Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wow. Przekonałeś mnie.

Ale wycena Tesli na giełdzie i wystrzelenie akcji w górę w ostatnim czasie to nie tylko to co piszesz ale przede wszystkim 3.2 bln USD wpompowanych w amerykański rynek, w tym ponad 2 bln dolarów przeznczonych na zakup przez FED obligacji korporacji, które to pieniądze trafiły na giełdę. Dodatkowo rynek w USA czeka na zastrzyk kolejnych 2 bln USD, które także pewnie trafią na giełdę.

 

100% zgody, zupelnie zwariowane czasy w ktorych obecnie zyjemy, fortuny rodza sie i umieraja na naszych oczach a swiat zmienia sie duzo szybciej niz kilka dekad temu.


Ktos tu kiedys pisal ze przeciez Tesla to wydmuszka, produkuje malo aut, nie ma kwartalnych zyskow.

Fajna wydmuszka ktora moze za pstryknieciem palca wyczarowac "z niczego" 5 miliardow dolarow zywej gotowki, ludzie/rynek po prostu przychodza do nich z tymi pieniedzmi w zebach.

5 miliardow dolarow to jezeli trzeba to kolejne 2-3 fabryki baterii/aut badz niesamowity zastrzyk w R&D.

https://electrek.co/2020/09/01/tesla-tsla-5-billion-capital-raise/


Kiedys myslalem ze inne firmy szybko nadgonia Tesle, to tylko zwykle samochody przeciez + baterie.

Teraz, po zapowiedziach i prezentacjach kolejnych i kolejnych modeli innych firm (jak np wczoraj Skoda czy niedawno ix3), jestem prawie pewny ze przewaga technologiczna Tesli bedzie sie tylko powiekszac i zostana hegemonem na rynku jak Facebook czy Apple.


Tradycyjne firmy jak BMW, VW czy Skoda zdaja sie jedynie zamieniac silnik spalinowy na elektryczny, dodaja kolorowe LEDY i odtrabiaja sukces.

A Tesla rynek motoryzacyjny po prostu zmienia, nagina do swoich wizji - osiagi, prostota, jazda autonomiczna, infotainment, superchargery, OTA.

Auta obecnie to juz bardziej jezdzace komputery a nie tradycyjne samochody, Musk to rozumie a inni producenci chyba nie za bardzo.


I ok, miejsce na rynku znajdzie sie dla kazdego natomiast trendy wyznaczac beda 1-2 firmy max.

.

Opublikowano

Mercedes pokazał nową S-klassę.

Wspomnieli dosłownie od niechcenia, że hybryda będzie mieć ze 100km zasięgu (ładnie), ale też, że nadchodzący EQS ma mieć 700km ... Ciekawe ciekawe.



Będzie też upgrade do autopilota i możliwość jazdy bez kierowcy w przyszłości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Premium przez duze "P", S-klasa zawsze byla ekskluzywna, materialy i wykonczenie powalaja, rzeczywiscie widac wzorowanie sie na jachtach.

2. Sam filmik troche sztuczny, zarzad (same lesne dziadki) czyta z kartek az milo, dowcipy smieszne jak na gali Oscarow :norty:

3. Tablet (brzydko wkomponowany imho ala Renault, moze na zywo bedzie lepiej), chowajace sie klamki, gierki, summon - to wszystko zywcem sciagniete z Tesli S, spoko, dobrze ze wzoruja sie na lepszych i nie probuja wymyslac kola na nowo.

4. Tylne swiatla (ksztalt) sa okropne i wygladaja zupelnie jak w Skoda Superb.

5. Filmik jest edytowany i oszukuja przy niektorych funkcjach - np przy gadaniu do asystenta czy skanowaniu palca - to trwa cale sekundy - na edytowanym filmiku nie ma nawet chwili zwloki, klamczuszki :norty:

6. Podnoszenie auta przy wypadku zywcem sciagniete z Audi A8 sprzed kilku lat?

7. Zapowiedzi autonomicznosci "jezeli pozwoli prawo i infrastruktura" sa nudne, slyszymy to od wielu lat - juz w 2021, juz w 2022 etc etc.

8. "Hej Mercedes, czy zostawilam wlaczone swiatlo w salonie" - kisne :norty: - i znowu oczywiscie filmik bezczelnie wyedytowany. W rzeczywistosci beda 2-3s zwloki na przetworzenie danych po kazdym zdaniu?

9. Kola w S-ce Alicii Keys (19.11 na filmiku) maja chyba ze 22-23 cale, profil 25-30? (tam nie ma wogole gumy :D i jest taka gleba ze ulala ;)


Ale to tylko czepianie sie z nudow, w srodku miazga, komfort jazdy i akustyka pewnie to samo, hybryda plugin do tego auta zupelnie mi nie pasuje jednak, komu sie to bedzie chcialo codziennie ladowac? Tam powinien byc 100 litrowy bak i tyle. Albo 120kWh w EQS lepiej i ~1000KM jak w Lucid Air :>

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdyby być bardzo złośliwym wobec Mercedesa oraz nowej klasy S to trzebaby zauważyć, że grill nowej S będzie bardzo duży, czym osoba występująca w filmie nie omieszkała się pochwalić. Ale to tak apropos rozmowy jeszcze z wątku o nowej serii 4.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bylem dzisiaj na jezdzie testowej Tesla model 3 killera - VW ID3 w max wyposazonej wersji 1st Max (220k PLN, wiecej o 25k od SR, prawie tyle co LR AWD).


Powiem krotko - akcje Tesli beda dalej rosly, akcje firm typu VW - beda dalej spadaly.


Pozycja za kierownica ala MPV, ponad 7s do setki, max predkosc 160km/h, archaiczny infotainment to jedno wielkie nieporozumienie (to sa lata swietlne za Tesla!!) a najlepsze - kabina - to morze niekonczacego sie, twardego, szarego plastiku - cale drzwi, srodkowy tunel, cala dolna deska rozdzielcza - wszystko to twarda plastikowa skorupa.

Golf przy tym to jakosc premium, ostatni raz tyle twardego plastiku widzialem na Uberze w Fiacie Tipo.


220k PLN za to auto to po prostu TRAGIKOMEDIA, a najlepsze ze to wersja posrednia z bateria 58kWh, bedzie wyzsza - 77kWh, za ile, 250k PLN? :norty: :norty:


Tesla model 3 przy tym to batmobil z przyszlosci a najlepsze jest to ze ceny sa praktycznie identyczne. :norty:


To auto to bezposrednia konkurencja BMW i3 wg mnie, jadac nim ciezko opedzic sie od wrazenia ze nie jedzie sie BMW i3 (osiagi, rozmiary, pozycja za kierownica), i3 ktore mialo premiere 7 lat temu?


I na dzisiaj jakbym musial wybrac to wolalbym i3, ma lepsze materialy w srodku, o niebo lepszy infotainment i intuicyjnosc i kosztuje 2/3 ceny tego ID3 (jedynie drzwi ma otwierane pokraczne).


PS. Za przyciski haptyczne na kierownicy oraz te od sterowania glosnoscia/klimatyzacja na desce rozdzielczej - kazalbym rozstrzelac projektanta.

Za intuicyjnosc infotainmentu - to samo.


Jezeli do tego ma zmierzac mainstremowa europejska elektryczna motoryzacja - cena, jakosc, wyglad zewnetrzny, pozycja za kierownica, infotainment, intuicyjnosc - to ratuj nas boze, bardzo szybko ludzie beda tesknic za poczciwym analogowym, spalinowym Golfem 1.5 TSI za 100 tysiecy PLN. Okropne, okropne auto.


50308913872_b806bba07a_o.jpg


50308750696_34c6205d25_o.jpg


50308751601_cfeafac7dd_o.jpg


50308821326_c6a7d00ff8_o.jpg


50308138153_653ee1d204_o.jpg

.

Opublikowano

Nie potrafię zrozumieć tej nieprzemijającej mody na wystające tablety, toż to od zawsze wyglądało, jakby projektantowi brakło pomysłu, a jednocześnie symulowało wyposażenie dodatkowe dokładane w salonie...


Co do samego ID.3 to jakiś żart. Tzn auto pewnie by uszło, gdyby kosztowało 120tys...

Opublikowano

Brakuje tylko plastikowych foteli, a te ekrany jak dokładki z ali

Bardziej to wygląda na specjalne spieprzenie tego modelu w VW, żeby pokazać - 'zobaczcie, elektryki się nie sprzedają' :D

Opublikowano

Dla mnie tu nie ma o czym gadać. Z elektryków siedziałem jeździłem tylko BMW i3. Na żywo nie widziałem wnętrza ani tego VW ani tesli 3. Ale powiem szczerze, ze patrząc po zdjęciach to i ten VW i T3 to w środku dla mnie takie same badziewie w stylu Matiza czy jakiegoś tam Poldka. Tyle kasy władować i siedzieć w takim otoczeniu :mad2:

A ze Sławomirem sie w pełni zgadzam, apropos tych monitorów wystających. Mam F10 i pamiętam w jakim szoku byłem jak zobaczyłem pierwsze foty wnętrza G30 - byłem zdziwiony, że odeszli od zabudowanego monitora jak w F10.

Opublikowano

Polecam opis Tesla 3 na kanale savagegeese. Obiektywnie i rzeczowo. Zamyka tę dyskusję na kilka lat.

Jeśli ma powstać na forum BMW kolejnych kilkanaście stron peanów na temat T, to może oddzielna sekcja albo wręcz forum.

Opublikowano

Tak to widze u siebie za 3-4 lata i nie sadze ze to sie zmieni globalnie przez kolejne 10.

Tesla jako pierwsze auto ( marzenie w temacie elektryka, ale to moze byc 5 innych marek. Byc moze nowe bmw h20 330e. potrzebuje 80% czasu na dystansie 50-100 km. Bede ladowal panelami z fotovoltaiki.

A drugie auto spalinowe w trasy bez przekminek gdzie jest charger i czy jest zajety

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@kicaj widzę grzecznie przemilczałeś swoje bzdury o wodorowych :D

A tak byłem ciekaw, co odpiszesz :P

zwyczajnie nie było mnie przy kompie. Nie chcesz mi wierzyć nie musisz... twoja sprawa...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

hej

Przeczytałem cały wątek i dowiedziałem się wiele ciekawych, nowych rzeczy. Moje wnioski nt. aut elektrycznych:

1. Bardzo mi się spodobał sposób myślenia Tesli - aktualizacja navi jak śpię :), brak przycisku do "odpalania" auta, otwierająca i zamykająca się klapka do ładowania itd.

2. Podobają mi się osiągi Tesli, konkretnie przyspieszenie.

3. Zdziwiło mnie to, że dopiero na którejś stronie wątku ktoś w ogóle podniósł temat dźwięku w aucie elektrycznym, czyli braku od silnika i wydechu. Ktoś kro jeździ dieslem, czy tam jaką cztero- cylindrówką to mu pewnie wszystko jedno i "cisza" w elektryku będzie przyjemna. W przypadku gdy ktoś jeździ autem fajnie brzmiącym raczej nie zamieni na elektryka.

4. Kolejna rzecz, która mnie zaskoczyła to niska prędkość max wielu aut elektrycznych, typu Skoda, jedna wersja ma 180 km/h, a pozostałe 160 km/h.

5. Przy całej mojej otwartości na nowości to jedna rzecz przekreśliła dla mnie elektryka na dzisiaj. Zużycie energii przy wysokich prędkościach. Tesla przy 200 km/h przejedzie tylko 150 km i potem 40 min ładowania i dalej 200, średnia wyszła 105 km/h. Porsche Taycan może jechać 260 km/h przez 15 min = 70 km, a potem odcina moc i można jechać bodajże 118 km/h.


Nie piszcie proszę komentarzy w stylu Kto normalny tak szybko jeździ, że nie można itd. To takie mam podsumowanie :)


P.S. Jak byłem na pokazie zamkniętym BMW G30 to Patryk Mikiciuk ( dziennikarzy nie wpuścili) zapytał mnie CZY JEST FAJNY? Więc stawiam pytanie czy elektryki są FAJNE?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wolno tak szybko jeździć więc swiat zmierza w stronę ograniczeń, wydaje mi się że najwięcej emocji w motoryzacji dla przeciętnego Kowalskiego mamy już za sobą a i z supercarami za długo to nie potrwa
Opublikowano
Tu chłop trochę wyjaśnia.


Patrzyłem na całe i o ile rozjaśnia to pewne mechanizmy giełdy, to jednak Tesla moim zdaniem będzie loterią niezmiennie najbliższe lata, bo ludzie będą panikować, ale też długofalowo jak wspomniano może być jak z Amazonem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hej

Przeczytałem cały wątek i dowiedziałem się wiele ciekawych, nowych rzeczy. Moje wnioski nt. aut elektrycznych:

1. Bardzo mi się spodobał sposób myślenia Tesli - aktualizacja navi jak śpię :), brak przycisku do "odpalania" auta, otwierająca i zamykająca się klapka do ładowania itd.

2. Podobają mi się osiągi Tesli, konkretnie przyspieszenie.

3. Zdziwiło mnie to, że dopiero na którejś stronie wątku ktoś w ogóle podniósł temat dźwięku w aucie elektrycznym, czyli braku od silnika i wydechu. Ktoś kro jeździ dieslem, czy tam jaką cztero- cylindrówką to mu pewnie wszystko jedno i "cisza" w elektryku będzie przyjemna. W przypadku gdy ktoś jeździ autem fajnie brzmiącym raczej nie zamieni na elektryka.

4. Kolejna rzecz, która mnie zaskoczyła to niska prędkość max wielu aut elektrycznych, typu Skoda, jedna wersja ma 180 km/h, a pozostałe 160 km/h.

5. Przy całej mojej otwartości na nowości to jedna rzecz przekreśliła dla mnie elektryka na dzisiaj. Zużycie energii przy wysokich prędkościach. Tesla przy 200 km/h przejedzie tylko 150 km i potem 40 min ładowania i dalej 200, średnia wyszła 105 km/h. Porsche Taycan może jechać 260 km/h przez 15 min = 70 km, a potem odcina moc i można jechać bodajże 118 km/h.


Nie piszcie proszę komentarzy w stylu Kto normalny tak szybko jeździ, że nie można itd. To takie mam podsumowanie :)


P.S. Jak byłem na pokazie zamkniętym BMW G30 to Patryk Mikiciuk ( dziennikarzy nie wpuścili) zapytał mnie CZY JEST FAJNY? Więc stawiam pytanie czy elektryki są FAJNE?

 

Ad 2. to zasługa dużego momentu silnika/silników elektrycznych już od najniższych obrotów

ad 3. jak jadę swoją benzyną to ludzie też nie słyszą ;) ale fakt - w elektrykach montuje się dodatkowe głośniki emitujące hałas by informować otoczenie. Cisza to wielka zaleta

ad 4. niska prędkość oznacza prostsze zawieszenie (lżejsze) ale też niższe opory a więc niższy pobór prądu. Do tego dodatkowe pakiety aerodynamiczne nie są potrzebne. no i motory elektryczne mają swoje ograniczenia. Inna sprawą że ja 160-180 uznaję za średnią prędkość podróżną...

ad 5. to samo jest w mocnych silnikach benzynowych - ale tu przynajmniej tankowanie jest możliwe co krok i w czasie krótszym niż 10min na pełny zasięg/ pełny bak


p.s. a'propos ogniw wodorowych - polecam zapoznać się z ostatnimi wytycznymi dla rządu niemieckiego - tego który tak bardzo optował za pełnymi elektrykami...

Opublikowano

zwyczajnie nie było mnie przy kompie. Nie chcesz mi wierzyć nie musisz... twoja sprawa...

Wierzę faktom ;) Ciężko się kłócić np. z oficjalnymi danymi producenta jak to robisz Ty :D

 

ad 3. jak jadę swoją benzyną to ludzie też nie słyszą ;) ale fakt - w elektrykach montuje się dodatkowe głośniki emitujące hałas by informować otoczenie. Cisza to wielka zaleta

Pełna zgoda, że cisza to zaleta. Ale to nie jest cecha elektryków, tylko co najmniej połowy samochodów na naszych drogach. U mnie np. jak SECiem z '86 stanę na światłach, to jedyny wyznacznik, że auto nie zgasło to obrotomierz. Jak pieszo chodzę do sklepu, to też widzę, że wiele nowszych aut emituje tylko dźwięk z opon. Przy dużych prędkościach dochodzi hałas powietrza. Oba dźwięki są identyczne dla elektryków i ICE.

 

Inna sprawą że ja 160-180 uznaję za średnią prędkość podróżną...

Jak 75% wypowiadających się na forum i jak 0.5% kierowców na drogach poza forum. Polecam z taką prędkością przejechać się przez Austrię do Szwajcarii :lol: :lol: :lol:

Opublikowano
....

Inna sprawą że ja 160-180 uznaję za średnią prędkość podróżną...

Jak 75% wypowiadających się na forum i jak 0.5% kierowców na drogach poza forum. Polecam z taką prędkością przejechać się przez Austrię do Szwajcarii :lol: :lol: :lol:

nie ma szans dojechać w spokoju :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polecam opis Tesla 3 na kanale savagegeese. Obiektywnie i rzeczowo. Zamyka tę dyskusję na kilka lat.

Jeśli ma powstać na forum BMW kolejnych kilkanaście stron peanów na temat T, to może oddzielna sekcja albo wręcz forum.

 

Dzieki za link.

Generalnie nie sposob sie nie zgodzic ze wszystkim co ten facet mowi w filmiku.

A wnioski kazdy moze wyciagnac swoje co mu bardziej pasuje dzisiaj czy za rok.


Jedno tylko ciekawe spostrzezenie - prowadzacy na 37 minut filmu - pierwszy raz sie usmiechnal/rozesmial w 19.56 - jak wsiadl za kolko (a jechal SR+).

Dla mnie o to zawsze chodzilo w BMW, teraz to widze w Tesli.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
hej

Przeczytałem cały wątek i dowiedziałem się wiele ciekawych, nowych rzeczy.

:cool2: Szczerze mnie to cieszy, po to zaczalem ten watek bo w PL elektryki poki co to "fanaberia" a w NO codziennosc.

 

1. Bardzo mi się spodobał sposób myślenia Tesli - aktualizacja navi jak śpię :), brak przycisku do "odpalania" auta, otwierająca i zamykająca się klapka do ładowania itd. 2. Podobają mi się osiągi Tesli, konkretnie przyspieszenie.

Bez jazdy testowej musisz mi wierzyc na slowo - spodobalo by Ci sie DUZO wiecej juz po 10 min :twisted:

 

P.S. Jak byłem na pokazie zamkniętym BMW G30 to Patryk Mikiciuk ( dziennikarzy nie wpuścili) zapytał mnie CZY JEST FAJNY? Więc stawiam pytanie czy elektryki są FAJNE?

To moze odpowiem jako ze po niecalych 10 mies sprzedalem moje 330e zeby sie przesiasc do Tesli.

Nie wszystkie elektryki sa fajne, np Leaf dla mnie to anty-auto.

Jezeli pojezdzisz pol godziny Tesla modelem 3 to jakbys mial uzyc jednego jedynego slowa to bedzie to wlasnie FAJNE.


PS. Mam nadzieje ze za rowno rok to samo powiem o BMW i4 :cool2:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pełna zgoda, że cisza to zaleta. Ale to nie jest cecha elektryków, tylko co najmniej połowy samochodów na naszych drogach. U mnie np. jak SECiem z '86 stanę na światłach, to jedyny wyznacznik, że auto nie zgasło to obrotomierz. Jak pieszo chodzę do sklepu, to też widzę, że wiele nowszych aut emituje tylko dźwięk z opon. Przy dużych prędkościach dochodzi hałas powietrza. Oba dźwięki są identyczne dla elektryków i ICE.

 

Zeby byc rzetelnym Slawomir - mowisz jedynie o postoju (np. na swiatlach) przy rozgrzanym silniku.


Posluchaj dzwiekow 90% aut (diesle i 3-4 cylindrowe uturbione benzyny):

- podczas porannego odpalania (moje zimne uturbione 4 cylindry w F20 brzmialy jak szalejace wiadro gwozdzi)

- podczas dynamiczniejszego odjezdzania z tych swiatel

- podczas jazdy w korku start/stop/start w kolko - szczegolnie w manualach ktore przewazaja na ulicach - to sa dzwieki zazynanej swini, w elektrykach jest wtedy absolutna cisza

- podczas jakiegokolwiek wyprzedzania przy jakiejkolwiek predkosci.


Ladne dzwieki silnika to moze 1-2% na drogach, cos co cieszy fanow motoryzacji, pozostale 98% to halas i bol glowy. O trzesawce nie wspomne, drazek biegow w mojej benzynowej F20 trzasl sie jak w Polonezie :norty:

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.