Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Premium w Tesli na pewno jest infrastruktura drogowa i związane z nim doświadczenie podróży, której inne marki (na razie - Porsche ma robić te swoje poczekalnie z ładowarkami, kawką i prasą) nie oferują. W samochodzie to bym się nie upierał, chociaż oczywiście jest pytanie o masę krytyczną smaczków w Skodzie, które spowodują przeskok do Premium ;p Może takiej nie ma, ale też spokojnie można pozwolić rynkowi zweryfikować wartość słonikowego Premium.


Oczywiście, jeśli faktycznie bazowe Porsche tak bardzo i bezdyskusyjnie przewyższa wypaśne BMW, to wtedy imho to neguje z kolei BMW jako całościowo premium markę.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, jeśli faktycznie bazowe Porsche tak bardzo i bezdyskusyjnie przewyższa wypaśne BMW, to wtedy imho to neguje z kolei BMW jako całościowo premium markę.

Tylko BMW nie ma odpowiednika 911, do której jest tu porównanie.

911 zachwyca, bo jest już sportowym samochodem, a nadaje się do "codziennej" jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klakierek napisz proszę co Cię skłoniło zakupu elektryka. Czy to po prostu chęć spróbowania czegoś nowego? Jak rozumiem wchodzi w miejsce G30 540ix?

10 lat w serii 5 to chyba dość? :D

Tak na serio to każdego dnia pokonuję ok 100km tą samą drogę (jazda wieś-miasto) jak koń dorożkarski, elektryk nada się do tego znakomicie, starzeję się już :8)

Czekałem na EV, w którym baterie 2-3 dni wytrzymają taką jazdę o każdej porze roku.

i4 M50 jest takim minimum estetycznym jakie mogę zaakceptować, o właściwości jezdne raczej się nie obawiam - szkoda mi tylko braku komfortów.

Co prawda pozbędę się auta uniwersalnego na rzecz auta z ograniczeniami, ale dopóki nie zmienię stylu życia to da radę :cool2:

Myślałem o takiej zamianie w 2023 roku, ale panująca sytuacja na rynku motoryzacyjnym przyspieszyła decyzję o rok.

Dyzel oczywiście jest i będzie do podróżowania dalej aniżeli tylko wieś-miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesla rozpoczęła proces udostępniania superchargerów samochodom marek innych niż Tesla.

Na początek 10 stacji w Holandii. Ceny dla nie-Tesli niższe niż w holendarskim Ionity.


Więcej do poczytania tutaj: https://www.tesla.com/pl_PL/support/non-tesla-supercharging

 

Naszą ambicją było otwarcie od zawsze sieci stacji Supercharger na pojazdy elektryczne inne niż Tesla, a tym samym zachęcenie większej liczby kierowców do korzystania z energii elektrycznej. Ten krok bezpośrednio wpisuje się w naszą misję przyspieszenia globalnego procesu przejścia na zrównoważone źródła energii.

 

Jak na moje, Tesla właśnie traci absolutnie jedyny argument, którym mogłaby przyciągać klientelę z tego forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bo ja np moge Ci wkleic testy losia ktore mi troche pokazuja jak sie auto prowadzi w szybkich manewrach :

- Skoda Octavia - 74km/h

- M2 CS :norty: - 78 km/h

- Taycan - 78km/h

- TM3 - 83 km/h

Powiem, że szczerze to trochę dziwne. Nie myl tylko proszę M2C z M2CS, jesteśmy na forum BMW ;) Z ich filmików wynika, że M2 lepiej sobie radzi niż M2C, co zaprzecza logice. Ja mam u siebie zakręty, na których testuje wszystkie samochody (moje i jazdy testowe), tylko nie robię tego przy tak śmiesznych prędkościach. Na zakręcie idiotów w Bielsku udało mi się nawet 160 osiągnąć: https://goo.gl/maps/HzgoBJ6LTu68Ne976 a to ostry zakręt, gdzie mi tam do testów przy 80kmh :D Musiałbym wziąć Teslę na te same zakręty co robię ja, no ale ciężko o taką opcję ;)

Slawomir, musimy byc troche obiektywni. Subiektywne odczucia z jakiegos Twojego zakretu sa po prostu odczuciami a "wyniki" moze zaklamywac pora dnia, opony, pogoda, Twoj humor i 10 innych rzeczy.

Daje Ci konkretny test z konkretnymi cyferkami gdzie wyraznie widac jak prowadzi sie TM3 a jak prowadzi sie M2C o ktorym raczej malo kto powie, ze nie jest zwinnym, fajnie prowadzacym sie BMW. Ja tez mam swoje odczucia z jazdy TM3P i mi tam na codzien niczego nie brakuje jezeli chodzi o codzienny fun z jazdy. A cyferki to potwierdzaja.

Chcialem Ci tez wrzucic inny filmik (z jakiegos innego testu auta i sie przypadkowo nagrala Tesla), z autostrady USA, gdzie koles wykonuje taki manewr w realu - tzn przy duzej predkosci doslownie w ostatnim momencie zjezdza z autostrady (z pol metra przed betonowym slupkiem) - zarzuca mu ostro tylek i kontruje - to byl idealny test losia i smiem twierdzic, ze w wiekszosci aut koles skonczylby na tym wlasnie slupku badz na barierce po drugiej stronie jezdni. Nie moge teraz odszukac, jak znajde to wrzuce.

 

Tesla nie jest autem premium, Tesla to auto dla ludu czyli dokładnie ta sama liga co VW czy Skoda.

Praktycznie wszystkie zrodla motoryzacyjne przecza temu co mowisz - wszedzie Tesla kategoryzowana jest w premium.

To nie jest marka luksusowa na 100%, ale premium jak najbardziej.

Jezeli przeszkadzaja Ci materialy w srodku zeby ja do premium zaliczyc - to wybacz ale Twoje M2 tez bym nie nazwal premium - w srodku jest siermiezne, materialy sa beznadziejnej jakosci, wyposazenia tam zadnego ciekawego nie ma, personalizacji w cenniku tez nie bylo zadnej.

No chyba, ze M2 zaliczasz do premium bo cale BMW jest premium i sie mu nalezy przez aklamacje ^^

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tesla rozpoczęła proces udostępniania superchargerów samochodom marek innych niż Tesla.

Jak na moje, Tesla właśnie traci absolutnie jedyny argument, którym mogłaby przyciągać klientelę z tego forum.

Jezeli ceny z tego obrazka sa prawdziwe (koszt dla nie-Tesli ~2,5 razy wyzszy niz dla Tesli) to mozesz byc pewny, ze Tesla gwarantuje sobie wlasnie kolejny duzy odskok innym producentom motoryzacyjnym.


702a46990eecba7fdedbc0177f96700504ee6ee171a4c69f67a5aa992bf7e121.png


Bedziesz podjezdzal na ta stacje swoim BMW i4, placil 2,5 razy wiecej za energie niz stojaca obok TM3, zeby sie naladowac bedziesz musial miec aplikacje Tesli ktora Cie bedzie bombardowac reklamami ze integracja ekosystemu (cos ala Apple) jest duzo lepsza na dluzsza mete bo SC masz zintegrowane w GUI samochodu.


Dzieki temu ruchowi - wg ich zapowiedzi - dostana kilka miliardow $ dofinansowan dzieki czemu chwala sie, ze potroja obecna siec SC w ciagu nastepnych 2 lat.


https://www.tesla.com/pl_PL/support/non-tesla-supercharging?redirect=no

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam uważam, że to ciągle Twoje porównywanie wszystkiego ze wszystkim i udowadnianie za pomocą liczb swoich teorii zabrnęło już za daleko. Jak Ty juz zaczynasz Sławomirowi coś udowadniać, bo Ci napisał, że Tesla nie jest premium, to... Jak przestałeś pisać o moim M2 to sie czepiłeś Sławomira. Co Ty chcesz udowodnić? Po co Ty z wszystkimi walczysz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby sie naladowac bedziesz musial miec aplikacje Tesli ktora Cie bedzie bombardowac reklamami ze integracja ekosystemu (cos ala Apple) jest duzo lepsza na dluzsza mete bo SC masz zintegrowane w GUI samochodu.

Podejrzewam, że kolejnym krokiem (za kilka lat) będzie integracja w GUI innych samochodów ładowarek Tesli - możemy obstawiać czy będzie to przed komendami w BMW po polsku czy po.


Natomiast zgadzam się, udostępnienie ładowarek Tesli dla każdego faktycznie zabierze jej wyjątkowość. Ciekawe czy w ramach wymiany dogadają się z Porsche, bym mógł blokować miejsca postojowe Taycanom :) https://electrek.co/2021/03/16/porsche-follows-tesla-supercharger-lead-own-private-charging-network/

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na studiach mialem takiego kolege, byl doslownie chory ze zlosci jezeli komus codziennie nie dosr&^%, nie deprecjonowal - dzieki temu czul sie lepiej, czul sie dowartosciowan

 

Chyba piszesz o sobie. Czytalismy juz tu o cyganskich blichtach, zlotych zebach, nawet probowales wmowic wlascicielom x5m ile hamulce do ich samochodow powinny kosztowac, nie wspominajac o probie wyliczenia komus raty za takie auto.... to samo tutaj. Wiesz lepiej ile ktos jezdzi, jak ktos jezdzi i co powinien kupic i nie porownuj sprzedazy samochodow kraju o wielkosci duzego miasta do duzych Europejskich krajow bo to nawet smieszne nie jest. Czytalem tez o porownaniu dywanikow tesli z maybachem albo narzekanie na inotaiment w ferrari. Czlowieku nawet tych samochodow na zywo nie widziales a narzekasz.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam uważam, że to ciągle Twoje porównywanie wszystkiego ze wszystkim i udowadnianie za pomocą liczb swoich teorii zabrnęło już za daleko. Jak Ty juz zaczynasz Sławomirowi coś udowadniać, bo Ci napisał, że Tesla nie jest premium, to... Jak przestałeś pisać o moim M2 to sie czepiłeś Sławomira. Co Ty chcesz udowodnić? Po co Ty z wszystkimi walczysz?

Mysle, ze Slawomir adwokata nie potrzebuje :cool2:

Ogolnie mam w nosie czy Tesla to premium czy nie premium, nie jestem zblazowany na tym punkcie i nie zmienia to moich decyzji zakupowych.

Nie walcze ze wszystkimi, co to w ogole znaczy? Rozmowe na forum i wymiane mysli/argumentow nazywasz walka? :)

Jezeli nie jestes w stanie zdystansowac sie od rzeczy ktore posiadasz i ciezko znosisz merytoryczna krytyke swojego samochodu to lepiej tu nie zagladac do tego watku, szkoda zdrowia.

Postaram sie jednakze nie wspominac wiecej o M2, nie mam zadnego interesu zeby Cie denerwowac :cool2:

Ja np nie mam problemu jak mi ktos mowi ze TM3 wyglada z przodu jak rozplaszczona zaba albo, ze jest w niej glosno jak w pociagu przy 200km/h - to sa fakty i nie biore tego "do siebie" :roll:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesla rozpoczęła proces udostępniania superchargerów samochodom marek innych niż Tesla.

Jak na moje, Tesla właśnie traci absolutnie jedyny argument, którym mogłaby przyciągać klientelę z tego forum.

Jezeli ceny z tego obrazka sa prawdziwe (koszt dla nie-Tesli ~2,5 razy wyzszy niz dla Tesli) to mozesz byc pewny, ze Tesla gwarantuje sobie wlasnie kolejny duzy odskok innym producentom motoryzacyjnym.


Bedziesz podjezdzal na ta stacje swoim BMW i4, placil 2,5 razy wiecej za energie niz stojaca obok TM3, zeby sie naladowac bedziesz musial miec aplikacje Tesli ktora Cie bedzie bombardowac reklamami ze integracja ekosystemu (cos ala Apple) jest duzo lepsza na dluzsza mete bo SC masz zintegrowane w GUI samochodu.

 

Wyświetla Ci się cena bez miesięcznego abonamentu w wysokości 13 euro. Po jego wykupieniu, cena spada do 0.24 euro za kWh. Czyli cena ~taka sama, jaką płaci ta ładująca się obok Tesla.

Dla porównania, Ionity w Holandii to abonament 18 euro miesięcznie, który gwarantuje cenę na poziomie 0.35 euro za kWh. Zapewne niedługo ta cena spadnie, w końcu nie ma nic lepszego niż konkurencja.

Edytowane przez TheApocalypse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy Ty się słyszysz, ja ciężko znoszę krytykę tego co posiadam? Niestety, ale wg mnie Ty już nie widzisz swojego zachowania...Twój wybór, ba nawet Twój wątek...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czlowieku nawet tych samochodow na zywo nie widziales a narzekasz.

Ciebie na zywo tez nie widzialem, a zdanie mam wyrobione :cool2:

 

Wyświetla Ci się cena bez miesięcznego abonamentu w wysokości 13 euro. Po jego wykupieniu, cena spada do 0.24 euro za kWh. Czyli cena ~taka sama, jaką płaci ta ładująca się obok Tesla.

Dla porównania, Ionity w Holandii to abonament 18 euro miesięcznie, który gwarantuje cenę na poziomie 0.35 euro za kWh. Zapewne niedługo ta cena spadnie, w końcu nie ma nic lepszego niż konkurencja.

Rozumiem, ciekawa informacja :cool2:

Czyli Tesla zyska rzesze uzytkownikow ich apki oraz placacych regularnie abonament 13 euro/miesiecznie.

Skoro sie na taki krok decyduja to znaczy ze im sie to po prostu oplaca, zobaczymy szybko na ile zmniejszy sie komfort posiadaczy Tesli na trasie.


Najwiekszymi wygranymi beda posiadacze luksusowych aut typu Taycany, etrony etc - bo dla nich 13 euro miesiecznie to jak splunac a komfort jazdy w trasie podwyzszy sie niemilosiernie jezeli usluga bedzie dotyczyc wszystkich SC.


Teraz trzeba obserwowac ile tych stacji Tesla tak naprawde udostepni, czy beda priorytetyzowane online wg statusu zajetosci etc etc.


Poki co to program pilotazowy 10 SC, zobaczymy jak sie to rozwinie.

 

Niestety, ale wg mnie Ty już nie widzisz swojego zachowania...Twój wybór, ba nawet Twój wątek...

Dziekuje za zwrocenie uwagi, mowie to na powaznie.

Jezeli poczules sie urazony czy cos w tym stylu to zapewne jest cos na rzeczy, postaram sie pisac mniej zaczepnie, czy bardziej neutralnie.

Gdyby wszyscy sie ze wszystkimi zgadzali byloby nudno :handshake:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
i vice versa. Jeszcze "wczoraj" chciales kupic i4, teraz czekam na kolejne 200 stron plucia na bmw i piania do tesli i proby udowodnienia na forum bmw jakie to cudowne auto nie jest oraz wmawiania ludziom jak podrozuja bo przeciez GUS tak mowi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam ja sie nie poczułem urażony i nie chodziło mi o mnie. Kiedyś tez tak trułem dupe ludziom jakie to BMW jest najlepsze, a każdy inny wybór jest gorszy. Już od dawna tego nie robię i staram się nikomu nic nie narzucać za wszelką cenę. Nie wszystko da się poprzeć liczbami, czasem wystarczy to coś, co na jednego działa, a na drugiego nie. Oczywiście dyskutować warto i spierać się na argumenty, ale uważajmy wszyscy na wycieczki osobiste, bo to zabija forum...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Kriss33 nie ma czegos takiego jak najlepsze auto\najlepszy wybor. Kazdy samochod ma swoje wady i zalety, kazdy ma inny gust dlatego na rynku sa setki modeli i dziesiatki marek. Duzy wybor zawsze jest lepszy od malego lub braku wyboru a najwazniejsze to kupic to co sie osobie kupujacej podoba i co spelnia jej oczekiwania. Niestety do niektorych to nie dociera....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
i vice versa. Jeszcze "wczoraj" chciales kupic i4, teraz czekam na kolejne 200 stron plucia na bmw i piania do tesli i proby udowodnienia na forum bmw jakie to cudowne auto nie jest oraz wmawiania ludziom jak podrozuja bo przeciez GUS tak mowi.

"Wczoraj" tzn przed weekendem cena i4 M50 w Norwegii byla 552k NOK.

Dzisiaj po weekendzie cena wynosi 592k NOK, czyli jest wyzsza o ~20k PLN z dnia na dzien.

I gdybym dostal ten rabat 8% (chodzilo o glupi formularz z pracy, ze auto jest potrzebne zawodowo, taka "podkladka" dla lokalnego dealera BMW, ktorej wymaga BMW Norwegia i ktora wiekszosc ludzi dostaje od pracodawcy przy zakupie nowego auta) to bym mial auto zamowione (z terminem dostawy za min. 12 mies wiec bez zadnego wow zupelnie i tak).

Ale ze sie rabat wylozyl to i caly zakup sie wylozyl, przez czas oczekiwania jakos mnie to i tak nie smuci.


W starej cenie to auto bylo ok i nadawalo sie do zamowienia, w nowej cenie to auto mnie nie interesuje z prostej przyczyny:

- cena w porownaniu do polskiej czy niemieckiej nie jest rownowazna cenie bez podatku VAT (EV w NO sa sprzedawane bez VAT) - to znaczy jest sztucznie napompowana w tej chwili.

BMW NO sobie moze na to pozwolic bo podejrzewam ze alokacja tych aut na Norwegie jest sladowa bo BMW nie ma odpowiedniej podazy, czasy oczekiwania sa makabrycznie dlugie wiec wisi im to i powiewa.


W tej chwili mozna powiedziec, ze cena norweska (bez VAT) i cena polska (z 23% VAT) sa prawie identyczne, roznia sie o ~10k PLN :shock:


Jak sie auto okaze bomba to sprezentuje je sobie po prostu na rynku wtornym od jakiegos dealera pewnie i tak szybciej niz za 12 mies kiedy moje mialo sie wyprodukowac, pozyjemy zobaczymy.


51649017601_65c7cb2afb_h.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, jak ktoś tam wcześniej napisał, w Tesli jest premium wszystko poza samochodami :D


Premium to móc zamówić skóry z merynosów, a nie zamawiać je do każdego auta. Premium to fakt, że mogę sobie wybrać dowolny kolor na samochód, a nie jeden z 5 czy 7. Premium to też prestiż, który za sobą niesie marka.

I BMW jest tutaj coraz niżej z roku na rok, ja to wiem, ale nadal topowe model typu 5 czy 7 są absolutnie poza zasięgiem Tesli i stąd dla mnie Tesla premium nie jest. Zresztą co sam mówiłeś - wnętrze Tesli jest proste, nie ma niczego w nadmiarze, jest wszystko to co potrzeba. To jest definicja praktyczności, tj definicja którą kieruje się VW czy Skoda, a nie BMW, którego kamera termowizyjna wyświetla mi na HUDzie informacje czy z krzaków wychodzi duże czy małe zwierze, a kiedy się tym zestresuję za bardzo, w moich miękkich fotelach uruchomię relaksacyjny masaż połączony z aromaterapią. Jeśli popatrzysz na luksusowe zegarki, to nie są najcenniejsze te, które pokazują czas najdokładniej przecież, nie? :)


Co do dyskredytowania moich testów i odczuć - dokładnie to samo możesz powiedzieć o każdym innym teście. Kierowca testowy mógł danego auta nie lubić lub nie ogarniać i zaniżyć wynik w teście porównawczym. Mogły być inne opony i sama ich zmiana (którą i tak zrobisz) zmieni wynik. Jeśli nie było testów jeden po drugim na torze, to warunki mogły być o 5st inne i to starczy na inny wynik. Jeśli różnice są na poziomie 0.5sek to mogą wynikać z błędów statystycznych. Ja testuje te same miejsca setki razy. Mam wyczute co i jak, wyniki mam dla siebie, nie musisz wierzyć ;)


Dalej, pierwszy z brzegu test to znalazłem w przyzwoitych warunkach -


Mocniejsza i szybsza TM3P jednak przegrała z wolniejszym M2C na torze, czyli w zakrętach nie była w stanie utrzymać tej samej prędkości, a pamiętaj, że na przyśpieszeniu ma przewagę, więc na zakrętach musiała tracić spoooooro.


Na koniec dodam, że nie będę zgrywać forumowego mędrca, nie jeździłem Teslami na tyle dużo/długo móc sensownie je do BMW odnieść. Ale wszystkie elektryki którymi jeździłem, a było tego kilka, jeździły źle, pomijając przyśpieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Premium to móc zamówić skóry z merynosów, a nie zamawiać je do każdego auta.

* nie dotyczy BMW iX3 - jest Sensatec i Vernasca (obiecalem Krissowi nie odnosic sie juz do M2 ale mozesz podmienic modele)

 

Premium to fakt, że mogę sobie wybrać dowolny kolor na samochód, a nie jeden z 5 czy 7.

* nie dotyczy BMW iX3 - jest 6 kolorow do wyboru

 

Premium to też prestiż, który za sobą niesie marka.

Tu 100% zgody, to dlatego Musk tak wsciekle walczy o cyferki z Plaidem jezeli chodzi o 0-60mph, o cwiartke, o czas na Nurburgringu z Taycanem - bo "chwala" Plaida rzuca blask na tansze modele np TM3 czy TMY

 

ale nadal topowe model typu 5 czy 7 są absolutnie poza zasięgiem Tesli i stąd dla mnie Tesla premium nie jest.

Tak, tu sie zgadzam jezeli chodzi o indywidualne materialy, ale gdzie Tesla niedomaga w jakosci skor czy pieknych detalach (co jest bardziej domena aut luksusowych a niekoniecznie premium) - nadrabia technologia - dla Ciebie Merynosy sa wazne a dla drugiego komendy glosowe po polsku, podglad auta na zywo w aplikacji na telefonie czy mozliwosc zostawienia psa w aucie latem na parkingu bez obawy o jego zdrowie bo soft nad tym czuwa. A jeszcze inny powie, ze lubi Netflixa i gry bo jest IT geekiem - i dla niego to bedzie bardziej wyznacznikiem premium bo moze podlaczyc pada i smigac w Wiedzmina.


Premium z definicji to jest cos ponad standard, ponad to co oferuja inni (wiekszosc) producentow - i tu wg mnie Tesla ma na dzis mnostwo argumentow bo firma jest ultra nowatorska, wiele firm (lacznie z BMW) kopiuje dzis jej rozwiazania.

 

a nie BMW, którego kamera termowizyjna wyświetla mi na HUDzie informacje czy z krzaków wychodzi duże czy małe zwierze

* nie dotyczy BMW iX3

 

a kiedy się tym zestresuję za bardzo, w moich miękkich fotelach uruchomię relaksacyjny masaż połączony z aromaterapią.

* nie dotyczy BMW iX3 - ani miekkich foteli, ani relaksacyjnego (ani zadnego innego) masazu, ani aromaterapii


----

I teraz powiedz mi - czy pomimo tych wszystkich gwiazdek - nazwiesz BMW iX3 jeszcze samochodem premium czy mu tego odmowisz bo nie ma nic wspolnego z doposazona 5-er za pol banki?

----


Definicja premium jest imho mocno plynna i dodatkowo ewoluuje razem z czasem i technologia bo ladne skory i masaze to mozna dzis miec w Super B L&K czy Mondeo Vignale czy jak sie to tam nazywa.


Wiekszosc rzeczy ktore wymieniles to ja bym laczyl z luksusowymi limuzynami segmentu E/F a niekoniecznie z premium - zaloze sie, ze jest dzisiatki chinskich/koreanskich marek ktore maja wszystkie ww atrybuty a kolo zadnego premium nie staly i pewnie nawet o nich przecietny Europejczyk nie slyszal.


 

Co do dyskredytowania moich testów i odczuć - dokładnie to samo możesz powiedzieć o każdym innym teście. Kierowca testowy mógł danego auta nie lubić lub nie ogarniać i zaniżyć wynik w teście porównawczym. Mogły być inne opony i sama ich zmiana (którą i tak zrobisz) zmieni wynik. Jeśli nie było testów jeden po drugim na torze, to warunki mogły być o 5st inne i to starczy na inny wynik. Jeśli różnice są na poziomie 0.5sek to mogą wynikać z błędów statystycznych. Ja testuje te same miejsca setki razy. Mam wyczute co i jak, wyniki mam dla siebie, nie musisz wierzyć ;)

Nie dyskredytuje - jedynie mowie, ze wyniki moga byc dosc subiektywne.

Mimo wszystko bardziej wierze firmie ktora robi tych testow dziesiatki rocznie, ma swoje procedury, ekipe i robi to fachowo od wielu lat.

Natomiast nie zrozum mnie zle - nie twierdze, ze TM3P jest jakims super wzorem handlingu i funu, dla mnie prowadzi sie calkiem dobrze, baterie przy asfalcie i obnizone zawieszenie robia robote - wiec nie narzekam - tym bardziej, ze dzis na rynku nie ma 20 modeli fajnych usportowionych EV wsrod ktorych moglbym przebierac - odwrotnie - wybor jest bardzo mizerny poki co.

 

Dalej, pierwszy z brzegu test to znalazłem w przyzwoitych warunkach -


Mocniejsza i szybsza TM3P jednak przegrała z wolniejszym M2C na torze, czyli w zakrętach nie była w stanie utrzymać tej samej prędkości, a pamiętaj, że na przyśpieszeniu ma przewagę, więc na zakrętach musiała tracić spoooooro.

Filmikami mozna sie oczywiscie przerzucac do konca swiata :)

Tylko widzisz - dla mnie takie filmiki to nie ujma dla TM3P a odwrotnie - nobilitacja - auto bylo raptem o pol sekundy wolniejsze od stworzonego do funu BMW M2C, auta, ktore wielu dziennikarzy motoryzacyjnych obwolalo najlepszym M ever, auta ktore na torze czuje sie jak ryba w wodzie a przy tym w porownaniu do TM3P jest jednoczesnie o segment nizej, ma 2 drzwi i nieskonczenie mniejsza praktycznosc - dla mnie takie filmiki swiadcza tylko na plus dla TM3, wielki plus, bo auto na codzien ma imho inne zadania anizeli tor, z tym sie mam nadzieje zgadzasz :)


Wstaw tez do tego filmiku teraz Skode - bo przeciez mowisz, ze Skoda i Tesla sa autami rownowaznymi - dziwnym trafem TM3P ciagle jest zestawiania z ///M i RS a nie Octavia czy innym Enyaqiem czy jak to sie pisze.

 

Na koniec dodam, że nie będę zgrywać forumowego mędrca, nie jeździłem Teslami na tyle dużo/długo móc sensownie je do BMW odnieść. Ale wszystkie elektryki którymi jeździłem, a było tego kilka, jeździły źle, pomijając przyśpieszenie.

Moze bedzie kiedys jeszcze raz okazja sie spotkac i pojezdzic dluzej, kto wie :cool2:


PS. Spojrz na ten filmik z Nurburgringu - ja tu naprawde nie widze zadnego powodu do wstydu dla TM3P i jak na moje mizerne zdolnosci kierownika - to jest sporo wiecej niz bede kiedykolwiek potrzebowac od tego samochodu ( i nie znam zadnej Skody ktora tak jezdzi ^^) :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pare dni temu na forum x5

Sensatec - tzw. skóta ekologiczna, która z ekologią nie ma wiele wspólnego. To zwykła cerata, kiedyś zwana skają. Ojciec miał to dużym Fiace 35 lat temu.

Vernasca - dawniej Dakota. W mojej branży (meblarskiej) zwana Madras. Są to mielone odpady z wykrojów fromatek skór, które nie wydały na większe lementy foteli. Odpady się mieli, prasuje i nadaje im strukturę skóry licowej.

Nappa to skóra licowa, Mrino - skóra licowa z owiec odbiany Merynos.

 

Znaczy się skoda ja and k czy mondeo jest sporo lepsze od tesli :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jako że w tym zabawnym wątku często ktoś poruszał temat ratowania planety przez zakup elektryków wrzucę małe podsumowanko szczytu klimatycznego w Glasgow gdzie światowa elita (banda skur*ieli) debatowała nad tym czego jeszcze zakazać normalnym ludziom:


Zrzut-ekranu-2021-11-3-o-09-44-55.png


Zrzut-ekranu-2021-11-3-o-09-53-09.png


Zrzut-ekranu-2021-11-3-o-09-33-42.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że w tym zabawnym wątku często ktoś poruszał temat ratowania planety przez zakup elektryków wrzucę małe podsumowanko szczytu klimatycznego w Glasgow gdzie światowa elita (banda skur*ieli) debatowała nad tym czego jeszcze zakazać normalnym ludziom:


Zrzut-ekranu-2021-11-3-o-09-44-55.png

 

Rozumiem, że zdajesz sobie sprawę, że to zdjęcie jest z czasów przedliftowego F30?


Hipokryzję oczywiście należy wypalać żywym ogniem, ale najlepiej za pomocą prawilniejszych materiałów.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.