Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Aby was pogodzić poniżej link do aktualnych czasów oczekiwania na Taycana - 12 miesięcy

https://www.electrifying.com/blog/article/waiting-times-for-electric-cars


Jest tam tylko bardzo optymistyczny czas oczekiwania na i4 gdyż aktualnie to 2Q 2023 i to bez pewności czy nie będzie później. Wiem bo zamawiałem 2 tygodnie temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Aaaa, rozumiem teraz. Napisałeś o iX3 że jest niewypałem i jego sprzedaż jest żałosna żeby mi się zrobiło przykro za mój wcześniejszy sarkazm? Przepraszam, nie przyszło mi do głowy że powinno mi się zrobić przykro :(

Zdradzę Ci sekret: iX3 to na szybko wsadzony silnik elektryczny do starej budy X3 zaprezentowanej w 2017r i jest na szybko zrobionym "ulepem" w funkcjonalnej budzie. Takie auto osiąga sprzedaż w 2021 na poziomie niecałych 40tys (podobnej do Tycana) i stanowi 1/10 sprzedaży X3, czyli ma prawie 40tys zadowolonych klientów, a Ty robisz wszystko żeby udowodnić że każdy z nich dokonał złego wyboru bo powinien wybrać Teslę. No miliony użytkowników Tesli nie może się mylić. A ile Model Y w wersji tylnonapędowej się sprzedało w poprzednim roku? :P :mad2:

Nie zrozumiales mnie :roll:

Tak jak piszesz, iX3 jest "ulepem" ala e-Golf z 2015r.

Nadal wolalbym jezdzic tym "ulepem", ze wszystkimi jego wadami, niz np wersja 2.0d, bez dwoch zdan.

Testowalem to auto, opisywalem na stronach 88-90, mialo pelno wad, ktore jak dla mnie w cenie 300k PLN w 2021-22r sa nieakceptowalne.

Te 40k osob ktore je kupilo - chwala im za to, BMW bedzie mialo motywacje zeby je ulepszac.

Powiedz mi gdzie i kiedy powiedzialem kiedykolwiek - "iX3 to zly wybor, wez Tesle" - po co piszesz takie zaczepne "glupoty", robisz tylko "afere" w watku :(

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Zaprzeczasz otaczajacej Cie rzeczywisotsci w tej chwili :duh:

To zdanie ktore pogrubilem to antylogika i nie da sie z nia polemizowac bo to tak jakbys zaprzeczal 2+2=4 :shock:

Zaprzeczam to może twojej rzeczywistości, która kompletnie odbiega od rzeczywistości, która wszystkich otacza.


Jeśli dziś w cukierni było na półce 100 paczkow z dżemem i 200 z budyniem, wszystkie się sprzedały to nie znaczy, że jest większy popyt na te z budyniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@sebsek jak ja pytałem kilka miesięcy temu to był cZas oczekiwania na taycana 3 miesiące. Dodatkowo pelno taycanow w salonie i przed i praktycznie żadnego innego modelu a jak już jakiś stał to sprzedany. Na otomoto jest tez sporo taycanow zeszłorocznych bezpośrednio wystawionych przez dealerów, innych modeli brak, wiec szczerze mówiąc to trochę mnie dziwi aż tak długi czas oczekiwania na ten model. Tak z ciekawości która wersje taycana zamówiłeś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem i4, a nie Taycana.

A co do sporej ilości stojących w salonie to nie koniecznie czekając aby je brać od ręki tylko czekają na odbiór klientów, którzy zamosili sporo wcześniej. A na otomoto to ostatnimi czasy jest standardem wystawianie aut ktorych nie maja, a ktore mozna zamówić do produkcji. Taka nowa swiecka tradycja :)

Poza tym sam piszesz ze to było kilka miesięcy temu, a sytuacja zmienia się dynamicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak tylko, ze już wtedy obsuwy byly na wszystko oprócz taycana. Z otomoto sie zgadzam bo kilka razy się już naciąłem w zeszłym roku, tematu wystawionych taycanow nie zgłębiałem ale rok produkcji jest 2021 w ogłoszeniach. Auta stojące w salonie na sto procent nie byly sprzedane bo się pytałem. Generalnie na salonie stały praktycznie tylko taycany. Ja raczej unikam samochodów poekspozycyjnych bo cena praktycznie ta sama jak za nowy a jednak kikaset osób przez auto się przewinie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tam tylko bardzo optymistyczny czas oczekiwania na i4 gdyż aktualnie to 2Q 2023 i to bez pewności czy nie będzie później. Wiem bo zamawiałem 2 tygodnie temu.
Tak z ciekawości która wersje taycana zamówiłeś?
Zamówiłem i4, a nie Taycana.
Sebstek, a co rozważałeś innego przy zakupie i co przeważyło przy decyzji o Tycanie w Twoim przypadku? Brałeś pod uwagę Model S w wersji LR lub Plaid? I4? Inne spalinowe?
kupił i4

He he, no nie mogłem się powstrzymać :D

Kupił ne kupił ważne, że tego Taycana zamówił :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświadczam wszem i wobec, że nie zamówiłem Taycana, a jego dotyczył tylko i wyłącznie załączony link.

Wydawało mi się, że dość wyraźnie napisałem, że optymistyczny czas oczekiwania z załączonego linka dotyczył i4, którego to zamówiłem.

Ale na tym przykładzie właśnie widać jak na dłoni jak wygląda dyskusja na tym wątku, że każdy czyta to co by chciał przeczytać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wydawało mi się, że dość wyraźnie napisałem, że optymistyczny czas oczekiwania z załączonego linka dotyczył i4, którego to zamówiłem.

Pogubilem sie, to kiedy odbierasz tego Taycana? :norty:

Ale na tym przykładzie właśnie widać jak na dłoni jak wygląda dyskusja na tym wątku, że każdy czyta to co by chciał przeczytać :D

x2

 

Mnie tam nie dziwi, też bym wolał Taycana :8)

Pod koniec roku bedzie zaprezentowany Macan EV na dedykowanej platformie, to dopiero bedzie HIT sprzedazy.

Argumentacja nachalnego "wypychania" EV przez producenta tutaj w watku bedzie musiala wejsc na wyzszy poziom ^^

https://insideevs.com/news/564485/porsche-macan-electric-new-spyphotos/


Z plotek - Tesla zaczyna budowe kolejnej fabryki w Shanghaju, docelowo same Chiny beda mialy zdolnosc produkcji 2M aut rocznie(!)

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/exclusive-tesla-plans-new-shanghai-plant-more-than-double-china-capacity-sources-2022-02-24/

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adam

To co robi Porsche naprawdę jest dzisiaj jednym z najlepszych wyborów odnośnie ich marki, powoli się stają takim premium dla każdego. Ciekawe w sumie, czy to nie zepchnie docelowo marek typu BMW na równo z VW i podobnymi.


A Tesla.. właśnie sobie myślę, że oni przecież klepią tak ogromną produkcję na ledwie 2 modelach.. Sprzedaż S+X to mały procent, co w sumie implikuje też, że Plaid jest halo-car i nic więcej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten nowy Macan wygląda rewelacyjnie, Porsche faktycznie designersko (i mechanicznie) potrafi robić dobre i ładnie wyglądające elektryki. Jak zrobią Cayenne EV, to za parę lat może być to dobry wybór nawet na primary car jeśli BMW utrzyma swoją designerską linię promowaną w iX, XM.


Ciekawe końcówki wydechu ma ten Macan. Teraz rozumiem ideę VAG z montowaniem fake'owych wydechów. To było takie designerskie przejście do tego co zaprezentowane w Macan :)


@Sebsek, koniecznie zdaj relacje jak już odbierzesz tego Tycana :P :P

 

A Tesla.. właśnie sobie myślę, że oni przecież klepią tak ogromną produkcję na ledwie 2 modelach.. Sprzedaż S+X to mały procent, co w sumie implikuje też, że Plaid jest halo-car i nic więcej :D

To potwierdza tezę, która tutaj padała wiele razy - klient jak chce premium to nie idzie do Tesli tylko do Porsche, MB itp, bo Tesla nie daje tego feelingu przy niekwestionowanych wielu zaletach napędu czy infotainments. Sprzedaż Tyrana 40tys vs sprzedaż 25tys Model S/X daje do myślenia i trudno ją nawet tłumaczyć tym że Plaid miał swoją premierę w styczniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe końcówki wydechu ma ten Macan. Teraz rozumiem ideę VAG z montowaniem fake'owych wydechów. To było takie designerskie przejście do tego co zaprezentowane w Macan :)

Dla mnie to jest niewiarygodnie głupi skeumorfizm. Po co to... W BMW i4 M50 to jeszcze się broni, ale tutaj... wtf.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciekawe końcówki wydechu ma ten Macan. Teraz rozumiem ideę VAG z montowaniem fake'owych wydechów. To było takie designerskie przejście do tego co zaprezentowane w Macan :)

Dla mnie to jest niewiarygodnie głupi skeumorfizm. Po co to... W BMW i4 M50 to jeszcze się broni, ale tutaj... wtf.

Tutaj akurat się zgadzam z Tobą, ale designerzy mają swoją wizję. Pewnie za 1-2 modele znikną jak się ludzie przyzwyczają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To potwierdza tezę, która tutaj padała wiele razy - klient jak chce premium to nie idzie do Tesli tylko do Porsche, MB itp, bo Tesla nie daje tego feelingu przy niekwestionowanych wielu zaletach napędu czy infotainments. Sprzedaż Tyrana 40tys vs sprzedaż 25tys Model S/X daje do myślenia i trudno ją nawet tłumaczyć tym że Plaid miał swoją premierę w styczniu.

Z grubsza sie zgadzam.

Tyle, ze temat "premium" jest mocno dyskusyjny, jeden uwaza, ze "gole" 114i R3 jest premium bo produkuje je BMW i mu sie nalezy przez aklamacje, drugi powie, ze dopiero 5-er z R6, komfortami, AD i Merino jest premium.

Natomiast z suchej definicji wszystko co "ponad standard", ktory oferuje wiekszosc konkurencji, jest juz "premium".

Wtedy rzeczy jak infotainment, OTA, siec SC, niezrownane osiagi (zarowno przyspieszenie jak i zasieg) - to sa wszystko atrybuty "premium".

Natomiast wykonanie, materialy, detale zewnatrz/wewnatrze, siec serwisowa czy brak personalizacji - tutaj nie ma premium zupelnie.


I na pewno faktem jest, ze zdecydowana wiekszosc ludzi preferuje "wyglad/prestiz" nad "technologie/osiagi" bo auta kupuje sie sercem/oczami a nie tabelka w excelu.


Mi sie wydaje, ze najwiekszym wrogiem modelu S jest po prostu model 3 - bo nie oszukujmy sie, roznica w cenie jest olbrzymia (rzedu 100%) - a ciezko odniesc wrazenie, ze dostajemy 2x wiecej auta. Gdyby chociaz zasieg byl ze 100-200km wiekszy od modelu 3 to na pewno juz by sie duzo osob zastanowilo. A tak "value" modelu S wydaje sie slabiutkie po prostu.


W takim BMW roznica pomiedzy seria 3 i 5 z podobnymi silnikami to raptem ~30% a nie jak w Tesli 100%.


Osobna kwestia jest, na ile to Tesli przeszkadza - bo z tego co widze, ida ewidentnie w "ilosc" a nie "ekskluzywnosc" - wola sprzedawac milionami model 3/Y niz konkurowac w segmencie E.

Moze dlatego ze i tak maja wysokie marze dzieki zoptymalizowanej technologii produkcji?

A moze dlatego, ze inni producenci wcale nie sa tam poki co duzo lepsi jezeli chodzi o sprzedaz EV - tutaj trzeba bedzie czekac jak sie rozwinie sprzedaz Lucida, tegorocznego i7 i jak bardzo to bedzie chlonny rynek etc

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Bmfun przeciez macan ev jeszcze nie zostal zaprezentowany a te koncowki co widac na zdjeciach szpiegowskich to jak dla mnie na 100% fake i maskowanie designu docelowego, raczej na pewno ich nie bedzie.


Premium to jest polaczenie osiagow + wykonanie + mozliwosci personalizacji + jakosc materialow + wyzsza cena. Duze silniki ma praktycznie kazdy producent, nawet toyota (pomijam rynek europejski) czy ford, ktory premium nie jest. Taycan turbo s ma wszystko. Topowe osiagi + bardzo bogata personalizacja + swietna jakosc wykonania + topowe materialy + wyzsza cena + odpowiednia marka. Slaba sprzedaz modelu s w porownaniu z takim taycanem pokazuje tylko ze ludzie glosujacy portfelem nie widza tej marki jako konkurenta w segmencie premium. Glosuja portfelem i doplacaja do taycana lub po prostu wybieraja slabsze ale wciaz swietne osiagi (ktorych i tak nigdzie nie wykorzystaja) na rzecz innych gadzetow. Zrobilbym tak samo bo albo masz duzy wor pieniedzy i bierzesz wszysko niewazne czy potrzebne czy nie, albo masz okreslony budzet i zastanowisz sie dwa razy co sie tak naprawde przyda, co jst wazniejsze a z czego jestes w stanie zrezygnowac. Model 3 (standard range\long range) to praktycznie najtansze auto elektryczne na rynku przeliczajac zasieg\moc (pojemnosc baterii) do ceny i tutaj ludzie tez glosuja portfelem stad bardzo duza sprzedaz tego modelu. Jak ktos chce premium niestety musi sporo doplacic do etrona\taycana czy tez i4. Co do macana ev i ze to bedzie hit to absolutnie sie zgadzam. Idealne auto do miasta z proper badge aby mozna bylo sie pod przedszkolem/szkola czy na zakupach pokazac. Jak sie przy okazji bedzieswietnie prowadzil i miec dobre osiagi to tylko lepiej. Bedzie schodzil jak gorace bulki, podobnie jak aktualny macan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

.

@kriss - z cyklu "gdzie ta przewaga technologiczna EV?"


7 miejscowy rodzinny SUV, za polowe $ vs supersportowe, najnowsze 992 TS




Mozna gadac kolejne 1000 stron o premium materialach, ciezkich bateriach, jazdy na torze etc etc, natomiast na koniec dnia - kupujesz topowe sportowe coupe za banke, zeby pozniej na swiatlach ogladac odjezdzajaca w sina dal pokraczna dupe modelu X - smutne i komiczne jednoczesnie. Dni ICE sa policzone.


51903750849_905597ed05_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
.

@kriss - z cyklu "gdzie ta przewaga technologiczna EV?"


7 miejscowy rodzinny SUV, za polowe $ vs supersportowe, najnowsze 992 TS




Mozna gadac kolejne 1000 stron o premium materialach, ciezkich bateriach, jazdy na torze etc etc, natomiast na koniec dnia - kupujesz topowe sportowe coupe za banke, zeby pozniej na swiatlach ogladac odjezdzajaca w sina dal pokraczna dupe modelu X - smutne i komiczne jednoczesnie. Dni ICE sa policzone.


51903750849_905597ed05_o.jpg

 


ustalmy fakty, porównujesz auto o mocy 1020 KM i 650 KM i uważasz, że to jest przewaga technologiczna? Na ćwierć mili 0,8 s różnicy ?


Dane techniczne Porsche 911 992 Turbo S 3.7 650KM 478kW od 2020

Produkowany od 2020 roku.

Pojemność skokowa 3745 cm3

Typ silnika benzynowy.

Moc silnika 650 KM (478 kW) przy 6750 obr/min.

Maksymalny moment obrotowy 800 Nm przy 2500-4000 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ustalmy fakty, porównujesz auto o mocy 1020 KM i 650 KM i uważasz, że to jest przewaga technologiczna? Na ćwierć mili 0,8 s różnicy ?

To moze spojrz na ten problem z innej strony.

Jak to jest, ze w EV nie ma problemu wsadzic 1000KM silnik do auta za 125k $, a do Porsche za 250k $ sie nie da?

Czy ktos zabrania do topowego supersportowego 911 TS wstawic silnik 1000KM jezeli konkurencja elektryczna odjezdza?

Czy moze sa jednak jakies przeszkody technologiczne?

 

Chyba tylko dla pryszczatego gimnazjalisty marzącego o wyścigu spod świateł który nigdy w Real life się nie zdarzy :D :D

Brooks by sie obrazil :norty:

Chociaz co innego pozostaje mowic jezdzac biznesowym atleta R4? :twisted:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest kilka typow elektrycznych motorow stosowanych od kilkudziesieciu lat. PRzewaga teslinad leafem jest zastosowanie chlodzenia ciecza ale sama technologia jest niemal identyczna.

 

To jest niewiarygodnie głupie. Tak jakby napisać, że od 50 lat mamy 4 rodzaje silników spalinowych i sama technologia jest niemal identyczna.

Gdzie "niemal" to na przykład Tesli patent (to, co piszesz, że nie istnieje) na, wg niech, zmianę ułożenia jakiś płytek w wirnika w silniku tak, by zwiększyć szczytową moc i moment o 25%, masz linka:



Wcześniej w filmiku po prostu patrząc na zachowanie jakiejś części dywagują nad "nową fizyką" Tesli.Dla równowagi dodam, że chyba z drzwi w tym modelu nie byli zadowoleni.

 

Chyba tylko dla pryszczatego gimnazjalisty marzącego o wyścigu spod świateł który nigdy w Real life się nie zdarzy :D :D

Tia... Adam już się do tego odniósł.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.