Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@adamjttk:

Zgodzę się, że mogę być co nieco spaczony, bo ja 4cyl to mam tylko i wyłącznie w moich motocyklach.

ALE jeśli mówię o autach na ulicy, to raczej są głównie 4cyl i o ile niektóre, szczególnie te udające sportowe to jak mówisz, wiadro gwoździ, to jednak jak widziałem np. nowiutkie Toytoty czy takie podobne zwykłe auta, to to raczej ciche jest w benzynie przynajmniej. Oczywiście podczas przyśpieszania robi się głośniejszy, ale też, tylko jak mocniej ciśniesz na chwilkę. W tej chwili siedzę przy otwartym oknie i mając z 300m do ruchliwszej drogi słyszę w 90% tylko opony. I nie twierdzę, że silnika nie słychać, tylko, że opony go zagłuszają.


I jak pisałem wcześniej o Taycanie (który chyba dobrze wyciszony jest?) było ZNAAACZNIE głośniej niż się spodziewałem. Efekt ciszy w zasadzie tylko podczas przyśpieszania od zera.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zwyczajnie nie było mnie przy kompie. Nie chcesz mi wierzyć nie musisz... twoja sprawa...

Wierzę faktom ;) Ciężko się kłócić np. z oficjalnymi danymi producenta jak to robisz Ty :D

 

ad 3. jak jadę swoją benzyną to ludzie też nie słyszą ;) ale fakt - w elektrykach montuje się dodatkowe głośniki emitujące hałas by informować otoczenie. Cisza to wielka zaleta

Pełna zgoda, że cisza to zaleta. Ale to nie jest cecha elektryków, tylko co najmniej połowy samochodów na naszych drogach. U mnie np. jak SECiem z '86 stanę na światłach, to jedyny wyznacznik, że auto nie zgasło to obrotomierz. Jak pieszo chodzę do sklepu, to też widzę, że wiele nowszych aut emituje tylko dźwięk z opon. Przy dużych prędkościach dochodzi hałas powietrza. Oba dźwięki są identyczne dla elektryków i ICE.

 

Inna sprawą że ja 160-180 uznaję za średnią prędkość podróżną...

Jak 75% wypowiadających się na forum i jak 0.5% kierowców na drogach poza forum. Polecam z taką prędkością przejechać się przez Austrię do Szwajcarii :lol: :lol: :lol:

 

ja nie opieram się na danych producenta, które zwyczajnie są podkoloryzowane a ta faktach naukowych. Już pisałem - ja nie mam zamiaru cię do niczego zmuszać. nie chcesz wierzyć nauce, twoja sprawa...

co do prędkości - akurat w moim przypadku tak jest, tu musisz uwierzyć... ale każdy inteligentny człowiek wie że to jest możliwe gdy sytuacja na drodze pozwala.

Opublikowano
ja nie opieram się na danych producenta, które zwyczajnie są podkoloryzowane a ta faktach naukowych. Już pisałem - ja nie mam zamiaru cię do niczego zmuszać. nie chcesz wierzyć nauce, twoja sprawa...

co do prędkości - akurat w moim przypadku tak jest, tu musisz uwierzyć... ale każdy inteligentny człowiek wie że to jest możliwe gdy sytuacja na drodze pozwala.

 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=367081&start=495#p2705545


Zamiast opierać się na swoich "naukowych faktach" zejdź na ziemię i zobacz to raz jeszcze ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

VW bedzie inwestowal grube miliardy na EV R&D teraz, maja co odrabiac bo konkurencja ich wyprzedzila.

Nawet jak 20 takich inwestycji upadnie i utopia kase a tylko jedna wypali to i tak beda do przodu patrzac dlugofalowo.


Lepszym newsem na dzis jest hybrydowa ciezarowka Nikola One :twisted:

Nikola to ta firma od ciezarowek na wodor, kapitalizacja kilkadziesiat miliardow $, bez zadnej produkcji poki co, z zapewnieniami "juz zaraz, juz za chwile.."


2 lata temu wypuscili filmik ze Nikola One juz jezdzi:

https://www.youtube.com/watch?v=IAToxJ9CGb8


Dzisiaj ujawniono DLUGI raport mowiacy m.in ze ta ciezarowka byla zepchnieta z gorki :norty: :norty:

Prezes Nikoli mogl obalic raport jednym filmikiem z tego "testu" a zamiast tego zatrudnil kancelarie i szykuje pozwy.

Czytaj - bedzie spektakularne bankructwo i pewnie pojdzie do wiezienia.


Smaczku dodaje to, ze GM wykupil 11% akcji Nikoli i utopili wlasnie ponad miliard $ :norty:

https://electrek.co/2020/09/11/nikolas-nkla-house-of-card-crumbles-gm-nothing/#disqus_thread

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no i? gdzie w moim twierdzeniu jest błąd???

tylko potwierdzasz moje słowa...

Oj uderzyłem w beton :D Dobra, szkoda czasu na OT.


A tak już w temacie, VW wyłożyło 100 baniek na firmę z doliny krzemowej robiącej baterie w stałym licie. Widać elektryki to jednak przyszłość :D


https://www.greentechmedia.com/articles/read/vw-quantumscape-investment

a co nie potrafisz odpowiedzieć?


wiesz na czym polega technologia litu stałego?


a tak przy okazji, dlaczego Musk nie chciał budować fabryki akumulatorów w europie, dlaczego inne firmy też tego nie chcą robić?


powtórzę ci raz jeszcze bo chyba masz problemy z czytaniem - nigdy nie twierdziłem że elektryki to nie napęd przyszłości! Za to twierdzę że na dzień dzisiejszy elektryki są bardziej szkodliwe niż hybryda czy diesel. Wiesz czemu? zapewne nie bo wciąż brniesz w te głupoty...

Opublikowano
a co nie potrafisz odpowiedzieć?

Na co mam odpowiedzieć? Odniosłem się do bardzo konkretnych rzeczy, w tym do rozmiaru bagażnika, który w autach na wodór jest mniejszy niż elektrycznych, wklejając na poparcie zdjęcie, co udowodniło, że m.in. w tej kwestii nie masz racji. Jakbyś przeczytał, co napisałem w linkowanym poście, a nie pisał rzeczy w ogóle niepowiązane z moją wypowiedzią, mógłbym podyskutować ;)

Opublikowano

A wracając do rzeczy bardziej sensownych niż słowne przepychanki:



S-klasa powstała dzięki kolaboracji z nVidią ;) Co się z tym wiąże, mają najnowsze technologie od naprawdę silnego partnera. Ale znów, zaciekawił mnie jeden szczegół - S-klasa będzie mieć aktualizacje over-the-air. Po raz kolejny Tesla wyznaczyła kierunek, za którym reszta branży musi nadążać. Jak dla mnie to wielkie "w końcu". Serio, nie było nic bardziej irytującego, niż odbiór nowego Porsche z salonu i ich totalna bezsilność na dziesiątki (!!!) błędów oprogramowania, gdzie musiałem czekać prawie rok i umawiać się na wizytę w ASO 50km od domu, aby mi to zaktualizowali.


Można się więc kłócić, czy Tesla taka super czy nie, ale nie da się zaprzeczyć, że skoro S-klasa się na nich wzoruje(również z pionowym ekranem!), to jednak to już nie jest tylko pokrzykiwanie fanboyów.

  • Moderatorzy
Opublikowano
S-klasa będzie mieć aktualizacje over-the-air

 

To mam nawet w G20 :wink:

Opublikowano
S-klasa będzie mieć aktualizacje over-the-air

 

To mam nawet w G20 :wink:

Z ciekawości, ile miesięcznie updatów Ci przychodzi? I co zmieniły ostatnie 3?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeden od zakupu i nie zmienił nic :8) Ja miałem fabrycznie poprawiony soft ale u wielu osób które miało auta z 2019 nowy soft rozwiązał problemy z rozłączaniem carplay itp.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jeden od zakupu i nie zmienił nic :8) Ja miałem fabrycznie poprawiony soft ale u wielu osób które miało auta z 2019 nowy soft rozwiązał problemy z rozłączaniem carplay itp.

To chyba bardziej jest „dla bajeru”, bo jak wyszło konkretna aktualizacja np. navi, to trzeba ja było ściągnąć na pendrive i dopiero z pena do samochodu.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Navi też ma być OTA, pożyjemy zobaczymy :lol:

Odkąd mam carplay to stałem się leniem i używam tylko google maps.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"ma byc" w BMW to znaczy ze i za 5 lat jeszcze nie bedzie znajac historie android auto :norty:

Nie rozumiem co jest takiego specjalnego w tych aktualizacjach OTA ze sprawia producentom tyle problemow.

W dzisiejszych czasach telefony, dekodery SAT, konsole do gier bezproblemowo to robia bez wielkiego halo.


Zgadzam sie ze Slawomirem, Tesla wprowadzila lyk swiezego powietrza do motoryzacji i chcac nie chcac niemieckie premium musi podjac rekawice w wielu aspektach, nie tylko OTA.


Juz dzisiaj np widac wyraznie, ze rozmiar ekranu od infotainmentu bedzie rosl - 5 czy 10 cali to za malo i dojdzie ostatecznie do 13-15 cali.

Bo jest to po prostu wygodne, duzo informacji na raz bez 10 poziomow submenu. W ID3 np ten maly ekranik jest totalnie nieintuicyjny, robia to zle.

Przypomina to jak zywo rozmiar ekranu w smartphonach - duzo firm sie opieralo ze male jest lepsze, ze ogarnia sie wygodnie jedna reka (sam bylem o tym przekonany trzymajac sie kurczowo kiedys Iphone SE) etc a na koniec i tak wszyscy podazaja za trendem i nie wyobrazam sobie dzis czegos mniejszego niz te 6 cali w telefonie (wygoda google maps, youtuba, przegladarki etc). Ewolucja infotainmentu w autach bedzie bardzo podobna wg mnie.


Osobiscie bardzo bym chcial zeby tez ukrocic cenniki, za kazdym razem jak ogladam 30 stron opcji - boli mnie glowa, bede tu uwaznie obserwowal nadchodzace i4.


Ze 2 dni temu bawilem sie konfiguratorem Audi e-trona i nadal porazka tzn cena bazowa 60kE (zawierajaca juz duzo promocyjnych dodatkow) a po dodawaniu niezbednych dla premium opcji wyszlo 85-90kE czyli ~50% ekstra. Mega slabe to. Albo wyrzucasz na stol 150% ceny auta ktore jest na plakatach "od" albo czujesz sie jak biedak i rezygnujesz z kolejnych opcji i dostajesz jak w BMW np. kieprawe liczniki w G20 ( :duh: :mad2: ), gumowe selektory w F30, plastikowe zaslepki w 911 etc etc.


PS. Odnosnie Tesli i modelu 3 - z Chin nadchodza plotki ze szykuje sie spory lifting - producent ma dolozyc automatyczna klape bagaznika, dodac pompe ciepla, uaktualnic kierownice (czujniki pojemnosciowe) i co najwazniejsze - dac podwojne szyby. I znajac Tesle to wszystko bedzie w niezmienionej cenie. Jak tu nie lubic tej firmy :cool2:


Za tydzien "battery day" - dla fanow technologii i motoryzacji nie do przegapienia!

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do jazd testowych to mysle ze przy 1 mikro salonie i 35 milionowym kraju - bedzie ciezko ;)

Takich maili/telefonow dostaja pewnie kilkanascie dziennie, ciezko przesiac ogladaczy od potencjalnych kupujacych.


PS. W Kalifornii buduja najwieksza stacje superchargerow Tesli - 56 stanowisk do jednoczesnego ladowania :shock:

Wg dokumentow przewiduja okolo 1200 ladowan dziennie. Po prostu wow.


Przy takim finansowaniu Tesli przez rynek - beda takie stacje budowac teraz na potege w USA/Europie/Chinach, a ze sa, w porownaniu do konkurencji, o polowe tansze w uzytkowaniu i ekskluzywne tylko dla posiadaczy Tesli - to nie sa dobre wiesci dla pozostalych producentow.


Stacja calkowicie samoobslugowa, ani jednego pracownika, nie trzeba zadnych aplikacji, kart platniczych itp, prostota do kwadratu a nie "a zbiera pan punkty?", "moze kawke do tego hotdoga, mamy wlasnie promocje" "a moze redbulla, jak kupi pan 4 to bedzie taniej"


Jak juz beda tego typu stacje w Europie co 150-200km wzdluz autostrad to ICE znikna z drog w ciagu dekady.


https://electrek.co/2020/09/15/tesla-building-new-worlds-largest-supercharger-station/

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te dziady z VW nadal nie rozumieja o co chodzi w Tesli.


"high quality interior"

"VW.OS"

"more software-centered"


Skisne :duh: , mialem bardzo watpliwa "przyjemnosc" przetestowac to wszystko w ID3, katastrofa to malo powiedziane.


Powinni na szybkosci poprawic tragiczne materialy w srodku, wycofac sie z haptyki i tych e-suwakow (glosnosc, klima) wracajac do estetycznych pokretel i obnizyc cene o 5-10k euro.

I w ciagu roku-dwoch zrobic ten ich software przyjaznym, plynnym i po prostu dzialajacym. Plus OTA oczywiscie dzialajace a nie dla picu.


I wtedy moga elektryfikowac na masowa skale Europe w segmencie aut popularnych.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadzam sie w 100%, po jezdzie testowej ID3 autentycznie wolalbym smigac po miescie BMW i3, ma duuuzo lepsze materialy i jakosc wykonania, miejsca w srodku podobnie, infotainment obsluguje sie duzo przyjazniej i naturalniej. Kosztuje 30k euro zamiast 45k. Nawet ten wyglad zewnetrzny po jakims czasie przestaje kluc w oczy jak sie widzi tego pelno na ulicach.

Jedyne co bylo gorsze to te nieszczesne drzwi tylne (niestety deal breaker przy malych dzieciach) i brak headupa.


BMW majac tyle doswiadczenia w EV po i3 podjelo wg mnie bardzo zla biznesowa decyzje nie wprowadzajac juz kilka lat temu elektrycznej 1-er, takiego normalnego hatchbacka ktory by byl drozszy od Leafow i Golfow o 15-20% a mial jakosc BMW.

W takiej NO sprzedawali by tego dziesiatki tysiecy.


Z I4 tez startuja z przegranej pozycji, w przyszlym roku model 3 bedzie mial juz 4 lata na rynku, ma ugruntowana pozycje na wielu rynkach, siec superchargerow wciaz rosnie, baza klientow wieksza i wieksza. A oni wyskakuja z 500 konnym autem bez AWD np. Nie jestem w stanie zrozumiec takiej polityki.

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mimo wszystko mam wrażenie że Tesla radzi sobie tak dobrze w Europie głównie przez nieudolność konkurencji. VW pokazuje badziewne auto które dokładnie opisałeś i proszę: https://spidersweb.pl/autoblog/vw-id-3-w-norwegii-sprzedaz/


Wiele osób pomyśli może to BMWi4 jest trochę mniej zaawansowane niż Tesla, ale to europejski koncern, brak problemu z serwisem ( :lol: ), lepsze wykończenie itp, miałem kiedyś już BMW i fajnie się jeździło itp.. Myśle że na tym mogą bazować w dużej mierze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

VW ID3 w Norwegii bedzie no1 na liscie sprzedazy przez pierwsze kilka mies z dwoch powodow:

1. VW zbieral pre-ordery od roku czy poltora i te kilka tysiecy aut zarezerwowanych przez prywatnych uzytkownikow do konca roku wydadza hurtowo wiec beda duze liczby bez dwoch zdan.

2. Setki sztuk zostalo zarezerwowanych w salonach VW jako demowki oraz mnostwo niezaleznych sprzedawcow aut pokupowalo zeby miec kilka szt. na stanie bo jakby nie bylo jest to cos nowego na rynku, efekt nowosci dziala wyraznie.


Jak skoncza wydawac pre-ordery beda obnizki/promocje spore wg mnie bo recenzje auta sa naprawde slabe, zarowno w prasie jak i na forach internetowych, tzn jezdzi fajnie mechanicznie ale cala reszta - infotainment, materialy i przede wszystkim cena - tragedia.


Dla mnie te liczby sprzedazy sa jednak bardzo slabe bo podam Ci punkt odniesienia:

- w marcu zeszlego roku jak przyplynely statki z USA do Norwegii z modelem 3 to w ciagu tego jednego miesiaca zarejestrowano 5300 szt, a rekordowy dzien 26 marca, w ciagu 24h sprzedano 550 szt :twisted:


VW ID4/Skoda Enyaq bede mialu duzo lepsza sprzedaz podejrzewam, cena niewiele wyzsza a uzytkowosc sporo wieksza (ladownosc, hak).


Co do I4 pelna zgoda - sam tak mysle :twisted:, sentyment do marki mam jednak duzy, mam nadzieje ze bede pozytywnie zaskoczony i razem z modelem 3 beda moimi autami na kilka najblizszych lat!

.

Opublikowano

Jeśli się nie mylę, to sprzedaż/kupno badziewnych samochodów ma się dobrze. Nie sądzę, żeby coś miało się w tej sprawie znacząco zmienić tylko dlatego, że zamiast silnika spalinowego będzie silnik elektryczny albo ktoś będzie miał taki czy inny tablet :wink:


Ja będę się rozglądał za elektrykiem jako drugie auto w przyszłym roku. Ciekawe co wtedy będzie fajnego na rynku. Chciałbym coś mniejszego/tańszego. Na zasięgu mi średnio zależy. Miał już może ktoś okazję pojeździć elektrycznym Mini?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.