Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Juz nie pierwszy raz widzę tutaj info ze szef koeningsegg jeździ tesla tymczasem odrobina researchu

So far Koenigsegg has refused to rely on purely electric drives. The mix of a high-performance combustion engine and electric motors seems to be the better and more economical way. Koenigsegg celebrates this convincingly with the new Regera. It runs on renewable fuels (E85), which Christian von Koenigsegg sees as optimal for performance and fun, without losing sight of environmental considerations.

 

A dlaczego chwali tesle?

Elon Musk, he says in “Framgångspodden”, is his great idol. When Musk sold the payment service PayPal, he became interested in his ideas. The day after the IPO, CvK took its savings from the bank and invested them in shares of Tesla. The price at that time was US $ 23 per share. The first shares, which CvK kept buying, are now worth around US $ 2.000 each, including the split. As CEO of Koenigsegg, he could never have paid off that much money.

 

Facet po prostu zainwestował wszystkie oszczędności w akcje tesli :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem Filip (...) tylko to nie jest przewaga technologiczna

A w jakich warunkach przewaga Cię interesuje? Tesle na przykład pływają nieco, to jest przewaga czy zbyt nietypowe warunki? To może w typowych warunkach fakt, że w Plaidze masz wiadomo jakie osiągi przy 7 miejscach w środku? Czy to też zbyt nietypowe warunki? Czy po prostu ograniczasz warunki do testu zasięgu / czasu podróży przy 200km/h?

 

Juz nie pierwszy raz widzę tutaj info ze szef koeningsegg jeździ tesla tymczasem odrobina researchu

No to ten researach wykazał że facet jeździ tym co jeździ, czy nie? Pochwal się co odkryłeś NA TEMAT, a nie o jego przekonaniach.

 

Facet po prostu zainwestował wszystkie oszczędności w akcje tesli :D

Fajnie, że wiesz ile CvK ma oszczędności.

Edytowane przez Filip13
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Filip nie dam się wciągnąć w glupie dyskusje nt przewagi technologicznej, bo uważam, że obaj wiecie co to znaczy. Wielokrotnie podawałem przykład BMW M3 i Tesla 3. Oba auta o tej samej mocy, tym samym momencie obr. i tej samej wadze. Czas 0-200 lepszy dla technologii spalinowej o 3,5 s.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odpowiem w trochę inny sposób. Mam wrażenie Adam że my się mimo wszystko w większości zgadzamy, a różnimy się tylko w pewnych kwestiach :) A głównym problemem jest Twój brak dystansu do wypowiedzi i osobiste przyjmowanie krytyki czy innego zdania.

Tez mam takie wrazenie ^^

Co do dystansu, krytyki etc - tak Ci sie tylko wydaje, formula watku jest troche kontrowersyjna/bezposrednia, bronie mojego punktu widzenia z duza stanowczoscia bo patrze z norweskiej perspektywy i widze, ze fajnie to dziala, ze ICE sa w mocnym odwrocie. A po tym co obserwuje na rynku (co robia producenci, rzady, jaki jest sentyment ogolnie) reszta Europy nie jest daleko z tylu. Stad czasami to co mowie z polskiej perspektywy nie ma za duzo sensu jak sie wyglada za okno, rozumiem - tyle, ze ja czesto wybiegam z wypowiedziami do przodu - analizuje co bedzie (moze byc) za kilka lat. Wypowiedzi sa subiektywne (odnosnie EV), takie maja byc, to nie portal z newsami EV przeciez.

Pamietaj tez, ze watek ciagnie sie juz ponad 2 lata, przewinelo sie milion pobocznych watkow, jedne merytoryczniejsze, inne troche z czapy i tez jestem tego swiadomy.

 

Ty wybrałeś Teslę dla osiągów i infotainments, ja wybrałem iX3 dla lepszych materiałów i feelingu oraz funkcjonalności. Być może gdyby nie potrzeba funkcjonalności, to jeździłbym TM3 :) Model Y niestety nie podszedł mi zupełnie. Gdybym czuł że się pomyliłem w wyborze, to przy warunkach za które kupiłem, mógłbym sprzedać dzisiaj iX3 i kupić nową TM3. Co więcej wybierając iX3 świadomie zrezygnowałem z dopłaty w ramach programu "Mój elektryk" w wysokości 27k (a TM3 LR jeszcze wtedy mieściła się w limicie). Pomimo tego że mam świadomość, że iX3 jest zrobione na szybko i jest swego rodzaju "ulepem", to jestem nadal z niego zadowolony, ale nie udowadniam innym na siłę że powinni dokonać takiego samego wyboru. Na szczęście iX3 nie ma "przewag technologicznych" nad innymi ;-)

W wiekszosci sie z Toba zgadzam, ustalmy tylko jedno - ja nic nikomu na sile nie udowadniam, nie wiem czemu ciagle odbierasz tak moje posty tutaj :roll:

Czy przez te 2 lata widziales jeden moj post typu - "nie kupuj iX3, wez TM3 czy TMY"? Chociaz jeden?

Jezeli pisze, ze iX3 sprzedaje sie zalosnie - to jest prawda, sprzedaje sie go mniej niz 10% TMY. To jest fakt. Mozesz sie obrazac bo je wybrales, mozesz roznie to interpretowac ale na koniec dnia ja mam w nosie kto wybiera jakie auto - czy jezdzisz iX3, czy Filip TM3 - mi to nie robi kompletnie zadnej roznicy - ciesze sie ewentualnie ze kolejne EV na drodze zamiast spaliniaka.

Jezeli przykladowo pisze, ze iX3 jest wg mnie slabym elektrykiem bo nie ma AWD bedac SUVem za 300k PLN, bo ma tunel z tylu czy brakuje mu frunka czy przyzwoitych osiagow - to jest to moja opinia i tyle. Nie jest ona jednak rownowazna z "NIE KUPOWAC IX3, TMY JEST LEPSZA" - jezeli tak interpretujesz moje posty to jestes w bledzie bo to sa tylko Twoje interpretacje.

Z drugiej strony jak czytam o wadach TM3 - ze niektorym sie nie podoba, ze personalizacja slaba, ze brak HU, ze ceraty etc etc - przeciez nie zaklinam rzeczywistosci, ze tak nie jest - pisze wrecz - lubisz prawdziwa miekka skore czy duzo przyciskow - idz do konkurencji, to nie auto dla Ciebie.

 

- uważam że Model 3 czy nawet Y (chociaż w mniejszym stopniu), to bardzo dobry produkt i jako auto dla ludu, który traktuje auto jak agd, jest bardzo dobry

Ja nie traktuje aut jak AGD a nadal uwielbiam jezdzic TM3.

No chyba, ze nazywasz 90% aut spalinowych na drogach AGD to ok.

Rozwin ta mysl w sumie, chetnie poslucham co to jest to AGD wg Ciebie bo dla mnie to brzmi jak kolejne bezsensowne deprecjonowanie TM3.

 

To co z kolei mnie drażni szczególnie w wypowiedziach, to:

- traktowanie EV jak świętego Graala, który nadaje się do wszystkiego i daje największą radość z jazdy. Nie! Nie nadaje się do motosportu, jest bardziej nudny niż fajne usportowione auta, jego "przewaga technologiczna" jest tylko w niektórych aspektach

Widzisz, o motosporcie mowilismy dziesiatki razy, ze EV sie nie nadaja poki co (na dlugie, wymagajace tory szczegolnie).

A "przewaga technologiczna" - to uwazam, ze jestes w duzym bledzie i na dzis, to ICE maja ja jeszcze w niektorych aspektach (usportowione/sportowe na torze czy TDI na dlugich trasach - ale to juz tylko w PL widac bo "na zachodzie" ladowarki 250/350kW czynia trasy absolutnie przyjemnymi).

To ICE dzis gonia za EV jezeli chodzi o przyjaznosc obslugi na codzien, o koszta eksploatacji, o prostote budowy, o osiagi/dynamike na codzien, o zakres serwisowy etc etc.

 

- wychwalanie Tesli i wszelkich jej posunięć jako genialnych, a traktowanie Elona Muska jako niemalże wyroczni

Rozmawialismy juz o tym, to raczej "pudelki" narzucily taka narracje, Ci mityczni fanboje etc.

Jak pytalem sie Ciebie co masz dokladnie na mysli to w sumie sam nie wiedziales co odpowiedziec, wygladac to mialo tak jakby 10 uzytkownikow TM3 biegalo za Toba i Ci krzyczalo do ucha ze TM3 jest najlepsza na swiecie - co jest jakims tam tylko skojarzeniem narzuconym Ci przez spidersweby etc. Wiekszosc posuniec Tesli jest poki co dobra, swiadczy o tym rozwoj firmy i dynamika tego rozwoju, a to, ze ilosc spolaryzowanych hejterow/fanbojow jest duza - uroki wspolczesnych mediow - dzisiaj ludzie "kloca" sie o wszystko - Apple/Samsung, PIS/PO etc etc


 

- jak bardzo personalnie odbierasz wszystkie lekko sarkastyczne opinie, a najbardziej dziwi mnie jak z 10 osób nie zgadza się z Twoją tezą, a Ty dzielnie każdej z osób niezależnie udowadniasz że się nie zna, że brak im logiki, czepias z się konkretnych sformułowań, czy żonglujesz liczbami. Jakbyś miał więcej dystansu do siebie, to pewnie sarkazmu czy ostrzejszych sformułowań np Słonika byłoby mniej, a dyskusja byłaby bardziej merytoryczna.

Tutaj granica sliska, sarkazm uwielbiam, swiadczy o inteligencji, natomiast blota i tendencyjnego trollowania nie lubie - do slonika sie czasem ustosunkuje jak sa zalazki merytoryki, wiekszosc jego wypowiedzi to bloto to juz mi sie nie chce, zreszta po 2 latach nie mowi juz nic nowego, zdarta plyta, logiki w tym co mowi jest tyle co kot naplakal wiec szkoda czasu i tak. Szkoda ze merytoryka ulatuje ale to juz nie moj problem a moderacji - jezeli moderatorom to nie przeszkadza bo kliki sie zgadzaja, to i co ja mam z tym zrobic?

 

Ja wcale nie chcę Ciebie atakować personalnie, czy udowadniać Ci że się nie znasz czy że dokonałeś złych wyborów. Ja nie umiem się jedynie powstrzymać przed komentowaniem czasem kuriozalnych, bardzo subiektywnych wypowiedzi które nieraz prezentujesz Ty czy Filip. Natomiast myślę że w 70 czy może nawet 80% się z Wami zgadzam :) :handshake:

Nikt nie umie, kazdy ma czasem slabszy dzien, nie ma co roztrzasac. Wazne zeby sie wzajemnie nie obrazac i trzymac jakis tam poziom.

Subiektywne wypowiedzi nie sa niczym zlym, nikt tu sie w tym watku zgadzac nie musi - byloby wtedy wrecz nudno, ja lubie jak sie ze mna ludzie nie zgadzaja i prezentuja na to merytoryczne argumenty bo zawsze mozna sie czegos nowego dowiedziec. Fajnie jest tylko jak ktos cos wklei, poda jakies dane bo suche "opinie" maja mala wage.


 

Jednak nie będę dorabiał teorii że daje on więcej frajdy z jazdy. Run an EV wynika z jego ewidentnych zalet szczególnie do jazdy po mieście i jestem przekonany że za 15-20 lat ICE to będą auta dla pasjonatów produkowane w niskich nakładach.

Ile ludzi tyle opinii, w wielu przypadkach suche cyferki popieraja "frajde z jazdy" juz o subiektywnych opiniach recenzentow/uzytkownikow nie wspominam.

Jezeli auta sa absurdalnie szybkie na prostej, radza sobie jako tako na kretych torach (wrecz jak M2/M3), maja punkt ciezkosci przy samej ziemi - to dla wielu ludzi jest wyznacznikiem frajdy z jazdy i zaspokaja w 100% ich potrzeby.

Wybrales wolnego (jak na standardy EV) SUVa iX3 to rozumiem "rozgoryczenie" delikatne w dziale "frajda z jazdy" - ani to szybkie, ani sprytne, ani sie nie klei do asfaltu. I do tego przestarzale i wizualnie i technologicznie (tyle ze materialy i spasowanie ~premium).

Ale to Twoj wybor, ktory nie ma nic wspolnego z posiadaczami TM3 czy innych szybkich/sprytnych elektrycznych wozidel.

 

Z całym szacunkiem, ale ani Twoja ani moja historia motyrzacyjna ani nawet bogata historia Sławomira czy innych osób na forum, nie będzie miała wpływu na świat motoryzacji.

Na swiat motoryzacji maja wplyw politycy i "codziennosc" z uzytkowania auta ICE/EV.

Ja codziennosc obserwuje w Norwegii i o niej od 2 lat opowiadam.

 

tezy które głosisz np. jak to czujesz na rondzie nadmiar masy i4 i jakie to masz sportowe doznania jeżdżąc Teslą Model 3.

Jezeli nie czujesz na rondzie roznicy 460kg wagi w prawie identycznym samochodzie (wymiarami) - to co ja mam dodac do tego typu stwierdzenia powiedz mi prosze?

Przejedz sie tym autem, wrocimy do dyskusji bo poki co nie znajdziemy wspolnego mianownika i tak.


PS. Sorry ze rzadko odpisuje ale duzo sie w Ukrainie dzieje i tam troche moj czas sie przeniosl :evil:

 

jesteś chyba jedyny na tym forum, który tego nie lubi (przypisek - spalin), tylko to nie jest przewaga technologiczna

moj boze, co ja czytam :shock:

 

Te inne 2 sekundowe pojazdy potrafią skręcać i chamowac, model x nie bardzo :D

No faktycznie, z chamowania są znane raczej inne marki.

Podziwiam FIlip Twoja wytrwalosc ale to jest bitwa ktorej nie wygrasz :norty:

Na koniec ow jegomosc obsra szachownice, splunie, pojdzie dalej a Tobie pozostanie niesmak w ustach z przepychanki, odpusc bo naprawde nie warto :)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

można wybiórczo cytować wypowiedzi, można "punktować" innych, ale na przewagę technologiczną to nie wpłynie


i żeby nie było, smrodu spalin też nie lubię, ale zapach benzyny i dźwięk już zdecydowanie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zgadzam się, niepotrzebne, ale jakie fajne :D tu nie o to chodzi, że bez dźwięku silnika i wydechu można jechać, jasne, można się też przyzwyczaić. W takiej S-klasie gdzie jest cicho pewnie bez żalu można przejść na wersję elektryczną, ale przy moich autach "bez walki nie oddam"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Filipie skoro tak uważasz to co tutaj jeszcze robisz na tym forum? Wydaje ci się ze skoro wozisz pół tony baterii z cała tablica mendelejewa to jesteś jakis lepszy czy masz może poczucie jakiejś misji do spełnienia? a może po prostu lubisz wciskać innym ze ich wybory sa gorsze od twoich?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, niepotrzebne, ale jakie fajne :D tu nie o to chodzi, że bez dźwięku silnika i wydechu można jechać, jasne, można się też przyzwyczaić. W takiej S-klasie gdzie jest cicho pewnie bez żalu można przejść na wersję elektryczną, ale przy moich autach "bez walki nie oddam"

No i dobrze, grunt by posiadać to, co się chce, o ile się da. Ja to bym chętnie oczywiście był w sytuacji Sławomira, czyli miał małą flotę w zależności od humoru, a nie musiał wybierać.

Filipie skoro tak uważasz to co tutaj jeszcze robisz na tym forum? Wydaje ci się ze skoro wozisz pół tony baterii z cała tablica mendelejewa to jesteś jakis lepszy czy masz może poczucie jakiejś misji do spełnienia? a może po prostu lubisz wciskać innym ze ich wybory sa gorsze od twoich?

Dziwne pytanie, dziwne teorie, piłeś, nie pisz. Jestem na tym forum, bo jestem fanem marki. Funbojem, tak to się chyba pisze po słonikowemu.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam świetny przykład na przewagę technologiczną. Kto widział obraz w 4k vs full Hd to wie jaka jest różnica. Mam TV Canal +, jak tylko pojawił się w Polsce dekoder 4k i Canal +4k to od razu go miałem. Jakość obrazu na Canal+ 4k po prostu wgniata w fotel, szczególnie programy sportowe. Kto ma ten wie. To jest coś co chcesz mieć po prostu. Koszty się wtedy nie liczą, czy tam są drugoplanowe...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Juz chyba rozumiem to ciagle pisanie o przyspieszeniu tesli. Porównanie i4 z tesla model 3



Podsumowanie. Bmw i4 jest lepszym autem, jest lepszym all rounderem, tesla to taki one trick pony(tylko przyspieszenie, nic więcej) bmw to jest ogromna przyjemność z jazdy. Przyspieszenie w zupełności wystarczające, wszystko inne lepsze. Zryte czachy niektórych fanów tesli powoli stają się znane na całym świecie, prowadzące założyły kaski w obawie o swoje bezpieczeństwo po podsumowaniu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Filip, no to jaki masz ten punkt odniesienia w porównaniu do Tesli? Wiemy że m-pakiet, ale coś więcej? Silnik, kolor :P I jakie paliwo? ON, Pb, LPG?


Daj nam znać, żebyśmy lepiej rozumieli Twoje opinie. Co Cię urzekło w autach które testowałeś i jak się mają w Tesli te cechy, które Cię urzekły w testowanych autach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Filipie czy ty dobrze sie czujesz? Zacytowalem slowa z testu w ktorym padlo, ze tesla model 3 to one trick pony. Moze nie rozumiesz tego wyrazenia to ci wytlumacze:


: one that is skilled in only one area

also : one that has success only once


i google translate:

taki, który jest wykwalifikowany tylko w jednym obszarze

taki, który odnosi sukces tylko raz

 

Kolega Adam juz ma stopke nasmiewajaca sie ze slow Bjorna z testu teraz pora na Ciebie ale nie martw sie panie sie dobrze przygotowaly wdzewajac odpowiedni ubior (kaski) a po mnie splynie wszystko jak po kaczce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Juz chyba rozumiem to ciagle pisanie o przyspieszeniu tesli. Porównanie i4 z tesla model 3

Podsumowanie. Bmw i4 jest lepszym autem, jest lepszym all rounderem, tesla to taki one trick pony(tylko przyspieszenie, nic więcej) bmw to jest ogromna przyjemność z jazdy. Przyspieszenie w zupełności wystarczające, wszystko inne lepsze. Zryte czachy niektórych fanów tesli powoli stają się znane na całym świecie, prowadzące założyły kaski w obawie o swoje bezpieczeństwo po podsumowaniu :D

 

Filipie czy ty dobrze sie czujesz? Zacytowalem slowa z testu w ktorym padlo, ze tesla model 3 to one trick pony..

.. ale nie martw sie panie sie dobrze przygotowaly wdzewajac odpowiedni ubior (kaski) a po mnie splynie wszystko jak po kaczce :D

 

Cenisz rzetelne dziennikarstwo?

Takiej propagandy nie powstydzilby sie nawet Goebbels :norty:

Tesla nie musi kupowac "dziennikarzy" i oplacac "testow" jak BMW, dobry produkt broni sie sam :cool2:


51908224562_302fde03cc_o.png


51909512109_efe8687de2_o.png


51909512069_22c968e2a7_o.png

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.