Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Jak wytaczasz takie armaty to prosze poprzyj to czyms bo wg mnie piszesz teraz kompletnie od rzeczy :roll:

Po pierwsze, chyba logiczne jest, że 6% dotyczy tylko JEDNEGO rodzaju hamowania - zimne 100-0. Nie dotyczy 200-0 ani 100mph-0 ani 50-0. Nie dotyczy też 20 hamowania w opór. Czy więc wg Ciebie jeśli 100-0 jest o 6% gorsze, to tak samo jest w każdych jednych warunkach, żeby uogólniać ze stwierdzenia "hamowanie 100-0" do stwierdzenia "hamowanie w ogóle" ?

Piszac twardo hamulce 2-5x gorsze myslalem, ze masz jakies konkretne testy czy porownania :cool2:

To, ze sa mniej efektywne, chociazby ze wzgledu na 250kg dodatkowej wagi auta - nie neguje, a czy jest to "troche" czy jest to "2-5x" chcialbym po prostu jakiekolwiek rzetelne dane.

Co do reszty przyznam racje jak zobacze po prostu jakies cyferki 200-0 czy tez 10x 200-100 etc


Pamietaj tez, ze Plaid jest elektrykiem i hamowanie silnikiem i odzyskiwanie energii jest niejako wpisane w nature tego auta.

To, ze hamulce nie beda jak w topowych sportowych spalinowych samochodach (tym bardziej tych na tor) - mozna bylo zakladac od poczatku, bo wiekszosc klientow bedzie na codzien odzyskiwac energie hamujac silnikiem (nawet w 1000KM aucie nie jezdzi sie 0-1-0 :norty: ).

Musza byc oczywiscie na tyle skuteczne, zeby sprawnie hamowac auto z kazdych predkosci, czyli w tym przypadku nawet 300 km/h.

Natomiast nie zapominajmy, to nie jest auto torowe.

 

Proszę więc wejdź na oficjalny kanał YT Tesli i zobacz onboard z niezmodyfikowanego Plaida, z klatką bezpieczeństwa, systemem gaśniczym i systemem do kontroli dodatkowych elementów samochodu na konsoli środkowej. Nie trzeba tego szukać na randomowych tweetach.

Slawomir, prowadzmy rzetelna dyskusje.

Plaid byl na Nurburgringu podejrzewam dzisiatki razy - testowali rozne zawieszenia, rozne opony, rozne hamulce i dziesiatki innych rzeczy.

Zdjecie z testowanym CCB czy olbrzymimi spoilerami wcale by mnie nie zdziwilo.

Ale mowimy o oficjalnym czasie, ktory jest zarowno w wikipedii jak i na stronie Nurburgringu:

https://nuerburgring.de/info/nuerburgring/records?locale=en

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times


Za wikipedia:

51656378548_6a4f90e120_z.jpg


Jezeli negujesz oficjalny czas ze strony toru czy jednoznaczne slowa prezesa firmy, ze auto nie bylo modyfikowane a fabryczne, bo ktos wrzucil zdjecie na tweetera czy stworzyl strone ze smiesznymi cytatami - nie mam wiecej argumentow


I wyjasnij prosze, jak dodatkowy licznik (GPS i timer), klatka bezpieczenstwa i gasnice maja wplywac na polepszenie osiagow samochodu?

 

Natomiast wiesz, nadal mamy rozbieżność zdań, bo mamy rozbieżność oczekiwań ;)

Dla mnie np. M2CS czy M5CS są najlepszymi modelami, bo najmniej ludzi stać na posiadanie takiego auta. I nie chodzi o to, że nie stać ludzi na auta w tej cenie, ale nie stać ludzi na zakup auta, które użytkowo nie ma sensu i jest tylko dla frajdy posiadania. Auta które ja teraz kupiłem cenię za to, że drugiego takie na drodze nie spotkam praktycznie poza zlotami. To dla mnie zaleta, więc kupowanie "Golfa czy Passata" nowej ery dla mnie nie jest atrakcyjne.

 

To akurat w 100% rozumiem i sie zgadzam z Toba, ja pisze najczesciej o Kowalskim i o daily i dla mnie 80% M3 to nadal swietny woz/deal, a Ty piszesz o wymaganiach 120% M3 i nadal marudzisz ze mogloby byc lepiej ;)

Ekskluzywnosc jest od zarania dziejow i zawsze to czego malo na drogach bedzie bardziej pozadane.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak na prawdę to gra sie toczy tylko oto kiedy przejdziemy na elektryki. Ja od samego początku uważam, że ja wtedy jak będę zmuszony, bo na dzisiaj nie mam powodu dla, którego miałbym to zrobić. Wg mnie możliwe scenariusze w Polsce:

1. Osoby, które dzisiaj czy za chwilę będą kupowały nowe auto kupią elektryka wtedy gdy cena zakupu będzie porównywalna z ceną spalinowca. Oni nie kupują emocjami tylko i wyłącznie portfelem. Pytanie kiedy realnie to nastąpi?

2. Dzisiaj dokupią sobie elektryka Ci którzy chcą po prostu go mieć i stać ich na zakup dodatkowego auta.

3. Część ludzi będzie już kupować używane elektryki za ceny poniżej 100 tys zł, takie max 5 letnie, bo już starsze powyżej 8 lat będzie ryzyko kupować, bo "pewnie zaraz bateria do wymiany".

4. Znajdą się też nieliczni, którzy kupia elektryka, bo wg nich jest lepszy od wersji spalinowej. Osobiście nie znam takich....

5. Cała reszta jak już nie będzie miała wyboru przejdzie na elektryki.


Nie wiem czy to co napisałem ma jakiś sens, czy coś wnosi...

 

To co napisales ma duzo sensu i z grubsza pokrywa temat.

Z doswiadczenia norweskiego powiem tyle - te wszystkie rozkminy nie maja zadnego znaczenia i tak :)


W sensie - elektryka kupisz wtedy, gdy u wiekszosci dealerow 80% aut na wystawie bedzie elektryczna, a dookola Ciebie sasiedzi wszyscy sie poprzesiadaja juz na elektryki.

Bylo tak samo np z dieslem - niewazne czy ktos robil 10 tys km rocznie czy 50k km - bral 320d a nie 320i bo diesle byly na swieczniku, byly lepiej reklamowane, mialy lepsze wartosci rezydualne, bo bylo je latwiej pozniej odsprzedac, bo diesel byl o zlotowke tanszy od benzyny na stacji benzynowej i 10 tego typu innych powodow.

I mowie tu nie o Tobie konkretnie a o statystycznym "Kowalskim".


W Norwegii temat przerobiony, penetracja rynku przez EV totalna - jezeli taki i4 M50 bedzie dostepny (bez roku oczekiwania) --> to calkowita sprzedaz ICE/hybryd 3-er/4-er/5-er spadnie tu do sladowych ilosci. I za kilka lat bedzie podobnie w Europie.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i widzisz my tutaj w przeciwnosci do ciebie nie mamy klap na oczach, zajedziemy w wolnej chwili do roznych salonow przetestowac inne auta, nie wychwalamy tylko tego co mamy i potrafimy skrytykowac jak trzeba, potestujemy auta i w kolejnym chcemy cos wiecej\inaczej. AAA i najwazniejsze my raczej nie przesiadujemy na forach innych samochodow i nie naganiamy ludzi jak naganiacze pod hiszpanska dyskoteta a juz przewidywac koniec jakiejkowliek marki to bym sie nie osmielil. Proponuje zmienic forum na forum padliny ktora jezdzisz.

Pisanie o sobie w liczbie mnogiej jest troche niepokojace z psychologicznego punktu widzenia, sugeruje odpowiednia konsultacje :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W Norwegii temat przerobiony, penetracja rynku przez EV totalna - jezeli taki i4 M50 bedzie dostepny (bez roku oczekiwania) --> to calkowita sprzedaz ICE/hybryd 3-er/4-er/5-er spadnie tu do sladowych ilosci. I za kilka lat bedzie podobnie w Europie.

A w Afryce dzieci umieraja z glodu. Bredzisz tu od 2 lat, ze bmw zniknie z rynku, ze cos przespalo i beda sprzedawaly sie samochody jedynie slusznej firmy a teraz wspominasz o i4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak na prawdę to gra sie toczy tylko oto kiedy przejdziemy na elektryki. Ja od samego początku uważam, że ja wtedy jak będę zmuszony, bo na dzisiaj nie mam powodu dla, którego miałbym to zrobić. Wg mnie możliwe scenariusze w Polsce:

1. Osoby, które dzisiaj czy za chwilę będą kupowały nowe auto kupią elektryka wtedy gdy cena zakupu będzie porównywalna z ceną spalinowca. Oni nie kupują emocjami tylko i wyłącznie portfelem. Pytanie kiedy realnie to nastąpi?

2. Dzisiaj dokupią sobie elektryka Ci którzy chcą po prostu go mieć i stać ich na zakup dodatkowego auta.

3. Część ludzi będzie już kupować używane elektryki za ceny poniżej 100 tys zł, takie max 5 letnie, bo już starsze powyżej 8 lat będzie ryzyko kupować, bo "pewnie zaraz bateria do wymiany".

4. Znajdą się też nieliczni, którzy kupia elektryka, bo wg nich jest lepszy od wersji spalinowej. Osobiście nie znam takich....

5. Cała reszta jak już nie będzie miała wyboru przejdzie na elektryki.


Nie wiem czy to co napisałem ma jakiś sens, czy coś wnosi...

 

To co napisales ma duzo sensu i z grubsza pokrywa temat.

Z doswiadczenia norweskiego powiem tyle - te wszystkie rozkminy nie maja zadnego znaczenia i tak :)


W sensie - elektryka kupisz wtedy, gdy u wiekszosci dealerow 80% aut na wystawie bedzie elektryczna, a dookola Ciebie sasiedzi wszyscy sie poprzesiadaja juz na elektryki.

Bylo tak samo np z dieslem - niewazne czy ktos robil 10 tys km rocznie czy 50k km - bral 320d a nie 320i bo diesle byly na swieczniku, byly lepiej reklamowane, mialy lepsze wartosci rezydualne, bo bylo je latwiej pozniej odsprzedac, bo diesel byl o zlotowke tanszy od benzyny na stacji benzynowej i 10 tego typu innych powodow.

I mowie tu nie o Tobie konkretnie a o statystycznym "Kowalskim".


W Norwegii temat przerobiony, penetracja rynku przez EV totalna - jezeli taki i4 M50 bedzie dostepny (bez roku oczekiwania) --> to calkowita sprzedaz ICE/hybryd 3-er/4-er/5-er spadnie tu do sladowych ilosci. I za kilka lat bedzie podobnie w Europie.

 

Dokładnie wiemy jak jest w Norwegii, niestety w PL jest i jeszzce bardzo długo bedzie inaczej. Z czego to wszystko sie bierze oprócz dopłat do elektryków, przede wszystkim z różnicy w dochodach Polakow. Podam tylko 2 przykłady, jeden juz tu Adam napisał:

1. Cena zakupu Tesli dla Norwega jest taka jak cena zakupu w Polsce dla Polaka auta za 50 tys zł. Teraz sobie wyobraźmy, że w PL można kupić Teslę za 50 tys. zł, a co za tym idzie jakis LEAF jest jeszcze tańszy. Średnia cena zakupu auta w PL to 20 tys zł.

2. Nie mogłem się powstrzymać przed tym przykładem. Kupno w PL auta za 300 tys zł to jest cos, na tym forum niekoniecznie, bo wiele osób za tyle kupiło swoje BMW, ale znowu jeśli Polak żyłby jak przykładowy Norweg to mógłby sobie kupić Ferrari, bo chyba za 1 mln zł da się kupić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Kriss33 przecietny i nie tylko przecietny Norweg nie moze sobie pozwolic na zakup ferrari ani nawet samochodu spalinowego klasy premium bo przez drakonskie podatki na ICE w Norwegii go na niego nie stac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach, jeszcze jedna recenzja:


Wnioski takie same jak Throttle House, akurat nie odnieśli się do hamulców, ale koleś w zakrętach latający po płaskim fotelu przypadkowo naciskający wycieraczki czy klakson mówi samo za siebie. Podobnie jak to, że sam stwierdził to samo co w TH - to auto nie ma podejścia do M5 czy AMG.

Ale ta kierownica musi być koszmarnie niewygodna :shock: nadaje się chyba tylko do jazdy prosto :D

 

Nie wg TH. Ten sam kolo co narzeka na te hamulce mówi, że ta kierownica całkowicie pasuje do jego chwytu kierownicy, tak samo pasuje do jego przekładania rąk przy mocnym kręceniu. Kolo podobno po torach śmiga, więc skoro mu to nie przeszkadzało, no pewnie nie jest tak źle.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Kriss33 przecietny i nie tylko przecietny Norweg nie moze sobie pozwolic na zakup ferrari ani nawet samochodu spalinowego klasy premium bo przez drakonskie podatki na ICE w Norwegii go na niego nie stac.

Przecietna pani na kasie w norweskiej Biedronce zarabia miesiecznie jakies ~2,5-3 razy tyle co wynosi miesieczna rata za M3C G80 :cool2:

Faktycznie bida z nedza i "drakonskie" podatki w tej Norwegii ^^

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Filip gdzie ty widzisz plaida w tym filmie? Pokazany jedynie tam gdzie się nadaje czyli tylko jazda na wprost, reszta o cadillacu i m5. Informacja recenzenta ze pod maska m5 jest v6 pozostawię bez komentarza…

 

the salary range for people working in Norway is typically from 23,528.00 NOK (minimum salary) to 73,315.00 NOK (highest average, actual maximum salary is higher).

 

Cennik m4 w norwegi zaczyna ze od MILION DWIEŚCIE nok plus doposażenie, także nie rób z ludzi idiotow twierdząc ze panią ze spozywczaka w no stać na nowe m4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Kriss33 przecietny i nie tylko przecietny Norweg nie moze sobie pozwolic na zakup ferrari ani nawet samochodu spalinowego klasy premium bo przez drakonskie podatki na ICE w Norwegii go na niego nie stac.

Przecietna pani na kasie w norweskiej Biedronce zarabia miesiecznie jakies ~2,5-3 razy tyle co wynosi miesieczna rata za M3C G80 :cool2:

Faktycznie bida z nedza i "drakonskie" podatki w tej Norwegii ^^

 

the salary range for people working in Norway is typically from 23,528.00 NOK (minimum salary) to 73,315.00 NOK (highest average, actual maximum salary is higher).

Cennik m4 w norwegi zaczyna ze od MILION DWIEŚCIE nok plus doposażenie, także nie rób z ludzi idiotow twierdząc ze panią ze spozywczaka w no stać na nowe m4

 

To Ty robisz sam z siebie idiote bo odpowiadasz sam sobie zamiast czytac co sie do Ciebie pisze. Nie pierwszy i nawet nie dwudziesty raz w sumie w tym watku :roll:

Napisalem wyraznie, ze kasjerka w Biedrze w NO zarabia miesiecznie 2,5-3 raty za M3 CS G80 a Ty piszesz ze jej nie stac.


No nie stac bo malo kto ma ochote wydawac pol pensji na M3 CS natomiast sprawdz ile zarabia pani w Biedrze w PL i odnies to do polskich rat za to samo M3 CS w polskiej cenie.

A pozniej jak zatrybisz te % to bedziesz wiedzial czy podatki na auta w Norwegii sa "drakonskie" czy jednak nie tak bardzo :cool2:


51657075323_69dcb0972a_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wchodzi do mainstreamu coraz bardziej :mrgreen:

(i pokazuje, ze i 70 letni ludzie nie maja zadnego problemu z obsluga TM3, wrecz przeciwnie - "wsiadasz i jedziesz")


Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mowimy o oficjalnym czasie, ktory jest zarowno w wikipedii jak i na stronie Nurburgringu:

https://nuerburgring.de/info/nuerburgring/records?locale=en

Cóż, być może wszystko jest ok w takim razie, skoro to uznali, także możliwe masz więcej racji niż ja ;)

Nadal nie zmienia to faktu, że Elon Musk słynie z rozmijania się z faktami i nawet w temacie samego Plaida kłamali (0-60 poniżej 2sek), tzn tfu, naciągali fakty jak Morawiecki podatki.


Patrzyłem też na ten filmik o Cadilacu, jakby nie był taki brzydki, pewnie bym rozważał, bo 668hp z RWD i manualem brzmi zabawnie. Ale trochę pieprzą, że M5 CS nie jest emocjonujący, skoro już M5C którym jeździłem było suuuuuper fajne jak na 2 tonowego sedana. Plaid znów wygrał na torze i trzeba by tu zadać pytanie, czy to faktycznie sukces, że auto o 400 koni mocniejsze jest szybsze o 1s na torze? ;) Sukcesem jest na pewno cena w której to zrobił.


Ciekawą pointa na pewno było to, że skupianie się na liczbach zabiera fun z jazdy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wychodzi nowy plaid, a na 22 minutowym filmie 21 i pół minuty poświęcone nagraniom jak jeżdżą auta z silnikami benzynowymi. Skrzynie w m5 tez można przełączyć w manual, tak samo jak włączyć tylko tryb rwd oraz wyłączyć trakcje i jeździć dokładnie tak samo jak cadillakiem ale może prowadzący o tym nie wiedział. Niemniej nie umniejsza to nic cadillacowi i nadal to swietne auto. Natomiast bardzo ważna rzecz wspomniana przez autora, te auta to są bestie które w ruchu publicznym są nie do wykorzystania co tylko jeszcze bardziej pokazuje bezsensowność plaida.


M3 w Norwegii, Auto za półtora bańki a rata 10k? Spłata auta jedynie ponad 10 lat i to zakładając odsetki na poziomie zero procent. No comments.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z piwnicy sprawdzić zimówki. Opony na M760Li były z 2019 roku, 2 zimy na nich zrobiłem. Więcej nie zrobię, bo bieżnik 4.5mm :D Tak odnośnie mocnych aut i kosztów utrzymania, suche te polskie zimy :D I szczerze, jeżdżę tym autem szybko, no ale dwa sezony.. Miewałem zimówki wcześniej i po 5-7 lat na aucie.. Jestem ciekaw, jak przy szarpaniu elektryków + ich ogromnej masie będzie z czymś takim.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kilka slow od prezesa VW, firmy produkujacej ~10 milionow aut rocznie.

Kto jak kto, ale chyba on raczej wie troche wiecej o samochodach, ich produkcji i konkurencji niz randomowy uzytkownik forum.

Moze po przeczytaniu tych slow kilku osobom troche sie otworza oczy dlaczego gadam w tym watku od 2 lat to co gadam :roll:

Ktos, kto mysli, ze BMW nie ma z tym nic wspolnego a Tesla jest konkurencja dla firm pokroju VW, no coz :norty:

https://electrek.co/2021/11/05/vw-ceo-explains-why-be-more-like-tesla-giga-berlin-manufacturing/




"Today, Tesla sets the standards here. They build the car around the software. Updates are already part of everyday life for Tesla customers.

We now come every 12 weeks with automatic updates for our ID. family – a big step for Volkswagen!

Congratulations to the team of Thomas Ulbrich and CARIAD for this milestone!

Tesla has long been appreciated for the software, range, and acceleration of its cars but has had problems with quality. The production was ridiculed. But our main competitor is learning fast. The quality is getting better, the customer feedback more positive.

And in Brandenburg, Tesla wants to build half a million cars with 7,000 people – direct and indirect. And with an impressive productivity: expected 90 units per hour in one line, 10 hours per car.

In Zwickau, we are at over 30 hours, we want to achieve 20 hours next year – we originally started with a project target of 16 hours.

I don’t need to mention here what all this means on the stock market. Tesla has unlimited access to money and resources due to its high valuation. These numbers are what drive me to point out this new competition and not turn a blind eye.

Even if I stop talking about Elon Musk, he’s here to stay, revolutionizing our industry and quickly becoming more competitive.

The Tesla Model 3 was the best-selling car in Europe in September, ahead of the Golf. And this despite the fact that Tesla does not even build in Europe yet. Tesla only imports so far.

Only those who understand and have an eye on the competition can win. Tesla is the benchmark today, and other strong startups have entered our market from China.“



To mowi prezes konkurencyjnej firmy produkujacej obecnie najwiecej aut na swiecie.

Jedna z niewielu osob w branzy, ktora nie robi dobrej miny do zlej gry (BMW, Toyota..) i otwarcie mowi - albo sie wezmiemy w garsc, zreformujemy i przezyjemy - albo Amerykanie, a pozniej Chinczycy przyjada i po prostu posprzataja europejska motoryzacje.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i wszystko się zgadza, prezunio ma racje vw= auto dla ludu, golf najlepiej się sprzedające tanie wozidlo dla niezamożnego Europejczyka może się czuć zagrożony. Ja tam życzę wszystkiego najlepszego dla tesli, która określiła wyraźnie swój kierunek i model 3 to taki nowoczesny golf/fabia/ czy Leon. Jak to się ma do Premium które z założenia maja się sprzedawać w MNIEJSZYCH ilościach? Brakuje nam tu jeszcze fana fabii, najlepiej się sprzedającego auta w Polsce który będzie nam próbował uświadomić ze bmw zbankrutuje bo fabia się sprzedaje lepiej.


A toytoty trochę niedoceniasz, bo technologie bateryjne wkłada do aut już od wielu lat, zaraz pojawia się auta bateryjne tej firmy, dodatkowo całkiem sporo dolarów pakuje w rozwój lepszej technologii bateryjnej.


P.s. Upada kolejna przewaga tesli już nawet vw ma ota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam piszesz 2 lata, dzięki temu wątkowi wiele osób zyskało sporą wiedzę nt elektryków i co? No właśnie niewiele się zmieniło. Tutaj nie chodzi o to, żeby sie niektórym oczy otworzyły na cokolwiek. Kązdy z uczestników tego forum na pewno rozumie o co chodzi, a że nie ma takiego zachwytu jak z Twojej strony i Filipa to musi z czegoś wynikać. To, że jeden z drugim Prezesem firmy się lepiej zna od nas na budowie i sprzedaży samochodów NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z CELAMI KUPUJĄCYCH. Oni robią to dla kasy, a my dla fanu itd.


Patrząc na mój scenariusz to jak widać po forum BMW jest KILKA osób, które mozna przypisać do pkt 2, a reszta do 5. Tyle w temacie.


1. Osoby, które dzisiaj czy za chwilę będą kupowały nowe auto kupią elektryka wtedy gdy cena zakupu będzie porównywalna z ceną spalinowca. Oni nie kupują emocjami tylko i wyłącznie portfelem. Pytanie kiedy realnie to nastąpi?

2. Dzisiaj dokupią sobie elektryka Ci którzy chcą po prostu go mieć i stać ich na zakup dodatkowego auta.

3. Część ludzi będzie już kupować używane elektryki za ceny poniżej 100 tys zł, takie max 5 letnie, bo już starsze powyżej 8 lat będzie ryzyko kupować, bo "pewnie zaraz bateria do wymiany".

4. Znajdą się też nieliczni, którzy kupia elektryka, bo wg nich jest lepszy od wersji spalinowej. Osobiście nie znam takich....

5. Cała reszta jak już nie będzie miała wyboru przejdzie na elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Osoby, które dzisiaj czy za chwilę będą kupowały nowe auto kupią elektryka wtedy gdy cena zakupu będzie porównywalna z ceną spalinowca. Oni nie kupują emocjami tylko i wyłącznie portfelem.

(...)

4. Znajdą się też nieliczni, którzy kupia elektryka, bo wg nich jest lepszy od wersji spalinowej. Osobiście nie znam takich....

Tu jest wg mnie też sedno naszej dyskusji: z punktu 4 wnoszę, że obecnie elektryki są porównywane przez niektórych do spalinowych. Niektórym wychodzi z tego porównania, że są nawet porównywalne, innym, że lepsze. To oczywiście kwestia subiektywna która zasila ten wątek.


Kwestie obiektywne to koszt kilometrowy, zakupu, test łosia, jakieś czasy na jakiś odcinkach jazdy (tor krótki, długi, hamulcowy, bezhamulcowy, Chorwacja, Syberia, tona ogórków z targu). Kwestie dla tych, których nie stać na wiele pojazdów.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam piszesz 2 lata, dzięki temu wątkowi wiele osób zyskało sporą wiedzę nt elektryków i co? No właśnie niewiele się zmieniło. Tutaj nie chodzi o to, żeby sie niektórym oczy otworzyły na cokolwiek. Kązdy z uczestników tego forum na pewno rozumie o co chodzi, a że nie ma takiego zachwytu jak z Twojej strony i Filipa to musi z czegoś wynikać. To, że jeden z drugim Prezesem firmy się lepiej zna od nas na budowie i sprzedaży samochodów NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z CELAMI KUPUJĄCYCH. Oni robią to dla kasy, a my dla fanu itd.


Patrząc na mój scenariusz to jak widać po forum BMW jest KILKA osób, które mozna przypisać do pkt 2, a reszta do 5. Tyle w temacie.


1. Osoby, które dzisiaj czy za chwilę będą kupowały nowe auto kupią elektryka wtedy gdy cena zakupu będzie porównywalna z ceną spalinowca. Oni nie kupują emocjami tylko i wyłącznie portfelem. Pytanie kiedy realnie to nastąpi?

2. Dzisiaj dokupią sobie elektryka Ci którzy chcą po prostu go mieć i stać ich na zakup dodatkowego auta.

3. Część ludzi będzie już kupować używane elektryki za ceny poniżej 100 tys zł, takie max 5 letnie, bo już starsze powyżej 8 lat będzie ryzyko kupować, bo "pewnie zaraz bateria do wymiany".

4. Znajdą się też nieliczni, którzy kupia elektryka, bo wg nich jest lepszy od wersji spalinowej. Osobiście nie znam takich....

5. Cała reszta jak już nie będzie miała wyboru przejdzie na elektryki.

 

Brakuje punktu:

6. kupuje elektryka bo nie stać go na spalinowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem jak u was ale jak ja kupuje auto to ma mnie coś w nim jarac. Mam gdzieś czy firma zarabia, czy jest pod kreska i za pare lat zniknie z rynku czy model sprzedaje się dobrze czy złe bo auto ma mnie jarac codziennie jak wchodzę do garażu. Jak się złe sprzedaje to nawet lepiej bo mniej takich samych aut na ulicy. Trochę mnie zaczyna drażnić ze sporo g30 jeździ po mieście. Dorabianie jakiś historii, porownywanie numerków to jest calkowity bezsens dlatego przed zakupem każdego nowego auta rozważam wiele z różnych segmentów, odbywam sporo jazd próbnych bo to jest najfajniejsze w całym procesie zakupu samochodu. Uważam do tego że każdego może jarac co innego, spotykamy się tutaj na tym forum bo jeździmy ta sama marka czy tez modelem ale jaki jest sens przekonywania innych do innej marki/modelu? Każdy z na jest dorsly, ma swoje zdanie i tak wybierze po swojemu.


P.s. Oglądałem dzisiaj ix, tak na szybko Bo spór osób było, dlatego tez

Nie cyknalem żadnej fotki i są rzeczy fajnie i mnie fajne. Niezbyt przypadły mi do gustu fotele, jakieś takie zbyt krótkie i płytkie w porównaniu z moimi aktualnymi, dodatkowo ten sam problem co w audi q5, q7. Swatla sa na klapie i po otwarciu klapy karbonie boki niezbyt mi się podobają. Podloga z tylu dosyć wysoko przez co nogi trochę podkurczone ale to problem wszystkich elektryków. Wiele osob zachwyca się brakiem tunelu z tylu w bev ale co z tego jak kolana idą pod uszy. Poza tym wyglad bardzo świeży, nowoczesny, w środku tez jak to się mówi: czuć piniondz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciiesze się niezmiernie ze ty jesteś codziennie zachwycony swoimi wynalazkami i dzięki aktualizacjom ota będziesz nimi tak samo zachwycony aż do ustnej śmierci.. a jak ci się znudzą to Jak sprzedasz 2 swoje tesle i jeszcze sporo dorzucisz to moze ci na jedno m3 starczy. Aaaa przepraszam gdyby się twój portfel nie okazał na i4 za chudy już jednej by nie było :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.