Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
choć co do warunków pracy to mam zastrzeżenia... u nas w sektorze motoryzacyjnym nikt nie chce iść do Tesli do pracy...

https://electrek.co/2020/11/11/tesla-most-attractive-company-engineering-students-massive-advantage/



to ICE beda coraz bardziej opodatkowane i coraz mniej oplacalne - juz dzis jak czlowiek widzi doposazona Octavie po 150k PLN to sie smieje pod nosem.

Elektryki na calym swiecie sa dotowane bo to mloda technologia i to sie nie zmieni przez najblizsze 5-10 lat.

 


Ad 1 -słowo klucz - dla studentów, ja mówię o profesjonalistach z wieloletnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej


Ad 2 - tak, są dotowane ale IMHO góra pięć lat... a znając niektóre rządy może się to szybciej skończyć, albo nawet wstecz w czasie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
choć co do warunków pracy to mam zastrzeżenia... u nas w sektorze motoryzacyjnym nikt nie chce iść do Tesli do pracy...

 

Ad 1 -słowo klucz - dla studentów, ja mówię o profesjonalistach z wieloletnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej

 

mozesz cos wiecej napisac, w jakim sektorze pracujesz, skad wynika ta niechec do przejscia do Tesli etc?

Tylko jakies konkrety, a nie takie enigmatyczne stwierdzenia.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy Ty mógłbyś napisać coś TM3, o jakości, prowadzeniu i zasięgu?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Napisał wcześniej wrażenia z testu a swojej chyba jeszcze nie odebrał :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wrazenia z jazdy testowej TM3 w wersji LR (sredniej) i porownanie do hybrydy F30 330e opisalem dokladnie 20 stron temu ;)


Moj model 3, z tego co mowi dealer, wczoraj doplynal do Zeebrugge w Belgii - wiec jeszcze ~3 tyg i w koncu odbiore :cool2:


A przyszly rok to premiery i4 i TMY - bedzie bol glowy bo ciezko po tylu latach pozegnac sie zupelnie z marka i forum.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


mozesz cos wiecej napisac, w jakim sektorze pracujesz, skad wynika ta niechec do przejscia do Tesli etc?

Tylko jakies konkrety, a nie takie enigmatyczne stwierdzenia.

 

PW

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://elektrowoz.pl/ladowarki/stacje-ladowania-aut-elektrycznych-w-warszawie-uchwala-przyjeta-408-nowych-stacji-najwiecej-w-srodmiesciu/


Ciekawostka z Warszawy - TL;DR - przyjeto uchwale - 400 stacji/800 ladowarek AC bedzie wybudowanych w najblizszym roku.


Mapa-stacji-ladowania-aut-elektrycznych-Warszawa-UM-Warszawa.jpg


To swietna wiadomosc dla posiadaczy elektrykow!

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

standardowe 22kW - ale wiadomo, wiekszosc elektrykow przyjmuje max 11kW z AC.


PS. Wartosc rynkowa Tesli to jest juz sci-fi.

W tygodniu powiedzieli ze sie dokapitalizuja sprzedaza akcji - zebrali 5 miliardow $ zywej gotowki w 24h :shock:

https://driveteslacanada.ca/news/tesla-tsla-completes-5bn-stock-sale-in-one-day-now-has-20bn-cash-on-hand/


Generalnie to co pisalem na poczatku watku - na dzisiaj Tesla moglaby po prostu wchlonac BMW i ich 100 letnia tradycje za ~10% swojej wartosci rynkowej.

A to, ze tego nie robia bo nie potrzebuja i nie chca - jest w sumie przerazajace.


Porownania niemieckich premium jak BMW, MB czy Audi do Nokii robia sie coraz bardziej widoczne


Siedzac na 20 miliardach $ moga w ciagu roku-dwoch postawic ze 3-4 nowe fabryki i zwiekszyc produkcje aut do 2-3 milionow sztuk rocznie.

Chyba jedyne co ich dzis ogranicza to podaz baterii bo popyt na ich auta jest gigantyczny.


Screen-Shot-2020-12-01-at-3.22.10-PM.jpg

.

Opublikowano

Trzeba mieć jeszcze całe know-how organizacji która była budowana latami.

Tego nie postawisz na szybko.

Opublikowano
Generalnie to co pisalem na poczatku watku - na dzisiaj Tesla moglaby po prostu wchlonac BMW i ich 100 letnia tradycje za ~10% swojej wartosci rynkowej.

A to, ze tego nie robia bo nie potrzebuja i nie chca - jest w sumie przerazajace.

To nie jest takie proste ;) Po pierwsze, musi być chętny na sprzedaż, po drugie musi być zgoda instytucji antymonopolowej czy jakiejś tam, wyceny transferowe są inne niż te akcji, itp itd.. Poza tym takie przejęcie wcale im nie pomoże, tylko raczej doda ciężaru do zarządzania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślę, że ogłaszanie śmierci niemieckiej motoryzacji jest przedwczesne. Moim zdaniem za co najwyżej 10 lat większość niemieckich firm zrówna się technologicznie z teslą w obszarach, w których dzisiaj ma największy dystans do nadrobienia. Niemiecki rząd będzie dorzucał euro poprzez dotacje itp. Kto wie może wyprzedzą teslę jeśli szybko skomercjalizują w przemyśle motoryzacyjnym ogniwa wodorowe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiadomo, pisze to z przymruzeniem oka zeby uwypuklic skrajnie rozna wycene obu firm obecnie.

Swiat potrzebuje i Tesli i BMW, im wiecej roznych usportowionych, fajnie jezdzacych aut, tym lepiej dla nas, klientow.


Wiele osob pisalo w tym watku ze Tesla to wydmuszka, ze sa bankrutami, ze nic nie moga zdzialac tylko ledwo wiaza koniec z koncem i ze wycena firmy nic nie znaczy.

A Tesla machnela rozdzka i pozyskala w tym roku z rynku 20 miliardow dolarow zywej gotowki, ktora zdaje sie calkiem dobrze poki co wydaje.


Kiedys CEO VW mowil ze tradycyjne firmy jak VW czy BMW moga tylko pomarzyc o tak latwym zbieraniu gotowki.

.

Opublikowano

Prawdziwy konkurent Tesli Y wg DougDeMuro ;) Całkiem ciekawy, wygląda jakby wziął Teslę, ale zrobił jak należy, tylko z 20% gorszą technologią elektryczną.


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://electrek.co/2020/12/15/vw-ceo-backing-aggressive-electrification-plan/


Arcy ciekawy artykul, VW chyba zaczyna rozumiec nieuchronna przemiane motoryzacyjna na swiecie.


1. Kogo gonimy, kto wyznacza dzis trendy? - Tesla.

2. Diess, wielki fan EV, przeszedl 5 lat temu do VW z BMW, wszyscy wiemy jak BMW ma sie z EV obecnie.

3. Strategia VW na najblizsze lata - elektromobilnosc i cyfryzacja

4. Najwieksza fabryka aut swiata w Wolfsburgu (blisko milion aut rocznie) ma sie przestawic na elektryki :shock: - tutaj jasno widac skad decyzja --> Gigafactory Berlin Tesli

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
https://electrek.co/2020/12/15/vw-ceo-backing-aggressive-electrification-plan/


Arcy ciekawy artykul, VW chyba zaczyna rozumiec nieuchronna przemiane motoryzacyjna na swiecie.


1. Kogo gonimy, kto wyznacza dzis trendy? - Tesla.

2. Diess, wielki fan EV, przeszedl 5 lat temu do VW z BMW, wszyscy wiemy jak BMW ma sie z EV obecnie.

3. Strategia VW na najblizsze lata - elektromobilnosc i cyfryzacja

4. Najwieksza fabryka aut swiata w Wolfsburgu (blisko milion aut rocznie) ma sie przestawic na elektryki :shock: - tutaj jasno widac skad decyzja --> Gigafactory Berlin Tesli

 

to tylko opinia paru osób :)

ad.1 no pewnie, odpadające kierownice, koła... słaba jakość... już to widzę

ad.2 wiesz czemu VW robi elektryczne a nie Audi, które w koncernie ma pierwszeństwo w nowych technologiach? pomyśl...

ad.4 decyzja powstała znacznie wcześniej niż tesla... niezależnie od Tesli, bo ona nie jest konkurencją dla VW... i powody były całkiem inne...

Opublikowano

Jak kumacie temat gier to zobaczcie na analogie Tesli do CD Projekt. Cyberpunk tez miał być hitem, oczekiwania napompowane, a dostaliśmy wydmuszkę.

Oby to samo nie stało się z Teslą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

50745830048_49c9c2cb9e_o.jpg


Minal rok od rozpoczecia tego watku.

Jezeli chodzi o EV w salonie BMW nic sie nie zmienilo, nadal mamy do kupienia jedynie i3, szkaradne auto segmentu B na rynku od 7 lat :roll:


Tak jak na poczatku roku nawet nie spojrzalbym na Tesle i czekalem na BMW i4 w mojej 330e bo bylem zafiksowany marka - tak wczoraj odebralem w salonie Tesli model 3 Performance - 3,3s do setki, plynnie regulowane AWD, max. predkosc 260km/h, ~450-500km zasiegu po miescie.


Juz 10-minutowa jazda testowa wywraca spojrzenie na tradycyjna motoryzacje, zmienia punkt widzenia jezeli chodzi o osiagi, kulture jazdy czy multimedia/funkcjonalnosc.

Wracajac z jazdy TM3 do spalinowej 3-er czlowiek czuje sie zdegustowany (mowie o cywilnych modelach) :twisted:


Finalnie topowy model 3 w NO wychodzi 215k PLN, w porownaniu do tego jak sie ceni niemieckie premium (i co za to oferuje) to smiesznie malo wg mnie.


Tesla w ostatniej chwili dolozyla w ramach liftingu za friko - pompe ciepla, automatyczny bagaznik, poprawila osiagi i zasieg (lepsza o 5% bateria), dolozyla matrixowe reflektory i akustyczne klejone szyby.


Na marginesie, wycena Tesli na gieldzie w ciagu ostatnich 12 mies zwiekszyla sie 6-krotnie i obecnie jej kapitalizacja jest 12x wieksza od BMW :shock:


Czekam na odpowiedz BMW i jej i4 w przyszlym roku a tymczasem - "umarl krol, niech zyje krol" :norty:

.

Opublikowano
Jak kumacie temat gier to zobaczcie na analogie Tesli do CD Projekt. Cyberpunk tez miał być hitem, oczekiwania napompowane, a dostaliśmy wydmuszkę.

Oby to samo nie stało się z Teslą.

Tak się składa, że akurat tą branże znam znacznie lepiej niż samochody :) Największym problemem Cyberpunka było to, że hype był tak duży, że rozczarowaniem jest cokolwiek, co nie jest absolutnie perfekcyjne.. Oceny Cyberpunka na PC wcale nie są niskie, 71 metacritic, co znaczy gra przeciętnie-dobra. Ale wieźdzmin miał 95 i tego wszyscy oczekiwali :)


Tesla jednak działa całkiem inaczej i to co pisze adamjttk o darmowym FL - raczej to nie był FL, tylko filozofia nowoczesnych marek, aby nie robić dużego FL, tylko ciągłe iteracje zmian - w ten sposób firma jest bardziej "zwinna" i szybciej reaguje na potrzeby rynku. Niestety BMW w tej sferze jest zacofane jak murzyni, bo tam nadal pokutuje filozofia, gdzie FL jest zaprojektowany PRZED premierą modelu w ogóle!!! I zwykle jest jeden FL, na podbicie sprzedaży i potem duży hype i "całkowicie nowym model co 6lat" czy ile tam. Całkowicie nowy... Na siłę udziwniany rezygnacją z ringów, rezygnacją z hofmeister kink, klamkami z d**y, i milionem ledów, bo inaczej nie mają pomysłu, jak podtrzymywać "nowość" modelu. Porsche tego nie robi dla odmiany. U mnie Cayenne 3 np. od ostatniego Cayenne 2 różni się tylko tylnymi lampami z zewnątrz. Środek jest nowy, ale głównie wszedł nowy infotaiment.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Adam, gratulacje, bez chromów wygląda dużo lepiej.

 

Niestety BMW w tej sferze jest zacofane jak murzyni, bo tam nadal pokutuje filozofia, gdzie FL jest zaprojektowany PRZED premierą modelu w ogóle!!! I zwykle jest jeden FL, na podbicie sprzedaży i potem duży hype i "całkowicie nowym model co 6lat" czy ile tam. Całkowicie nowy... Na siłę udziwniany rezygnacją z ringów, rezygnacją z hofmeister kink, klamkami z d**y, i milionem ledów, bo inaczej nie mają pomysłu, jak podtrzymywać "nowość" modelu. Porsche tego nie robi dla odmiany. U mnie Cayenne 3 np. od ostatniego Cayenne 2 różni się tylko tylnymi lampami z zewnątrz. Środek jest nowy, ale głównie wszedł nowy infotaiment.

 

Teraz już też pomału wprowadzają zmiany bez liftu, np usuwają wygłuszenia pod maską, zabierają twardy dysk i dźwięk wydechu na bieżąco z miesiąca na miesiąc produkcji :lol:

Opublikowano

Gratulacje Adam - ciesz się nową zabawką, tym bardziej że urodzinową.

Mnie również wciąż chodzi po głowie TM3 - zdecydowanie po kilkuset kilometrach, zmienia się światopogląd odnośnie EV, tym bardziej, że ulubiona marka niestety, coraz bardziej zniechęca do siebie. (Problemy ze stabilnością przy dużym wietrze, wciąż słaby infotaiment, jakość wnętrza na -, awaryjne V8, itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.