Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Jak to jest, ze w EV nie ma problemu wsadzic 1000KM silnik do auta za 125k $, a do Porsche za 250k $ sie nie da?

Czy ktos zabrania do topowego supersportowego 911 TS wstawic silnik 1000KM jezeli konkurencja elektryczna odjezdza?

Czy moze sa jednak jakies przeszkody technologiczne?

 


Ty jeździłeś kiedyś 911? Bo mam wrażenie że nie wiesz o czym w ogóle tutaj piszesz. Ten samochód jest IDEALNIE zbalansowany i dopracowany w każdej wersji. 9ff robi po 1200 KM w 911 ale z jakiegoś powodu Porsche nie. Być może to właśnie balans mocy, hamulców, prowadzenia? A nie 1000 koni na jedna prostą póki się nie przegrzeje bateria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Klienci głosują portfelem i kiedy na 2 razy droższa 911 jest cały czas jest zbyt to sprzedaż tych wynalazków szoruje po dnie. Rechot losu?


Ta 911 jest o półtora minuty szybsza na nurburging od tego śmiesznego wynalazku. Czy nie ma na świecie 1000km silników benzynowych? Są i to moc wyciągnięta z jednego silnika a nie trzech. Przewaga technologiczna? Żadna. Przestań pisać te bzdury bo sie niedobrze robi. Paczaj nawet 1500km można mieć w prawie budżetowym aucie https://profiauto.pl/blog/2018/09/17/dodge-demon-jeszcze-mocniejszy/ gdzie ta przewaga? Jak się cerate wstawia to można dać promocje na osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna gadac kolejne 1000 stron o premium materialach, ciezkich bateriach, jazdy na torze etc etc, natomiast na koniec dnia - kupujesz topowe sportowe coupe za banke, zeby pozniej na swiatlach ogladac odjezdzajaca w sina dal pokraczna dupe modelu X - smutne i komiczne jednoczesnie. Dni ICE sa policzone.

Tylko po to, żeby chwilę później minąć go na stacji oglądającego Netflixa...?

A swoją drogą zawsze zastanawiają mnie te wyścigi na prostej... Wcisnąć do deski gaz i trzymać mocno kierownicę... Smutne i komiczne jednocześnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mierne osiągi ma cos ten plaid. 4 lata temu w budżetowym dodge demon

 

Trudno w to uwierzyć, ale tak właśnie jest. Dla nich tuner z Teksasu przygotował specjalne pakiety wydajności – HPE1000 i HPE1200 (prace trwają nad pakietem HPE1500). W przypadku pierwszej aktualizacji Demon robi „ćwiartkę” w 9,14 s, osiągając na mecie 244 km/h. Wariant HPE1200 to już czysta spekulacja. Prawdopodobnie pokonanie pierwszej ćwierć mili zajmuje mniej niż 9 s. Prędkość maksymalna nigdy nie była sprawdzana. Decydując się na tę modyfikację otrzymujemy klatkę bezpieczeństwa z homologacją NHRA i spadochron, który przyda się przy hamowaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Być może to właśnie balans mocy, hamulców, prowadzenia? A nie 1000 koni na jedna prostą póki się nie przegrzeje bateria.

Byc moze, natomiast efektem ubocznym jest to, ze kupujac topowa wersje w 2022r --> ogladasz tylne swiatla rodzinnego, 7-osobowego SUVa.

To sa te jaskolki, ktore pokazuja, ze technologia silnikow spalinowych juz nie dojezdza.

F. ze swoim SF90 zdaje sie zrozumial to troche szybciej od P. - nie wiem jak tam wyglada balans hamulcow i prowadzenia ale podejrzewam, ze problemow raczej nie ma bo waga podobna do 992, mocy za to juz jest odpowiednio wiecej :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możliwe, ale zaręczam, że podczas rozrywki przed ekranem ani tego nie zauważy, ani nie będzie miał bólu dolnej części ciała.

Na pewno Ani trochę kiedy 20 letni golf 1.6 tdi dojedzie szybciej :D

 

nurburging 6:43.300 minutes: Porsche sets new lap record
moze zobaczy przez sekundę ale po kilku minutach jazdy kierowca porsche zdarzy jeszcze papierosa spalić czekając na kierowcę plaida :D Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Być może to właśnie balans mocy, hamulców, prowadzenia? A nie 1000 koni na jedna prostą póki się nie przegrzeje bateria.

Byc moze, natomiast efektem ubocznym jest to, ze kupujac topowa wersje w 2022r --> ogladasz tylne swiatla rodzinnego, 7-osobowego SUVa.

To sa te jaskolki, ktore pokazuja, ze technologia silnikow spalinowych juz nie dojezdza.

F. ze swoim SF90 zdaje sie zrozumial to troche szybciej od P. - nie wiem jak tam wyglada balans hamulcow i prowadzenia ale podejrzewam, ze problemow raczej nie ma bo waga podobna do 992, mocy za to juz jest odpowiednio wiecej :cool2:

Ja się upieram przy tym, że wkładanie 1tys KM do samochodu, który nie jest do tego przygotowany (zawieszenie, hamulce) jest równie nieodpowiedzialne, co sprzedawanie samochodów z opcją FSD i wmawianiu że sam jedzie. To nie jest żaden wyczyn ani pokaz siły, tylko brak odpowiedzialności.


A jaranie się "oglądaniem tylnych świateł", to jest zwykłe dowartościowywanie się niż realna radość z jazdy i jak sam wielokrotnie mówisz że ludzie głosują portfelem, to powinno Ci dać do myślenia jak to możliwe że 911 za x2 wartości Tesli Plaid i totalnie nieużytkowe nadwozie ma większą sprzedaż niż Model S i X razem wzięte - prawie 40k vs 25k w 2021. A jak porównamy sprzedaż Cayenne (86tys do 25tys za Model X i S razem wzięte), to się robi przepaść. Myślisz, że większość użytkowników BMW czuje się źle z tym, że na autostradach są wolniejsi od Skody Fabii/Octavi 1.2TSI i z tego powodu biegną do salonu Skody?


Ja mam tylko jedno skojarzenie jak słyszę o euforii społeczności Tesli nad czasami Plaida na prostej do 100 czy 1/4 mili i tego co sądzą na ten temat klienci Porsche, Ferrari i innych z którymi Tesla się porównuje i którzy rzekomo nie mogą spać, bo budzą się zlani potem widząc tylne światła Tesli (od razu wyjaśniam, nie mówię Adam że gdzieś tak napisałeś, to tylko moja interpretacja :) ). Pewnie pamiętacie cykl reklam różnych producentów o "przewadze dzięki technice" itp. i jak temat zakończyła reklama Bentleya:

http://www.kinkypeanuts.com/wp-content/uploads/2015/12/bentley_ad.jpg


Może to będzie lekko kontrowersyjne, ale wg mnie Tesla jest szczególnie atrakcyjna dla tych co przesiadają się z samochodów wolniejszych, bo za stosunkowo nieduże pieniądze mają duże przyspieszenie (+niezły infotainment) i poczucie że mają samochód jak Porsche, ale w rzeczywistości to jest "prawie" jak Porsche. Oczywiście nie mówię że to jedyni kupujący Teslę, ale dla nich to będzie skok jakościowy jeśli chodzi o przyspieszenie.


Powiedz Adam tak szczerze, jakimi autami sportowymi albo mocno usportowionymi jeździłeś i jakie wrażenie na Ciebie sprawiły w kwestii radości z jazdy w porównaniu do Tesli? Tak szczerze, kawa na ławę :) Filip, oczywiście chętnie usłyszę również Twoje zdanie na ten temat.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Prawie dziesięć lat musk sprzedaje te wynalazki a sprzedaż z roku na rok coraz bardziej szoruje po dnie, dopiero tanie(po rządowych dopłatach) auto dla ludu zrobiło furorę. Ktoś tu już napisał. Ludzie głosują portfelem.


@bmfun kolega Adam jezdzil bmw …. 116i sprzed 10 lat ale tuningowana była :D w sumie nie ma się co dziwić ze się zachowuje jak tłumy na promocji w lidlu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Mozna gadac kolejne 1000 stron o premium materialach, ciezkich bateriach, jazdy na torze etc etc, natomiast na koniec dnia - kupujesz topowe sportowe coupe za banke, zeby pozniej na swiatlach ogladac odjezdzajaca w sina dal pokraczna dupe modelu X - smutne i komiczne jednoczesnie. Dni ICE sa policzone.

Wczoraj wracałem z jakiejś imprezy w nocy i na światłach moje 610 konne BMW zostało objechane przez coś pokroju Opla Astry. I to z kobietą za kierownicą. Moje życie się zawaliło, całą noc nie spałem. W poniedziałek umawiam się do psychologa, nie dam rady inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

„Mój elektryk” – złożono 3,5 tys. wniosków. Do wykorzystania wciąż 90 proc. środków


https://www.bankier.pl/moto/moj-elektryk-zlozono-35-tys-wnioskow-do-wykorzystania-wciaz-90-proc-srodkow-11157/


Polacy to widać się nie znają na dobrych samochodach i dalej kupują te spalinowe po 20 tys zł, dziwne :lol:


Adam ma racje, ludzie głosują portfelem, hahaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wracałem z jakiejś imprezy w nocy i na światłach moje 610 konne BMW zostało objechane przez coś pokroju Opla Astry. I to z kobietą za kierownicą. Moje życie się zawaliło, całą noc nie spałem. W poniedziałek umawiam się do psychologa, nie dam rady inaczej.

Bardzo dobry przykład, dziękuję za to szczere świadectwo wynikające z empatii do kierowców Tesli, którzy mają tak za każdym razem, gdy ładując się prądem moczą sobie dywaniki w aucie łzami na myśl o golfach w tedei i innych biznesowych atletach które dojechały przed nimi. Zawsze jadąc nad morze wiem, że gdzieś obok jedzie słonik40 i dojedzie pierwszy!

 

Filip, oczywiście chętnie usłyszę również Twoje zdanie na ten temat.

Zdefiniuj "usportowione". P337A+S704A+S710A zalicza?

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja dojeżdżając sporo szybciej po prostu cenie swój czas. W to Miejsce pobiegam albo pójdę na silke zrobić porządny trening i mam gdzieś co kto inny o mnie myśli. Siedzę tyłkiem w robocie praktycznie codziennie wiec siedzenie gdziekolwiek indziej jest mi niepotrzebne. Snu z powiek nie spędza mi za to, ze ktoś być może kiedyś będzie chciał się ścigać spod świateł. Baaa nawet specjalnie odpuszczę, bo być może idiota zabije wbiegające na ulice kilkadziesiąt metrów dalej dziecko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobraź sobie, że ja też cenię mój czas. W internecie spędzam... Wiele, wiele godzin na dobę. Cześć z nich może być na ładowarce, nie myślę w tym czasie o škodách i podobnych biznesowych atletach.


BTW dziś się dowiedziałem, że wspominany przez słonika elektryczny ID.R w motorsporcie w czymś wygrał ze wszystkim na planecie:

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Fajnie jak dla mnie możesz siedzieć na necie w aucie ile wlezie tylko nie wmawiaj tutaj nikomu ze jest to fajne. Vw id r już 3 lata temu pozamiatał na nurburgingu https://www.caranddriver.com/news/a27698118/volkswagen-i-d-r-nurburgring/ co tylko pokazuje jak Niemcy maja dobrze opanowana także ta technologie i ile lat świetlnych są przed tesla jesli chodzi o motorsport. Poraz kolejny pytam się gdzie jest ta mityczna przewaga tesli?


Ustalmy fakty

1. Najszybszy elektryczny samochód na nurburging vd id r należący do vag

2. Najszybszy elektryczny samochód na ćwiartkę rimac nevera praktycznie już należący do vag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip, jasne że wygrał, pokazał jak daleko technologia może pójść. Zauważ jednak, że jedyna kategoria w której wygrywa, to tory poniżej 25km ;)

Jeśli poprawią technologię baterii o 100% (na co trzeba będzie czekać kilka-kilkanaście lat) to nadal nie wystarczy, żeby wystartować w jakimkolwiek wyścigu. Mamy więc show-car, niczym Plaid. A w praktyce minimalna długość wyścigu Formuły 1 to 305km ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tu jest właśnie pies pogrzebany. Niemcy pokazuja ze maja technologie, już kilka lat temu pokazali ze potrafią zrobić superszybki nowoczesny samochód elektryczny ale bedac świadomym ich wad są to tylko show car i nie próbują udowadniać ludziom ze kółko jest kwadratowe co prowadzi do takich śmiesznych mastodontow jakim jest plaid, które jedynie co potrafi to superszybki przyspieszyć i to tez nie za długo bo bateria padnie. Zauważ ze ten mastodonta supermocny plaid na nurburging nie pokonał dużo słabszej panamery i wcale nie był jakos dużo szybszy od takiego przednionapedowego 4 cylindrowego civia, który notabene i tak jezddzi po nurburging duzo szybciej niż tesla model 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Filip, oczywiście chętnie usłyszę również Twoje zdanie na ten temat.

Zdefiniuj "usportowione". P337A+S704A+S710A zalicza?

 

Nie będę definiował bo to 10 stron kontentu i przerzucania kto i jak rozumie, już byly próby. Bardziej ciekawi mnie jaki Ty masz punkt odniesienia, czyli jakimi autami mającymi fajne osiągi i fajne właściwości jezdne itp jeździłeś (niekoniecznie posiadaleś, ale tak realnie konkretniej potestowałeś) do których odnosisz prowadzenie i osiągi i radość z jazdy Teslą.


Zaznaczam że chodzi o radość z jazdy, a nie z surfowania na internecie czy dłubania w infotainmencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam tylko jedno skojarzenie jak słyszę o euforii społeczności Tesli nad czasami Plaida na prostej do 100 czy 1/4 mili i tego co sądzą na ten temat klienci Porsche, Ferrari i innych z którymi Tesla się porównuje i którzy rzekomo nie mogą spać, bo budzą się zlani potem widząc tylne światła Tesli (od razu wyjaśniam, nie mówię Adam że gdzieś tak napisałeś, to tylko moja interpretacja :) ).

BMFun - ja nie wiem czy juz tak bardzo sie zafiksowales negatywnie na ta Tesle przez ten watek, ze nie odpowiadasz na temat, ale chyba w ogole nie rozumiesz o czym ja pisze :roll:

To, ze w tym jednym konkretnym wyscigu akurat SUV Tesli upokarza 992 TS nie ma znaczenia dla meritum bo w innym filmiku to jest Lucid, w kolejnym bedzie nowy Taycan a za rok bedzie to KIA (juz podobne filmiki wrzucal Kriss) - mowimy o technologii napedow a nie jednej jedynej marce.

Moja wypowiedz brzmiala tak i nie doszukuj sie we wszystkim gloryfikowania Tesli bo tu akurat rozmawialismy o technologii napedow:

Byc moze, natomiast efektem ubocznym jest to, ze kupujac topowa wersje w 2022r --> ogladasz tylne swiatla rodzinnego, 7-osobowego SUVa.

To sa te jaskolki, ktore pokazuja, ze technologia silnikow spalinowych juz nie dojezdza.

 

Pewnie pamiętacie cykl reklam różnych producentów o "przewadze dzięki technice" itp. i jak temat zakończyła reklama Bentleya:

http://www.kinkypeanuts.com/wp-content/uploads/2015/12/bentley_ad.jpg


Bentley - to ta brytyjska firma, ze 100-letnia tradycja, ktora 20 lat temu VW (firma robiaca Golfa i Passata) kupila za garsc miedziakow?

Swietny przyklad, gratuluje logiki w dyskusji rotfl :norty:

 

Może to będzie lekko kontrowersyjne, ale wg mnie Tesla jest szczególnie atrakcyjna dla tych co przesiadają się z samochodów wolniejszych, bo za stosunkowo nieduże pieniądze mają duże przyspieszenie (+niezły infotainment) i poczucie że mają samochód jak Porsche, ale w rzeczywistości to jest "prawie" jak Porsche. Oczywiście nie mówię że to jedyni kupujący Teslę, ale dla nich to będzie skok jakościowy jeśli chodzi o przyspieszenie.

Deprecjonuj dalej, jezeli sprawia to, ze czujesz sie lepiej :cool2:

Brooks i Koenigsegg podzielaja Twoja narracje :norty:


51906108579_91148a091a_o.jpg


jndkrcT7wXW3ckC-oVjJWHLJmxyL678JidBQKJyzt-s.png?auto=webp&s=b34eba4edcafb0c5f94e405af05e1dea33b5f776

 

Powiedz Adam tak szczerze, jakimi autami sportowymi albo mocno usportowionymi jeździłeś i jakie wrażenie na Ciebie sprawiły w kwestii radości z jazdy w porównaniu do Tesli? Tak szczerze, kawa na ławę :)

Czy moja historia motoryzacyjna sprawi, ze te 992 TS pojedzie szybciej niz 7 osobowy SUV, ktory zuzywa energii za niecale 10 PLN na kazde 100km?

Czy Ty porownujesz radosc z jazdy z supersportowego coupe do rodzinnego SUVa? :shock:


Powtarzam Ci jeszcze raz - rozmawiamy o technologii napedu (elektryczny, spalinowy) i jego przyszlosci w najblizszych latach, a nie o tym, ktore auto jest "lepsze" calosciowo, ktore jest szybsze na torze, ktore daje wiecej frajdy z jazdy - nie umiem tego prosciej wytlumaczyc :shock:


Pare zdjec z lotniska z Monachium, finezyjna "inzynieria" i 2,4 tony juz mnie nie dziwia :shock:


274586380_4751872008271473_4198476406743111498_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-5&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=pHNNUCX9ftwAX-ggCep&_nc_ht=scontent.fsvg2-1.fna&oh=00_AT8IKZ9ct29VXGof7D4fSKGdqEdQufLoTSVTnjYQsKjgiQ&oe=621E03E3


274586648_4751872204938120_3514912158387190896_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-5&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=rt_ISpGVSlUAX9tsSKX&_nc_ht=scontent.fsvg2-1.fna&oh=00_AT82rE9caUGO8mQGXL2lDtXdaVeNm3j5sEb39axSz8vocw&oe=621F29DC


274604306_4751872031604804_8166692626489039913_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-5&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=WmmOpeuMiLAAX9_eY2e&tn=0t-rVgDP1L0lQX1Y&_nc_ht=scontent.fsvg2-1.fna&oh=00_AT9yP2YuWv73iCKU2JvNYHpqPtV50Es9fMTuu_enw2FIkQ&oe=621DED7E

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam tylko jedno skojarzenie jak słyszę o euforii społeczności Tesli nad czasami Plaida na prostej do 100 czy 1/4 mili i tego co sądzą na ten temat klienci Porsche, Ferrari i innych z którymi Tesla się porównuje i którzy rzekomo nie mogą spać, bo budzą się zlani potem widząc tylne światła Tesli (od razu wyjaśniam, nie mówię Adam że gdzieś tak napisałeś, to tylko moja interpretacja :) ).

BMFun - ja nie wiem czy juz tak bardzo sie zafiksowales negatywnie na ta Tesle przez ten watek, ze nie odpowiadasz na temat, ale chyba w ogole nie rozumiesz o czym ja pisze :roll:

To, ze w tym jednym konkretnym wyscigu akurat SUV Tesli upokarza 992 TS nie ma znaczenia dla meritum bo w innym filmiku to jest Lucid, w kolejnym bedzie nowy Taycan a za rok bedzie to KIA (juz podobne filmiki wrzucal Kriss) - mowimy o technologii napedow a nie jednej jedynej marce.

Moja wypowiedz brzmiala tak i nie doszukuj sie we wszystkim gloryfikowania Tesli bo tu akurat rozmawialismy o technologii napedow:

Byc moze, natomiast efektem ubocznym jest to, ze kupujac topowa wersje w 2022r --> ogladasz tylne swiatla rodzinnego, 7-osobowego SUVa.

To sa te jaskolki, ktore pokazuja, ze technologia silnikow spalinowych juz nie dojezdza.

 

Odpowiem w trochę inny sposób. Mam wrażenie Adam że my się mimo wszystko w większości zgadzamy, a różnimy się tylko w pewnych kwestiach :) A głównym problemem jest Twój brak dystansu do wypowiedzi i osobiste przyjmowanie krytyki czy innego zdania. Dlatego proponuję ustalić stanowiska. Moje jest następujące:

- Uważam że Tesla to jest coś bardzo dobrego co spotkało świat motoryzacji i Elonowi kibicuję :)

- Jestem zwolennikiem EV i tego aby trafiło do powszechnego użytku, bo to zdrowsze dla nas w miastach, jednak uważam że ta technologia wymaga jeszcze wiele pracy a jeszcze więcej pracy wymaga infrastruktura oraz przede wszystkim czyste źródła energii, na które obecnie nie ma dobrego rozwiązania. Szanuję Twój wybór Tesli i nawet pisałem że sam bym czerpał pewną dozę radości z jazdy gdybym jeździł Teslą (czego bym nie odczuwał jeżdżąc Toyotą czy być może nawet Skodą). Ty wybrałeś Teslę dla osiągów i infotainments, ja wybrałem iX3 dla lepszych materiałów i feelingu oraz funkcjonalności. Być może gdyby nie potrzeba funkcjonalności, to jeździłbym TM3 :) Model Y niestety nie podszedł mi zupełnie. Gdybym czuł że się pomyliłem w wyborze, to przy warunkach za które kupiłem, mógłbym sprzedać dzisiaj iX3 i kupić nową TM3. Co więcej wybierając iX3 świadomie zrezygnowałem z dopłaty w ramach programu "Mój elektryk" w wysokości 27k (a TM3 LR jeszcze wtedy mieściła się w limicie). Pomimo tego że mam świadomość, że iX3 jest zrobione na szybko i jest swego rodzaju "ulepem", to jestem nadal z niego zadowolony, ale nie udowadniam innym na siłę że powinni dokonać takiego samego wyboru. Na szczęście iX3 nie ma "przewag technologicznych" nad innymi ;-)

- uważam że Model 3 czy nawet Y (chociaż w mniejszym stopniu), to bardzo dobry produkt i jako auto dla ludu, który traktuje auto jak agd, jest bardzo dobry


To co z kolei mnie drażni szczególnie w wypowiedziach, to:

- traktowanie EV jak świętego Graala, który nadaje się do wszystkiego i daje największą radość z jazdy. Nie! Nie nadaje się do motosportu, jest bardziej nudny niż fajne usportowione auta, jego "przewaga technologiczna" jest tylko w niektórych aspektach

- wychwalanie Tesli i wszelkich jej posunięć jako genialnych, a traktowanie Elona Muska jako niemalże wyroczni

- nie lubię plucia na markę BMW czy jakąkolwiek inną dla zasady

- jak bardzo personalnie odbierasz wszystkie lekko sarkastyczne opinie, a najbardziej dziwi mnie jak z 10 osób nie zgadza się z Twoją tezą, a Ty dzielnie każdej z osób niezależnie udowadniasz że się nie zna, że brak im logiki, czepiasz się konkretnych sformułowań, czy żonglujesz liczbami. Jakbyś miał więcej dystansu do siebie, to pewnie sarkazmu czy ostrzejszych sformułowań np Słonika byłoby mniej, a dyskusja byłaby bardziej merytoryczna.


Ja wcale nie chcę Ciebie atakować personalnie, czy udowadniać Ci że się nie znasz czy że dokonałeś złych wyborów. Ja nie umiem się jedynie powstrzymać przed komentowaniem czasem kuriozalnych, bardzo subiektywnych wypowiedzi które nieraz prezentujesz Ty czy Filip. Natomiast myślę że w 70 czy może nawet 80% się z Wami zgadzam :) :handshake:

 

Może to będzie lekko kontrowersyjne, ale wg mnie Tesla jest szczególnie atrakcyjna dla tych co przesiadają się z samochodów wolniejszych, bo za stosunkowo nieduże pieniądze mają duże przyspieszenie (+niezły infotainment) i poczucie że mają samochód jak Porsche, ale w rzeczywistości to jest "prawie" jak Porsche. Oczywiście nie mówię że to jedyni kupujący Teslę, ale dla nich to będzie skok jakościowy jeśli chodzi o przyspieszenie.

Deprecjonuj dalej, jezeli sprawia to, ze czujesz sie lepiej :cool2:

Brooks i Koenigsegg podzielaja Twoja narracje :norty:


51906108579_91148a091a_o.jpg


jndkrcT7wXW3ckC-oVjJWHLJmxyL678JidBQKJyzt-s.png?auto=webp&s=b34eba4edcafb0c5f94e405af05e1dea33b5f776

 

Tu nie chodzi o moje lepsze samopoczucie, szczególnie że mi naprawdę nie daje satysfakcji udowadnianie że ktoś nie ma racji. Jestem przewrażliwiony tylko na punkcie propagowania mitów. Tak jak pisałem, jestem zwolennikiem EV i wiem że stopniowo to będzie w tą stronę zmierzało i się z tym oswajam kupując jako drugie auto elektryka. Jednak nie będę dorabiał teorii że daje on więcej frajdy z jazdy. Run an EV wynika z jego ewidentnych zalet szczególnie do jazdy po mieście i jestem przekonany że za 15-20 lat ICE to będą auta dla pasjonatów produkowane w niskich nakładach.

 

Powiedz Adam tak szczerze, jakimi autami sportowymi albo mocno usportowionymi jeździłeś i jakie wrażenie na Ciebie sprawiły w kwestii radości z jazdy w porównaniu do Tesli? Tak szczerze, kawa na ławę :)

Czy moja historia motoryzacyjna sprawi, ze te 992 TS pojedzie szybciej niz 7 osobowy SUV, ktory zuzywa energii za niecale 10 PLN na kazde 100km?

Czy Ty porownujesz radosc z jazdy z supersportowego coupe do rodzinnego SUVa? :shock:


Powtarzam Ci jeszcze raz - rozmawiamy o technologii napedu (elektryczny, spalinowy) i jego przyszlosci w najblizszych latach, a nie o tym, ktore auto jest "lepsze" calosciowo, ktore jest szybsze na torze, ktore daje wiecej frajdy z jazdy - nie umiem tego prosciej wytlumaczyc :shock:

Z całym szacunkiem, ale ani Twoja ani moja historia motyrzacyjna ani nawet bogata historia Sławomira czy innych osób na forum, nie będzie miała wpływu na świat motoryzacji. Jednak ważny jest punkt odniesienia jaki masz, żebyśmy lepiej rozumiem tezy które głosisz np. jak to czujesz na rondzie nadmiar masy i4 i jakie to masz sportowe doznania jeżdżąc Teslą Model 3. Nie uważam się żebym miał wielkie doświadczenie w autach sportowych, ale paroma jeździłem i wiele Twoich wypowiedzi nie trzyma mi się kupy. A intuicyjnie czuję w wypowiedziach Sławomira, który dużo więcej w swoim życiu spróbował, że jemu też się klei Twój entuzjazm do sportowego charakteru jazdy elektrykiem czy w szczególności Teslą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poraz kolejny pytam się gdzie jest ta mityczna przewaga tesli?

Nad kim/nad czym? Jak sprecyzujesz pytanie to będzie prościej znaleźć odpowiedź. W profesjonalny motosport jak widać Tesla się nie bawi (bo ograniczonej ilości przejazdów po torach nie idzie nazwać profesjonalnym) , więc przewagę idzie znaleźć ino poza nim.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Filip nad konkurencja. Od dwóch lat tu czytam jak wszyscy musza gonić tesle pod względem technologicznym, Sam pisales ze motoryzacjajest 10 lat zacofana do tej formy. tymczasem jak się wgłębić w historie to konkurencja już dawno pokazała ze można lepiej. Pan elon bawi się czy nie bawi ale z jakiegoś powodu na nurburging model plaid zabrał a tymczasem już nawet chińskie NIo przejechało nurburging grubo ponad minutę wcześniej ize 4 lata przed plaidem. Ok nie jest produkowane seryjnie, jest mniejsze i droższe ale pokazało ze można zrobić i szybszy i duzo mocniejszy samochód od plaida. Wklejałeś pare postów wcześniej ta finezyjnie inżynierii silnika a tymczasem popatrz https://www.roadandtrack.com/new-cars/future-cars/news/a33485/nio-ep9-nurburgring/ chińskie nio o mocy 1360hp w duzo mniejszej budzie rozjeżdża plaida pod względem mocowym i czasowym i to 5 lat temu. To jest właśnie to o czym pisze. Konstrukcja silnika elektrycznego jest prosta jak budowa cepa i bardzo mocny silnik nie jest żadnym problemem i ograniczeniem technologicznym.

Inna sprawa ze problem magazynowania energii oraz jego kosztu sprawia ze sensowność takiego napędu na dzień dzisiejszy jest wątpliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

najpierw to ja szukam przewagi technologicznej aut elektrycznych nad spalinowymi, a jak juz kiedyś będzie to będzie można wybrać najlepsze dla siebie auto w tej lepszej technologii


tak ostatni to marzy mi się jakiś pojedynek na trasie z jakimś elektrykiem, najlepiej jakąś Teslą Plaid :nana:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.