Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

To juz kolejna niepochlebna recenzja modelu y. Wychozi na to, ze jedynym auem ktorym tesli sie w miare udalo jest model 3.

 

Wedle danych koncernu BP, wyprodukowanie 1 litra paliwa zużywa 7KW prądu.

 

Wierzysz w takie bzdury? Gdyby tak bylo to ile musialo by paliwo kosztowac zeby chociazby pokryc koszty? Nie zapomnij ze ponad polowe ceny paliwa jaka widzisz na stacji to sa podatki. Platformy wydobwycze same dla siebie produkuja prad spalajac rope, a zeby ja spalic muza ja wpierw wydobyc i ktos musia ja uzupelnic :D

 

Tesla model y ma 1,62 cm wysokości

 

Czy to jest suv?

 

Przednie siedzenia z krótkimi siedziskami są słabo wyprofilowane, a materiał, którym są pokryte, to śliska pseudoskóra. Ascetyczne wnętrze też nie grzeszy urodą.

 

Ktos chyba skopiowal opis moich wraze po jezdzie probnej :D

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jeszcze co do Tesli Y, to prawda, że ?


Jednak po wypadku w Chinach aktualne egzemplarze mają ograniczoną prędkość do 140 km/h.


Co innego jeszcze wkurza. Mianowicie otwieranie samochodu. Żeby tego dokonać za każdym razem trzeba wyjąć kartę, która zastępuje kluczyk i przyłożyć ją pośrodku słupka B. Serio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem moze jest o dluzszego czasu ale widze ze pojawila sie polska wersja kanalu carwow: https://www.youtube.com/channel/UCEBblu29HceNj8M9qIE12HQ/videos Ogladam recenzje\porownania drag race'e Mata na tym kanale od kilku lat i mozna sie naprawde wiele wartosciowych rzeczy o samochodach dowiedziec takze zachecam do zagladania.


btw. roadster tesli zniknal z cennikow :D Elon why?

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Słonik to właśnie z tej strony wrzuciłem ten test o i4 M50, a też trafiłem przypadkiem, był w komentarzach pod IX M60. Ogólnie cos tam Matt pokazał, ale za mało pomiarów, jak był w Niemczech to myślałem, że pokaże zużycie baterii przy większych prędkościach niż 90 i 120 co Adam podaje. W ogóle podawanie zużycia prądu przy 90 km/h dla aut elektrycznych o mocach po kilkaset KM to śmiech na sali. Niestety ale kupy się to wszystko nie trzyma. O ile jeszcze osobowe elektryki jako takie zasięgi mają, bo jak da się przejechać 300 km po autostradzie 140 km/h to jest wg mnie akceptowalne, ale 200 km absolutnie nie do przyjęcia, tak jak to w suvach jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mat byl w Niemczech tylk na prezentacji pasowej, i z tego co kojarze to on az tak dokladnych pomiarow nie robi. Z testami zuzycia najlepiej poczekac na testy Bjorna, ktore biorac pod uwage ze samochody w NO sa dostepne powinny sie lada dzien pojawic. Zapewne beda nie do konca adekwatne bo zima akurat jest ale cos tam powiedza. Swoja droga Bjorn ma dobre wyczucie przyspieszen. Tez byl na prezentacji i4, nie kojarze zeby mial jakis sprzet pomiarowy a zauwazyl ze przy wyzszych predkosciach i4 przyspiesza lepiej od tesli. Roznica musi byc dobrze odczuwalna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
z tego co widziałem w różnych porównaniach wynikało, że na 1/4 mili Tesla 3 Perf. osiągnęła ok 185 km/h, a BMW chyba M340i - 200 km/h. Prawdopodobnie Tesla od 180 km/h słabnie, dlatego takie I4 było szybsze. Nie chce mi sie tego dokładnie wyszukiwać, bo to nie ma sensu przy aucie elektrycznym. I tak sie nie nadaje do szybkiej jazdy, bo szybka jazda elektrykiem się nie opłaca, Te auta nadają się do jazdy zgodnie z przepisami (poza Niemcami). Jednego nie rozumiem, dlaczego elektryki mają po 500 KM jak i tak z tego realnie nie da się korzystać? Czy po to, żeby pokazać jak szybkie są do 100 km/h i wmówić ludziom, że to jakaś przewaga elektryków?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Te wszystkie "moce" uzyskiwane tylko w określonych warunkach przez chwilę itp przypominają mi jak kiedyś zaczęto na wszystkich "miniwieżach" i "boomboxach" że mają 3000 wat - oczywiście mierzone jakąś nierealną procedurą :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam sens jak podawanie tysięcy wat w odkurzaczach. Lepiej się to sprzedaje. A nie wszyscy są świadomi że 500KM w aucie elektrycznym nie oznacza to samo co w spalinowym. Tzn. moc może i ta sama, ale są inne ograniczenia, inne odczucia itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zeby sie jeszcze nie okazalo, ze wlasciciele BEV za kilka lat beda plakac i doplacac zeby ktos od nich zechcial samochod zabrac :D :D https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,174372,27974081,atom-nas-zbawi-era-taniej-energii-jest-za-nami-najczarniejszy.html#s=BoxOpMT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje, że Tesla może po prostu zestawiać przełożenia w taki sposób, żeby auto było zrywne i szybkie przy małej prędkości, a pewnie powyżej 100mph mają to gdzieś, to i tak to nie ma znaczenia dla Kowalskiego.

Tj to samo co często robi BMW w słabych silnikach, biegi są tak ustawiane, żeby w broszurce czas 0-100 nie wyglądał tragicznie w 2.0d, a potem życie pokazuje, że auto powyżej 100kmh nie jedzie w ogóle ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w tesli chyba nie ma żadnych przełożeń pomiędzy silnikiem a kołami?

 

Ale jak, że silnik jest bezpośrednio podpięty do kół? Wiesz co to by się działo, zważając że silnik elektryczny może rozpędzić się do ponad 20,000 RPM? :mrgreen:

Tesle, jak każdy elektryk, mają przełożenie. Tyle tylko, że jest ono stałe - jest 1 bieg zamiast na przykład 8.

W przypadku TM3 jest to około 9:1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w tesli chyba nie ma żadnych przełożeń pomiędzy silnikiem a kołami?

Silnik Tesli kręci się do 18.000rpm

160km/h to 1400rpm na kole.

Tym samym, regulując przełożenie, ustalają czy auto ma lepsze przyśpieszenie, czy wyższy v-max. A że wysoki v-max się nie opłaca elektrykom, resztę sobie dopowiedz :)


I przy okazji, dlatego nie-Tesle mające wyższy top-speed mogą przy tej samej mocy mieć wolniejsze przyspieszenie. Pozdro Adam i porównywanie aut tylko w zakresach prędkości wygodnych dla Tesli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokladnie tak jest slawomir jak piszesz. Dołóż do tego łożyska w silniku które powyżej ileś tam rpm wymagają aktywnego chłodzenia i jeśli będzie ono nieadekwatne to się mogą rozlecieć. Nie bez powodu tesla limituje v max/ przyspieszenie po dłuższej chwili szybszej jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tym samym, regulując przełożenie, ustalają czy auto ma lepsze przyśpieszenie, czy wyższy v-max. A że wysoki v-max się nie opłaca elektrykom, resztę sobie dopowiedz :)

I przy okazji, dlatego nie-Tesle mające wyższy top-speed mogą przy tej samej mocy mieć wolniejsze przyspieszenie. Pozdro Adam i porównywanie aut tylko w zakresach prędkości wygodnych dla Tesli ;)

Wow, ciekawe rzeczy czlowiek tutaj czyta :)

TM3P ma akurat vmax ponad 260km/h a i4 M50 ma limiter na 225km/h, jak to pasuje do Twojej teorii przelozen? ;)

Na autostradzie i4 M50 bedzie pewnie z rolki o wlos szybsze przez te kilka/kilkanascie sekund w przedziale ~150-225km bo jest grubo dokoksowane - chociaz tutaj tez poczekajmy na rzetelne testy bo w carwow prezenter wyraznie mowil, ze po 2 wyscigach na cwierc mili cale auto wibrowalo/drzalo wiec tutaj jeszcze niejedne kwiatki moga wyjsc z wydajnoscia w kontekscie tego powerboosta przez kilka s czy niemalej wagi :cool2:

I zeby nie bylo nieporozumien ze sie czepiam, vmax dla mnie to jest kompletnie pomijalny argument bo zuzycie energii rosnie w kosmos i na dzisiaj EV sie do jazdy z predkosciami >200km/h i tak nie nadaja - rozmowa tu jest czysto akademicka.

Zreszta patrzac co coraz wiecej marek robi w EV - VW, Volvo (limitery na 160-180 km/h) - czekac tylko kiedy reszta marek podazy przy oklaskach urzednikow EU :roll:


Wg mnie sprawa jest prosta - technologia panie, a raczej jej brak w przypadku EV BMW dla wysokich predkosci - Tesla sie uczyla napedow na modelu S przez wiele lat, mieli wpadki z P85, ograniczali softwarowo moc ladowania i osiagi aut etc

Jak BMW dopracuje napedy w elektrykach, dopracuja baterie, zejda z waga - podniosa vmax i nie bedzie to mialo nic wspolnego z przyspieszeniem.

W najgorszym wypadku zrobia to co Porsche - wprowadza dodatkowy bieg w skrzyni, tyle ze do tego trzeba miec know-how w EV, a te sie ma jak sie zainwestuje duzo $, cos czego grupa BMW (w przeciwienstwie do Tesli i grupy VW) poki co nie robi a planuje dopiero z nowa platforma w ~2025r. Bo raczej z i3 duzo doswiadczenia w tym temacie nie zebrali.


Co do tamtego artykulu co Kriss wkleil to az sie nie chce komentowac, jezeli na "testowanie" auta daja ignoranta, ktory nie wie, ze sie auto telefonem otwiera i psioczy na karty, ktore ja po zakupie samochodu trzymam w szafie i raz je na oczy w zyciu widzialem - to o czym tu w ogole pisac :roll: TMY to zaden SUV oczywiscie, to auto ma przeswitu 17cm raptem, crossover chyba lepiej pasuje, nie odwazylbym sie tym zjechac z asfaltu bo ewentualne dziury w bateriach to droga zabawa z tego co pamietam po tym artykule z I-pacem ^^

 

Wedle danych koncernu BP, wyprodukowanie 1 litra paliwa zużywa 7KW prądu.

Wierzysz w takie bzdury? Gdyby tak bylo to ile musialo by paliwo kosztowac zeby chociazby pokryc koszty?

Czy Ty myslisz, ze koncerny paliwowe kupuja prad jak Kowalski po 80gr za kWh? :D

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam cały świat chwali napędy elektryczne bmw a ty nadal swoje :D :D i3 to żadne doświadczenie bo miał także silnik na paliwo :D

Ja nie chwalę, są okrutnie brzydkie (iX) lub nijakie (kopie spalinówek) i nie mają frunka :D No i technologicznie widać, że stare dziadki zaspały mocno i teraz to przykrywają koszmarnymi potworkami typu XM.

I nawet jeśli myślę o kupieniu elektryka, żeby choć sprawdzić z czym to się je, to na BMW nawet bym nie spojrzał, bo oczy bolą. A trochę kilometrów w wielu różnych EV BMW zrobiłem.


@Adam:

No ale to ten v-max powoduje, że porównanie Tesli do supercarów jest może i zabawne, ale wyciąganie z tego wniosków, że to porównywalne auta świadczy o ignorancji lub głupocie ;)



I tak jak bez sensu jest wychwalanie dla mnie Tesli, tak samo jest z BMW :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale czekajcie przecież bmw tez ,a elektryka który pojedzie 250 km/h https://www.bmw.pl/pl/all-models/m-series/bmw-ix-m60/2021/bmw-ix-m60-w-skrocie.html dlaczego w i4 jest mniej niż w ix to by trzeba było zapytać bmw.


Sławomir jak masz zamiłowanie do luksusowych aut to wybór może być tylko jeden taycan ewentualnie zaczekać na macana ev.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I nawet jeśli myślę o kupieniu elektryka, żeby choć sprawdzić z czym to się je, to na BMW nawet bym nie spojrzał, bo oczy bolą. A trochę kilometrów w wielu różnych EV BMW zrobiłem.

Nie badz taki surowy, ten nowy miejski design wyglada ciekawie :cool2:


51770594978_48064012e7_o.jpg

 

No ale to ten v-max powoduje, że porównanie Tesli do supercarów jest może i zabawne, ale wyciąganie z tego wniosków, że to porównywalne auta świadczy o ignorancji lub głupocie ;)

Czekaj, to teraz znowu porownujemy ICE z EV i wracaja supercary czy porownujemy EV z EV, musisz pisac dokladniej bo znowu bedzie 10 stron gownoburzy :twisted:

 

I tak jak bez sensu jest wychwalanie dla mnie Tesli, tak samo jest z BMW :lol:

Dobrze, ze dodales "dla mnie" bo ~milion osob w 2021r mialo Twoja opinie gleboko w powazaniu, w 22' pewnie bedzie juz 1,5 miliona :D

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak jak bez sensu jest wychwalanie dla mnie Tesli, tak samo jest z BMW :lol:

Dobrze, ze dodales "dla mnie" bo ~milion osob w 2021r mialo Twoja opinie gleboko w powazaniu, w 22' pewnie bedzie juz 1,5 miliona :D

Nie do końca to miałem na myśli. Zakup samochodu, jako racjonalny wybór jest wg mnie spoko. I Tesla i BMW mają swoje zalety.

Bardziej mi chodzi o takie podejście jak u dziennikarzy motoryzacyjnych, wystarczy popatrzeć na jakieś COTY np., gdzie porównują Ferrari do Golfa i wcale Ferrari nie wygrywa. Tj takie zdrowe podejście, gdzie wartość samochodu się ocenia przez pryzmat zastosowania, ceny i zalet, a nie jak tutaj na forum, chwalę jedną albo drugą markę bezkrytycznie, bo moja ulubiona ;)


Swoją drogą, nieźle Stephenson rozsmarował design XM :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale o ten design to miej pretensje do miliardów chińczyków. To oni maja takie gusta i aż razi ze to pod ten rynek auto zostało zaprojektowane. Od razu uprzedzam ze nie czytałem nic na ten temat a jedynie wnioskuje po wyglądzie.


Niektorym najwyraźniej ix się podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tj takie zdrowe podejście, gdzie wartość samochodu się ocenia przez pryzmat zastosowania, ceny i zalet, a nie jak tutaj na forum, chwalę jedną albo drugą markę bezkrytycznie, bo moja ulubiona ;)

Idealnym polaczeniem imho byloby polaczenie takiej Tesli i BMW, stad moja ciagla obecnosc na tym forum, ale nie tego dzisiejszego BMW, a tego sprzed 10-20 lat, kiedy to tresc byla ponad forma, a nie odwrotnie tak jak jest teraz (glownie) obecnie.

Tak ja to widze osobiscie.

Obie firmy maja sporo wad i jeszcze wiecej zalet, w moim przypadku (w Norwegii) Tesla ma na dzis duzo wiecej zalet bo BMW z elektrykami po prostu zaspalo, zapatrzyli sie za bardzo w strone bezposredniej konkurencji - Audi i MB, a nie dostrzegli, ze rodzi sie nowa konkurencja za oceanem. Rywalizowali od dawna na "grille i przetloczenia" zapominajac o najwazniejszym - o technologii.

 

Swoją drogą, nieźle Stephenson rozsmarował design XM :D



Ooo panie, kilka ciekawych cytatow:

Dajace do myslenia na poczatek co mi sie bardzo podoba:

"You don't get to the level of an elite company like BMW without knowing where you're going, were you're heading, what your future strategy is"

A pozniej:

"F for failure"

"Has to be for me probably the most ridiculous side view I've ever seen on a vehicle up to today"

"The rear end hurts, it does physically hurt me to look at it"


Wiadomo, ze latwo sie krytykuje a ciezej tworzy, bardzo mnie ciekawi w perspektywie powiedzmy ~5 lat kto mial racje - czy BMW, czy krytykanci (zarowno formy jak i tresci).

Bedzie widac po wolumenie sprzedazy i po zyskach firmy (segmentu automotive).


Wg mnie za kilka lat (moze te Neue Klasse?) skonczy sie calkowitym przemodelowaniem stylistycznym marki, cos ala MB zrobil (ze swietnym rezultatem!) w ~2013-2014r (W205, W213 i W222)

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale w tesli chyba nie ma żadnych przełożeń pomiędzy silnikiem a kołami?

Chodziło mi bardziej o to czy są biegi tj. w przypadku chyba audi etron i jego odpowiedniku porsche, które ma dwa biegi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.