szokiem, maja dobre multimedia (Ryzen) to i ekran jest duzy, za 5-10 lat dojdzie moda do BMW jak dziadki lesne przetrawia zmiane czasow oczywiscie.

W 3/Y jest 13", jezdzi i obsluguje sie to wspaniale na codzien, w porownaniu do przestarzalego idrive to jest niebo a ziemia ale to trzeba pojezdzic, pomacac a nie filozofowac.

Ekrany 13-15" w formacie 32:9 to nie jest to samo co ekran 17" w formacie 16:9. Brak przycisków fizycznych to cecha elektryków Tesli i naśladowców, a nie branży moto. I mocno będę głosować portfelem za fizycznym iDrive, które na głowę bije dokładnością Twoje dotykowe zabawki w Tesli.

 

Alez stary jestes hipokryta, uderzysz kolem mocniej w kraweznik i wymiana kola i hamulca przekroczy te 14k euro w serwisie a czepiasz sie uszkodzen baterii ktore sa najczesciej po powazniejszych kraksach gdzie auto tak czy siak powinno trafic wtedy na przemial a nie na prostowanie podluznic jak to u nas jest w zwyczaju.
Zejdź na ziemię i przestań zakłamywać rzeczywistość.

https://www.slashgear.com/908870/tesla-repair-costs-are-more-than-27-higher-than-the-average-car-heres-why/

https://provscons.com/teslas-body-damage-repair-cost-and-time-is-insane-it-needs-to-be-fixed-reference/

I tak można by wklejać i wklejać.

 

Nie chodzi o to, żeby wszystko przedstawiać czarno-białe. Świat jest znacznie bardziej szary, niż to opisujesz psychofanie EV :)

ICE smierdza, halasuja, wibruja, sa przesadnie skomplikowane i drogie w eksploatacji/serwisowaniu, EV wrecz przeciwnie, nie widze tu zadnej szarosci :>

Widzisz co chcesz widzieć. W zasadzie więcej nie ma co pisać, bo i tak swoje wiesz i nikt Cię nie przekona, że czarne jest czarne.

Tak jak mówiłem, przewiózłbym Cię kiedyś kilkoma moimi autami to byś przestał pierdzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no Adam jak ty jakieś Hyundaie I30 wrzucasz do porównania w trasie innymi słowy porównujesz auto za 100k do auta za 250k to nie mam pytań, może zrób to samo w drugą stronę wypożycz G11 7er i wróć poopowiadaj, nagraj od razu co tam drży :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Marudzenie jest chyba bardziej na 3 cylindry w ICE i predkosci ekspresowo-autostradowe w kompakcie, nijak to nie wspolgra, masochizm.

No chyba ze to tylko Hyundai jest po prostu taki badziewny, nie wiem.

Natomiast dopoki Leaf 60kWh czy inny VW ID.3 beda kosztowac ~200k PLN to nie ma to znaczenia i tak, zgadzam sie.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ciekawi mnie jak na przestrzeni lat "zwykły" Kowalski będzie sobie radził w aucie z ponad przeciętnymi osiągami jakie ma np Tesla

Mysle, ze obecna wysokosc mandatow i realne zagrozenie utraty prawa jazdy ten temat juz zalatwily z grubsza. Przydalaby sie tylko wieksza nieuchronnosc tych mandatow bo policji na drogach nadal nie widac :whistle:

Jezeli ktos ma problem, wlacza tryb "chill" ktory ucina polowe mocy i robi sztuczny lag na pedale gazu i "niepotrzebne" osiagi znikaja/nie stresuja.

M-ki, RS, czy inne szybkie auta nie były łatwo i powszechnie dostępne dla naszych "dzieci", z elektrykami będzie/jest inaczej. Można oczywiście (w i4) udostępnić cyfrowy klucz z ograniczeniem mocy, ale uważam, że będą ciekawe newsy z takich zdarzeń.

PS. Bylem kilka dni temu w PL, wypozyczylem jakiegos kompaktowego Hyundaia I30, I40 (nowy, z 2022r) nie pamietam jak to sie nazywalo, mialo benzynowy silnik, manual, chyba 3 cylindry i z 10-12s do setki.

Jakikolwiek uzytkownik ktory po takim aucie wsiadzie do JAKIEGOKOLWIEK elektryka bedzie sie czul jakby sie przeniosl 30 lat w przyszlosc.

To auto przy 120-140 km/h na autostradzie mialo kulture napedu jak pier**** czolg, chcialem wysiasc na srodku drogi i to auto podpalic.

Cofam co mowilem kiedys ze przy predkosci autostradowej nie slychac szumu silnika bo szum wiatru zaglusza.

W tym aucie jazgot silnika (bez przyspieszania, podczas jazdy na tempomacie) zagluszal wszystko, na smietnik historii z tym gow***.

Twoja decyzja, Twój wybór, Twoje pieniądze. Trzeba było odżałować na BMW 6 cyl to byś nie narzekał. Myślę, że elektryczne I30 też by sytuacji diametralnie nie odmieniło.

Niespełna rok i elektryki w moim gospodarstwie domowym przejechały ponad 30 tyś km i jakoś nikt nie narzeka jak wsiądzie do diesla. To nie tylko rodzaj napędu decyduje o przyjemności z jazdy.

To napisałem ja: koleś, który ma 2 elektryki i nimi jeździ na codzień :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja decyzja, Twój wybór, Twoje pieniądze. Trzeba było odżałować na BMW 6 cyl to byś nie narzekał. Myślę, że elektryczne I30 też by sytuacji diametralnie nie odmieniło.

Niespełna rok i elektryki w moim gospodarstwie domowym przejechały ponad 30 tyś km i jakoś nikt nie narzeka jak wsiądzie do diesla. To nie tylko rodzaj napędu decyduje o przyjemności z jazdy.

To napisałem ja: koleś, który ma 2 elektryki i nimi jeździ na codzień :norty:

No ale jak, że Twoja rodzina nie narzeka na to że musi naciskać fizyczne przyciski, nie ma gier w multimediach i autopilota? :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe ceny ładowania na Orlenie, DC 100 kW za 2,89 zł/kWh - paliwo jeszcze stare ceny (manipulacja na całego) :duh:

i4, tempomat 120 km/h, 15 stopni C, "pali" w trasie w przeliczeniu na ON (jeszcze 7,7 zł) 8,2 l/100km i w przeliczeniu na PB (jeszcze 6,5 zł) 9,8 l/100km.

Podaję przykład Orlen bo są to w niektórych województwach! właściwie jedyne "szybkie" ładowarki.

No ale jak, że Twoja rodzina nie narzeka na to że musi naciskać fizyczne przyciski, nie ma gier w multimediach i autopilota? :8)

a bo to takie burki ze wsi :lol:

I co najwazniejsze caly czas wierny marce :cool2:

To zwykły pragmatyzm, choć nie tylko :cool2: , 12 lat to samo miejsce zakupu, obsługi, serwisu, ci sami ludzie......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To zwykły pragmatyzm, choć nie tylko :cool2: , 12 lat to samo miejsce zakupu, obsługi, serwisu, ci sami ludzie......

U mnie podobnie :D elektryczna x1 dla zony ostatnio zamowiona, w trasy tym wynalazkiem juz sie niestety nie oplaca jezdzic :cry2:

ceny orlenu

 

Złącze Stawka za ładowanie

AC 1,89 PLN/kWh

DC ≤ 50kW 2,69 PLN/kWh

DC 50kW < x ≤ 125kW 2,89 PLN/kWh

DC > 125kW 3,19 PLN/kWh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.