Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie, luzik, nowa fabryka, nowe maszyny odlewnicze, nowi pracownicy - z pewnoscia wady wieku dzieciecego moga sie pojawic, licze sie z tym.

Z docelowych 10k aut tygodniowo (0,5M rocznie) obecnie jest produkowane 1-1,5k/tydzien czyli raptem 10-15%.

Ale to mimo wszystko 200-300 samochodow dziennie, to juz jest i tak wielkoskalowa, powtarzalna produkcja a nie szemrana partyzantka chalupnicza.


Jezeli beda jakiekolwiek problemy - jest 5 lat gwarancji, a mobilny serwis podjezdza pod dom czy pod prace i dokonuje naprawy/wymiany/poprawek bez naszego udzialu.


Jak odbieralem poltora roku temu TM3P to tez byla jakas skaza na boczkach drzwi - po kilku mies w koncu to zglosilem, wymienili u mnie pod domem po kilku dniach od zgloszenia.


Generalnie TMYP to troche znowu zakup z rozsadku (jak TM3 SR) bo ja po jezdzie probnej zdecydowanie wole swoje TM3P. Crossovery to nie moje klimaty.

Ale wyjazdy rodzinne w gory etc sa coraz czestsze i SUV/crossover sie przyda.

W Norwegii za 3 lata wprowadzaja pelny VAT na elektryki (25%), ceny elektrykow tez regularnie ida do gory ---> jestem przekonany, ze sprzedam to auto za te 3 lata nie tracac na nim ani zlotowki (czy tez raczej ani korony).


PS. Ta fabryka dopiero zaczyna produkowac auta a TMY jest juz i tak najczesciej kupowanym elektrykiem w Europie po pierwszym polroczu. Mowimy o aucie za ~300k PLN.

Na drugim miejscu TM3 za 250-300k PLN, na trzecim dojechal Fiat 500. BMW nie zaspalo nic a nic ale niestety w pierwszej 15tce prozno go szukac - i3 dokonalo swojego zywota a i4/iX jest dostarczane doslownie w pojedynczych sztukach poki co, iX3 to chodzacy trup czekajacy milosiernie na sciecie.. :roll:


Najchetniej-kupowane-samochody-elektryczne-w-Europie-I-polowa-2022.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziś za 300k próżno szukać elektryka w Premium. To jest cena Hyundai/kia/tesla /vw na dziś. Taki mamy klimat. Warto tez odnotować, ze udział tesli w rynku w Europie kurczy się. Tesla została wyprzedzona przez stelantis, na pierwszym miejscu vw. https://insideevs.com/news/602158/stellantis-overtakes-tesla-europe-ev-sales-targets-top-spot/ Zaczyna być widoczne kto z kim rywalizuje stelantis/vw/kia/tesla. Marki Premium jako produkt droższy do czołówki sprzedaży może poza kilkoma krajami jak no, uk czy Niemcy raczej nie wskoczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tesla została wyprzedzona przez stelantis, na pierwszym miejscu vw.

To moze tak dla perspektywy :norty:

1. Tesla - model 3 i model Y

2. Grupa Stellantis - Citroen, DS, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot

3. Grupa VW - Volksvagen, Audi, Seat, Skoda, Porsche, Cupra


Chodzi mi o to, ze porownujemy pojedyncza firme z 2 modelami aut, ktora jeszcze kilka lat temu sprzedawala kilkanascie/kilkadziesiat tysiecy aut lacznie, do 2 grup motoryzacyjnych, ktore pod swoimi skrzydlami maja kilkanascie marek samochodowych i kilkadziesiat modeli elektrykow w Europie :)


Nie wiem czy to jest powod do dumy dla europejskiej motoryzacji czy ujma dla samej Tesli :roll:

 

Marki Premium jako produkt droższy do czołówki sprzedaży może poza kilkoma krajami jak no, uk czy Niemcy raczej nie wskoczy.

To blado widze zachowanie wolumenu sprzedazy marek premium w takim wypadku :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To moze tak dla perspektywy :norty:

1. Tesla - model 3 i model Y

2. Grupa Stellantis - Citroen, DS, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot

3. Grupa VW - Volksvagen, Audi, Seat, Skoda, Porsche, Cupra

 

To jest wlasnie to o czym pisalem od samego poczatku tutaj. Wielkie koncerny zaleja rynek duzo wieksza oferta. Z jednego projektu wyprodukuja 20 modeli aut i zaleja tym rynek. Tesla sie jeszcze broni ale sukcesywnie oddaje pole. Jak to sie szybko zmienia wystarczy wrocic 2 lata wstecz i porownac aktualna oferte samochodow elektrycznych tych marek z ta sprzed 2 lat a bedzie tego tylko wiecej i wiecej.

 

To blado widze zachowanie wolumenu sprzedazy marek premium w takim wypadku :cool2:

 

Zawsze tak bylo. Tak jak sam kiedys napisales BMW siedzi w swojej niszy i klepie tyle ile klepie i jest szczesliwe. Im produkt drozszy/bardziej premium tym sprzedaz mnejsza co widac chociazby po zeszlorocznej sprzedazy: https://www.factorywarrantylist.com/car-sales-by-manufacturer.html Najwiecej z marek premium sprzedalo BMW i sie uplasowalo na 10 miejscu sprzedazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wielkie koncerny zaleja rynek duzo wieksza oferta. Z jednego projektu wyprodukuja 20 modeli aut i zaleja tym rynek. Tesla sie jeszcze broni ale sukcesywnie oddaje pole.

Nie wiem jak Ty analizujesz dane, ale o jakim "oddawaniu pola" mowisz, jezeli Tesla w przeciagu 12-18 mies zamierza zalewac Europe pol milionem sztuk modelu Y rocznie? :shock:

Sprzedaja na pniu wszystko co wyprodukuja, planuja kolejna fabryke w Kanadzie - mi to nie wyglada na rozpaczliwa obrone a na kolonizacje.

Sprzedaz coraz wiekszej ilosci BEV przez Stellantis czy grupe VW nie podgryza sprzedazy Tesli, podgryza sprzedaz aut ICE tych samych marek i warto byc tego swiadomym.

Musk na prezentacji dla inwestorow beke krecil, ze im bardziej konkurencja reklamuje elektryki - tym wiecej zamowien Tesla ma na swoje auta :norty:

 

Jak to sie szybko zmienia wystarczy wrocic 2 lata wstecz i porownac aktualna oferte samochodow elektrycznych tych marek z ta sprzed 2 lat a bedzie tego tylko wiecej i wiecej.

Tak jak napisalem wyzej - mieszasz udzial rynku napedow ICE/EV z rozwojem Tesli, ktory wyglada wrecz nierealistycznie dobrze :shock:


52270573252_6acee4c5f9_o.jpg

 

Zawsze tak bylo. Tak jak sam kiedys napisales BMW siedzi w swojej niszy i klepie tyle ile klepie i jest szczesliwe. Im produkt drozszy/bardziej premium tym sprzedaz mnejsza co widac chociazby po zeszlorocznej sprzedazy: https://www.factorywarrantylist.com/car-sales-by-manufacturer.html

Masz nieaktualne dane, sluze pomoca z najnowszego sprawozdania finansowego, swiezynka, sprzed tygodnia.

Zobaczysz jak beda wygladaly akcje BMW po ogloszeniu wynikow za caly rok :cool2:


52276259569_554c9f9498_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak napisalem wyzej - mieszasz udzial rynku napedow ICE/EV z rozwojem Tesli, ktory wyglada wrecz nierealistycznie dobrze :shock:

 

Wlasnie ze nie. Pokazuje, ze udzial procentowy tesli w rynku BEV sukcesywnie maleje. Sprzedaz rosnie bo caly rynek rosnie ale rozpatrujac tylko BEV tak to wyglada globalnie https://insideevs.com/news/601770/world-top-oem-ev-sales-2022h1/

 

All-electric car registrations in H1 2022 (vs previous year):


Tesla: 564,873 and 19% share (vs 22.7%)

BYD: 326,236 and 11% share (vs 5.5%)

SAIC (incl. SAIC-GM-Wuling): 321,289 and 10.8% share (vs 14.5%)

Volkswagen Group: 216,004 and 7.3% share (vs 10.7%)

Hyundai Motor Group: 167,305 and 5.6% share

 

W zeszlym roku 22.7% sprzedanych BEV to byla tesla, w tym: 19%. Widac tutaj za to ogromny sukces i skok BYD.


Klopoty BMW nie wynikaja z braku chetnych a braku aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wlasnie ze nie. Pokazuje, ze udzial procentowy tesli w rynku BEV sukcesywnie maleje. Sprzedaz rosnie bo caly rynek rosnie ale rozpatrujac tylko BEV tak to wyglada globalnie

Klopoty BMW nie wynikaja z braku chetnych a braku aut.

 

Wiem, ze nieprzyjemnie sie czyta takie rzeczy na forum BMW ale watek od 2 lat nazywa sie "Quo Vadis BMW" a jego przewodnia teza jest czy BMW cos zaspalo (elektromobilnosc) czy jednak jest wszystko ok.

"Brak aut" to nie jest okolicznosc lagodzaca, to jest grzech zarzadu, ktory w swojej nieudolnosci i krotkowzrocznosci do tego dopuscil ze szkoda przede wszystkim dla firmy i jej inwestorow (oraz klientow).

Bo jezeli konkurencji aut "nie brakuje" a BMW "brakuje" to znaczy, ze BMW jako firma jest zle zarzadzana :roll:


Obrazek mowi wiecej niz tysiac slow - w tym samym okresie - jednej firmie sprzedaz aut maleje o 20%, a drugiej firmie rosnie o 25% - o tym jest ten caly watek :roll:


52276259569_554c9f9498_o.jpg


52276179106_9259b32b78_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Poki co w tesli jeszcze dziala efekt nowosci (model Y), zaraz on zniknie i nie bedzie tak kolorowo. Pokaz porownanie sprzedazy samego modelu 3 ktory byl na rynku i w zeszlym i w tym roku). Spora czesc wzrostu to takze osoby przesiadajace sie z modelu 3 na y.


Jesli chodzi o all electric to BMW tz ma czym sie pochwalic. Rosnie szybciej od tesli: https://english.news.cn/europe/20220709/d81a456698a74d329e840aa956b2e985/c.html

Porownaj jablka z jablkami

BMW Group delivered 75,890 pure battery electric vehicles in the first half of 2022, more than double on the year, the German automaker said Aug. 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słonik40, tak się zastanawiam, czy Ty czasem nie pracujesz w TVP, bo statystyki przekłamujesz podobnie. Brakuje tylko jeszcze informacji, że problemy niemieckich producentów to wina Tuska :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poki co w tesli jeszcze dziala efekt nowosci (model Y), zaraz on zniknie i nie bedzie tak kolorowo.

Poczekaj, to chcesz mi powiedziec, ze te 73 rozne modele na stronie BMW to za malo? :norty:

Model Y zostal zaprezentowany 3 lata temu, jaka to nowosc, BMW od tego czasu zaprezentowalo pewnie kilkanascie roznych modeli :cool2:

 

Pokaz porownanie sprzedazy samego modelu 3 ktory byl na rynku i w zeszlym i w tym roku). Spora czesc wzrostu to takze osoby przesiadajace sie z modelu 3 na y.

Ale co za roznica jak sie sprzedaja poszczegolne modele firmy, mowimy o wzroscie/spadku sprzedazy aut 2 producentow.

Jezeli Tesla chce miec Plaida, ktory kupi kilka tysiecy osob na swiecie, niech sobie go produkuja, jezeli BMW chce miec M8 czy Rolls Royca - nie sobie go produkuje, to bez znaczenia dla dyskusji czy firma sie rozwija czy sie zwija :cool2:

 

Jesli chodzi o all electric to BMW tz ma czym sie pochwalic. Rosnie szybciej od tesli: https://english.news.cn/europe/20220709/d81a456698a74d329e840aa956b2e985/c.html

Porownaj jablka z jablkami

BMW Group delivered 75,890 pure battery electric vehicles in the first half of 2022, more than double on the year, the German automaker said Aug. 3.

To jest akurat swietna wiadomosc :cool2:

Jakze sporo czasu minelo w tym watku od slawnego "Moglibysmy zalac swiat naszymi elektrykami ale nikt ich nie chce kupowac" :norty:


PS. Prognozy BMW na ten rok jezeli chodzi o elektryki to mialo byc 200k sztuk ("jestesmy pewni"), na razie sie zanosi, ze bedzie dobrze jak dowioza 150k sztuk do konca roku.

Inwestorzy uwaznie sluchaja tego co kresli management firmy i rozliczaja pozniej na gieldzie.

https://www.bmwblog.com/2022/01/10/bmw-double-electric-vehicle-sales-2022/


PS2. Tak jeszcze patrze na raport Tesli za Q2 2022 jezeli chodzi o siec ladowania - rok do roku powiekszyli siatke Superchargerow o 1000 lokalizacji i prawie 10.000 slupkow ladowania, siec SC powiekszyla sie o 1/3 w ciagu jednego tylko roku (!) - szykuje sie gigantyczny monopol na superszybkie ladowarki i stale zrodlo dochodu dla Tesli na kolejne dekady, z tego co bylo pokazywane na prezentacji dla inwestorow - sredni uptime wynosi 99,96% czasu, co jest rewelacyjnym wynikiem.


Gdzie jest bezposrednia konkurencja - Ionity? (przypominam, ze w Ionity inwestuja praktycznie wszyscy producenci poza Tesla --> BMW, MB, grupa VW, grupa Hyundai, Ford etc)

Ano maja 11% lokalizacji tego co ma Tesla (!) i ~5% ladowarek w porownaniu do Tesli (!!!) - bo gdy Tesla mysli do przodu i inwestuje na lata/dekady i stawia srednio 10 ladowarek na lokalizacje, tam Ionity zadowala sie 4 ladowarkami bo przeciez o reszte zadbaja poszczegolne kraje :duh: A pozniej zdziwko, ze klienci wybieraja Tesle bo razem z autem idzie caly ekosystem :duh:


52276656544_9132db8f54_o.jpg


52275412337_0daa9f2616_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem ze tez nie popieram takiego zachowania i nie chce tutaj wyjść ze typa bronię. Wiem tylko

Jak jest, niektórzy wogole nie patrzą w lusterka i potrafią wjechać ci pod sam nos. Za to tez powinny być solidne kary.

 

ręce opadają jak się czyta takie komentarze... o zasadzie ograniczonego zaufania kolega nie słyszał, karać chce drogowe ciamajdy, a filmiku chyba nie obejrzał z należytą uwagą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adamie tesla model y dostarczyla pierwsze auta do europy jakos tak w h2 zeszlego roku, takze jest to zupelnie nowy typ auta/model dostarczany na nasz rynek przez tego producenta. Berlin rozpoczal produkcje dopiero w tym roku i napewno czesc klientow czekala na auta z berlina. Zamowienia moze faktycznie byly zbierane od 2019 i teraz pojawia sie pytanie czy w tym roku sa jeszcze realizowane zamowienia z ostatnich 3 lat czy jada juz tylko na nowych. W chinach tez w zeszlym roku zostaly dostarczone pierwsze egzemplarze a juz tesla oglosila promocje (co prawdopodobnie oznacza problem z popytem i potrzebe trafienia do szerszej rzeszy odbiorcow aby utrzymac odpowienio wysokie wyniki sprzedazy)


Odnosnie sieci superchargerow nie wiem jak jest w europie bo mnie tylko polska interesuje ale u nas jest lipa, niedaz ze jest ich malo to jeszcze sa pochowane w krzakach. Kolejne cale 3 punkty zostaly opozniione o kolejny rok, natomiast ionity postawili w duzo lepszych miejscach. Dodatkowo zostaja one otwierane dla wszystkich EV wiec traca na eksluzywnosci.

 

ręce opadają jak się czyta takie komentarze... o zasadzie ograniczonego zaufania kolega nie słyszał, karać chce drogowe ciamajdy, a filmiku chyba nie obejrzał z należytą uwagą...

 

To ze ja stosuje zasade ograniczonego zaufania nie zwalnia osobe zajezdzajaca mi droge z obowiazku stosowania sie do przepisow i nie daje zezwolenia na lamanie prawa.Drogowa ciamajda powinna zostac odpowiednio ukarana aby nastepnyhm razem odpowiednio sie upewnila czy moze zmienic pas ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze ja stosuje zasade ograniczonego zaufania nie zwalnia osobe zajezdzajaca mi droge z obowiazku stosowania sie do przepisow i nie daje zezwolenia na lamanie prawa.Drogowa ciamajda powinna zostac odpowiednio ukarana aby nastepnyhm razem odpowiednio sie upewnila czy moze zmienic pas ruchu.

 

Tak długo jak ktoś nie łamie prawa nie ma podstaw do karania, na pewno nie dlatego że komuś z tyłu się bardziej spieszy... Kretyn z M3 spieszył sie tak długo jak miał kogoś przed maska, potem miał czas by wyhamować kolumnę aut ze 140 do 60. W sytuacji o której mowa jedyną osobą łamiącą przepisy był gość w M3 popędzający auto na lewym pasie poruszające się z dozwoloną prędkością pozwalającą wyprzedzać TIRy, tu nie ma miejsca na gadkę typu "nie pochwalam, ale rozumiem" ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak długo jak ktoś nie łamie prawa nie ma podstaw do karania, na pewno nie dlatego że komuś z tyłu się bardziej spieszy...

Ja w Polsce (i to tylko w Polsce!) zauwazylem jedno niesamowicie patologiczne zachowanie na drogach.


Tlo:

Prawy pas --> kolumna aut jedzie powiedzmy 90-100km/h

Lewy pas --> kolumna aut wyprzedza i jedzie 140-150 km/h


I sytuacja jakich dziesiatki -> podjezdza nagle koles 180-200 km/h do ostatniego auta na lewym pasie, hamuje tuz przed nim i zaczyna sie cyrk - miganie swiatlami, odbijanie od lewej do prawej krawedzi pasa, klniecie pod nosem az w tylnym lusterku widac. W sensie "ja jade 200km/h wiec spier**** z mojego pasa" tak jakby ta kolumna aut na lewym pasie miala magicznie gdzies zniknac.


W zadnym innym kraju nie zauwazylem takiego patologicznego zachowania :shock:


Identyczna sytuacja jak ta z BMW zakonczyla sie wypadkiem i tylko cudem nikt nie ucierpial, widok ojca wyjmujacego dziecko z tylu jest przerazajacy.

Laska(!) z Arteona uciekla z miejsca wypadku nie udzielajac pomocy. Albo idiotka totalna (sa nagrane tablice, juz jej szukaja) albo byla na gazie.


Taka jazda i zachowanie na drogach to mentalna dzicz i nalezy tepic to z cala moca bo jest to na porzadku dziennym nie wiedziec czemu, nikt tego nie stygmatyzuje :roll:

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/na-drogach/news-szukamy-bandyty-z-niebieskiego-arteona-rodzina-otarla-sie-o-,nId,6209613

https://streamable.com/rd801m

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przypadek arteona pokazuje jak bardzo ważne jest zachowanie na autostradzie 2 zasad. Zachowanie odległości przed poprzedzającym pojazdem i niewymuszenie pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu. Oba te wykroczenia mogą skończyć się tak jak z tym arteonem, nagle naciśnięty hamulec plus Zapewne jeszcze panika i odbicie i utrata kontroli gotowa. Ja tam pomimo iż jeżdżę dosyć szybko na autostradzie przeważnie uprawiam one pedał driving. Jak widzę auta jadące przedemena to po prostu zajmuje pedał z gazu i auto samo wytraca prędkość. Przy 150+ na skutek dosyć dużego oporu wiatru odbywa się to dosyć szybko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polska to stan umysłu :D Jakoś nigdy nie widuję na polskich blachach szaleńców za granicą :P


Wczoraj do pracy na Katowice jechałem M2, to jakiś koleś w RS6 najnowszym miał super ciśnienie, żeby wyprzedzić wszystkich. Każdego jednego. Nie jechałem jakoś wolno, ale go puściłem, co by się z palantem nie ścigać. Oczywiście że zjeżdżał 10min później i normalną jazdą dogoniłem go na światłach :8)


No i słuszna uwaga, jak to jest, że Ci którym śpieszy się najbardziej, mają potem czas na "nauczanie" innych przez dłuższy czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na debili nie ma rady. Tak swoją droga jak to się w tym wątku szybko zmienia. Jeszcze niedawno była tutaj wojna ze ceny paliw sa tak wysokie ze już wszyscy jeżdżą wolno :D


@slawomir nie zgodzę się z tobą ze za granica wszyscy na pl numerach jeżdżą wolno. Jak jadę w Alpy to polscy pędzą nocą około 180 km/h przeważnie z trumnami na dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W Niemczech. Ja jeżdżę a2 na Poznań poniej po wjeździe do de na Monachium, Innsbruck i w zależności gdzie tam sie jedzie to się odbija. Moje ulubione miejscowy to ischgl i solden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Porsche Taycan Turbo S pobilo rekord Plaida na Nurburgringu o 2s osiagajac czas 7:33 :8)



Rekord Tesli Plaid to 7:35



Fantastycznie sie oglada ta rywalizacje, prawie jak Ford vs Ferrari w Le Mans '66 :norty:


Jest tez juz potwierdzone na oficjalnej stronie Nurburgringu


52277639395_9285d9bc88_o.png


Porsche 919 Hybrid Evo z czasem 5:19 wyglada jak jakis obled gdy przejezdza zakrety 250km/h a na ostatniej dlugiej ma 365km/h gdzie Plaid i Taycan Turbo S maja w tym miejscu o dokladnie 100km/h mniej :shock:

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wez pod uwagę ze jest o 300 komi słabsze i niemal 1/3 wolniejsze jesli chodzi v max i przyspieszenie no i chyba jeszcze cięższe :D to pokazuje jaka przepaść dziel te auta jesli chodzi o zawias, hamulce, prowadzenie. Jak podniosą moc w taycanie 2 to bedZie pogrom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porsche Taycan Turbo S pobilo rekord Plaida na Nurburgringu o 2s osiagajac czas 7:33 :8)



Rekord Tesli Plaid to 7:35



Fantastycznie sie oglada ta rywalizacje, prawie jak Ford vs Ferrari w Le Mans '66 :norty:


Jest tez juz potwierdzone na oficjalnej stronie Nurburgringu


52277639395_9285d9bc88_o.png


Porsche 919 Hybrid Evo z czasem 5:19 wyglada jak jakis obled gdy przejezdza zakrety 250km/h a na ostatniej dlugiej ma 365km/h gdzie Plaid i Taycan Turbo S maja w tym miejscu o dokladnie 100km/h mniej :shock:

 


Ciekawe ile procent baterii spadło przy takim ciśnięciu i ile by byli w stanie przejechać okrążeń? O oponach nie ma co pisać bo pewnie 2-3 okrążenia i sliki, zarówno w Tesli jak i Porsche. "Fantastycznie się ją ogląda"? Musiałem dwa okna przeglądarki włączyć ciut zminimalizować i się ogląda, ale czy fantastycznie hmmm :wink:

Z tym porównaniem z Fordem i Ferrari "trochę" Cię poniosło (to prawie Cię ratuje) :) , gdzie tam jest jakaś bezpośrednia 24 godzinna rywalizacja? No chyba, że mówisz właśnie o oponach i walce żeby nie wypaść z toru, tu brawa należą się driverowi z Tesli, bo widać że ten wolant nie jest stworzony do takiej jazdy i w zasadzie samochód też nie. Nawiązując jeszcze do twojego porównania do Le Mans, 24 godziny elektrykiem przy takim pałowaniu, ktoś czegoś takiego próbował? Trzeba by było sieci trakcyjne położyć coś a'la trolejbusy w Lublinie :lol: Dlatego miejsce elektryków jak na razie jest w mieście, gdzie tam "mogą" te 500 cz nawet 1000 kunia wykorzystać no i ewentualnie takie "glory lap" machnąć. Btw, doczytałem ile koni ma Tesla a ile ma Porsche, 400 koni więcej na korzyść Tesli (bo Porsche ma ponad 700 tylko w trybie launch control a dalej "tylko" ponad 600) a i tak Porsche jest szybsze o 2 sekundy, co ten Elon to ja nie wiem. Zawsze właściciel takiego modelu S (wersja Plaid prawie za 700 k :duh: ), podrażniony efektami konkurencji może coś takiego dołóżyć. :lol: https://www.motocaina.pl/artykul/tesla- ... 16257.html :lol: to na bank będzie królem prostej, tylko że później będzie problem z wyhamowaniem takiego pocisku, jak tu koło 6 minuty

dlatego jeszcze raz szacuneczek dla tego drivera w Tesli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie, ja ten wyscig zbrojen uwazam za blogoslawienstwo bo takie cos napedza coraz lepsze osiagi aut i korzystamy na tym my, klienci.

Jezeli chodzi o czas Taycana - przyda sie troche chlodnej glowy:

https://newsroom.porsche.com/en/2022/products/porsche-taycan-turbo-s-with-performance-kit-record-lap-nuerburgring-germany-29307.html

 

The sports sedan was equipped with the new performance kit.

The performance kit is offered through Porsche Tequipment. It is currently only available in Germany and only for the 2023 model year Taycan Turbo S sports sedan. Production of these cars started in late July 2022, while the performance kit itself is expected to be available from the end of the year. The plan is for the retrofit to be carried out after initial delivery, in the Porsche workshops in Zuffenhausen. Transport to and from the factory is included, as is the individual vehicle approval and registration of the Taycan.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.