Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

@Filip13 widzialem ten artykul ale czekalem az kto inny go wklei :D No to po kolei:

In stock form, a Model 3 Performance makes its way around the Nurburgring Nordschleife in not a lot over 8 minutes in the hands of a skilled driver (as we’ve seen in one of Misha Charoudin’s videos).

 

Ciagle duuzo gorzej jak civic. Bedac zlosliwym napisalbym, ze TM3: To taka w sumie swinka morska. Ani swinka ani morska :D A tak juz bardziej na powaznie to przytaczajac civica chcialem pokazac, ze tak samo jak TM3 mozna porownywac do samochodow wiele drozszych tak wiele tansze samochody mozna porownac do TM3 i tez wyjda obronna reka z tego porownania a nawet beda lepsze w wielu aspektach. Przekonywanie jeden, drugiego ktory jest lepszy nie ma sensu bo kazdy wybiera pod siebie a kazdy ma inny gust i inne potrzeby oraz mozliwosci. Niestety rzad w Norwegii przez chore podatki na samochody spalinowe obowiazujace juz od wielu lat zabral ludziom mozliwosci wyboru stad jak sie pojawil model 3 o osiagach nieco lepszych samochodow benzynowych ludzie mieszkajacy w Norwegii rzucili sie na to auto jak szczerbaty na suchary. Smutny to kraj pod wzgledem motoryzacyjnym niestety.


Ja jeszcze raz przestrzege przed naszym wspanialym portalem zwiacym sie ***wozem. Sa tam notorycznie wycinane z komentarzy linki. Wlasciciel tej pseudo motoryzacyjnej stronki sam przyznal w jednym ze swoich artykulow podsumowujacych dzialalnosc, ze obok smiecio wozu prowadzi strone o tesli z ktora wiaze ambitne plany. Krotko mowiac smiociowoz jest nakierowany na hype tesli, stad zapewne te bzdury typu zamienilem porsche/xxx na tesle i jestem szczesliwy :D


@Kriss33 haha podsumowanie w punkt :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem te wszystkie doniesienia. Pochodzą zawsze ze stron z "Tesla" lub "EV" w adresie i nie odnoszą się do aut stockowych.

Nawet w linku który wkleiłeś, piszą

In stock form, a Model 3 Performance makes its way around the Nurburgring Nordschleife in not a lot over 8 minutes in the hands of a skilled driver (as we’ve seen in one of Misha Charoudin’s videos).

W zdaniu tym, słowo "videos" jest linkiem prowadzącym do nagrania... zmodyfikowanej Tesli 3:

 

"Sebastien Vittel borrowed a Model 3 Performance from Tesla France and hit the 'Ring. Needless to say, he was blown away by the car. He says all automakers, engineers, and CEOs need to pay attention and move quickly if they want to stay in the game into the future. The Model 3 hung in there really well on the first lap. However, he says the Taycan seemed to be stronger than the Model 3 on lap 2. Vittel says both cars in stock form are capable of a lap time of around 7.45 in optimum conditions.

z https://uk.motor1.com/news/442045/video-tesla-model3-vs-porsche-taycan-nurburgring/

 

Ciagle duuzo gorzej jak civic. Bedac zlosliwym napisalbym, ze TM3: To taka w sumie swinka morska. Ani swinka ani morska :D

Z całym szacunkiem, ale o ile nie masz na koncie tych 6000 okrążeń toru jak kolo powyżej, to raczej Ci nie zaufam w tej kwestii slonik40.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli jak przez cały rok bedziesz obserwował prognoze pogody i trafisz już w te optymalne warunki to uda ci się w tm3p przez pierwsze okrążenie dotrzymać kroku civicowi, przy drugim będziesz coraz bardziej wąchał smród wydechu z civica a na trzecim auto zdechnie jak zdechły kot przez pusta batterie. Pan Sebastian oczywiscie miał pecha i nie trafił w te optymalne warunki. Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak przez cały rok bedziesz obserwował prognoze pogody i trafisz już w te optymalne warunki to uda ci się w tm3p przez pierwsze okrążenie dotrzymać kroku civicowi, przy drugim będziesz coraz bardziej wąchał smród wydechu z civica a na trzecim auto zdechnie jak zdechły kot przez pusta batterie. Pan Sebastian oczywiscie miał pecha i nie trafił w te optymalne warunki.

 

BMW M2 Competition (F22), wg tabelki, nawet nie powącha tego civica.

Ta tabelka to bardzo ograniczony fragment rzeczywistości. Zawiera mało samochodów, mało prób, i w różnych wersjach, civic do którego się odnosisz też nie był stockowy.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiście pół żartem to porównuje, bo porównywanie Tesli (odpowiednika serii 3) do M2 które jest autem sportowym (co prawda nie przez wszystkich tak definiowane ;)) jest tak samo kuriozalne jak porównywanie TM3P do Civic.

Tutaj musielibysmy marudzic na kanal Throttle House bo to ich porownanie :cool2:

Ja tylko wykorzystalem ten filmik i zawarte w nim informacje/opinie na poparcie mojej tezy, ze TM3P prowadzi sie bardzo dobrze na drodze i daje duzo funu z jazdy, popieraja to recenzenci, popiera to czas na kretym torze w tym filmiku. Tylko tyle i az tyle.

Cala reszta to wys*** slonika, generalnie dziwie sie ze nie pojawil sie jeszcze argument wyscigu z Zakopanego do Gdanska po autostradzie :cool2:

 

Adam tutaj chce nam wmówić, że Tesla jest najlepsza, bo:

1. Ma świetne lub co najmniej wystarczające osiągi.

2. Jeździ jak auto sportowe.

3. Zabiera wygodnie, a czasem komfortowo całą rodzinę.

4. Kosztuje tyle co Octavia czy jakiś inny Passat., i jedną piątą ceny Ferrari, od którego jest oczywiście szybsze.


A my jesteśmy frajerzy, że kupujemy po kilka aut za miliony monet itd

 

Hej Kriss, patrzac, ze M2 i TM3 kosztuja ~podobne pieniadze, a sprzedaz M2 to jakies 12-15k sztuk rocznie gdy TM3 jakies ~500k sztuk rocznie - to chyba tak wlasnie widza to ludzie glosujacy swoimi pieniedzmi :twisted:

PS. Uprzedzajac Twoja odpowiedz - tak wiem, EV to zlo, nie interesuje Cie co ludzie kupuja i co jak sie sprzedaje i dla Ciebie elektryki nie maja zadnej przewagi technologicznej.

Mam nadzieje, ze niczego nie pominalem :twisted:

 

Niestety rzad w Norwegii przez chore podatki na samochody spalinowe obowiazujace juz od wielu lat zabral ludziom mozliwosci wyboru stad jak sie pojawil model 3 o osiagach nieco lepszych samochodow benzynowych ludzie mieszkajacy w Norwegii rzucili sie na to auto jak szczerbaty na suchary. Smutny to kraj pod wzgledem motoryzacyjnym niestety.

 

Zakladajac model rodziny 2+2 mozna stwierdzic ze 100% prawdopodobienstwem, ze teraz kazda norweska rodzina ma w garazu Tesle model 3 :norty: :norty: :norty:


51841683277_65ae4cec6e_o.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiście pół żartem to porównuje, bo porównywanie Tesli (odpowiednika serii 3) do M2 które jest autem sportowym (co prawda nie przez wszystkich tak definiowane ;)) jest tak samo kuriozalne jak porównywanie TM3P do Civic.

Tutaj musielibysmy marudzic na kanal Throttle House bo to ich porownanie :cool2:

Ja tylko wykorzystalem ten filmik i zawarte w nim informacje/opinie na poparcie mojej tezy, ze TM3P prowadzi sie bardzo dobrze na drodze i daje duzo funu z jazdy, popieraja to recenzenci, popiera to czas na kretym torze w tym filmiku. Tylko tyle i az tyle.

Cala reszta to wys*** slonika, generalnie dziwie sie ze nie pojawil sie jeszcze argument wyscigu z Zakopanego do Gdanska po autostradzie :cool2:

 

Mówiąc na poważnie, to TM3 prowadzi się dobrze. 2 lata temu jak jechałem wersją LR, to moje pierwsze skojarzenie było z BMW E90 i prowadzenie zrobiło pozytywne wrażenie. Najgorsze wrażenie zrobiła na mnie testówka Tm3 Performance która w słoneczny dzień trzeszczała i cała pracowała, ale może była wyeksploatowana. Wkrótce mam kolejną jazdę z ciekawości żeby przetestować z otwartym umysłem TMY i TM3.


W testach AutotopNL zachwycał się Max prowadzeniem Tesli. Np na końcu w superlatywach, ale dodał "jak za tą cenę" ;)




A żeby trzymać poziom piaskownicy jak tutaj ktoś śmiertelnie na poważnie zauważył, to obejrzyj fragment filmu gdzie jest pokazany sportowy charakter Tesli ;) (1:40). Gdzieś widziałem test gdzie kierowca wydawał z siebie onomatopeje na temat dźwięku wydechu Tesli, ale nie mogę znaleźć ;-)



Komentarze funów Tesli pod filmem:

"What a crazy exhaust :cry2: :cry2: "

"1:32 Amazing exhaust! Those pops and bangs sound just like on the GTR :)"

"1:33 damn, OPF really didn’t interrupt the beautiful sound!"

"yeah, it sounds like v12, but its a v8, its incredible how they make it"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
BMW M2 Competition (F22), wg tabelki, nawet nie powącha tego civica.

Rotfl, ale jak to, auto sportowe nie powacha na torze FWD R4?


Mnie interesuje inna kwestia, jakie czasy na ringu ma biznesowy atleta 530i? :think:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam, mała sprzedaż M2 mi się podoba. Nie jestem przeciwnikiem EV, nie mówię, że to zło. Auto elektryczne o normalnych osiągach służące do jazdy w koło komina, ma zalety w postaci niższych kosztów. Ja to porównuje wprost, moje auta palą min 12 l po mieście, a taki elektryk ze 2l kosztowo. Rachunek jest prosty. To z czym się nie zgadzam, to elektryki z osiągami aut sportowych, których wykorzystanie jest okupione czasem postoju w celu uzupełnienia baterii, co w praktyce kończy się jazdą 120 km/h, bo szybciej się nie opłaca. Świetnie wyglądają ostatnio coraz częściej pojawiające się filmiki jak to np elektryczne Audi jest szybsze na prostej ze spalinowymi RS'ami itp. Dla mnie to krótkowzroczne. Spalinowe jako całość dla mnie są lepsze, elektryki tylko w wąskiej specjalizacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wyścig z Gdańska do Zakopanego? Marzyciel… pan Sebastian przez 2 okrążenia zużył 45 procent baterii. Z Gdańska to wyścig co najwyżej do Tczewa można by zorganizować. Mój biznesowy atleta przynajmniej przewiezie dużo wygodniej moja rodzine niezawracajac mi glowy przymusowymi postojami pod ładowarkami. Przynajmniej nie oszukuje sam siebie ze takie osiągi na codzień mi są potrzebne i z nich korzystam wiec kupiłem to do bardziej mi na codzień się przydaje.z tego co pamietam m2 competition kosztowało sporo powyżej 300k wiec tm3p jest była sporo tansze i to nie konkurencja. To jest sedan dla mas który oczywiście ma swoje zalety ale tak jak w wielu recenzjach jak na ta cenę.


@bmwfun tak już całkiem poważnie to dzis technologia jest tak rozwinięta ze praktycznie każdy hot hatch na rynku prowadzi się bardzo dobrze, a rozróżniają je tylko niuanse. Nawet taka legenda złego prowadzenia jak mustang w najnowszych odsłonach zbiera swietne recenzje i na krótkim i wymagającym krętym torze w throtle house mustang byś szybszy od tego technologiczne majstersztyku jakim jest tm3p.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A żeby trzymać poziom piaskownicy jak tutaj ktoś śmiertelnie na poważnie zauważył, to obejrzyj fragment filmu gdzie jest pokazany sportowy charakter Tesli ;) (1:40). Gdzieś widziałem test gdzie kierowca wydawał z siebie onomatopeje na temat dźwięku wydechu Tesli, ale nie mogę znaleźć ;-)

 

Alez sluze pomoca (1:38) :lol:



Komentarze nie zawodza jak slusznie zauwazyles:


"That tunnel sound OMG almost like Aventador SVJ straight piped <3"

"1:39 I wasn't expecting the car to sound so good!"

"That sound, wow. Just earbraking."

"The sound is awesome. BMW engineers nailed it."

"Doesn't sound too bad but I think a downpipe would fix It."

"Hans Zimmer did an amazing job! Awesome sound! "

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez pierwsze okrążenie dotrzymać kroku civicowi, przy drugim będziesz coraz bardziej wąchał smród wydechu z civica a na trzecim auto zdechnie jak zdechły kot przez pusta batterie. Pan Sebastian oczywiscie miał pecha i nie trafił w te optymalne warunki.

Pan Sebastian w szczególności komplementuje TM3P za nie przegrzewanie się na torze tak dramatycznie jak M3/M4 poprzedniej generacji :)

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak niby chwali a żadnego rekordu nie był w stanie ustanowić ba nawet pokonać civica tylko dywaguje jaki mógłby być wynik. Pomroczność jasna?


P.s kto to jest ten vittel? Bo raczej nie vettel. Czyżby kolejny chory zakompleksiony wyznawca tesli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6000+ okrążeń tego toru, pisze o sobie:


"CURRENT TOYS:

PORSCHE GT2 RS MR

PORSCHE CAYMAN 718 GTS MR

TESLA MODEL 3 PERFORMANCE MOUNTAIN PASS P

MUSTANG FASTBACK 1968 BY DM PERFORMANCE

BMW 1200 GSA LC"


Tak, zdecydowanie to "zakompleksiony wyznawca tesli", nie znający nawet zapachu benzyny, co to nie zna prawdziwej motoryzacji z polskiej autostrady jak słonik40 z forum.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam, mała sprzedaż M2 mi się podoba.

Rozumiem i szanuje.

Tylko jedno ale. Mala sprzedaz konkretnego modelu w wolumenowej marce jaka jest BMW (nie oszukujmy sie, to nie Ferrari z ich marzami) - powoduje wycofanie modelu badz jego technologiczna degradacje w kolejnej wersji w celu obnizenia kosztow (typu FWD, R4 etc etc). Z tego co rozumiem kolejne M2 bedzie nadal RWD i R6 natomiast na dluzsza mete przy takiej sprzedazy ludzie z pieniedzmi mowia wyraznie - "fajne ale dziekuje, kupie cos innego".

Wiem, ze masz inne zdanie ale dla producenta licza sie klienci ogolem a nie pojedynczy entuzjasci.

A jezeli klienci glosuja wyraznie portfelem to znaczy, ze jednak konkretny model auta nie jest najczesciej taki fajny jak nam sie osobiscie wydaje :roll:

 

To z czym się nie zgadzam, to elektryki z osiągami aut sportowych, których wykorzystanie jest okupione czasem postoju w celu uzupełnienia baterii, co w praktyce kończy się jazdą 120 km/h, bo szybciej się nie opłaca.
Technologia jest jaka jest, wiekszosc cywilizowanego swiata nie moze jezdzic na codzien w trasie szybciej niz 120-140km/h. Technologia nie dopasuje sie do sytuacji drogowej w Polsce czy Niemczech, a przynajmniej jeszcze nie dzis.

Pamietaj tez o tym, ze przykladowo roznica w TM3 pomiedzy modelem najwolniejszym a najszybszym wynosi 27%, w takim 3-er 330% ergo w EV mozesz kupic model "high performance" bo po prostu masz taki kaprys, budzet Cie nie ograniczy. Nawet jezeli na codzien nie korzystasz mocno z tych osiagow. W przypadku aut spalinowych to zupelnie inne pieniadze/doplata.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam jak Ty kombinujesz z tymi uzasadnieniami, żeby tylko dowieść swego. Dla przypomnienia, kupiłem M2, bo chciałem M-kę, a w 2016 roku jak ją zamawiałem, to było najlepsze M i dlla mnie takie jest. Twoje wywody o następnym modelu M2 to już jest nie wiem jak nazwać, ale to brzmi jak jakiś obłęd...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moja opinie odnosnie kolejnych wersji opieram na tym co widze w motoryzacyjnym swiecie.

Co z tego, ze M760i jest majstersztykiem motoryzacyjnym jezeli grono zainteresowanych klientow jest chude jak sik weza?

Zamienia na 1000HP elektryka i sprzedaz zwiekszy sie pewnie 10xkrotnie.


Co z tego ze AMG C63S brzmi jak milion dolarow jak kolejna wersja jest 4-cylindrowa hybryda? (PS. BMW jest dzisiaj generacje za MB jezeli chodzi o trendy, kolejne M3 mozesz zakladac w ciemno ze bedzie 4 cylindrowa hybryda takze :cool2: )

M135i nowe?


To jest biznes, ludzie niestety glosuja portfelem a entuzjasci zyja w swoim swiecie.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W zeszłym roku bmw m pobiło rekordy sprzedaży https://www.bmwblog.com/2022/01/13/bmw-m-record-sales-2021/ a kolega w tym samym czasie cos bajduzy o słabej sprzedaży. Niech po prostu dopisze o słabej sprzedaży w Norwegii gdzie m2 kosztowało tyle co 2 tesle performance razem wzięte.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jestes nudny z tym "M cars" i "rekordami" sprzedazy.

Zdradze Ci tajemnice - w przyszlym roku sprzedaz "M cars" wzrosnie o kolejne 30% bo wliczaja do tego takie tuzy sportowe jak np i4 M50.

Sama Norwegia bedzie odpowiadac za wzrost "M cars" ~3-4% w 2022 ^^


Idac tym nazewnictwem to 70% sprzedazy Tesli to jest dzial sportowy "M cars", musza tylko wiecej kolorowych znaczkow montowac z kazdej strony zeby nikt nie mial watpliwosci :duh:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nigdy w życiu nieudane ci było mieć auta ze znaczkiem m dlatego cie te znaczki tak gryzą, gdybys przeczytał artykuł to dowiedziałbyś się ze

Overall, the BMW M3 and M4 were the biggest drivers of growth last year, according to BMW, even though we’re not being given any exact numbers just yet. “The response to the new generation of the BMW M3 and BMW M4 has been simply overwhelming


Another couple of successful products were the BMW X5 M Competition and X6 M Competition.

 

 

@bmwfun dołożyłeś swoją cegiełkę zeszłym roku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wroc tu do watku z konkretnymi cyframi rozbitymi na poszczegolne modele i moge dyskutowac, tymi angielskimi cytatami o "mitycznych" wzrostach mozesz karmic dzieci.

Powtorze Ci to jeszcze raz - w 2022r BMW sprzeda 50 tys i4 M50 i za rok bedziesz tu wklejal artykuly ze sprzedaz M cars wzrosla o 50% ze 100k na 150k.

A to ze auto jezdzi zwinnie jak 5-er czy skreca jak 7-er to juz nic nie znaczace szczegoly :duh:


Mocno generalizujac - kazde BMW dzisiaj majace >300 czy 350 HP to "M-car", w Tesli auta w tym segmencie mocy nazywa sie "standard range" i sa najtanszymi, podstawowymi wersjami, tyle w temacie.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moja opinie odnosnie kolejnych wersji opieram na tym co widze w motoryzacyjnym swiecie.

Co z tego, ze M760i jest majstersztykiem motoryzacyjnym jezeli grono zainteresowanych klientow jest chude jak sik weza?

Zamienia na 1000HP elektryka i sprzedaz zwiekszy sie pewnie 10xkrotnie.


Co z tego ze AMG C63S brzmi jak milion dolarow jak kolejna wersja jest 4-cylindrowa hybryda? (PS. BMW jest dzisiaj generacje za MB jezeli chodzi o trendy, kolejne M3 mozesz zakladac w ciemno ze bedzie 4 cylindrowa hybryda takze :cool2: )

M135i nowe?


To jest biznes, ludzie niestety glosuja portfelem a entuzjasci zyja w swoim swiecie.

 

Adam, pokaz historie sprzedaży M z ostatnich 20 lat i się zastanów czy Twoja teoria trzyma się kupy. M jest specyficznym autem i nie każdemu pasuje, stad taki jego wolumen. Hybrydę wprowadzają bo politycy ściskają ich za **** i musza gonić normy spalania. Kolejne v8 BMW w 2023 podobno już ma być z hybryda tylko.


Idąc trendem Merca, to kolejne X3M np powinno być v8 :P zamiast r6 turbo, tak jak obecne GLC 63S

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moja opinie odnosnie kolejnych wersji opieram na tym co widze w motoryzacyjnym swiecie.

Co z tego, ze M760i jest majstersztykiem motoryzacyjnym jezeli grono zainteresowanych klientow jest chude jak sik weza?

Zamienia na 1000HP elektryka i sprzedaz zwiekszy sie pewnie 10xkrotnie.


Co z tego ze AMG C63S brzmi jak milion dolarow jak kolejna wersja jest 4-cylindrowa hybryda? (PS. BMW jest dzisiaj generacje za MB jezeli chodzi o trendy, kolejne M3 mozesz zakladac w ciemno ze bedzie 4 cylindrowa hybryda takze :cool2: )

M135i nowe?


To jest biznes, ludzie niestety glosuja portfelem a entuzjasci zyja w swoim swiecie.

 

Adam odpowiem Ci na pytania co z tego. Jak nie masz M760i, AMG C63S itp to NIC Z TEGO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Alez sluze pomoca (1:38) :lol:



Komentarze nie zawodza jak slusznie zauwazyles:


"That tunnel sound OMG almost like Aventador SVJ straight piped <3"

"1:39 I wasn't expecting the car to sound so good!"

"That sound, wow. Just earbraking."

"The sound is awesome. BMW engineers nailed it."

"Doesn't sound too bad but I think a downpipe would fix It."

"Hans Zimmer did an amazing job! Awesome sound! "

Dzięki :) Tego właśnie szukałem. Rozbawiło mnie do łez, chociaż to trochę łzy goryczy jaka nas czeka motoryzacja w przyszłości. Liczę że na rynku ostaną się samochody benzynowe z dobrze brzmiącym silnikiem i wydechem nawet jak będą hybrydą (przynajmniej webasto może końcu będzie w M).

 

Nigdy w życiu nieudane ci było mieć auta ze znaczkiem m dlatego cie te znaczki tak gryzą, gdybys przeczytał artykuł to dowiedziałbyś się ze

Overall, the BMW M3 and M4 were the biggest drivers of growth last year, according to BMW, even though we’re not being given any exact numbers just yet. “The response to the new generation of the BMW M3 and BMW M4 has been simply overwhelming


Another couple of successful products were the BMW X5 M Competition and X6 M Competition.

 

 

@bmwfun dołożyłeś swoją cegiełkę zeszłym roku :D

 

Ja miałem właśnie ten typowy dylemat czy brać M czy Tesle performance. Niestety długo zastanawiałem się nad kolorem w Model X Plaid bo był duży wybór i rozważałem nawet paletę individual, ale zanim zamówiłem, to Elon ograniczył możliwość zamawiania tylko do US. No i wziąłem ze stocku jakaś Mkę której nikt nie chciał i się człowiek teraz męczy.


Efekt uboczny tego jest taki, że odkryłem że iX3 ma znakomity zasięg od kiedy jeździ nim tylko żona. Nie był ładowany na greenway od połowy grudnia i wygląda na to że kolejne ładowanie dopiero w lutym będzie :D Średnie zużycie energii w nim też spadło - chyba nie potrafię jeździć elektrykami ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.