Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
No właśnie Adamie dopłacasz 300 i robi się 600 a m40i kosztuje 300 z hakiem i masz i fajny środek i dobre osiągi. Cena ubezpieczenia auta za 300 10k za 600 20k co daje benzyny na 10 tysięcy kilometrów. Co do hybrydy to taka x5 hybryda na dzień dzisiejszy cenę ma praktycznie ix. Płacąc 400-500k za auto malo kto sie martwi kosztami benzyny które przy utracie wartości/cenie ubezpieczenia koszcie leasingu są znikome ale oczekuje komfortu. Tutaj kolega adiki ma racje ze hybryda daje możliwość jeżdżenia takim samym kosztem na mieście co elektryk i ŚWIĘTY SPOKÓJ, brak ograniczeń , planowania, stresu w trasie. Ze samochód bardziej skomplikowany to jest argument kompletnie z dupy bo gwarancja na 5 lat zamyka temat.

 

Generalnie nie zgadzam sie z calym postem, standard :)

 

No właśnie Adamie dopłacasz 300 i robi się 600 a m40i kosztuje 300 z hakiem i masz i fajny środek i dobre osiągi.

i4 M50 za 340k ma tez fajny srodek i dobre osiagi (lepsze od m40i). Taycan to inna klasa auta, przejaskrawiony przyklad jak ktos lubi na bogato (nie tylko szybko).

 

Cena ubezpieczenia auta za 300 10k za 600 20k co daje benzyny na 10 tysięcy kilometrów.

roznica w ubezpieczeniu auta za 300k i za 340k bedzie zadna w przypadku i4

 

x5 hybryda na dzień dzisiejszy cenę ma praktycznie ix.

X45e - 380k, ix50 - 540k (iX40 mozna by przyrownac do X40e ktorego juz nie ma w ofercie)

 

Płacąc 400-500k za auto malo kto sie martwi kosztami benzyny które przy utracie wartości/cenie ubezpieczenia koszcie leasingu są znikome

Nikt nie placi za te auta 400-500k, >95% bierze leasing i placi 5-7k PLN raty i koszty benzyny miesieczne powinienes porownywac do kosztow raty miesiecznej za leasing bo sama cena auta w katalogu nic nie wnosi do dyskusji/nie ma znaczenia w tych rozwazaniach. I jezeli cena benzyny stanowi np 20-30% raty za leasing to nie uwazam tego za "znikomy" koszt :cool2:

Gdyby tak bylo jak mowisz to jezdzilibymsy jak w USA SUVami z V8 a nie wynalazkami jak 25d/30d czy hybrydy.

 

ale oczekuje komfortu.

Wiele ludzi wybiera BEV wlasnie dla komfortu (ci co nie sa przedstawicielami badz nie jezdza co drugi weekend do Chorwacji) :cool2:

 

Tutaj kolega adiki ma racje ze hybryda daje możliwość jeżdżenia takim samym kosztem na mieście co elektryk i ŚWIĘTY SPOKÓJ, brak ograniczeń , planowania, stresu w trasie.

Nie neguje niczyich wyborow oczywiscie, dla kazdego cos dobrego dzisiaj sie znajdzie u producenta.

Natomiast z MOJEJ perspektywy (a mialem i hybryde i EV) - swiety spokoj czy brak ograniczen gwarantuje wlasnie BEV a nie hybryda.

Ale to tak jak mowie, decyzja indywidualna, trzeba pojezdzic jednym i drugim i wyrobic sobie opnie samemu.

 

Ze samochód bardziej skomplikowany to jest argument kompletnie z dupy bo gwarancja na 5 lat zamyka temat.

Gwarancja nie broni Cie przed tym, ze Twoje auto bedzie stalo 2 mies w serwisie a Ty bedziesz splacal raty leasingowe jezdzac zastepczym 318i (jak Bog da) :cool2:

Gwarancja nie broni Cie przed tym, ze musisz serwisowac 3x wiecej komponentow mechaniczno-elektrycznych w aucie ICE/PHEV, ktore swoje kosztuja (a jak wiemy BSI w BMW juz darmowe nie jest nie wiedziec czemu ^^)


Tak jak mowilem - nie zgadzam sie praktycznie z niczym co piszesz, ale to oczywiscie nic nowego - proponuje najpierw pojezdzic sporo zarowno hybryda i elektrykiem i wyrobic sobie opinie (ale nie z godzinnej przejazdzki tylko co najmniej kilku dni korzystania na codzien - zeby mozna bylo doswiadczyc uciazliwosci zwiazanych z codziennym wolnym ladowaniem, ciaglym niepotrzebnym/denerwujacym wlaczaniem sie silnika spalinowego w trybie auto, z brakiem one-pedal driving i dziesiatka innych niedogodnosci/brakow PHEV etc etc)


I jeszcze ciekawostka - KPO za 2 lata przewiduje OBOWIAZKOWE strefy czystego transportu w miastach powyzej 100k mieszkancow.

Ustawa o elektromobilnosci wspomina o max. oplacie jednorazowej - 2,5 PLN/h badz 500PLN miesiecznie --> to bedzie kolejna cegielka dla posiadaczy ICE juz za 2 lata

https://www.gov.pl/web/fundusze-regiony/kpo-inwestycje-i-reformy-obejma-wszystkie-dziedziny-zycia-spolecznego

https://mubi.pl/poradniki/strefy-czystego-transportu-w-miastach/

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem w zeszłym roku ix3 na weekend i wiem z czym to się je. Jednodniowy wypad do Gdańska wiązał

Się z pobytem na 4 ładowarkach i półgodzinna sesja z infolinia greenwaya. X5 z rata 5-6k? Gdzie takie dają? Taka rate dostaniesz przy 30 procent wpłaty własnej. DlaxEgo v8 jeździ. Mało po mieście? Bo samochód dam w sobie jest koszmarnie drogi. I4 m50 za 340k? Huba w zeszłym roku bo dziś tesla 3 to tyle kosztuje.


I zeby nie było tak kolorowo na superchargery w Polsce zaczynaja narzekać ze tworzą się kolejki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adamie o ile pamietam Ty miałeś 330e F30 prawda? To jednak chyba coś innego niż hybryda posiadająca duża baterie i jakieś 100km zasięgu na prądzie.

Tak, mialem F30 z mikro bateria i zgadzam sie, wieksza bateria (25-30kWh) to DUZY krok naprzod jezeli chodzi o wygode PHEV dla wielu ludzi.

Ja tylko mowie, ze to co BMW/MB pokazuja dzis z PHEV --> powinni pokazywac 5-7 lat temu i wtedy by bylo WOW.

Dzisiaj, gdy stacje DC rosna jak grzyby po deszczu i elektryki jezdza juz 400-500km na pradzie --> ta technologia jest martwa w chwili premiery.

Jej zalety sa przede wszystkim zaletami dla producenta zeby sie jeszcze nachapac kasy przed przejsciem na EV.

Bierz pod uwage, ze hybrydy PHEV nie sa juz traktowane jako pojazdy bezemisyjne a jak zwykle spalinowe --> nie bedzie dla nich zadnych ulg, beda placily wieksze podatki, mialy drozsze parkingi, ograniczenia we wjezdzie do centrow miast a wartosc rezydualna w porownaniu do EV bedzie gorsza (mowie na przykladzie Norwegii). Kupujac PHEV kupuje sie wczorajsza technologie, ktora za kilka lat jest skazana na ostracyzm.


PS. Te 100km pomiedzy bajki wlozyc --> to bedzie blizej 80km a zima (AC, ogrzewanie foteli) blizej 60km.

W przypadku gdy bedziesz odpalal webasto 1-2x dziennie na kilka minut --> pod domem czy w pracy ---> realny zasieg na pradzie to bedzie ~50km przez polowe roku.

 

I4 m50 za 340k? Huba w zeszłym roku bo dziś tesla 3 to tyle kosztuje.

Jezeli wg Ciebie m40i kosztuje 300k PLN to tym tokiem rozumowania i4 M50 kosztuje 340k PLN.

Czy ceny ICE podajemy golasy w tym watku a do EV doliczamy 100k PLN w opcjach?

 

I zeby nie było tak kolorowo na superchargery w Polsce zaczynaja narzekać ze tworzą się kolejki

Spojrz jak przecietnego Kowalskiego beda interesowac kolejki na SC:

statystyczny miesiac - z 1200-1300km przejechane, auto podlaczone 4x w ciagu miesiaca do wallboxa w domu

tak bedzie uzytkowac/uzytkuje EV zdecydowana wiekszosc ludzi na codzien

52119357784_16d9ca58e0_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Realne zasięgi elektrykow na dziś to 200-300km a nie 500km, baterie dzisiejszych hybryd to praktycznie połowa baterii elektryka a przy 1000km miesięcznie przy aucie za 300k koszt benzyny to śmiech na sali. Rozmawiamy o autach premium za 300-500k a zachowujesz się jak dziad licząc na jakieś ulgi za pare złotych :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak o phev mówisz Adam zakładając najgorszy możliwy scenariusz a o EV w najlepszym możliwym albo conajmniej mocno optymistycznym. Ale spoko taki phev nawet jak będzie mieć 50km zasięgu przy niesprzyjających warunkach albo po kilku latach eksploatacji nadal będzie mi wystarczać w codziennym użytkowaniu.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Patrze sobie teraz czasami na domowe magazyny energii i nasuwa mi sie taka refleksja jak to Możliwe ze w dobie kiedy człowiek potrafi poleciec na księżyc nie jest w stanie przechować wiadra nic nie ważących elektronów. Niestety magazynowanie energii elektrycznej szoruje po dnie i zamiast coraz lepiej jest tylko gorzej. Technologie baterii miały taniec a jest dokładnie odwrotnie co sie przełoży nie tylko na ceny nowych samochodów ale także i naprawę używanych. Jak tak dalej pójdzie do w aucie główna wartość będzie bateria a reszta to elektrosmiec. Musk tak szumnie krzyczał O nowym typie baterii z większym zasięgiem i duzo tańszej w produkcji i gdzie one sa? Można sie oszukiwać ale na dzień dzisiejszy samochody elektryczne to auta ułomne w których nawet strach zamontować otwierany szyberdach bo zasięg spadnie o polowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No tak o phev mówisz Adam zakładając najgorszy możliwy scenariusz a o EV w najlepszym możliwym albo conajmniej mocno optymistycznym. Ale spoko taki phev nawet jak będzie mieć 50km zasięgu przy niesprzyjających warunkach albo po kilku latach eksploatacji nadal będzie mi wystarczać w codziennym użytkowaniu.

Chodzilo mi tylko o to, ze na codzien np zima zasieg z teoretycznych 100km do praktycznych 50km bedzie zauwazalnie pogarszal komfort uzytkowania auta (w trybie EV) na codzien (bedziesz je ladowal non-stop w praktyce)

W przypadku EV spadek zasiegu z 500km nawet do 300km (jest mniejszy bo pompa ciepla robi robote) zima praktycznie jest niezauwazalny, ot ladujesz co 5 dni np zamiast 7.

Natomiast nie zrozum mnie zle - jezeli uwazasz ze PHEV jest dobry dla Ciebie i Twoich potrzeb ---> moge tylko pogratulowac :handshake:

 

Realne zasięgi elektrykow na dziś to 200-300km a nie 500km, baterie dzisiejszych hybryd to praktycznie połowa baterii elektryka a przy 1000km miesięcznie przy aucie za 300k koszt benzyny to śmiech na sali. Rozmawiamy o autach premium za 300-500k a zachowujesz się jak dziad licząc na jakieś ulgi za pare złotych :D

Heh, mamy zupelnie inne spojrzenie na "dziadowanie" ale nie chce robic gow**burzy ;)

 

elektryczne to auta ułomne w których nawet strach zamontować otwierany szyberdach bo zasięg spadnie o polowe.

wg konfiguratora BMW w i4 M50 zasieg po dodaniu szyberdachu spada o zawrotne 3km (513-->510km) :cool2:

Producenci montuja natomiast okna panoramiczne z innej przyczyny - wiecej miejsca nad glowa.

Baterie zajmuja 10cm podlogi i przez brak panoramy w i4 siedzisz z tylu jak na kibelku a glowa szorujesz podsufitke ;)

stad tez pewnie wiekszosc BEV na dzisiaj to roznego typu crossovery i SUVy - latwiej zrobic zeby mialo to rece i nogi niz sedana/kombi

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Google ocenił, że gdybyśmy byli w stanie jechać non-stop, pokonalibyśmy te 1200 km w ciągu 10 godzin z kawałkiem. Porównywalnym samochodem spalinowym, z postojem na zatankowanie, toaletę i obiad pewnie byłoby to coś w okolicach 11-12 godzin.

 

Wurst z kawą tak nas zajęły, że spędziliśmy tam 35 minut (najdłuższe ładowanie na trasie).

 

Podsumowując jadąc spalinowka zjedli by spokojnie obiad w porządnej restauracji co by zajęło 1-2 godziny, jadąc samochodem elektrycznym najwyraźniej pochłaniali kupione gdzieś na szybko na stacji hot dogi w aucie ewentualnie zastąpili obiad wspomniana wyżej kawa.


Swoją droga niedawny test ix 40 bjorna, teraz tego i4 pokazuje ze bmw nie ma się kompletnie czego wstydzić jeśli chodzi o wydajność napędu i nawet te cieńsze kable tesli nie pomagają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Super link Kriss, dzieki :cool2:


bmw_i4_m50_ev_test_zasieg.png


bmw_i4_m50_ev_test_zasieg_realny-1024x587.png


Kilka spostrzezen:

- brakuje jak zdrowia kilku sztuk szybkich ladowarek DC w PL wzdluz autostrad (>150kW) --> Greenway, Tesla, Ionity mam nadzieje w ciagu 12-24 mies nadrobia juz tu wszystkie zaleglosci

- i4 w porownaniu do TM3 na autostradzie wydaje sie lepszym wyborem - jest lepiej wyciszone, zasieg dzieki odrobine wiekszej baterii jest podobny, zwiekszona masa tak nie przeszkadza, przydalaby sie jeszcze ta integracja auta (baterii) z mapami googla

- jak dla mnie, 3-4 stopy o lacznej dlugosci 1,5h w trasie 1200km sa calkowicie akceptowalnym kompromisem w podrozowaniu przy przesiadce ICE-->EV

gdybym takie trasy robil co tydzien-dwa --> wolalbym jezdzic nadal dieslem, ale w przypadku gdy ktos sie wybiera w taka trase raz na kilka mies, a reszte kula sie po miescie/pod miastem --> wybor EV to praktycznie zaden kompromis na dzisiaj jak sie mamy gdzie ladowac w domu

- jestem okropnie ciekawy co BMW pokaze za 3 lata w Neue Klasse - gdy auta pokroju i4 beda na platformie czysto elektrycznej, nie bedzie tunelu z tylu, bedzie z 200kg lzejsze, pojawi sie frunk, wiekszy rozstaw osi i sporo wiecej miejsca w srodku - to wszystko przelozy sie tez na lepszy zasieg i osiagi, jest na co czekac :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

drag race - 6 doroslych osob w rodzinnym elektrycznym SUV/minivanie vs 911 992 Turbo S


Brooks umie w trolling ^^


52123614664_9fb0dca0ac_o.png


52123872945_a0e7f65b28_o.png




komentarze jak zwykle najlepsze


"A stock, 6 seater SUV handing it to one of the greatest cars on the planet. What a strange time we live in lol"


"This is one of the most hilarious and upsetting dragrace vidoes I've seen. Simply fascinating and awesome. Thanks for sharing."


"When you are a hardcore dragracer, but now you have family: Tesla gives you the vehicle to enjoy your passion with the beloved ones"


"What a fun video. That is just absurd. That is essentially a factory minivan embarrassing a fast 911 Turbo S"


"That's just embarrassing. It's like watching a middle-aged accountant beat Usain bolt in a 100m sprint."

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzenie na piechotę też bo się buty ścierają :) ale nie ma to znaczenia, czy opony emitują więcej czy mniej w kontekście porównywania samochodów spalinowych i elektrycznych, bo żeby miał być to jakiś argument trzeba by porównywać samochód na kołach i pojazd lewitujący..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli będziemy ładować się na ładowarkach o mocy do 100 kW, nie korzystając z żadnego płatnego abonamentu, zapłacimy około 440-460 złotych, a więc 44-46 zł za każde 100 km.

 

Przekonaj teraz mieszkańca bloku bez dostępu do gniazdka, ze to się opłaca i będzie jezdzil prawie za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ludzie powoli odkrywaja w Polsce, ze elektrykami mozna sie wybrac "za miasto" i da sie, zawsze to jakis progress ;)

Autor artykulu mial spore "range anxiety", typowe jak sie zaczyna jezdzic EV, przechodzi po kilku tysiacach km.


Naszla mnie taka mysl - nie wiem czy to tylko BMW ale wzory wspolczesnych felg sa odpychajace.

15 lat temu tego typu oczoje***, chinskie felgi byly na allegro za 2-3k PLN i byly szczytem obciachu do ///M316i, teraz to "szczyt mody" :shock:

Dluga droga od 193M czy 313


bmw-i4-m50-ladowanie-IMG_3278.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziemy ładować się na ładowarkach o mocy do 100 kW, nie korzystając z żadnego płatnego abonamentu, zapłacimy około 440-460 złotych, a więc 44-46 zł za każde 100 km.

 

Przekonaj teraz mieszkańca bloku bez dostępu do gniazdka, ze to się opłaca i będzie jezdzil prawie za darmo.

 

Przekonaj kogokolwiek, że opłaca się jechać płatnymi autostradami prędkością rzędu 120 km/h, jak również mając samochód za 300kpln albo i więcej żywić rodzinę na Orlenach i innych przybytkach przydrożnych :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekonaj kogokolwiek, że opłaca się jechać płatnymi autostradami prędkością rzędu 120 km/h, jak również mając samochód za 300kpln albo i więcej żywić rodzinę na Orlenach i innych przybytkach przydrożnych :lol:

W punkt :cool2:

Dorzuć jeszcze ciągłe wizyty w galeriach handlowych "przy okazji" ładowania :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.