Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Tzn to oczywiście przekłamanie, bo na koszt posiadania auta liczy się jeszcze koszt opon, wycieraczek, płyn do spryskiwaczy.

Poza tym wydanie 1k na serwis raz na rok to raczej drobne, bo samo ubezpieczenie samochodu kosztuje z AC 10-20k/rok.

Wycieraczki, opony, plyn hamulcowy, filtr kabinowy etc - to wszystko musisz wymieniac w TM3 jak w kazdym innym samochodzie oczywiscie.

Natomiast nie ma obowiazku pojawiac sie co rok/dwa czy co 15-20k km na obowiazkowym, platnym przegladzie u autoryzowanego dealera bo inaczej stracisz gwarancje na auto i ja to odbieram na duzy plus.

Masz ochote - robisz to sam, nie masz ochoty - robisz to u mechanika, ktorego mozesz sobie wybrac w dowolnym miejscu i czasie - moze to byc Tesla Polska, Tesla Norwegia czy w garazu "u Zdziska".

A nie jak mialem w poprzednich autach, ze wakacyjny wyjazd 2000km wypada akurat podczas przegladu w ASO, przed wyjazdem sie nie da zrobic bo jeszcze nie czas (wg komputera pokladowego) a po wyjezdzie termin juz przekroczony i ewentualne problemy z gwarancja jakby co.

Dalo sie to tam jakos ogarnac dogadujac sie z ASO ale bylo to kombinowanie i trzymanie klienta na smyczy.


PS. OC+AC w PZU na TM3 to okolice 5-6k PLN nie 10-20k PLN :cool2:

https://forum.elektrowoz.pl/threads/ubezpieczenie.1806/

 

BTW, w Tesli też za darmo wymieniają filtr kabinowy, jak w BMW?

W ktorych modelach wymieniaja za darmo?

W BMW G20 pakiet BSI wg konfiguratora na 5 lat/100k km to 5k PLN.

Kiedys pamietam w F30 byl "za darmo" a raczej wliczony od razu w cene auta, mozna bylo z niego zrezygnowac i odzyskac ~2k PLN


51936843302_738413f72d_o.png

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast nie ma obowiazku pojawiac sie co rok/dwa czy co 15-20k km na obowiazkowym, platnym przegladzie u autoryzowanego dealera bo inaczej stracisz gwarancje na auto i ja to odbieram na duzy plus.

Niewątpliwie jest to plus BMW, Tesla też tak ma? :8)

 

PS. OC+AC w PZU na TM3 to okolice 5-6k PLN nie 10-20k PLN :cool2:

OC+AC jest zależne od wartości samochodu, ja po prostu ubezpieczam droższe auta :wink:

 

W ktorych modelach wymieniaja za darmo?

W BMW G20 pakiet BSI wg konfiguratora na 5 lat/100k km to 5k PLN.

Kiedys pamietam w F30 byl "za darmo" a raczej wliczony od razu w cene auta, mozna bylo z niego zrezygnowac i odzyskac ~2k PLN

Ostatecznie każdy gratis jest wliczony w cenę, a zmienia się to co roku te pakiety, więc ciężko generalizować. To co wklejasz to generalnie rzeczy cennikowe, a jak się ma zakup BMW do cennika to wszyscy wiemy. Zapewne będą też ludzie, którzy będą użytkować Teslę jak odkurzacz czy kosiarkę - jak długo działa, nie robię z autem nic. Potem będą głosić, jak to tanie auta w utrzymaniu. Ja np. motocyklami jeżdżę na serwis po prostu, co roku, bez przymusu - czuje się bezpiecznie, kiedy mój pojazd jest sprawdzony przez mechaników, a żywotność lepsza, jak wszystko wymieniasz kiedy zalecają.


PS.

Ostatnio serwisowałem rower. 1180zł zapłaciłem za zwykłe rzeczy, typu klocki hamulcowe, wymiana łańcucha naciągniętego i zębatek i duperele. Za to dla odmiany w Porsche normalny serwis, gdzie trzeba wymienić cokolwiek to prawie zawsze pod 10k dochodzi xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Natomiast nie ma obowiazku pojawiac sie co rok/dwa czy co 15-20k km na obowiazkowym, platnym przegladzie u autoryzowanego dealera bo inaczej stracisz gwarancje na auto i ja to odbieram na duzy plus.

Niewątpliwie jest to plus BMW, Tesla też tak ma? :8)

Szanuje kazde zdanie oczywiscie natomiast zdecydowana wiekszosc ludzi sie z Toba nie zgadza i chociazby dlatego EU to uregulowala (chociaz oczywiscie wiekszosc ludzi o tym nie wie a nawet jak wie to i tak pokornie ida do danego ASO bo jak sie cos popsuje to oczywiscie problem z gwarancja i robienie "pod gore")

https://daytonamotors.pl/2020/05/15/czy-trzeba-serwisowac-auto-w-serwisie-autoryzowanym-aso/

Jezeli lubisz/potrzebujesz byc "trzymany na smyczy" przez danego dealera - nie mam z tym zadnego problemu :twisted:


 

PS. OC+AC w PZU na TM3 to okolice 5-6k PLN nie 10-20k PLN :cool2:

OC+AC jest zależne od wartości samochodu, ja po prostu ubezpieczam droższe auta :wink:

I w tych drozszych autach piszesz jednoczesnie: :norty:

"wydanie 1k na serwis raz na rok to raczej drobne"

 

W ktorych modelach wymieniaja za darmo?

W BMW G20 pakiet BSI wg konfiguratora na 5 lat/100k km to 5k PLN.

Kiedys pamietam w F30 byl "za darmo" a raczej wliczony od razu w cene auta, mozna bylo z niego zrezygnowac i odzyskac ~2k PLN

Ostatecznie każdy gratis jest wliczony w cenę, a zmienia się to co roku te pakiety, więc ciężko generalizować. To co wklejasz to generalnie rzeczy cennikowe, a jak się ma zakup BMW do cennika to wszyscy wiemy.

Nie Slawomir, nie odwracaj kota ogonem i nie probuj wmawiac, ze czarne to biale, tu nie ma zadnego generalizowania.

Pakiet BSI w BMW G20 kosztuje 5k PLN/5 lat, nie jest darmowy jak sugerowales (kiedys byl wliczony w cene z mozliwoscia rezygnacji, teraz tego nie ma)

W TM3 nie ma obowiazkowych przegladow w ASO, przeklada sie to na realna roznice w kosztach eksploatacji aut, tylko tyle i az tyle.

A to, ze kupujac trzecie BMW u danego dealera dostaniesz w ramach negocjacji darmowe BSI czy dostaniesz na nie 20% znizki ma sie nijak do meritum sprawy :cool2:

 

Zapewne będą też ludzie, którzy będą użytkować Teslę jak odkurzacz czy kosiarkę - jak długo działa, nie robię z autem nic. Potem będą głosić, jak to tanie auta w utrzymaniu.

No nie, nie masz racji bo od tego zeby auto bylo technicznie sprawne (dla Twojego i mojego bezpieczenstwa) masz obowiazkowe, cykliczne przeglady techniczne samochodu, ktore nie maja nic wspolnego z przegladami w ASO.

 

Ja np. motocyklami jeżdżę na serwis po prostu, co roku, bez przymusu - czuje się bezpiecznie, kiedy mój pojazd jest sprawdzony przez mechaników, a żywotność lepsza, jak wszystko wymieniasz kiedy zalecają.

Szanuje i nie neguje tego, ze trzeba dbac regularnie o auto/motocykl etc - natomiast rozmawiamy o wyborze klienta i o wplywie tego wyboru na ewentualna gwarancje drogiego produktu. 2 rozne rzeczy.

 

Ostatnio serwisowałem rower. 1180zł zapłaciłem za zwykłe rzeczy, typu klocki hamulcowe, wymiana łańcucha naciągniętego i zębatek i duperele. Za to dla odmiany w Porsche normalny serwis, gdzie trzeba wymienić cokolwiek to prawie zawsze pod 10k dochodzi xD

Wlasciciel Chirona Ci powie, ze 10k PLN za serwis to tyle co splunal bo jego serwis to 30k $ co roku, nie ma co sie chwalic/mierzyc na ... ;)

Natomiast niezaprzeczalnym faktem jest, ze ASO czesto zdziera bo nalanie 5l Castrola z beczki za 1000 PLN to smutna rzezywistosc w dzisiejszych czasach i to, ze ta sama czynnosc w Porsche kosztuje 2 czy 3x wiecej jest marnym pocieszeniem jezeli rynkowa wartosc tego Castrola to 100 PLN a jak chcesz miec gwarancje to nie ma wyjscia (generalizuje z cyferkami, pomijam targanie wlasnego oleju do ASO czy inne patologie/kombinowanie ktore sie rodza wlasnie z tego typu obowiazku) - chodzi mi o ogolnie o temat obowiazkowego ASO.

Tajemnica poliszynela jest to, ze tradycyjni producenci motoryzacyjni nie zarabiaja na prowizji od sprzedanego auta a na czynnosciach serwisowych - o to jest tyle kwiku do Tesli - bo jak to mozna nie wymagac przegladow platnych, jak to mozna za darmo wysylac poprawki i uaktualnienia przez OTA.


Poczytaj stary o OTA i jak bardzo tradycyjni producenci motoryzacyjni sie gimnastykuja zeby to zmonetyzowac w ich produktach - komunikaty np Stellantis to byla prawdziwa tragikomedia, nie maja jeszcze OTA w ogole, a na spotkaniu dla inwestorow pokazywali piekne slajdy jak to do 2030r beda mieli kilka miliardow euro czystego zysku wlasnie z OTA, prawdziwy Benny Hill :norty:


PS. Patologie typu placenie po 500 czy 1000 PLN za wgranie nowych map do auta juz przemilcze z litosci, Tesla zalazla mocno za skore tradycyjnym producentom i musza sie reorganizowac, odnajdywac w nowej rzeczywistosci - mi sie to podoba i jest to tez mala cegielka do mojego wyboru TM3 konkretnie.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment moment, bo chyba czegoś nie zrozumiałem z tymi nieobowiązkowymi przeglądami w ASO. Wklejasz mi link, który potwierdza co pisałem, czyli że nikt nie musi do ASO jeździć na serwisy w czasie gwarancji.


Nie wiem ile dokładnie ubezpieczenie kosztuje do tańszych aut, ale chyba płaciłem za M2 ze 6tys. Przy takiej kwocie 1tys za przegląd to nadal niewiele, ale nie o to mi chodzi, a raczej o fakt, że roczne utrzymanie samochodu to ogrom różnych drobnych i większych kosztów i akurat te sławne wymiany oleju, które możesz i tak sam w domu zrobić jak wiele osób z forum, to nic takiego strasznego.


BSI spoko, może i dzisiaj kosztuje 5k, ale jak pójdziesz do salonu, możesz je dostać w gratisie do auta albo na rabacie. A nawet jak nie dostaniesz, to ostatecznie BSI daje obniżenie kosztów ze 2 razy w stosunku do zwykłego serwisu z tego co mi się wydawało, ale to znów - zależy od auta.


Serwis Porsche to dla mnie piękny przykład, jak identyczny serwis X5 i Cayenne mogą się różnić jak 1k vs 10k. Jeśli cena serwisu jest dla Ciebie krytyczna, możesz unikać droższych marek i tyle ;) Serwis to Twój wybór, zależy Ci na cenie, to w ogóle kupujesz 3-latka i masz gdzieś wszystko. A obowiązkowe przeglądy to wykrywają co najwyżej najbardziej krytyczne ubytki w samochodzie.


I na koniec, BAAAARDZO doceniam Teslę za OTA i rozruszanie towarzystwa ;) Ja generalnie na 100% cieszę się, że Tesla tak mocno weszła w rynek, aczkolwiek póki co nie mają żadnego ciekawego DLA MNIE auta. Ja pierwszą aktualizację map w 2012 płaciłem faktycznie ~1000zł, ale potem zrobili jakiś pakiet, za 350zł chyba na 2 lata i 50zł każde wgranie map, jak dla mnie już uczciwie, ale mapy googla i tak lepsze :D Jakkolwiek za te mapy płacisz prywatnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
https://spidersweb.pl/autoblog/ile-kosztuje-przeglad-samochodu-elektrycznego/


Przez gardlo nie przeszlo wspomniec, ze najpopularniejszy elektryk w Europie, nie ma w ogole obowiazkowych przegladow w ASO wiec koszt wynosi okragle 0 PLN.

No coz, narracja musi byc odpowiednia, rzetelne "dziennikarstwo" ^^


51937419453_0ea1f62415_o.png

 

to jest to co pisałem, narracja wynika z tego co kto chce udowodnić


co co kosztów wymiany oleju to ostatnio w M2 zapłaciłem po rabacie 1000 zł, bez rabatu ponad 1300 zł, w warsztacie gdzie serwisuję Jeepa V8 zapłaciłem 350 zł (oryginalny olej Mopar)...tutaj nie chodzi o to czy to drogo/tanio/dużo/mało, tylko, że za ten sam towar tak rożne pieniądze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

PS. Throttle House i recenzja BMW i4

Jak tam, nikt nie skomentuje? :roll:


To moze ja sie pokusze w telegraficznym skrocie.


- uklad kierowniczy --> nedza, nijaki

- masa --> tragedia (w zakretach zero przyjemnosci)

- wszedzie znaczki "M" --> dra lacha na calego :norty: (dzieki nim dowiedzialem sie o kolejnym znaczku ///M - we "frunku" ^^)

- zasieg - slaby


51938928229_99740fdc6f_o.jpg


Szczegolnie polecam posluchac dokladnie ta czesc od 6:15 - recenzent jezdzi na codzien M2 (wiec raczej nie jest Tesla fanboyem) wiec szuka w i4 M50 przyjemnosci/funu z jazdy


kilka cytatow:

"they are putting the m wing mirrors on everything now"

"transmission tunnel without a transmission"

"you can REALLY feel the mass when you start chucking this thing around the corners"

"every BMW should have engaging steering..this is just kind of numb and it seems like BMW doesn't even seem to care about it anymore"

"press releases are not a gospel"

"Mustang Mach-e shouldn't have a better steering and more engaging chassis than a BMW, but it does"


Ich podsumowanie --> kup TM3 albo BMW z B58


Dla porownania warto sobie przypomniec tego samego recenzenta jak porownywal swoje M2 z TM3 i co mowil wtedy o TM3 przy "frajdzie z jazdy", ukladzie kierowniczym etc etc



Generalnie SMUTNO sie oglada ten filmik :?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A tymczasem olbrzymia wtopa serwisu Tesli w Warszawie, uzytkownik miesiac temu mial wymieniany amortyzator, po wymianie prawdopodobnie nie wszystko zostalo dobrze poskrecane i sprawdzone i "wyskoczył sworzeń górnego wahacza ze zwrotnicy"


https://forum.elektrowoz.pl/threads/niebezpieczna-sytuacja-po-serwisie-w-tesla-warszawa.1907/


Uzytkownik mieszka 450km od Warszawy i padla propozycja przywiezienia auta laweta do serwisu za 3000 PLN (!) zwrotne, jezeli szkoda powstala z winy ASO.

Samochod zastepczy do odbioru takze w Warszawie co dla uzytkownika z Gorzowa jest skrajnie niekomfortowe.

Warto miec to na uwadze kupujac w Polsce Tesle i mieszkajac daleko od najblizszego serwisu!


img_7041-jpeg.4494


Wstyd dla takiego partactwa (ASO!), bez wzgledu na marke :zlosc:


PS. W USA duze podwyzki wszystkich modeli Tesli dzisiaj w nocy, TM3P kosztuje juz 62k $, najtansza TM3 SR+ 47k $ :shock:

Po dodaniu vatu i przeliczeniu na PLN cena TM3P powedruje w Polsce z 288k PLN w okolice ~320k PLN, a cena modelu 3 SR+ z 228k PLN na ~250k PLN :shock:

To juz sie zaczyna robic lekko absurdalne :shock:


https://electrek.co/2022/03/14/tesla-increases-prices-whole-lineup-cheapest-electric-csr/

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstyd dla takiego partactwa (ASO!), bez wzgledu na marke :zlosc:

 

Nie ma co się dziwić, jeżeli na ogół wymieniają tylko filtr kabinowy i wycieraczki :lol:

Taka "grubsza" mechanika to tylko w ICE ;)


To zresztą potwierdza, co pisałem wcześniej - jeszcze nie jesteśmy gotowi na elektryki. Niestety ten rynek rodzi się bólach z uwagi na jego "ekskluzywność" póki co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A tymczasem olbrzymia wtopa serwisu Tesli w Warszawie, uzytkownik miesiac temu mial wymieniany amortyzator, po wymianie prawdopodobnie nie wszystko zostalo dobrze poskrecane i sprawdzone i "wyskoczył sworzeń górnego wahacza ze zwrotnicy"


https://forum.elektrowoz.pl/threads/niebezpieczna-sytuacja-po-serwisie-w-tesla-warszawa.1907/


Uzytkownik mieszka 450km od Warszawy i padla propozycja przywiezienia auta laweta do serwisu za 3000 PLN (!) zwrotne, jezeli szkoda powstala z winy ASO.

Samochod zastepczy do odbioru takze w Warszawie co dla uzytkownika z Gorzowa jest skrajnie niekomfortowe.

Warto miec to na uwadze kupujac w Polsce Tesle i mieszkajac daleko od najblizszego serwisu!


img_7041-jpeg.4494


Wstyd dla takiego partactwa (ASO!), bez wzgledu na marke :zlosc:


PS. W USA duze podwyzki wszystkich modeli Tesli dzisiaj w nocy, TM3P kosztuje juz 62k $, najtansza TM3 SR+ 47k $ :shock:

Po dodaniu vatu i przeliczeniu na PLN cena TM3P powedruje w Polsce z 288k PLN w okolice ~320k PLN, a cena modelu 3 SR+ z 228k PLN na ~250k PLN :shock:

To juz sie zaczyna robic lekko absurdalne :shock:


https://electrek.co/2022/03/14/tesla-increases-prices-whole-lineup-cheapest-electric-csr/

 

To zamiast w akcje czy obligacje można było w zeszłym roku lokować kapitał w samochody ;-) Dziwnie to brzmi, ale takie fakty chyba w większości marek. Napewno Tesla, BMW, Audi tak jak patrzyłem.


Patrząc po cenach otomoto, iX3 po prawie pol roku użytkowania mógłbym sprzedać za cenę zakupu, a być może i drożej. Jakbym trzymał „pod kocem” to pewnie i z 10% w niecałe pol roku wzrostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://elektrowoz.pl/auta/tesla-sprzedala-w-usa-wiecej-aut-niz-bmw-z-wszystkimi-rodzajami-napedow-to-cos-znaczy-styczen-2022/


Niby zaskoczenia nie ma, musialo to nastapic predzej czy pozniej, ale jakos dziwnie sie to czyta :shock:


Dla przypomnienia - 1 fabryka i raptem 4 modele.

Za rok-dwa jak druga fabryka w Teksasie sie rozkreci - sprzedaz prawdopodobnie bedzie ~2x wieksza od BMW.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam wytłumacz, bo nie rozumiem, o czym to świadczy, że Tesla sprzedała więcej aut niż BMW ? Jakie to ma znaczenie dla klienta? Czy znasz kogoś kto wybiera auto na podstawie statystyk sprzedaży?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam wytłumacz, bo nie rozumiem, o czym to świadczy, że Tesla sprzedała więcej aut niż BMW ? Jakie to ma znaczenie dla klienta? Czy znasz kogoś kto wybiera auto na podstawie statystyk sprzedaży?

 

O to samo miałem zapytać. Czy z BMW przesiadają się ludzie na Toyote bo ma wyższa sprzedaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam wytłumacz, bo nie rozumiem, o czym to świadczy, że Tesla sprzedała więcej aut niż BMW ? Jakie to ma znaczenie dla klienta? Czy znasz kogoś kto wybiera auto na podstawie statystyk sprzedaży?

 

O to samo miałem zapytać. Czy z BMW przesiadają się ludzie na Toyote bo ma wyższa sprzedaż?

 

Po pierwsze w 2021 BMW sprzedało więcej aut niż Tesla, a porównywanie danych z pojedynczego miesiąca nie ma żadnego sensu.

Po drugie Honda jakby co sprzedała więcej aut niż BMW w 2021. Nie mam pojęcia co to ma do rzeczy, ale skoro już piszemy o ciekawostkach ze świata to mój wujek jest stolarzem :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
aaaa, to chodziło o wujka, to teraz rozumiem :cool2:

 

Czy dobrze zrozumiałem że Adam przesiada się na RAV4 bo ma wyższa sprzedaż, wiec jest lepsza od Tesli bo przecież ludzie głosują portfelem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moj post nawiazuje do tematu watku - "quo vadis BMW?" a nie sugeruje, ze klienci powinni sie kierowac statystykami sprzedazy :cool2:

Szef dzialu rozwoju BMW nie dalej jak 3 lata temu mowil, ze mogliby wyprodukowac milion elektrykow i zalac nimi rynek, ale nikt ich nie chce kupowac.

Konkurencja w postaci Tesli, z ktorej jeszcze 3 lata temu wszyscy sie smieli (wydmuszka, odpadaja kierownice etc) jakos sie tym nie przejela i sprzedaje dzis wiecej aut elektrycznych w USA od marki premium (spalinowe + elektryczne) jaka jest BMW - dla mnie to jest niebywale, historia pisze sie na naszych oczach.


Co do Twojego pytania jakie to ma znaczenie dla klienta.

Wg mnie posrednio ma duze, na wielu roznych plaszczyznach.


1. Jezeli Tesla ma wieksza dynamike wzrostu sprzedazy - gielda automatycznie wycenia ja na wiecej od BMW - ergo maja wiecej kasy na rozwoj technologii, produkcji, na reklame, na badania etc etc -> czytaj ich auta sa coraz lepsze, coraz bardziej konkurencyjne - pozwala im to jeszcze bardziej odjezdzac konkurencji.

2. Jezeli jakiejs firmie spada sprzedaz (nie mowie teraz o BMW tylko ogolnie) to moze szybko skonczyc zle - spojrz np na Alfe Romeo, Lancie, Saaba etc - jeszcze 10-15 lat temu te firmy mialy duzy udzial w rynku, dzisiaj sa markami na wymarciu do przejecia za grosze. Myslisz, ze BMW to nie grozi? Ja bym wcale nie byl tego taki pewny. Takie procesy trwaja i 10-20 lat czasami ale kropla drazy skale. Szkoda by bylo po prostu.

3. BMW poki co ma sprzedaz bardzo dobra, stabilna, jest znane z "przyjemnosci z jazdy", ze swoich swietnych 6-cylindrowych silnikow, z linii ///M, ale za kilka lat niestety silniki ICE znikna czy nam sie to podoba czy nie i zostaniemy z EV tylko, a ta "przyjemnosc z jazdy" ulatuje z modelu na model (wraz ze wzrostem wagi i nijakoscia ukladu kierowniczego) - trabia o tym dziennikarze motoryzacyjni, trabia uzytkownicy - niepokojace to po prostu.

4. Statystyki sprzedazy maja tez zwiazek z ogolnym "hype" - jezeli widzisz, ze jedna firma szturmem zdobywa rynek - przeklada sie to na darmowa reklame a to sa wymierne pieniadze. Tam gdzie BMW musi placic grube $ zeby sie reklamowac - tam taka Tesle niosa pudelki motoryzacyjne czy opowiesci "fanbojow". Ta zaoszczedzona kase mozna spozytkowac na wiele roznych sposobow - np rozwijajac siec dedykowanych superchargerow, dajac darmowe updaty, nie muszac brac haraczy za naciagany serwis olejowy etc etc


Nie dogadamy sie tu raczej na forum bo Ty jestes wielkim fanem jednego konkretnego modelu (a reszta Cie niezbyt interesuje) a ja sobie "filozofuje"/generalizuje ogolnie na temat marki, przyszlosci etc.


PS. Mam dla Ciebie ciekawy przyklad pod dyskusje apropo Twoich pytan - Alfa Romeo Quadrifoglio - auto piekne, piekielnie mocne, prowadzace sie podobno duzo lepiej od BMW (z tego co czytalem).

Czy wg Ciebie sytuacja firmy i jej statystyki sprzedazy (ogolne) maja wplyw na popularnosc tego modelu, na jego sprzedaz, na wartosc rezydualna, na mozliwosc pojawienia sie nastepcy?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj post nawiazuje do tematu watku - "quo vadis BMW?"

 

Odpowiadam:

https://www.bmwblog.com/2022/01/12/bmw-group-sales-record-2021/

 

BMW Group sold 2,521,525 cars in 2021 to set new sales record

 

Ty się tak martwisz o to nasze BMW, że tak zaspało, że takie błędy popełniło, że może skończyć jak Saab.

Pocieszam, nie martw się! Mają się bardzo dobrze! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odpowiadam:

https://www.bmwblog.com/2022/01/12/bmw-group-sales-record-2021/

BMW Group sold 2,521,525 cars in 2021 to set new sales record

Pocieszam, nie martw się! Mają się bardzo dobrze! :)

Nokia do 2007-08 tez sie miala bardzo dobrze :cool2:


Global-market-shares-held-by-smartphones-Nokia-2007-2017-Apple-2009-2017-Samsung.png

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie dogadamy sie tu raczej na forum bo Ty jestes wielkim fanem jednego konkretnego modelu (a reszta Cie niezbyt interesuje) a ja sobie "filozofuje"/generalizuje ogolnie na temat marki, przyszlosci etc.

 

To o mnie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chyba ktos tu nie zauwazyl, ale mamy wojne na Ukrainie. Ten rok bedzie baaardzo cizki dla producentow aut, tuaj pzyklad: https://www.bmwblog.com/2022/03/02/bmw-europe-production-disrupted-ukraine-crisis/


Cieszenie sie, ze samochod podrozal wiec sie nie stracilo przy galopujacej inflacji to juz poziom gimnazjalisty. Co z tego, ze wezmiesz taka sama kase jak zaplaciles jak guzik za nia kupisz? Okolo 2 lata temu wyjechalem z salonu nowiutka x6 40i za ktora zaplacilem nieco ponad 320k. Teraz za taki samochod wolaja grubo ponad 400. Ale ten medal ma 2 strony. Stopy procentowe caly czas wgore up, up up. Przyjdzie taki dzien, ze lawinowo sie beda wysypywac ci co zapozyczyli sie niemal pod korek. Czy kupno auta na kredyt teraz ma sens? Przy aktualnych stopach i tak wyjdzie baaardzo drogo, chyba ze za gotowke. Inflacja jest wszedzie, wiec ciebie adamie tez w norwegii dopadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chyba ktos tu nie zauwazyl, ale mamy wojne na Ukrainie. Ten rok bedzie baaardzo cizki dla producentow aut, tuaj pzyklad: https://www.bmwblog.com/2022/03/02/bmw-europe-production-disrupted-ukraine-crisis/


Cieszenie sie, ze samochod podrozal wiec sie nie stracilo przy galopujacej inflacji to juz poziom gimnazjalisty. Co z tego, ze wezmiesz taka sama kase jak zaplaciles jak guzik za nia kupisz? Okolo 2 lata temu wyjechalem z salonu nowiutka x6 40i za ktora zaplacilem nieco ponad 320k. Teraz za taki samochod wolaja grubo ponad 400. Ale ten medal ma 2 strony. Stopy procentowe caly czas wgore up, up up. Przyjdzie taki dzien, ze lawinowo sie beda wysypywac ci co zapozyczyli sie niemal pod korek. Czy kupno auta na kredyt teraz ma sens? Przy aktualnych stopach i tak wyjdzie baaardzo drogo, chyba ze za gotowke. Inflacja jest wszedzie, wiec ciebie adamie tez w norwegii dopadnie.

 

Słonik, tłumacząc tutaj innym jako Twoje odkrycie co to jest inflacja albo stopy procentowe, myślę że obrażasz inteligencję wielu osób :) Kupno samochodu jako inwestycja (nie dla siebie), to inwestycja jak każda inna, tylko najczęściej z ujemną stopą zwrotu :) Jeśli kupujesz za gotówkę i masz stopę zwrotu załóżmy 10%, to to jest taka sama inwestycja jakbyś kupił za tą samą kasę obligacje, akcje czy nieruchomość, więc ktoś może cieszyć się tak samo ze wzrostu nominalnej wartości samochodu jak i mieszkania które kupił na wynajem :)


Z kolei realna stopa zwrotu uwzględnia oczywiście inflację, a jeszcze trzeba zapłacić podatek, który płaci się niestety od nominalnego wzrostu, czyli tych 10%, a w przypadku samochodu, to jeszcze dochodzi zabawa z VAT na której też się trochę jest do tyłu.


Teraz mamy specyficzne czasy, że samochody które wyjeżdżają z salonów i są używane, kosztują więcej niż się za nie zapłaciło. Warto na to zwrócić uwagę, bo ostatnio mieliśmy w Polsce taką sytuację w poprzednim ustroju :)


To zapytam na koniec inaczej: czy cieszenie się, że kupiło się samochód w 2021 czy 2020, a nie wstrzymało decyzji do 2022 to też poziom gimnazjalisty czy już nie? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@BMFun troche chyba pokreciles. Na samochodzie zawsze tracisz. Zebys realnie zarobil 10% na uzywanym samochodzie to nowy musi wzrosnac ze 20-30% (uzywany zawsze bedzie tanszy od nowego), natomiast przykladowe mieszkanie nie ma znaczenia czy jest nowe czy uzywane wiec zgarniesz dla siebie caly wzrost (pomijam kwestie poatkowe). Zebys zarobil tyle samo to saomchody musza drozec ze 2 razy szybciej od mieszkan co oczywisce nie jest niemozliwe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.