Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Slawomir, zawsze jestes tu mile widziany, z przyjemnoscia sie slucha Twojego punktu widzenia na motoryzacje :cool2:

Szkoda tylko, ze tak malo fotek wrzucasz i ciekawostek np z toru, Twoj garaz az sie prosi o wiecej fame'u :twisted:

 

Zgadzam się w 100% z Adamem :) Mnie np ciekawi jak wygląda kwestia stłuczek czy wypadków na Nürburgring. Przykładowo przyjeżdża ktoś Porsche za 1m i ma kraksę. Czy jakiekolwiek ubezpieczenie wtedy działa? Teoretycznie nie bierze udziału w wyścigach, jest na drodze publicznej (taki status ma podobno ten tor). Sam byłem kilka razy na torach w Polsce motocyklem i kilka razy samochodem i za każdym razem słyszałem, że jak jakaś stłuczka będzie to "każdy dogaduje się prywatnie", bo nie działa ubezpieczenie.


A może udałoby się na Nürburgring rozwiązać spór czy TM3P i M2 to auta sportowe porównując czasy przejazdu. Jako handicap dla tej "lepszej technologii z przyszłości" do czasu nie będziemy wliczać czasów ładowania :P

Niestety nie jestem celebrytykiem, żeby żyć z chwalenia się tym co mam, poza tym co ja, będę konkurować z Waldkiem tutaj? :D


Stłuczki na Nurburgringu to dziwny temat, generalnie z własnej kieszeni zawsze musisz zapłacić za barierki, a co do ubezpieczenia to słyszałem różne opinie, typu Toursten Fahren to jazdy na drodze publicznej, bo na torze obowiązują przepisy ruchu drogowego "teoretycznie", więc niby nie tor, ale to naciągane. W praktyce ubezpieczyciele zawsze odmawiają i można się sądzić, nie wiem czy ktoś to wygrał. Problem jest taki, że trzeba tam wjeżdżać z tablicami na aucie i jest tyle gapiów, że każdy wypadek od razu ma 100 zdjęć, a to ubezpieczyciele wykorzystują skrzętnie. Oczywiście w normalnych krajach są ubezpieczenia od jazdy na torze, tylko to drogo wychodzi.


Co do ustalania czegokolwiek na torze, strzelam że do objechania TM3P wystarczy Golf GTI i wyciągnięcie średniej z pięciu kółek (ok 100km trasy) :lol: :8) Druga sprawa, goniłem kiedyś Kimbexa na Nurburgringu jak jechał jakimś Renault Trophy nowym (czy coś takiego) i ciężko było się za nim utrzymać, bo kierowca i znajomość toru mają ogromne znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wklejalem tu kiedyś porównanie taycana 4s z tm3 performance na torze. Recenzent wspomniał ze pali 1 kWh na kilometr na torze co daje 60-70km zabawy z czego ostatnie kilometry to już przy mizernej mocy. Dodaj do tego nietrzymanie osiągów przy dużym obciążeniu plus niezbyt wytrzymałe hamulce i zapewne mamy odpowiedz dlaczego takich aut próżno szukać w motorsporcie. Jedno, dwa kolka na torze dla zabawy można zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiem skąd się biorą nasze dyskusje i różne zdania, Adam patrzy na BEV całościowo jako technologia, która w wielu krajach się przyjmuje i dla wielu ludzi jest lepsza od spalinowej (mało ważne dla rozwoju technologii jest co na to Polacy). Jest lepsza, bo tańsza w zakupie (dzięki dopłatom), tańsza w eksploatacji, prostsza, darmowe parkingi, buspasy itd. My użytkownicy głównie BMW patrzymy ze swojej perspektywy, przez swój pryzmat, czasem dorzucimy polskiego kowalskiego, którego nie można porównać z Norweskim Kowalskim czy innym Bjørnem :) Ot cala tajemnica :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No tak sa tańsze ze podatnicy najpierw oddadzą rządowi w podatkach a później rząd dopłaci podatnikowi do auta potrącając swoją dole :D


Adam ty nie spij tylko soe zbieraj bo robota czeka, kumple potrzebują wsparcia https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/przykleili-sie-w-salonie-porsche-przegrywaja-z-wlasnymi-organizmami/3znnys7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wklejalem tu kiedyś porównanie taycana 4s z tm3 performance na torze.

Porsche Taycana?

Myslalem, ze porownywali z Octavia 2.0 TDI zgodnie z obiegowa opinia na forum :norty:

 

Wiem skąd się biorą nasze dyskusje i różne zdania, Adam patrzy na BEV całościowo jako technologia, która w wielu krajach się przyjmuje i dla wielu ludzi jest lepsza od spalinowej (mało ważne dla rozwoju technologii jest co na to Polacy). Jest lepsza, bo tańsza w zakupie (dzięki dopłatom), tańsza w eksploatacji, prostsza, darmowe parkingi, buspasy itd. My użytkownicy głównie BMW patrzymy ze swojej perspektywy, przez swój pryzmat, czasem dorzucimy polskiego kowalskiego, którego nie można porównać z Norweskim Kowalskim czy innym Bjørnem :) Ot cala tajemnica :mad2:

Tak Kriss, dobre podsumowanie z grubsza.

Dodam tylko, ze z mojego punktu widzenia/siedzenia:

1. Zwolnienie z VAT czy doplaty sa fajne, ale jak dla mnie elektryki w zakupie w NO moga byc w tej samej cenie co spalinowce - wybieram bez mrugniecia oka EV.

Przymusowy pol godzinny pitstop na autostradzie raz na miesiac/dwa jest dla mnie zadna cena w porownaniu do regularnego tankowania diesla za 8 PLN czy ogolnie wysokich kosztow eksploatacji aut spalinowych (serwis olejowy, hamulce, naprawy mechaniczne). Niekoniecznie nawet mowie o Tesli ktora nie kaze aut serwisowac i nie zdziera $ z Kowalskiego. Porownanie 5-8 lat eksploatacji takiego Taycana do Panamery V8 na 150-200k km bedzie druzgocace dla ICE pod wzgledem $. Mowie o kosztach benzyny, kosztach serwisowania/przegladow, kosztach napraw ktore ida w dziesiatki tys PLN oraz przede wszystkim utracie wartosci wynikajacej z cen czesci zamiennych w ASO oraz usterkowosci. @Slawomir - jak bezawaryjnosc nowych aut/napedow V8 w Porsche, jakas dygresja z pierwszej reki z Caynne? ;)

Inni mowia koszt wallboxa 5k PLN czy co tam, samo elektryczne WEBASTO ktore dostajemy w BEV to koszt 8-10k PLN. Komfort bezcenny.

Oczywiscie, mozna zima snieg skrobac, mozna jezdzic w manualu, mozna i jezdzic autobusem w sumie.

Uzytkownicy 3-er psiocza, gdzie to premium w tej Tesli TM3, a pozniej kierownice przestawiaja wajcha, fotele przestawiaja wajcha, szyby skrobia w rekawiczkach zima a o dachu panoramicznym czy szyberdachu to slyszalo moze 5% Drive recorder? Kupie cos na alibabie i postaram sie nie zaplatac w latajace po kabinie kable ^^

No ale czego sie nie robi dla slynnej "personalizacji" --> "mi to niepotrzebne" :norty: :duh: :duh:


2. Darmowe parkingi/buspasy - przyznam sie, ze nie skorzystalem praktycznie ani razu. Moze w Warszawie w godzinach szczytu to jest problem, w NO za parkingi sie placi w BEV, a korkow nie ma zbyt duzo/malo ludzi/ To nigdy nie byl dla mnie argument za EV. Czesciej korzystam z tych obsmiewanych gier czekajac 10-20 min w aucie.


3. Co do "uzytkownikow BMW" i ich "elitarnosci" (z tego co mam rozumiec). Uzytkownicy BMW (zdecydowana wiekszosc) dzisiaj niczym sie nie roznia praktycznie od uzytkownikow takiego VW, sorry (nie jestem zlosliwy!). Zdecydowana wiekszosc gamy modelowej to 20d czy 30i, te same silniki (moc, konstrukcja) sa dzis praktycznie u wszystkich producentow. 2.0 TSI w Passacie czy Superbie pogoni te 330i w BMW. Uzytkownicy aut z gornej polki (silniki R6 czy V8) to zdecydowana mniejszosc, a trend jest bezlitosny (np Volvo i ich silniki, MB z nowa C63, nowe M135i etc) - za kilka lat nie bedzie niczego innego niz R3/R4+bateria jezeli chodzi o auta spalinowe w mainstreamie, wiem to ja, wie to kazdy kto ma jakiekolwiek pojecie o motoryzacji. Wiec motyw tego kowboja/petrolheada znika z zachodzacym sloncem.

Rozumiem doskonale Ciebie Kriss - jezdzisz M2 i czerpiesz przyjemnosc z kazdego kilometra, rozumiem Slawomira - jazda V12 i tankowanie w 3 min czy innym Ferrari - tu EV poki co raczkuje i dajo malo w zamian. Ale ja patrze bardziej ogolnie, gdzie EV z roku na rok rozpychaja sie lokciami coraz bardziej - Plaid, Taycan, ekskluzywne SUVy, zaraz pickupy, bastion ICE upada, widzi to kazdy golym okiem.

I ok, zamiennikow dla nowej Corolli za 120k PLN nie ma, dla Kowalskiego ktory jezdzi 15 letnim Golfem cena nowych EV w PL tez jest bez znaczenia w sumie, ech czasem sie zastanawiam po argumentach tu na forum kto kupuje te miliony BEV co roku i skad sie biora wzrosty po kilkadziesiat % rok do roku, coraz wiecej tych gadzeciazy/entuzjastow/oszolomow.


PS. Mam jeszcze ciekawa dygresje do rozkminy dla tutejszych specow.

Czy to, ze Tesla dostarcza w pelni wyposazone TM3 w terminie 2-3 mies gdy na takie i4 trzeba czekac nierzadko 12-18 mies jest jakims wyznacznikiem "czy BMW zaspalo"?

Bo juz sie gubie w argumentacji, doposazone i4 M50 to okolice 400k PLN, chetnych na nie w Europie pelno (nie wiedziec czemu, przeciez M440i pod kazdym wzgledem przeciez lepsze i tansze?), BMW na pewno marze ma na nim sowite, a aut NIE MA, w Norwegii centrala wysyla listy przepraszajace i prosi o cierpliwosc klientow zeby nie rezygnowali z zamowien.

Czy Musk mial racje budujac gigafabryki i upraszczajac produkcje do maksimum czy nie mial racji? Marze Tesli w automotive z ostatniego kwartalu to 27%, pole do manewru z obnizkami/promocjami olbrzymie, a ceny zamiast spadac z powodu konkurencji --> rosna. Co wam to mowi o ssaniu na EV? To jest dopiero smutne bo chyba nie wszyscy rozumieja co sie dzieje na rynku motoryzacyjnym a osoby ktore maja to w nosie bo "oni i tak wybieraja ICE" beda bardzo niemile zaskoczone w najblizszych latach :roll:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, Cayenne nie wylądowało na lawecie z powodu usterki, po prostu coś tam uchodziło powietrze na pełnym gazie czasem. Że naprawa sroga i wymiana w ASO bloku całego silnika, cóż, znana jest zależność, im lepsze auto, tym bardziej skomplikowane i awaryjność wzrasta.


Z tymi kosztami niestety raz za razem powtarzasz te same bzdury, pisałem Ci już kiedyś, koszt posiadania X4 przez żonę, czy również X3 w firmie mamy, wynosi przez pierwsze 2-3 lata 0zł jeśli masz 2 komplety kół i sam je zmieniasz, tudzież całoroczne. W tym aucie się przy silniku 2.0 nic nie zużywa w szybkim tempie. Większość wymian wychodzi co 2-3 lata (filtry, oleje, etc). W M2 jak pamiętasz mam 10lat gwarancji i nigdy się tam nic nie popsuło, pomimo upalania na torze, tylko hamulce i opony szły szybko, ale to wiadomo przy takiej jeździe normalka.


A jednocześnie pomijasz lub marginalizujesz ile to problemów miała i ma Tesla z jakością. Raz lepiej, raz gorzej, nigdy nie wiesz na jaką serię trafisz. Raz musisz się liczyć z krzywymi szparami, innym razem z przymarzającymi klamkami. Plus do problemów z BEV trzeba dodać problemy ze stacjami ładowania, bo to jest nieodłączna część użytkowania samochodu. Problemy z stacjami paliw nie istnieją w zasadzie.


Wydaje mi się też, że mylisz skomplikowanie silnika z skomplikowaniem samochodu. Auto to nie tylko silnik i skrzynia, ale tysiące innych elementów. Generalnie fajnie, ze Tesla to upraszcza, ale idzie za tym spadek jakości (np brak przycisków fizycznych).

Edytowane przez Slawomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Myslalem, ze porownywali z Octavia 2.0 TDI zgodnie z obiegowa opinia na forum :norty:

 

Wystarczy kawalek drogi no Warszawa-Gdansk, wystarczy nawet słaby driver i oba auta w Real life zostaną zgniecione przez to tdi. Ktoś kto mieszka na codzień w kraju gdzie jeździ się z prędkością podobna do prędkości rowerzysty niekoniecznie musi to zrozumieć ale Polacy głosują portfelem i to g20d wyjeżdża więcej z salonów niz przykładowo tesli i to pomimo oczekiwania rok.


Podwyżka tesli to bylejakość blad, cena wróciła do normy. Model y performance ma niezmieniona cenę od dnia premiery, jego cena nie rośnie. Model 3 performance podrożał przez 4 lata o 12 procent, także tez stosunkowo niewiele. Pisze o cenach w pl.


Teksty na temat awaryjności, kosztach to już zupełny stek bzdur i odlot. U rodziców była przez 5 lat od nowości x3, później x4 i teraz ze 3 lata już kolejna x4. Jedynie co się przez te wszystkie lata popsuło to klamka z dostępem komfortowym, wymieniona na nowa na gwarancji. X3 i pierwsza x4 była sprzedawana po 5 latach z przebiegiem ponad 100k. W mojej zero awarii. Ponad 80k przebiegu i nawet klocki dalej oryginalne. Dobry kumpel miał dwie 5 f10, x5 i g30 tez zero awarii. Kolejny znajomy najpierw miał f10 teraz od 4 lat jeździ g30 zadowolony, zero awarii. Za to w tesli awarie silników, wyświetlaczy, baterii, komputera to dosyć powszechny temat jesli chodzi o s. Model 3 tez ludzie narzekają no na psujące się szybko klamki.


Koszt przeglądu taycana jest niemały, zapewne wielkiej różnicy nie będzie między taycanem a panamera. Sprzedaż panamera w tym roku wystrzeliła do góry, taycana słabnie. To tak apropo wzrostów.


Problemy z dostarczeniem i4 sa wynikiem braku wybranych komponentów i nie dotyczą tylko tego modelu. Wystarczy popatrzeć na wątek opóźnienia w odbiorze, duże opóźnienia dotyczą tez ice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze



ojojoj, co tu się dzieje, Adam ratuj :mad2: jestem w 8 minucie filmu i juz tyle ciekawostek


1. Piękne 2 ekrany, a na nich zawsze aktualna mapa google :) . Rozumiem, ze do tego nie trzeba elektryka i spalinowe też tak mogą. Tak czy siak, super.

2. Brak dźwięku silnika, tak jak pisałem 4 czy 3 cylindy hmm, może lepiej jaki ich nie ma, w sensie dźwięku.

3. Renault Zoe przejechał 1 000 000 km :cool2: :cool2: :cool2: Brak słów, spalinowy to potrójny, albo podwójny trup by był.

4. W siódmej minucie mozg mi wybuchł jak to Złomnik mówi, musicie to zobaczyć.

5. Opłata na Ionity za 1 KWh - 2,5 korony=1,2 zł, na Tesli 7 koron !!!


Na razie te parę minut mi wystarczy, żeby całkowicie zrozumieć Adama . Ona zyje w innym świecie, świecie elektryków. Ide oglądać dalej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

a dla tych co nie mieszkają w Norwegii, chwila relasku z czym fajnym :cool2:




sorry za "zaśmiecanie wątku", ale ten Rolls od Mansory powala. To są takie momenty, że ja się rozmażę, a o elektryku za cholerę nie mogę...




ha, mam, złotą sentencjeę, która podsumowuje caly wątek 3 letni !!!! jak potrzebuje samochód, to mogę kupić elektryka, ale ja kupuje marzenia, a w nich elektryka nie ma :mad2: :mad2: by Kriss


ależ to pięknie wymyśliłem, zgadzacie się :cool2:

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kriss zanim zaczniesz zachwycać się nad recenzja zorientuj się kto tonjest ten daniel grzyb. Gosciu wypożyczani sprzedaje :D elektryki oraz posiada tesle model s od wielu lat. Krótko mówiąc żyje z tego. Przejrzyj jego kanał i popatrz ile razy reanimował swego trupa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
słonik ja to wszystko wiem, raczej samochodem sie nie zachwyciłem, tylko jak zobaczyłem jak to wygląda w Norwegii to gdzie my jesteśmy...po obejrzeniu filmu wszedłem na cennik Renault, jakbyś nie kombinował to długo te elektryki nie przejdą w PL, jak zrobią w cenie tej corrolli to przejdą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4. W siódmej minucie mozg mi wybuchł jak to Złomnik mówi, musicie to zobaczyć.

52446523824_00cc35e005_o.png


Kriss, tu nie ma co wybuchac, to jest wlasnie elektromobilnosc o ktorej mowie tu od 3 lat :roll:

I nie rozpaczaj, huby ladowarek DC w Polsce beda o wiele wieksze gdy Polacy w koncu zaczna juz kupowac masowo elektryki :cool2:

Ludnosc Polski jest ~7 x wieksza niz Norwegii i bedzie to widac na tego typu MOPach na tej mitycznej autostradzie A1 czy A2 zeby sprostac slonikowej "zmianie turnusu".

I zanim znowu ktos mi wklei filmiki Pertyna ze nie damy rady, ze beda blackouty w pobliskiej wsi i inne tego typu bzdury - uspokajam, damy rade, firmy beda sie jeszcze zabijac o kontrakty jak zwietrza popyt i pieniadz. To wszystko przed nami.


PS. Baaardzo rzadko uzytkownik elektryka zajezdza na taki hub, znakomita wiekszosc nabijanych km u Kowalskiego to wokol komina, takie huby sie odwiedza w dlugiej trasie, na wakacjach, od wielkiego dzwonu. Mam taki hub (18 stanowisk) 15 min od domu i przez 90-95% czasu stoi pusty lub praktycznie pusty (1-2 auta).

 

5. Opłata na Ionity za 1 KWh - 2,5 korony=1,2 zł, na Tesli 7 koron !!!

Az z ciekawosci sprawdzilem.

1. Oplata na SC Tesli to na dzis w Norwegii w godzinach szczytu 8 koron (prawie 4 PLN czyli spooro)

2. Oplata na Ionity w Norwegii to normalnie 7,5-8,4 NOK takze ~to samo co na SC, tyle ze teraz jest jakas promo i podpisujac kontrakt na 12 mies i placac ~100 PLN/mies mamy ladowanie za 2 NOK (niecale 1PLN za 1kWh) - jak ktos duzo sie laduje na ladowarkach DC to super oferta, wiekszosc Norwegow machnie reka bo sie po prostu na ladowarkach DC bardzo rzadko laduje, 500km zasiegu na krajowkach to swiat i ludzie.. :roll:

https://elton.app/post/ionity-ladepakke

 

Na razie te parę minut mi wystarczy, żeby całkowicie zrozumieć Adama . Ona zyje w innym świecie, świecie elektryków. Ide oglądać dalej..

Za kilka lat bedziesz zyl w tym samym swiecie :norty: :cool2:

 

a dla tych co nie mieszkają w Norwegii, chwila relasku z czym fajnym :cool2:

W Norwegii XM kosztuje 971k PLN czyli niecale 4% wiecej niz w PL, to nie kwestia kwoty w cenniku.

Pies z kulawa noga tego nie kupi bo i po co w sumie, jak za polowe tej kwoty jest do kupienia iXM60 :roll:

Za druga polowe mozna kupic Plaida czy G80, chyba lepszy biznes :twisted:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
słonik ja to wszystko wiem, raczej samochodem sie nie zachwyciłem, tylko jak zobaczyłem jak to wygląda w Norwegii to gdzie my jesteśmy...po obejrzeniu filmu wszedłem na cennik Renault, jakbyś nie kombinował to długo te elektryki nie przejdą w PL, jak zrobią w cenie tej corrolli to przejdą

 

To właśnie chciałem powiedzieć. Nie liczą się te „przewagi”. Liczy się cena, a konkretnie laczne wieloletnie TCO. Dopóki w Polsce Octavia TDI będzie miała lepsze, dopóty będzie wygrywać z Tesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błędem było to, że szukaliśmy uzasadnienia, dlaczego miałbym się przesiąść na elektryka, jaka jest ich przewaga. To bez znaczenia, wystarczy, że cena zakupu nie będzie wyższa niż spalinowa i będzie infrastruktura na trasie i 99 % ludzi się przesiądzie. Tu nie ma żadnych czarów, kupowanie marzeń? Chyba z byka spadłem :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kriss to nie jest tylko, to jest aż. Kazdy patrzy na value for money, jak kolego BMFun napisał liczy się CTO. porównywaliśmy tu już ceny wiemy jak jest, szukalismy alternatyw w podobnej cenie dla ice, brak. Co to oznacza? Ze pies z kulawa noga bev się nie zainteresuje. Kupi kilku nawiedzonych uważających się za lepszych od innych. Wystarczy poczytac fora kierowców aut elektrycznych, niektórzy zachowują się jak jacyś nawiedzeni :D Do tego roku jazda przynajmniej była tańsza, na dziś dzień. Ktos kto nie ma się gdzie W domu ladowac po prostu nie kupi. Przypomnijmy Polak średnio jeździ niecałe 9 tysięcy kilometrów rocznie. To przy spalaniu 7 litrow nawet cenie 7 złotych za litr daje jakieś 5 tysięcy. Kupuje nowa kia, toyota czy skoda za 70-150k plus 25 tysięcy za paliwo na 5 lat plus 5 tysięcy na przeglądy.


Adamie ja bym życzył Polsce takich hubów ładowania, zobaczymy jak to będzie. To o czym piszesz ze w Norwegii ze przez większość roku takie huby stoją puste to jest duży problem. Ruch na autostradach ma to do siebie ze jest cykliczny. W wakacje w weekendy sa kilometrowe korki na a1 w jesień szczególnie w tygodniu jest praktycznie pusta. Sens biznesowy montoeania takich hubów przy bardzo drogim prądzie zeby były wykorzystanie kilka razy w roku jest wątpliwy. Każda firma chce zarobić wiec jak już postawi to raczej będzie bardzo drogo albo rak jak ionity czy GreenWay abonament zeby utrzymywać je cały rok.


Adamie przezywasz tu strasznie utraty wartości BMW. Tak samo jest ze zwykłym kolwalskim przeliczy koszt skody, zobaczy ze taniej do bev i popuka się w głowę i powie ze tylko durnie przepłacają. Taka jest przynajmniej reakcja wśród moich znajomych jezdzacycymi pospolitymi markami.


Ja jestem preien ze xm będzie się sprzedawał świetnie. Jest mocny, bardzo drogi i luksusowy. Idealny zeby pokazać się na mieście ze chce i mogę. Tak samo można by napisac o Bentley bentayaga czy lambo urus. Kto to kupi skoro wnętrzności te same co w połowie tańszym rsq8 czy cayenne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
[quote name=W Norwegii XM kosztuje 971k PLN czyli niecale 4% wiecej niz w PL' date=' to nie kwestia kwoty w cenniku.

Pies z kulawa noga tego nie kupi bo i po co w sumie, jak za polowe tej kwoty jest do kupienia iXM60 :roll:

Za druga polowe mozna kupic Plaida czy G80, chyba lepszy biznes :twisted:[/quote]

 

hmm - bo i po co mówi wszystko w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błędem było to, że szukaliśmy uzasadnienia, dlaczego miałbym się przesiąść na elektryka, jaka jest ich przewaga. To bez znaczenia, wystarczy, że cena zakupu nie będzie wyższa niż spalinowa i będzie infrastruktura na trasie i 99 % ludzi się przesiądzie. Tu nie ma żadnych czarów, kupowanie marzeń? Chyba z byka spadłem :mad2:

 

Dokładnie tak. Do tego wniosku doszedłem rozmawiając z ludźmi w Polsce zachęcając do elektryków. Generalnie większość jest nawet „za” tyko głosują swoim portfelem i kupują Skodę Octavię, która jest pod wieloma względami gorsza od Tesli, ale te elementy są mniej znaczące niż ekonomia. Parafrazując znane stwierdzenie, dla większości Kowalskich najważniejsze są tylko 3 rzeczy: ekonomia, ekonomia i ekonomia :) potem dopiero jest prestiż, dynamika itp które tez są ważne.



Wystarczy dla większości z tych ludzi ze elektryki zrównają się już cenowo z ICE i wtedy na nie przejdą, bo wielu uwaza dzięki mediom ze taki jest kierunek, ale do zrównania w Polsce jest bardzo daleka droga.


Ekonomia wbrew pozorom tez jest ważna w bogatszych krajach, a moc już nie tak bardzo. Bo inaczej w x5 czy innych 5kach silnik 30d nie byłby jednym z najpopularniejszych silników a zamiast nich jezdzilyby same 40d czy m50d które są lepsze.


Adam, nie odpisałeś mi jakich argumentów mogę wg Ciebie w Polsce użyć żeby zachęcić choćby do jazdy testowej bev? Mam wrażenie ze dla wielu ludzi spojrzenie w cenniki jest wystarczającym argumentem żeby się na taka jazdę nie wybrać, bo dla funu tego nie zrobią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do cen to x1 z najmocniejszym 2.0 dieslem kosztuje tyle co ix1 z o wiele lepszymi parametrami

 

Sprawdziłem konfigurując pod żonę bogatsza opcje i jak nie kombinuje to iX1 wychodzi ok 300k, a 20d 250k. Oczywiście zakładając bogatsze wyposażenie, a z salonów wyjeżdża mnóstwo 18i z uboższym wyposażeniem gdzie różnica będzie sięgać 100k do iX1. Ekonomia w Polsce znów wygra z „przewagami” bev.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Różnica w aucie 100k to różnice około 2500zl w samej cenie ubezpieczenia. Moja zona robi około 3 tysięcy rocznie. Za sama różnice w cenie ubezpieczenia ma benzynę za free rozłożona na raty :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://e.autokult.pl/to-on-wprowadzi-lamborghini-w-ere-aut-elektrycznych-rouwen-mohr-powiedzial-mi-wszystko-o-supersamochodach-na-prad,6825822091377568a


Czuje ze w praktyce to podłączenie się pod tren ev żeby mieć model ev i v12 do wyboru dla klientów.


„Nie zrozum mnie źle – jestem absolutnym petrolheadem! Kocham motoryzację w tradycyjnym wydaniu. Nie cieszę się z obrotu spraw, który nastąpił. Jednak tam, gdzie inni w obecnych zmianach społecznych czy politycznych widzą zagrożenie, ja widzę szansę.”

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja jestem preien ze xm będzie się sprzedawał świetnie. Jest mocny, bardzo drogi i luksusowy. Idealny zeby pokazać się na mieście ze chce i mogę.

Zupelnie jak VW Phaeton swego czasu :cool2:

 

Adam, nie odpisałeś mi jakich argumentów mogę wg Ciebie w Polsce użyć żeby zachęcić choćby do jazdy testowej bev? Mam wrażenie ze dla wielu ludzi spojrzenie w cenniki jest wystarczającym argumentem żeby się na taka jazdę nie wybrać, bo dla funu tego nie zrobią.

To zalezy kogo nawracasz :cool2:

Jezeli Kowalskiego idacego po nowa Corolle za 120k PLN --> nie mam argumentow, ekonomiczniej brac benzyne/hybryde i zadne argumenty nie przekonaja do BEV w PL na dzis.

Jezeli Kowalskiego idacego po nowe A4/3-er/X1/X3/Q5 etc za 250-300k PLN --> wystarczy jazda testowa BEV i odpowiedni mix potrzeb (realnych)

 

Ciekawa lektura, dzieki, @Kriss --> przeczytaj, moze nie do konca wszystko stracone jezeli chodzi o emocje i marzenia ;)


Nie wiem czy dobrze zrozumialem jego tok myslenia ale wyglada na to, ze Musk ze swoim Plaidem generalnie zakonczyl wojne na osiagi wsrod aut.

Tzn jezeli za 650k PLN dostajesz ~2s do setki i cwiartke w ~9s to marki stricte sportowe nie beda mialy tutaj duzo wiecej do zaoferowania i zacznie sie zwracac uwage bardziej na ograniczenie masy, fun z jazdy, zachowanie na torze, emocje, luksus i inne niuanse. Z korzyscia dla klienta.

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To zalezy kogo nawracasz :cool2:

Jezeli Kowalskiego idacego po nowa Corolle za 120k PLN --> nie mam argumentow, ekonomiczniej brac benzyne/hybryde i zadne argumenty nie przekonaja do BEV w PL na dzis.

Jezeli Kowalskiego idacego po nowe A4/3-er/X1/X3/Q5 etc za 250-300k PLN --> wystarczy jazda testowa BEV i odpowiedni mix potrzeb (realnych)

 

Ale tutaj nadal będzie różnica 50-100k. Za duża jak na ta klasę, a wady elektryka (trasy) bardziej ciążą niż jego zalety zachęcają. Zrób może eksperyment i weź z otomoto jakaś popularna (nie niszowa) konfiguracje któregoś z wymienionych przez Ciebie modeli i pokaz porównywalnego jeśli chodzi o wyposażenie i klasę elektryka. Pokaż takiego bev dla którego różnica będzie wyraźnie mniejsza niż 50tys, które w tej klasie cenowej uważam za zaporowe. Bo jak słonik zauważył to różnice w koszcie eksploatacji pokryje różnica 1.5-3tys za ubezpieczenie rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do cen to x1 z najmocniejszym 2.0 dieslem kosztuje tyle co ix1 z o wiele lepszymi parametrami

 

Którymi? Zasięgiem? Czasem ładowania/tankowania? ;) Tańsza wyższa moc to są te zalety elektryków, ktore niestety nie pokrywają ich wad, dlatego ludzie nie porównują przy decyzji o wyborze aut tej samej mocy. W czasach świetności Subaru Impreza wrx ludzie przychodzili do salonów po zwykle 2.0gx 125KM i byli zadowoleni, wiec na codzień moc nie jest najważniejsza, szczególnie dla kogoś kto patrzy na ekonomie.


Adam przed Tesla m3 perf nie jeździł 500km samochodami tylko dieslami/hybrydami 252KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.