Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

20k km rocznie to 2x wiecej niz jezdzi statystyczny Polak wg GUS, ale ok.

Daje to niecale 1700km miesiecznie, czyli ~300 kWh miesiecznie.


Juz pomijajac wszelkie ladowania na DC w trasie i zakladajac 100% ladowan w domu - mowimy o lacznie 300/3,7 = 80h ladowania.

Czyli co ~5 dni podlaczasz auto do wtyczki o 18.00, zeby o 7.00 rano bylo naladowane

 


Czyli średnie "spalanie" to 17,6 kWh/100 ? WLTP to chyba bardziej teoria jak praktyka :mad2:

A zakładasz że wszycy tez będa rozładowywać auta do zera? Zapominasz tez że większość ludzi ma największą aktywność mototryzacyjna w dni robocze.

Ogolnie manipulacja level hard

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli średnie "spalanie" to 17,6 kWh/100 ? WLTP to chyba bardziej teoria jak praktyka :mad2:

 

U mnie poki co:

500KM TM3P srednia to 18,5kWh

300KM TM3 SR+ (RWD) to 15,0kWh


Jak wezmiesz do porownania 200KM Leafy i inne ID3 to bedzie oscylowac w okolicach 14-15kWh.


51760540796_b8c7589d97_o.jpg


51797052980_c24bf80455_o.png

 

Czyli co ~5 dni podlaczasz auto do wtyczki o 18.00, zeby o 7.00 rano bylo naladowane
A zakładasz że wszycy tez będa rozładowywać auta do zera? Zapominasz tez że większość ludzi ma największą aktywność mototryzacyjna w dni robocze.

Ogolnie manipulacja level hard

13h ladowania co 5 dni to 13hx3,7kWh = 47kWh czyli ~60% uzupelnienia baterii dla TM3P czy i4

Czyli dla przykladu ladowanie od 30-90% czy 20-80%, gdzie Ty tam widzisz rozladowanie do zera :duh:


Jezeli chcialbym sie ladowac w przedziale 10-90% i uzupelniac jednorazowo 80% baterii to wtedy bym sie ladowal co 6 dni a nie co 5 dni w tym przypadku teoretycznym.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


U mnie poki co:

500KM TM3P srednia to 18,5kWh

300KM TM3 SR+ (RWD) to 15,0kWh


Jak wezmiesz do porownania 200KM Leafy i inne ID3 to bedzie oscylowac w okolicach 14-15kWh.

 

Test ADAC z 2021, pierwsze to wynik ADAC,drugie WLTP a trzecie to Zasięg wg ADAC


electric-cars.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak na razie najlepiej sprzedajacy sie samochod elektryczny byl w zeszlym roku w ogonie sprzedazy samochodow w Europie. 17 miejsce szalu nie robi, a tesla jako marka wypadla jeszcze gorzej. Ja tylko czekam co bedzie sie dzialo z wartoscia tych saochodow jak sie okaze ze 10-15 letnie auto nie nadaje sie juz do uzycia. Bedzie free fall wartosci i zgrzytanie zebami a bedzie :D


europe-car-reg-2021-source-jato-dynamics.jpg


@peter08 zuzycie w Norwegii moze byc takie male bo tam jak nie jezdzisz jak was plus kapelusz to cie do paki zamkna. Autor tematu wykorzystal przyspieszenie raz w roku jak sie na wycieczke do Polski wybral.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Test ADAC z 2021, pierwsze to wynik ADAC,drugie WLTP a trzecie to Zasięg wg ADAC

electric-cars.jpg

 

1. Ten test jest z 2019r nie z 2021r, nie badz klamczuszkiem :norty:

2. Jakas metodyka tego testu jest podana? Miasto, autobahn i 200km/h? Cokolwiek?

2. Do testu sa wliczone "straty ladowania" z tego co czytam - nie wiem jak je wyliczaja, ile % przyjmuja itp

3. Ty mi wklejasz test ADAC a ja Ci wklejam zuzycie energii z moich aut uzywanych na codzien przez mnie, wybacz ale o czym tu dyskutowac?


Tu masz norweski test zimowy sprzed miesiaca:

https://www.motor.no/elbil/motors-rekkeviddetest-av-elbiler-vinter-2021/193624


TM3 SR+ 14kWh

TM3 LR+ 14,7kWh


51848287025_49e77a227c_o.png


Przewaga technologiczna EV nad autami spalinowymi jest tez taka, ze tam gdzie Kowalski najczesciej z nich korzysta - czyli jadac w korkach do pracy - auta te sa efektywniejsze niz w trasie - czyli zupelne przeciwienstwo aut spalinowych, ktore jezdzac po miescie zuzywaja sporo wiecej benzyny od kulania sie po podmiejskich drogach.


PS. Latem przy ladnej pogodzie i spokojnej jezdzie zarowno po miescie jak i pod miastem ~90-100km/h 12kWh nie jest niczym szczegolnym do osiagniecia


51274731858_c29b9a97b0_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak na razie najlepiej sprzedajacy sie samochod elektryczny byl w zeszlym roku w ogonie sprzedazy samochodow w Europie. 17 miejsce szalu nie robi

Inteligentny czlowiek wie jak sie czyta takie statystyki :cool2:


Moze jednak w 3-er nie czuc az tak bardzo tego "piniadza"? :norty:


51875614648_150e337a81_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam po co Ty drążysz czy w M2 czuc piniądz? Co bym nie napisał to będziesz mi chciał cos udowodnić, bo ostro pojechałem po Tesli i po tej całej technologii, która miała być taka wspaniała, ale dla mnie i nie tylko nie jest. Mam prawo do swojego zdania. Jak dobrze wiesz M2 kupiłem, bo chciałem spełnić marzenie posiadania M. Na żywo je zobaczyłem w dniu odbioru. Wnętrze mi się bardzo podoba, kierownica jest najlepsza jaką BMW zrobiło, lewarek zmiany biegów to samo, szare zegary, a Ty piszesz, że wnętrze jak w 116i. Każdy ma prawo do swojego zdania. Tyle w temacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zaczales temat a teraz sie wijesz Kriss zamiast odpowiedziec na proste pytanie, ja nie mialem problemu odpowiadac na Twoje pytania tutaj wielokrotnie ^^

Skoro nie chcesz to odpowiem za Ciebie - ostatnie co czuc w M2 to "piniadz" o ktorym tak tu wspominales przy okazji recenzji TM3 :norty:

W srodku to auto jest cienkie jak sik weza, zupelnie jak 116i z m-pakietem.


A najlepsze jest to, ze nie ma to zadnego znaczenia dla przyjemnosci z jazdy tym autem.

Bo nie sztuka byloby tam wsadzic carbonow i aluminium i podniesc cene o ~50k, tyle ze nie o to zupelnie w tym aucie chodzi.

I podobnie jest w przypadku TM3 czego zdaje sie juz nie dostrzegasz :cool2:


Tak wyglada srodek M2 z 2016-2017 w porownaniu do mojej bylej, 10 letniej 116i.

Mozna sie pobawic w "znajdz 3 roznice"


779_1071199723.jpg


817_208360350.jpg


PS - co do kierownicy - po lifcie jest duzo ladniejsza i tu pelna zgoda.

Natomiast jej ergonomia lezy i kwiczy - jakim nieogarem trzeba byc zeby przyciski vol "+" i "-" zaprojektowac w innej plaszczyznie a pomiedzy nie wepchac jeszcze nieuzywany przycisk mode :mad2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@kriss nie ma co dyskutować bo to toksyczny człowiek jest. W życiu samochodu na żywo nie widział, nie mówiąc już o siedzeniu w środku. To taki pryszczaty typek w barze który przysiada się do ciebie i próbuje wmówić ze jego dziewczyna jest ładniejsza od twojej. W Real life otrzymał by siarczystego liścia aż by się nogami nakrył i odszedł by z płaczem ale na internatach siedzi i wmawia coś tu ludziom od dwóch lat. Tesla to ani jakość wnętrza ani żaden wzór prowadzenia.ten samochód grzeje się i traci moc po kilku minutach, nie na za sobą żadnego rekordu na żadnym torze i obok sportowego auta nawet nie stał. Królem prowadzenia samochodów elektrycznych jest Porsche taycan i długo długo nic. Model 3 performance jest nudny jak flaki z olejem i 3 sekundy do setki tego nie zmieni bo w tym aucie jest to po prostu nuuudne. Różnica kriss między tobą a kolega jest taka ze u ciebie mka stoi w garażu, prawdziwy sport car, poza świetnym autem masz tez legendę i nie musisz jak co niektórzy tutaj nikogo przekonywać ze masz świetne auto i nic nikomu udowadniać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja MODE używam i ogarniam + i -., carbon oczywiście jest w M2, nawet lepiej wygląda jak w F80, bo jest niemalowany, ale kto by tam zwracał uwagę na takie pierdoły. Słonik pełna zgoda, nic nie musze udowadniać :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj prezentacja, próba autostradowa oraz test zużycia energii w mieście Porsche Taycan Turbo wykonany przez Petrolhead Number One.




Człowiek jest fanem "surowych", dużych silników - sam miał CL63 AMG, teraz ma S7 z 4.0 TFSI i jak widać jest bardzo zadowolony z jazdy Taycanem. Nawet wspomniał, że gdyby cenowo stał podobnie, jak S7, to by się z przyjemnością zamienił.


Jak widać - można być petrolheadem i być otwarty na wszystkie rodzaje napędu. Tylko właśnie - tutaj chodzi o to, że na Taycana patrzy przez pryzmat tego, że jest po prostu świetnym samochodem, który przy okazji jest elektrykiem, a nie jak często inni recenzenci - ślepo patrząc, że to elektryk i dlatego musi być super i lepszy pod każdym względem od spalinówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha, no to teraz się koncertowo wyłożyłeś, jak wg Ciebie te 2 zdjęcia przedstawiają to samo, wyżej Cię oceniałem...


c59f7369dc2c.jpg

783af54567b2.jpg

To na pewno nie jest to samo. Dla mnie jedno wygląda równie atrakcyjnie jak chomąto.


Sorry, pieniądze to czuć w siódemce.

 

PS. Nowe reklamy BMW iX z Arnoldem Schwarzeneggerem - od razu uprzedzam, ogladacie na wlasna odpowiedzialnosc :norty: :silenced:


https://www.youtube.com/watch?v=pxXrtoZh6_k

"Immortal professional driver on closed course. Do not attempt."


Daleko od starego hasła BMW, no ale to SUV dla Ameryki :/

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@filip13 ten biały dekor w środku w tesli co widać na zdjęciu to jest zrobiony z takiej samej listwy przypodłogowej co mam, w domu. Do tego kierownica to chyba z jakiegoś odzysku w tym egzemplarzu bo wyglada jakby cis na nią spadło. Dorzuć do tego absolutny brak przycisków co jest niewygodne i niebezpieczne podczas jazdy(podkreślane w wielu recenzjach motoryzacyjnych) i wnętrze wyłożone cerata. W m2 możesz mieć skore, dodatki karbonowe, fizyczne przyciski do tego wnętrze można spersonalizować. Ja nie mam wątpliwości co jest bardziej premium. We wszystkich rankingach elektrycznych samochodów sportowych bryluje taycan, lub samochody czysto sportowe, model 3 nie istnieje, czasami pojawi się plaid czy tez nieistniejący już roadster.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To taki pryszczaty typek w barze który przysiada się do ciebie i próbuje wmówić ze jego dziewczyna jest ładniejsza od twojej. W Real life otrzymał by siarczystego liścia aż by się nogami nakrył i odszedł by z płaczem ale na internatach siedzi i wmawia coś tu ludziom od dwóch lat.

Powialo groza :lol:

To zabawne, ale dokladnie takie wyobrazenie mam o Tobie :cool2:

Pryszczaty typek z oponka 30% na brzuchu, obfitymi piersiami i usmieszkiem "wiem lepiej".

Do tego bluza z napisem 20cm "Tommy Hilfiger" zeby bylo widac po zajechaniu do "Mielna", ze jest "piniadz" :norty:


Co do wmawiania komukolwiek, czegokolwiek - nie wiem czy zauwazyles, ale "to Ty dzwonisz", uczepiles sie tego watku od 2 lat jak rzep psiej ****, zapraszam do G30, gdzie bedziesz mogl dywagowac na co w tym miesiacu planujesz zmienic swoje auto - na M2, M3, Taycana, 850i czy gdzie tam jeszcze Twoja fantazja Cie akurat poniosla :norty:

 

ja MODE używam i ogarniam + i -., carbon oczywiście jest w M2, nawet lepiej wygląda jak w F80, bo jest niemalowany, ale kto by tam zwracał uwagę na takie pierdoły.

Nie mowilem, ze nie ma carbonu w M2, a ze mogli go napchac jak w M3/M4 - dach, fotele etc podnoszac cene o kolejne 50k PLN - czytaj ze zrozumieniem :cool2:

Wstawki carbonowe z M2 to mozesz sobie wsadzic do 114i/114d rowniez - BMW wycenia to na ~3k PLN

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/2333985-oslony-wnetrza-karbonalcantara


Natomiast nie zrozumiales mojego przekazu albo go ignorujesz - nie czepiam sie M2, po prostu utyskiwanie na jakosc TM3P przesiadajac sie z M2 jest hipokryzja bo akurat ten model w gamie BMW jest "ciosany siekiera".

Natomiast taka sama hipokryzja wykazales sie komentujac osiagi czy przestronnosc wnetrza - ale to juz Twoja sprawa, nie mam z tym zadnego problemu :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega na forum marki bmw pieje do tesli, nigdy nie miał g20 ani mieć nie będzie, nie wiem wogole po co tutaj przyszedł, no chyba żeby leczyć swoje kompleksy, większość modeli widział jedynie w internecie a czepia się do kogoś ze ma inny model. Zdziwiony do tego ze ktoś kto jezdzi dana marka kilka lat, chce kupić inny model sam jeżdżąc samochodem w cenie toyoty corolli (mam na myśli rynek norweski) i mu chyba żal dupe ściska ze niektórzy Polacy we własnym kraju mogą sobie pozwolić na więcej niż wielki pan na emigracji. Biorąc pod uwagę historie jego aut w postaci używanych bmw to raczej kolega próbuje udowodnić ze czuć pieniądz, bo raczej nie kupił hybrydy czy tez 116i dla przyjemności z jazdy.


@filip13 Ferrari jak i m2 jest o PÓŁ TONY lżejsze od tesli model 3, niektórym przeszkadza różnica wagi w i4 ale już miedzy m2 a tesla nie zauważają. Do tego taka m2 w Norwegii jest ze 2 razy droższa od tesli wiec dla wielu Norwegów moze pozostać jedynie w sferze marzeń. Na kierownicy Ferrari ze zdjęci widzę skore naturalna i karbon na kierownicy tesli plastik i cerate. Rzeczywiście te kierownice są podobne :D


Hipokryzja to przesiadanie się z samochodu wyscielonego jedynie sztucznym plastkikiem do aut z naturalnymi materiałami skóra, karbonem i twierdzenie Ze jakość jest ta sama a jeszcze gorsza hipokryzja w,arianie innym ze to jest cool i trendy. No cos Ala 20cm napis calvin klein na bluzie z Turcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Poniżej m.in. o wyższości autopilota Mercedesa nad autopilotem Tesli.


https://moto.pl/MotoPL/7,174430,28069463,the-dawn-project-rozpetal-w-usa-prawdziwa-afere-jej-bohaterem.html#do_w=55&do_v=227&do_st=RS&do_sid=608&do_a=608&s=BoxZieImg2

Edytowane przez karbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

O jeny, ilez frustracji zyciowej przy weekendzie :roll:

Jezeli masz taka potrzebe to wylewaj te gorzkie zale na priv, dodam otuchy, poklepie po ramieniu, nie smiec w tym watku prosze, znajdz jakis inny, 3.0d czy 3.0i albo co tam jeszcze Cie interesuje :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Vice versa. Jest forum tesli, tam możecie się spuszczać nad wyższością tej marki nad innymi a tutaj daj nam się cieszyc naszymi wyborami i samochodami a jak już kogoś namawiasz do testu auta to przełknij łyżkę dziegciu jeśli komuś się nie spodoba a nie próbujesz cos tu na sile udowodnić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kierownicy Ferrari ze zdjęci widzę skore naturalna i karbon na kierownicy tesli plastik i cerate. Rzeczywiście te kierownice są podobne :D

Na początku narzekałeś na kształt. Pokazałem, że taki kształt nie bywa tylko w tanich amerykańcach, ale i droższych włochach. Teraz zmieniasz temat na materiały. Ogarnij się.

 

Vice versa. Jest forum tesli, tam możecie się spuszczać nad wyższością tej marki nad innymi a tutaj daj nam się cieszyc naszymi wyborami i samochodami

Celem tego wątku nie jest i nigdy nie było krytykowanie czy ktoś sobie kupił M2, czy biznesowego atletę. Celem tego wątku było pytanie kilka lat temu gdzie jest i4. Jak widać, pytanie miało sens, bo w końcu łaskawie zrobili.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pisząc o kierownicy nie miałem na myśli tylko kształtu ale całokształt bo sam kształt nie czyni jej bardziej czy mniej Premium . Przez to ze w Ferrari kierownica jest z ładnej perforowanej skory plus karbon plus kształt tworzy świetny całokształt i feeling premium czego kierownica tesli jest dokładnym przeciwieństwem i próba podrobienia kształtu kierownicy z Ferrari tego nie zmieni a wrecz jest to śmieszne.


Filip oczywiście nikt tutaj się nie naśmiewał z kanciastych kierownic ix, 4 cylindrów, wnętrza m2 i wielu i wielu innych rzeczy. Albo czytasz wybiórczo albo masz problemy z pamięcią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.