Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki za ciekawy artykul, czyta sie jednym tchem.

To, ze autorem jest byly dyrektor dzialu R&D w Audi dodaje pikanterii.


Moze co poniektorzy uzytkownicy forum (szczegolnie ci bardziej techniczni) po przeczytaniu artykulu - bede sie mniej dziwic obecnej wycenie Tesli i tym co pisze w tym watku od pol roku (a co naprawde nie sprawia mi przyjemnosci, jestem fanem BMW od wielu lat ale i tez swiadomym konsumentem).


Pozwole sobie przytoczyc kilka cytatow dla leniwych


"Ten years later, the largest and best R&D departments in the automotive industry are unveiling vehicles that are nowhere near the 2012 Model S from Tesla."


"Without software, you lose the gold of the digital age: customer data."


/pozwole sobie na maly quiz - co wspolnego maja ze soba najbogatsze firmy na swiecie - microsoft, apple, google, amazon, facebook, alibaba etc etc. - montownie? ilosc pracownikow? ilosc sprzedanych towarow? czy jednak software?


"Without software you are only what is left without it, a company that assembles low profit metal boxes, and low profit metal boxes are an interchangeable commodity."


"The attempt by the VW group to centralize 10,000 IT resources in a new organization to solve the ID.3 software problems that 100, maybe even only 50 good software engineers could solve is a testimony to the fact that software is still not really understood today. Herbert Diess lost the important role as CEO of the VW brand because of the software problems with the Golf 8 and ID.3, and other managers will lose their responsibility because it is obvious that they do not know what they are doing and what they are talking about."


"If the justification for a top manager in the old world of combustion engines is that he was a toolmaker or something similar at the beginning of his career, then a top manager today who is supposed to meet the same qualification standards should have been a software programmer at the beginning of his career. If you do not understand what your organization does, you are not only outdated, but an active risk for the future of the company."


"Just today BMW announced that it will let 6,000 employees go, which is about 5% of the workforce. I predict that this is just the beginning of future waves of layoffs."


Smutny jeden z pierwszych komentarzy pod artykulem:

"VW may survive a bit longer (and may even make the transition to electric cars) because they compete in the economy class. BMW however, is a dead man walking."

.

Opublikowano

Czasem o tym zapominam, że Tesla poza zasięgiem ma ten super zintegrowany system komputerowy. Świetny artykuł.

Jak to się mówi, tonący się brzytwy chwyta, stąd mamy BMW FWD 3cyl minivany ;P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niemcy chyba powaznie mysla o elektromobilnosci z tymi doplatami.


Mercedes A klasa hybryda plugin (~50km realnego zasiegu na pradzie).

Cena bazowa ~150k PLN, doplaty ~30k PLN, cena dla klienta ~120k PLN.

6,6s do setki, bazowo wyposazony w automat, nawigacje, ledy, 17" alu, kamere cofania, tempomat, polskorzane siedzenia - czyli na bogato.


Efekt - 15 tys sprzedanych egzemplarzy w 2 tyg. i wstrzymane zamowienia, brak mocy produkcyjnych (w PL A-klasa wogole zniknela z konfiguratora).

https://elektrowoz.pl/auta/mercedes-sprzedal-15-tysiecy-egzemplarzy-a-250e-w-dwa-tygodnie-przestano-przyjmowac-zamowienia/


Drugi artykul tez niezly, dealerzy Forda w USA podwyzszaja ceny Mustanga Mach-E miedzy 5-15k$ ze wzgledu na zbyt duzy popyt :D

https://electrek.co/2020/06/23/ford-dealers-marking-up-mustang-mach-e/


I przy takim "januszowaniu" Forda jak tu nie doceniac sprzedazy bezposredniej Tesli :norty:


Dobra cena, dobre nadwozie, dobre osiagi = ludzie chetnie kupuja ta cala elektromobilnosc.

Szkoda ze BMW ostatnie 7 lat sprzedawalo jedynie i3, mogli byc dzisiaj razem z Tesla na czele peletonu.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, a ranking wygrywa Dodge, Kia i Chevrolet :norty:


To nie jest "Raport Jakosci Samochodow" jak bezsensownie nazywa to Auto-Swiat a raport typu "Co cie irytuje po 90 dniach od zakupu samochodu".

I wcale sie nie dziwie ze Tesla dostaje zasluzone baty, jest sporo wtop pokazanych na necie z niedoskonalosciami lakieru, z nierownymi szparami w karoserii czy trzeszczacym plastikiem tu i owdzie a to wszystko widac w pierwszym tygodniu. I Tesla musi to ogarnac ostatecznie bo to sa auta w kategorii >50k$ gdzie klienci nie przymykaja oka jak w Dacii czy innym VW i kazda duperela ich irytuje.


Tylko co innego miec o 1-2 mm nierowna szczeline w karoserii czy drobinke kurzu w farbie a co innego gdy rozrzad strzela w N47 przez 2 generacje aut (E/F) i unieruchamia Ci auto na trasie i wzywasz lawete (tysiace udokumentowanych przypadkow, problem z ktorym BMW nie umialo sobie poradzic a akcje naprawcze byly po 5 latach od wykrycia problemu) czy odpada Ci kawalek przekladni kierowniczej spod auta i unieruchamia samochod jeszcze zanim gwarancja sie skonczyla

dbb03bdc730d0b29.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapowiada sie, ze Tesla pomimo epidemii korony nie bedzie miala straty w Q2 na co inwestorzy reaguja wiecej niz pozytywnie.

Budowa fabryki w Niemczech idzie bez zadnych przeszkod, na przyszly rok zapowiadane sa juz europejskie dostawy modelu Y/3.

Premiera Cybertrucka tuz tuz, kilkaset tysiecy rezerwacji zlozonych, ludzie kupuja wizje motoryzacji Tesli, nawet jak jest "awangardowa".

Wiekszosc krajow przestawia stery na elektromobilnosc, dofinansowywanie elektrykow jest powszechne a z drugiej strony coraz ciezsze normy dla ICE, szczegolnie w EU.


To wszystko sprawia ze wzrost wartosci firmy jest bezprecedensowy, wczoraj akcje chodzily po 1080$ a kapitalizacja przebila 200 miliardow $ zostawiajac daleko w tyle Toyote.


50063810768_1f458f9fcd_o.jpg


Co do Toyoty:

https://electrek.co/2020/06/30/toyota-cuts-output-of-rav4-prime-plug-in-hybrid-for-us/


Toyota zapowiedziala rok temu hybryde plugin RAV4, (modelu ktorego sprzedaje sie ponad milion sztuk rocznie).

W teorii mialo byc wszystko pieknie - cena ponizej 40k$, dofinansowanie w USA ktore by obnizalo cene tego auta do ~30-32k$.

Zasieg elektryczny 50km, >200KM, technologia sprawdzona, niezawodna, model z rzesza zwolennikow.


Rzeczywistosc - nie mamy baterii, w tym roku wyprodukujemy 5000 egzemplarzy, w przyszlym - 20.000.

"Japan suspended orders on Monday, June 29. They received favorable reviews from many customers and received orders which largely surpassed the production capability of a newly developed lithium-ion battery."


Jedyna firma ktora moglaby zagrozic obecnie Tesli, majaca olbrzymie zasoby finansowe, wolumen sprzedazy!, olbrzymie know-how w elektromobilnosci, ugruntowany wizerunek na rynku, siec salonow i serwisow na calym swiecie.

I mowia ze rzuca na rynek 5000 hybryd plugin bo nie maja baterii a zainteresowanie jest ZA DUZE :D

I nie daj boze jeszcze zagroziloby to naszym "samoladujacym sie" hybrydom czy naszej wizji aut wodorowych, chodza sluchy ze podobno ktos gdzies kiedys kupil jakiegos Miraia :D


Czytam i nie wierze, to wyglada jak zbiorowe samobojstwo tradycyjnej branzy motoryzacyjnej, nie pamietam od jak dawna nie widzialem podobnej sytuacji - ludzie chca kupowac elektryki/hybrydy, maja portfele wypchane dolarami, ida do salonow i sa odprawiani z kwitkiem przez sprzedawcow ktorzy wciskaja im zalegajace, przestarzale modele ICE.


Swietne komentarze na forum:

"Another success like this and we are doomed" :norty: :norty:


"Cutting the supply of the RAV4 Prime, too much demand.

Pushing their Mirai Hydrogen FCV that no-body wants.

Keep up the good work !"


"Toyota’s meeting: we have a rav4 selling at 1000000+ units/year. Everyone is shifting to EVs. Let’s just produce 0.5% of the annual production of the phev variant of our rav4 the first year, and 2% the next year. All right guys the meeting of over! They won’t be able to say that we didn’t do our part in the electrified cars!"

.

Opublikowano
Trzeba dodmuchać balonik, bo Tesla nie załapała się do Top 100 najbardziej wartościowych marek ;) Z branży motoryzacyjnej najwyżej uplasowała się Toyota, potem Mercedes i BMW.


https://www.motor1.com/news/431653/toyota-most-valuable-brand/

No ale czytałeś to?

"Tesla was the only car brand to increase its value."

Tesla idzie w górę, gdy branża idzie w dół.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze o wycenie Tesli https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/tesla-kurs-akcji-ponad-1000-dolarow-wycena-w-porownaniu-do-volkswagena-gm-forda/vcv1svk


W tym roku bowiem na amerykańskiej giełdzie NASDAQ zadebiutowała firma Nikola, nazywana zresztą "Teslą rynku ciężarówek", której kapitalizacja to obecnie 24 mld dol. Nikola jednak jeszcze nic nie produkuje, a sprzedaje jedynie... możliwość rezerwacji kupna elektrycznej ciężarówki, której prototyp jeszcze nie istnieje. Rezerwacja kosztuje 5 tys. dolarów. Firma ta nie ma również oficjalnych planów produkcji. Jej giełdowa wycena jest już jednak większa niż Forda, Fiata czy Hyundaia.

Opublikowano
Szanowni forumowicze, czy my się tu interesujemy motoryzacją czy "brand value", giełdową spekulacją i na czym akurat grube ryby sobie nabijają kasę? Czy z tego że Tesla ma giełdową kapitalizację kilkukrotnie większą niz BMW wynika, że robi lepsze samochody albo że będzie takie robić? Póki co w Q1 Tesla sprzedała 88k samochodów, BMW prawie 500k, Teslka ledwo wychodzi na zero w tym czasie, Grupa BMW ma 800 mln € zysku - i to są twarde dane, wskazującą na rynkową pozycję.
Opublikowano
Trzeba dodmuchać balonik, bo Tesla nie załapała się do Top 100 najbardziej wartościowych marek ;) Z branży motoryzacyjnej najwyżej uplasowała się Toyota, potem Mercedes i BMW.


https://www.motor1.com/news/431653/toyota-most-valuable-brand/

No ale czytałeś to?

"Tesla was the only car brand to increase its value."

Tesla idzie w górę, gdy branża idzie w dół.

Czytałem. Dlatego piszę, że trzeba mocniej pompować ;)

 

Szanowni forumowicze, czy my się tu interesujemy motoryzacją czy giełdową spekulacją i na czym akurat grube ryby sobie nabijają kasę?

Oczywiście, że spekulacją, bo jak kupimy Teslę, której wartość rośnie, to oznacza, że jesteśmy fajni nowocześni i ogarnięci :norty:

Opublikowano
Póki co w Q1 Tesla sprzedała 88k samochodów, BMW prawie 500k, Teslka ledwo wychodzi na zero w tym czasie, Grupa BMW ma 800 mln € zysku - i to są twarde dane, wskazującą na rynkową pozycję.

To są dane historyczne, na to jak było w przeszłości. Jak w przyszłości może być, pokazują wyceny ;)


Wiadomo, że BMW nie upadnie, ale podobnie jak inne, szczególnie niemieckie marki nic nie zrobi, to będzie lecieć mocno w dół.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ostatnio zlikwidowali European Delivery, program dzięki któremu chyba od lat 90 mieszkańcy USA i Kanady mogli odebrać wymarzone auto w BMW Welt w Monachium, pojeździć nim po Europie i później odwieźć na prom. Powód - cięcia kosztów, coś jest na rzeczy. Dla nas to w sumie nic, ale bardzo żałuję bo na bimmerpost było pełno świetnych relacji z tych podróży, uwielbiałem je przeglądać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szanowni forumowicze, czy my się tu interesujemy motoryzacją czy "brand value"

 

"Brand value" a kapitalizacja firmy to 2 zupelnie rozne rzeczy :roll:

https://www.statista.com/statistics/267830/brand-values-of-the-top-10-most-valuable-car-brands/

Wartosc marki BMW jest sporo wieksza akurat od Tesli, dziwne gdyby nie byla jezeli firma jest na rynku od ponad 100 lat.

 

Czy z tego że Tesla ma giełdową kapitalizację kilkukrotnie większą niz BMW wynika, że robi lepsze samochody albo że będzie takie robić?

 

Hmm, nie wiem czy robi lepsze samochody bo to subiektywna ocena i jestesmy przeciez na forum BMW nie bez powodu.

Za to z pewnoscia robi je (porownujac modele w podobnych pieniadzach):

- DUZO szybsze,

- zdecydowanie lepiej wyposazone (ile nowych trojek ma szyberdach, elektryczne siedzenia, ACC, nawigacje, topowe audio etc),

- duzo bardziej niezawodne,

- DUZO tansze w codziennej eksploatacji (dla wielu ludzi wrecz jest ona praktycznie darmowa),

- tansze w serwisowaniu,

- utrata wartosci jakies ~2x mniejsza od BMW

- aktualizuja sie same OTA

- autopilot, software etc to juz wogole szkoda gadac




 

Póki co w Q1 Tesla sprzedała 88k samochodów, BMW prawie 500k, Teslka ledwo wychodzi na zero w tym czasie, Grupa BMW ma 800 mln € zysku - i to są twarde dane, wskazującą na rynkową pozycję.

 

Jezeli patrzymy na dzisiejsza pozycje - absolutna zgoda, wolumen sprzedazy jak i zyski naleza do BMW.

Natomiast jak widzisz co bedzie jutro z BMW? Gdzie trafia te 800M€ zysku? Do i8, i3, ix3? Hit za hitem :norty:

https://techxplore.com/news/2020-06-bmw-jobs-self-driving-mercedes.html


PS. Widziales nowe 2er Grand Coupe?



Przeciez to jest jawny sabotaz marki, gdzie ten legendarny "sheer driving pleasure", cos za co wszyscy kochaja BMW.

Takich projektow nie da sie obronic, to auto wyglada (zarowno z przodu, z boku jak i z tylu!!) jak gowno, mechanicznie w srodku jest gowno i kosztuje 250k PLN.


Po roku od premiery nowej 1-er nie mamy na forum ani jednego auta w galerii, nie dziwi Cie to?


Imho marka obecnie tonie (no ok, moze jeszcze poki co dryfuje), rzuca sie chaotycznie na falach probujac zlapac oddech, zajmie jej to kilka lat bo jest duza i ma nadal olbrzymie rzesze fanow ale jezeli szybko nic nie zmienia to to co bylo w niej najlepsze - mamy juz za soba. Duzo wieksi gracze upadali.

.

Opublikowano

PS. Widziales nowe 2er Grand Coupe?



Przeciez to jest jawny sabotaz marki, gdzie ten legendarny "sheer driving pleasure", cos za co wszyscy kochaja BMW.

Takich projektow nie da sie obronic, to auto wyglada (zarowno z przodu, z boku jak i z tylu!!) jak [bAD], mechanicznie w srodku jest [bAD] i kosztuje 250k PLN.

Tu się zgodzę, to jest realny problem dnia dzisiejszego - paskudy, które tracą charakter i charakterystyczne dla marki elementy.

THE 4 i M4 to kolejne dramaty stylistyczne, chociaż nie brakuje głosów, jakie to fajnie nowoczesne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak sądzicie, jaka byłaby wartość Tesli gdyby taki Musk odszedł na lepszy świat?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akcje Tesli na gieldzie po 1370$, kapitalizacja firmy przekroczyla 250 miliardow $ :norty:


Musk jako najwiekszy udzialowiec i wlasciciel 34 milionow akcji o wartosci ~46 miliardow $ moglby (z przymruzeniem oka oczywiscie) pojechac do Bawarii i "kupic" sobie cala marke BMW, ktore na dzis ma ~37 miliardow $ kapitalizacji ;)


Kapitalizm jest naprawde dziwny, takie rzeczy tylko w Ameryce ;)


Oddalbym nerke zeby moc zobaczyc obecnie spotkanie zarzadu takiego BMW, co tam sie musi teraz dziac na szczycie - slowo Tesla odmieniaja pewnie przez wszystkie przypadki.


Jedna firma leci do nieba produkujac jedynie elektryki, ktore kilka mies. temu szef dzialu R&D w BMW skomentowal ze jakby chcieli toby zalali nimi Europe - milionem sztuk (tylko ze nikt ich nie chce podobno dlatego brna w diesel power quadro turbo ^^) - a druga firma "premium" najblizsze fajne auto elektryczne zacznie sprzedawac za ~2 lata? a poki co nowoscia BMW jest GRILL, kontrowersyjny grill o ktorym sie mowi w kontekscie "co nowego u BMW".

.

Opublikowano

Ja wczoraj tak z czapy kupiłem 1 akcje Tesli, za bardzo spekulacyjna ta wartość jest, żebym miał odwagę więcej ;) Ale w sumie tak samo myślałem przy 1000$ :lol:


Patrząc na całą sytuację, zaczynam widzieć, że Porsche z Taycanem jest tam, gdzie Tesla była z 1 modelem S ;) Niby spoko, ale drogie, dla wybranych i raczej na przetarcie szlaku. Ale że to Porsche, niewiele dalej z tym pójdą, bo nie są producentem masowym, jedyna ich nadzieja, to scedować technologię niżej na grupę VW.


Swoją drogą, nie pamiętam czy to było w tym temacie poruszane, VW ID.3 ma ogromy opóźnienia, podobnie jak golf 8 się sypie, bo sklecanie auta z podzespołów 150 producentów z całego świata nie do końca się sprawdza przy tak skomplikowanych projektach elektronicznych :D


A wracając do samego BMW, opcje są dwie:

1. Aktualny kierunek, czyli wprowadzamy więcej hybryd i tanich aut. Zróbmy BMW i1, i2, serię poniżej 1er, Mini SUV, Mini SUV coupe, itp, a nowe 7er bez V12, może jeszcze jakieś 7 gran coupe albo X8 SUV.

2. Ktoś w końcu się wk***i i wywali idiotów promujących tęczę, zatrudnianie kolorowych managerów, etc i "wrócą do korzeni", czyli prawdziwej wartości marki.


Moim zdaniem, jeśli wartość i sprzedaż marki odpowiednio spadnie, to jest szansa na opcję 2.


Powiem szczerze, że jak ja myślę o swoim następnym aucie, to coraz bardziej myślę, że chyba poczekam. Kumpel mi ostatnio wbił strasznego klina, bo patrzę teraz na spadek wartości samochodów znacznie bardziej niż kiedyś, i okazuje się, że Porsche i Ferrari to dobry kierunek. McLaren np. już nie ;) Zresztą Porsche to w ogóle ciekawostka, bo 911 kupiona w cenie np. 100tys drożej co 8er ostatecznie wyjdzie taniej w całkowitym koszcie posiadania :O

Opublikowano
z tego co czytalem zarówno golf 8 jak i ID.3 maja głownie problemy z oprogramowaniem (Golf, Octavia, Leon miały problem z systemem eCall). Przy czym uwaga ze sklecaniem z częsci z całego swiata jest pewnie tu tez o tyle poprawna, że kawałki kodu pewnie tez piszą zespoły "ekspertów" z Indii ;)
Opublikowano

@digitalDicatotor

Nie tyle problem specjalistów z Indii, co raczej tego, że w aucie masz 100 elementów do których sterowniki są napisane przez 100 zespołów z 50 różnych krajów. Nie ma bata, żeby to działało bezbłędnie, a niestety dziś masz sterowniki wszędzie, wystarczy pomyśleć ile mamy systemów bezpieczeństwa w autach..

Kiedyś fotel miał co najwyżej pamięć swoją, dziś fotel masz przypisany do kluczyka, którego ustawienia lądują w chmurze.. :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wczoraj tak z czapy kupiłem 1 akcje Tesli, za bardzo spekulacyjna ta wartość jest, żebym miał odwagę więcej ;) Ale w sumie tak samo myślałem przy 1000$ :lol:

 

Hype na Tesle jest przeolbrzymi, ich akcje parza, mysle ze krotkoterminowo (3-6 mies) "stracisz" a jak potrzymasz 2-3 lata to "zarobisz" x2.

Jak "hydraulik" i "taksowkarz" gadaja o akcjach Tesli jako o zarobku to znaczy, ze teraz jest czas sprzedawac :)

 

Patrząc na całą sytuację, zaczynam widzieć, że Porsche z Taycanem jest tam, gdzie Tesla była z 1 modelem S ;) Niby spoko, ale drogie, dla wybranych i raczej na przetarcie szlaku. Ale że to Porsche, niewiele dalej z tym pójdą, bo nie są producentem masowym, jedyna ich nadzieja, to scedować technologię niżej na grupę VW.

Porsche akurat uwazam zachowuje 100% przytomnosci.

Tak jak piszesz to nie jest firma wolumenowa (nadal..).

Tycan wyglada jak milion dolarow i jego cena musi byc zaporowa, taka polityka firmy. Dzieki niej 20 letnie 911 drozeja zamiast taniec.

Osiagi Tycana sa topowe jak 911 Turbo S z 2020r wiec wszystko sie zgadza.

Nastepny Macan bedzie 100% elektryczny - czyli Porsche wie o co chodzi i jaki jest trend. Nie sciamniaja o kolejnych 30 latach ICE jak BMW.

I co najwazniejsze sa wierni swojej filozofii, nie wypuszczaja na "odpie^%$%:" takiego i3 zeby miec w ofercie "gow^%-elektryka" dla ekologow.


 

Swoją drogą, nie pamiętam czy to było w tym temacie poruszane, VW ID.3 ma ogromy opóźnienia, podobnie jak golf 8 się sypie, bo sklecanie auta z podzespołów 150 producentów z całego świata nie do końca się sprawdza przy tak skomplikowanych projektach elektronicznych :D

ID.3 bedzie hitem sprzedazy (jak sie w koncu pojawi..) ale to jest auto budzetowe, kazdy dziennikarz po prezentacji mowi ze w srodku wykonanie jest zauwazalnie gorsze od Golfa (sic!), to nie jest konkurencja dla jakiegokolwiek "premium" (chociazby 1-er) a osiagi nawet w najmocniejszej wersji to jakies 7s do setki, auto na zakupy dla zony ewentualnie i to tez tylko dla takich co nie zwracaja uwagi za bardzo na "image" :D

 

A wracając do samego BMW, opcje są dwie:

1. Aktualny kierunek, czyli wprowadzamy więcej hybryd i tanich aut. Zróbmy BMW i1, i2, serię poniżej 1er, Mini SUV, Mini SUV coupe, itp, a nowe 7er bez V12, może jeszcze jakieś 7 gran coupe albo X8 SUV.

2. Ktoś w końcu się wk***i i wywali idiotów promujących tęczę, zatrudnianie kolorowych managerów, etc i "wrócą do korzeni", czyli prawdziwej wartości marki.

Moim zdaniem, jeśli wartość i sprzedaż marki odpowiednio spadnie, to jest szansa na opcję 2.

 

Oddalbym nerke za opcje 2 jako fan marki.

Niestety jestem realista - dopoki firma nie bedzie przynosic strat to opcja 1 bedzie opcja jedyna - a "image" marki usportowionej jeszcze bedzie trwal kilka lat dopoki na ulicach nie bedzie wiecej 1-er FWD i 2-er "GC", minivanow itp od serii 3er/5er. Wtedy juz z gorki poleci na pysk.


Imho - obecnie obserwujemy "odpremiowanie" marki BMW, z "premium" marka przechodzi na marke wolumenowa, 90% sprzedazy serii 3-er czy 5-er to auta w klasie cenowej doposazonego Passata co dla mnie jest niemalym szokiem. "Premium" BMW to auta >300tys PLN, obecnie promil sprzedazy.


Skoro opcja 2ga nie wchodzi w gre - wg mnie BMW powinno wydzielic sportowa marke premium wewnatrz grupy (nie mowie o Rollsie) tylko cos w stylu "wewnetrznej" Alpiny - cos dla prawdziwych fanow marki ktorzy nie chca byc utozsamiani z FWD, z 20 znaczkami "M-pack" na calym aucie, ze szmacianymi siedzeniami, z minivanami , z 16-17 calowymi chinskimi felgami (boze widzisz i nie grzmisz jak obecnie wygladaja wzory felg BMW - 15 lat temu byly takie felgi na allegro z dalekich Chin po 1000 PLN - dzisiaj ludzie w BMW mowia ze to jest to czego chca ludzie ^^ - moda ala kreszowe dresy )

 

Powiem szczerze, że jak ja myślę o swoim następnym aucie, to coraz bardziej myślę, że chyba poczekam. Kumpel mi ostatnio wbił strasznego klina, bo patrzę teraz na spadek wartości samochodów znacznie bardziej niż kiedyś, i okazuje się, że Porsche i Ferrari to dobry kierunek. McLaren np. już nie ;) Zresztą Porsche to w ogóle ciekawostka, bo 911 kupiona w cenie np. 100tys drożej co 8er ostatecznie wyjdzie taniej w całkowitym koszcie posiadania :O

 

Utrata wartosci BMW jest PORAZAJACA, nikt mi nie powie ze roczne, doposazone auto premium z 15 tys km przebiegu za 60% ceny z katalogu to normalnosc. To jest NIENORMALNOSC ktora tworzy patologie ala obnizki po 20% w salonach na dzien dobry, ala sprzedaz jedynie przez leasingowanie bo nikt normalny nie kupi prywatnie takiego tracacego na wartosci auta.


Jakos Tesla potrafi nie dawac zadnych znizek w salonach, auta sa dobrze wycenione i wyposazone a utrata wartosci jest 2x mniejsza niz w BMW.


Juz nie mowiac o tym ze kupujac BMW na rynku wtornym trzeba sie doktoryzowac z opcji bo cennik ma >30 stron i bog jedyny wie czy poprzedni wlasciciel nie kupil auta z R6 i wszystkim na pokladzie ale zapomnial o podgrzewanych siedzeniach czy o "sportowym" zawieszeniu. Albo co gorsza starczylo na M340i ale nie starczylo na nawigacje, no ale przeciez to specjalnie, "personalizacja" zeby miec auto oryginalne :norty: :norty:


EDIT - Mysle ze gdyby Porsche obecnie wprowadzilo jakiegos bieda-sedana do oferty za ~250 tys PLN (cos ala Macan z R4), z wymiarami 3-er - polowa fanow marki BMW lubiacych usportowione samochody i ta cala "sportowa" otoczke - ucieklaby do konkurencji w okamgnieniu. Pewnie zarzad firmy tego nie robi bo wie, ze pomimo grubych kilkuletnich zyskow, mieliby problem wizerunkowy za 10 lat, rozwodnienie, cos z czym obecnie boryka sie BMW.

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Skoro opcja 2ga nie wchodzi w gre - wg mnie BMW powinno wydzielic sportowa marke premium wewnatrz grupy (nie mowie o Rollsie) tylko cos w stylu "wewnetrznej" Alpiny - cos dla prawdziwych fanow marki ktorzy nie chca byc utozsamiani z FWD, z 20 znaczkami "M-pack" na calym aucie, ze szmacianymi siedzeniami, z minivanami , z 16-17 calowymi chinskimi felgami (boze widzisz i nie grzmisz jak obecnie wygladaja wzory felg BMW - 15 lat temu byly takie felgi na allegro z dalekich Chin po 1000 PLN - dzisiaj ludzie w BMW mowia ze to jest to czego chca ludzie ^^ - moda ala kreszowe dresy )

 

Raczej działają w odwrotną stronę. Od niedawna wszystkie auta z M z przodu (np m235i gran coupe :lol: ) jest wg polityki marki traktowane jako model serii M :mrgreen:


https://www.bmw.pl/pl/konfigurator.html


znaczek M bije Cię w pysk przy każdym modelu a eMek jest równo 18 rodzajów :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.