Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

PS.


23. Mapy i inne bajery aktualizuja sie same - w 330e mam chyba sprzed 2 lat i co mam zrobic - jechac do serwisu i placic jakies chore pieniadze, doktoryzowac sie na forum i wgrywac samemu? - kto normalny ma na to czas..

W G20 mapy i software aktualizuje się już OTA

 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=365825


Czytam ten watek odnosnie OTA w G20 i po prostu rece mi opadaja.

BMW jest naprawde technologicznie lata swietlne za Tesla.


W teorii - jest OTA, hurra, na folderach reklamowych ladnie to wyglada


w praktyce - ludzie przez rok-poltora czasu nie dostali ani jednej aktualizacji a chcac Android Auto - dziela sie poradnikami z zachodnich forow co trzeba klamac w ASO ze nie dziala w aucie zeby serwis ci sprobowal wgrac za darmo nowa wersje oprogramowania manualnie. I na koniec po tych wszystkich alpejskich kombinacjach i tak dostaja stara wersje bez AA :mrgreen:

A jak jakims cudem dostana nowa - to pojawia sie na forum lista 10 rzeczy ktore nie dzialaja/dzialaja zle i konkluzja ze trzeba poczekac kilka mies to bedzie dzialac lepiej (taa, oczywiscie :D) :mad2: :norty:

 

Tak wiem. Udzielam się w tamtym wątku i wkleiłem kilka patentów znalezionych na forum bimmerpost. Sam jestem już umówiony na naprawę właśnie tych "usterek", żeby dostać najnowszy soft z Android Auto. Ciągle jeżdżę na wersji 07/2019. Nie otrzymałem żadnego update'a OTA od nowości. Od tego czasu pojawiły się już wersję 11/2019, 03/2020 i 07/2020. Edytuje tamtego posta, bo te całe OTA to fikcja w moim przypadku. Nie będę dłużej czekać, bo się mogę nie doczekać. Jadę i niech wgrywają fizycznie. :roll:

Opublikowano

Co do porażki BMW w sprawie elektroniki, to jak iDrive z przyciskami był mega rewolucją i wyprzedzał rynek, tak teraz widzę, jak zacofani są ;)


U mnie w G12 jest tak, że mam z tyłu 2 ekrany do oglądania mediów. Żadne dokładane, tylko fabryczne, podpięte do centralnego komputera. Jest do tego fabryczny odtwarzacz DVD. I teraz uwaga: ekrany są niedotykowe, jest do nich pilot od telewizora, taki klasyczny, jak od 30lat znamy. Obok tego pilota mam jeszcze telefon, wygląda serio jak Nokia sprzed 15lat :O W aucie reprezentującego szczyt techniki 2016 roku. Ale żeby było lepiej, pomiędzy tymi ekranami jest w podłokietniku tablet Samsunga z Androidem, którym można sterować roletami, oświetleniem, fotelami - ale nie ekranami. Ten sam tablet jest za duży, wystarczyłby mniejszy, który mógłby zastąpić i pilota i telefon i sterowanie jednocześnie. Ale do tego trzeba integracji systemów informatycznych, której w BMW nie ma, a im bardziej te samochody się komplikują, tym więcej tego typu bzdur wychodzi.


I takie same problemy mają inne niemieckie firmy i dlatego wartość Tesli rośnie ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodatkową przeszkodą jest fakt że w Polsce masa ludzi mieszka w bloku a pracuje w biurowcu i tam nie ma gdzie ładować a ładowarki miejskie kosztują 100zł za 50kw czyli koszt jazdy podwaja się.

Blok a blok. Jezeli mowisz o starym budownictwie to mieszkancy najczesciej nie kupuja nowych aut wogole, nie mowiac juz o elektrykach. Tam dominuja auta 10-15 letnie za 10-20 tys PLN. Nie ten target.

W nowych blokach z windami, podziemnymi garazami itp decydenci w rzadzie i deweloperzy juz dawno powinni pomyslec o ustawowo wymaganych przylaczach do wallboxow/przenosnych ladowarek. Zwykle gniazdko schuko, kabel 2,5mm2 i nawet max 10-13A ladowanie. Przeciez to kosztuje grosze jezeli sie o tym pomysli zawczasu. Ale to trzeba chciec i myslec do przodu a nie mowic o milionie polskich aut elektrycznych...

 

https://elektrowoz.pl/ladowarki/nowy-projekt-rozporzadzenia-przygotowujacy-budynki-do-punktow-ladowania-moc-zalezna-od-liczby-miejsc-parkingowych/


Jestem pod wrazeniem, jak to sie mowi, ŁAŁ!!! :norty:


PS. Dzialalnosc elektroinstalacyjna w PL bedzie przezywac niedlugo maly boom w budownictwie mieszkalnym - wiekszosc blokow z ostatnich ~20 lat bedzie sie pomalu dostosowywac do elektrykow i montowac punkty ladowania w garazach podziemnych.


W Norwegii montowanie wallboxow w domach to chyba glowne zrodlo zarobkow dla kazdej firmy elektrycznej obecnie ;)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla model 3 LR (nie Perf.) a BMW M2 Competition - swietny, swietny filmik i porownanie pod ktorym sie podpisuje obiema rekami jako fan BMW!



Chlopaki gadaja nie o cyferkach i wymiarach, a ogolnie o filozofii obu aut, odczuciach z jazdy, pozycji za kierownica, napedzie, infotainment - wszystko co jest wazne na codzien i mysle o czym jest ten caly dlugi watek na forum BMW.


Jak sami mowia, probuja odpowiedziec przede wszystkim na pytanie ktore auto jest "fajniejsze do jezdzenia", ktore jest bardziej "ekscytujace" i ktore wydaje sie bardziej "wyjatkowe".


Jeden z nich jest fanem BMW, totalnym petrolheadem jak sie sam okresla, kochajacym ICE (10.50).


Porownanie nie dotyczy 320d czy 330i czyli mniej wiecej odpowiednikow cenowych modelu 3 a M2 Competition, ciezko o "fajniejsze" (ale i sporo drozsze) na codzien auto ze stajni BMW jezeli chodzi o frajde z jazde - wiec konkurencja jest topowa!


4.50 - wyciszenie w kabinie

6.00, 8.10, 9.45 - moment i przeniesienie napedu

10.00 - jazda w zakretach, feedback z kierownicy

10.25 - pozycja za kierownica, prowadzenie

10.50 - prosto z mostu jak sie tym jezdzi!

13.20 - infotainment Tesli w porownaaniu do jednego z najlepszych infotainmentow na rynku - iDrive

16.50 - typowe "czemu jestem na nie" przed jazda elektrykiem, a juz podczas jazdy:

"I'm really coming around to these cars, this car is FUN, it is ENGAGING, it is EXCITING, it's a DRIVER'S CAR" :norty:

18.30 - "Last time I drove M2.. I was thinking there is no turbo lag, throttle response is so good but after getting out of model 3 - this feels DEAD ON THE THROTTLE, can't believe that I'm saying this about an M car" :norty:

19.20 - porownanie JAZDY W ZAKRETACH do M2 Comp. "it is the same or less chassy/road communication in M2 than in a Tesla, and I can't believe I'm saying that"

19.50 - wnetrze

20.00 - koszt jazdy

20.50 - znowu feedback z drogi

21.00 - "WOW, I feel like I've been sold in the first 30 sec., what does this mean" :D

21.35 - GRUBE PODSUMOWANIE, "this car feels like the future, and from the future the news is good", "changing up the game", "forcing other manufacturers to get with the times" etc.


Tak, BMW i4, Audi e-tron (ten sportowy), Porsche Taycan - to wszystko sie pojawia na rynku dzieki uporowi jednego kolesia - Muska :norty:


22.05 - petrolhead wybiera na dzis M2 Competition ALE..


Ogladajac ten filmik i sluchajac spostrzezen - mialem dokladnie to samo po pierwszym kontakcie z modelem 3, jedno wielkie WTF, przewartosciowanie tego co bylo wczesniej a co jest na rynku teraz.

Rok temu patrzac jedynie na zdjecia modelu 3 jedyne co mi przychodzilo do glowy to - co za paskudztwo w srodku i na zewnatrz :D

Po 3 minutach jazdy - :shock: :shock:


Nikt nie czaruje ze model 3 to siodmy cud swiata, kosztuje imho bardzo dobre pieniadze w porownaniu do konkurencji (w PL 2/3 ceny M2, w NO 2x tansze), ale jezeli zestawia sie je z TOPOWYMI (pod wzgledem frajdy z jazdy) autami marek z zacieciem sportowym i auto pozostawia takie wrazenia (bedac jednoczesnie niezmiernie bardziej praktyczne i tansze w uzytkowaniu) to wypada tylko pogratulowac Tesli swietnego auta i czekac na odpowiedz konkurencji, ciekawe czasy przed nami!

.

Opublikowano

Cóż, ja ostatnio mam dużo przemyśleń o M2. A że Taycanem jeździłem niedawno...


Porównujemy auta użytkowe do weekendowych, więc to w ogóle bez sensu. Ja po jeździe Taycanem nie zmieniłem zdania, generalnie nie zrobił na mnie takiego super wrażenia, bo poza mega-kopem z rolki to reszta jak to w Porsche. Toż TM3 patrząc po zdjęciach to taka Corsa jakościowo. Dla mnie samo to już auto skreśla. Ale nie o tym...


BMW M2 to po 4 latach od zakupu nadal mój ulubiony fun car. No i czas taki, że zastanawiam się, czy go zmieniać i jest problem, bo nie ma na co. Ostatnio jak mnie sprzedawca przewiózł Caymanem, to przyznać muszę, że trzyma się drogi chyba nawet lepiej niż M2, ale w sumie to co z tego, jak największa frajda z M2 to właśnie nietrzymanie się drogi. I tak jak zmieniłbym to M2 na coś mocniejszego to każda poważna zabawka w zasadzie będzie szersza i miała tyle przyczepności i mocy jednocześnie, że latanie bokiem po wąskich uliczkach skończy się rozwaleniem co najmniej felg. No i lipa z tym jest.


I te malutkie tylnonapędowe BMW to jest chyba ostatnia sensowna nisza, w której mało kto konkuruje. Nie wiem czy elektryki temu zaszkodzą. Niestety 1er zostało zabite, kto wie czy nowe M2 nie będzie mieć 2.0 quad-turbo :(

  • Moderatorzy
Opublikowano
Też nie widzę żadnego wspólnego mianownika pomiędzy m2c a tm3.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Też nie widzę żadnego wspólnego mianownika pomiędzy m2c a tm3.

 



4.18 - ja tam troche podobienstw widze :twisted:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Porównujemy auta użytkowe do weekendowych, więc to w ogóle bez sensu.

 

Pewnie patrzymy innym okiem, dla mnie autem uzytkowym jest Passat, 520d, 530d czy 330i, zabawki ktore maja 3-4s/100 nazywam juz autami "rekreacyjnymi" :norty:

 

Toż TM3 patrząc po zdjęciach to taka Corsa jakościowo. Dla mnie samo to już auto skreśla. Ale nie o tym...

Ciezko sie nie zgodzic, kasa za auto idzie glownie w baterie, naped, software, superchargery, dalszy R&D.

W BMW idzie ostatnimi czasy w detale ktore sa bardziej sztuka dla sztuki, grille, 20 wzorow felg, adblue, znaczki "M" wszedzie, quad turbo etc.

 

BMW M2 to po 4 latach od zakupu nadal mój ulubiony fun car. No i czas taki, że zastanawiam się, czy go zmieniać i jest problem, bo nie ma na co. Ostatnio jak mnie sprzedawca przewiózł Caymanem, to przyznać muszę, że trzyma się drogi chyba nawet lepiej niż M2, ale w sumie to co z tego, jak największa frajda z M2 to właśnie nietrzymanie się drogi. I tak jak zmieniłbym to M2 na coś mocniejszego to każda poważna zabawka w zasadzie będzie szersza i miała tyle przyczepności i mocy jednocześnie, że latanie bokiem po wąskich uliczkach skończy się rozwaleniem co najmniej felg. No i lipa z tym jest.

Tylko nowe auta bierzesz pod uwage?

Takie 997.2 GTS/Turbo da Ci 2x wiecej frajdy z jazdy?

Mocne a jednoczesnie jeszcze nieduze jak na dzisiejsze standardy.

 

I te malutkie tylnonapędowe BMW to jest chyba ostatnia sensowna nisza, w której mało kto konkuruje. Nie wiem czy elektryki temu zaszkodzą. Niestety 1er zostało zabite, kto wie czy nowe M2 nie będzie mieć 2.0 quad-turbo :(

Jezeli Merc to ma (R4) i sie sprzedaje to na 99% mozesz byc pewny ze BMW pojdzie dokladnie ta sama droga.

PS. M2 to ciezka locha, nie nazwalbym tego auta "malutkim"

.

Opublikowano
Pewnie patrzymy innym okiem, dla mnie autem uzytkowym jest Passat, 520d, 530d czy 330i, zabawki ktore maja 3-4s/100 nazywam juz autami "rekreacyjnymi" :norty:
Już chyba kiedyś wspominaliśmy w temacie, że jedną z przewag Tesli przekazanie ludowi osiągów supercarów ;) Ale to nadal użytkowe auto.

 

Tylko nowe auta bierzesz pod uwage?

Takie 997.2 GTS/Turbo da Ci 2x wiecej frajdy z jazdy?

Mocne a jednoczesnie jeszcze nieduze jak na dzisiejsze standardy.


Jezeli Merc to ma (R4) i sie sprzedaje to na 99% mozesz byc pewny ze BMW pojdzie dokladnie ta sama droga.

PS. M2 to ciezka locha, nie nazwalbym tego auta "malutkim"

A to akurat temat na długą dyskusję bez pointy :D 997.2 ma tą wadę, którą ma większość aut pozornie lepszych od M2 - trzeba ZNACZNIE szybciej jechać, żeby się tym cieszyć. Nie mam gdzie tym szybko jeździć po zakrętach, na torze bywam, ale za rzadko. Waga M2 jest akurat odpowiednia do mocy. Tutaj w ogóle ciekawostka, znajomy mówił, że Alfa 4C dobrze jeździ, póki nie ma wiatru.. Bo jest tak lekka, że to zaczyna być jej wadą.


A chciałem Teslę Roadster 2, ale coś jej nie widać na horyzoncie :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A chciałem Teslę Roadster 2, ale coś jej nie widać na horyzoncie :(

 

Ten scigacz ma byc przelomowy, 2s/100, 1000km zasiegu.

Inzynierowie Tesli, jakkolwiek by nie byli dobrzy, podejrzewam zaczynaja sie borykac z fizyka pomalu, pewne rzeczy ciezko przeskoczyc przy dostepnej technologii. Natomiast nadal niezmiennie kudos za myslenie "outside the box".


A co do Twojej M2 i rozterek co by kupic - moze maly zaklad? :twisted:

Umow jazde probna modelem 3 P., pobaw sie osiagami, pobaw sie infotainment, zatankuj na superchargerze. Olej jazde testowa Taycanem.

Jezeli nie poczujesz tej fajnosci, tego lyku swiezego powietrza w zatechlej niemieckiej motoryzacji i nadal powiesz ze Twoja M2 jako caloksztalt jest "fajniejsza" - wysle Ci dobrego single malta :norty: Daj tez koniecznie znac jak bardzo przeszkadzalo Ci wykonczenie ala Corsa :lol:


Moja hybryde w poniedzialek juz oddaje, G20 330e nawet mi sie nie chce do dealera isc przejechac, osiagi te same co w F30, dolozyli kilka portow USB, VC, "nowe" felgi, zderzak i grill, przykro sie na to patrzy po prostu.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Najdrozszy i najbardziej skomplikowany model producenta kupiony w 2016r, zaraz po premierze, z wadami wieku dzieciecego, bez polskiego przedstawicielstwa firmy i ani jednego ASO w PL - co moze pojsc zle?


"Poznanski supercharger byl jakis czas nieczynny,.. Tesla nie zaplacila za prad" - kisne :norty:

.

Opublikowano
cayman gt4 moze dac wiecej frajdy niz M2 ew. Boxster-slabszy ,ale bez dachu wiec plus 100% wrazen

Miałem na GT4 bardzo mocno ochotę, dopóki nie zobaczyłem 4.4 do setki :P M2CS ma 4.0s.. Anyway zobaczymy w przyszłym roku co będzie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tesla R ma mieć w najwyższej wersji 1s do 100 km/h. Przyspieszenie ma być wspomagane ... silnikiem rakietowym. https://moto.pl/MotoPL/7,174430,26137667,nowa-tesla-roadster-to-bedzie-najszybszy-samochod-w-historii.html

O tym nie slyszalem, raczej tylko zwariowany PR.


Na oficjalnej stronie Tesli jest 2,1s do setki, Vmax > 400km/h i zasieg 1000km.

10.000Nm momentu :twisted:


W Norwegii cena auta 850.000 PLN, rezerwacja - zaliczka 170.000 PLN


Ciekawostka - Oslo i okolice - 68 osob wplacilo zaliczke i zarezerwowalo to auto :norty:

.

Opublikowano
Tesla R ma mieć w najwyższej wersji 1s do 100 km/h. Przyspieszenie ma być wspomagane ... silnikiem rakietowym. https://moto.pl/MotoPL/7,174430,26137667,nowa-tesla-roadster-to-bedzie-najszybszy-samochod-w-historii.html

O tym nie slyszalem, raczej tylko zwariowany PR.

 

Nie? Było o tym dość głośno. Ściema czy nie, parę osób policzyło wszystko co i jak :)


Artykuł, troche teorii i wyliczenia :

https://insideevs.com/news/350682/tesla-roadster-spacex-thrusters/


Jason Fenske z kanału Engineering Explained też postanowił pobawić się trochę liczbami :


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I co ci biedni piłkarze zrobią z tymi swoimi śmiesznymi archaicznymi Bugatti :mrgreen:
Opublikowano

Zanim Roadster II wyjdzie w sprzedaży, trochę czasu jeszcze minie. Moim zdaniem nie ma co oceniać auta przed jego wersją produkcyjną, dobrze mnie tego nauczyło BMW i8, gdzie okazało się, że większość jego wspaniałych cyferek było jednorazowych i nierealnych, tj przyśpieszenie wolniejsze z każdą próbą, a spalanie zgodne z deklaracją tylko przy pełnym aku robiąc pierwsze 100km ;) Jak dla mnie 'rakietowe silniki' mogą dawać ten sam efekt..


Druga sprawa, że TR wyjdzie tak mocno spóźniony, że nie wiadomo gdzie wtedy będzie konkurencja. Już teraz zauważam, że silniki spalinowe wcale nie są pod kątem osiągów skazane na przegraną. Toż nowe 911 Turbo S ma 2.7 do setki, gdzie w testach nawet wyszło szybsze. A cena w sumie chyba będzie zbliżona do TR.


W przypadku samochodów supersportowych czasy 100-200 mają już dużo większe znaczenie. Przewaga elektryków w normalnej jeździe, czyli dosyć szybki "kop" może się okazać bardziej efektem emocjonalnym, który przekona klientów, niż realnej szybkości ;)

Opublikowano
Tesla R ma mieć w najwyższej wersji 1s do 100 km/h. Przyspieszenie ma być wspomagane ... silnikiem rakietowym. https://moto.pl/MotoPL/7,174430,26137667,nowa-tesla-roadster-to-bedzie-najszybszy-samochod-w-historii.html

O tym nie slyszalem, raczej tylko zwariowany PR.


Na oficjalnej stronie Tesli jest 2,1s do setki, Vmax > 400km/h i zasieg 1000km.

10.000Nm momentu :twisted:


W Norwegii cena auta 850.000 PLN, rezerwacja - zaliczka 170.000 PLN


Ciekawostka - Oslo i okolice - 68 osob wplacilo zaliczke i zarezerwowalo to auto :norty:

 

Uwierz lub nie, ale przez ostatnie 2 dni przeczytałem 37 stron tego tematu, w dużej części się z Tobą zgadzam, jednakże całą atrakcyjność Tesli opierasz tylko na Norwegii i USA, mieszkam od 12 lat w Irlandii, tu też się bardziej opłaca posiadać elektryka ,Irlandia również ma całkiem spoko sieć ładowarek do elektryków, Irlandia jest również mała, ze wschodu na zachód to odległość 300 km, mówiąc jaśniej to wyspa stworzona pod elektryki, jak to się przekłada na realia?

Tesla SR+ to taki sam wydatek jak goła 320d czyli 48tys euro (cena w przypadku Tesli uwzględnia juz zwrot 5000euro które daje państwo na zakup elektryka, jeśli chcesz hybryda 330e to wydatek ponad 50 tys euro.

Fakt, pojawia się już troche Tesli na drogach w Irlandii jednak to ciągle mało na tle 320d.520d czy innych Diesli. Sposób finansowania rownież nie zachęca do zakupu Tesli, brak najpopularniejszego w Irlandii PCP po części ją dyskwalifikuje, przynajmniej w mojej kategorii - potencjalnego klienta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z ciekawosci popatrzylem jak to wyglada w Irlandii i wydaje mi sie ze ceny Tesli sa tam absurdalnie wysokie :shock:

W Polsce wersja LR AWD bez zadnych ulg kosztuje 20.000 PLN mniej niz u Was, a gdzie jeszcze ten bonus SEAI 5k euro czyli kolejne 22.000 PLN?

Wyglada na to ze model 3 LR powinien kosztowac u Was nie 58k euro a 48k euro patrzac przez polskie ceny.


A patrzac przez pryzmat cen w USA wychodzi jeszcze duzo gorzej:

47.000$ (bez VATu) to w przeliczeniu na euro - 39.500 euro netto.

39,5x1.23 = 48.500 euro brutto - tyle mniej wiecej powinna kosztowac bazowo Tesla w Irlandii patrzac na ceny USA.

Cla nie licze, nie wiem czy jest, nawet jezeli jest to za rok juz go powinno nie byc jak bedzie fabryka w DE.

Teraz pisza wyraznie ze jest jeszcze to dofinansowanie SEAI 5k euro czyli wg cen USA ta wersja powinna w Irlandii kosztowac jakies 44k euro - i to by byla uczciwa cena ktora i tak daje Muskowi w USA jakies 15% marzy na kazdym sprzedanym aucie.


Transportu nie licze bo we wszystkich krajach (lacznie z USA) wynosi okolo 1k euro.


Reasumujac te wszystkie teoretyczne wyliczenia - Tesla Irlandia kroi swoich klientow do kosci, jest to dziwne podwojnie bo samochody spalinowe macie tam sporo tansze porownujac do innych europejskich krajow wiec elektrykom ciezej sie bedzie przebic na rynku. Przy takich cenach/przelicznikach to juz wogole.


Finansowanie tak jak mowisz, czesto jego atrakcyjna forma potrafi sklonic klienta do zakupu tej albo innej marki.


PS. pomijajac te wszystkie wywody powyzej i biorac pod uwage nawet dzisiejsze ceny w Irlandii, jakbym musial zdecydowac - doposazone 320d czy LR AWD - powieka by mi nie drgnela nawet przy decyzji :norty:

.

Opublikowano

Samochody nie są tańsze w Irlandii niż w Polsce czy UK, ceny tu są chore, bardziej opłaca się ściągać samochód z Uk, nie dość ze jest lepiej wyposażony to jeszcze taniej, mam na myśli silniki benzynowe(nie wiem jak z elektrykami), chcesz kolejny przykład chorych cen w Irlandii?

Nissan Leaf 62kWh - 40 tys euro,40kWh - 30tys, Peugot 208 electric? 30k (podstawowa wersja...)

Przykro się na to patrzy bo Irlandia mogłaby być pionierem elektryków jak Norwegia.

Moje sedno jest takie ze Ty patrzysz na elektrykę przez pryzmat Norwegii i po części oceniasz cała motoryzacje na tej podstawie, jak widzisz są miejsca w Europie jak Irlandia gdzie lepiej kupić diesla od elektryka pomimo faktu ze średnia odległość dojazdu do pracy nie przekracza raczej 30 km,mieszkając w Dublinie masz 200km na północ, 250 południe i 300 na zachód.

To nie Musk i jego dziedzictwo intelektualne jest warte 3 marki kolejno w tabeli a polityka, podobnie ma się sytuacja z pseudo wirusem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Moje sedno jest takie ze Ty patrzysz na elektrykę przez pryzmat Norwegii i po części oceniasz cała motoryzacje na tej podstawie, jak widzisz są miejsca w Europie jak Irlandia gdzie lepiej kupić diesla od elektryka pomimo faktu ze średnia odległość dojazdu do pracy nie przekracza raczej 30 km,mieszkając w Dublinie masz 200km na północ, 250 południe i 300 na zachód.

 

Tak, oczywiscie, w duzej mierze sie zgadzam i wyraznie to zaznaczam w 1. poscie w tym watku, ze moje obserwacje tycza sie przede wszystkim rynku norweskiego, ktory z wielu powodow jest duzo bardziej podatny na elektromobilnosc niz np Polska (czy Irlandia jak mowisz) i jej skutki widac tam juz bardzo wyraznie na codzien po tylu latach ulg/forsowania elektrykow/zniechecania ICE.


Czy lepiej kupic diesla czy elektryka w Irlandii? - ZALEZY.


Jezeli mowisz np o LR AWD a doposazonym BMW 320d - nie zgadzam sie z Toba zupelnie, moj wybor przy podobnej cenie to bylby elektryk - osiagi, komfort jazdy, koszty serwisowania i calosciowe posiadania (resale value etc) to zdecydowanie Tesla.

Jezeli mowisz o doposazonej Corsie i E-Corsie - wybralbym spalinowke bez dwoch zdan ze wzgledu na cene i brak wyraznej przewagi wersji elektrycznej.

 

To nie Musk i jego dziedzictwo intelektualne jest warte 3 marki kolejno w tabeli a polityka, podobnie ma się sytuacja z pseudo wirusem.

Nie zgadzam sie z Toba zupelnie.


Muskowe Tesle wyprzedzaja technologicznie konkurencje o kilka lat (naped, osiagi, superchargery, infotainment, klarowna wizja tez bym dodal czego wielu markom brakuje np MB 300de czy wsadzanie 10kWh baterii do calej gamy w BMW :duh: )


To jest warte 3 marek kolejno w tabeli wg mnie, koles w 10 lat sam wywrocil swiatowa motoryzacje do gory nogami, zaburzyl rynek wart setki miliardow $, zmienil polityke dziesiatek panstw - to jest jego wizja i jego dzialanie. Wie czego chce i kurewsko uparcie do tego dazy pomimo wszelkich przeciwnosci losu i rzucania klod pod nogi.


To ze Porsche np zrobilo Taycana i inwestuje miliardy w elektryczne R&D to bezposrednia zasluga Muska, napedza innowacyjnosc w motoryzacji na calym swiecie, nikt nie chce zostac z tylu. To nie jest np na wskutek regulacji CO2 w EU. To jest odpowiedz firmy na produkt konkurencji.


To ze Porsche powiedzialo ze kolejny Macan bedzie 100% elektryczny to nie skutek norm CO2 w EU, a skutek tego ze Musk buduje Gigafactory Berlin i bedzie sprzedawal kilkaset tysiecy egzemplarzy modelu Y w Europie co roku. Model Y, ktory sie bedzie sprzedawal jak cieple buleczki bo jest produktem po prostu bardzo dobrym tak jak model 3.


Jaki produkt wg Ciebie jest ciekawszy w 2020/21r - n-ta generacja serii 3/4-er czy premiera 500 konnego, futurystycznego BMW i4?

Podziekuj za to Muskowi bo gdyby nie jego model 3 to BMW nie myslaloby o tym aucie przez kolejne 20 lat, z pewnoscia Audi/MB/VW nie wywieralyby zadnej technologicznej presji na BMW.


Gdyby nie Musk BMW/Audi/MB trwalyby w niemilosiernej stagnacji - cos ala brak konkurencji dla Intela i ich zalosne liftingi procesorow przez ostatnia dekade - AMD pokazalo ze da sie lepiej i nagle Intel ruszyl z kopyta bo poczul oddech na plecach.


Polityka jedyne na co ma wplyw to szybkosc adaptacji elektrykow na lokalnym rynku, w takiej Norwegii czy Holandii idzie jak burza, w USA czy Niemczech calkiem szybko a w krajach jak Irlandia czy PL - ociezale.


Gdyby robijalo sie jedynie o polityke to przez kolejne 20 lat jezdzilbys hybrydami samoladujacymi sie/plugin/mild - niemieckie premium wsadziloby do kazdego auta 5-10kWh i maja spokoj z CO2 na kolejna dekade czy dwie.


Ale jezeli przejedziesz sie hybryda BMW a pozniej wsiadziesz do Tesli to bedziesz po 5 min KLAROWNIE widzial (i polecam to kazdemu uzytkownikowi tego forum) w ktora strone zmierza motoryzacja i ktory produkt jest po prostu doskonalszy (a kosztuja tyle samo) - ja moja hybryde BMW sprzedalem po 10 miesiacach posiadania bo to auto w porownaniu do dobrego elektryka jest po prostu SMUTNE.


Nokie tez kiedys sprzedalem zeby kupic Iphona 3G. Walkmana sie pozbylem na rzecz pierwszych MP3 etc.

Podswiadomie wiesz ktora technologia jest po prostu lepsza.


Tak jakbys porownal odmalowana, swietnie ubrana, wyperfumowana Channel 45-latke do naturalnej 25 letniej laski, bez makijazu, w jeansach :norty:


I spytaj sie Amerykanow - jaki inny pojazd za 55k$ da im przyspieszenie 3,5s do setki, jaki inny pojazd nie wymaga corocznych przegladow, wymieniania oleju, wymieniania klockow hamulcowych i praktycznie jakiegokolwiek serwisu, jaki inny pojazd w jednej minucie moze zostawic na swiatlach 99,99% aut zeby w kolejnej minucie wiezc dzieci na tylnym siedzeniu do przedszkola w absolutnej ciszy toczac sie leniwie po drodze. Do tego ladujac sie za grosze w porownaniu do benzyny. A ze skora vege czy panel ktorys nie rowny czy za malo fake-chromowych przyciskow w srodku - who cares?

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wow. Przekonałeś mnie.

Ale wycena Tesli na giełdzie i wystrzelenie akcji w górę w ostatnim czasie to nie tylko to co piszesz ale przede wszystkim 3.2 bln USD wpompowanych w amerykański rynek, w tym ponad 2 bln dolarów przeznczonych na zakup przez FED obligacji korporacji, które to pieniądze trafiły na giełdę. Dodatkowo rynek w USA czeka na zastrzyk kolejnych 2 bln USD, które także pewnie trafią na giełdę.

Opublikowano
.....


To ze Porsche np zrobilo Taycana i inwestuje miliardy w elektryczne R&D to bezposrednia zasluga Tuska, .....

:norty: :norty: :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.