Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Tak, zapamiętuje. Ja parkuję dosłownie 1cm od skrzynki rewizyjnej w garażu (bez kamery niemożliwe) i w momencie kiedy „złapie” auto hold to dodanie gazu które go „odblokuje” jest za mocne i byłoby po zderzaku. Ale w elektryku pewnie troszkę inaczej to działa - bardziej precyzyjnie przez to ze przeniesienie napędu jest trochę inne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję, że nie rozumiem, w spalinowym zarówno z manualem jak i w automacie, z auto-hold, też potrafiłem parkować na żyletki, niezależnie od kierunku, nie musiałem nic przełamywać, ino bardzo delikatnie operować pedałami.
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przyznaję, że nie rozumiem, w spalinowym zarówno z manualem jak i w automacie, z auto-hold, też potrafiłem parkować na żyletki, niezależnie od kierunku, nie musiałem nic przełamywać, ino bardzo delikatnie operować pedałami.

 

Brawo Ty ;) Nie chodzi że się nie da tylko to niewygodne dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przejście z przycisku do braku przycisku na pewno jest podniesieniem komfortu czy tam postępem, ale przejście ze stacyjki na przycisk to dla mnie przełom, drugi przełom to otwieranie i zamykanie drzwi bez wyciągania kluczyka z kieszeni czy torby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Przyznaję, że nie rozumiem, w spalinowym zarówno z manualem jak i w automacie, z auto-hold, też potrafiłem parkować na żyletki, niezależnie od kierunku, nie musiałem nic przełamywać, ino bardzo delikatnie operować pedałami.

 

No trudno, widocznie nie umiem jeździć bo ty parkowałeś innym autem w innym garażu i Ci wychodziło.


BhhdALx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przejście z przycisku do braku przycisku na pewno jest podniesieniem komfortu czy tam postępem, ale przejście ze stacyjki na przycisk to dla mnie przełom, drugi przełom to otwieranie i zamykanie drzwi bez wyciągania kluczyka z kieszeni czy torby

 

Kolejny przełom to przeniesienie otwierania frunk do aplikacji i być Może infotainmentu. Dzięki temu mniej zużywa się przedni frunk bo niektórym nie chce się szukać przycisku i rzadko z niego korzystają ;) to z relacji wierzącego i praktykującego fana Tesli :-)


Co do liczników, to na szczęście akcesoryjnie można dokupić żeby mieć kompletny samochód:

- liczniki: https://m.pl.aliexpress.com/item/1005003156867957.html czy https://m.pl.aliexpress.com/i/1005001613299656.html

- rolet do Tesla Y tez jest duży wybór akcesoryjności

- hud jakby poszukać to tez się jakis pewnie znajdzie wyświetlany na wysuniętym szkiełku.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przyznaję, że nie rozumiem, w spalinowym zarówno z manualem jak i w automacie, z auto-hold, też potrafiłem parkować na żyletki, niezależnie od kierunku, nie musiałem nic przełamywać, ino bardzo delikatnie operować pedałami.

 

No trudno, widocznie nie umiem jeździć bo ty parkowałeś innym autem w innym garażu i Ci wychodziło.


BhhdALx.jpg

 

Jest nas dwóch :) ale przynajmniej Ciebie broni ze tam żyletka chyba już nawet nie wejdzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przejście z przycisku do braku przycisku na pewno jest podniesieniem komfortu czy tam postępem, ale przejście ze stacyjki na przycisk to dla mnie przełom, drugi przełom to otwieranie i zamykanie drzwi bez wyciągania kluczyka z kieszeni czy torby

 

Kolejny przełom to przeniesienie otwierania frunk do aplikacji i być Może infotainmentu. Dzięki temu mniej zużywa się przedni frunk bo niektórym nie chce się szukać przycisku i rzadko z niego korzystają ;) to z relacji wierzącego i praktykującego fana Tesli :-)

 

jedno jest pewne, jak nie ma przysku to nie ma V8 :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przejście z przycisku do braku przycisku na pewno jest podniesieniem komfortu czy tam postępem, ale przejście ze stacyjki na przycisk to dla mnie przełom, drugi przełom to otwieranie i zamykanie drzwi bez wyciągania kluczyka z kieszeni czy torby

 

Kolejny przełom to przeniesienie otwierania frunk do aplikacji i być Może infotainmentu. Dzięki temu mniej zużywa się przedni frunk bo niektórym nie chce się szukać przycisku i rzadko z niego korzystają ;) to z relacji wierzącego i praktykującego fana Tesli :-)

 

jedno jest pewne, jak nie ma przysku to nie ma V8 :dance:

 

Zaraz Adam Ci napisze. E tam, w Tesli to mogę mieć do wyboru i v8 i v12 i nawet dźwięk pierdzenia jak tylko mam ochotę, a Ty przepłacasz na stacji paliw dla tego dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie napisze :nienie:

 

Nie napisze, bo przecież nie ma przycisku start, wiec nie ma jak włączyć v8 :P


No ale żarty na bok, może Tesli brakuje paru rzeczy typu liczniki itp, ale za to otwieranie drzwi na przycisk jest bardzo fajne i wygodne i chciałbym to mieć u siebie.


A najbardziej Tesli zazdroszczę świetnie działającego i rozbudowanego infotainmentu. Nie chodzi o Netflix, ale o to ze mapy i cała obsługa działa stabilnie, jest bardzo dopracowany UXowo, nic nie laguje i ma przydatne feature’y jak sentry mode, pogląd live kamer. Tutaj wszyscy producenci niestety są bardzo daleko za Tesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pewnie, ze nie napisze :cool2:


Randal - Twoj garaz to hard, bez wzgledu na Ice/Ev czy automat/manual, deweloperzy to zlo :norty:


BMFun - nie da sie nie zauwazyc przycisku od frunka na tablecie TM3, po prostu nie da :twisted:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Pewnie, ze nie napisze :cool2:


Randal - Twoj garaz to hard, bez wzgledu na Ice/Ev czy automat/manual, deweloperzy to zlo :norty:


BMFun - nie da sie nie zauwazyc przycisku od frunka na tablecie TM3, po prostu nie da :twisted:

 

G20 było jeszcze pare cm dłuższe :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wczoraj okazję pojeździć iX xDrive40 i muszę przyznać, że jak dla mnie to jest to całkowita porażka. Aby było jasne porównuję do iX3 oraz 530i, którymi jeżdżę na codzień i każde z nich jest o niebo lepsze od iX, który na dodatek kosztuje tyle co tamte dwa razem wzięte.


Po pierwsze fotel. Miałem nadzieję, że tylko na zdjęciach wyglądają tak kiepsko ale niestety na żywo jest tylko gorzej. Nie mają one nic wspólnego z jakimkolwiek fotelem BMW. Króciutkie siedzisko i oparcie bez jakiegokolwiek trzymania bocznego - wrażenie bardzo podobne do jazdy Ioniq 5.

Po drugie - auto niemiłosiernie buja na nierównościach bez znaczenia czy jedziemy w trybie sport czy innym. Nie wiem czy ta demówka miała zawieszenie pneumatyczne ale na pewno brak było w ustawieniach trybów jazdy jakiejkolwiek regulacji.

Po trzecie układ kierowniczy jest niestety bardzo nie BMW. Nawet w trybie Sport na autostradzie brak jakiegokolwiek utwardzenia kierownicy. Chodzi zdecydowanie za luźno.

A po czwarte auto nie bardzo nadaje się do użytkowania podczas mocnych opadów deszczu lub śniegu gdyż od razu po naciśnięciu przycisku otwarcia drzwi szyba uchyla się prawie do połowy. Pierwszy raz widziałem coś takiego żeby ze względu na bez ramkowe szyby zamiast zsunąć się kilka mm zjeżdżała w dół dobre 15 cm


To tyle minusów jakie mi w pierwszej kolejności przychodzą do głowy. A jedyne dwa plusy to zużycie energii było mniejsze niż przypuszczałem przy takiej kolumbrynie bo wyszło 25kWh/100km i co najważniejsze nowy infotainment nie jest tak straszny jak go malują gdyż po tych 45 minutach jazdy z grubsza już wszystko było jasne i myślę, że przejście na niego będzie dla kogoś zdecydowanie mniejszym szokiem niż na zmiana na Teslę. Przed wszystkim duża w tym zasługa iDrive :)


Tak więc po zrobieniu 50km (autostrada + lokalne drogi) mogę jedynie powiedzieć, że jak tak ma wyglądać dedykowana platforma do elektryka tak tu reklamowana przez Adama to oby jak najdłużej BMW robiło konwersje takie jak iX3, które jest świetnym autem za połowę ceny tego pseudo flagowaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieco upraszczasz :)

Dedykowana platform to przedni bagażnik 400 litrów jak na filmiku powyżej, a nie szyby zawsze opuszczające się o 15cm... Może to tylko ta sztuka miała taką wadę, nie wiem o co może w tym chodzić. Może idzie to regulować w opcjach...?


Rozumiem, że za dopłatą są inne fotele dostępne?

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety innych forteli za bardzo nie ma.

Jest to jedyne BMW bez foteli BMW.


A co do frunka to ja nie rozumiem fascynacji tymi kilkoma dodatkowymi litrami jak i tego psioczenia na tunel środkowy. To są ostatnie dwie rzeczy na które bym zwracał uwagę przy wyborze auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miałem wczoraj okazję pojeździć iX xDrive40 i muszę przyznać, że jak dla mnie to jest to całkowita porażka. Aby było jasne porównuję do iX3 oraz 530i, którymi jeżdżę na codzień i każde z nich jest o niebo lepsze od iX, który na dodatek kosztuje tyle co tamte dwa razem wzięte.

Po pierwsze fotel. Miałem nadzieję, że tylko na zdjęciach wyglądają tak kiepsko ale niestety na żywo jest tylko gorzej. Nie mają one nic wspólnego z jakimkolwiek fotelem BMW. Króciutkie siedzisko i oparcie bez jakiegokolwiek trzymania bocznego - wrażenie bardzo podobne do jazdy Ioniq 5.

Po drugie - auto niemiłosiernie buja na nierównościach bez znaczenia czy jedziemy w trybie sport czy innym. Nie wiem czy ta demówka miała zawieszenie pneumatyczne ale na pewno brak było w ustawieniach trybów jazdy jakiejkolwiek regulacji.

Po trzecie układ kierowniczy jest niestety bardzo nie BMW. Nawet w trybie Sport na autostradzie brak jakiegokolwiek utwardzenia kierownicy. Chodzi zdecydowanie za luźno.

A po czwarte auto nie bardzo nadaje się do użytkowania podczas mocnych opadów deszczu lub śniegu gdyż od razu po naciśnięciu przycisku otwarcia drzwi szyba uchyla się prawie do połowy. Pierwszy raz widziałem coś takiego żeby ze względu na bez ramkowe szyby zamiast zsunąć się kilka mm zjeżdżała w dół dobre 15 cm

To tyle minusów jakie mi w pierwszej kolejności przychodzą do głowy. A jedyne dwa plusy to zużycie energii było mniejsze niż przypuszczałem przy takiej kolumbrynie bo wyszło 25kWh/100km i co najważniejsze nowy infotainment nie jest tak straszny jak go malują gdyż po tych 45 minutach jazdy z grubsza już wszystko było jasne i myślę, że przejście na niego będzie dla kogoś zdecydowanie mniejszym szokiem niż na zmiana na Teslę. Przed wszystkim duża w tym zasługa iDrive :)

Tak więc po zrobieniu 50km (autostrada + lokalne drogi) mogę jedynie powiedzieć, że jak tak ma wyglądać dedykowana platforma do elektryka tak tu reklamowana przez Adama to oby jak najdłużej BMW robiło konwersje takie jak iX3, które jest świetnym autem za połowę ceny tego pseudo flagowaca.

 

Kolego sebsek,


primo - BMW iX nie jest zbudowane na dedykowanej platformie EV (jak np i3) a na zoptymalizowanej platformie CLAR, ktora w BMW jest od 6 czy 7 lat w uzyciu.

secundo - co ma platforma auta do lipnych foteli, zawieszenia, ukladu kierowniczego czy szyb?


Te wszystkie "wady" ktore wymieniles (a z ktorymi sie w 100% zgadzam) nie maja nic wspolnego z wyborem platformy, sa po prostu decyzjami BMW ("idziemy w komfort a nie prowadzenie ala BMW") i podejrzewam, ze z biznesowego punktu widzenia sa trafne w 100% - te auta sa w cenie 400-600k PLN i srednia wieku kupujacego to pewnie 50-60 lat wiec tam "bujanie w zakretach", krecenie kierownica malym paluszkiem i wysiadanie z plaskiego fotela (zamiast takiego z konkretnymi boczkami) jest zaleta a nie wada :twisted:


Jezeli chodzi o iX tak ogolnie, to model jest BARDZO kontrowersyjny wsrod fanow marki, wyszly 2 reklamy na youtubie

1. "chwalili" sie negatywnymi komentarzami i probowali "przekuwac" to w zalety


2. szydzili z 7-er i jego V12 co jak na moje jest siarczystym policzkiem dla tradycyjnych fanow/entuzjastow marki - w zamian pokazywane zalety typu "inteligentny" asystent :duh: -dla mnie ta reklama to prawdziwy cringe i samozaoranie


3. slawny juz zwrot "ok boomer" - reklama za ktora dzial PR BMW juz przepraszal, to tez prawdziwe samozaoranie PR'owe :duh:




PS. Ciekawy artykul apropo elektromobilnosci w Norwegii - w styczniu ~84% sprzedanych aut to byly czyste elektryki :shock:

https://elektrowoz.pl/auta/norwegia-samochody-elektryczne-stanowily-w-styczniu-2022-prawie-84-procent-sprzedanych-aut/

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/OrXmPl/bilsalget-stuper-etter-rekord-2021


NA 20 najpopularniejszych aut w styczniu Norwegii, 19szt to czyste elektryki, i jedna dzielna hybryda plugin Toyota Rav 4 (na 9. miejscu)

(jestem przekonany na 99%, ze gdyby Toyota miala w ofercie Rav4 BEV to i sprzedaz tej hybrydy by zniknela, czesc ludzi po prostu chce Rav4, bez wzgledu na silnik)

Udzial diesla to ~3%, udzial benzyny ~2%, hybrydy ~11%


Na pewno olbrzymi wplyw na te wyniki mial problem z polprzewodnikami i zamawianiem tradycyjnych aut oraz ich personalizacja, EV sa czesto pre-definiowane, doposazane bogaciej juz w podstawie z mniejszym wyborem opcji dodatkowych - ale tak czy inaczej te dane robia wrazenie. Za 3 lata oficjalny koniec aut spalinowych w Norwegii i chyba nie bedzie z tym problemu patrzac na te wyniki sprzedazy dzis.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam do tego plucia i szydercy zapomniałeś dopisać ze sprzedaż ix w styczniu w Norwegii była świetna

norway-car-sales.jpg?lossy=1&strip=0&webp=1


3 miejsce jak na tak drogiego suv to zacny wynik.


Fajny artykuł https://energypost.eu/norway-an-ev-role-model-their-pathway-is-expensive-and-paid-for-with-oil-gas-exports/

Opisujący ile baryłek musi sprzedać Norwegia i z jaka emisja się to wiąże aby można było Norwegowi dołożyć do auta elektrycznego i dlaczego w innych państwach to się nie wydarzy. Fajnie jest tez zobrazowane porównanie cen na 3 przykładach samochodów jak przez te wszystkie dopłaty samochody elektryczne stają się duzo tansze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam do tego plucia i szydercy zapomniałeś dopisać ze sprzedaż ix w styczniu w Norwegii była świetna

 

Podaj dane sprzedaży Tesla Model X, bo mi chyba górny wiersz obcięło i się nie wyświetla ;-) Podobno Model X jest znacznie lepszy i nowocześniejszy od BMW, więc portfelami Norwegowie powinni "głosować" na Teslę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.