Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Ciagle powtarzane te same bzdury o mniejszych awaryjnościach i mniejszej utracie wartości. raz napisane ze cena bev niższa bo jeździ się taniej, raz ze ice tańsze. wyższa raz niższa. Groch z kapusta. Zajechanie na Orlen raz na miesiąc jest na pewno wygodniejsze niż latanie z wtyczka ze dwa razy na tydzień do tego postoje obowiązkowe na trasach ale kot ogonem odwrócony ze niby wygodniej.


@rjuser nie ma co filozofować niedawno zakupowalem mieszkanie i przeważnie jest tak ze cześć miejsc parkingowych jest z gniazdkami a te miejsca sa droższe o 3-15k w zależności od dewelopera. Wolne ladowanie oznacza ze codziennie lub co dwa dni bedziesz tańczył w garażu z kablem zeby samochód zawsze był naładowany prawie do pełna właśnie na wypadek weekendu. Wygoda w wydaniu kolegi Adama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 lata po założeniu wątku na otomoto https://www.otomoto.pl/oferta/kia-ev6-gt-585-km-740nm-awd-aurora-black-ID6Eqnce.html przewaga technologiczna tesli pod marka kia :D :D nawet cena podobna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czekaj, po kolei. "Minimalna moc przyłączeniowa" - to jak dla mnie minimalna moc dedykowana dla miejsc postojowych. To wg mnie oznacza, że w garażu 40 stanowiskowym będzie albo 20 "zwykłych gniazdek", albo jedna w miarę szybka ładowarka (~74kW).

Tak, chociaz imho nikt nie bedzie instalowal ani ladowarki DC 70kW w hali garazowej ani zwyklych gniazd elektrycznych (problemy z nieuprawnionym korzystaniem)

Juz widze te klotnie sasiadow jak sie podlaczaja do nie swoich gniazd ^^

Skonczy sie pewnie na dociagnieciu kabla z rozdzielnicy do miejsca parkingowego i zakonczeniu go w puszce, a wtedy uzytkownik bedzie mogl sobie zainstalowac ladowarke aktywowana przez karte RFID, cos w tym stylu:

https://myecoworld.pl/produkt/stacja-ladowania-ev-11-kw-z-gniazdem-t2-uruchomiana-karta-dostepowa-rfid/

Na elektrowozie czytalem tez, ze ludzie montuja zwykle gniazda i obudowuja je jakimis klatkami zamykanymi na klodke, prawdziwy hard :norty:


 

Już od dawna deweloperzy instalują gniazdka w garażach, chociażby po to aby odkurzyć samochód, więc wiele w tej materii się nie zmieni. Zapewne przybędzie "parę" kW, ale nie jest to jakiś skok w kosmos.
Heh, tak jak piszesz rozbija sie o te "pare" kW :norty:

Teraz jest pewnie na jednym obwodzie kilka gniazdek, ktore sa uzytkowane pojedynczo, raz na x tygodni, nie jednoczesnie.

W przypadku EV instalacja MUSI byc przygotowana na prace ciagla przy zalozeniu 0,5x ilosc miejsc x 3,7kW - to jest inny rzad wielkosci bo wspolczynnik jednoczesnosci jest ustalony na sztywno.

 

Kolejna kwestia jest taka, że deweloper podłączy Ci nawet 100kW, czy 200kW do garażu o ile elektrownia da takie możliwości - im to "zwisa". Na końcu i tak Ty, jako właściciel, będziesz płacić za tą dostępną moc - nie ważne, czy korzystasz, czy nie. W mojej ocenie, te dodatkowe kW powinny być zapewnione w rezerwie przez dostawcę prądu, a nie na siłę podłączane wszystkim. To trochę jak fontanny i inne duperele na osiedlu, których utrzymanie kosztuje tyle, że Wspólnota zaraz z tego rezygnuje.

TO nie mialoby zadnego sensu.

Nie doceniasz tempa zmian w motoryzacji, za kilka lat po prostu nie kupisz nic innego w salonie oprocz hybryd i elektrykow a kazde z tych aut bedzie chcialo sie ladowac w garazu.

Diesel juz w Europie dogorywa i przegrywa z EV, benzyna do niego dolaczy za max 2-3 lata.

Takie widoki bedziemy mieli w halach garazowych w PL zanim sie obejrzysz:

(i tu odrobina szydery - kury w poblizu takich garazy sie dalej niosa, parkingi nie pala sie 2x na miesiac, blackoutow na 20 km tez nie zaobserwowano ^^)


14.jpg


DSC_1393.jpg


Installasjon%20i%20p-garasje.jpg

 

Dobra, pomijam sytuacje gdzie ładujemy od 0 do 80%, bo jutro trasa, ale ładowanie tylko z gniazdka w garażu może nie wystarczyć. Jak już wspomniałem, zwykłe gniazdko nie służy do obciążania go 3,7kW non-stop, a ładowanie prądem bliższym 2kW (i nie zawsze przez 14 godzin) powoduje, że dostajemy zasięg bardziej na 100-150 km niż 200 km. Luz, na miasto zazwyczaj wystarczy, ale przyjdzie weekend i trzeba będzie przed wyjazdem (chociażby na działkę) szukać jakiejś szybkiej ładowarki (nie wspominając o kosztach).

Teoretyzujesz.

Mam w domu jedna ladowarke i 2 elektryki, przy przebiegach rzedu 15k km rocznie laduje kazde auto srednio raz na tydzien przez caly wieczor. pradem raptem 20A czyli moca 4,6kW.

Mam pelno znajomych ktorzy maja zwykle gniazda Schuko 16A i laduja nimi od lat swoje elektryki przenosnymi ladowarkami dolaczanymi do auta przy zakupie - mozesz ladowac pelna moca 16A, mozesz obnizyc do 13A czy 10A, bez roznicy. No chyba, ze mowimy o gniezdzie elektrycznym kupionym z alibaby za 0,5 PLN, ale to juz inna inszosc.


Pamietaj tez, ze jak sie upowszechni elektromobilnosc - bedziesz mogl sie ladowac przy okazji zakupow w CH, biurowiec w ktorym pracujesz bedzie mial kilkadziesiat ladowarek, bedziesz sie mogl ladowac na swojej dzialce wypoczynkowej, na ladowarkach DC etc etc Naprawde diabel nie taki straszny jak go maluja :roll:


PS. Nowe reklamy BMW iX z Arnoldem Schwarzeneggerem - od razu uprzedzam, ogladacie na wlasna odpowiedzialnosc :norty: :silenced:


https://www.youtube.com/watch?v=pxXrtoZh6_k



maxresdefault.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://electrek.co/2021/04/05/tesla-toxic-superfans-giving-community-a-bad-name-stories-go-mainstream/


Wielu ludzi już zaczyna mieć dość toksycznych fanboyow tesli. Kolega idealnie wpasowuje się w to towarzystwo.

 

It explored the problem with the rise of a group of Tesla superfans who are creating a toxic environment by trying to suppress legitimate criticisms of Tesla, attack positive outlooks on other electric vehicles, and spread misinformation if it puts Tesla in a positive light.

 

Takze kolego obsikuj dalej Bmw na forum tej marki :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dla przecietnego Kowalskiego przewaga technologiczna EV to jest wlasnie cisza na codzien, brak potrzeby czestego serwisowania i mniejszy jego zakres, mniejsza awaryjnosc, automat+webasto+navi w kazdym EV, brak turbodziury, 10-15 PLN za 100 km zamiast 50PLN, ladowanie pod domem zamiast na Orlenie i tego typu przyziemne rzeczy.

 

Już któryś raz widzę w tym wątku odniesienie do przeciętnego Kowalskiego. Wiem, że jesteśmy na forum BMW, ale zejdźmy na ziemię... Przeciętny Kowalski ma kilkunastoletnie auto i marzy o tym, żeby mu LPG nie podrożało. A do tego mieszka w bloku i parkuje na parkingu przed nim. Ci bardziej zamożni mają blok z garażem podziemnym, ale tam co najwyżej mogą sobie odkurzać podłączyć żeby posprzątać auto w sobotę.

Średni wiek sprowadzanego samochodu to 12 lat. Średni wiek samochodu w Polsce to 15 lat. Elektryki... Jasne... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Już co poniektórzy Szwedzi na forach płaczą ze musza w tym roku odebrać auto elektryczne bo dopłaty się kończą a później jak ktoś będzie chciał większe auto rodzinne to zostanie tylko ice bo bev zbyt drogie, także nie tylko polacy maja z tym problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nawet jeżeli to prawda (a przez 3 lata wiele się mogło zmienić, ja tam widzę rosnący trend tej dolnej linii), to i tak nie stać ich na Teslę, ani jakiegokolwiek innego elektryka. Bo nadal średni wiek samochodu w Polsce to 15 lat, a jego wartość to pewnie kilka, kilkanaście tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączenie do ładowanie elektryka nie trwa dosłownie 3s, ani 30s, ani 58s. Dlaczego? Ponieważ musisz otworzyć auto, bagażnik, wyciągnąć kable, rozplątać je, zastanowić się nad swoim losem, że znowu trzeba wyciągać kable spod zgrzewki niegazowanej, wytargac szesciocalowego smarphona by kliknąć open z kieszeni norweskich rurek wybranych przez żonę albo matkę (nie daj bóg teściową) podłączyć do auta te kable, podłączyć do gniazdka. I to wszystko po 3 latach studiów! Te 3sek w opinii autora tematu to taka niby przewaga ma śmierdzącymi rękami podczas tankowania, które trwa ok 2min + kolejka do kasy i mamy w 5min zasięgu 700-900km. To ja stawiam wszystkie pieniądze istniejące na to, że prędzej hot dog z Orlenu zacznie szczekac, niż polski mistrz w barwach Norwegii wykona te ewolucję w czasie którym napisał. No niech ma +2sek forów.


Ps. Proszę nie traktować tego wpisu poważnie, a tym bardziej jako hejt. Jest to zwyczajna reakcja barejowska na skrajną głupotę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że jesteśmy na forum BMW, ale zejdźmy na ziemię... Przeciętny Kowalski ma kilkunastoletnie auto i marzy o tym, żeby mu LPG nie podrożało.

No to właśnie dlatego tematy z takim "kontentem" są tu zakładane, bo tu jest potencjalny klient na nowe i droższe, niż kilkanaście tysięcy, auta.

Pamiętam hype na Kię Stinger i te wszechobecne porównania do BMW i gdzie teraz jest Stinger ze swoją sprzedażą?

Trzeba uszanować pracę kolegi i to przeczekać, a kupować to na co ma się ochotę, póki można :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 3sek w opinii autora tematu to taka niby przewaga ma śmierdzącymi rękami podczas tankowania, które trwa ok 2min + kolejka do kasy i mamy w 5min zasięgu 700-900km.

 

Moim zdaniem tankowanie ICE to nie jest żadna niedogodność względem BEV i Adam nie powinien tego argumentu w ogóle przytaczać.


W dobie dużej ilości stacji benzynowych które zawsze są po drodze do pracy/sklepu/kina zatankowanie jest w czasach aplikacji do płatności za paliwo mega krótkie i bezproblemowe. Nie pamiętam kiedy spotkałem się z kolejką do dystrybutora, podjeżdżam, tankuje 2min do pełna płace aplikacją, odjeżdżam. Powtarzam czynność za 800km / 1.5 tyg.


Myślę, że wyjęcie z bagażnika, rozwinięcie i podłączenie kabli do BEV w garażu zabiera tyle samo czasu, z tym że trzeba to robić prawie codziennie jeśli ktoś ma ładowarkę 3,7 KWh lub niewiele mocniejszą i robi 20 tys. km przebiegu rocznie. Trzeba pamiętać, że rano trzeba te kable jeszcze odłączyć, zwinąć i schować ...


elektryki mają wiele innych zalet, ale argument zawsze naładowanego auta do mnie nie trafia bo to auto magicznie nie ładuje się samo. Może jak elektryki będą kiedyś ładowane bezprzewodowo będzie to ich przewaga nad ICE, na razie jest to wada moim zdaniem i krok wstecz względem tankowania które jest szybsze i dostępne w każdej nawet małej mieścinie na wycieczce w górach, nad morzem czy na skraju Puszczy Białowieskiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Co ciekawe a nawet dziwne OrlenPay (mimo tego w czyich rękach jest ten koncern) działa bardzo dobrze. Tankowanie faktycznie ogranicza się do wlania paliwa i zeskanowania kodu qr, ja tam sobie chwalę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe a nawet dziwne OrlenPay (mimo tego w czyich rękach jest ten koncern) działa bardzo dobrze. Tankowanie faktycznie ogranicza się do wlania paliwa i zeskanowania kodu qr, ja tam sobie chwalę :)

No ja nie wiem, bo wolę wspierać lokalnych przedsiębiorców (prywaciarzy, czy innych cwaniaków), a nie państwowe molochy :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Obejrzyjcie sobie ostatni test Bjorna 1000km challenge z i4. Środek tygodnia, mały ruch a ładowarki pozajmowane. Jak przyjdzie długi weeekend albo święta będzie płacz i zgrzytanie zębami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Co ciekawe a nawet dziwne OrlenPay (mimo tego w czyich rękach jest ten koncern) działa bardzo dobrze. Tankowanie faktycznie ogranicza się do wlania paliwa i zeskanowania kodu qr, ja tam sobie chwalę :)

No ja nie wiem, bo wolę wspierać lokalnych przedsiębiorców (prywaciarzy, czy innych cwaniaków), a nie państwowe molochy :8)

 

Ja również w większości tankuje na innej stacji bo mam po drodze, ale jak już jadę do O-bajtka to korzystam z tego ich systemu :) I rękawiczki też są ale to akurat na każdej stacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wracając do wczorajszego dnia, bardzo się cieszę, że pojeździłem tym nowoczesnym autem w nowoczesnej technologii, bo wiem na dzisiaj, że nie będę z własnej woli dążył do jej posiadania. Po moich wrażeniach i moich kolegów jest jeden zasadniczy wniosek. Najważniejszy jest wybór auta, a nie wybór technologii. U Adama było zupełnie inaczej, bo on od razu wybrał technologię, czyli EV i tylko wybierał konkretny samochód. My tak nie działamy i jeśli się dany elektryk nie podoba, nie pasuje to te wszystkie przewagi elektryków nie mają po prostu znaczenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Kriss33 dokladnie jest tak jak napisales. Dzieki za recenzje i dobrze ze nie dales sobie wmowic jaki jest Twoj feeling i ze nie masz racji, bo kto inny wie lepiej co ci sie bardziej podoba :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, tak jak piszesz rozbija sie o te "pare" kW :norty:

Teraz jest pewnie na jednym obwodzie kilka gniazdek, ktore sa uzytkowane pojedynczo, raz na x tygodni, nie jednoczesnie.

W przypadku EV instalacja MUSI byc przygotowana na prace ciagla przy zalozeniu 0,5x ilosc miejsc x 3,7kW - to jest inny rzad wielkosci bo wspolczynnik jednoczesnosci jest ustalony na sztywno.

 

No cóż, będę się upierał - "pare" kW nie robi różnicy. Skoro jak dalej piszesz, za kilka lat będą same hybrydy i elektryki, to co pomoże w sytuacji gdy wszystkie (powiedzmy te 20 z 40 samochodów) będzie się ładować? OK, każdy będzie miał dostęp, ale nadal "tylko" do zwykłego gniazdka. I nadal sceptycznie podchodzę co do wykorzystania pełnej mocy 3,7kW - ale tu niech się jakiś elektryk wypowie :)

 

Nie doceniasz tempa zmian w motoryzacji, za kilka lat po prostu nie kupisz nic innego w salonie oprocz hybryd i elektrykow a kazde z tych aut bedzie chcialo sie ladowac w garazu.

 

Chyba trochę przeceniasz sytuację Polski - błogosławieństwo garażu w budynku wielorodzinnym jest dane tylko nielicznej grupie. Warszawa to nadal pełno blokowisk z poprzedniej epoki, a samochodów jest tyle, że oprócz wszelkich lokalnych uliczek zajęte są również podwórka, na których kiedyś bawiły się dzieci.

 

Teoretyzujesz.

Mam w domu jedna ladowarke i 2 elektryki, przy przebiegach rzedu 15k km rocznie laduje kazde auto srednio raz na tydzien przez caly wieczor. pradem raptem 20A czyli moca 4,6kW.

 

To wciąż według mnie ok 2 razy więcej niż oferują deweloperzy, więc nie porównuj.

 

Pamietaj tez, ze jak sie upowszechni elektromobilnosc - bedziesz mogl sie ladowac przy okazji zakupow w CH, biurowiec w ktorym pracujesz bedzie mial kilkadziesiat ladowarek, bedziesz sie mogl ladowac na swojej dzialce wypoczynkowej, na ladowarkach DC etc etc Naprawde diabel nie taki straszny jak go maluja :roll:

 

Taaa... Za ile lat powiadasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Byłem w tym tygodniu w salonie BMW, na wejściu stała seria 3, czarna, wygląd tego auta dla mnie jest super, jest ładny, przyciągający wzrok, ma charakter. Podaję to jako przykład, jak by tam stał inny model moje wrażenia były podobne. Każde BMW w salonie przyciąga mój wzrok i ma jakiś charakter, no i po prostu "czuć piniądz". To moje opinie i oczywiście nie trzeba się z nimi zgadzać, kto ma zrozumieć ten zrozumie. Dlatego myślę, że stąd parcie Adama na posiadanie BMW, bo jest o niebo ładniejsze od Tesli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj tez, ze jak sie upowszechni elektromobilnosc - bedziesz mogl sie ladowac przy okazji zakupow w CH, biurowiec w ktorym pracujesz bedzie mial kilkadziesiat ladowarek, bedziesz sie mogl ladowac na swojej dzialce wypoczynkowej, na ladowarkach DC etc etc Naprawde diabel nie taki straszny jak go maluja :roll:

 

Takie rzeczy w PL to za 7-10 lat najwcześniej. W ogóle nie ma co brać pod uwagę tego dzisiaj przy zakupie elektryka, bo do tego czasu zdąży się go sprzedać dwa razy. Pracując w nowoczesnej firmie gdzie ludzie nie zarabiają tak źle jak na polskie warunki na parkingu obecnie na 300 aut nie ma ani jednego elektryka. Flota firmowa takich aut też nie planuje w najbliższym czasie bo nie sprawdzają się na autostradach, gdzie auta firmowe najwięcej obecnie jeżdżą. W firmie czas to pieniądz i nikt nie będzie w trasie kwitł na ładowarce pół godziny ani jechał przez pół Polski z prędkością 120km/h.


Pamiętajmy, że 70% nowych aut w PL to zakupy przez firmy. Auto służbowe, gdzie masz np. zapewnione jakieś gratisowe tankowania w miesiącu też nie motywuje do tego by było elektrykiem, bo to żadna oszczędność wtedy, tylko konieczność ponoszenia dodatkowych kosztów ładując auto że swojej prywatnej sieci w domu.


I tak takich sytuacji, gdzie masz 300 miejsc parkingowych obok biura nie jest zbyt wiele, bo zazwyczaj biurowiec w centrum miasta na 500 pracujących w nim osób ma np. przydzielonych 50 miejsc parkingowych a reszta parkuje gdzieś na okolicznych ulicach czy parkingach obok hipermarketów albo dojeżdża autobusem/tramwajem/ rowerem miejskim.


Dla mnie elektryk to w dzisiejszych czasach w PL fajne auto dla kogoś, kto ma własny dom z fotowoltaiką, ale jako drugi samochód na dojazdy do pracy. I pod warunkiem, że zarabia trochę więcej by było go stać na auto za 150-250 tys. zł. I będzie to raczej kaprys niż ekonomicznie uzasadniony zakup, bo różnica w cenie zakupu między BEV a porównywalnym ICE jest na tyle duża, że nie zrównoważy jej przez kilka lat użytkowania tańsze od tankowania ładowanie. Przysłowiowy "Kowalski" nadal kupi na dojazdy do pracy jakąś używaną Corsę czy Golfa za 30 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To ja stawiam wszystkie pieniądze istniejące na to, że prędzej hot dog z Orlenu zacznie szczekac, niż polski mistrz w barwach Norwegii wykona te ewolucję w czasie którym napisał. No niech ma +2sek forów.

Nie musisz stawiac wszystkich pieniedzy, wystarczy 100 euro :cool2:

Wplacamy obaj moderatorowi watku po 100 euro na escrow, wygrany zgarnia 200 euro.


Nagram filmik w weekend, w ktorym po wyjsciu z auta i zamknieciu drzwi kierowcy - podlaczenie ladowania TM3 trwa u mnie w domu 3 sekundy. Nawet bez forow +2s :cool2:


Zgoda?


No chyba, ze tylko szczekasz tu na forum szukajac atencji?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moim zdaniem tankowanie ICE to nie jest żadna niedogodność względem BEV i Adam nie powinien tego argumentu w ogóle przytaczać.

Dobrze ze piszesz "moim zdaniem" :cool2:

Ja mowie z perspektywy osoby, ktora miala wczesniej 9 aut spalinowych, a teraz ma 2 elektryczne :cool2:


Mam takie wrazenie, ze niektorzy mysla, ze wlasciciele EV kupuja pierwsze auto w zyciu i nie maja pojecia o autach spalinowych :norty:

Tymczasem w praktyce ludzie kupujacy EV mieli 10 innych aut spalinowych wczesniej, maja je tez czesto razem z EV i nie wiedziec czemu 9/10 osob mowi, ze jest super zadowolona z elektryka i kolejne ich auto tez na pewno bedzie elektryczne.

 

Myślę, że wyjęcie z bagażnika, rozwinięcie i podłączenie kabli do BEV w garażu zabiera tyle samo czasu, z tym że trzeba to robić prawie codziennie jeśli ktoś ma ładowarkę 3,7 KWh lub niewiele mocniejszą i robi 20 tys. km przebiegu rocznie. Trzeba pamiętać, że rano trzeba te kable jeszcze odłączyć, zwinąć i schować ...

Teoria teoria a praktyka praktyka.

Porzadny wallbox z kablem, zabezpieczeniami, karta RFID etc to koszt 2k PLN - wiec nie musisz wyciagac zadnych kabli z bagaznika, rozwijac, chowac etc (zakladajac, ze masz dom albo miejsce garazowe z gniazdkiem elektrycznym)

20k km rocznie to 2x wiecej niz jezdzi statystyczny Polak wg GUS, ale ok.

Daje to niecale 1700km miesiecznie, czyli ~300 kWh miesiecznie.


Juz pomijajac wszelkie ladowania na DC w trasie i zakladajac 100% ladowan w domu - mowimy o lacznie 300/3,7 = 80h ladowania.

Czyli co ~5 dni podlaczasz auto do wtyczki o 18.00, zeby o 7.00 rano bylo naladowane (mowie o autach z bateriami 60-80kWh, nie e-Golfie z bateria 20kWh ^^)


Statystycznemu Kowalskiemu ktory jezdzi 12k km rocznie wystarczy spokojnie ladowac sie raz na tydzien z domowego gniazdka (i to zakladajac, ze laduje sie TYLKO w swoim domu)


Przypominam, ze ciagle mowie o "domowym gniazdku" 230VAC, 16A, wiekszosc ludzi majacych domy i EV montuje wallboxa i przylacze 16A 3-fazy i 11kW a wiec skraca realny czas ladowania do 1/3 tego co w przypadku domowego gniazdka.

 

Byłem w tym tygodniu w salonie BMW, na wejściu stała seria 3, czarna, wygląd tego auta dla mnie jest super, jest ładny, przyciągający wzrok, ma charakter. Podaję to jako przykład, jak by tam stał inny model moje wrażenia były podobne. Każde BMW w salonie przyciąga mój wzrok i ma jakiś charakter, no i po prostu "czuć piniądz". To moje opinie i oczywiście nie trzeba się z nimi zgadzać, kto ma zrozumieć ten zrozumie. Dlatego myślę, że stąd parcie Adama na posiadanie BMW, bo jest o niebo ładniejsze od Tesli.

Nie odpowiedziales mi na pytanie Kriss, czy "czuc piniadz" wg Ciebie w srodku M2?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie odpowiedziales mi na pytanie Kriss, czy "czuc piniadz" wg Ciebie w srodku M2?

Na pewno wiekszy jak w tm3p, ktory jest gorzej wypsazony i ma gorsze materialy nawet od kia :D :D Typowo amerykanski ayto z podlym\tanim wnetrzem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.