Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli moja relacja co potrafi Tesla to dla Ciebie za mało? Sądzisz, że kłamię?

 

@Filip13 czy wykonales chociaz minimum wysilku i porownales oba asystenty czy tylko jak autor watku wnioski wysuwasz na podstawie filmikow z youtube? Czy sugerujesz, ze mam bardziej wierzyc jednemu posiadaczowi tesli ktory swoje porownana opiera jedynie na filmach? Wierze Ci ze, FSD jest w stanie wykonac ten prosty prawoskret za A2 na A1 i sugeruje udanie sie na kurs przypominajacy na prawo jazdy jesli masz problemy z droga powrotna. Rozmawiajmy o faktach, ktore mowia wprost, ze wszystkie firmy sa oficjalnie na tym samym levelu i nie ma PRAKTYCZNIE ZADNEGO testu ktory by pokazal wyzszosc FSD nad konkurencja. To ze intel dostarcza soft/hardware do BMW to tylko lepiej bo to zupelnie inna polka jesli chodzi o IT niz tesla.


Jak juz chcesz opierac wiedze o filmy to prosze, jeden z ostatnich wydan FSD. Luk drogi, swietnie namalowane pasy z podwojna ciagla:



Tesla trzesaca kierownica jak galareta na zwezeniu a pozniej atakujaca przechodnia:



Co za sens jest tego pilota jesli i tak trzeba trzymac rece 5 cm od kierownicy i w stresie obserwowac droge a wrecz czasami walczyc o kierownice z pseudo pilotem?? Dla mnie kasa w bloto ale kto bogatemu zabroni :D Swoja droga Elon to mistrz marketingu. Wcisnal ci kit za 40k, naklonil do darmowych testow (normalnie musial by wdac miliony dolarow na testerow) a Ty jeszcze sie z tego cieszysz.



Statystycznie to ja i moj pies mamy 3 nogi, w Polsce zarejstrowanych jest ze 2 tysiace tesli a suprchargerow jest z 10. Jesli na dlugi weekend z 10% wlascicieli tesli zechce wyjechac z nad morza w gory i odwrotnie to na ten jeden punkt w Ciechocinku przypadnie 200 samochodow, ktore sie beda musialy obowiazkowo naladowac. Nie trzeba miec wyobrazni co sie wtedy wydarzy.


@Kriss nie masz racji. Kolega wie lepie co dla Ciebie jest lepsze bo GUS mowi, ze Kowalski jezdzi 30km dziennie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Statystycznie to ja i moj pies mamy 3 nogi, w Polsce zarejstrowanych jest ze 2 tysiace tesli a suprchargerow jest z 10. Jesli na dlugi weekend z 10% wlascicieli tesli zechce wyjechac z nad morza w gory i odwrotnie to na ten jeden punkt w Ciechocinku przypadnie 200 samochodow, ktore sie beda musialy obowiazkowo naladowac. Nie trzeba miec wyobrazni co sie wtedy wydarzy.

Ale wiesz, ze auta marki Tesla moga sie ladowac na KAZDEJ ladowarce DC, dociera to do Ciebie?

Jezeli jadac w ten przyslowiowy dlugi weekend zobaczysz na ekranie swojej Tesli 30km przed SC, ze wszystkie sa zajete - mozesz skorzystac z jakiejkolwiek innej ladowarki DC.


Druga sprawa jest to, ze na SC jak i kazdych innych ladowarkach sie zarabia - jezeli producent zaobserwuje, ze jest duze oblozenie, to bardzo chetnie pobuduje kolejne ladowarki obok, dla niego to zysk.

Skoro tego nie robi to znaczy, ze poki co problem nie wystepuje.


Ladowalem sie z 50(?) razy na SC w NO/DK/DE/PL i NIGDY nie mialem przypadku, ze musialbym czekac w kolejce bo bylo 100% oblozenie, ale oczywiscie slonik wie lepiej bo ma "wyobraznie" :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tak samo jak Adam wie lepiej bo statystycznie Kowalski jezdzi 30km dziennie i tak wiem, ze mozesz sie naladowac na kazdej ladowarce ale tez doskonale wiem jak wygladaja polskie drogi w kazdy dlugi weekend czy tez weekendy podczas ferii i wakacyjne. Tak, masz racje producent zarabia na ladowaniu i chce zwiekszyc zysk przy wiekszym zainteresowaniu ALE:

1. Takich dni w roku statystycznie jest duzo mniej niz dni gdzie ladowarki beda praktycznie nieuzywane co jest zwiazane ze strata

2. Na ladowarce postoj jest bardzo dlugi (w stosunku do tankowania) wiec i zarobek w dluzsze weekendy duzo nizszy niz na stacji wiec sens ekonomiczny dostawienia ladowarek moze byc watly

3. W Norwegii juz sie pojawiaja kolejki, moze na superchargerach jeszcze nie, pewnie kwestia czasu ale nie zapominaj, ze w Norwegii mieszka 5 milionow ludzi, w Polsce niespelna 40 milionow a autostrada polnoc-poludnie jest JEDNA (OK sporo osob ze slaska jezdzi bodajze S3)

4. Jesli ktos Ci miejsce do ladowania zajmie 30km przed ladowarka to OK pojedziesz dalej, ale jesli zrobi to pod samym nosem to biorac pod uwage ze superchargery sa pochowane w krzakach lub pod centrami handlowymi juz zboczyles z trasy, z duzym prawdopodobienstwem stoisz w korku, niedaz ze zmarnowales czas na dojazd, zmarnujesz na powrot do punktu wyjscia to jeszcze nadal masz pusta baterie

5. OK udalo Ci sie w Polsce przejechac bezproblemowo ale nie zapominaj ze sprzedaz samochodow elektrycznych w Polce mimo bardzo duzych doplat jest na razie mierna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Spojrz na naszego kolege forumowego vulnerarius - wczoraj napisal w galerii swojej M340i, ze przez 2 lata zrobil 15k km.

I teraz pomysl jak bardzo przeszkadzalo by mu to, ze to auto jezdzac 200km/h przejedzie max 200km na autostradzie gdy robi srednio 600km miesiecznie :roll:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=216&t=368476&start=165


No chyba, ze jezdzi do Chorwacji 3000km autostrada 180 km/h, a pozniej auto stoi kilka mies. nieuzywane w garazu :)

 


Ten kolega niedługo zmieni M340i na M3 G80 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy masz podobne wnioski np na temat samolotow i ich oblozenia np w lipcu-sierpniu czy w swieta wielkanocne czy wigilijne?

W Wizzair czy LOT dostawiaja na te miesiace/dni 10x wiecej samolotow bo wiecej Polakow chce akurat gdzies leciec?

Czy przeszkadza to Polakom w lataniu na tyle, ze rezygnuja ze swiat badz wakacji bo popyt jest wiekszy niz podaz?

Imho nie.

Czesc wyleci wczesniej, czesc wybierze zamiast samolotu pociag badz samochod, czesc przelozy plany wakacyjne na inny termin.

Z grubsza - problemy sie "wyplaszczaja".


Jezeli nie - jest od razu kilka firm wietrzacych zysk i probujacych sie wbic na rynek.


Imho podobnie bedzie z ladowarkami DC.


Odnosnie punktu 4. - widze 2 rozne sytuacje.

a) jadac w trase widzisz ze na danym SC jest ciagle zajete wszystkie stanowiska bo jakis "goracy" dzien - omijasz go, nie uwzgledniasz w swojej trasie

b) jezeli AKURAT 10 min przed przyjazdem ktos Ci zajal miejsce - czekasz pokornie 10-15 min az sie zwolni ktores stanowisko (jest kilka wiec statystycznie w ciagu 10 min jakies sie zwolni bo ktos sie laduje juz od pol godz) - nie musisz sie nigdzie ruszac przeciez dalej z pusta bateria.

Korki czy tlum na stacji benzynowej tez sie zdarzaja raz na kilka mies i nikt z tego powodu dramy nie robi.


Odnosnie punktu 5.

Sprzedaz aut elektrycznych jest marna wiec i infrastruktura jest marna, w wielu innych krajach wyglada to "normalnie"


51881661330_d9b7a18db6_o.png

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czesc wyleci wczesniej, czesc wybierze zamiast samolotu pociag badz samochod, czesc przelozy plany wakacyjne na inny termin.

 

A cześć po prostu kupi samochód z silnikiem spalinowym i pojedzie na wakacje praktycznie nie odwiedzajac stacji. Sorry nie kupuje takiej jazdy w stresie, ufając tylko i wyłącznie jednej aplikacji i dojechaniu gdzieś o kropelce. Nie twierdze ze się nie da ale jeżdżąc często korzystam jednocześnie z nawi bmw, Google i janosika bo opierając się tylko na jednej apce już nie raz zostałem zapędzony w pole czy tez leśna drogę która bałem się przejechać. Tym sprzętom pomimo ze stają się coraz lepsze wciąż daleko do doskonałości. Co innego jazda wokół komina po bułki i do pracy. Fajnie wyglądają te czerwone punkty ładowarek na mapie w mega pomniejszeniu ale jak spotka cie wypadek, czy roboty zablokowana droga i objazd będzie ze 60 km a u ciebie procent kilka to już tak do śmiechu nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestes wyznawca "papierowych danych", nie "podniecasz sie wypocinami z yt" - jedz na tor swoim M, nagraj jakies ciekawe filmiki, wrzuc troche ciekawostek, opisow, doswiadczen ku potomnosci innych na forum (w zalozonym przez siebie watku), zamiast tu smiecic swoimi nic nie wnoszacymi postami akurat w tym :cool2:

Wybacz, ale nie należę do osób wykonujących polecenia trolli internetowych i może dlatego nie muszę kulać się Teslami :cool2:

Jednak jak już pisałem wcześniej doceniam Twoją pracę tu włożoną i nazywanie prowokacyjnych (nie na temat) wpisów "kontentem" dla podbijania swojego wątku, coś a'la konferencje premiera :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wybacz, ale nie należę do osób wykonujących polecenia trolli internetowych i może dlatego nie muszę kulać się Teslami :cool2:

Coz za pocisk, ranisz me wrazliwe ego :norty:

 

Jednak jak już pisałem wcześniej doceniam Twoją pracę tu włożoną i nazywanie prowokacyjnych (nie na temat) wpisów "kontentem" dla podbijania swojego wątku, coś a'la konferencje premiera :mrgreen:

Spoko, latwiej wpasc raz na tydzien i obsra* szachownice niz napisac cokolwiek ciekawego w temacie :cool2:


To ja mam ciekawostke ze slonika tabelki sprzedazy aut w 2021r w Europie:

VW Golf - niekwestionowany krol, sprzedaz od 20 lat po ~pol miliona szt rocznie, ostatnie 2 lata (covid?) 285k i teraz juz tylko 205k sztuk

Jest wersja hybrydowa GTE, wersja elektryczna (e-Golf) zastapiona ID.3 juz (sprzedaz poki co slabiutka).


Na dniach fabryka Tesli pod Berlinem ma zaczac produkowac jeden, jedyny model auta - model Y, crossover segmentu D.

Ten rok pewnie bedzie wykorzystany na rozruch i skalowanie produkcji i jakichs duzych wolumenow bym sie nie spodziewal.

Ale 2023 to juz inna kwestia.


Teoretycznie ta fabryka bedzie obslugiwala tylko Europe, w Chinach jest lokalna, w US to samo.

Jezeli zalozyc, ze wydajnosc tej fabryki to bedzie z pol miliona aut rocznie - nie wydaje mi sie calkiem nieprawdopodobne, ze w przyszlym roku ten konkretny model auta ma spore szanse zostac najczesciej sprzedawanym samochodem w Europie (bez podzialu na kategorie/typ paliwa) :shock:


Jezeli taka historia sie wydarzy (a bedzie to juz widac gdzies w polowie przyszlego roku) - uznam to za absolutna porazke europejskiej motoryzacji i dywagacje o "zaspaniu" badz "nie zaspaniu" bede uwazal za zamkniete w sumie :roll: Fakt, ze to auto zaczyna sie od 300k PLN (a cala pierwsza dziesiatka to okolice ~100k PLN) bedzie ta porazke tylko potegowal.


europe-car-reg-2021-source-jato-dynamics.jpg


51881811545_99fc04d231_o.png

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Popatrz Adam na spokojnie na te liczby i ty naprawdę wierzysz ze tesla model y będzie sprzedawała się 2,5 raza więcej niż 3 razy tańszy golf? Ja to widzę trochę inaczej. Musk już widzi jakienjesst zainteresowanie modelem t w Europie patrząc na bardzo szybkie terminy realizacji szału nie ma dobrego model y nie ma zbyt dobrej prasy, nie góruje w żadnych rankingach plus jest sporo droższy od modelu 3 przez co w wielu krajach nie załapie się na dopłaty i będzie ściemniał przez kolejnych kilka lat o „rozkrecaniu’ fabryki w Europie. Bo co na powiedzieć? Możemy produkować 500k aut rocznie ale chętnych jest tylko na 50k?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powiedzmy tak - nie chce wierzyc bo jestem absolutnie przekonany, ze ostatnie czego potrzebujemy w motoryzacji w Europie to dominacja jak w smartphonach - mamy Apple (USA), Samsunga (Korea) i reszta drobnicy.

Ale po tym co widze i co czytam apropo EV - nie nastraja mnie to optymistycznie bo to nie tylko BMW zaspalo, wiekszosc Europy zostalo zlapane ze spuszczonymi gaciami w dol.


Dlatego biore popcorn i czekam az sie sytuacja rozwinie, mowienie za rok "a nie mowilem" nie sprawi mi zadnej przyjemnosci.


Biore jeszcze pod uwage, ze Europa sie wycofa rakiem z zaostrzonych norm euro bo to jest podcinanie galezi na ktorej sie siedzi :roll:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie martw się największe kraje w Europie które maja najwiecej do powiedzenia maja równocześnie największe koncerny motoryzacyjne i wiedza co robią. Porównanie applendontesli to porównanie jabłek z gruszkami bo Apple tym przyciągnął większość ludzi Żr ich telefony były wykonane z topowych materiałów na absolutnie topowym poziomie, można by powiedziec czuć pieniądz a ludzie lubią się dobrze pokażac natomiast wygląd i wykonanie tesli jest z g… no wszyscy wiemy jak jest :D ja tez biorę popcorn i będę obserwował miny fanboyow za rok lub dwa :D :D na razie ogromne wzrosty tesli wynikały z wchodzenia na nowe rynki a Europa już takim nowym rynkiem nie jest bo ich samochody sa

Oferowane od kilku ładnych lat



Z telefonami tez nie masz racji bo samsung i Apple to około 40 procent market share a pozostała garstka to 60 procent rynku wiec jakby nie było to większość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z telefonami tez nie masz racji bo samsung i Apple to około 40 procent market share a pozostała garstka to 60 procent rynku wiec jakby nie było to większość.

mhm

https://www.statista.com/statistics/632599/smartphone-market-share-by-vendor-in-europe/

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spoko, rozmawiamy o Europie od 2 stron a Ty wklejasz wyniki w polaczeniu z miliardem Chinczykow i miliardem Hindusow :norty:

Mam lepszy pomysl - wklej wyniki tylko z Chin, bedzie jeszcze lepiej pasowac do tego co pisales :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierze Ci ze, FSD jest w stanie wykonac ten prosty prawoskret za A2 na A1

No i tu jest właśnie clue - to prosty manewr, Tesla go swoim wykastrowanym w Polsce systemem wykonuje, o co tyle rabanu - bo żaden inny pojazd tego nie zrobi. Jak to nazwałeś, prostego prawoskrętu. Ot, Premium.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja napisałem ze nie wiem czy inny samochód przejedzie ten prawoskręt, nigdy sie tym nie interesowałem, nie testowałem ty tak samo nie wiesz bo żadnego nie sprawdziłeś wiec przestań plesc głupoty ze nie przejedzie bo nie możesz tego wiedzieć. Kolejny teoretyk z YouTube.


Adam Przecież od 2 lat pleciesz ze samochody benzynowe wymrą na całym świecie, sam pisałeś o fabryce tesli w Chinach kilka postów wczesniej a tu nagle tylko o Europie rozmawiamy? Jak zwykle naginasz rzeczywistość pod swoje teorie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam Przecież od 2 lat pleciesz ze samochody benzynowe wymrą na całym świecie, sam pisałeś o fabryce tesli w Chinach kilka postów wczesniej a tu nagle tylko o Europie rozmawiamy? Jak zwykle naginasz rzeczywistość pod swoje teorie.

Co za koles, Twoje posty z ostatnich kilku godzin :norty:

 

Popatrz Adam na spokojnie na te liczby i ty naprawdę wierzysz ze tesla model y będzie sprzedawała się 2,5 raza więcej niż 3 razy tańszy golf? Ja to widzę trochę inaczej. Musk już widzi jakienjesst zainteresowanie modelem t w Europie patrząc na bardzo szybkie terminy realizacji szału nie ma dobrego model y nie ma zbyt dobrej prasy, nie góruje w żadnych rankingach plus jest sporo droższy od modelu 3 przez co w wielu krajach nie załapie się na dopłaty i będzie ściemniał przez kolejnych kilka lat o „rozkrecaniu’ fabryki w Europie. Bo co na powiedzieć? Możemy produkować 500k aut rocznie ale chętnych jest tylko na 50k?

 

Nie martw się największe kraje w Europie które maja najwiecej do powiedzenia maja równocześnie największe koncerny motoryzacyjne i wiedza co robią. Porównanie applendontesli to porównanie jabłek z gruszkami bo Apple tym przyciągnął większość ludzi Żr ich telefony były wykonane z topowych materiałów na absolutnie topowym poziomie, można by powiedziec czuć pieniądz a ludzie lubią się dobrze pokażac natomiast wygląd i wykonanie tesli jest z g… no wszyscy wiemy jak jest :D ja tez biorę popcorn i będę obserwował miny fanboyow za rok lub dwa :D :D na razie ogromne wzrosty tesli wynikały z wchodzenia na nowe rynki a Europa już takim nowym rynkiem nie jest bo ich samochody sa

Oferowane od kilku ładnych lat

Z telefonami tez nie masz racji bo samsung i Apple to około 40 procent market share a pozostała garstka to 60 procent rynku wiec jakby nie było to większość.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moge tak samo wkleic Twoje mowiace o calym swiecie ale nie bede sie znizal do tego poziomu bo to zenua jest.


Adam pisales ze tesla sprzedaje sie jak gorace buleczki i promocji nie ma a to co jest przy modelu Y?

 

Oprocentowanie 2% przy dostawie do września.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

podpisuję się pod tym dwoma rękami


Na chwilę obecną samochody elektryczne to luksus dla nielicznych, a często są przedstawiane jako jedyna możliwa wizja przyszłości. Naprawdę nie mamy nic do elektryfikacji jako jednej z dróg rozwoju motoryzacji. Jednej z, a nie jedynej możliwej, jak to obecnie jest przedstawiane. Samochody elektryczne często są świetne, co sami pokazujemy w testach, ale nie są stworzone dla każdego. A każdemu chce się je wpychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny ten autopilot, taki nie za bezpieczny.


Moim zdaniem, dopóki nie będę mógł mu zaufać w 100%, to jest on BEZUŻYTECZNY.

Skoro odwala takie jazdy, to znaczy że i tak muszę być cały czas skupiony i to w dodatku jeszcze BARDZIEJ, niż zwykle, bo w trakcie normalnej jazdy uważam na sytuację na drodze, a jadąc Teslą na autopilocie muszę jeszcze uważać czy mój własny samochód nie pomyli zakrętu z prostą. Jak na nagraniu poniżej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.