Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

@rkmi09 po co komu takie [bAD] w aucie? :D :)

 

Też się właśnie zastanawiam, chyba będę grał podczas ładowania w swoim garażu. :D


A tak na poważnie to może skorzystają dzieci podczas przerwy w podróży na ładowanie.


Pytanie tylko ile trzeba będzie za to zapłacić...

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
z 72 gr na 1,28 żł za prąd z wszystkimi opłatami w 2023 r, nie ma tragedii :)

https://globenergia.pl/ceny-pradu-w-2023-r-wiemy-jaka-bedzie-wysokosc-rachunku-za-prad-w-2023-r/

Czyli Nowak dolozy ~100 PLN miesiecznie do ladowania swojego elektryka, a w miedzy czasie Kowalski dolozy ~300 PLN do zatankowania swojego diesla.


https://kielce.naszemiasto.pl/ceny-paliw-wystrzelily-diesel-juz-ponad-8-zlotych-za-litr/ar/c1-9035981


Tak w ogole Kowalski jezdzacy ~15kkm rocznie, zarabiajacy wg mediany wynagrodzen w PL 4200PLN netto - wydaje ~20% swojej pensji na tankowanie swojego auta :duh: :duh:

 

A to dopiero niespodzianka, skad oni na taki genialny pomysl wpadli, glowe bym dal obciac, ze jakas inna firma juz cos podobnego wprowadzila :norty: :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie raz mówiłem, że Polacy to biedny naród...


a tymczasem w bogatym Państwie...

Tesla Model Y wyprzedza Golfa. Samochody elektryczne we wrześniu 2022 stanowiły w Niemczech 19,7 procent rynku


https://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-y-wyprzedza-golfa-samochody-elektryczne-we-wrzesniu-2022-stanowily-w-niemczech-197-procent-rynku/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Biedny naród jak tu często padało, a tych elektryków przybywa. Rozglądając się dookoła gołym okiem widac ze ich przybywa. Wolno, ale jednak.


Chcialem obalić mit w artykule ze infrastruktura w PL się rozwija. wchodzę w apke GreenWay żeby zobaczyć jak trasa nad morze (Waw-3city) i czy postawili jakieś 90kW po drodze a tu na trasie przybyło kilka 200kW i 100kW! Rok temu byłem elektrykiem nad morzem i z szybkich 100kW+ były 2xionity dopiero otwarte i 1xOrlen 100kW. Muszę powiedzieć ze szacun. Chyba przejadę się znowu w ramach testu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://elektrowoz.pl/ladowarki/zmiana-od-dzis-jasne-stawki-na-superchargerach-w-zaleznosci-od-pory-dnia-poza-szczytem-placimy-mniej-ale-szczyt-trwa-dlugo/


Nie wierzę, że w Norwegii takie zjawisko występuje jak w Polsce, że ludzie odchodzą od ładowania "na mieście" swoich samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem obalić mit w artykule ze infrastruktura w PL się rozwija. wchodzę w apke GreenWay żeby zobaczyć jak trasa nad morze (Waw-3city) i czy postawili jakieś 90kW po drodze a tu na trasie przybyło kilka 200kW i 100kW! Rok temu byłem elektrykiem nad morzem i z szybkich 100kW+ były 2xionity dopiero otwarte i 1xOrlen 100kW. Muszę powiedzieć ze szacun. Chyba przejadę się znowu w ramach testu :-)

Trasa nad "morze" z Warszawy to również S7, a tam raczej dramat z szybkimi ładowarkami, których nie ma wcale.

Planując trasę należy założyć, że się zacznie w domu, a zakończy w jakimś centrum handlowym :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chcialem obalić mit w artykule ze infrastruktura w PL się rozwija. wchodzę w apke GreenWay żeby zobaczyć jak trasa nad morze (Waw-3city) i czy postawili jakieś 90kW po drodze a tu na trasie przybyło kilka 200kW i 100kW! Rok temu byłem elektrykiem nad morzem i z szybkich 100kW+ były 2xionity dopiero otwarte i 1xOrlen 100kW. Muszę powiedzieć ze szacun. Chyba przejadę się znowu w ramach testu :-)

Trasa nad "morze" z Warszawy to również S7, a tam raczej dramat z szybkimi ładowarkami, których nie ma wcale.

Planując trasę należy założyć, że się zacznie w domu, a zakończy w jakimś centrum handlowym :roll:

 

Na s7 GreenWay słabo. Kwitnięcie na 50kW do przyjemnych nie należy, ale sytuacje ratują 3 ładowarki Orlen 100kW sensownie rozmieszczone, wiec nie jest źle przy założeniu ze działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na s7 GreenWay słabo. Kwitnięcie na 50kW do przyjemnych nie należy, ale sytuacje ratują 3 ładowarki Orlen 100kW sensownie rozmieszczone, wiec nie jest źle przy założeniu ze działają.

Na Orleny akurat nie patrzę, dla mnie ta sieć nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

a tymczasem w bogatym Państwie...

Tesla Model Y wyprzedza Golfa. Samochody elektryczne we wrześniu 2022 stanowiły w Niemczech 19,7 procent rynku


https://elektrowoz.pl/auta/tesla-model- ... ent-rynku/

 

@kriss33 czytaj tez to co napisane drobnym drukiem. Tesla wydaje auta glownie raz na kwartal (tak przychodzi transport z Chin) stad co 3 miesiace na smieziowozie pojawiaja sie takie hity. W praktyce wyglada to tak:

 

Top 20 Top-Selling Car Models in Germany in 2022 (First Semester)

The 20 best-selling car models in Germany during the period January to June 2022 according to the KBA were:


Brand Model Jan-June 2022 Jan-June 2021

1 VW GOLF 42,963 54,369

2 VW T-ROC 27,129 29,973

3 VW TIGUAN 24,714 36,505

4 OPEL CORSA 24,576 26,329

5 FIAT 500 20,578 15,751

6 VW PASSAT 20,403 30,664

7 MINI MINI 19,833 22,761

8 VW TRANSPORTER 18,493 17,738

9 BMW 3ER 18,204 23,511

10 AUDI A3, S3, RS3 17,904 18,138

11 MERCEDES C-KLASSE 17,345 12,963

12 VW T-CROSS 16,751 16,592

13 SEAT / CUPRA FORMENTOR 16,672 New

14 MERCEDES GLK, GLC 15,476 14,883

15 FIAT DUCATO 15,054 25,776

16 FORD KUGA 14,286 15,695

17 SEAT LEON 14,100 16,218

18 TOYOTA YARIS 13,822 –

19 AUDI A4, S4, RS4 13,401 15,834

20 OPEL MOKKA 13,220 –

 

brak tesli w top 20 sprzedawanych aut. https://www.best-selling-cars.com/germany/2022-half-year-germany-best-selling-car-brands/


@BMFun ponoc dosyc czesto nie dzialaja. Z greenway za to zawsze mialem jakies problermy na cale 3 ladowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@BMFun ponoc dosyc czesto nie dzialaja. Z greenway za to zawsze mialem jakies problermy na cale 3 ladowania.

 

To ja mam to szczęście ze na kilkadziesiąt ladowan moich i żony, problem ze nie odpaliło za pierwszym razem było może kilka w tym połowa z karta BMW. Nigdy nie zdażyło mi się odjechać z pusta bateria. Fakt na początku jest zabawa żeby się przyzwyczaić i poinstalowac wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@kriss33 czytaj tez to co napisane drobnym drukiem. Tesla wydaje auta glownie raz na kwartal (tak przychodzi transport z Chin) stad co 3 miesiace na smieziowozie pojawiaja sie takie hity. W praktyce wyglada to tak:

Top 20 Top-Selling Car Models in Germany in 2022 (First Semester)

The 20 best-selling car models in Germany during the period January to June 2022 according to the KBA were:

Brand Model Jan-June 2022 Jan-June 2021

1 VW GOLF 42,963 54,369

2 VW T-ROC 27,129 29,973

3 VW TIGUAN 24,714 36,505

4 OPEL CORSA 24,576 26,329

5 FIAT 500 20,578 15,751

6 VW PASSAT 20,403 30,664

7 MINI MINI 19,833 22,761

8 VW TRANSPORTER 18,493 17,738

9 BMW 3ER 18,204 23,511

10 AUDI A3, S3, RS3 17,904 18,138

11 MERCEDES C-KLASSE 17,345 12,963

12 VW T-CROSS 16,751 16,592

13 SEAT / CUPRA FORMENTOR 16,672 New

14 MERCEDES GLK, GLC 15,476 14,883

15 FIAT DUCATO 15,054 25,776

16 FORD KUGA 14,286 15,695

17 SEAT LEON 14,100 16,218

18 TOYOTA YARIS 13,822 –

19 AUDI A4, S4, RS4 13,401 15,834

20 OPEL MOKKA 13,220 –

brak tesli w top 20 sprzedawanych aut. https://www.best-selling-cars.com/germany/2022-half-year-germany-best-selling-car-brands/

 

Fajne dane, takie nieaktualne ^^

Argumentacja z Chinami tez juz nieaktualna bo stamtad importuja juz tylko wersje LR, bo P. jest juz robiony pod Berlinem i dostarczany na biezaco, nie kwartalnie.

W samym wrzesniu sprzedalo sie prawie 10k sztuk, do konca roku Tesla planuje sprzedac w Niemczech ~80k szt, z czego ponad polowa to bedzie TMY.

Do konca roku TMY trafi do ~top5 modeli w DE na luzie.


I teraz retrospekcja 2-3 lata temu smiechy chichy jaka to Tesla wydmuszka i startup przepalajacy kase.

2-3 lata pozniej, sprzedaz ponad 1 milion aut rocznie a w Niemczech managerka legacy moto ma zagwozdke bo produkcja w GigaBerlin tylko przyspiesza ^^

https://insideevs.com/news/615021/tesla-targets-huge-ev-sales-germany-giga-berlin/

https://insideevs.com/news/613779/tesla-giga-berlin-2000cars-week/

 

@BMFun ponoc dosyc czesto nie dzialaja. Z greenway za to zawsze mialem jakies problermy na cale 3 ladowania.

To ja mam to szczęście ze na kilkadziesiąt ladowan moich i żony, problem ze nie odpaliło za pierwszym razem było może kilka w tym połowa z karta BMW. Nigdy nie zdażyło mi się odjechać z pusta bateria. Fakt na początku jest zabawa żeby się przyzwyczaić i poinstalowac wszystko.

 

Niemozliwe, nie mozna tak mowic, przeciez slonik, praktyk elektromobilnosci, ladowal sie 3 razy na GW rok czy dwa lata temu wiec napisze w tym watku jeszcze kolejnych 2 tysiace postow jak to ladowarki nie dzialaja, "prad" jest po 3 PLN a na autostrady nie da sie wjechac EV bo po 30 min bateria pusta :norty: :norty:

A tymczasem u naszych niemieckich sasiadow co piata osoba kupujaca nowe auto wybiera juz elektryka :cool2:

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie sytuacja wygladala tak:

1. Okolo 2 lata temu gdansk wrzeszcz galeria metropolia. Podjezdzam IX3, mam apke wszystko podlaczam do ladowania a tu nie startuje. Mysle sobie OK, sprobuje jeszcze raz. Probuje wyjac wtyczke i.... nie moge jej wyjac :duh: 15 minut mocowania sie ze wtyczka, poddalerm sie telefon na infolinie (duzy plus ze pomimo weekendu dosyc szybko ktos odbiera), babeczka zrestartowala zdalnie ladowarke i .. dalej nic. Zaproponowala zamknac pilotem i otworzyc auto. Pomoglo, dalej poszlo bez problemu.


2. Z rok temu taycanem podjezdzam na A1 do ladowarki a ona zdechla, pojechalem dalej.


3. W te wakacje greenway pod ikea gdansk, pacjend ID3. Notabene byla zajeta (jakis id4 chyba gtx sie ladowal). Po pol godzinki widze na apce ze juz wolna, gonie wiec do auta, niestety pacjent nadal stoi z podlaczonym kablem. Patrze na ekran, nie laduje sie wiec go wypinam i podlaczam moje auto. Odpalam, ladowanie sie nie zaczyna. Wkurw mnie wzial mega bo juz do domu chcialem wrocic, no ale dobra dzwonie na infolinie. Standardowa prodedura babeczka restartuje ladowarke, przy okazji sie dowiaduje, ze pomimo iz mam apke i wszystko wyglada ok moje konto wygaslo no ale je uaktywnila. Niestety po restarcie ladowanie dalej sie nie rozpoczyna. Babeczka mnie informuje, ze widzi ze jakas sesja ladowania jest rozpoczeta(nie moja), ze ona nic wiecej nie moze zrobic, i radzi mi poszukac innej... Ikea jest przy obwodnicy, do miasta nie chce w te korki juz wracac a pozostaly moj zasieg to niecale 30km... Mysle poczekam chwile, moze ruszy. Po jakis 5 minutach ladowanie wystartowalo i szczesliwy pobieglem polatac po sklepach. Niestety moje szczescie nie trwalo dlugo, po 23 minutach wyskoczyl jakis blad, udalo sie zaladowac cale 17,39kwh w 23 minuty. Wk.... wrocilem do auta majac go kompletnie dosc, wsiadlem i stwierdzilem jade do domu, najwyzej dealer go laweta sobie sciagnie z drogi jak gdzies stanie. Na szczescie na pierwszym orlenie ladowanie rozpoczelo sie w miare bezproblemowo (tutaj sadzac po ilosci narzekan na orleny na grupie fb chyba mialem duze szczescie), doladowalem tyle ile trzeba i wrocilem do domu. W oczy rzuca sie jeszcze jedna bardzo wazna rzecz. W kazdym punkcie jest praktycznie tylko jedno zlacze CCS. Na orlenie przy autostradzie bylo kilkadziesiat\kilkaset ludzi i samochodow a zlacze tylko JEDNO. Do tego jest przy samym wjezdzie na stacje, do takiego mcdonalda jest kilkaset metrow i trzeba przeciac droge dojazdfowa na stacje/mcdonald co tez zbyt bezpieczne z malymi dziecmi nie jest.

 

W samym wrzesniu sprzedalo sie prawie 10k sztuk, do konca roku Tesla planuje sprzedac w Niemczech ~80k szt, z czego ponad polowa to bedzie TMY.

 

tiaa, statystycznie najwiecej sprzedaje sie long range vs performance, ktore przychodza raz na kwartal. We wrzesniu w tesli bylo wciskanie aut aby tylko zrobic wynik. Nawet w Polsce pojawily sie dostepne od reki dla klientow gotowkowych. Backlog sie zmniejsza dosyc szybko a to znaczy ze 1-2 miliony to jest ilosc jaka rynek jest w stanie wchlonac. Wez tez pod uwage ze przez ostatnie lata tesla wchodzila na nowe kontynenty/kraje/rynki a na dzis dzien sprzedaje i dostarcza auta juz na prawie calym swiecie

 

Model Y

Szacowany termin dostawy: lis 2022 - sty 2023

 



ten termin jest taki sam od ponad polowy roku, praktycznie zaraz model y bedzie od reki dostepny.


edit: model 3 performance jzu jest od reki praktycznie

 

Model 3

Szacowany termin dostawy: lis - gru 2022

 

A tymczasem u naszych niemieckich sassiadow co piata osoba kupujaca nowe auto wybiera juz elektryka :cool2:

 

Dalem zestawienie sprzedazy aut z pierwszego polrocza. W top 20 zadnego aletryka ale 20% sprzedazy aut to elektryczne, dobre. Jak zwykle elektromobilne pudelki po szalonym wydawaniu aut na koniec kazdego kwartalu przez tesle raz na 3 miesiace wypisuja bzdury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chłopaki jakie znaczenie ma sprzedaż elektryków w Niemczech? To, że Niemiec z łatwością kupuje nowe auto za 300 tys zł, ma się nijak do Polaka. Za ile Polacy kupują nowe auta i ile jest w tym elektryków?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z artykulu podlinkowanego przez Adama

Tesla sold nearly 25,000 vehicles in Germany between January and August, representing a boost of about 37 percent year over year. Still, Tesla only has a 1.5-percent market share in the country’s overall auto market, with a roughly 16.5-percent market share in the battery-electric vehicle sector.

 

Tesla w niemczech od stycznia do konca sierpnia ma udzial w rynku na poziomie 1,5% takze to nie jest prawda, ze Niemcy rzucili sie na elektryka tej formy. Owszem sprzedaje sie dobrze ale bez solidnych redukcji cen nie przebije sie do top.

 

Still, the goal is ambitious and Tesla remains a luxury brand in Germany with the Model Y costing about €70,000 ($68,652) compared to the average car price of €38,000 ($37,268), according to Statista.

 

W tym samym artykule, srednia cena sprzedawanych aut w Niemczech to jest polowa ceny tesli model y. Przeloz to sobie na Polske. Wniosek jest jeden. Jesli tesla chce sprzedac wszystko co bedzie produkowac w berlinie po wzroscie produkcji do 200-500 tysiecy sztuk rocznie to cena musi pojsc conajmniej o polowe w dol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie sytuacja wygladala tak:

Wygladala to tak jak napisalem, byles 3 razy w zyciu na GW przez ostatnie 2 lata, z 3 roznymi demowkami, nie umiejac za bardzo obslugiwac ich GUI czy aplikacji GW.

Na koniec czesciowo jednak przyznam Ci racje, tzn "ladowac" auto na GW czy jakiejkolwiek innej ladowarce DC powinna umiec nawet 80 letnia babcia i powinno to wygladac tak jak na SC Tesli --> podjezdzasz, wkladasz wtyczke, idziesz na kawe, wyjmujesz wtyczke, odjezdzasz. Nic wiecej Cie nie powinno interesowac, wszelkie szarganie sobie nerwow bo cos nie dziala jest absurdalne.

Wszelkie interakcje z "apkami", dzwonieniem na infolinie, szarpaniem sie z kablem to jakas kwadratura kola i anty-postep.

Tesla robi to dobrze, reszta poki co nie rozumie badz rozumie ale nie potrafi technologicznie dorownac (poki co jednostkowe przypadki plug&charge na Ionity z Taycanem czy Mach-e, w powijakach niestety)

I nie trzeba byc fanbojem Tesli zeby zauwazac takie rzeczy - technologia musi byc PROSTA W UZYTKOWANIU, tylko wtedy ma szanse byc popularna.

 

Backlog sie zmniejsza dosyc szybko a to znaczy ze 1-2 miliony to jest ilosc jaka rynek jest w stanie wchlonac.

Oczywiscie, ze jest skonczony zbyt na auta za ~300k PLN.

W dniu, w ktorym rynek sie nasyci zacznie sie promowanie tanszej wersji SR z mniejsza bateria i gorszymi osiagami a na koniec wjedzie wersja miejska "mini", taki odpowiednik T-Roca za 150-200k PLN ktory bedzie modelem budzetowym. Tyle ze zanim rynek sie nasyci minie pewnie jeszcze kilka ladnych lat.

 

Model Y

Szacowany termin dostawy: lis 2022 - sty 2023

ten termin jest taki sam od ponad polowy roku, praktycznie zaraz model y bedzie od reki dostepny.

edit: model 3 perormance jzu jest od reki praktycznie

Model 3

Szacowany termin dostawy: lis - gru 2022


Hehe, nie ma to jak pluc na zaradnego producenta, ktory pomimo covidow, wojny czy problemow z polprzewodnikami potrafi produkowac masowo auta i je dostarczac od reki.

Gdy na i4 trzeba czekac 12-24 mies pomimo tego, ze producent staje na glowie, robi "restrykcje" na wyposazenie etc


Wspomnij moje slowa - za 2-3 lata BMW bedziesz kupowal online dokladnie tak samo jak Tesle, prawdziwa skore bedziesz wspominal z nostalgia, bedziesz mial do wyboru 5 kolorow i 2-3 linie predefiniowanego wyposazenia.

Albo BMW sie dostosuje do nowej rzeczywistosci albo podzieli los Alfy Romeo czy Volvo i zostanie kupione przez Chinczykow za garsc drobnych.

I chetnie przypomne Ci ten post za jakis czas :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adamie zobaczymy za 2-3 lata kto mial racje :D . Ja oczywiscie doceniam starania tesli i umiejetnosc dostarczania duzej ilosci aut i wcale nie pluje na terminy. Patrze na to czysto pragmatycznie i jesli sie one skracaja to dla mnie znak, ze podaz przekracza popyt. Apropo standard range to jest on juz chyba proponowany w Europie: https://uk.motor1.com/news/606805/tesla-model-y-rwd-europe-launch/

Co do kolorow i reszty, to moze tak bedzie w plebejskich markach. Popatrz na oferte elektrykow mercedesa, dalej jest przepych, bogaty wybor kolorow w tym indywidualne. Tym sie wlasnie odroznia premium od reszty. Podam ci prosty przyklad. Jak zawsze bylem przeciwnikiem drewna w srodku, wolalem metal tak w nastepnym aucie mi sie marzy matowe jasne badz szare drewno. Ostatnio ogladalem tak wyposazona 5, wyglada to pieknie, do tego byla w cudownym zgnilo zielonym kolorze i jasno berzowa tapicerka. jesli bmw przestanie mi takie rzeczy proponowac to po prostu zmienie auto, ale nie sadze. Popatrz na nowe XM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Backlog Tesli sie zmniejsza imho nie ze wzgledu na spadek zainteresowania marka czy elektrykami a ze wzgledu na zblizajaca sie ogolnie recesje.

W momencie gdy ze wzgledu na stopy procentowe kredyt za mieszkanie rosnie Ci x2 to zakup nowego elektryka odkladasz w czasie, sama Tesla (popyt na nia) nie ma z tym za duzo wspolnego imho.

Zarowno FED jak i EBC planuja nadal podwyzszac stopy, przeklada sie to bezposrednio na ceny kredytow/leasingow na auta, tak sie tlamsi inflacje, Ameryki nie odkrywamy.

No chyba ze totalnie jestem w bledzie i pokazesz mi jakies dane ze backlog Tesli sie zmniejsza a VW czy BMW zwieksza bo robia lepsze elektryki, chetnie poczytam i odszczekam :cool2:


2. Co do "premium" BMW, gadalismy o tym setki razy, umieszczasz sobie definicje premium w wygodnym dla Ciebie miejscu.

Czy nietaktem jest w marce premium prosic o np. elektrycznie sterowana kierownice w 3-er/i4? O elektryczna klapke ladowania?

Czy nietaktem jest w marce premium prosic o skorzana brazowa tapicerke (koniak) bez koniecznosci kupowania foteli "M" (preferuje sportowe)?

W 1-er F20 za 200k PLN miales na boga zaglowki w fotelu, ktorych sie nie dalo regulowac przod/tyl, bo takie luksusy byly zarezerwowane od serii 3-er wzwyz :duh:

W iX3 masz calych 6 kolorow nadwozia do wyboru (4 jezeli nie wezmiesz bogatszej linii wyposazenia) oraz 2 rodzaje felg.

Jaka to personalizacja?


XM to dla mnie zaden przyklad bo tych aut sie sprzeda symboliczne ilosci, firma z ugruntowana pozycja jak BMW moze sobie takie auta klepac na uboczu, poprzez oddzialy 3-rd party, rownie dobrze z tapicerka z aligatora afrykanskiego czy kangura australijskiego jak sie znajda chetni klienci. Nie ma to wplywu na mainstream zadnego.


Pozyjemy zobaczymy, ja jak widze jak BMW np wprowadza gry do swojego GUI to mam tylko polewke bo to przeciez slepiec juz nawet widzi, ze podazaja tylko z pochylona glowa za liderami rynku :cool2:

Za jakis czas znikna tez pewnie liczniki przed kierowca jak w TM3, to dopiero bedzie prawdziwy skowyt ^^

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spojrzyj na ostatnie premiery najtanszych aut np x1. Skory sa? sa, ilosc kolorow? ano 12, ilosc felg? 7.


Co do gier. To jest poniekad bonus korzystania z platofrmy linux/android. Calkowicie beznadziejny i zbedny gadzet.


Recesja dodatkowo przychamuje sprzedaz, tu swieta racja. Sam jak widze oferty leasingu z samymi odsetkami na poziomie 2-5k miesiecznie czuje sie lekko zniesmaczony. Te pieniadze mona wiele przyjemniej wykorzystac ale przeczytaj artykul ktory sam podlinkowales. Juz przed recesja srednia cena sprzedawanych aut w takich Niemczech to jest polowa ceny Y. Sprzedaz calej planowanej produkcj iw Berlinie przy takich cenach nie ma prawa sie udac. Juz nawet na forum facebookowym tesli wieszcza spadek cen po nowym roku. Spjrz tez co sie dzieje z cenami chipow. Ceny leca przez zmniejszony popyt. Do tego zaraz dojda uruchomienia fabryk ktorych budowy zostaly rozpoczxete na skutek ich braku. Wszelkie znaki na niebie mowia ze ceny pojda w dol. Tak ja to widze.


Rezultat geniuszu braku zegarow widac tu: https://pl.aliexpress.com/item/1005004747563171.html?_randl_currency=PLN&_randl_shipto=PL&src=google&src=google&albch=shopping&acnt=708-803-3821&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&albagn=888888&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&albcp=16746807119&albag=138930958310&trgt=1699161401887&crea=pl1005004747563171&netw=u&device=c&albpg=1699161401887&albpd=pl1005004747563171&gclid=Cj0KCQjwy5maBhDdARIsAMxrkw0VEJy_kQfYfyebBBf390DMohiK-vZVxAe3Q_95WD8HJK2D8Fat2pgaAtPjEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&aff_fcid=5336eb62bb4d4fefb011bf9ede5599c0-1665570038922-02946-UneMJZVf&aff_fsk=UneMJZVf&aff_platform=aaf&sk=UneMJZVf&aff_trace_key=5336eb62bb4d4fefb011bf9ede5599c0-1665570038922-02946-UneMJZVf&terminal_id=42767d83c3f6457b86cf1c43db5c5467&afSmartRedirect=y&gatewayAdapt=glo2pol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spjrz tez co sie dzieje z cenami chipow. Ceny leca przez zmniejszony popyt. Do tego zaraz dojda uruchomienia fabryk ktorych budowy zostaly rozpoczxete na skutek ich braku. Wszelkie znaki na niebie mowia ze ceny pojda w dol. Tak ja to widze.

--> 1 USD to dzis 5 PLN

--> FED ciagle podnosi stopy procentowe, dolar sie dalej umacnia

--> W Polsce inflacja rzedu ~20% i wciaz rosnie, rzad nawet nie mysli o cieciu wydatkow, wrecz przeciwnie


Ceny produktow importowanych maja wg Ciebie pojsc w dol? :norty:


Na dzis TMYP kosztuje w US 350k PLN, bez podatku

W PL TMYP kosztuje 330k PLN (wliczajac 23% VAT)


Imho wcale sie nie zdziwie jak po nowym roku bedziemy mieli podwyzke TMYP o ~30k PLN :cool2:


PS. Artykul z rana, na czasie ;)

https://www.bankier.pl/wiadomosc/MFW-inflacja-w-Polsce-bedzie-najwyzsza-w-Europie-8421390.html


52422880320_4acaa2165c_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i zobacz inflacja w Polsce taka wielka a audi daje 17% rabatu na niektore modele gdzie jeszcze kilka miesiecy temu nie chcialo dac nawet polowy :D Dolar juz kiedys byl po prawie 5 zlotych. Jak sa zawirowania zawsze sie umocna znacznie bo kapital ucieka z rynkow wschodzacych do bezpiecznych przystani typu dolar, frank. Po pewnym czasie raczej spadnie.


Posluchaj jeszcze Turka z HRE investment o tylko drozejacych mieszkaniach. Tymczase mnajwiekszy deweloper na pomorzu robi promocje 10% :D https://www.eurostyl.com.pl/pl-pl/trojmiasto/oferty-specjalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nowe M2 wazy 230kg wiecej od F80 M4 :norty:

To tak jakby do poprzedniej M4 wsadzic 3 doroslych chlopow :duh:

Na szczescie mozna kupic pakiet "M Race Track" za jedyne 53k PLN, zawarty w nim karbonowy dach obnizy wage auta o 6kg :norty:


52424979763_749373707b_o.png


52424460411_37724ef384_o.png

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.