Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Musk musiał owijać rotor karbonem aby osiągnąć tak wysokie obroty, kolega filip cos tu pisał o jakims dziele inzynieryjnym, munro, który wszystko wie bo pracował w wojsku mało nie dostał orgazmu jak o tym opowiadał w swoich filmach a tymczasem kia w aucie za niecałe 300 tysi ogarnia temat :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
chciałbym Cybertrucka :D Tylko nie wiem po co, ale bym chciał

Juz Jobs wiele lat temu mowil, ze klient nie wie czego chce dopoki mu sie tego nie pokaze. I ze badania marketingowe nie maja sensu bo popyt sie BUDUJE.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musk musiał owijać rotor karbonem aby osiągnąć tak wysokie obroty, kolega filip cos tu pisał o jakims dziele inzynieryjnym, munro, który wszystko wie bo pracował w wojsku mało nie dostał orgazmu jak o tym opowiadał w swoich filmach a tymczasem kia w aucie za niecałe 300 tysi ogarnia temat :cool2:

 

Widzę, że nie odróżniasz S od 3. Wracaj do podstawówki, może tam przy okazji wytłumaczą też różnice między 3 i 5. To byłby jakiś wstęp przed trudniejszym tematem fun vs fan.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Coś słabe te zasięgi aut elektrycznych....

https://jesmb.de/11716/


Już wiem dlaczego jak jeżdżę S6 na tempomacie z prędkością 160kmh do Szczecina lub dalej do Berlina wyprzedzam elektryki.

Ci jadący z zachodu jeżdżą szybciej, bo jadą z wiatrem.

Na autostradzie/esce kierowcy elektryków, jak kierowcy Formuly1, jeżdżą w śladzie aerodynamicznym ciężarówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Coś się nie klei w tych wynikach, jakis stronniczy artykuł. Zużycie Tesli wyglada mocno zawyżone w porównaniu do większości testów z testami Bjorna na czele. 24kWh dla TM3 czy 25 dla TMY przy 100kmh? Tyle to nawet moj iX3 nie wciąga.


160kmh to już zużycie ok. 40kWh, wiec jak zasieg 150-180km wystarczy to można tyle jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Coś się nie klei w tych wynikach, jakis stronniczy artykuł. Zużycie Tesli wyglada mocno zawyżone

Czy ja wiem, 600kg ciezszy SUV BMW iX50 ma zuzycie energii ~takie samo jak sedan TM3, na moje oko wszystko wyglada legitnie ;)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś się nie klei w tych wynikach, jakis stronniczy artykuł. Zużycie Tesli wyglada mocno zawyżone w porównaniu do większości testów z testami Bjorna na czele. 24kWh dla TM3 czy 25 dla TMY przy 100kmh?

 

Zużycie Tesli jest podobne do innych aut. Poza tym - w mojej ocenie (choć nie czytałem nic oprócz tabelki) - w artykuł wkradł się błąd. Test był przy 130km/h (nie przy 100km/h) i w tabelce masz podany zasięg auta na baterii (zapewne tylko wg obliczeń matematycznych, bo nie sądzę, żeby ktoś utrzymywał stałą prędkość przez 400km) oraz średnie zużycie baterii na 100km (nie km/h).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Przyjmie się, to pierwsze wrażenie.

Tak było ze świstakiem 4er bez proporcji tyłu z kołami od wózka sklepowego i odstraszającą serią 2 coupe G42.

Tu kolor biały/czarny wpłynąłby lepiej na odbiór.

Ale tył + zmieniony kink w lini okna i mamy passata.

Przez wąskie światła frontowe wygląda trochę jak Rolls i ogólnie ma design wykutego w skale, już szaleją w Chinach, bo samsung z sufitu zjeżdża.

Domagoj sam mówił, że nie mieli w tej klasie żadnych granic projektu, szli jak chcieli i trzeba przyznać, że nie wygląda festyniarsko w środku jak Merc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przyjmie się, to pierwsze wrażenie.

Tak było ze świstakiem 4er bez proporcji tyłu z kołami od wózka sklepowego i odstraszającą serią 2 coupe G42.

Tu kolor biały/czarny wpłynąłby lepiej na odbiór.

Ale tył + zmieniony kink w lini okna i mamy passata.

Przez wąskie światła frontowe wygląda trochę jak Rolls i ogólnie ma design wykutego w skale, już szaleją w Chinach, bo samsung z sufitu zjeżdża.

Domagoj sam mówił, że nie mieli w tej klasie żadnych granic projektu, szli jak chcieli i trzeba przyznać, że nie wygląda festyniarsko w środku jak Merc.

 

Tyl jest "tylko" brzydki imho (design ala nowe 2-er) ale przod to jest jedno wielkie wtf :shock: , design przypomina najnowsze koreanskie Hyundai Kona i ciezko to nazwac komplementem :shock:

Atrapa chlodnicy (w elektryku :roll: ) i jej rozmiar sa karykaturalne.


Co do porownania do Rollsa - rzeczywiscie cos w tym moze byc - auto jest monstrualnie duze - ma 530cm dlugosci i wazy z kierowca ~2,8 tony.

Srednica zawracania to ponad 13m (bez IAS), to bedzie krazownik autostradowy - tylko jak tym jezdzic po autostradach jezeli przy 140/150km/h to auto bedzie rozladowane do zera po max 250-300km czyli niecalych 2h jazdy :roll:


all-new-kona-hybrid-1.jpg


Nowe-BMW-i7-2023.jpg

 

Tu kolor biały/czarny wpłynąłby lepiej na odbiór.

Jezeli bialy to tylko w elektryku, w dieslu bym nie chcial tego koloru --> zdjecie z Gdanska zrobione kilka dni temu :lol:

(to chyba musial byc jakis chiptuning bo az mi sie nie chce wierzyc ze fabryczne auto tak kopci :lol: )


52019559804_6d77f62767_o.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli bialy to tylko w elektryku, w dieslu bym nie chcial tego koloru --> zdjecie z Gdanska zrobione kilka dni temu :lol:

(to chyba musial byc jakis chiptuning bo az mi sie nie chce wierzyc ze fabryczne auto tak kopci :lol: )


52019559804_6d77f62767_o.jpg

Tj ledwie kilkuletnie auto, a już kopci. Nie wiem czy chamski tuning przejdzie niemiecki przegląd. Ale obojetnie jakby nie było, to pokazuje tylko problem diesli. U mnie w V12 nigdy w życiu czegoś takiego na zderzaku nie widziałem, podobnie jak w pozostałych benzynach, Cayenne też mam białego i wydechów sporo :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przestrogi, oto co dzieje się z przehajpowaną spółką technologiczną (na jaką promuje się Tesla), która była pionierem na nowym rynku, ale nie wytrzymała starcia z nadganiającą konkurencją.

Wystarczyło jedno ogłoszenie wyników kwartalnych niespełniających oczekiwań inwestorów.


db68716e86993.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przestrogi, oto co dzieje się z przehajpowaną spółką technologiczną (na jaką promuje się Tesla), która była pionierem na nowym rynku, ale nie wytrzymała starcia z nadganiającą konkurencją.

Wystarczyło jedno ogłoszenie wyników kwartalnych niespełniających oczekiwań inwestorów.


db68716e86993.png

Bez przesady. Netflix traci systematycznie od początku roku i może to był jednodniowy najwyższy spadek, ale w perspektywie ostatniego kwartału, raczej w normie. I wynika to z tego, że liczba klientów nie rośnie, a systematycznie spada, szczególnie po zakończeniu pandemii, gdzie wcześniej wyraźnie rosła. Rynek to niestety przeszacowuje zgodnie z zasadą zachowania pędu - leci w dół, to wszyscy sprzedają jak głupi.


Tesli klientów nie ubywa póki co, z tego co wiem, to wręcz przeciwnie, sprzedaż leci na rekord za rekordem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.