Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dziś stojąc obok Nissan Leaf miałem takie porównanie : fwd elektryczny = taczka na prąd ...fuuuj :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli się nie mylę, to sprzedaż/kupno badziewnych samochodów ma się dobrze. Nie sądzę, żeby coś miało się w tej sprawie znacząco zmienić tylko dlatego, że zamiast silnika spalinowego będzie silnik elektryczny albo ktoś będzie miał taki czy inny tablet :wink:

Niby prawda tylko ten badziewny samochod kosztuje doposazony 200k PLN (ze srednia bateria) :twisted:


Zobacz jak to wyglada w srodku - popatrz na drzwi, konsole srodkowa, tunel przedni - to wszystko jest twardy plastik, skorupa twarda jak u zolwia :norty:

Fotele tez pierwsza klasa :lol:

Zeby nie bylo - to jest ta najbogatsza opcja, w PL za 220.000 PLN :duh:


Pod spodem masz tez zdjecia poprzednika - e-Golfa, jak na moje VW cos sie zdrowo popier&^%^ albo to dieselgate ich az tak nadwyrezylo finansowo i musza ciac jakosc gdzie sie da.


514_1606703756.jpg


514_1505495325.jpg


712_383604987.jpg


712_943283677.jpg


712_1135677603.jpg


712_1949032978.jpg

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Live update :twisted:

Niestety nie było w okolicy właściciela żeby pogadać :(


QRYii7U.jpg

Sw7qlxn.jpg

Gh8A9ib.jpg

wDLSvkX.jpg

xXckaod.jpg

HCqVyng.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nadwozie 3-er duzo ladniejsze bez dwoch zdan, zarowno z przodu jak i z tylu.

Gdyby to byl model Performance to pewnie 20" felgi, spoiler i chrome delete by troche ratowaly sytuacje, chociaz jezeli chodzi o "look" zwyciezca jest tylko jeden.


Natomiast jak wsiadziesz i w jednym aucie z glosnikow brum-brum i 6-7sek do setki (bez LC) a drugim w ciszy 4,5s to role sie odwracaja.


Czekamy na i4, to chyba bedzie pierwszy prawdziwy kompromis dla technologii i osiagow EV i designu/tradycji BMW.


Szkoda ze sie nie przejechales, okropnie jestem ciekawy odczuc osoby ktora lubi marke BMW, czy bylyby podobne do moich :twisted:

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Kiedyś może się uda przejechać :) prowadziłem tylko raz model X i już tam przyspieszenie wciskało oczy w mózg :) ogolnie to auto nie jest fotogeniczne ale na żywo nie odpycha jakoś mocno. Napęd z tesli i buda bmw była by kompromisem :8)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Reasumujac wczorajszy battery day Tesli.

Najbardziej spodobal mi sie ten cytat ze to co tam robia to jest hardcore engineering w najczystszej postaci, od kilku lat studenci na uczelniach technicznych w USA, przyszli inzynierowie, pytani o prace marzen podaja albo Tesle albo SpaceX. Raz ta, raz druga jest na szczycie. Firmy sa autentycznymi pionierami na rynku nowych technologii.


Tesla staje na glowie zeby miec najlepsze fabryki baterii na swiecie i najlepsza technologie wytwarzania tych baterii, udoskonalaja caly proces ich powstawania na kazdym etapie produkcji - od wydobywania z ziemi az do gotowego produktu. Robia to wszystko zupelnie od nowa, po swojemu. Kazda kolejna fabryka jest lepsza, efektywniejsza, bardziej zagospodarowana i zautomatyzowana.


Ich nowe baterie maja byc 2x tansze w perspektywnie najblizszych 2-3 lat, ciezko to sobie dzis wyobrazic, rewolucja przemyslowa w motoryzacji za naszego zycia.


Plany sa mocarstwowe, z gadania o 20 milionach aut rocznie i nowej Tesli za 25k$ mysle dzis nie smieje sie juz ani Toyota ani VW.


Przyszloroczny model S Plaid z 2.0s do setki, 9s na cwierc mili, max predkoscia ~320km/h i zasiegiem 700-800km to juz tylko pokaz technologicznych mozliwosci firmy bo jak na stara bude i cene 140k$ bedzie to raczej produkt niszowy.


PS. Jak sie patrzy na Muska z jaka ekscytacja gada o nowych, przelomowych technologiach, o tym jak by tu usprawnic proces przechodzenia na EV na calym swiecie i jak bardzo jest "niemedialny", jaka sie i ciezko mu ubrac w slowa swoje mysli, widac grzeje mu sie ostro pod kopula 100% czasu - nie sposob nie czuc podziwu :shock:


PS2. "Prototyp to max 10%, a czasem i 1% calkowitego procesu produkcji auta, zaprojektowac samo auto to blachostka" - tu sie klaniaja plany Izery i proby podboju rynku.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Live update :twisted:

Niestety nie było w okolicy właściciela żeby pogadać :(


QRYii7U.jpg

 

Hej Randall,

wczoraj dealer dal mi do potestowania bialy model 3 Performance, miala z 50km przebiegu, doslownie dzien wczesniej zjechala ze statku.


Mysle, ze dzieki 20" felgom, lotce, obnizeniu, (brakuje jeszcze chrome delete) prezentowala by sie troche godniej na tle Twojej 3er :twisted:


Auto ma 3,4s do setki i jak dla mnie to sa juz absurdalne osiagi na codzien, wciskasz troche mocniej pedal gazu i po prostu wgniata cie w fotel, bez protestow, bez dzwieku wkrecania sie silnika na wysokie obroty, bez zadnego wysilku, zupelnie bez laga - natychmiastowo.

Strach sie bac jak za 10 lat pelno tego bedzie jezdzic po polskich drogach, ludzie beda sie wpychali przed inne auta w kazda, nawet najmniejsza luke na drodze :D

Az ciekawy jestem jakie sa odczucia w modelu S gdzie jest 2,5s do setki, bede musial tez wyprobowac.


Wrzucam ciekawy filmik ktory na szybko nagralem - zintegrowanie Spotify i komend glosowych - wg mnie dziala to super naturalnie i przede wszystkim bardzo szybko - zastepuje w 100% klepanie palcami po ekranie.



Mozesz nagrac cos podobnego w G20? - pokazalo by to roznice w sofcie.

Ciekawy jestem jak to wyglada w BMW, czy podobnie jak tutaj czy jednak bardziej jak w VW ID3 ktory ostatnio testowalem.

Tam dzialalo to okropnie wolno, lagowalo, nie rozpoznawalo polecen.


Na ostatnich zdjeciach zainstalowane nowe superchargery V3 - 250kW z 15 km od mojego domu - w koncu :twisted:


50378510286_97417589ae_o.jpg


50377811228_62e28dcf63_o.jpg


50377811193_412b816d13_o.jpg


50378689532_057328ffda_o.jpg


50377811293_1a6309c746_o.jpg


50377811268_f75ac0e672_o.jpg


I na koniec cos od VW ID3 - w swoim infotainment wykorzystali grafike superchargerow Tesli - jak nisko mozna jeszcze upasc? :duh: :norty:


50377880618_2501190afe_o.jpg

.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Z tymi poleceniami głosowymi, to w BMW działa to, co działa przez Siri, czyli mapy Apple, muzyka Apple. Spotify czy Google Maps głosem nie odpalisz. No chyba, że w ustawieniach samochodu po angielsku są jakieś dodatkowe opcje, ale tego nie testowałem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spotify czy Itunes - w sumie na jedno wychodzi.

Mozesz nagrac jak to wyglada w praktyce?


Na youtube jest 100 filmikow ale wszystkie sztuczne, pokazowe typu:

-"hey BMW"

(2s)

"Set the temperature to xx"

(2s)

"I'm setting the temperature to xx on drivers side"


Trwa to lata swietlne i wyglada na uber bezcelowe jak to samo zrobisz przyciskiem w 1s.


Jestem ciekawy jak wyglada uzytecznosc w praktyce przy np sluchaniu muzyki.

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

No ta którą dostałeś wygląda lepiej :) Osiągi szok, aż strach trochę w takim dzikim kraju jak nasz (jeżdżę szybko ale bezpiecznie itp) przed takimi osiągami w dodatku bezszelestnymi :)


Nigdy nie korzystam z wybierania głosowego ani w telefonie ani w aucie więc zupełnie mnie to nie rusza, zawsze uważałem tą funkcję za zbędną (właśnie takie komendy o których wspominasz w ostatnim poście). Ilekroć w telefonie próbowałem tego używać to zawsze w końcu szybciej wychodziło normalnie - stąd jestem uprzedzony :lol:


W G20 jeśli masz język polski to możesz dyktować tylko Siri czyli dalej po ang a żeby korzystać z natywnego HEY BMW trzeba wybrać język angielski całego systemu bo BMW olało spolszczenie tej funkcji :mad2: No i nie wiem jak w Tesli ale tutaj prędkość tego asystenta zależy od tego jak dobry jest aktualnie zasięg LTE samochodu. W Mercedesie działa Hej Mercedes w języku PL ale jak próbowaliśmy z kolegą u mnie pod domem gdzie żadna sieć nie ma dobrego zasięgu to trwało to 2 x dłużej niż byś samemu zrobił :oops: Więc pytanie czy chodzi o gadkę z Siri czy z Hey BMW :)


P.S. Teraz ja mam pytanie - czy te reflektory mają wycinanie innych uczestników ruchu, adaptive itp?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla mnie te komendy glosowe do niedawna tez byly bezcelowe, przerost formy nad trescia.

Ale to raczej dlatego ze nie bylo wbudowanego Spotify/Tidala/Itunes a jedynie radio/CD/mp3.


Teraz jak masz baze piosenek praktycznie nieograniczona w aucie to te komendy zaczynaja miec funkcjonalnosc - jedziesz do roboty, przypominasz sobie jakas fajna piosenke, wciskasz przycisk, mowisz "play xx" i gotowe.

Swietne i po prostu dziala. I tez chyba po angielsku tylko ale powiedziec "play AC/DC" mozna rownie dobrze i po chinsku :twisted:

I co najlepsze - dziala to tak ze chyba wlacza najpopularniejsza piosenke danego wykonawcy a pozniej juz wystarczy tylko klikac na kierownicy w prawo i masz inne tego samego wykonawcy.


Co do reflektorow - swieca jedynie "ok" tzn jasnym snopem swiatla.

Specjalnie w nocy pojezdzilem bo mnie to tez ciekawilo - w F30 adaptacyjne Ledy byly lepsze, skrecaly przed zakretem i wycinaly co bylo trzeba.

W G20 jest pewnie jeszcze lepiej bo sa lasery (ale nie wiem bo nie testowalem).


Amerykanie generalnie maja na bakier z oswietleniem tzn czesto widzialem u nich wypasione 335i z halogenami (swieczki), nawet bez ksenonow (czasy E90).


Chodza sluchy ze szykuje sie gruby liting modelu 3 (plotki z chinskiej fabryki) gdzie zmieniaja wlasnie oswietlenie przednie na matrycowe, daja podwojne szyby zeby zmniejszyc halas w srodku, zmieniaja kierownice na pojemnosciowa, dodaja pompe ciepla i elektryczny bagaznik. Duzo tego i wyeliminowaloby sporo niedociagniec. Ale czy to prawda tego nie wie nikt.

Glupio dostac auto ktore po kilku mies. bedzie "wybrakowane" a glupio takze czekac bog wie ile bo moze to tylko plotki, a poki co trzeba jezdzic e-Golfem ^^

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Specjalnie dla Ciebie użyłem Siri i.. działa zaskakująco dobrze i szybko :shock:


Opublikowano

Do mnie dzwoniła ostatnio pani z Tesli. Mogę wpaść na jazdy testowe, ale tylko w warszawie, do której z Bielska trochę mam. Może jak będę mieć powód, żeby tam pojechać, to umówię te jazdy.


W temacie jeszcze Tesli:

https://streamable.com/88hstc

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Specjalnie dla Ciebie użyłem Siri i.. działa zaskakująco dobrze i szybko :shock:


Siri sprawdza się właśnie przy wyszukiwaniu konkretnego wykonawcy, czy piosenki oraz dzwonieniu do kogoś, kogo nie masz w ostatnio wydzwanianych. Jest to dużo szybsze i bezpieczne niż ręczne szukanie.

No i robi duże wrażenie na płci pięknej. :lol:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Specjalnie dla Ciebie użyłem Siri i.. działa zaskakująco dobrze i szybko :shock:


Siri sprawdza się właśnie przy wyszukiwaniu konkretnego wykonawcy, czy piosenki oraz dzwonieniu do kogoś, kogo nie masz w ostatnio wydzwanianych. Jest to dużo szybsze i bezpieczne niż ręczne szukanie.

No i robi duże wrażenie na płci pięknej. :lol:

 

Znalazł nawet moją playlistę „wixa” :lol:

 

Dla porównania Youtube Music i trochę komend do "BMW" :wink:


https://youtu.be/oPG-YMj5cw0


Wyszukiwanie wykonawców/utworów i cele nawigacji to jeszcze ma sens ale cała reszta..... guziki forever! :lol:

 

Grażyna the Best !!! :lol:


Chyba przestawię język na angielski i tez pociągnę bekę :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W G20 wyglada to tez calkowicie funkcjonalnie jak w Tesli, swietna robota :cool2:

Piosenki i navi oczywiscie, cala reszta (temp, otwieranie okien etc to imho zupelnie bezuzyteczne, reka szybciej i naturalniej).


Pytanie - da sie odpowiedzi glosowe asystentki wylaczyc? (w sumie nie sa potrzebne do niczego)


Fajnie, czasy sie zmieniaja, 10 lat temu czlowiek z kilkoma CD jechal a dzisiaj sluchasz tego co wydobedziesz z zakamarkow pamieci, nawet pisac nie trzeba. Ciekawe jak to bedzie wygladac za kolejne 20 lat :shock:


G20 widze duzo bardziej nowoczesne niz F30, szkoda ze nie maja na dzis elektryka w ofercie w tej budzie bo bym rozdarty przy wyborze :twisted:


Slawomir - summon imho to tylko pokazowka dla innych "wow, patrzcie, moje auto samo jedzie do mnie", jakos nie moge znalezc dla tej funkcji jakiegos praktycznego zastosowania, robi to wolno, sporo wieksze ryzyko stluczki na zatloczonym parkingu, trzeba ciagle na smartfonie kontrolowac, jakos nie widze tego poki co.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do mnie dzwoniła ostatnio pani z Tesli. Mogę wpaść na jazdy testowe, ale tylko w warszawie, do której z Bielska trochę mam. Może jak będę mieć powód, żeby tam pojechać, to umówię te jazdy.

 

Zrob sobie weekendowy trip i przetestuj koniecznie.

Pamietam, ze mowiles, ze chciales i3 do smigania po miescie bo 7er to jednak kawal auta.

Taki model 3 jest do tego idealny (a juz na pewno jak masz fotowoltaike?), jestem pewny, ze smigalbys tym czesciej niz V12, to auto jest mega sprytne i proste a przy tym daje frajde z jazdy jak wiekszosc BMW.

.

Opublikowano

Przeczytałem kilka ostatnich stron i zastanawiam się skąd hejt na ID.3, jaki inny elektryk jest lepszy, lub lepiej wykonany za cenę aktualnie najtańszego ID.3?

Nie rozmawiajmy o topowej wersji, wiadomo ze wtedy lepiej brać nawet najtańszy model Tesli 3.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taki model 3 jest do tego idealny (a juz na pewno jak masz fotowoltaike?), jestem pewny, ze smigalbys tym czesciej niz V12, to auto jest mega sprytne i proste a przy tym daje frajde z jazdy jak wiekszosc BMW.

i do tego ma wielką deskę do krojenia przed pasażerem , że można obiad przygotować na nią stojąc w korku.. :wink: :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeczytałem kilka ostatnich stron i zastanawiam się skąd hejt na ID.3, jaki inny elektryk jest lepszy, lub lepiej wykonany za cenę aktualnie najtańszego ID.3?

Nie rozmawiajmy o topowej wersji, wiadomo ze wtedy lepiej brać nawet najtańszy model Tesli 3.

 

Nie wiem jak u innych, odpowiem za siebie bo kazdy ma inne spektrum potrzeb motoryzacyjnych oraz wrazliwosci na jakosc/estetyke/funkcjonalnosc/wlasciwosci jezdne/cene itp


To, ze ID3 nie bedzie do konca odpowiadac ludziom ktorzy lubia jezdzic BMW, to norma - bo siedzi sie wyzej, prowadzi gorzej - tu nie ma niczego odkrywczego, ale wiadomo, nie kazdy potrzebuje wchodzic bokiem w zakrety jadac po bulki - wiec to zadna wada dla Kowalskiego.


To, ze infotainment jest ulomny/niedopracowany, a obsluga czegokolwiek w kabinie FATALNA - ja juz tego nie przeboleje i dla mnie to natychmiastowy deal breaker.


To, ze materialy w srodku odpowiadaja aucie ICE typu Dacia Lodgy czy Fiat Tipo w przedziale cenowym 40-60tys PLN to dla mnie natychmiastowy deal breaker.

I co gorsza to nie zalezy czy siedzisz w najbiedniejszej wersji za 160 tys PLN czy najbogatszej za 220-230 tys PLN.

Nie potrzebuje jakosci S-klasy, ale na boga, zachowajmy jakis zdrowy rozsadek jezeli chodzi o przyzwoicie wygladajace wnetrze auta.

Palak pod maska zamiast silownika - WTF, w 2020r?


OTA nie dziala, stacje ladowania na trasie 2x drozsze niz jazda na benzyne (ok, nie przeszkadza jak uzywamy auta tylko po miescie).


160 tys PLN (najbiedniejsze ID3) to nie sa drobne jak na miejskiego hatchbacka i czlowiek ma prawo wymagac troche jakosci,

ja, bedac super fanem aut elektrycznych majac 160tys PLN do wydania na nowe auto, wolalbym jednak nadal jezdzic spalinowym G20 320i z kilkoma dodatkami w tej cenie i nikt by mnie do tego ID3 nie przekonal.


A co do porownania tego EV z innymi EV - w tej cenie na rynku jest bieda wybor i ja osobiscie dolozlbym 35 tys PLN do najtanszego modelu 3 Tesli albo jezdzil jeszcze rok czy dwa uzywanym e-golfem/bmw i3/jakims ICE az bedzie lepiej z wyborem. A bedzie, bo kazdy producent zasypuje newsami o nowych, planowanych EV, kwestia miesiecy teraz juz.

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.