Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Hehe, każdy robi takie porównania na jakie mu pasuje ;)

Wg mnie bez sensu jest porównywać ceny BMW do Tesli, skoro Tesla jakością jest bliżej Skody/VW niż BMW. Więc przy tej samej mocy BMW jest droższe, bo oferuje poza mocą więcej ficzerów.


@adam:

Osiągi 100-200 zależą od mocy i niczego nie udowodniłeś tymi wklejkami. TM3P ma czas 100-200 jak 370konne bazowe M2 i co z tego? Efekt "szybkości" z powodu natychmiastowej reakcji na gaz elektryka maleje wraz z prędkością i tak na oko przy 100kmh się gubi. Mi np. Taycan (chyba 4S) wydawał się DUŻO wolniejszy od M760i, pomimo że sam zryw przy ruszania był ewidetnie mocniejszy. iX to samo - miał kopa do czasu, aż nie wyjechałem na ekspresówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam sedno sprawy to jest to co napisalem:

"mamy 2 samochody osobowe, o takich samych wymiarach, mocy, momencie obr i masie i napędzie na 4 koła. Wnioski: samochód spalinowy jest szybszy od 0-200 o ponad 3 szybszy". Jesli Tesla dołozy mocy to wiadomo, że będzie szybsza niz jest, a chodzi o to, że przy tej samej mocy nie jest. Pytanie dlaczego??

Dobre pytanie, zeby na nie odpowiedziec musimy sie chyba cofnac do fizyki z podstawowki/liceum i przestac patrzec jedynie na dostepna moc a zaczac uwzgledniac wykonana prace/zuzyta energie.

M3 w 60l baku benzyny ma z 450-500kWh energii i starczy jej to na przejechanie 400-500km.

TM3P ma 80kWh baterie i starczy jej to na te same 400-500km bo jest efektywniejszym napedem.

I jezeli te M3 w zakresie 100-200km/h jest szybsza o te 3s, znaczy sie potrafi wykonac wieksza prace, spozytkowac wieksza dawke energii.

Z drugiej strony na przejechanie tych samych 400-500km TM3 potrzebuje 20% energii M3 bo jest efektywniejsza, ma mniej strat.

Wiec reasumujac - jest pewnie gdzies granica pomiedzy efektywnoscia napedu - zeby byl jednoczesnie wydajny ale i oszczedny.

CIekawy temat, trzeba bedzie zglebic :cool2:

 

No właśnie i teraz wyszło o co chodzi w tych elektrykach, a no oto, żeby mieć osiągi takiego M3, ale nie zapłacić tyle za zakup tylko znacznie taniej i jeszcze tanio jeździć... stąd takie parcie na i4, bo można mieć osiągi jak w M3 o wiele taniej itd itp. Nie piszę tego z jakąs satysfakcją i tak naprawdę nie było moim celem udowadnianie komuś czegoś ( mimo, że chwilę wczesniej uzylem tego słowa), ale chciałem wiedzieć na czym polega ten zachwyt, ta zagadka. Już wiemy wszystko :nana: :handshake:

Ale stary, Ameryki nie odkryles - ja o tym pisze od 2 lat :D I to jest definicja przewagi technologicznej, doslownie.

Jezeli TM3P jest oszczedniejsza od Octavii 1.6TDI i ma jednoczesnie 80-90% osiagow M3 - to jest to wlasnie ta przewaga technologiczna.

W kazdej dziedzinie zycia budzet weryfikuje wszystko i jezeli za 50-60% ceny dostajesz praktycznie 80-90% osiagow M3 to klient glosuje portfelem zawsze.

MP3 320kbp jest tez gorsze od CD ale wybieram Spotify a nie plyty.

Netflix bitrate gorszy od Bluraya ale wieczorem wybieram Netflix, a nie wypozyczalnie plyt BD

itp itd

 

TM3P ma czas 100-200 jak 370konne bazowe M2 i co z tego? Efekt "szybkości" z powodu natychmiastowej reakcji na gaz elektryka maleje wraz z prędkością i tak na oko przy 100kmh się gubi. Mi np. Taycan (chyba 4S) wydawał się DUŻO wolniejszy od M760i, pomimo że sam zryw przy ruszania był ewidetnie mocniejszy. iX to samo - miał kopa do czasu, aż nie wyjechałem na ekspresówkę.

Pewnie mamy inna percepcje na ten temat bo ja ostatnio przekroczylem 100km/h kilka mies temu :norty:

Wiec dla mnie dynamika auta do 100 km/h jest duza wazniejsza niz powyzej 100km/h, jezeli TM3P powyzej 100km/h ma osiagi bazowej M2 to jest swiat i ludzie bo doswiadcze tego raz czy dwa razy do roku ;)

Wracajac do bezwzglednych cyfr jednak - testowales bazowego Taycana i on jest naprawde wolny (jak na Porsche) - ma osiagi podobne/gorsze co TM3P a odnosisz to do V12 topowej, najmocniejszej do niedawna limuzyny BMW w ofercie - wg mnie nie fair. Przetestowalbys Plaida czy chocby Taycana TS to pewnie trzeslyby Ci sie po tym rece i mialbys inna perspektywe na ten temat :twisted:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam jesteś niemożliwy, no gratuluje Ci definicji przewagi technologicznej. Wynika z niej, że Tesla model 3 Perf. ma przewagę technologiczną nad BMW M3 Xdrive ( oba mają takie same parametry) mimo tego , ze BMW jest znacznie szybsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

500k PLN za M3 z 550k PLN za Plaida

Primo model s plaid kosztowal od 570k i to w wakacje, teraz nie wiadomo ile bo ceny zdjete ale na pewno drozej. Do tego kolor, felga jacys asystenci i robi sie 600. W tej cenie wolalbym fajnie doposazonego i nieco tanszego taycana 4s.


Secundo Lepiej doposazony m3 od TMP3P realnie kosztuje 420-430, przynajmniej jeszcze tyle kosztowal kilka miesiecy temu, jak nie wierzysz moge wkleic moja anulowana konfiguracje m4 ale ceny te same co m3. Fakt ze z przed kilku miesiecy i teraz moze byc pare procent drozej. Do tego w tej cenie pakiet m driver z jednodniowym szkoleniem sportowej jazdy na torze.


Po trzecie za 500k w m3 doladujesz juz w pelny pakiet torowy z ceramika i wieloma dodatkami co sprawi ze auto cie nie zabije na kazdym zakrecie, wyposazenie wzgledem TM3p to bedzie przepasc pod kazdym wzgledem, poza netflixem za ktorym nikt w aucie sportowym nie bedzie plakal.


Po czwarte podnoszenie tylko mocy bez poprawiania pozostalych parametrow auta tj hamulcow, trakcji, czasu pod jakim auto moze jechac z pelnym obciazeniem jest kompletnie bez sensu. Posluchaj jeszcze raz filmu Joe ktory wkleiles on tam tlumaczy mowiac wprost, ze swoja m3 na torze jest sie w stanie pobawic kilka - kilkanascie okrazen, elektrykiem tego nie da rady zrobic bo zaraz wszystko zgrzejesz, bateria padnie i lipa. Ilosc zmodyfikowanych benzynowych aut z grubo ponad 1000km swiadczy ze zrobienie bardzo mocnego i szybkiego auta na cwiartke to nie problem. Przyklad: https://www.motor1.com/news/430187/nissan-gt-r-awd-record/ , czas na cwierc mili: 6.472 s? Z jakiegos powodu producenci sie w to nie pchaja. Podejrzewam, ze chodzi o bezpieczenstwo bo przyspieszenie to nie wszystko. Musk za to sprzeda ci auto ktore swietnie przyspiesza i nic poza tym (potwierdzone wieloma recenzjami min the throtle house, edmunds car, car and driver).


Po piate chyba kazdy tutaj zapomnial, ze w Poslce jest 15% akcyzy na silniki ponad 2 litry co automatycznie podraza auta o tyle procent. W USA np relacja ceny bedzie nieco inna.


Po 6. Co z tego ze naped elektryczny jest wiele efektywniejszy jak zeby go zasilic trzeba wozic ze soba setki kilogramowa baterie. Jak to sie przelozy na trwalosc opon, zawiasu chyba nikomu nie trzeba tlumaczyc. Z ta waga to tez by trzeba bylo dokladnie sprawdzic bo roznie sa podawane.


Po 7 Adam na codzen piszesz, ze tesla nie wprowadza zadnych FL, nowych modeli a nieustannie auto ulepsza a teraz nagle samochod juz jes stary i ma 2 lata? Zdecyduj sie bo sie juz w tym wszystkim gubie :D


Po 8 jezdzilem oboma autami osobiscie i m3/m4 jes pod kazdym wzgledem dla mnie lepszym autem. M4 w feelingu, wykonaniu, jakosci wykonczenia, funu z jazdy, zwinnosci, jak ten samochod powyzej 200 km/h sie napedza zabija tm3p. M3 da fun wtedy co tesla (0-100) ale tesla nie da funu wtedy kiedy m3 wciaz go bedzie dostarczac. Tak jest sporo drozczym autem i kazdy musi sobie odpowiedziec czy warto dolozyc czy nie. Z jednej strony jest to ze 150k wiecej, z drugiej lwia czesc roznicy odzyska sie przy odsprzedazy i czasami warto dolozyc. Zaznacze tu jeszcze, ze jezdzilem m4 RWD ktora na papierze jest wolniejsza ale konia z rzedem dam temu kto bedzie potrafil wyczuc roznice bez pomiaru ktore auto 0-100 jest szybsze. Przy pewnych osiagach moim zdaniem jest to juz nie do wyczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie mamy inna percepcje na ten temat bo ja ostatnio przekroczylem 100km/h kilka mies temu :norty:

Wiec dla mnie dynamika auta do 100 km/h jest duza wazniejsza niz powyzej 100km/h, jezeli TM3P powyzej 100km/h ma osiagi bazowej M2 to jest swiat i ludzie bo doswiadcze tego raz czy dwa razy do roku ;)

Widzisz, raz gadasz o tym, że LC jest bez sensu (oczywiście, bo Tesla go nie ma więc daje nieuczciwą przewagę technologiczną nie-Teslom!!!!), a potem, jak to ważne jak auto przyśpiesza od zera. Dla mnie i pewnie większości ludzi 10x mniej ważne jest, jak auto się na mieście zbiera, bo jadąc w ruchu ulicznym wszyscy zwalniają do najwolniejszego uczestnika ruchu i tak. Jak to mówi mądrość ludowa, w Ferrari stoisz w korku tak samo jak we Fiacie.

 

Wracajac do bezwzglednych cyfr jednak - testowales bazowego Taycana i on jest naprawde wolny (jak na Porsche) - ma osiagi podobne/gorsze co TM3P a odnosisz to do V12 topowej, najmocniejszej do niedawna limuzyny BMW w ofercie - wg mnie nie fair. Przetestowalbys Plaida czy chocby Taycana TS to pewnie trzeslyby Ci sie po tym rece i mialbys inna perspektywe na ten temat :twisted:

4S ma 530KM i 4.0 do setki, czyli tylko 0.3s mniej niż M760. Tj raczej trudne do wyczucia. Natomiast nadal niezmiennie próbuję Ci wytłumaczyć, przed czym się uparcie bronisz, że to nie typ paliwa określa osiągi samochodu, a jego stosunek mocy do masy. I tutaj elektryk ma raczej jedną wadę - masę, i jedną zaletę - natychmiastowy moment obrotowy. Proste logiczne fakty, niezależne od opinii mojej czy Twojej.


A co do trzęsących się rąk, nadal nie rozumiesz, że sportowe osiągi samochodu to nie jest czas przyśpieszania, czas przyśpieszania i czas przyśpieszania. Tym co mam w garażu jestem w stanie wygenerować przeciążenia na drodze publicznej tak duże, że fizycznie kręci Ci się w głowie i nie trzeba do tego uwaga... ponad 1000koni. Spalinówką można to zrobić przy połowie mocy. I masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@slonik, uczciwie Ci powiem, ze to jeden z niewielu postow w tym watku, z ktorym wiekszosci sie zgadzam bo nawet rozsadnie to wszystko ujales.

Znowu wszystko sprowadza sie jednak do $, w PL teraz po zmianach od nowego roku w odliczeniach z DG to juz w ogole nie chce myslec jak to bedzie wygladac - na kazda sprzedana M3 bedzie przypadac pewnie 10 czy 20 TM3P.

Ot smutna proza zycia zweryfikuje realna potrzebe dominacji na torze czy przy predkosciach ~200 km/h.


Nie zmienia to faktu, ze M3 wydaje sie fantastycznie szybkim i fajnym autem, szkoda, ze cena wejscia i utraty wartosci robia z niego po prostu slaby (imho) deal dla wiekszosci ludzi.

 

Widzisz, raz gadasz o tym, że LC jest bez sensu (oczywiście, bo Tesla go nie ma więc daje nieuczciwą przewagę technologiczną nie-Teslom!!!!)

Ma ma, Plaidowy LC trwa chyba z 10 min, bzdura do kwadratu i "kreatywna ksiegowosc" i nie mam zadnego problemu z powiedzeniem tego :cool2:

 

Jak to mówi mądrość ludowa, w Ferrari stoisz w korku tak samo jak we Fiacie.

Tym razem to Ty sobie dopowiadasz ;)

Ja mowie o jezdzie codziennej, niekoniecznie 200km/h a Ty o staniu w korku - nie widzisz drobnej roznicy?

Nie przyjemniej jezdzi sie 50 km/h na rondzie M2 czy innym 911 zamiast Fiatem?

Nie przyjemniej sie jezdzi dynamicznie M2 po miescie zamiast Fiatem?

Wiesz o co chodzi a jak zwykle wlacza Ci sie kontratak, skrajnie przejaskrawiony zreszta :twisted:

 

4S ma 530KM i 4.0 do setki, czyli tylko 0.3s mniej niż M760. Tj raczej trudne do wyczucia. Natomiast nadal niezmiennie próbuję Ci wytłumaczyć, przed czym się uparcie bronisz, że to nie typ paliwa określa osiągi samochodu, a jego stosunek mocy do masy. I tutaj elektryk ma raczej jedną wadę - masę, i jedną zaletę - natychmiastowy moment obrotowy. Proste logiczne fakty, niezależne od opinii mojej czy Twojej.

Twoj argument mozna zbic bardzo latwo, bo stosunek mocy do masy jest tylko jednym z wielu atrybutow osiagow aut, na caloksztalt ma wplyw mase roznych rzeczy poza moca i masa - aerodynamika, skrzynia biegow, turbina etc etc

Dla przykladu dwa auta o praktycznie zerowej roznicy w masie i mocy:

BMW M3 E90 420KM, RWD, 1650kg 0-200 - 15,6s

BMW M3 F80 431KM, RWD, 1630kg 0-200 - 13,3s


Secundo

Taycan 4S ma 70HP mniej od 760i i 100-200 km/h jest ~sekunde katalogowo wolniejszy od 760i, stosunek moc/masa to 250 HP/tone

760i - 270 HP/tone

Taycan Turbo - 290 HP/tone


Dlatego mowilem, ze nie do konca porownujesz to samo mowiac o "wrazeniach" EV powyzej 100km/h.

Gdybys testowal chociazby posrednia wersje Turbo - odczucia bylyby juz inne - auto ma raptem ~70HP wiecej od 760i i adekwatnie czas 100-200 juz o ~1s szybszy od 760i, masa niewiele wieksza od 4S (~50 czy 60kg).

I Twoje wnioski to EV sa ogolnie za ciezkie bo 4S jechal slabo w porownaniu do Twojej 760i wg mnie sa po prostu nieobiektywne.


Z momentem natychmiastowym sie oczywiscie zgadzam bo to oczywiste natomiast piszac o "jednej" zalecie pomijasz kolejna oczywista zalete EV - kolejne setki KM mocy w silniku nie podwyzszaja znaczaco ceny/masy/skomplikowania auta, ale to juz oczywiscie taktownie przemilczasz :)

 

A co do trzęsących się rąk, nadal nie rozumiesz, że sportowe osiągi samochodu to nie jest czas przyśpieszania, czas przyśpieszania i czas przyśpieszania. Tym co mam w garażu jestem w stanie wygenerować przeciążenia na drodze publicznej tak duże, że fizycznie kręci Ci się w głowie i nie trzeba do tego uwaga... ponad 1000koni. Spalinówką można to zrobić przy połowie mocy. I masy.

Tutaj przyznam sie szczerze, ze zgubilem juz watek ale odlatujesz zupelnie z ta polowa mocy i masy :norty:

Jaki i czym te przeciazenia bedziesz generowal?

Ze niby M2 czy 760i to sa lekkie baletnice?

Przeciez M2 ma 240 HP/tone przy 270 TM3P?

Czy, ze Ferrari ma moze 500 HP zamiast 740HP?

C'mon naciagasz Slawomir.

Popatrz w katalog - nowe M3 ma katalogowo 510 HP, w realu znajac zycie blizej 550 HP a jej masa jest mniejsza od TM3P o ile 60kg raptem? - obie technologie z roku na rok przestaja od siebie znaczaco odbiegac, co je rozni to na pewno cena zakupu przy tych mocach, utrata wartosci, koszty eksploatacji i wiele innych rzeczy ktore rzutuja i beda rzutowac coraz bardziej na decyzje zakupowe Kowalskiego.

I jazda torowa czy >200km/h nie bedzie w tych decyzjach zbytnio przeszkadzac cos mi sie wydaje.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam juz o tej mitycznej utracie wartosci to sie czytac nie da. Kupilem w swoim zyciu juz kilkanascie nowych aut i kazde traca mniej wiecej tak samo, roznice sa pomijalne. Jesli wierzysz w jakies cuda to sie przejedziesz i pogadamy za 2 lata ile Twoja tesla jest warta w stosunku do AKTUALNEJ ceny nowego auta. W co drugim poscie probujesz przemycic jakis przekaz podprogowy o tych mitycznych wartosciach. Tesla model 3 jest samochodem klepanym na potege, podaz sie tylko zwieksza, czas oczekiwania jest ZADEN z kazdym miesiacem jest ulepszana wiec nie ma ZADNYCH PODSTAW do utrzymania wysokiej wartosci. Nie porownuj prosze ostatnich 2-3 lat na rynku bo wszystkie samochody poszly mocno do gory i nawet patrzac po ogloszeniach niektorzy ludzie sprzedaja DROZEJ jak kupili. Ja w zeszlym roku wyjechalem nowiutka, aktualnym rocznikiem X6 40i za 320k z malym chaczkiem i jeszcze z leasingiem 0%. Po roku sprzedalem praktycznie dokladnie za tyle za ile kupilem. Znajdz mi dzisiaj nowa, przyzwoicie wypoazona x6 40i za 320k.


Jest jeszcze jedna istotna sprawa ze takie 5s 0-100 w spalinowce da wrazenie SZYBSZEGO auta od 0-100 w elektrycznym. Dlaczego? Dlatego zespalinowka zmienia biegu, w tym czasie nie przyspiesza a nawet zwalnia a pozniej musi to nadrabiac generujac wieksze obciazenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam juz o tej mitycznej utracie wartosci to sie czytac nie da.

Dam Ci przyklad, nie umiem prosciej wytlumaczyc.

Jedno auto nowe kosztuje 70k euro, drugie auto nowe kosztuje 50k euro.

Po 2 latach auta kosztuja dokladnie tyle samo, tyle ze jedno stracilo na wartosci 35-40% a drugie 10-15%.

W cenie transakcyjnej BMW wyjdzie wrecz taniej bo mozna w salonie 10% z ceny jeszcze spokojnie urwac (praktykowane wielokrotnie).


https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=241002998

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=242474809


https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=217560912

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=239060647


W przypadku 3-er, sytuacja wyglada jeszcze gorzej, bo w miedzy czasie byla zmiana modelu i ceny 330e uprawiaja free-fall, 3 letnie sztuki z minimalnym przebiegiem mozna kupic za ~45% (nowe ~60k euro)

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=240497486

 

Jest jeszcze jedna istotna sprawa ze takie 5s 0-100 w spalinowce da wrazenie SZYBSZEGO auta od 0-100 w elektrycznym. Dlaczego? Dlatego zespalinowka zmienia biegu, w tym czasie nie przyspiesza a nawet zwalnia a pozniej musi to nadrabiac generujac wieksze obciazenia.

Wracasz do pisania absolutnych glupot :norty: :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie i pewnie większości ludzi 10x mniej ważne jest, jak auto się na mieście zbiera, bo jadąc w ruchu ulicznym wszyscy zwalniają do najwolniejszego uczestnika ruchu i tak. Jak to mówi mądrość ludowa, w Ferrari stoisz w korku tak samo jak we Fiacie.

Ja nie jestem Tobą, mamy inne życia, mam inna perspektywę. Ja raczej nie wyjeżdżam samochodem w miasto jeśli grozi mi poważne stanie w korku. Gdy prowadzę samochód, to korków raczej nie ma. A gdy już są, to legalnie uciekam na buspas.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam sam jestes free fall. Poprzednia generacja byla sporo tansza od aktualnej. Tak samo jak porzednie M3, M4 bylo znaczaco tansze a i rabaty kilka lat temu byly wyzsze, plus wiecej bylo w standardzie np (service inclusive). Najlepiej jak sie wypowiada osoba ktora nigdy nie kupila auta w salonie. Moje 530i STRACILO NIECALE 30% przez 3,5 roku w stosunku do tego co zaplacilem takze nie pisz bzdur. x6 po roku sprzedalem z 0% straty. Wklejasz jakies linki, ktore nic nie mowia ale moze porozmawiaj z ludzmi ktorzy tymi samochodami wyjechali z salonu oraz ile za nie zaplacli.


@Filip13 no tych buspasow to tyle ze hoho


https://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/BMW-M4-GTS-wejdzie-do-produkcji,20476,1


w 2015 roku m4

BMW M4 GTS pojawi się w salonach pod koniec roku. Będzie zapewne sporo droższe od zwykłego M4, które w Polsce kosztuje 365 300 zł.

 

Aktualnie m4: Od 422 900 zł, wersja competition od 440K plus mniejsze rabaty + mniej w cenie.


Nie wiem jak jest w Norwegii ale w Polsce finansowanie na samochody nowe jest wiele korzystniejsze i trzeba byc niezlym jeleniem zeby zaplacic za 3 letni samochod realnie 5% taniej w stosunku do nowego dostepnego prawie ze od reki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W mojej wiosce ani buspasow ani nawet autobusow :D :D Bylem w zeszlym tygodniu w Wawie i mialem okazje przejechac w godzinach 16-18 przez centrum. DRAMAT :duh: :duh: Do wawy okolo 200km jechalem nieco ponad 1,5 godziny, przejazd przez wawe pare kilometrow ponad godzina. Gdybym mieszkal w wawie nabylbym hulajnoge elektryczna czy tez rower ze wspomaganiem elektrycznym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie i pewnie większości ludzi 10x mniej ważne jest, jak auto się na mieście zbiera, bo jadąc w ruchu ulicznym wszyscy zwalniają do najwolniejszego uczestnika ruchu i tak. Jak to mówi mądrość ludowa, w Ferrari stoisz w korku tak samo jak we Fiacie.

Ja nie jestem Tobą, mamy inne życia, mam inna perspektywę. Ja raczej nie wyjeżdżam samochodem w miasto jeśli grozi mi poważne stanie w korku. Gdy prowadzę samochód, to korków raczej nie ma. A gdy już są, to legalnie uciekam na buspas.

Nie do końca rozumiem, do czego to się odnosi? Że jak jesteś na buspasie to ruszasz z piskiem opon z każdych świateł, czy że latasz 100kmh po terenie zabudowanym? Korek mam również na myśli gęsty ruch, który powoduje, że wyprzedzanie w zasadzie nic Ci nie daje i ile masz mocy pod maską nie zmienia dla Ciebie ograniczenia do 50kmh.

 

Ma ma, Plaidowy LC trwa chyba z 10 min, bzdura do kwadratu i "kreatywna ksiegowosc" i nie mam zadnego problemu z powiedzeniem tego :cool2:
A tą informację akurat przeoczyłem, jeszcze śmieszniejsze wydaje się więc naciąganie tego czasu 0-60mph :D

 

Ja mowie o jezdzie codziennej, niekoniecznie 200km/h a Ty o staniu w korku - nie widzisz drobnej roznicy?

Nie przyjemniej jezdzi sie 50 km/h na rondzie M2 czy innym 911 zamiast Fiatem?

Nie przyjemniej sie jezdzi dynamicznie M2 po miescie zamiast Fiatem?

Wiesz o co chodzi a jak zwykle wlacza Ci sie kontratak, skrajnie przejaskrawiony zreszta :twisted:

To może tak - częściej używasz 0-100 niż 100-200. Racja, ale stąd wyciągasz błędny wniosek, że czas 0-100 jest ważniejszy od 100-200.

Do funu z jazdy po mieście w M2 nie potrzebuję mocy. Wręcz się paru znajomych dziwi, dlaczego jej nie podnoszę. Bo fun z jazdy to nie jest przyśpieszenie!

Do codziennej jazdy po bułki czy innego fryzjera, mam również w nosie czy mam 2s do setki czy 8s, tak tempo masz narzucone przez przepisy i ruch uliczny.

 

Twoj argument mozna zbic bardzo latwo, bo stosunek mocy do masy jest tylko jednym z wielu atrybutow osiagow aut, na caloksztalt ma wplyw mase roznych rzeczy poza moca i masa - aerodynamika, skrzynia biegow, turbina etc etc

Jeśli auta są z podobnego wieku to wszyscy stosują te same/podobne podzespoły i różnice są marginalne. Nie do końca wiem do czego zmierzasz, że porównanie 1000 konnej Tesli i 500 konnego BMW jest uczciwe, bo mają inne skrzynie?

 

I Twoje wnioski to EV sa ogolnie za ciezkie bo 4S jechal slabo w porownaniu do Twojej 760i wg mnie sa po prostu nieobiektywne.
Są moimi wnioskami i podpisuje się pod nimi oboma rękami. I aby było jasne - mam tutaj na myśli, że efekt "natychmiastowej mocy" po prostu całkowicie znika. Nie, że moc znika.

 

Z momentem natychmiastowym sie oczywiscie zgadzam bo to oczywiste natomiast piszac o "jednej" zalecie pomijasz kolejna oczywista zalete EV - kolejne setki KM mocy w silniku nie podwyzszaja znaczaco ceny/masy/skomplikowania auta, ale to juz oczywiscie taktownie przemilczasz :)
Dosyć sławny silnik B58 ma możliwość podwojenia mocy (gdzieś do 650KM) w garażu u szwagra, profesjonaliści robią 900+. Powiedz mi, ile masz zapasu w tuningu swojej Tesli? ;) Tylko tego taktownie nie przemilcz.

 

Tutaj przyznam sie szczerze, ze zgubilem juz watek ale odlatujesz zupelnie z ta polowa mocy i masy :norty:

Jaki i czym te przeciazenia bedziesz generowal?

Tak jak mówiłem, przyjedziesz jeszcze kiedyś w okolice śląska (w NO by mnie za taki test zamknęli :lol: ) to chętnie Ci pokaże, czego auto elektryczne nie ma.

Mam auto w garażu generujące większe przeciążenia (g-power) niż Tesla Plaid, przy połowie jej mocy. Tylko szanujmy się, nie chce na forum listować aut z mojego garażu. Zasadniczo czym jeżdżę nie ma wpływu na fakt, że elektryki pomimo, że wolniejsze do spalinówek, całkiem mocno namieszały i parę wąskich kategorii wygrały (np. produkcyjne auto na ćwiartkę, ale już nie auto na ćwiartkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Launch control plaida moze zajac od 8 do 15 minut (grzanie baterii, tryb geparda i take tam) zrodlo: https://www.motortrend.com/reviews/2022-tesla-model-s-plaid-launch-control-how-to-use-test/. Oddac trzeba prawde ze i bez launch control jest bardzo szybkie. Dla mnie 0-100 moja 530 ma az nadto, mocy glownie mi brakuje powyzej 150-180 km/h. Jezdzilem samochodami szybszymi i wiem jak moglby\powinien przyspieszac wtedy samochod,


p.s. ja bardzo zadko wykorzystuje 0-100 bo i nie ma gdzie. Poza miastem nie rusza sie ze startu zatrzymanego, ewentualnie przez tory ale wtedy tez raczej ciezko przeleciec na v maks. jakis tam ronda czy cos i tak sie jedzie te 30-40 km/h wiec za duzo tego przyspiszenia na wyjsciu nei zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ciach..

Generalnie musze Ci powiedziec, ze wydaje mi sie, ze w wiekszosci rzeczy ogolnie sie zgadzamy tak czy inaczej.

Kazdy ma swoj punkt widzenia oczywiscie bo masz sporo duzo-HP aut w garazu i mieszkasz na codzien w kraju, ktory wiecej wybacza na drodze - stad na pewne rzeczy mamy inne patrzenie (np dla mnie te 0-100 w NO jest duzo wazniejsze niz 100-200, dla Ciebie moze byc zupelnie odwrotnie i to doskonale rozumiem, nie neguje)

 

Bo fun z jazdy to nie jest przyśpieszenie!

Dla mnie jest, a raczej jest jedna ze skladowych tego funu.

Gdybys napisal "nie tylko przyspieszenie" to bym sie zgodzil :twisted:

W EV baterie umieszczone 15cm nad ziemia tez zapewniaja duzo frajdy - tzn mozesz sobie pozwolic na zakretach na duzo wiecej niz w ICE bo auto jest jak przyklejone do asfaltu - tego akurat nie przetestowales jak sie spotkalismy.

Tak BTW - o dachowaniach w EV praktycznie sie nie slyszy - to tez jest duza zaleta tych aut, szczegolnie SUV.

 

Do codziennej jazdy po bułki czy innego fryzjera, mam również w nosie czy mam 2s do setki czy 8s, tak tempo masz narzucone przez przepisy i ruch uliczny.

No tez nie bo za tymi sekundami ida tez najczesciej inne modyfikacje, np w moich TM3, roznia sie niby detalami ale w jezdzie czuc mocno roznice pomiedzy nimi.

Ta TM3P jest obnizona o 10mm, siedzi sie przyjemnie nizej, prowadzi sie "ciezej" ze wzgledu na 20" kola, hamuje efektywniej gdy potrzeba, w zakrety wchodzi pewniej i wychodzi z nich szybciej. To wszystko dodaje iles tam do tego mitycznego funu i tak jak SR+ sprzedam w koncu bez zastanowienia tak z TM3P bedzie sie ciezej rozstac kiedys.

 

Jeśli auta są z podobnego wieku to wszyscy stosują te same/podobne podzespoły i różnice są marginalne. Nie do końca wiem do czego zmierzasz, że porównanie 1000 konnej Tesli i 500 konnego BMW jest uczciwe, bo mają inne skrzynie?

A czy porownanie 1000HP Plaida i 1000 HP SF90 jest uczciwsze?

Oba auta z 2021r, dzieli je 600kg wagi a osiagi 0-200 czy cwiartka sa nadal na korzysc Tesli przeciez.

Jak tu zaastosujesz swoja logike moc do masy?

Zaczniemy rozmowe o jakze niezbednych predkosciach +300km/h? ;)

I jezeli Ferrari przekracza 1000HP zeby probowac dorownac EV osiagami to juz jest ok, ale jak Tesla to robi to juz jest bee?

Prosze o dystans i obiektywizm w tym porownaniu, tylko nie wracajmy znowu do "bo Ferrari to sie kupuje z innego powodu.." etc etc bo tak mozna ubic kazda dyskusje - rozmawiamy stricte o technologii, o mocy i masie.

 

Dosyć sławny silnik B58 ma możliwość podwojenia mocy (gdzieś do 650KM) w garażu u szwagra, profesjonaliści robią 900+. Powiedz mi, ile masz zapasu w tuningu swojej Tesli? ;) Tylko tego taktownie nie przemilcz.

To jest tak jak na tym filmiku z wyscigow Plaid/911 TS/GTR - GTR 1200 HP nie zdazyl nawet jednej proby zrobic i na lawete.

(7:40)

Tak wyglada przedzej czy pozniej kazde znaczace podnoszenie mocy przez ulicznych "tunerow".

Co do "tuningu" Tesli - wersje posrednia model 3 LR+, za 10k PLN na fakturze, mozna podbic z 4,4s do setki na 3,9s do setki.

Na gwarancji producenta wiec bez zadnego ryzyka :cool2:


1631919713238-png.2090

 

że elektryki pomimo, że wolniejsze do spalinówek, całkiem mocno namieszały i parę wąskich kategorii wygrały (np. produkcyjne auto na ćwiartkę, ale już nie auto na ćwiartkę).

Tak, wiecej taniej mocy dla Kowalskiego.

Mi taka definicja auta nie przeszkadza :cool2:

 

Adam sam jestes free fall.

Gratuluje "inteligencji" i wybornej riposty :norty:

 

Poprzednia generacja byla sporo tansza od aktualnej.

Mozesz wrzucic jakis cennik na poparcie tej smialej tezy? Bo jest zgola odwrotnie akurat w NO.

W NO BMW ceny spalinowych/hybryd nie rosna ostatnio a w wielu przypadkach sa wrecz mniejsze (dokladajac inflacje to juz w ogole..)

Dla porownania nowe M3 w 2008r kosztowalo 140k$, dzisiaj, po 13 latach jedyne 120k$ ^^

https://www.bilnorge.no/upload/E90_-_3-serie_Sedan_09.2008_Veiledende_prisliste.pdf

 

Najlepiej jak sie wypowiada osoba ktora nigdy nie kupila auta w salonie.

I znowu te Twoje kompleksy powtarzane 5-ty/6-ty juz raz? :cool2:

Naprawde az tak sie interesujesz moim portfelem? Przeciez ostatnio pisales, ze Cie podobno guzik obchodzi :)

Ja zobacz mam np tyle taktu, ze jak piszesz :

Kupilem w swoim zyciu juz kilkanascie nowych aut

to taktownie omijam takie kwiatki bo przeciez tu na forum wszyscy wiedza, ze jestes fantasta i mitomanem i na te Twoje gole 530i przesiadles sie z jakiegos strucla Volvo czy czego tam.

I nie slonik, chodzenie po dilerach i i zawracanie dealerom d*** i ukladanie konfiguracji zeby ja pozniej "anulowac" - tak jak to robiles w przypadku tego M3 czy innego i4 to nie jest "kupowanie" samochodow wsrod doroslych ludzi :norty:


Smutno mi sie pisze takie posty i w sumie nie powinienem reagowac na ten Twoj zenujacy poziom wypowiedzi ale ignorowanie Ciebie tez nie przynosi zadnych efektow bo uczepiles sie tego watku jak rzep psiego ogona :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wkleilem Ci przeciez jak byk linka do artykulu z podana cena nowego m3 sprzed kilku lat, przekleilem tez z jego tresci cene. Czego chesz wiecej? Przestan siac ferment i pisac bzdury.

 

Naprawde az tak sie interesujesz moim portfelem? Przeciez ostatnio pisales, ze Cie podobno guzik obchodzi :)

 

Nie interesuje sie portfelem a doswiadczeniem w tym temacie. Jestes teoretykiem fantasta, nic wecej. Ja natomiast kupuje i widze jak to sie wszystko uklada na wlasnej kieszeni dlatego o jakis free falach i magicznych trzymaniach 100% wartosci to wstyd takie bzdury pisac. Nie wie mile kosztowalo BMW w Norwegii 3-5 lat temu ale moze faktycznie Norwegom co roku doplaca obnizajac cene. Tylko pogratulowac. Wiem natmiast jak sie ukladaja ceny w Polsce b NA WLASNEJ SKORZE teg odoswiadczam i dlateg poraz kolejny podkresle przestan pisac bzdury. Poa tym jestesmy na forum NOWEJ GENERACJI serii 3, kazdy praktycznie uzytkownik tego forum wyjezdza nowym takim autem z salonu WIEC CZYM TU SIE CHWALIC?


Co do anulowania zamowien to anulowane byly nie z mojej winy ale winy dealera. Jakby Ci dealer zadzwonil i powiedzial, ze przesuwa termin odbioru o pol roku albo ze samochod sie wyprodukuje ale on nie wie w jakiej specyfikacji i kiedy to moze i bys bral kota w worku, ale ja mam czym jezdzic wiec na razie podziekowalem do uspokojenia sytuacji, co zreszta sam moj handlowiec mi zasugerowal. Poczytaj sobie posty innych uzytkownikow jak sie denerwuja bo teminiy sie opozniaja albo musza golic konfiguracje, jak czytam to jestem zadowolony ze swojej decyzji wiec przestan dorabiac opowiesci z narni,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie musze Ci powiedziec, ze wydaje mi sie, ze w wiekszosci rzeczy ogolnie sie zgadzamy tak czy inaczej.

Kazdy ma swoj punkt widzenia oczywiscie bo masz sporo duzo-HP aut w garazu i mieszkasz na codzien w kraju, ktory wiecej wybacza na drodze - stad na pewne rzeczy mamy inne patrzenie (np dla mnie te 0-100 w NO jest duzo wazniejsze niz 100-200, dla Ciebie moze byc zupelnie odwrotnie i to doskonale rozumiem, nie neguje)

A ja tego nie rozumiem ;) Jeśli jedziesz np. rano do pracy i po drodze mijasz powiedzmy 20 świateł, na ilu w nich wciskasz gaz w opór, żeby ruszyć poniżej 4s do setki?

 

Bo fun z jazdy to nie jest przyśpieszenie!

Dla mnie jest, a raczej jest jedna ze skladowych tego funu.

Gdybys napisal "nie tylko przyspieszenie" to bym sie zgodzil :twisted:

Dobre 20 lat temu instruktor nauki jazdy powiedział mi, że prosto to może i małpa jechać. Myślę, że jakby taką małpę poduczyć, to odpaliła by LC, a przynajmniej więcej intelektu do wciśnięcia gazu w opór nie trzeba.

Satysfakcje z jazdy daje mi opanowanie samochodu, w im trudniejszych i bardziej granicznych warunkach, tym lepiej. To jest mój fun. Kiedyś zawsze chciałem mieć "najszybsze" auto na drodze, teraz mam to gdzieś, bo nie muszę niczego udowadniać - wolę być szybkim kierowcą niż wolnym kierowcą szybkiego auta ;)

 

No tez nie bo za tymi sekundami ida tez najczesciej inne modyfikacje, np w moich TM3, roznia sie niby detalami ale w jezdzie czuc mocno roznice pomiedzy nimi.

Ta TM3P jest obnizona o 10mm, siedzi sie przyjemnie nizej, prowadzi sie "ciezej" ze wzgledu na 20" kola, hamuje efektywniej gdy potrzeba, w zakrety wchodzi pewniej i wychodzi z nich szybciej. To wszystko dodaje iles tam do tego mitycznego funu i tak jak SR+ sprzedam w koncu bez zastanowienia tak z TM3P bedzie sie ciezej rozstac kiedys.

Aleś pięknie opisał zestaw wad Tesli, z powodu których nie chciałbym tym autem jeździć po bułki :D Mi to tak nawet chodziło po głowie, że jakby nowe 7er było wyraźnie lepsze od starego, to mógłbym taką bazową 730 kupić, bo moc M760 nie jest mi kompletnie potrzebna.

 

A czy porownanie 1000HP Plaida i 1000 HP SF90 jest uczciwsze?

Oba auta z 2021r, dzieli je 600kg wagi a osiagi 0-200 czy cwiartka sa nadal na korzysc Tesli przeciez.

(...)

I jezeli Ferrari przekracza 1000HP zeby probowac dorownac EV osiagami to juz jest ok, ale jak Tesla to robi to juz jest bee?

Porównanie Plaida do SF90 pod kątem aut o tej samej mocy ma pewien sens, bo pokazuje, jak wiele Plaidowi brakuje do SF90. Jakkolwiek już ze 20 razy zignorowałeś wszystkie fakty obnażające słabości Tesli.

 

To jest tak jak na tym filmiku z wyscigow Plaid/911 TS/GTR - GTR 1200 HP nie zdazyl nawet jednej proby zrobic i na lawete.

Aha. Dowód anegdotyczny. Wartość 1 Ziobro.

 

Co do "tuningu" Tesli - wersje posrednia model 3 LR+, za 10k PLN na fakturze, mozna podbic z 4,4s do setki na 3,9s do setki.

Na gwarancji producenta wiec bez zadnego ryzyka :cool2:

Chyba masz definicję tuningu z tej samej tajnej księgo co auto sportowe widzę :lol: :lol: :lol:

 

Tak, wiecej taniej mocy dla Kowalskiego.

Mi taka definicja auta nie przeszkadza :cool2:

Się z tym zgadzam. Tylko po co tyle ideologii do tego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem jak inni użytkownicy forum ale ja czuje pewien dysonans. Facet mieszkający w Norwegii gdzie ruch jest ślamazarny zachwala sportowiec auta i przyspieszenie do setki. Toc to jakby łysy reklamował grzebień. Albo mieszkańca pustyni namówić na założenie nart :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie, tak mi się przypomniało o osiągach w mieście

 

tak widzę tę napinkę, ev rodzinny sedan vs supercar :norty: :norty: :norty: :norty:



z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pieknie piecze tu niektorych widze :)


Zaczynalismy 2 lata temu od:

- ale ta Tesla to wydmuszka, EV sie nadaja do Melexow, za kwartal zbankrutuja, ta wycena to banka, BMW sie zaraz zepnie i im pokaze gdzie raki zimuja, nie wyprodukowali jeszcze 100k aut nawet.


Minely 2 lata i narracja:

- ale Ferrari jest szybsze powyzej 300km/h, ale najnowsze M5CS robi Nurburgring w 0,5s szybciej, ale w i4 mozna wybrac Dakote, ale moje M2 daje wiecej funu nadal, ale przeciez w Przemyslu nadal sie nie mozna naladowac


A na to wszystko ubrany caly na bialo wjezdza slonik, ze jego 530i jest az za szybkie po miescie i dopiero przy 180km/h puchnie.


Z przymruzeniem oka to wszystko oczywiscie, Wesolych Swiat :)


PS. Na kartke swiateczna dolaczam print screen norweskiej strony BMW, nowe elektryki juz w drodze ^^


51770594978_48064012e7_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.