Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Gdybym mial potrzebe regularnego tankowania aut 3x dziennie to powaznie bym sie zastanowil nad jakas prywatna stacja tankowania :8)

Także ponieważ planowałem mieć dystrybutor w domu, np. rolnicy albo spedycje często mają swój, szybko się okazało, że dla benzyny jest to 5x większy problem niż dla diesla. Wynika to z tego, że opary z benzyny są łatwopalne i trzeba mieć różne recyrkulacje, pompy beziskrowe itp itd, a do ropy starczy beczka + pompa.

 

Hmm... Oby takie zamiany nie zaczęły być standardem...

Nie wierzcie w taki socialmediowy bullshit.


Ciekawostkę zapodam: bogatych ludzi nie zawsze stać na jeżdżenie autami które posiadają. Dlaczego? Ano każdy kilometr na liczniku obniża wartość samochodu, a same koszty utrzymania, np. ubezpieczenie AC czy serwis zależny od przebiegu są tak duże, że lepiej jak auto postoi rok dwa i przy odsprzedaży czasem nawet da się zarobić... jeśli autem się nie jeździło. A nawet jeśli auto będzie sprzedane z niewielką stratą, to zarobi się na socialmediach.


Tutaj trzeba też pamiętać o ciekawym motywie: znajomy kupił sobie żółte 911 GT3 (992), pojeździł nim może ze 3tys km i sprzedał, wychodząc na czysto grubo ponad 100tys zł. Dlaczego? Bo na nowy z salonu trzeba czekać rok. Z F8 jest to samo i tak samo można zrobić. A w między czasie możesz zainwestować w 5 sesji zdjęciowych i karmić tym Instagrama przez rok, a na koniec napisać ujmującą historię "sprzedaję moje auto, żeby przeznaczyć % na budowę schroniska dla dzikich jeleni".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jest takie samo karmienie trola co artykul na elektrowozie o gosciu ktory sprzedal cayene turbo bo kola zimowe "kosztowaly 40 tys" i jazda tym samochodem byla bardzo droga. Nie trzeba wiele wysilku zeby znalezc profil na twiterze. Facet jest beta testerem FSD tesli, co 2 post na jego koncie jest o tej marce a do tego jakims cudem felgi\opony na "odbieranym wiosna przez niego" ferrari sa calkiwcie inne od tych na ktorych aut osprzedaje. Czyzby zmienil na zimowki? :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdybym mial potrzebe regularnego tankowania aut 3x dziennie to powaznie bym sie zastanowil nad jakas prywatna stacja tankowania :8)

Także ponieważ planowałem mieć dystrybutor w domu, np. rolnicy albo spedycje często mają swój, szybko się okazało, że dla benzyny jest to 5x większy problem niż dla diesla. Wynika to z tego, że opary z benzyny są łatwopalne i trzeba mieć różne recyrkulacje, pompy beziskrowe itp itd, a do ropy starczy beczka + pompa.

Ja tu widze duzy argument za dieslem w niekonczacej sie dyskusji diesel vs benzyna ^^

 

Tutaj trzeba też pamiętać o ciekawym motywie: znajomy kupił sobie żółte 911 GT3 (992), pojeździł nim może ze 3tys km i sprzedał, wychodząc na czysto grubo ponad 100tys zł. Dlaczego? Bo na nowy z salonu trzeba czekać rok. Z F8 jest to samo i tak samo można zrobić. A w między czasie możesz zainwestować w 5 sesji zdjęciowych i karmić tym Instagrama przez rok, a na koniec napisać ujmującą historię "sprzedaję moje auto, żeby przeznaczyć % na budowę schroniska dla dzikich jeleni".

Swiat zwariowal, glownie wlasnie przez te instagramy :shock:

Na nowego Submarinera lista u AD jest na 2-3 lata zapchana czy wrecz juz zamknieta wiec ludzie kupuja nowe u posrednika za 2x wyzsza cene i mowia oficjalnie na forum, ze maja je od reki a jak za 2-3 lata dostana swoj przydzial z AD to sprzedadza je od razu posrednikowi za cene x2 - lifehack zeby nie czekac kilka lat :duh:

Swiat staje na glowie :shock:



PS Update apropo TM3P


Zadzwonilem do Tesli - najpierw pomoc techniczna poprosila zeby zrestartowac soft auta oraz wlaczyc/wylaczyc (opcja w menu) zeby zobaczyc czy alarmy nie znikna same ;) Nie zniknely ;)

Pozniej poprosili zeby podlaczyc TM3 do ladowania zeby mogli zdiagnozowac zdalnie (czy raczej potwierdzic aktywne alarmy :think: ).

No i wyszlo na to, ze bez wizyty w ASO sie nie obedzie.


Co fajne - zrobili szybka notke "w systemie" z opisem problemu zebym w ASO nie musial wszystkiego wyjasniac jeszcze raz.

Poinformowali lokalne ASO, ze pojawie sie u nich za pol godziny, zaktualizowali w apce moja wizyte (z tej za miesiac na dzisiejsza).


Auto juz odstawilem do lokalnego serwisu, zastepcze niebieskie TM3 LR+ z 2019r juz na mnie czekalo wiec no stress :cool2:


W zastepczym kierownica jest jeszcze z prawdziwej skory - fajna, chetnie bym przygarnal taka do mojej TM3P :twisted:


Ciekawostka - soft Tesli jest na tyle przemyslany, ze u dealera nie trzeba zostawiac nawet swojej karty/kluczyka bo auto na bezposrednim terenie ASO przechodzi w tryb "serwisowy" i serwis ma do niej zdalny dostep, XXI wiek :shock:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dopoki sie nie rozkracza na drodze to pewne niedociagniecia jestem w stanie wybaczyc.

Natomiast 2 wizyty w ASO w ciagu pierwszego roku to nie jest szczyt niezawodnosci bym powiedzial.

Troche slabych czasow doczekalismy, ze producenci testuja nowe produkty na klientach zamiast we wlasnych fabrykach - w dobie dzisiejszej technologii samochody przez pierwsze kilka lat eksploatacji powinny byc imho totalnie bezawaryjne i niezawodne.

A dzisiaj czy masz auto nowe czy kilkuletnie z malym przebiegiem - tak szczerze mowiac nie ma zbyt wielkiej roznicy (poza ewentualnie gwarancja producenta i wzglednym spokojem jezeli chodzi o nieprzewidziane koszty)


Tradycyjny akumulator 12V w aucie to imho sredniowieczna technologia ktora powinna byc udoskonalona juz lata temu :roll:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Auto juz odebrane z serwisu wiec ogarneli temat blyskawicznie za co nalezy sie im plus.

Przyczyna problemu nie byl akumulator a zasniedziala/skorodowana klema - nie wiem czy ja oczyscili czy wymienili, najwazniejsze ze wszystko znowu dziala.

Troche dziwna sytuacja biorac pod uwage, ze auto ma niecaly rok.


Dostep do aku w TM3 jest od strony frunka, trzeba wyjac plastikowa oslone (zdjecie pogladowe):

Tesla-Model-3-12V-Battery-Replacement-Service-CleanTechnica-Watermark-11.jpeg


Producent nie przewiduje ingerencji uzytkownia w 12V aku (np doladowywanie), nie ma na ten temat nic w instrukcji.

Akumulator jest doladowywany z baterii glownej auta podczas normalnej eksploatacji co ogolnie jest fajnym rozwiazaniem (jezeli poprawnie dziala ^^)

Imho przydalaby sie w GUI informacja o biezacym napieciu akumulatora 12V, nic takiego nie ma, pewnie info dostepne tylko z poziomu jakichs 3-rd party apek.


PS. Jutro jestem umowiony na jazde testowa BMW iX.

Auto w sumie jako takie mnie prawie w ogole nie interesuje, nie lubie SUVow, za to chetnie pobawie sie OS8 ktore siedzi tez w i4 :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Swietny link, dzieki! :cool2:


sortimo_zusmarsgousen.jpg


stacja_ladowania_ev_sortimo_350_475_kw.jpg


Ceny calkiem atrakcyjne jak na brak abonamentu (i porzadnie oznakowane przy wjezdzie, bez * i malego druku), sa toalety, sa restauracje/bary - ciekawe czy takie huby ladowania co kilkadziesiat km beda normalnoscia na drogach juz za kilka lat.


"74 szybkie punkty ładowania

Do dyspozycji kierowców samochodów elektrycznych są 24 punkty ładowania mogące dostarczać do 475 kW mocy każdy i 38 punktów zdolnych dostarczać do 140 kW. Obok nich znajdziemy jeszcze 12 superchargerów Tesli o mocy 250 kW każdy. W sumie, w tym jednym miejscu, mamy 74 punkty (wyłącznie CCS 2) szybkiego i ultraszybkiego ładowania w jednym miejscu. Więcej niż w całej Polsce, a cała infrastruktura jest już przygotowana do rozbudowy do 144 punktów ładowania."


Gdyby takie huby sie upowszechnily i na kazdym moglo by sie ladowac naraz 70-150 aut z rozsadna predkoscia ~100kW/h to nie widze problemow z elektromobilnoscia w sumie - wystarczy, ze EV beda mialy realne 400-500km zasiegu przy 120-130 km/h i bedzie ok dla 95% ludzi.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

120/130 km/h to jest męka a nie podróż. Jak będzie te 400-500 przy 140-150 km/h w zimowej temperaturze to będzie wtedy ok (3 godziny jazdy bez siku, wyjazd z centralnej polski np nad morze czy tez w góry) cool2: i dlaczego większość punktów jest pod gołym niebem a nie zadaszona jak na normalnej stacji? Przerąbane jest męczyć się z kablem w mrozie w czasie śnieżycy/deszczu.

Adam z niecierpliwością czekamy na kolejna krytykę bmw :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam z niecierpliwością czekamy na kolejna krytykę bmw :D

Slonik, tyle razy Ci powtarzam w tym watku - mowienie o sobie w liczbie mnogiej ( czy co gorsza w 3. osobie) jest oznaka pewnych zaburzen rozwoju, ktore najlepiej zdiagnozowac, im szybciej tym lepiej :cool2:


Co do krytyki iX - nie spodziewam sie wielkiej, to auto na dedykowanej platformie EV, za ponad 0,5M PLN (i to przed dodaniem VAT) wiec podejrzewam, ze materialy czy spasowanie w srodku bedzie pierwsza klasa. Zuzycia energii mierzyc nie bede bo mnie to ni ziebi ni grzeje, chetnie tylko OS8 poklikam i ta kontrowersyjna kierownice ocenie.

Zawieszenie i wyciszenie tez jestem pewny, ze bedzie pierwsza klasa, marka zobowiazuje.

Wyglad auta jest jaki jest, z gustami sie nie polemizuje bo na pewno jakis research wsrod klienteli zrobili i coraz wieksze grille nie sa przypadkiem.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tymi zaburzeniami to tak na przykladzie wlasnej osoby czy jakis doatkowy fakultet z psychiatrii masz? :D Apropo ceny bmw ix to nie przesadzaj bo 40 wcale nie jest az taka droga, a i 50 mozna bylo w okolicy 450k na gotowo w Polsce ogarnac, chociaz teraz po podwyzkach moze byc ciezko. Euro\dolar drogie teraz.

p.s. czym bedziesz jezdzil 40 czy 50? Do Polski to chyba tylko 40 przyjechaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120/130 km/h to jest męka a nie podróż.

Po co jeździć 150kmh, skoro po pustej drodze można cisnąć 280kmh. Ja to nie wiem jak ludzie akceptują te powolne g****a z ogranicznikiem do 250kmh. No i nie ma nic przyjemniejszego niż pocisnąć 300+ po autobahnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Heh, takie tam nasze polskie piekielko :)

https://antyweb.pl/wspolnota-mieszkaniowa-samochod-elektryczny


To jest wlasnie sila dzisiejszych fake-newsow i pudelkow ktore gdy slysza "pozar auta" od razu dodaja "elektryk", czasem litosciwie ze znakiem zapytania ^^

Nie musze mowic, ze w owym garazu nie bylo ani zadnego elektryka ani nawet zadnej hybrydy ^^


51686278697_8ab01b5fef_o.jpg


51687064271_a9db8665a9_o.jpg


51687747279_9e55dc48c3_o.jpg


51687342193_bbab9a6317_o.jpg


51686278652_bcb6e0e540_o.jpg


51687968605_e4ab4bbf6d_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam a skad Ty wiesz czy byl jakis czy nie bylo i co bylo przyczyna? Wedlug newsow przyczna na razie jest nieznana a sledczy nie chca ujawniac przyczny pozaru. Ty twierdzisz, ze nie bylo a ja z kolei slyszalem wersje "na miescie", ze splonal elektryk ale nie chca tego ujawniac zeby nie wystraszyc ludzi przed kupowaniem samochodow elektrycznych. Abstrahujac juz od przyczyny fakt jest taki, ze aktualne baterie potrafia byc niestabilne (byly juz wybuchajace telefony, kilka pozarow tesli po wypadku) i jak zaczna sie palic to praktycznie niemozliwe do ugaszenia. Potrafia sie zapalic przy osiagnieciu zbyt wysokiej temperatury czy tez przy odksztalceniu co znaczy ze przy wiekszym dzwonie z duzym prawdpodobienstwem sploniemy w aucie. To samo moze nas spotkac jak nawali chlodzenie\elektronika odpowiedzalna za zarzadzenie energia czy jakies czujniki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a ja z kolei slyszalem wersje "na miescie", ze splonal elektryk

Ciezko slyszec inna wersje "na miescie" jezeli w kraju 20 pudelkow trabi, ze splonal elektryk, wlasnie o tym mowie ^^

 

ale nie chca tego ujawniac zeby nie wystraszyc ludzi przed kupowaniem samochodow elektrycznych.

Czy prowadzacym sledztwo jest "palacz" z Archiwum X? :norty:

PDVD_014-c.0.0.JPG

 

fakt jest taki, ze aktualne baterie potrafia byc niestabilne (byly juz wybuchajace telefony..

Masz racje, wiecej nie latam, przeciez Hindenburg latal i tez splonal ^^

 

co znaczy ze przy wiekszym dzwonie z duzym prawdpodobienstwem sploniemy w aucie. To samo moze nas spotkac jak nawali chlodzenie\elektronika odpowiedzalna za zarzadzenie energia czy jakies czujniki.

Masz racje, dlatego lepiej siedziec na 50 litrach benzyny i silniku ICE (internal combustion engine) :norty: :norty:


Jak sie spalilo 300 samochodow na parkingu na lotnisku w Stavanger tez mowili - elektryk sie zapalil :D

Jak sie okazalo, ze to 15 letni diesel Opel Zafira to juz media nie byly takie podekscytowane sprostowaniem ;)

https://risefr.no/media/publikasjoner/upload/2020/rise-report-2020-91-evaluation-of-fire-in-stavanger-airport-cark-park-7-january-2


norway-1-2045466773-1578488556950.jpg?fit=920%2C612&ssl=1


Jak sie spalilo 1000 samochodow w Liverpoolu (King Docs) na parkingu tez byly glosy ze to elektryk :)

https://www.bafsa.org.uk/wp-content/uploads/bsk-pdf-manager/2018/12/Merseyside-FRS-Car-Park-Report.pdf

W opracowaniu jest nawet na ten temat osobny rozdzial - wplyw EV na rozprzestrzenianie sie czy przyczy pozaru.


_103527666_9cd1d976-0488-4405-a921-7dc59b69898e.jpg


_99441447_insidecarpark9.jpg


A troche ciekawych opracowac juz na ten temat jest, ale po co czytac, przeciez na pudelku pisali, "panie przeciez to wszystko wina tych elektrykow" :)

https://risefr.no/media/publikasjoner/upload/2020/report-2020-30-charging-of-electric-cars-in-parking-garages.pdf

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To ze elektryki się jaraja nie znaczy ze normalne samochody nie mogą się zapalić, wiec nie wiem po co wogole zacząłeś ten temat. Ondnosnie pożaru w Warszawie to słowa o samochodzie elektrycznym lub hulajnodze wyszły od rzecznik Warszawy a nie pudełka

Według rzecznik stołecznego ratusza Karoliny Gałeckiej przyczyną pożaru na Górczewskiej był najprawdopodobniej faktycznie wybuch pojazdu elektrycznego stojącego w garażu. Mógł to być zarówno samochód, jaki i niepozorna hulajnoga elektryczna.



Wklejasz jakieś opracowania a w jednym z nich jako podsumowanie:

There are still unknown factors with regard to both the development of fire in parking garages in general and also regarding potential fire propagation to the battery pack specifically. More knowledge is needed in order to increase the accuracy of evaluations and recommendations.

 

Nie chce mi się wklejać wielu przypadków pożarów baterii w kieszeni telefonów, nagran z kamer monitoringów czy tez wielu artykułów o pożarach tesli ale wszystko jest na goglach wystarczy wpisać : tesla fire. Można tez poczytać w tych artykułach o zeznaniach strażaków którzy nie są w stanie ugasić takiego pożaru. Mówią wprost pożar ice da się szybko opanować, elektryka nie da się ugasić. Samochody elektryczne to jest promil wszystkich aut na drogach, są stosunkowo bardzo nowe a jak się zachowa bateria w 15-20 letnim aucie skoro nowe potrafi się palić? Na dobra sprawę tesla w większym wolumenie to się sprzedaje dopiero od trzech lat i jeszcze wiele kat upłynie zanim zaczną wychodzić plusy i minusy konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Gdzie jest PRAWDZIWA informacja na temat powodu pożaru w Warszawie? Jak narazie widzę oskarżenia że pudelki kłamią a gdzie jest druga strona ta prawdziwa? Bo zaraz usunę te bzdury bez żadnego ładu i składu które nie wiadomo czego mają dowodzić :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest PRAWDZIWA informacja na temat powodu pożaru w Warszawie? Jak narazie widzę oskarżenia że pudelki kłamią a gdzie jest druga strona ta prawdziwa? Bo zaraz usunę te bzdury bez żadnego ładu i składu które nie wiadomo czego mają dowodzić :roll:

Prawdziwej informacji brak. Najdalsza od "się mówi na mieście że kierowca BMW ma bejsbola pod fotelem pasażera" analiza to

ale ona mówi "tylko" co się najbardziej paliło, a nie dlaczego.
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdzie jest PRAWDZIWA informacja na temat powodu pożaru w Warszawie? Jak narazie widzę oskarżenia że pudelki kłamią a gdzie jest druga strona ta prawdziwa? Bo zaraz usunę te bzdury bez żadnego ładu i składu które nie wiadomo czego mają dowodzić :roll:
Na dobra sprawe czesc Twoich postow na tym forum (rowniez w tym watku) tez nalezaloby usunac bo piszesz zaczepne "bzdury" badz nie na temat :cool2:


Co do prawdziwych przyczyn pozaru na Gorczewskiej - nikogo one nie interesuja, pozar jakich setki innych.

Natomiast skoro zostalo ustalone, ze jezeli w garazu nie stal zaden elektryk ani zadna hybryda to niektore teorie (pudelkowe) mozna wykluczyc juz teraz.


Do poczytania dla ludzi bez uprzedzen:

https://fleet.com.pl/wiadomosci/branza-flotowa/bezpieczenstwo/pozar-rozpala-wyobraznie

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Natomiast skoro zostalo ustalone, ze jezeli w garazu nie stal zaden elektryk ani zadna hybryda to niektore teorie (pudelkowe) mozna wykluczyc juz teraz.

 

 

Ale to zostało ustalone czy nie? Bo jeśli nie to wciąż nie rozumiem sensu tego postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przeciez zostało ustalone jednomyślnie przez adamjttk kilka postów wyżej, jednym stwierdzeniem :D

Filip13 fajny materiał. Ciekawie rozłożył temat na czynniki pierwsze rzeczoznawca ppoż.

A na końcu powiedział, że jego zdaniem jest problem z elektrykami w kontekście potencjalnego niebezpieczeństwa pożarowego. No bo jest problem i tyle i nie ma co z tym dyskutować, abstrahując od tego co było rzeczywistą przyczyną pożaru w omawianym przypadku.

Jakieś pracę ciągle trwają nad opracowaniem środków przeznaczonych właśnie do pożarów elektryków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.