Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Sam najpierw robisz wrzutki o jakiś złotych zębach, latasz jak wściekły pies po wszystkich podforach BMW, wklejasz jakieś skody na forum nowego BMW 5, na forum x5 płaczesz ze ci hybrydowe BMW 3 gasła na każdym progu zwalniającym, piejesz tu ku czci muska, nie ma dnia żebyś nie wrzucił jaki to twój wynalazek nie jest zajebisty pisząc setki razy te same teksty a później odwracasz kota ogonem. Mam gdzieś w ilu kolorach był kiedyś sensatec a w ilu jest teraz ale dla mnie jako klienta Premium im większy wybór tym lepiej, tym się właśnie Premium min wyróżnia od Marek popularnych właśnie tym wyborem żeby skroić sobie auto jak garnitur wedlug własnych potrzeb a nie żeby ktoś mi mówił co mi się lepiej podoba. Ty tego niestety nie zrozumiesz bo nigdy nowego auta nie kupiłeś i nie miałeś tej przyjemności usiąść do konfiguratora i korzystać z wyboru. I ok kupiłeś sobie fajne auto, ciesz się nim i jezdzij, odwiedz dedykowane forum a nie śleczysz na forum BMW i próbujesz wmawiać innym jakie to nie masz zajebiste auto, bo skoro my wybraliśmy inaczej najwyraźniej tesla nas guzik obchodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Tesla od 2012 czy tam 2013 jeździ autonomicznie nie? Po kraju fiordów też czy etam? Tak bardzo przewyższa inne marki, wręcz je miażdży i kładzie na łopatki muskowatosci, że musi być w 1000000000000%autonomiczna na bank!!! Pewnie jedzie tak sama po hot dogi na stacyje, że aż zderzak odpada!

A tak serio to jeździcie tam po kraju ekologiczna ropą łynąca autonomicznie swoimi teslami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
na forum x5 płaczesz ze ci hybrydowe BMW 3 gasła na każdym progu zwalniającym

To byl ten watek w ktorym przekonywales mnie ze w mojej hybrydzie 330e nie bylo trybu jazdy "auto" i zniknales jak niepyszny gdy wkleilem zdjecie, panie ekspercie od wszystkiego?

 

Ty tego niestety nie zrozumiesz bo nigdy nowego auta nie kupiłeś i nie miałeś tej przyjemności usiąść do konfiguratora i korzystać z wyboru.

Opowiedz jakie opcje Premium (oprocz 10 znaczkow ///M z m-pakietem) zaznaczyles w swojej G30. Zacznij od tapicerki :norty:

 

a nie śleczysz na forum BMW i próbujesz wmawiać innym jakie to nie masz [bAD] auto, bo skoro my wybraliśmy inaczej najwyraźniej tesla nas guzik obchodzi.

Ta Tesla tak Cie guzik obchodzi, ze od roku nie minal dzien zebys tu na nia nie plul w tym watku :twisted:

Ja w tym temacie jestem OPem wiec sie udzielam, staram dostarczac merytorycznego contentu, natomiast takie asy jak Ty czy PanPierr - uczepily sie jak g*&^& okretu i krzyczycie "plyniemy" :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciekawe, nowe filmiki o BMW i4





1. Ponad 500 KM robi robote, auto do 200 km/h przyspiesza bez narzekania, widac, ze auto chce/moze jechac powyzej ogranicznika 225 km/h - byc moze kiedys BMW sciagnie limiter badz bedzie to mozna zrobic grzebiac w software auta :twisted:

2. Do czego sie przydaje dedykowana platforma elektryczna - widac tutaj dosc dobrze na zdjeciach - facet siedzacy z przodu i tylu to niewysocy ludzie, na oko z max 180 cm - i ten siedzacy z tylu nie jest w stanie wsadzic swojej nogi do srodka (probowal!) :duh:


Imho to mega slabe w aucie mierzacym 478 cm dlugosci - z przodu dluga maska pod ktora ukryte jest tylko kupa plastiku a z tylu miejsca jak w 1-er :/

Gdyby to byla dedykowana elektryczna platforma, przy tej dlugosci auta - w srodku moznaby wygospodarowac spokojnie 15-20 cm wiecej przestrzeni na nogi i bagaze - tutaj pomoze dopiero Neue Klasse w 2025r - tyle ze oczywiscie wtedy nadwozie auta bedzie juz przypominac bryly TM3 czy EQE a nie dostojne limo/coupe z dluga maska z przodu. Cos za cos.


Na plus za to - widac od razu, ze auto jest pelnoprawnym premium, nienaganne materialy w srodku, idealne spasowanie, smaczki jak laserowe swiatla etc - tutaj widac doswiadczenie i klase BMW :cool2: Oj bedzie korcilo jak sie w koncu pojawi na rynku :norty:


51498528172_bc0fc71738_o.jpg


51499548118_1fd0498151_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to tu zostawię :)


Marcin Walków, Business Insider Polska: Czym jest luksus?​

Franciscus van Meel, Senior Vice President Product Line Luxury Class, BMW Group: Nie jest łatwo odpowiedzieć na pytanie, czym jest luksus. To z pewnością coś, co ma charakter, silnie oddziałuje na emocje i jest tym, czego pragniemy. Tak naprawdę, nie wiesz, co to jest, dopóki nie zobaczysz tego pierwszy raz.


A cena? Luksus utożsamiamy zazwyczaj z bardzo drogimi produktami.​

To już tak nie działa. Dziś klienci o wiele bardziej są zainteresowani tym, co kryje się za produktem, niż wyłącznie jego wysoką ceną. Liczy się historia, którą opowiada – o dziedzictwie albo innowacjach. I wreszcie, jeśli musisz komuś tłumaczyć, że coś jest luksusowe, podkreślając, ile kosztowało, to nie jest to luksus. On jest atrakcyjny sam w sobie.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

“Hydrogen will not be a solution for the masses,”

Nic dodać nic ująć. Wodór będzie schodził do niższych klas samochodów do granic technologicznych i akceptowalnych przez klientów granic ekonomicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
BMW Development Board Member Frank Weber twierdzi, że wodorowce są niszą i że nie da się obejść elektryków.

https://worldweeklynews.com/what-role-do-hydrogen-cars-play-questions-to-bmws-chief-development-officer-frank-weber/

 

Frank Weber to bezposredni nastepca w BMW Klausa Fröhlicha - szefa rozwoju firmy (R&D).

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0306645EN/supervisory-board-names-frank-weber-to-board-of-management-of-bmw-ag?language=en


Fröhlich jeszcze dwa lata temu:

“Customers in Europe do not buy EVs. We pressed these cars into the market and they’re not wanted.

“We can deliver an electrified vehicle to each person but they will not buy them.”


Weber dzisiaj:

“There is no way around the electric car.”


Z tego co czytam nowa platforma Neue Klasse, ktora bedzie debiutowac od 2025r, zostanie najpierw wprowadzona do 3-er i X3

Czyli juz dzis mozna powiedziec, ze obecna G20 jest ostatnia buda z tymi proporcjami - nastepca bedzie juz wygladal zupelnie niepodobnie do dotychczasowych 3-er.

https://www.bmwblog.com/2021/09/08/bmw-3-series-and-x3-to-pave-the-way-for-the-electric-first-platform/

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Apropo dyskusji o skorach zwierzecych - komunikat prasowy Volvo z wczoraj :norty:

https://www.media.volvocars.com/uk/en-gb/media/pressreleases/286448/volvo-cars-to-go-leather-free-in-all-pure-electric-cars-as-part-of-animal-welfare-ambitions


Co do BMW - daje im max 2-3 lata i bedzie identyczna deklaracja :twisted:


51510825049_fb92be6f50_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Dobrze zmontowany filmik z TM3P na torze w Toruniu - duzo driftowania, baczkow i takich tam :twisted:

 

Jak to puchnie powyżej 100km/h :lol:

Cytując autora "pierwszy raz w historii programu Kickster nie udało nam się rozpędzić do 200km/h"

Udanego wyprzedzania na ekspresówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No skóra już jest tak pase ze w konfiguratorze porsche taycana, oprócz siedzeń obszytych skóra jest dostępnych jedynie około 20 opcji obszycia różnych elementów skóra : https://cc.porsche.com/icc/ccCall.do?rt=1632481405&screen=820x1180&userID=CC&lang=cc&PARAM=parameter_internet_cc&ORDERTYPE=Y1AAA1&CNR=C00&customID=cc&MODELYEAR=2022&hookURL=https%3a%2f%2fwww.porsche.com%2finternational%2fmodelstart%2fall%2f D :D nawet jest specjalna zakładka zatytuowana skóra w srodku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak to puchnie powyżej 100km/h :lol:

Cytując autora "pierwszy raz w historii programu Kickster nie udało nam się rozpędzić do 200km/h"

Udanego wyprzedzania na ekspresówce.

Ale wiesz, ze to auto przy rozladowanej baterii do 20%, 0-190km/h rozpedzilo sie w ~16s, to sa czasy 340i :>

Mowisz teraz, ze 340i jest za wolne, zeby na ekspresowce wyprzedzac inne auta? :norty:


Z praktyki roku z EV - jak masz 20% baterii to nie cisniesz 200km/h po ekspresowce a rozgladasz sie powoli za ladowarka DC :)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz, ze to auto przy rozladowanej baterii do 20%, 0-190km/h rozpedzilo sie w ~16s, to sa czasy 340i :>

Mowisz teraz, ze 340i jest za wolne, zeby na ekspresowce wyprzedzac inne auta? :norty:

 

Tradycyjnie wyciągasz wygodne dla siebie dane, podobnie jak to było z naszą rozmową o sprawozdaniach finansowych.


Powiedziałem, że Tesla puchnie powyżej 100km/h. Prędkość 100-190km/h rozwinęła w 12.5s, do 200 byłoby około 14s.


M340i robi 100-200km/h w 10.9s:



Widzimy różnicę? 3 sekundy to jest przepaść.

Przy wyprzedaniu mam się zastanawiać ile mi zostało prądu, bo może zdążę, a może nie zdążę :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie musisz się zastanawiać przy wyprzedzaniu mając auto spalinowe jak i elektryczne. Przy spalinowym po prostu wyprzedzisz, a przy elektrycznym nawet nie zaczniesz, bo tego typu autem się nie wyprzedza ( nie mylić, że nie da się), bo to się nie opłaca, gdyż za chwilę trzeba będzie stać na ładowarce. To nie przypadek, że elektrykami jeździ się z reguły ze stałą prędkością 120 km/h, bo jest to optymalna prędkość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja się cały czas zastanawiam jaki jest sens takiej tesli 3 performance. Na tor się nie nadaje, sport car to to nie jest, do miasta poza tanim jeżdżeniem tez niezbyt wygodna bo niska jest, suv byłby lepszy i w trasę tez nie pojedzie bo jazda typu pan z wąsem i kapeluszem. No dobra można obejrzeć Netflix ale można tez to zrobić na iPadzie a jak się kupi wieszak za pare pln to nawet w tym samym miejscu powiesić i wiele szybszy jest i bardziej funkcjonalny. Zapewne każdy z nas ma tablet, laptop, czy komuś się zdarzylo kiedykolwiek oglądać film w aucie już nie mówiąc o częstym uzywaniu? Ja osobiście nigdy nie miałem takiej potrzeby. Porównywany tutaj często do emek ale ile procent musiała by mieć bateria albo ile baterii do auta trzeba by dołożyć żeby dołączyć do kolegów z peletonu
?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale wiesz, ze to auto przy rozladowanej baterii do 20%, 0-190km/h rozpedzilo sie w ~16s, to sa czasy 340i :>

Mowisz teraz, ze 340i jest za wolne, zeby na ekspresowce wyprzedzac inne auta? :norty:

 

Powiedziałem, że Tesla puchnie powyżej 100km/h. Prędkość 100-190km/h rozwinęła w 12.5s, do 200 byłoby około 14s.

M340i robi 100-200km/h w 10.9s:

Widzimy różnicę? 3 sekundy to jest przepaść.

1. Pisalem o 340i (F30), nie M340i :cool2:

F30 340i (AWD) 100-190 km/h osiaga po 12,4s czyli to samo co TM3P z rozladowana bateria.

http://www.automobile-catalog.com --> zakladka 340i x-drive (nie da sie wrzucic bezposredniego linku)


2. TM3P z naladowana bateria (~70%) osiaga 100-200 km/h w 10,2s czyli szybciej od G20 M340i, dokladnie o 0,7s szybciej.

https://fastestlaps.com/models/tesla-model-3-performance

 

Przy wyprzedaniu mam się zastanawiać ile mi zostało prądu, bo może zdążę, a może nie zdążę :duh:

Jak mozna "nie zdazyc" wyprzedzic kogos na ekspresowce, wytlumacz mi prosze :think:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie musisz się zastanawiać przy wyprzedzaniu mając auto spalinowe jak i elektryczne. Przy spalinowym po prostu wyprzedzisz, a przy elektrycznym nawet nie zaczniesz, bo tego typu autem się nie wyprzedza ( nie mylić, że nie da się), bo to się nie opłaca, gdyż za chwilę trzeba będzie stać na ładowarce. To nie przypadek, że elektrykami jeździ się z reguły ze stałą prędkością 120 km/h, bo jest to optymalna prędkość.

Odpowiem Ci Kriss jak to wyglada w praktyce bo masz oczywiscie troche racji.

Majac auto z ~80kWh bateria mozesz przejechac zarowno 300km (jak jedziesz "dynamicznie" ~150-160 km/h) a mozesz i 500-600km jak sobie jedziesz "eco" bez wyprzedzania po krajowkach.


I teraz:

1. Jak jedziesz w krotka trase np. z Gdanska do Torunia 200km - to mozesz sie bawic ile fabryka dala i na autostradzie "trollowac" szybkie auta (jezeli ktos lubi) bo i tak zaraz zjedziesz do bazy i sie naladujesz.

2. Jak jedziesz juz 500km np z Berlina do Warszawy to nadal mozesz sie bawic na drodze ale juz z 35min pitstopem na SC. Jak bedziesz jechal spokojnie to pitstop na SC skroci Ci sie do np 15-20 min.

3. Jak jedziesz maraton 1000km to generalnie lepiej zwolnic do tych 120-130km/h bo po prostu jazda "dynamiczna" meczy bardziej - glownie ze wzgledu na nadal niezbyt rozwinieta infrastrukture szybkich ladowarek DC, a ponadto przy tylu godzinach jazdy ciagle wyprzedzanie/hamowanie na autostradach jest niezbyt komfortowe na dluzsza mete.


W lipcu trase NO->PL jechalem na luzie 120-130 km/h na ACC, a z powrotem do Norwegii jechalem 150-160km/h gdzie sie dalo i wg mnie predkosci przelotowe 120-130km/h sa w EV na dzisiaj wygodniejsze przy takich odleglosciach, nawet pomimo duzej ilosci SC w DE i DK.

Moze zmieni sie to za kilka lat jak ladowarek bedzie duzo wiecej a baterie w autach zwieksza sie z dzisiejszych ~80kWh na np 120kWh - chociaz nie wydaje mi sie zeby to w tym kierunku poszlo bo po prostu miejsc gdzie sobie mozna bezkarnie jezdzic 160 km/h (poza Niemcami) jest malo, policji, fotoradarow, odcinkowych pomiarow coraz wiecej, mandaty coraz wyzsze etc etc - a tak, zapinasz ACC na 130 km/h i sobie spokojnie jedziesz przez Europe.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja się cały czas zastanawiam jaki jest sens takiej tesli 3 performance. Na tor się nie nadaje, sport car to to nie jest, do miasta poza tanim jeżdżeniem tez niezbyt wygodna bo niska jest, suv byłby lepszy i w trasę tez nie pojedzie bo jazda typu pan z wąsem i kapeluszem.

Ale wiesz, ze wszystko to co wymieniles tyczy sie takze BMW i4 M50 a pomimo tego poleciales podobno do salonu zlozyc zamowienie? :norty:

Syndrom sztokholmski? Dobrze, ze sie w ostatniej chwili zreflektowales i mozesz spokojnie skupic na zamawianiu nowej BMW M3, Porsche Taycana czy co tam jeszcze fantazjujesz na 10 roznych watkach na forum :twisted2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie musisz się zastanawiać przy wyprzedzaniu mając auto spalinowe jak i elektryczne. Przy spalinowym po prostu wyprzedzisz, a przy elektrycznym nawet nie zaczniesz, bo tego typu autem się nie wyprzedza ( nie mylić, że nie da się), bo to się nie opłaca, gdyż za chwilę trzeba będzie stać na ładowarce. To nie przypadek, że elektrykami jeździ się z reguły ze stałą prędkością 120 km/h, bo jest to optymalna prędkość.

Odpowiem Ci Kriss jak to wyglada w praktyce bo masz oczywiscie troche racji.

Majac auto z ~80kWh bateria mozesz przejechac zarowno 300km (jak jedziesz "dynamicznie" ~150-160 km/h) a mozesz i 500-600km jak sobie jedziesz "eco" bez wyprzedzania po krajowkach.


I teraz:

1. Jak jedziesz w krotka trase np. z Gdanska do Torunia 200km - to mozesz sie bawic ile fabryka dala i na autostradzie "trollowac" szybkie auta (jezeli ktos lubi) bo i tak zaraz zjedziesz do bazy i sie naladujesz.

2. Jak jedziesz juz 500km np z Berlina do Warszawy to nadal mozesz sie bawic na drodze ale juz z 35min pitstopem na SC. Jak bedziesz jechal spokojnie to pitstop na SC skroci Ci sie do np 15-20 min.

3. Jak jedziesz maraton 1000km to generalnie lepiej zwolnic do tych 120-130km/h bo po prostu jazda "dynamiczna" meczy bardziej - glownie ze wzgledu na nadal niezbyt rozwinieta infrastrukture szybkich ladowarek DC, a ponadto przy tylu godzinach jazdy ciagle wyprzedzanie/hamowanie na autostradach jest niezbyt komfortowe na dluzsza mete.


W lipcu trase NO->PL jechalem na luzie 120-130 km/h na ACC, a z powrotem do Norwegii jechalem 150-160km/h gdzie sie dalo i wg mnie predkosci przelotowe 120-130km/h sa w EV na dzisiaj wygodniejsze przy takich odleglosciach, nawet pomimo duzej ilosci SC w DE i DK.

Moze zmieni sie to za kilka lat jak ladowarek bedzie duzo wiecej a baterie w autach zwieksza sie z dzisiejszych ~80kWh na np 120kWh - chociaz nie wydaje mi sie zeby to w tym kierunku poszlo bo po prostu miejsc gdzie sobie mozna bezkarnie jezdzic 160 km/h (poza Niemcami) jest malo, policji, fotoradarow, odcinkowych pomiarow coraz wiecej, mandaty coraz wyzsze etc etc - a tak, zapinasz ACC na 130 km/h i sobie spokojnie jedziesz przez Europe.

 

Tak jak pisałem wielokrotnie, osiągi elektrykow są teoretyczne, bo w realnym świecie ta technologia ma ograniczenia. Oczywiście to nie dyskwalifikuje tych aut tylko trzeba mieć świadomość jak jest. Dzięki temu wątkowi zyskaliśmy jej mnóstwo :). No, a teraz mam wniosek co do aut spalinowych. Niestety ich osiągi za chwilę też będą teoretyczne, jak w grudniu wejdą nowe mandaty perspektywa co do aut elektrycznych vs spalinowych zmieni się diametralnie. Dzisiejsza przewaga aut spalinowych co do szybkiej jazdy realnie zniknie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak pisałem wielokrotnie, osiągi elektrykow są teoretyczne, bo w realnym świecie ta technologia ma ograniczenia. Oczywiście to nie dyskwalifikuje tych aut tylko trzeba mieć świadomość jak jest. Dzięki temu wątkowi zyskaliśmy jej mnóstwo :).

Z tak sformulowanym zdaniem ciezko mi sie zgodzic - osiagi nie sa teoretyczne a prawdziwe. Z ograniczeniami? - tak, owszem, ale na pewno nie teoretyczne.

Rownie dobrze moglbys powiedziec ze osiagi Chirona i jego 400 km/h jest teoretyczne bo przeciez paliwa starczy tylko na 15 min, bo trzeba miec specjalne opony, bo trzeba miec zamkniety tor a w rzeczywistosci nie ma gdzie tak jezdzic. Czy to sprawia ze jego osiagi sa teoretyczne? Wg mnie nie.

 

No, a teraz mam wniosek co do aut spalinowych. Niestety ich osiągi za chwilę też będą teoretyczne, jak w grudniu wejdą nowe mandaty perspektywa co do aut elektrycznych vs spalinowych zmieni się diametralnie. Dzisiejsza przewaga aut spalinowych co do szybkiej jazdy realnie zniknie...

Tak, i tutaj mam troche zalu do siebie bo wiem jak sie jezdzi w praktyce w PL a jak sie jezdzi w praktyce w Europie (poza Niemcami) czy tym bardziej w Norwegii i ewidentnie nie zaakcentowalem tego dosyc mocno w tym watku od samego poczatku a wyniklo z tego duzo bezsensownych przepychanek.

To, ze w PL mozna na codzien jechac bez obaw 200km/h po autostradzie czy ze nawet w centrum miasta - np w Gdansku po obwodnicy czy na AK - implikuje mocno negatywne postrzeganie EV bo wiadomo, ze jak sie tak jezdzi to bateria drenuje sie blyskawicznie.

A w takiej Norwegii czy innych krajach Europy nikt na to nie narzeka bo nikt przy zdrowych zmyslach z takimi predkosciami na codzien po publicznych drogach nie jezdzi (tym bardziej jako srednia predkosc przelotowa)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z ciekawostek - car & driver pisze, ze kolejna generacja Boxstera/Caymana 718 bedzie juz na platformie czysto elektrycznej :twisted:

Premiera - juz za 3 lata, w 2024r.

https://www.caranddriver.com/news/a37692178/2025-porsche-718-electric-future-details/


Najbardziej mi sie spodobalo to zdanie z motorauthority (tez o 718 EV):

The accelerated growth in demand for EVs in the premium sector has caught many automakers by surprise, including Porsche. Only recently the automaker was predicting that half its lineup would be electrified (hybrids and EVs) by 2025, but now it's openly stating that half the lineup will likely be made up of cars running solely on electricity by that date. Further out, Porsche predicts that only the 911 will have an internal-combustion engine by the time 2030 rolls around.


Co do tego co pisza o 911 w ostatnim zdaniu, ze bedzie kolejna dekade tylko spalinowa wersja utrzymywana - jestem na 99% pewny, ze to totalna sciema i za kilka lat bedzie odmiana EV.

I tak jak dzis nikogo nie dziwi SUV Porsche z 3l dieslem, tak w 2025r nikogo nie bedzie dziwic 911 EV.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.