Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

W to, ze i4 jest lepszym autem od TM3 to juz nawet Niemcy nie wierza w swojej prasie motoryzacyjnej ;)

 


To jeszcze zobacz na ostatnie zdania z tego artykułu: "To są kpiny, a nie nowoczesne środki transportu" - czyli podsumowanie elektryfikacji ;)


Zresztą, znowu wpadłem na TVN Turbo i chyba program Automaniak, o ile się nie mylę. Jechali elektrykami z Warszawy do Wrocławia. Niestety podróż przerodziła się w farsę - jazda z prędkością ~80km/h i brak jakiegokolwiek ogrzewania w aucie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jeszcze zobacz na ostatnie zdania z tego artykułu: "To są kpiny, a nie nowoczesne środki transportu" - czyli podsumowanie elektryfikacji ;)

Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.

W USA np powiedza, ze kazdy inny samochod niz pickup to jest kpina bo sie nie nadaje do praktycznego uzytkowania.


W Polsce nie ma poki co prawie w ogole szybkich ladowarek DC, na autostradach ludzie smigaja po 180 km/h bez zadnych konsekwencji to i idea elektryka nie trafia do ludzi.

Mnie to juz tylko smieszy, bo ja juz 3 razy jechalem TM3 z Norwegii do Polski i wiem, ze spokojnie sie da juz jezdzic elektrykiem jak jest siec ladowarek.

Znam tez oficjalne dane GUS ile Polacy jezdza srednio dziennie/miesiecznie/rocznie km i te utyskiwania na zasieg powoli sie robia tendencyjne (lubimy narzekac).

Modus operandi jest u wszystkich podobny - ludzie kupuja elektryka, zostawiaja spalinowca na wszelki wypadek, a po roku go sprzedaja bo nikt z niego i tak nie korzysta bo przesiadka z powrotem z EV do ICE to jak powrot do kasety magnetofonowej, gotowania na piecu czy kupowania czesci komputerowych na Grzybowskiej (pamieta ktos jeszcze te piekne czasy? :D )


273102065_5553623311320308_4828103459218495265_n.jpg?stp=c0.110.1433.748a_dst-jpg_s843x403&_nc_cat=104&ccb=1-5&_nc_sid=e3f864&_nc_ohc=ievRknbnZVwAX-5sizS&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=00_AT_YsgxPZUd8ue5Ch25rL0xoMNhhQZBxor7PFtsh5jsEJA&oe=626ADB6E

 

Zresztą, znowu wpadłem na TVN Turbo i chyba program Automaniak, o ile się nie mylę. Jechali elektrykami z Warszawy do Wrocławia. Niestety podróż przerodziła się w farsę - jazda z prędkością ~80km/h i brak jakiegokolwiek ogrzewania w aucie :lol:

A to nie jest tak, ze te programy maja byc z zalozenia "show" - no bo przeciez jakby normalnie jechali/dojechali tym EV to o czym ten program mieli by krecic?

Wspominali cos o pozarach elektrykow? :norty:


52027562142_f3cff1f3ff_o.png

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adamie miedzy sie da a jest to przyjemne i bezproblemowe to jest przepasc. Statystyki gusu to mozesz sobie wlozyc miedzy bajki bo statystycznie samochod w Polsce ma 14-16 lat i kosztuje pewnie z okolo 15-20 tysiecy. Nie mozna wymagac od luzi ktorzy ledwo wiaza koneic z koncem, jezdza autem o wartosci zatankowanego do baku paliwa, zeby gdziekolwiek dalej jezdzili. Moze takie statystyki nalezalo by zrobic wsrod posiadaczy samochodow o wartosci 200+ i poraz kolejny napisze ze i tak statystyka ta bedzie z dupy bo by trzeba bylozrobic srednia wazona. Ja robie rocznie okolo 20 tysiecy km czyli ile robie dziennie? 55km? Jak moge robic dziennie 55 km skoro w rzeczywistosci w TYGODNIU robie lacznie max 5-30km. CALA RESZTA to sa WEEKENDOWE trasy wiec przestan mamrotac o tej statystyce bo ona ma sie do prawdziwego zycia jak pies do jeza.


tak wogole ponoc z powodu wojny tesla wprowadzila darmowe ladowania w Polsce i wlasciciele tesli placza naforum ze tworza sie dlugie kolejki, niektore ladowarki nie dzialaja a jak wszystkie sa zajete to predkosci ladowania sa mierne.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modus operandi jest u wszystkich podobny - ludzie kupuja elektryka, zostawiaja spalinowca na wszelki wypadek, a po roku go sprzedaja bo nikt z niego i tak nie korzysta bo przesiadka z powrotem z EV do ICE to jak powrot do kasety magnetofonowej, gotowania na piecu czy kupowania czesci komputerowych na Grzybowskiej (pamieta ktos jeszcze te piekne czasy? :D )

Jak to się mówi, papier zniesie wszystko, więc pisać głupoty możesz. Co to za przyszłość, w której wydłużasz sobie czas podróży? Co to za przyszłość w której masz więcej ograniczeń niż korzyści, a auto całkowicie traci możliwość szybkiej jazdy? Dla mnie zawsze w życiu "awansem" było, aby następne auto było szybsze od poprzedniego, a nie wolniejsze jak elektryki.


Znam co najmniej kilka osób, które testowało elektryki i nikt się nie przesiadł i nie sprzedał wszystkich spalinówek.

Ja również pojeździłem sporą ilością elektryków jak wiesz i absolutnie żaden mnie nie przekonał. W sumie to tylko hyundai ioniq 5 bym chciał kupić żonie na miasto, ale nie mam po co, a jeśli ma Cayenne zmienić to i tak woli na G-klase :D


Widziałem też kilka filmów na YT znanych youtuberów o tym, jak "prawie" by się przesiadli na Taycana, ale jednak nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze zobacz na ostatnie zdania z tego artykułu: "To są kpiny, a nie nowoczesne środki transportu" - czyli podsumowanie elektryfikacji ;)

Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.

W USA np powiedza, ze kazdy inny samochod niz pickup to jest kpina bo sie nie nadaje do praktycznego uzytkowania.


W Polsce nie ma poki co prawie w ogole szybkich ladowarek DC, na autostradach ludzie smigaja po 180 km/h bez zadnych konsekwencji to i idea elektryka nie trafia do ludzi.

 

Punkt siedzenia to Europa i polska, tudzież bardziej niemiecka gazeta i ich zdanie na temat elektryków.

A Twój argument z USA jest jakiś nietrafiony, bo to przecież ojczyzna Tesli i chyba największa sprzedaż tego auta (nie sprawdzałem cyferek).


 

Zresztą, znowu wpadłem na TVN Turbo i chyba program Automaniak, o ile się nie mylę. Jechali elektrykami z Warszawy do Wrocławia. Niestety podróż przerodziła się w farsę - jazda z prędkością ~80km/h i brak jakiegokolwiek ogrzewania w aucie :lol:

A to nie jest tak, ze te programy maja byc z zalozenia "show" - no bo przeciez jakby normalnie jechali/dojechali tym EV to o czym ten program mieli by krecic?



Masz rację, że to ma być show i opowieść zapewne była ubarwiona, ale nie zmienia to faktu, że najzwyklejsza podróż (nie wyjazd wakacyjny) może być średnio przyjemny. Nie chcę bronić programu, ale chyba zbytnio z robieniem tego show nie musieli się trudzić :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkt siedzenia to Europa i polska, tudzież bardziej niemiecka gazeta i ich zdanie na temat elektryków.

A Twój argument z USA jest jakiś nietrafiony, bo to przecież ojczyzna Tesli i chyba największa sprzedaż tego auta (nie sprawdzałem cyferek).

 

 

Ojczyzna moze i tak, ale zapominasz ze Stany to duzy kraj i do tego bardzo roznorodny. To ze sprzedaz jest duza w Californii to nie znaczy ze w biedniejszych stanach jest podobnie.

Tu masz statystyki.

Sprzedaz Tesli (wszystkie modele) w 2021 w US: 301,998 sztuk

Sprzedaz tylko jednego modelu Ford F-150 w 2021 w US: 726,004 sztuk


https://www.goodcarbadcar.net/tesla-us-sales-figures/

https://www.powernationtv.com/post/the-ford-f-150-was-the-1-vehicle-sold-in-the-us-in-2021#:~:text=According%20to%20iseecars.com%2C%20the,in%20third%20with%20519%2C774%20sold.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Modus operandi jest u wszystkich podobny - ludzie kupuja elektryka, zostawiaja spalinowca na wszelki wypadek, a po roku go sprzedaja bo nikt z niego i tak nie korzysta

Znam co najmniej kilka osób, które testowało elektryki i nikt się nie przesiadł i nie sprzedał wszystkich spalinówek.

Ja również pojeździłem sporą ilością elektryków jak wiesz i absolutnie żaden mnie nie przekonał.

Pisze o ludziach ktorzy jak juz kupili EV (dojrzeli, bo im pasowalo, do ich trybu zycia/jazdy) to ICE (jako gorsza technologia) idzie wtedy pod mlotek po jakims czasie - historia jakich tysiace.

Ty za to piszesz o "testowaniu" EV (z ciekawosci etc).

Dwie rozne rzeczy.

 

Co to za przyszłość, w której wydłużasz sobie czas podróży? Co to za przyszłość w której masz więcej ograniczeń niż korzyści, a auto całkowicie traci możliwość szybkiej jazdy? Dla mnie zawsze w życiu "awansem" było, aby następne auto było szybsze od poprzedniego, a nie wolniejsze jak elektryki.

Jezdzisz jak przedstawiciel handlowy - duzo i szybko, nie jestes na dzis targetem EV po prostu (technologia nie dojrzala do Ciebie albo Ty nie dojrzales do technologii :norty: )

Niepotrzebnie tylko mierzysz swoja miarka przecietnego Kowalskiego czy Smitha, ktory robi 10-15k km rocznie a wycieczka do miasta 100km dalej to wielka wyprawa raz na kilka miesiecy.

Predkosci >130km/h czy jazdy ciurkiem po 7-8h w wiekszosci Europy/swiata to fantasmagoria i zupelnie nieistotny margines dla upowszechnienia sie elektromobilnosci.

To ze 5% kierowcow tak regularnie jezdzi nie ma ZADNEGO znaczenia dla upowszechnienia sie EV :roll:

 

Widziałem też kilka filmów na YT znanych youtuberów o tym, jak "prawie" by się przesiadli na Taycana, ale jednak nie.

Patrzac na statystyki sprzedazy Taycana oraz spalinowych modeli ze stajni Porsche - sugerowalbym sie nie patrzec na "youtuberow", ktorzy kreca filmiki dla ogladalnosci, a raczej na ludzi ktorzy naprawde ida do salonu Porsche po auto. Bardzo "niemadry" argument imho.


PS. Dla Ciebie najwazniejszy jest czas podrozy, dla innych wazny jest jej koszt, bezemisyjnosc,komfort akustyczny na codzien czy mozliwosc nie zagladania wiecej w zyciu na stacje benzynowe - rozni ludzie, rozne potrzeby.

 

Moze takie statystyki nalezalo by zrobic wsrod posiadaczy samochodow o wartosci 200+

Mysle, ze jest niewielka korelacja pomiedzy cena auta a iloscia przejechanych km.

Smiem twierdzic wrecz, ze im drozsze auto - tym mniejsze przebiegi.

 

Ja robie rocznie okolo 20 tysiecy km czyli ile robie dziennie? 55km? Jak moge robic dziennie 55 km skoro w rzeczywistosci w TYGODNIU robie lacznie max 5-30km. CALA RESZTA to sa WEEKENDOWE trasy wiec przestan mamrotac o tej statystyce bo ona ma sie do prawdziwego zycia jak pies do jeza.

Przyjmuje do wiadomosci.

Przyjmij tez, ze na kazdego slonika jest inny Kowalski, ktory autostrade widzial ostatni raz 2 lata temu a tez robi 20k km rocznie.

 

tak wogole ponoc z powodu wojny tesla wprowadzila darmowe ladowania w Polsce i wlasciciele tesli placza naforum ze tworza sie dlugie kolejki, niektore ladowarki nie dzialaja a jak wszystkie sa zajete to predkosci ladowania sa mierne.

Moze byc jak mowisz.

Bedac teraz w Polsce odwiedzilem Superchargery 3 razy i w Ciechocinku dwukrotnie nie bylo oprocz mnie nikogo (nie liczac jakiegos asa z E90 :norty: , a pod Lodzia ladowal sie oprocz mnie model Y na niemieckich blachach.

Niestety nie moge wiec potwierdzic tego co piszesz.


52029093536_cb1b4c1f79_o.png

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze o ludziach ktorzy jak juz kupili EV (dojrzeli, bo im pasowalo, do ich trybu zycia/jazdy) to ICE (jako gorsza technologia) idzie wtedy pod mlotek po jakims czasie - historia jakich tysiace.

Ty za to piszesz o "testowaniu" EV (z ciekawosci etc).

Dwie rozne rzeczy.

Nie bardzo łapię co udowadniasz. Ludzie którzy używają iPhone od więcej niż pół roku w 99% uważają, że iPhony są lepsze od pozostałych telefonów. Tj dowód na to, że przyszłość to iPhony? Nie, to dowód co najwyżej na zadowolenie tych, co już kupili i NIC WIĘCEJ.

 

Jezdzisz jak przedstawiciel handlowy - duzo i szybko, nie jestes na dzis targetem EV po prostu (technologia nie dojrzala do Ciebie albo Ty nie dojrzales do technologii :norty: )

Niepotrzebnie tylko mierzysz swoja miarka przecietnego Kowalskiego czy Smitha, ktory robi 10-15k km rocznie a wycieczka do miasta 100km dalej to wielka wyprawa raz na kilka miesiecy.

Predkosci >130km/h czy jazdy ciurkiem po 7-8h w wiekszosci Europy/swiata to fantasmagoria i zupelnie nieistotny margines dla upowszechnienia sie elektromobilnosci.

To ze 5% kierowcow tak regularnie jezdzi nie ma ZADNEGO znaczenia dla upowszechnienia sie EV :roll:

Obawiam się, że jednak cały zachód europy to kraje usiane autostradami, a Polska ilością autostrad i szybkich dróg też coraz lepiej stoi. Jak widać nawet w tym temacie, nikt tutaj nie chce rezygnować z szybszej jazdy. Ja pamiętam 15 lat temu to się cieszyłem, że E39 530d dało się fajnie te 160kmh w trasie lecieć, gdzie więc lecenie 120kmh + więcej postoi jest przyszłością i nowoczesnością?


Baaa, powiedz mi, po co ludzie kupują samochody typu kombi? To auta, co 90% czasu wiozą jednego pasażera. Mnie nic bardziej nie wkurza, niż jakiś brak w aucie, kiedy go potrzebujesz raz na miesiąc, czy nawet kwartał. Dlatego np. zawsze lubiłem SUVy, bo spełniały 100% moich oczekiwań, a nie 90%. Taką analogię możesz odnieść też choćby do haka w aucie - po co Ci hak, którego używasz 3 razy w roku? Po co Ci zasięg, którego użyjesz 5 razy w roku?

 

Patrzac na statystyki sprzedazy Taycana oraz spalinowych modeli ze stajni Porsche - sugerowalbym sie nie patrzec na "youtuberow", ktorzy kreca filmiki dla ogladalnosci, a raczej na ludzi ktorzy naprawde ida do salonu Porsche po auto. Bardzo "niemadry" argument imho.
No i znam co najmniej kilka osób, które kupiły nowiutkie Porsche, ale nikogo, kto kupiłby elektrycznego, co potwierdzają statystyki sprzedażowe - nikt się na to nie rzuca, pomimo że na spalinowe Porsche czeka się dzisiaj rok. Te same statystki co dla Ciebie są dowodem na super sprzedaż, dla mnie są dowodem, że tylko 14% ludzi w 2021 wybrało elektryczne Porsche. Pewnie, podskoczy to jeszcze wyżej, ale spalinówki, jako auta mające wiele przewag nad elektrykami, nadal pozostaną w sprzedaży wiele lat ;) I wiemy o tym oboje.

 

PS. Dla Ciebie najwazniejszy jest czas podrozy, dla innych wazny jest jej koszt, bezemisyjnosc,komfort akustyczny na codzien czy mozliwosc nie zagladania wiecej w zyciu na stacje benzynowe - rozni ludzie, rozne potrzeby.
Jako drugie auto, do jazdy po mieście, jeśli masz ładowarke na miejscu postojowym - w 100% jestem za. Jako jedyne auto, jest to seria wyrzeczeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nic z tego nie będzie, z tych elektryków w Polsce. Minęło 2 lata od powstania wątku i nie posunęliśmy się do przodu w zauważalnej ilości elektryków w Pl. I długo się to nie zmieni. Powód jest wszystkim znany. Za nowego elektryka trzeba zapłacić min 150 tys, realnie 200 tys. To są kwoty nierealne dla 90 % Polaków. To moje zdanie, nie mam na to żadnych statystyk, tylko obserwacje tego co się dzieje wokół. Idąc dalej, jak już ktoś by miał te 150 tys to by mógł kupić auto klasy kompaktowej czy jakiegoś crossovera. No i po co, jak można kupić auto wyższej klasy takie, które spełnia wymagania w 100 % kilkuletnie, po to żeby kupić elektryka? Dalej nie ma co się znęcać, wiadomo jak jest, dopóki ludzie nie będą kupować auto nowych za realnie 200 tys i nie staną przed wyborem spalinowy vs elektryczny to nie ma o czym mówić. A przed takim wyborem 90 % Polaków nigdy nie stanie. O obecnej kryzysowej sytuacji w PL nawet nie będę pisał, bo każdy wie co się dzieje i mało kto teraz myśli o grubych wydatkach.

Na koniec to co napisał Sławomir jest fantastyczne: W sumie to tylko hyundai ioniq 5 bym chciał kupić żonie na miasto, ale nie mam po co, a jeśli ma Cayenne zmienić to i tak woli na G-klase :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie bardzo łapię co udowadniasz. Ludzie którzy używają iPhone od więcej niż pół roku w 99% uważają, że iPhony są lepsze od pozostałych telefonów. Tj dowód na to, że przyszłość to iPhony? Nie, to dowód co najwyżej na zadowolenie tych, co już kupili i NIC WIĘCEJ.

Zla analogia, ja mowie o technologii (EV vs ICE), Ty mowisz o konkretnej marce (Apple Iphone).

Dobra analogia bylby smartphone ogolnie - po przesiadce ze zwyklego telefonu typu Nokia 3310 czy jakies Blackberry - sa wady (slaba bateria, delikatnieszy, drozszy, brak fizycznej klawiatury, wieksza waga czy rozmiary) ale ogolnie nikt nie chce wracac do ery przed smartphonem.

 

Obawiam się, że jednak cały zachód europy to kraje usiane autostradami, a Polska ilością autostrad i szybkich dróg też coraz lepiej stoi. Jak widać nawet w tym temacie, nikt tutaj nie chce rezygnować z szybszej jazdy.

Spoko, nikt tego nie neguje. Tyle ze EV dla przypomnienia daja juz rady po autostradach w granicach dopuszczalnych predkosci (w wiekszosc krajow).

Malym wyjatkiem jest Polska, gdzie nie ma ladowarek DC a predkosc dozwolona 140 km/h jest odrobine wyzsza niz w reszcie Europy, oraz oczywiscie Niemcy z ich brakiem ograniczen tu i owdzie.

 

Baaa, powiedz mi, po co ludzie kupują samochody typu kombi? To auta, co 90% czasu wiozą jednego pasażera. Mnie nic bardziej nie wkurza, niż jakiś brak w aucie, kiedy go potrzebujesz raz na miesiąc, czy nawet kwartał. Dlatego np. zawsze lubiłem SUVy, bo spełniały 100% moich oczekiwań, a nie 90%. Taką analogię możesz odnieść też choćby do haka w aucie - po co Ci hak, którego używasz 3 razy w roku? Po co Ci zasięg, którego użyjesz 5 razy w roku?

Imho kolejna bardzo zla analogia z tym hakiem.

Hak masz albo nie masz - jezeli go nie masz to przyczepki nie podczepisz.

EV na trase/autostrade sie nadaje, co najwyzej bedziesz musial jechac 130 km/h zamiast 150km/h i zatrzymac sie co 2h zamiast co 4-5h.

Jest to wiec co najwyzej niedogodnosc kilka razy w roku a nie fizyczna niemoznosc.

 

No i znam co najmniej kilka osób, które kupiły nowiutkie Porsche, ale nikogo, kto kupiłby elektrycznego,

Dowod anegdotyczny, jestes Polakiem, mieszkasz w Polsce, obracasz sie wsrod ludzi podobnych Tobie to i nie dziwne, ze obserwujesz to co obserwujesz.

Sprawdz 2 rzeczy:

1. Dynamika wzrostu sprzedazy Porsche ogolnie (wszystkich modeli i typow napedu) yoy

2. Dynamika wzrostu sprzedazy modeli z napedem czysto elektrycznym yoy


Bedziesz mial odpowiedz co ludzie wybieraja (i ciezko chyba mowic o jakimkolwiek "przymusie" posrod tej klienteli, nie?)

 

dla mnie są dowodem, że tylko 14% ludzi w 2021 wybrało elektryczne Porsche.

14% EV posrod marki utozsamianej ze sportem, emocjami i "petrolheadem" to wg Ciebie malo na 2021r?

Mamy BARDZO rozne podejscie do tematu :shock:

Za rok bedzie 20-25% to nadal wg Ciebie bedzie malo? :norty:

Kiedy bedzie wg Ciebie duzo?

 

spalinówki, jako auta mające wiele przewag nad elektrykami, nadal pozostaną w sprzedaży wiele lat ;) I wiemy o tym oboje.

Tu zgoda, Rolexy i Omegi sie dalej swietnie sprzedaja chocby i 99% ludzi wybieralo iWatche czy inne Polary :cool2:

 

Jako jedyne auto, jest to seria wyrzeczeń.

W WIELU krajach EV dzisiaj, z obecna technologia baterii i infrastruktura, nie sa juz ZADNYM wyrzeczeniem :cool2:

Przecietny Norweg, Dunczyk, Holender czy inny Belg moze juz zapomniec o ICE.

Polak czy Niemiec bedzie sie jeszcze opieral i "wachal" z elektrykami 10-15 lat, ale nie ludzmy sie, koniec spalinowej motoryzacji (jezeli chodzi o mainstream) jest tuz za rogiem.


PS Gdansk kupuje elektryczne autobusy

https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ponad-60-mln-zl-za-autobusy-elektryczne-dla-Gdanska-n166372.html


PS2. Nowa Corvette - AWD i elektryczna :norty:


https://electrek.co/2022/04/25/it-finally-happened-gm-announces-the-electric-corvette/

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam nie kazdy jest w stanie w trybie ekspresowym jesc co 2 godziny sushi :D Swoja droga slabo Cie tam goszcza, ze co 2 godziny zarowno w drodze na jak i po swietach masz silna potrzebe zjedzenia sushi :D Poraz kolejny zachecam zamiast nos w cyferki zajrzec do salonu porsche i przynajmniej sprobowac udawac osobe zainteresowana kupnem auta tej marki. Zapewne szybko zrozumiesz skad takie a nie inne wyniki sprzedazy (czas oczekiwania, wsparcie sprzedazy itd...). Kilka miesiecy temu facet z salonu wprost mi uczcicwie powidzial, ze taycan to najlepiej tylkow najmie bo nie wiadomo co bedzie z wartoscia takiego saomchodu przy odsprzedazy takzr poki co to jest takie kinder jajo i moze rownie szybko zniknac stajac sie bezwartosciowym i bezuzytecznym zlomem jak pierwsze smartfony. W nowym samochodzie musisz sie zatrzymywac co 2 godziny, w kilku letnim zrobi sie co godzine i co wtedy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zapewne szybko zrozumiesz skad takie a nie inne wyniki sprzedazy (czas oczekiwania, wsparcie sprzedazy itd...).

Musi byc jak mowisz :cool2:

Takie ssanie na swiecie na spalinowe Panamery, ze Porsche nie wyrabia z produkcja i wciska zamiast nich Taycany gdzie sie da ^^

Biedna Iga :(


Iga_Swiatek_-_2022_Porsche_Tennis_Grand_Prix_-_Day_7-Z66_2786_original.jpg?width=1440

 

taycan to najlepiej tylkow najmie bo nie wiadomo co bedzie z wartoscia takiego saomchodu przy odsprzedazy takzr poki co to jest takie kinder jajo i moze rownie szybko zniknac stajac sie bezwartosciowym i bezuzytecznym zlomem jak pierwsze smartfony.

Trzymam reke na pulsie, jak tylko beda juz "bezwartosciowym i bezuzytecznym zlomem" to dam Ci znac, wezmiesz od razu dwie sztuki :)

https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.801.2000527&model=1.801.2000556&sales_form=1&sort=PRICE_ASC

 

W nowym samochodzie musisz sie zatrzymywac co 2 godziny, w kilku letnim zrobi sie co godzine i co wtedy?

Jest na ten temat tysiace opracowan, najnowsze bylo opisywane na elektrowozie kilka dni temu, polecam zamiast "co by bylo gdyby ciocia miala wasy?"

https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/degradacja-baterii-vw-id-3-nizsza-niz-wynikaloby-z-pomiarow-degradacji-ogniw-dobre-wiesci-badanie-tum/


PS. Ja robie rocznie podobna ilosc km co Ty i srednio "zatrzymuje sie" na tankowanie nie co 2h, a raz w tygodniu (pod domem, gdy spie) ;)

*sa tez 2 tygodnie w roku kiedy zwiedzam nalogowo superchargery degustujac sushi/pizze/hotdogi albo nadrabiam zaleglosci w Skyforce ;)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozmowa jest nieco inna. Panie 911, cayman? Czas oczekiwania to okolo 2 lata. Suvy okolo pol roku-rok ale mozemy wyprodukowac taycana w 3 miesiace. Mamy tez wsparcie i atrakcyjny najem na taycana z rata od 3 tysiecy netto :D :D Reszte dopowiedz sobie sam. Dopowiedz sobie takzedlaczego Iga dostala akurat taycana a nie kultowa 911. Nie wiem co to za sushi, ktore da sie przygotowac, zamowic, zaplacic w 30 minut. Chyba z lodowki z biedronki :D Poza tym, przy ilu superchargerach w Polsce masz restauracje z sushi? Chyba ze Ci sie pomylilo z hottogiem z orlenu za miedza w ciechocinku :D Ja za to jadac autostrada ze znacznie wyzsza predkoscia od Twojej zaoszczedze na 1-2 godzinny postoj na ktorym realnie da sie zamowic i zjesc sushi w restauracji. Jak czesto tankuje przy domu? Gora raz w miesiacu lub przy wyjezdzie weekendowym zajade na kawe tankujac do pelna na caly wyjazd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wtrące swoje trzy grosze.


Dopóki na co drugiej stacji paliw nie będzie ładowarek i dopóki producenci nie zaczną montować do samochodów elektrycznych baterii,które zagwarantują w różnych warunkach i przy mieszanym użytkowaniu minimum 500km to elektryki nie mają sensu.


Samochody spalinowe czy się to komuś podoba czy nie dają na ten moment największy komfort podróżowania. Z tankowaniem nie ma problemu,chcesz pojechać eko to jedziesz,masz ochotę deptać w podłogę to to robisz...


A cała ta ekologia... Kurcze to jest tak bezsensowna dyskusja patrząc na działalność człowieka na naszej planecie,że choćby wszyscy teraz się masowo zaczęli przesiadać na elektryki i być eko to i tak pewnych zmian nie jesteśmy w stanie zahamować.

Największym problemem jest brak naszego rozsądku. Popadamy ze skrajności w skrajność. Diesle kiedyś też były lobbowane a teraz są be.

Chcemy przestawić się na elektryki,ale nie mówi się głośno o tym co będzie potem z bateriami,co się dzieje w przypadku kolizji auta elektrycznego z tradycyjnym wozem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam nie skomentujesz mojego postu z wczoraj?

Masz sporo racji w tym co napisales.

Z tym fragmentem: "Minęło 2 lata od powstania wątku i nie posunęliśmy się do przodu w zauważalnej ilości elektryków w Pl."

nie moge sie do konca zgodzic - Q1 2022 w porownaniu do Q1 2021 to blisko 60% (!) wzrost sprzedazy EV.

W liczbach bezwzglednych wyglada to blado oczywiscie ale co na to poradzic jak startujemy z samego dolu, u Norwegow zmiana mentalnosci trwa juz ~dekade a i budzet domowy inny i sposob jezdzenia/drogi inne.

Covid, polprzewodniki czy teraz wojna oczywiscie nie pomagaja.

https://www.motofakty.pl/artykul/samochody-elektryczne-ile-aut-kupuja-polacy-mamy-nowe-dane.html


Bedac w PL teraz widzialem na polskich blachach kilka TM3, Leafow, Zoe, ze 2 e-Trony - to nadal promil aut na drogach ale jak sie zwraca uwage to sie pojawiaja, jeszcze rok-dwa lata temu nawet tego nie bylo :cool2:

 

Panie 911, cayman? Czas oczekiwania to okolo 2 lata. Suvy okolo pol roku-rok ale mozemy wyprodukowac taycana w 3 miesiace. Mamy tez wsparcie i atrakcyjny najem na taycana z rata od 3 tysiecy netto :D :D

Byly w tej bajce smoki? ^^

Dopowiedz sobie takzedlaczego Iga dostala akurat taycana a nie kultowa 911

Zdradzisz tajemnice?

Nie wiem co to za sushi, ktore da sie przygotowac, zamowic, zaplacic w 30 minut. Chyba z lodowki z biedronki :D Poza tym, przy ilu superchargerach w Polsce masz restauracje z sushi?

Protip - masz ochote na sushi podczas ladowania EV --> wybieraj GW w duzych CH (tak, TM3 wbrew temu co Ci sie wydaje mozna ladowac nie tylko na SC), z ich mocami ladowania bedzie w sam raz (1-1,25h).

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopowiedz sobie takzedlaczego Iga dostala akurat taycana a nie kultowa 911

Zdradzisz tajemnice?

Serio wierzysz, że sobie to auto wybrała? Przecież to jest reklama tak oczywista, że dziecko by to skojarzyło. 911 nie trzeba reklamować, to legenda i klientów nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak kolega ma problem z wiara w pewne rzeczy wystarczy szybki telefon do któregokolwiek salonu w Polsce i wszystko będzie jasne. Nie wiem co się w Polsce teraz dzieje ale na samochodowy luksusowe sa jakieś kosmiczne kolejki. Na g klasę okres oczekiwania tez ponoć ponad rok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dopowiedz sobie takzedlaczego Iga dostala akurat taycana a nie kultowa 911

Zdradzisz tajemnice?

Serio wierzysz, że sobie to auto wybrała? Przecież to jest reklama tak oczywista, że dziecko by to skojarzyło. 911 nie trzeba reklamować, to legenda i klientów nie brakuje.

Dziecko by raczej skojarzylo, ze nagroda w turnieju tenisowym raczej nie ma nic wspolnego z popytem/jego brakiem na dany model, promuja to co chca promowac (dzisiaj wszyscy promuja EV), tyle.

Reszte (z tym wybieraniem (?)) to Twoje dopowiedzenia.

 

911 nie trzeba reklamować

bzdura

 

Jak kolega ma problem z wiara w pewne rzeczy wystarczy szybki telefon do któregokolwiek salonu w Polsce i wszystko będzie jasne.

No ale nie badz taki, zdradz w ktorym salonie sa te Taycany po 3k PLN netto?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdradzisz tajemnice?

Serio wierzysz, że sobie to auto wybrała? Przecież to jest reklama tak oczywista, że dziecko by to skojarzyło. 911 nie trzeba reklamować, to legenda i klientów nie brakuje.

Dziecko by raczej skojarzylo, ze nagroda w turnieju tenisowym raczej nie ma nic wspolnego z popytem/jego brakiem na dany model, promuja to co chca promowac (dzisiaj wszyscy promuja EV), tyle.

Reszte (z tym wybieraniem (?)) to Twoje dopowiedzenia.

Znowu dochodzimy do dziwnego momentu w którym już nie wiem o co Ci chodzi. Wpierw dla Ciebie było to tajemnicą, a teraz sam dochodzisz do tego, że to tylko jest promocja Taycana.

 

911 nie trzeba reklamować

bzdura

Nie kupowałeś jeszcze, to nie wiesz jak to działa chyba. Ostatnio jak wyszło GT4RS to kolega miał wpłaconą ZALICZKĘ przed ogłoszeniem, że to auto będzie istnieć. I oddali mu zaliczkę, sprzedany każdy egzemplarz na pniu. Na GT3 teraz to się rok czeka, to po co reklamować takie auto? :)

Skąd więc te wnioski, ze to bzdura, tak jesteś zalewany reklamami 911? Bo ja nawet teraz sprawdziłem, zgodnie z tym co myślałem, google/yt wypluwa albo jakieś archiwalne reklamy, albo filmiki które robią salony/fani, a nie centrala Porsche. Owszem, reklamy jakieś tam mają, tylko dla 911 to raczej prezentacja nowego modelu jak była i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Znowu dochodzimy do dziwnego momentu w którym już nie wiem o co Ci chodzi. Wpierw dla Ciebie było to tajemnicą, a teraz sam dochodzisz do tego, że to tylko jest promocja Taycana.

Slawomir, czytaj prosze ze zrozumieniem to na co odpowiadasz i nie bedzie konsternacji :roll:

Slonik zasugerowal powiazanie nagrody w WTA (Taycan) z dostepnoscia aut Porsche co jest oczywiscie bzdura.

Jak mu napisalem zeby ta bzdure rozwinal to sie podczepiles z jakims jej (Igi) wyborem modelu (skad to wziales, nie mam pojecia)

"Panie 911, cayman? Czas oczekiwania to okolo 2 lata. Suvy okolo pol roku-rok ale mozemy wyprodukowac taycana w 3 miesiace. Mamy tez wsparcie i atrakcyjny najem na taycana z rata od 3 tysiecy netto :D :D Reszte dopowiedz sobie sam. Dopowiedz sobie takzedlaczego Iga dostala akurat taycana a nie kultowa 911."


 

911 nie trzeba reklamować

bzdura

Nie kupowałeś jeszcze, to nie wiesz jak to działa chyba. Ostatnio jak wyszło GT4RS to kolega miał wpłaconą ZALICZKĘ przed ogłoszeniem, że to auto będzie istnieć. I oddali mu zaliczkę, sprzedany każdy egzemplarz na pniu. Na GT3 teraz to się rok czeka, to po co reklamować takie auto? :)

1. No tak, nie kupowalem 911 to widze/nie widze reklam 911 w mediach, f*** logic

2. Mowimy ogolnie o 911 a Ty jakies dowody anegdotyczne o GT4RS czy czasie oczekiwania na GT3, f*** logic po raz kolejny, serio? :duh:

 

Skąd więc te wnioski, ze to bzdura, tak jesteś zalewany reklamami 911? Bo ja nawet teraz sprawdziłem, zgodnie z tym co myślałem, google/yt wypluwa albo jakieś archiwalne reklamy, albo filmiki które robią salony/fani, a nie centrala Porsche. Owszem, reklamy jakieś tam mają, tylko dla 911 to raczej prezentacja nowego modelu jak była i tyle.

Jest pelno reklam 911, chocby w prasie czy to motoryzacyjnej czy tez "lifestylowej", o oficjalnym kanale Porsche na YT nie wspominajac.

Taycan zanotowal wzrost sprzedazy na swiecie rok do roku o 100% (!!) to i nie dziwne, ze jest najbardziej promowany gdy nastepuje transformacja ICE->EV, za chwile wyjdzie elektryczny Macan i zajmie jego miejsce stajac sie najpopularniejszym/najczesciej sprzedawanym modelem marki.


Offtop - reklama 992 byla krecona w Warszawie :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.