Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Ac cie uchroni jedynie przed kradzieżą lub dzwonem. Jak padnie to padnie a naprawa pójdzie w dziesiątki tysięcy złotych. W zeszłym roku w jeepie regenerowane turbinę. Koszt regeneracji z robota mechanika niecałe 2k i pewnie znowu na 200 tysięcy. km wystarczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
:cool2:


294987586_577824207135191_2676963711133081250_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=SyLWAxT9Yn0AX8H2V3t&_nc_oc=AQnx3tVS3ccajXZ3-j-UQVrlxNNVtNKPv44uFrOJAr-EY_qgotHMa6_n76gKcn-qPIM&_nc_ht=scontent.fsvg2-1.fna&oh=00_AT_OxRkCuKsXQyvkWvr5q-cT55TA2cehArrHtXf4Y44iCg&oe=62E7731A

 

Ładne to :twisted:

 

Wygladaja naprawde kozacko :cool2:

Drogie troche bo 7500 PLN ale fajnie, ze BMW ma takie rzeczy w ofercie juz dostepne.

Te plecki od foteli M wygladaja wg mnie slabo (szczegolnie jak sie siedzi z tylu blisko nich) - olbrzymia polac czarnego plastiku a w dotyku twarda skorupa :roll:


957_1172387684.jpg


Dzisiaj zrobilem maly trip TM3 RWD w gory, ~150km w jedna strone, ladna pogoda 15-20C, drogi krajowe 60-90km/h, spokojna jazda prawie bez wyprzedzania.

Zuzycie 12,7kWh/100km :shock:

Juz teraz przy popularnych pojemnosciach baterii ~80kWh daje to 600km zasiegu "wokol komina", jak sie upowszechnia baterie ~100kWh to bedzie juz ~750km zasiegu przy spokojnej jezdzie.


Biorac pod uwage, ze 1 litr benzyny dostarcza niecale 10kWh energii, to takie zuzycie energii (12,7kWh/100km) odpowiada teoretycznemu spalaniu 1,3l benzyny/100km.


52249012862_51ae485a85_o.png

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tyle ze do baku ważącego kilka kg i kosztującego kilkaset złotych wlejesz 500-900kwh energii w zależności od pojemności a do bateri ważącej około pół tony i kosztującej pona sto tysięcy 50-100kwh. Tymczasem stawki ładowania na superchargerach tesli w Polsce ostro w górę. 2.15 zł za kWh. Dieslem w trasie jeździ się na dziś dzień taniej a to nie koniec podwyżek prądu :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tyle ze do baku ważącego kilka kg i kosztującego kilkaset złotych wlejesz 500-900kwh energii w zależności od pojemności

To tylko pokazuje, jak samochody spalinowe sa bezsensownie nieefektywne.

Taki ogrom energii, a pozniej 70-80% jest po prostu marnowane na zenujaca sprawnosc, leci w komin :duh:

 

Tymczasem stawki ładowania na superchargerach tesli w Polsce ostro w górę. 2.15 zł za kWh. Dieslem w trasie jeździ się na dziś dzień taniej a to nie koniec podwyżek prądu :D :D

Jezeli ktos spedza swoj typowy dzien motoryzacyjny tlukac setki km na autostradzie to kupowanie BEV (tym bardziej w PL) jest strzalem w kolano poki co, bez wzgledu czy 1kWh na SC kosztuje 1,5 PLN czy 2 PLN.


Tesla sprzedala lacznie w Polsce do tej pory raptem kilka tysiecy aut i nie przeszkodzilo jej to w najnowszym sofcie dodac jezyk polski do nawigacji, czytania sms'ow etc.

Jak to sie ma do BMW, ktore sprzedaje po kilkadziesiat tysiecy aut rocznie u nas w kraju? :roll:


.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20:55 - "Wada sa hamulce. Wielu wlascicieli V klasy, jak kupuje go sobie, to zmienia hamulce. I nawet nie chodzi o to, ze one zle hamuja, bo hamuja bardzo dobrze. Ale maja tendencje do przegrzewania sie, a jak sie przegrzeja.. to wtedy pojawiaja sie wibracje."


To auto w Hiszpanii jezdzilo nonstop po gorach stad pewnie hamulce dostaly zdrowo w kosc natomiast nie zmienia to faktu ze cos jest na rzeczy i biorac pod uwage mase auta (oraz cene) producent powinien zainstalowac cos lepszego/trwalszego.

Co do silnika - to samo - (ten dzwiek z glosnikow w 20:45 ^^) prezenter mowi, ze doposazona V klasa to bez problemu 450-500k PLN, montowanie silnika diesla R4 w takim samochodzie to nieporozumienie i z klasa premium imho nie ma nic wspolnego, to juz lepiej jakby cichsza hybryde benzynowa tam zainstalowali skoro mowi, ze po miescie mu to auto 15-20l pali i tak. Albo V6 w tej budzie..

No więc jednak problemem było użytkowanie, a nie auto :D

Hamulce to zwichrowały mi się w 650ix M-cośtam. Dziwne więc, żeby katowanie V-klasy skończyło się inaczej, szczególnie że do auta można sporo włożyć. Zresztą, nadal tak złych opinii jak hamulce Tesli to nie mają :D


Co do ceny, auto jest drogie racja, nie tak drogie jak opisuje koleś, ja płaciłem mniej po podwyżce cen już, a dokładałem sporo. Spalanie to bzdura. Żona właśnie wróciła znad morza, 9l wyszło, nigdy więcej niż 15l/100 nie widziałem, nie wiem co trzeba robić tym autem, żeby doszło do 20l - chyba testować kiedy padną hamulce :twisted: :twisted: :twisted:


Nie wiem o co chodzi z dźwiękiem z głośników w 20:45, nie słyszę tam nic.


BTW, właśnie wróciłem ze Szwajcarii. Nie uwierzysz, ile mi ponad 500-konne sportowe auto spaliło.

Nie wiem. Mam to w d***. Nawet o tym myśleć nie muszę, ani o tym pisać na forum. To jest komfort spalinówki :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://electrek.co/2022/08/02/bmw-introduces-lower-spec-i4-edrive35-starting-under-53000-but-why/

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0402638EN/the-new-bmw-i4-edrive35-can-be-ordered-in-canada-now


BMW wprowadza do oferty najtansza wersje i4 - 35 - bateria 66kWh zamiast 81kWh, moc obnizona do 280 HP (~6s do setki).

Cena w PL jeszcze nie jest znana, pewnie z 20-25k PLN nizsza od i4 40 czyli okolice 245k-250k PLN czyli bedzie kosztowac tyle samo co hybryda 330e.

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To tylko pokazuje, jak samochody spalinowe sa bezsensownie nieefektywne.

Taki ogrom energii, a pozniej 70-80% jest po prostu marnowane na zenujaca sprawnosc, leci w komin

 

A ile to trzeba energii, żeby takie 1 kw wyprodukować i wrzucić do baterii EV?

Nie ma co porównywać gruszek z jabłkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A ile to trzeba energii, żeby takie 1 kw wyprodukować i wrzucić do baterii EV?

Nie ma co porównywać gruszek z jabłkami.

 


ja przez ostatnie dwa dni wyprodukowałem 780 kWh, z darmowej elektrowni termojądrowej.. :cool2:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ile to trzeba energii, żeby takie 1 kw wyprodukować i wrzucić do baterii EV?

Nie ma co porównywać gruszek z jabłkami.

 

A benzyna/olej napedowy to rozumiem w postaci przetworzonej, gotowej do wlania do baku, pochodzi bezposrednio ze stacji benzynowej? ;)

Wg roznych szacunkow rafinacja oraz transport paliwa na stacje benzynowa to ~6-7kWh/litr.

To nie jest porownywanie gruszek z jablkami tylko porownywanie sprawnosci 2 konkurencyjnych napedow w aucie osobowym.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy oczywiście uwzględniliście koszt energetyczny wyprodukowania baterii i paneli.

 


nie wiem jak bateria, ale koszt produkcji paneli, przy tej skali nie jest duży, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że teoretycznie będą na dachu ponad 20 lat.

pewnie falownik będzie wcześniej do wymiany.

imho jest to aktualnie najtańsza zielona energia którą możesz wyprodukować "domowo".

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wy oczywiście uwzględniliście koszt energetyczny wyprodukowania baterii i paneli.

Idac tym tropem trzeba uwzglednic takze, ile energii idzie na wyprodukowanie wtryskiwaczy, skrzyni biegow, rozrzadu, turbiny(turbin), filtra DPF/GPF, wydechu, baku paliwa, kola dwumasowego, 6l oleju co rok, swiec, zaworow, termostatow, cylindrow, glowic, tlokow, uszczelek, dolotu, oringow, sond, sensorow i dziesiatek (a raczej setek) innych rzeczy, ktore wystepuja w autach o napedzie spalinowym, a nie ma ich w autach o napedzie elektrycznym.

Kazda z tych drobnych rzeczy trzeba wyprodukowac w jakiejsc fabryce, przetransportowac, zutylizowac oraz oczywiscie regularnie serwisowac w dziesiatkach tysiecy warsztatow samochodowych na calym swiecie.

Imho ciezko to wszystko dokladnie oszacowac i mozna sie przerzucac roznymi cyferkami do konca swiata natomiast stopien skomplikowania silnika spalinowego (i jego zenujaco niska sprawnosc) w porownaniu do silnika elektrycznego jest niezaprzeczalnym faktem z ktorym nie da sie dyskutowac.


Sama fotowoltaika zas obsluguje nie tylko BEV ale robi to niejako przy okazji, instalacji foto mamy w Polsce milion a elektrykow nie ma nawet 50 tys przeciez :roll:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imho ciezko to wszystko dokladnie oszacowac i mozna sie przerzucac roznymi cyferkami do konca swiata natomiast stopien skomplikowania silnika spalinowego (i jego zenujaco niska sprawnosc) w porownaniu do silnika elektrycznego jest niezaprzeczalnym faktem z ktorym nie da sie dyskutowac.

Waga baterii, powolne ładowanie i ich żenująca gęstość energetyczne jest niezaprzeczalnym faktem z którym nie da się dyskutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Waga baterii

Ultimate Driving Machine wazy dzis tyle samo co 500 konne TM3P, srodek ciezkosci za to skrajnie inny


51341084873_993aac0d1d_o.jpg

 

powolne ładowanie

Moje BEV przez 50 z 52 tygodni w roku laduja sie pod domem gdy spie i rano sa naladowane na full.

Laduja sie na tyle szybko, ze jezdzac 15-20k km rocznie kazdym, nie chce mi sie nawet zamontowac 3faz wylacznika w rozdzielnicy, 1faz w zupelnosci wystarcza (dla 2 BEV!)

Przecietne auto stoi bezczynnie na parkingu ile? 22h, 23h dziennie? Mnostwo czasu na ladowanie.

 

i ich żenująca gęstość energetyczne jest niezaprzeczalnym faktem z którym nie da się dyskutować.

Gestosc jest na tyle zenujaca, ze Kowalski moze je ladowac raz na tydzien-poltora.

Jak dla mnie absolutnie wystarczajaca :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baterie są żenująco ciężkie. Jak zbijemy ten argument? Porównajmy wagę Tesli do słonia. Słoń dorosły waży jakieś 6 ton. Dowód na to, że Tesla jest lekka. Ta-dam :D


Niestety, baterie są nadal ciężkie jak nie wiem i to będzie jeszcze długo problem.


A BMW to ma dziś inne priorytety. Np. jak taniej zrobić auto, żeby więcej zarobić. Bo te wszystkie "Ultimate Driving Machine" to było 20lat temu. Dlatego dzisiaj częściej zwracam uwagę na KIA/Hyundai na drodze, czy ostatnio fajne są nowe Peugeoty, niż na koszmarne BMW. Przy okazji, Porsche Macan waży mniej niż 4er dzisiaj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Baterie są żenująco ciężkie. Jak zbijemy ten argument? Porównajmy wagę Tesli do słonia. Słoń dorosły waży jakieś 6 ton. Dowód na to, że Tesla jest lekka. Ta-dam :D

Hmm, 440ix to:

1. auto jak TM3P (to na poczatek) a nie dziki zwierz :D

2. w tym samym segmencie (D) co TM3P

3. podobnie jak TM3P ma AWD

4. z podobna moca i osiagami

5. w podobnej cenie


Slonia tu nijak nie moge przypasowac (ok, ma tez AWD :P) wiec uznaje, ze moj przyklad (4-er) jest lepszy niz Twoj (slon) :cool2:


Co do wagi baterii - jezeli odejmiesz wage wszystkich mechanicznych bzdur, ktore sa w ICE, a ktorych nie ma w BEV (lista kilka postow wyzej) - to waga sie potrafi juz kompensowac, czego przyklad Ci wkleilem (440ix)

Silnik spalinowy wraz z calym osprzetem oraz wszelkimi plynami eksploatacyjnymi to ile 250-300kg? Gdzie gro tej masy jest umieszczone? - metr nad ziemia, z przodu auta..


Kolejna sprawa jest srodek ciezkosci - baterie pomimo tego, ze sa ciezkie same z siebie, sa zawieszone 15cm nad podloga i daja fajne odczucia na drodze ala gokart.

Podobne czasy TM3P do np M2 na kretych torach gdzie liczy sie handling to nie przypadek. O takich drobnostkach jak test losia nie wspominam juz.

 

Niestety, baterie są nadal ciężkie jak nie wiem i to będzie jeszcze długo problem.

Bateria w TM3P to jakies 350kg, 18% wagi auta, nie przesadzajmy.

Poki co absolutnie da sie juz jezdzic, czerpac z tej jazdy duzo frajdy (!) i z nadzieja patrzec na kolejne generacje elektrykow imho.

 

A BMW to ma dziś inne priorytety. Np. jak taniej zrobić auto, żeby więcej zarobić. Bo te wszystkie "Ultimate Driving Machine" to było 20lat temu. Dlatego dzisiaj częściej zwracam uwagę na KIA/Hyundai na drodze, czy ostatnio fajne są nowe Peugeoty, niż na koszmarne BMW. Przy okazji, Porsche Macan waży mniej niż 4er dzisiaj :D

Tutaj troche zgody, BMW dziaduje obecnie na wszystkim, lacznie z plastikowymi zaslepkami pod maska czy filcem w schowkach. Troche odcinaja kupony.

Mnie martwi wprowadzanie abonamentu miesiecznego na opcje dodatkowe np grzanie siedzec etc - to jest imho czyste zlo.

KIA/Hyundai/Peugeot - tu sie nie zgadzam, robilem kilka podejsc, jazd testowych i te marki sa 2 poziomy nizej od BMW zarowno w przyjemnosci z jazdy, pozycji za kierownica, infotainmentu, dbalosci o detale, jako takiego "wizerunku" i jeszcze kilku innych rzeczy. Wolalbym jezdzic 10 letnia E90 niz nowym Hyundaiem czy Peugeotem :roll:


PS. od tego posta minelo 1,5 miesiaca (17 czerwiec)

Akcje Tesli jak i calego Nasdaqu daja grubego nura ostatnio, wczoraj zaczalem dokupywac po 630$, mialem czekac do 500-600 ale nie moglem sie powstrzymac :oops:

akcje Tesli zdazyly wzrosnac o 50%, spory kawalek TMYP zasponsoruje mi sam Musk, jak tu nie lubic tej firmy :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iEVHjQq.png


Google mówi, że najczęściej porównywanym autem do Tesli 3 jest Accord. Nie BMW, bo to inna liga nadal.


Accord waży poniżej 1.5tony. Że ma gorsze przyśpieszenie? W tym segmencie nie jest to istotne jak widać. Accord za to jest autem większym.


Oczywiście to pierwsze lepsze porównanie, żebyś tylko nie pisał już że ciężkość BMW jest dowodem na lekkość baterii w elektrykach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Google mówi, że najczęściej porównywanym autem do Tesli 3 jest Accord.

Pewnie poklosie tego raportu Tesli z 2018r o 5 najpopularniejszych autach oddawanych w rozliczeniu Tesli za model 3 w US.

https://www.thedrive.com/news/22584/the-surprising-top-5-trade-ins-for-tesla-model-3

Accord, razem z 3-er byly na tej liscie.

Accord od 5 lat nie jest juz dostepny w Europie :D

 

Nie BMW, bo to inna liga nadal.

Tu sie zgadzamy tylko ja bym uzyl slowa "jeszcze" a nie "nadal".

Ale nie ma sie co martwic, za 3 lata bedzie w koncu Neue Klasse i moze w koncu BMW doskoczy :norty:


PS. Pamietam takie reklamy 330e sprzed 5 lat z SC w tle, juz wtedy BMW wiedzialo co sie swieci ^^

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No wiec tak, pojezdzilem tydzien id 4 i nie zamienilbym spaliny na elektryka za zadne pieniadze. Wolalbym 330xi jak tm3p bez dwoch zdan bo to duzo bardziej uniwersalne auto. Jazda autostrada elektrykiem to jest zenada. Jak zwykle podskoczylem sobie do Gda i spowrotem i po kolei:

1. Nie da sie na autostradzie przynajmniej w letni weekend jechac 120 km/h na tempomacie bo Grazynki w zafirach jezdza 80-100 km/h

2. Wyprzedzanie przy wiekszym ruchu to jest katorga bo caly lewy pas jedzie sporo szybciej i ciezko sie wbic nie zajezdzajac komus drogi, do teg ostrasznie rosnie zuzycie prundu. Jest to dosyc mocno stresogenne i na dlusza mete nieoplacalne bo zasieg niknie w oczach

3. Na lewym pasie tez za dlugo nie pojedziemy bo po chwili nawigacja sie odzywa ze: Zuzycie energii jest zbyt duze zeby dojechac do celu. Po czym po jakims czasie zaczyna szukac i dodawac do trasy ladowarki. WTF? Samochod mi mowi jak mam jechac?

4. Jazda prawym pasem z predkoscia 90km/h wywoluje dosyc mocny sprzeciw i zaniepokojenie mojej zony i nieustanne pytania dlaczego sie tak wleczemy. Zreszta nie po to place za autostrade 3 dychy zeby sie tak wlec bo moglbym pojechac za free stara jedynka

5. Juz rozumiem po co te smieszne "autopiloty". Powolna jazda prawym pasem jest tak nudna, ze wtedy adaptacyjny tempomat z utrzymaniem pasa sie przydaje. Z nudow mozna pogapic sie w komorke chociaz tez nie za dlugo bo jak sie przygapimy to samochod zaczyna hamowac :D

6. Jazda prawym pasem moze sie podobac podgladaczom. Mozna sie przyjzec jakie majtoszki przyslowiowa Grazyna zabrala na wakacje w wypakowanej po dach zafirze :D

7. Infrastruktura to jest ZENADA i nie zmieni sie to przez najblizsze przynajmniej kilkanascie lat. Praktycznie w kazdym miejscu ktorym bylem jest tylko JEDNO zlacze CCS czyli moze ladowac sie tylko jedno auto. Bedac w Gda po zalatwieniu swoich spraw podjechalem na matarnie sie zaladowac. Pomimo ze punkt nazywal sie szumnie ikea nie znalazlem go pod tym sklepem ale dokladniejszy look na mape zalatwil sprawe. Jest dokladnie po drugiej stronei centrum. Jak podjechalem na miejsce ladowalo sie inne auto, no ale chcielismy troche po sklepach pobiegac wiec zdecydowalem ze jak skonczy to sie podlacze. Po pol godziny na apce pokazywalo ze zlacze wolne wiec pobieglem do ladowarki. Niestety auto bylo nadal podlaczone i tak przez kolejne pol godziny. Kosztowalo mnie to kilka wypraw do tej cudownej ladowareczki. W koncu nie starczylo mi cierpliwosci odlaczylem kabel gosciowi ktory i tak sie nie laduje ale na nic sie to zdalo bo nie dalo sie tak podjechac zeby siegnal do mojego auta. Po godzinie na szczescie sobie odjechal. Uradowany podlaczylem auto no ale ladowanie nie wystartowalo. Telefon na infolinie babka zrestartowala ladowarke ale nadal nic. Stwierdzila zebym pojecal na inna bo jej pokazuje ze jakis auto caly czas sie laduje i ze nie da sie z tym nic zrobic. W tym momencie odechcialo juz mi sie wszystkiego, ale ze nie chcialo mi sie juz jezdzic po Gda odczekalem jeszczechwile i ladowanie wystartowalo i w koncu moglem bezstresowo udac sie na zakupy. Moja radosc nie trwala jednak dlugo bo po 23 minutach i doladowaniu calych 17,39 kwh ladowanie sie powiesilo. mega wk... wsiadlem do auta i zrezygnowany stwierdzilem ze wracam do domu najwyzej gdzies mi grat stanie po drodze. Na szczescie udalo sie jeszcze doladowac po drodze na pierwszym orlenie gdzie tez bylo cale jedno zlacze CCS ale jakims cudem bylo wolne.


8. Ladowanie w domu. Wrocilem z 6 procentem baterii okolo 21. Samochod do 80% ladowal sie do polnocy dnia nastepnego.... 10km na godzine wchodzilo okolo.


Podsumowujac moj dlugi wywod. Infrastruktury przynajmniej w Polsce nie ma i dlugo nie bedzie. Podrozujac samochodem elektrycznym w trasie stajemy sie jego niewolnikiem. Musimy jechac tak jak on chce, Jak ktos nie ma sily i wallboxa to po kazdej trasie i powrocie z rozladowana bateria jezdzac te 50km dziennie bedzie doladowywal auto po kazdej trasie co noc przez tydzien.


Argumenty ze spalina jest skomplikowana a samochod na baterie nie sa po prostu smieszne. Sama bateria poza normalna degradacja potrafi sie zepsuc, jej elementy potrafia skorodowac lub tez zalapac wilgoci i robic spiecia. Jest to cholernie skomplikowana i trudna w naprawie rzecz. Argumenty o turbinach wtryskach i takich tam sa totalnie z dupy bo czeso potrafia przezyc auto ktore po prostu po 20 latach juz tak koroduje ze trzeba je zezlomowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oto dlaczego m.in. bmw produkuje takie ciężkie samochody

https://codozasady.pl/p/nowe-standardy-emisji-spalin


W skrócie:


Ograniczenia emisji CO2­

W 2020 r. średnia emisja dwutlenku węgla dla pojazdów sprzedanych przez poszczególne marki musiała być niższa niż 120 g/km. Od 1 stycznia 2021 r. limit ten został obniżony do 95 g/km. Należy przy tym pamiętać, że ta wysokość jest także nieco inna dla poszczególnych producentów. Uzależnione jest to między innymi średnią masą produkowanych pojazdów. Przykładowo dla Daimlera produkującego większe i cięższe samochody limit emisji CO2 wynosi 103 g/km. Producenci mający w swojej ofercie więcej mniejszych aut, jak na przykład Peugeot i FCA (Fiat Chrysler Automobiles), będą musieli osiągnąć wynik emisyjny poniżej 91 g/km. Upraszczając, im cięższe pojazdy się produkuje, tym w praktyce wyższy jest limit emisji dwutlenku węgla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niemieckie auta premium zawsze byly zauwazalnie ciezsze od takich mondeo, insigni czy tez innych hond czy toytot. Mozna sie spuszczac nad niska masa tesli ale jest to okupione bieda wnetrzem, slabym wyciszeniem czy tez nieprzyjemnym w jezdzie zawieszeniem. Nawet dzwiek zamykania drzwi jest inny. Cos za cos. Auto bardziej solidne jest ciezsze. Koniec i kropka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...

 

1. Super, ze sie dzielisz wrazeniami, oby wiecej takich merytorycznych postow (im wiecej krytyki tym lepiej, nie ma co slodzic) :cool2:

2. Jezdziles tydzien czasu ID4 i opisujesz wrazenia z jednej jazdy autostrada? Jak sie auto sprawowalo pozostale 6 dni?

2. Napisz cos o samym ID4, nie mialem okazji siedziec w tym aucie, taki sam pazdzierz jak ID3 (plastik fantastik) czy lepiej wykonany? GUI nadal zbuggowane?

3. Co do pojedynczych ladowarek - pelna zgoda, jak jest jedna ladowarka to NIE DA sie na niej polegac. Tyle ze w PL kwadratura kola - ludzie od ladowarek: "nikt nie kupuje EV to damy 1 ladowarke, po co wiecej", potencjalni klienci EV: "nie kupie EV bo nie mozna polegac na infrastrukturze" - kolo sie zamyka ^^

4. Jezeli nie wiesz gdzie jest dokladnie ladowarka (pierwszy raz jestes w tym miejscu) - polecam plugshare, gdzie sa kazdorazowo zdjecia i opis lokalizacji - w Twoim przypadku - Matarnia, Gdansk, po wejsciu na plugshare widzimy:


894021.jpg


5. Co do ladowania w domu - sprawdz instalacje elektryczna (pisalem Ci to juz raz), wbudowana ladowarka dostarczana z autem jest powolna, ale nie az tak powolna - powinna ladowac 10A w przypadku ID4 (2,3kW) czyli 20km/h. W przypadku zakupu EV za 200-300k PLN zakup wallboxa za 1500 PLN to obowiazek i po prostu wygoda (nie trzeba wyciagac kabli z bagaznika kazdorazowo), wtedy nawet przy 16A i 1-fazie masz 3,6kW czyli 26km/h --> przez noc (12h) odzyskasz 300km zasiegu co powinno wiekszosci ludzi na poniedzialek-piatek spokojnie wystarczyc.

Jezeli podlaczysz 3-faz zasilanie to przy 16A (11kW) ladujesz sie 5-80% w niecale 6h.

6. Co do turbiny/wtryskiwaczy - koledze z watku obok w G20 wymieniali wtryskiwacze jeszcze na gwarancji (mial farta ze padly przed koncem gwarancji).

Gdyby bylo tak jak piszesz to pakiet BRI za 5k PLN dla zwyklej 3-er czy za 13k PLN dla M3 raczej nie bylby potrzebny w konfiguratorze, nieprawdaz?


PS. Humor z rana apropo "uznanych" producentow i produkcji elektrykow - w jedynym BEV wypuszczonym przez Toyote - bZ4X - odpadaja kola i producent nie umie sobie z tym poradzic i proponuje klientom odkup samochodu jezeli nie chca jezdzic autem zastepczym przez dlugi (i nieznany) okres czasu. Nie sa w stanie od kilku miesiecy poradzic sobie z akcja przywolawcza (dla raptem kilkuset aut!), nie maja sposobu na rozwiazanie problemu. Jeden wielki rotfl.

https://electrek.co/2022/06/23/toyota-recalls-bz4x-electric-cars-wheels-falling-off/

https://electrek.co/2022/08/03/toyotas-bz4x-recall-isnt-going-great-company-offers-car-buyback/


Akcja-przywolawcza-Toyota-bZ4X-Toyota-USA.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.