Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
@slawomir aż dziw bierze ze jeszcze nie zamieniłeś prosiaka żony na tesle model x, a BMW 7 na tesle model s. Zapytam się skromnie dlaczego i kiedy to zamierzasz zrobić? Co wogole kierowało tobą kupując prosiaka i siódemkę zamiast tesli skoro to takie wspaniałe auta i dlaczego piszesz i robisz co innego? I przestań pic do tych 3 czy ilu tam cylindrów bo wielu ludzi ma w dupie co ma pod maska, czy napęd jest na przód, tył czy na 4, chcą po prostu ładnego, bardzo dobrze wyposażonego auta z prawdziwa skóra na siedzeniach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TheApocalypse

BMW jest w czarnej d. Możesz mieć swoją opinię, ale wycena rynku mówi o tym, gdzie widzi przyszłość spółki większość inwestorów. Bo większość inwestorów widzi, jak pogubili się w tym co robią z tym czego rynek oczekuje.


@słonik40

A wiesz ile ludzi ma gdzieś czy skóra na siedzeniach jest prawdziwa? :D Albo jak moja żona, nie ma pojęcia do czego służy połowa przycisków w jej aucie i równie dobrze mogłem listę wyposażenia zamknąć na kolorze :lol:


To jak oceniam i doceniam Teslę nie ma wpływu na to czym jeżdżę, bo ja nie kupuję aut z potrzeby dojazdów do pracy czy wożenia dzieci do szkoły, tylko budowania kolekcji. Myślę nad tym, co jeszcze kupić zanim stanie się nielegalne :D Ubolewam, że pomimo iż kupiłem teraz wolnossące 4.0 w nowym aucie, to nie brzmi to w ogóle, bo durne OPFy czy inne ustrojstwa zabijają dźwięk i w zasadzie ciężko już po nowych autach patrzeć przez tą ekologię..

I bardzo mi się podoba wizja, żeby mieć auto na miasto wpięte w gniazdko i w odróżnieniu od benzyny nie tankować go NIGDY.

Jakkolwiek mam też w głowie, jak bezemocjonalna jest jazda szybkim elektrykiem, bardziej szarpie niż raduje - choć to chyba jeszcze będą dopracowywać, patrząc po różnych problemach z nudnościami i innymi przypadłościami kierowców elektryków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I przestań pic do tych 3 czy ilu tam cylindrów bo wielu ludzi ma w dupie co ma pod maska, czy napęd jest na przód, tył czy na 4, chcą po prostu ładnego, bardzo dobrze wyposażonego auta z prawdziwa skóra na siedzeniach.

Zaiste czysta radość z jazdy! Dokładnie to etos BMW, bo pod maskę to się zagląda AMG ;p

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycena giełdowa, szczególnie krótkoterminowa to jest może ważna dla spekulantów i małych inwestorów. Połowa akcji jest w rękach dwójki niemieckich miliarderów którzy dadzą to swoim dzieciom i myślą o tym w kategoriach następnych 50 lat.

Siła patriotyzmu gospodarczego tutaj jest ogromna. Niemiec kupi niemieckie nawet jak jest droższe. A już decyzje zakupowe ludzi odpowiadających za nie w firmach to są wręcz aż komiczne. Kupią niemieckie nawet jak jest gorsze, droższe i trzeba na to czekać. Powinniśmy się tego od nich uczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam sąsiada, kupuje auta drogie, bardzo drogie, przewaznie najdroższe modele z polki Premium bardzo dobrźe wyposażone ale praktycznie zawsze z najsłabszymi silnikami. Kiedyś zapytałem się dlaczego nie dorzuci do mocniejszego motoru. Odpowiedział mi, ze ma już swoje lata, słaby wzrok, jezdzi spokojnie i jest mu to zupełnie niepotrzebne. Zrób ankietę wśród kobiet jakiej marki chciałyby samochód miec i na liście must have umieść kolor, model, silnik, moc, przyspieszenie, rodzaj napędu, wyposażenie to chyba nie musze pisać co będzie najważniejsze. Nie każdy klient lubi zap…, niektórzy jeżdżą wolno, wręcz sie wlecza ze 30-40 km/h po mieście, dalej nie jeżdża i dla nich przyjemność z jazdy to nie zap… ale właśnie możliwość jazdy fajnie wyglądającym na zewnątrz i w srodku autem dobrej marki. Każdego klienta trzeba szanować i bardzo dobrze ze jest wybór. To ze Tobie cos nie pasuje nie znaczy ze komuś to przeszkadza i nie trzeba komuś na sile udowadniać kto ma większego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już w ogóle jakbym mieszkał w Skandynawii, Holandii lub innej Szwajcarii to bym właśnie takie auta brał, wyposażenie full i najsłabsza benzyna. Po co lepszy jak nigdy więcej niż 120 nie pojedziesz :)

W Szwajcarii za przekroczenie prędkości powyżej 30kmh tracisz czasowo prawko na chyba pół roku, ale co ważniejsze, trafiasz na listę przestępców i masz trudniej z wszystkim typu kredyt, najem itp - tam często patrzą. I w takich warunkach przejdź się po Zurichu i zobaczysz, że co druga S-klasa to S63, że co 3 piątka to M5, itp. Nigdzie nie widziałem tak wielu topowych modeli w stosunku do reszty jak jak w Szwajcarii.


A dlaczego tak jest? Bo jak ktoś biedy nie klepie, to bierze najlepszą wersję. Jak ktoś liczy budżet, to pier***, że mocny/duży silnik mu niepotrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę do Szwajcarii na dechę dość często i powiem tak, kupują mocne wersje z próżności i tyle. Sąsiad ma to ty też kupujesz.

NIGDY nie widziałem nikogo kto jechałby więcej niż licznikowe 125, jak jedziesz 123 to tempem żółwia wyprzedzasz prawie wszystkich ;D

A tak nawiasem mówiąc to właśnie w taki sposób kiedyś na siłę spopularyzują się elektryki. Będzie wszędzie max 120-130 (jak zieloni wygrają wybory za tydzień to może nawet i w DE) i do tego drakońskie mandaty, w takiej sytuacji przestanie mi być potrzebny mocny diesel bo zniknie najważniejszy powód czyli duży zasięg przy dużej prędkości podróżnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżdżę do Szwajcarii na dechę dość często i powiem tak, kupują mocne wersje z próżności i tyle. Sąsiad ma to ty też kupujesz.

NIGDY nie widziałem nikogo kto jechałby więcej niż licznikowe 125, jak jedziesz 123 to tempem żółwia wyprzedzasz prawie wszystkich ;D

A tak nawiasem mówiąc to właśnie w taki sposób kiedyś na siłę spopularyzują się elektryki. Będzie wszędzie max 120-130 (jak zieloni wygrają wybory za tydzień to może nawet i w DE) i do tego drakońskie mandaty, w takiej sytuacji przestanie mi być potrzebny mocny diesel bo zniknie najważniejszy powód czyli duży zasięg przy dużej prędkości podróżnej.

 

Z tym że jeśli masz dobrą sieć dróg to te 130km/h jest wystarczające. Jeśli jedziesz płynnie.

Przecież z tą prędkością w 8h zrobisz 1000km.

Owszem, można zrobić w 5, jadąc 200km/h ale nie ma na to warunków, już teraz.

A do zabawy na weekend, to można i powinno się kupić inne auto.


Dlaczego nie można czymś szalonym na daily jeździć? Można, tylko że się z tego nie korzysta, nawet w połowie. Dwa razy się depnie i ot co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę do Szwajcarii na dechę dość często i powiem tak, kupują mocne wersje z próżności i tyle. Sąsiad ma to ty też kupujesz.

OMG LOL :D

Że kogoś stać na lepsze auto niż Ciebie, to jest próżny? To chyba raczej przez Ciebie przemawia cebula :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
widzę, że coraz "lepiej" się dzieje w wątku, raz , że pisanie przeciw elektrykom się nie podoba, a dwa przeszliście na wycieczki osobiste

 

Po prostu skończyły się referrals w Tesli i Adam stracił motywacje żeby tworzyć „kontent”, więc dyskusja zeszła na…inne tematy ;-) https://elektrowoz.pl/ladowarki/tesla-zakonczyla-program-referrali-polecen-raczej-go-nie-potrzebuje-samochody-sprzedaja-sie-same/


A poważnie, to dzięki Adamowi chodzi mi cały czas po głowie jako 2 auto (zamiast kopciucha) elektryk głównie do miasta, a że sporo cytuje linków z elektrowozu to zacząłem czytać. Rozważałem iX3, ale tak sobie myśle że TM3 wcale nie jest takie głupie :-)


Po lekturze elektrowozu zastanawia mnie ze w komentarzach sporo jest ludzi narzekających na Tesle i myślę czy to BMW zatrudnia hejterow, czy Słonik daje upust swoim opiniom o Tesli czy może faktycznie jest sporo ludzi którzy narzekają. Cześć z opinii dotyczy może rynku polskiego gdzie ubezpieczyciele nie lubią Tesli i jest problem z wysokimi składkami i likwidacja szkód, problemy z serwisami i naprawami różnych pierdołek których jest cała masa, narzekanie na wiecznie zatłoczone superchargery w Ciechocinku itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po prostu skończyły się referrals w Tesli i Adam stracił motywacje żeby tworzyć „kontent”, więc dyskusja zeszła na…inne tematy ;-) https://elektrowoz.pl/ladowarki/tesla-zakonczyla-program-referrali-polecen-raczej-go-nie-potrzebuje-samochody-sprzedaja-sie-same/

Wiem, ze zartujesz ale musze sprostowac i tak bo ludzie czytaja a pozniej dostaje wrzuty od nawiedzonych ludzi typu PaPierr, ze reklamuje Tesle na forum BMW za darmowe kilometry na SC i jestem nieobiektywny.

Watek sie zaczal w styczniu 2020r, pierwsza TM3 kupilem w grudniu 2020, po roku narzekania ze BMW daje ciala w EV. Nie moglem czekac na i4 w nieskonczonosc a hybryda nie mialem ochoty dluzej juz jezdzic.

Minely 2 lata a i4 nadal nie ma w sprzedazy ani u dealerow, bedzie za ~rok do odbioru, szkoda w ogole strzepic jezyka :roll:


Referrale na moja TM3 wstawilem raptem z 2-3 mies temu i jak juz mowilem je wykasowalem zeby nie sluchac tego typu oskarzen :roll:

Wczoraj Tesla je wycofala zupelnie bo ich chyba juz po prostu nie potrzebuje.

Mimo, ze sie nie reklamuja w mediach hype jest na caly swiat, produkcja aut dobija do miliona szt. rocznie wiec chyba nie ma sensu tego typu forma reklamy bo auta wyprzedaja sie same, dobry produkt broni sie juz sam. To juz nie jest garazowa, niszowa firemka.

 

A poważnie, to dzięki Adamowi chodzi mi cały czas po głowie jako 2 auto (zamiast kopciucha) elektryk głównie do miasta, a że sporo cytuje linków z elektrowozu to zacząłem czytać. Rozważałem iX3, ale tak sobie myśle że TM3 wcale nie jest takie głupie :-)

Heh, milo slyszec - niezmiennie polecam w takim przypadku jazde testowa EV - zarowno TM3 jak i iX3 - wybierzesz sobie co Ci bardziej pasuje :cool2:

Co do wyboru Tesli - historia jest podobna w wielu przypadkach - ludzie testuja rozne marki, wybieraja, przeliczaja - a na koniec dnia "wszystkie drogi prowadza do Rzymu" - TM3 zapewnia idealny mix osiagow/zasiegu/ceny co w polaczeniu z infotainmentem, OTA i przyjemnoscia uzytkowania dedykowanych SC sprawia - ze wiekszosc ludzi wybiera wlasnie ja.

 

Po lekturze elektrowozu zastanawia mnie ze w komentarzach sporo jest ludzi narzekających na Tesle i myślę czy to BMW zatrudnia hejterow, czy Słonik daje upust swoim opiniom o Tesli czy może faktycznie jest sporo ludzi którzy narzekają. Cześć z opinii dotyczy może rynku polskiego gdzie ubezpieczyciele nie lubią Tesli i jest problem z wysokimi składkami i likwidacja szkód, problemy z serwisami i naprawami różnych pierdołek których jest cała masa, narzekanie na wiecznie zatłoczone superchargery w Ciechocinku itp.

Prawda zawsze lezy gdzies posrodku, tyle moge powiedziec.

80-90% hejtujacych na Tesle nigdy tego auta nie widziala na oczy z bliska nie mowiac juz o jezdzie testowej.

Pisza i powielaja bzdury rodem z onetu/spidersweb.

Co nie zmienia zdania, ze Tesla znana jest tez z "niechlujnosci" montazu i jakies kosmetyczne problemy sie pojawiaja (szczegolnie w okresach gdy zwiekszali mocno wolumen produkcji) - znane sa nierowne szpary, drobne defekty lakieru etc.

Warto nadmienic, ze te wady pochodza tylko i wylacznie z fabryki z Freemont z USA, na auta eksportowane z fabryki w Chinach nie slyszalem zeby ktokolwiek narzekal.

Mam dwie TM3 - jedna z USA, druga z Chin wiec mowie tez z doswiadczenia.


Warto porozmawiac zawsze z kims kto taka TM3 juz posiada - ilosc ludzi marudzacych na auto i mowiacych rzeczy typu "trzeba bylo jednak wybrac iX3 czy Hyundaia" policzysz na palcach jednej reki - i to jest zawsze najlepszy wyznacznik czy auto jest dobre czy nie.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wczoraj kupilem nowa gazete Motor w PL, widze ze EV jest odmieniane juz przez wszystkie przypadki w polskiej prasie motoryzacyjnej :)


51492481384_5ca24eff70_o.jpg


51491769131_2935dd31b5_o.jpg


51490977857_b7df6363d2_o.jpg


51491989118_42b7dd8b6d_o.jpg


51492695835_5b6c458059_o.jpg


Do tego 2 ciekawostki:


1.rozmawialismy ostatnio o trendzie wyrzucania skory z aut - zobaczcie co pisze Audi o nadchodzacym nastepcy A8:

2. Co robi VW z kierownica w swoich konceptach - wolant jak w Tesli Plaid, kierunkowskazy na kierownicy jak w Tesli Plaid, wybierak biegow na kierownicy jak w Tesli Plaid - nie ma zadnego wstydu w kopiowaniu rozwiazan konkurencji ktora wyraznie wyprzedza mysl technologiczna "dinozaurow" w branzy - BMW robi to samo tylko oporniej :twisted: :twisted:


51492002028_730bcd1ddb_o.jpg


51490990847_6a6b8737e7_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mhmm dźwignia zmiany biegów została skopiowana a raczej odkupiona od mercedesa, wolanty były już w F1 i w koncepcie nowego a8 ceraty tez trudno mi się dopatrzeć no ale może ślepy jestem, nie wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mhmm dźwignia zmiany biegów została skopiowana a raczej odkupiona od mercedesa, wolanty były już w F1 i w koncepcie nowego a8 ceraty tez trudno mi się dopatrzeć no ale może ślepy jestem, nie wiem.

Poczytaj slonik, zawsze warto byc na biezaco jezeli chodzi o BMW:


1. Mini, marka nalezaca do BMW porzuca zwierzeca skore zupelnie - w nowych modelach nie bedzie juz oferowana

https://vegconomist.com/companies-and-portraits/bmw-announces-that-the-mini-will-be-100-leather-free/


2. BMW 5-er LCI w US jest domyslnie oferowana z weganska skora

https://vegconomist.com/products-and-launches/bmw-switches-5-series-car-seats-to-vegan-leather/

https://www.livekindly.co/bmw-5-series-cars-vegan-leather/


3. BMW inwestuje w NFW (Natural Fiber Welding) - firme produkujaca owe "ceraty"

https://plantbasednews.org/news/economics/bmw-invests-vegan-leather-decarbonize-industry/

https://www.news18.com/news/auto/bmw-partners-with-nfw-to-introduce-sustainable-vegan-leather-in-its-upcoming-cars-4012790.html


“Having a scalable, cost-competitive alternative to leather with premium qualities is key to further advancing the decarbonization of the automotive industry.”


Za kilka lat narracja ze skora w samochodzie bedzie wygladala zupelnie jak narracja z naturalnymi futrami ze zwierzat czyli beeee

Historia jest zawsze podobna - Vernasce sie zrobi za 15-20k PLN, domyslnie bedzie identyczna cerata za free czy za jakies grosze - 90% klientow bedzie to mialo w nosie i bedzie wybierac cerate - za 5-10 lat BMW oglosi ze praktycznie nikt juz nie wybiera skory wiec nie ma sensu oferowac i wycofuja z cennika, ewentualnie zostawia ja w najwyzszych modelach w jakichs chorych pieniadzach w pakietach individual.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

TM3P imho jest naprawde szybkim autem, ma niecale 3,5s do setki, cwiartke robi w ~11,5s czyli szybciej niz np BMW M3 F80.

Podczas pelnego kick down efekt jest jak na roller coasterze.


Jak widze perspektywe jak przyspiesza Plaid to :shock: :shock:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A to nie jest tak, że w produkcji mięsa i tak skóra jest odpadem który inaczej się zmarnuje?

 

Ciekawy temat - poczytalem troche i jak zwykle prawda jest gdzies po srodku.

Rozbija sie oczywiscie czy skora to by-product czy co-product przemyslu miesnego.

Na pewno nie sa to "odpad" bo wg roznych szacunkow odpowiada za 10-15% wartosci zwierzecia :)


https://goodonyou.eco/is-leather-a-by-product-of-the-meat-industry/


Jak znajdziesz jakies ciekawe linki to sie podziel, chetnie poczytam.


Z mojej perspektywy - roznica pomiedzy Sensatec czy ta skaja w Tesli a Vernasca/Dakota w BMW na siedzeniach jest malo zauwazalna na codzien, natomiast w TM3 na kierownicy nie mam skory tylko jakis skoropodobny, gumowaty material i jest to po prostu slabe - miesista kierownica z Nappy w BMW jest DUZO przyjemniejsza w dotyku - tutaj poszli wg mnie krok za daleko w byciu "vege" ;)


PS. Druga strona barykady pisze ze skora to max 6-8% wartosci zwierzecia, ze trzeba nad nia popracowac zeby sprzedac i ogolnie nie ma wartosci w porownaniu do wartosci miesa - ot produkt uboczny, odpad ;)

http://www.usleather.org/press/Hide-Economics-Leather-Status-as-Byproduct

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam piszesz jakbyś na oczy cenników, konfiguratorow aut Premium nie widział, do tego dorabiasz jakieś teorie z narni żeby poprzec swoje funbojstwo i ślepa wiarę w przepowiednie i nieomylność swojego guru. Cerata w cennikach Premium jest już od kilkunastu jak nie kilkudziesięciu lat, zanim ktokolwiek słyszał o tesli. Jest albo w standardzie albo za tak jak to opisałeś drobna dopłata, podstawowa skóra to przeważnie dopłata około 10k. Cerata zawsze była synonimem oszczędności, cięcia kosztów i tanizny. Za komuny niemal każde drzwi w bloku były obite gąbka i skajka niezdzierajka wiec ńie pisz tutaj farmazonów ze musk cos wymyślił bo zanim marka taka jak tesla powstała była szeroko używana w wielu dziedzinach. Nie pisz kolejnej bzdury ze vernasca jest podobna do ceraty bo to nieprawda. Cerata przede wszystkim dużo gorzej oddycha, z czym się to wiąże przekonałeś się w wakacje. Jak ja może wielkim jakims naturalnej skory nie jestem i chętnie bym widział siedzenia w naturalnej bawełnie tak podrobie skory mówię NIE. Nie rozumiem tez Twoich dywagacji na temat procentowej wartości skory do zwierzęcia bo nawet jeśli będzie to 90% ale skóra pochodzi tylko ze zwierząt chodowanych na mięso to znaczy ze żadne zwierze nie ucierpiało na skutek chodowli na skory. Tutaj można tez zadać egzystencjonalnie pytanie czy lepiej żyć krotko(na potrzeby produkcji skory) czy wcale (nie ma potrzeby skory wiec nikt nie choduje) no ale nie wchodźmy może już w te vege oszolomowate tematy oczywiście z całym szacunkiem do vegan, bo jak ktoś ma ochotę jesc trawę proszę bardzo ale niech komuś innemu w talerz nie zagłada i nie przekonuje namolnie do swoich racji.


Przeczytałem dziesiątki twoich postów jaka to tesla model 3 szybka nie jest, natomiast nawet się nie zająknales ze nowe m3 xdrive jest szybsze o pół sekundy domsetki od tm3.


Czytałem tez o tym idealnym i najlepszym rozwiązaniu jedynego ekranu w samochodzie natomiast w najnowszym modelu s jakos ekran nad kierownica cały czas jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cerata w cennikach Premium jest już od kilkunastu jak nie kilkudziesięciu lat, zanim ktokolwiek słyszał o tesli. Jest albo w standardzie albo za tak jak to opisałeś drobna dopłata, podstawowa skóra to przeważnie dopłata około 10k.

Jak zwykle nie wiesz o czym piszesz :cool2:


Zobacz co bylo jeszcze w F30 a co jest obecnie w G20 jezeli chodzi o vege skore:

https://www.bmw-bawariamotors.pl/www/media/pricelist-brochure/F30F31_PSL_POL_web_Updated.pdf.asset.1501231831044.pdf


51496625989_e03b49c8cb_o.jpg


51495119482_0ee4016359_o.jpg


I to oczywiscie nie ma zadnego zwiazku z Tesla - taki jest po prostu trend w motoryzacji obecnie na swiecie - "sustainability"

Musk jak to Musk - zeby bylo szybko i tanio olal juz zupelnie zwierzeca skore i pojechal "all in" w vege.

Statystyki sprzedazy jego aut oraz aut konkurencji BEV zdaje sie przyznaja mu racje - 90% klientow nie zauwaza roznicy i tak.

 

Cerata zawsze była synonimem oszczędności, cięcia kosztów i tanizny. Za komuny niemal każde drzwi w bloku były obite gąbka i skajka niezdzierajka

A dzis staje sie synonimem rozsadku, empatii do zwierzat i troska o przyszle pokolenia.

Bo chyba nie chcesz mi powiedziec ze koncepty Audi e-trona GT czy nowego A8 chca sie utozsamiac z bieda i brakiem gustu? :D

Czy 5-er LCI w US oferowana jest w vege skorze bo tam pieniedzy nie maja i BMW wychodzi naprzeciw amerykanskiej biedzie? ;)

Tak jak kiedys pisalem o zlotych zebach - mentalnosc "wschodnia" musi dojrzec i zrozumiec ze zlotymi zebami sie nie ma co obnosic bo dzis to synonim kiczu ^^

I tak samo bedzie za kilka-kilkanascie lat ze zwierzeca skora - troche nuworyszy bedzie "pielegnowac" tradycje a reszta oleje temat i zapomni.

 

wiec ńie pisz tutaj farmazonów ze musk cos wymyślił bo zanim marka taka jak tesla powstała była szeroko używana w wielu dziedzinach.

Tutaj Ci troche styki zgrzalo bo ja nigdy czegos takiego nie powiedzialem, rotfl.

Musk patrzy troche dalej niz dziady z zarzadu BMW i skoro widzi, ze skora w motoryzacji dogorywa - to nie ma co pudrowac trupa tylko przyspieszyc jej koniec i sie jej pozbyc - robi to samo z silnikami spalinowymi, z dealerami, z taktylnymi przyciskami w kabinie, z wybierakiem biegow, z manetka od wycieraczek, i dziesiatkami roznych innych rzeczy, a kiedys finalnie - z kierowca.

 

Nie pisz kolejnej bzdury ze vernasca jest podobna do ceraty bo to nieprawda.

Mialem Dakote/Vernasce w E90, w F30 oraz w F10.

Skaje mam teraz w Teslach.

I dla mnie to jeden badziew - Dakota w BMW to pazdzierz ktory z prawdziwa skora nie ma duzo wspolnego. Przy upalach poci sie w nim [BAD] tak samo jak przy skaju Tesli.

Prawdziwa skora czyli Nappa/Merino to oczywiscie inna liga, prawdziwe premium i gdybym dzis zamawial i4 to patrzylbym sie tylko na ta skore. Albo w wersji "Eco" - Sensatec jakby budzet sie nie spinal.

 

Przeczytałem dziesiątki twoich postów jaka to tesla model 3 szybka nie jest, natomiast nawet się nie zająknales ze nowe m3 xdrive jest szybsze o pół sekundy domsetki od tm3.

Dasz jakis link? Bo ja widzialem wyniki o 0,1-0,2s szybsza do setki a o 0,3s szybsza na cwierc mili.

I to wszystko za jedyne 200k PLN wiecej od TM3P :norty:

To auto po 3 latach straci na wartosci tyle co jest warta nowa TM3P, "value" G80 jest niestety tragiczne.

Co nie zmienia faktu ze jest sliczne, szybkie i bardzo mi sie podoba :cool2:

 

Czytałem tez o tym idealnym i najlepszym rozwiązaniu jedynego ekranu w samochodzie natomiast w najnowszym modelu s jakos ekran nad kierownica cały czas jest.

Jest ekran, nie ma ekranu - bez zadnego znaczenia. Recepta na cale zlo jest head up - bardzo go brakuje w Tesli.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Prosze bardzo

https://kosmetykaaut.pl/topic/6306-tapicerka-bmw-sensatec/

https://forums.mercedesclub.org.uk/index.php?threads/is-artico-as-good-as-leather.66120/


Dowody na pakowanie sztucznej skory zarowno do BMW jak i mercedesa sprzed ponad 10 lat. Nie wiem co masz za konfiguratory i skąd ale od wielu lat je przeglądam i zawsze sensatec gdzieś się tam przewijał. Ze w używanych autach próżno szukać sensateca znaczy jedynie ze mało kto go wybiera. Mentalność to ja widzę u ciebie piotrusia pana który pierwszy raz w życiu kupił nowe auto i się zachowuje jakby pana Boga za rogi chwycił. Mki akurat od BMW aż tak tragicznie nie tracą, około połowy po 5 latach co jest bardzo dobrym wynikiem i w tesli próżno szukać lepszego szczególnie ze dopłaty do nowych spowodują większa utratę wartości używanych. Brak odświeżenia modelu w tesli zemści się bardzo szybko bo większość ludzi pozbywa się auta bez żalu po trzech- pięciu latach i chce czegoś nowego/innego. Choćby było najlepsze na świecie każde auto się nudzi i jest potrzeba innej zabawki. Tesla model 3 jest bardzo krótko na rynku ale jak magiczna bariera 3 lat minie to będzie wysyp poleasingowych, po firmowych używek co pociągnie ceny w dół. Bez nowego modelu klienci pójdą raczej do konkurencji, nawet jak będzie miała jakieś gorsze parametry to będzie efekt nowości, świeżości, dlatego doświadczeni producenci wprowadzają Face liftingi, nowe modele bo są tego świadomi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dowody na pakowanie sztucznej skory zarowno do BMW jak i mercedesa sprzed ponad 10 lat. Nie wiem co masz za konfiguratory i skąd ale od wielu lat je przeglądam i zawsze sensatec gdzieś się tam przewijał.

Nie wiem czy ja niewyraznie pisze czy Ty po prostu nie trybisz o co mi chodzi.

Powtorze jeszcze raz - do niedawna w 3-er jedyny Sensatec do wyboru to byl czarny Sensatec + ewentualnie materialowe wstawki. W US np 3-er domyslnie zawsze wychodzila w Sensatecu.

Moze jeszcze byl bezowy (nie jestem pewny na 100%, nie widzialem nigdy w katalogu).

Dzisiaj Sensatec masz w kolorze czarnym, bezowym, bezowo-czarnym, czerwonym, koniakowym - do wyboru do koloru.

 

Mentalność to ja widzę u ciebie piotrusia pana który pierwszy raz w życiu kupił nowe auto i się zachowuje jakby pana Boga za rogi chwycił.

Co Ty masz z tymi slabymi wrzutami ciagle, masz jakis kompleks nizszosci czy cos? Straszna cebula przez Ciebie przemawia (zreszta nie tylko w tym watku).

Chyba 10ty raz to piszesz tutaj. Kupowanie nowych aut, szczegolnie "Premium" wg Ciebie to jakas nobilitacja? Sasiedzi Cie podziwiaja za combo m-pakiet+R4 czy jak? :norty:

Troche mi to przypomina mentalnosc malych ludzi co na kazdej kurtce i wszystkich swetrach maja czcionka 40-tka napis "Tommy Hilfiger" :norty:

Tak, Tesle mam od nowosci bo sie je oplaca kupowac nowe bo trzymaja wartosc, poprzednie 2szt BMW kupowalem z PS bo kupowanie nowych to imho wyrzucanie kasy w bloto jak nie prowadzisz DG.

 

Brak odświeżenia modelu w tesli zemści się bardzo szybko bo większość ludzi pozbywa się auta bez żalu po trzech- pięciu latach i chce czegoś nowego/innego.

Aha, dlatego ta stara buda od 2013 TMS ma dalej 60% wartosci po 4 latach kiedy swiezak G30 nie dobija nawet do 45%?


51496868431_89e787b74d_o.jpg

 

Tesla model 3 jest bardzo krótko na rynku ale jak magiczna bariera 3 lat minie to będzie wysyp poleasingowych, po firmowych używek co pociągnie ceny w dół. Bez nowego modelu klienci pójdą raczej do konkurencji, nawet jak będzie miała jakieś gorsze parametry to będzie efekt nowości, świeżości, dlatego doświadczeni producenci wprowadzają Face liftingi, nowe modele bo są tego świadomi.

Co do tego wysypu poleasingowek to bym sie nie spodziewal za duzo jak przepchna te nowosci:

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Leasing-samochodowy-a-Polski-lad-koniec-wykupu-prywantego-bez-VAT-i-PIT-8190516.html


Co do liftingow co 3 lata (czy nawet po roku jak w co niektorych modelach) - jak sie nie ma OTA i sie ma produkt ktory jest stary technologicznie juz w dniu premiery - to tak, trzeba ciagle zmieniac ksztalt zderzakow, swiatel i grilli coby sasiad wiedzial z absolutna pewnoscia ze nie jezdzimy juz najnowszym modelem ^^

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.