Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Absolutnie nie przejmował bym się zasięgiem na postawie aura targowego gdyż zasięg jest pokazywany na postawie danych z ostatniej jazdy. U mnie przy naładowaniu do 80% potrafi pokazywać zarówno 350km jak i 215km zasięgu :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokladnie jak pisze sebsek. Zasięg jest liczony na podstawie stylu ostatniej jazdy i nawet u mnie w g30 po zatankowaniu do pełna potrafi pokazać sporo ponad tysiąc km zasięgu a rownie dobrze około 600.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzieki za info, czyli zupelnie inaczej niz w Tesli :think:

U mnie po naladowaniu zawsze pokazuje ta sama wartosc w km - obliczana na podstawie energii dostepnej w baterii i przeliczana wg wspolczynnika zuzycia energii ktory jest staly, niezalezny od sposobu jazdy.

A sposob jazdy wplywa tylko na szacowany zasieg w podmenu z zuzyciem energii.


Tutaj sprawa jeszcze sie komplikuje bo auto mialo tylko 14km przebiegu.


W takim razie trzeba tak czy inaczej czekac na pierwsze testy, dealer norweski mowi ze demowki powinni juz miec w listopadzie, pozyjemy zobaczymy.


PS. Dostalem tez informacje ze indywidualne tapicerki beda w Q2 2022 ale przy obecnych przebojach z czipami - odbior wtedy koncowka 2022 :shock:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Absolutnie nie przejmował bym się zasięgiem na postawie aura targowego gdyż zasięg jest pokazywany na postawie danych z ostatniej jazdy. U mnie przy naładowaniu do 80% potrafi pokazywać zarówno 350km jak i 215km zasięgu :D

Redaktorzy motoryzacyjni chyba nie uprawiaja eco drivingu w tych i4 M50.

Znalazlem drugi filmik, 70% baterii i 200 km zasiegu :shock:


51464544188_007a340c1e_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z gamy Mercedesa ostatnie 10 lat to poza S-klasą i innymi SLS/AMG GT/S-coupe to prawie wszystko mi się nie podobało. Ostatnie modele jednak coraz bardziej wg mnie mają spoko.

Chciałem jednak wrzucić link do concept carów Mercedesa:

https://www.mercedes-benz.com/en/vehicles/passenger-cars/concept-cars/

Ciekawie - futurystycznie, z szansą na ładne modele produkcyjny jak wywalą udziwnienia.


I porównajcie to z ostatnimi conceptami BMW, typu M Vision Next czy te elekryki ( https://www.google.com/search?q=bmw+concept+cars )

Jak dla mnie, 3/4 conceptów BMW to paszczury okrutne.


Jeśli to wyznacza kierunek BMW, to coraz mniej widzę BMW w moim garażu w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam z tymi demowkami i4 w listopadzie to chyba cos ci się pomyliło. W listopadzie to będą demowki ix. Przynajmniej w Polsce. I4 ma premierę w lutym i do tej pory żadne auto nie zostanie wydane. taka informacje podal mi dealer.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do poczytania - co slychac w Mercedes Benz w zwiazku z Tesla i elektromobilnoscia.


https://www.reuters.com/business/autos-transportation/daimler-invest-more-than-40-bln-euros-by-2030-electric-vehicles-2021-07-22/


https://tekdeeps.com/mercedes-is-offering-employees-up-to-400000-euros-to-leave-the-company/



LONDON, July 22 - Mercedes-Benz maker Daimler plans to invest more than 40 billion euros by 2030 to be ready to take on Tesla in an all-electric car market, but warned the shift in technology would lead to job cuts.


From 2025, all new vehicle platforms will only make EVs, the German luxury automaker added.


spending on traditional combustion-engine technology would be "close to zero" by 2025.


At Mercedes-Benz, the shift will see an 80% drop in investments into combustion engines and plug-in hybrid technologies between 2019 and 2026, which the group said would have a direct impact on jobs.


Daimler said that as of 2025, it expects electric and hybrid electric cars will make up 50% of sales - with all-electric cars expected to account for most of that - earlier than its previous forecast that this would happen by 2030.


In six German factories alone, there is a risk of 20,000 layoffs.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam z tymi demowkami i4 w listopadzie to chyba cos ci się pomyliło. W listopadzie to będą demowki ix. Przynajmniej w Polsce. I4 ma premierę w lutym i do tej pory żadne auto nie zostanie wydane. taka informacje podal mi dealer.

Dealer powiedzial mi, ze demowki beda mieli w listopadzie, a ludzie ktorzy porezerwowali auta na samym poczatku czerwca --> odbiory beda mieli ~okolice 20 grudnia.

Dziennikarze sa zapraszani w tym tygodniu do Monachium na jazdy testowe juz.


I teraz uwaga - najsmieszniejsze - przy zamowieniu auta teraz - szanse na odbior do konca przyszlego roku sa male - nastawiac sie na koniec 2022/poczatek 2023 :duh: :duh:


Cos czuje ze zamiast wielkoskalowej produkcji beda rzucane na rynek co jakis czas jakies ochlapy jak to jest teraz w przypadku iX3, generalnie mega slabo to wyglada, przynajmniej poczatkowe miesiace produkcji.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to niewiem co ten mój dealer nakombinowal. Jak podpisywałem zamówienie to miało być auto na listopad, później dzwonił i mówił ze jednak w lutym najwcześniej bo premiera. Albo małymi sztukami idzie albo zainteresowanie duże bo podobno oczekiwanie na ix w wersji 50 to 12 miesięcy :duh: :duh: zreszta z innymi modelami wcale nie jest lepiej bo brakuje harmanow, lepszych świateł, pneumatyk, kamer, dosłownie wszystkiego. Ja sobie z zamówieniem auta daje na razie spokój do końca roku bo wybrakowanego auta zamawiać nie mam zamiaru albo czekać pół roku czy tez rok i się denerwować, szczególnie ze cierpliwością nie grzeszę chyba ze cos się z placu ciekawego zgarnąć uda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W Norwegii ssanie na to auto bedzie (juz jest) olbrzymie.

Przyczyna jest prozaiczna - jest smiesznie tanie w porownaniu do innych 3-er/5-er a na ich tle ma super osiagi.

Cena i4 M50 w praktycznie max. wyposazeniu to po rabacie 65k euro - to jest cena dobrze wyposazonych hybrydy 330e czy 320d tutaj.

To auto, jezeli bedzie w koncu dostepne - skanibalizuje pewnie 90% sprzedazy 3-er/4-er w Norwegii i pewnie z 50% sprzedazy 5-er bo malo kto bedzie chcial wydawac 70k euro na 520d jak za 65k bedzie 2x szybsze i nowsze i4 M50.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Notka do inwestorow BMW - wrzesien 2021r.


https://www.bmwgroup.com/content/dam/grpw/websites/bmwgroup_com/ir/downloads/en/2021/Investor-Presentation/BMW_Investor_Presentation_2021.pdf


"Transformation to e-mobility is in full swing"


OBOWIAZKOWA prezentacja dla ludzi ktorzy chca wiedziec co sie dzieje dzisiaj w BMW i jakie tornado na rynku motoryzacyjnym spowodowala Tesla :norty:


1. Mozna powiedziec, ze wiekszosc tej prezentacji to plan transformacji BMW na firme produkujaca czyste BEV

2. Na 60 stronach juz sie nawet nikt nie zajaknal o hybrydach, R6, o V8, o wodorze czy o dziale "M" --> jest tylko BEV, BEV i jeszcze raz BEV - praktycznie kazde zdjecie w tej prezentacji to BEV

3. Lata 2020-2025 to wg BMW faza II, przejsciowa - transformacja firmy w docelowe 50% sprzedazy BEV i zwienczenie transformacji pierwsza prawdziwa platforma elektryczna Neue Klasse - to w tym roku BMW planuje dopiero realnie byc w stanie konkurowac z dzisiejsza Tesla. Latwo policzyc, ze BMW jest w tej chwili zapoznione do Tesli o ~6-7 lat jezeli chodzi o efektywna produkcje BEV. Mowiac efektywna - mam na mysli konkurencyjna pod wzgledem osiagow i kosztow produkcji.

4. Redukcja o 50% gamy silnikowej przez nastepne 4 lata ---> czytaj robia dokladnie to samo co MB czy Volvo --> R4 witaj

5. Latwiejsza konfiguracja i lepsze wyposazenie podstawowe --> tu sie nie bede znecal kogo kopiuja, zegnajcie w koncu 30 stronicowe cenniki :cool2:

6. Zmniejszenie kosztow produkcji samochodu o 25% do 2025r - to jest odpowiedz jakby ktos sie pytal gdzie m.in sie podziewaja znikajace dyski twarde, oslony plastikowe w silniku, podkladki filcowe w schowkach, fotochromatyczne lusterka od strony pasazera etc etc

7. Zyski w segmencie automotive ida dramatycznie w dol --> ciecie gamy silnikowej, zwolnienia, optymalizacja produkcji w fabrykach, ciecie kosztow na materialach

8. Co jest MEGA niepokojace - BMW olewa wlasne fabryki baterii - beda tylko montowniami dostarczanych podzespolow --> czyli zupelnie inna sciezka niz Tesla, grupa VW, MB


Najblizsze kilka lat nie bedzie latwe dla BMW --> trzeba pilnowac dotychczasowych zyskow sprzedajac ICE poki jeszcze mozna, wiedzac i tak ze to zdychajacy kot.

Jednoczesnie trzeba przestawic cala produkcje oraz R&D na BEV zeby moc realnie konkurowac zasiegiem, osiagami oraz przede wszystkim cena produkcji.


Szokowac rozmiarem grilla i iloscia literek "M" na karoserii - jest latwo i tanio.

Wstawic fotele z pieknej skory merino tez nie ma problemu - poddostawca zalatwi sprawe.


Sprawic, ze Twoje auto bedzie szybsze, mialo wiekszy zasieg, mialo lepsze multimedia czy soft, czy zeby bylo konkurencyjne technologicznie pod wzgledem wielkoskalowej produkcji (i jednoczesnie oplacalne)- tu bedzie prawdziwe wyzwanie dla BMW na najblizsze 4-5 lat.


51472195128_fd3181ee5b_o.jpg


51472195213_3fd955b20d_o.jpg


51472665934_16730d0f67_o.jpg


51471182082_34aa3dc1d9_o.jpg


51472884230_29d8f58257_o.jpg


51472195478_8cfa4eb3f2_o.jpg


51472884455_e40804c925_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Znowu 25% obniżenie kosztu budowy auta. Idą wspaniałe czasy, ze świetnymi jakościowo autami :mrgreen:

W końcu Tesla je zapoczątkowała i reszta rynku podąża tą samą drogą najwyraźniej, nie tylko w elektryfikacji, ale i jakości ;)

 

Tak, Tesla miala duzy wplyw na wprowadzenie "byle jak" i "byle szybko" - spasowanie i jakosc materialow pozostawialy i pozostawiaja nadal wiele do zyczenia.

Ale jezeli za tym ida swietne osiagi, swietny soft, prawdziwe OTA, mechaniczna bezawaryjnosc, brak przegladow dealerskich oraz user experience z siecia SC i ludziom to nie przeszkadza i kupuja je hurtowo --> to znaczy ze jednak producent mial racje bo klient sie nigdy nie myli.


Pamietac trzeba tez, ze obnizenie kosztow produkcji w BMW to nie tylko obnizenie jakosci materialow czy QC, mozna osiagnac je w inny sposob:

- mniejsza personalizacja, mniej dostepnych kolorow, tapicerek, mniej naciagania na opcje dodatkowe - wystarczy popatrzec na iX3 - bardzo duzo jest juz w podstawie - to usprawni proces produkcji i dostawy i obnizy tez jego koszt

- powolna likwidacja sieci dealerskiej - nie oszukujmy sie, wszyscy producenci przeniosa sie w koncu ze sprzedaza do sieci jak Tesla

- mniejsza gama modelowa i silnikowa - po &^%^& jest 150 roznych modeli w cenniku - pisalem o tym setki razy - oferowanie 114d, 116d, 118d, 120d, 125d etc etc to jest dno i 2m mulu

- fabryki beda sie musialy zreorganizowac i unowoczesnic --> ludzie sie smieli ze Tesla wprowadza te giga maszyny odlewnicze --> BMW za kilka lat bedzie robilo dokladnie tak samo jak bedzie chcialo byc konkurencyjne

- ta wege tapicerka z ktorej sie wszyscy smieja w Tesli --> jestem pewny ze dni prawdziwej skory w motoryzacji dla Kowalskiego sa juz policzone --> przy obecnej technologii nie ma zadnego sensu poza "bo ja chce" utrzymywac zwierzecej skory w samochodach

- integracja elektroniki w aucie - to co dzisiaj jest w BMW, dziesiatki sterownikow od wszystkiego (roznych producentow) i kilometry kabli to jest inzynierski skansen motoryzacyjny --> to wszystko bedzie musialo byc usprawnione w Neue Klasse

- fizyczne przyciski - ludzie pomstowali na tablet w Tesli a nowe BMW iX pokazuja jasno - 90% przyciskow w nowych BMW zniknie, zostanie tablet do obslugi i tyle. Pisalem nie raz - jezeli przecietny czlowiek wciska przycisk ze swiatlami przeciwmgielnymi raz do roku to montaz/produkcja takiego przycisku fizycznego na sile zamiast zintegrowanie go w GUI jest po prostu przeoczeniem (robie tak bo tak samo robila moja matka i jej matka etc) czy inzynierskim niechlujstwem


Przed BMW sporo wyzwan na najblizsze lata, dopoki tego nie ogarna - ich technologia/osiagi etc beda po prostu malo konkurencyjne i to nawet taki Hyundai/Kia pokazuja juz dzis w swoich BEV.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje cię się, że kupując appla na kołach sięgasz po same skarpet boga stojąc na wymarzonym fiordzie. Możesz kpić, drwić i tupać nóżką bo wiesz lepiej i stałeś w kolejce po wymarzony cud techniki co sam jeździ od 7 lat... a nie czekaj. do dziś nie jeździ sam.

Otóż tak! Możesz. Tak samo jak ja czy wszyscy inni mogą się śmiać z twojego zachwytu nad marketingiem rodem z usa. Piszesz o rozbitkach z usa - fun fact- tesla jako nowa jest poskładana jak rozbitek. Jakość? nie dziękuję! Tak powinien brzmieć tyt tematu. zachwycaj się do woli, ale kolejny raz tupanie nóżką jak obrażona dzierlatka nie działa na wszystkich by przepraszać cię awansem.

moja rada. Zamiast jeść kolejnego hot doga w trakcie wciskania przedłużacza na stacji i paść nimi swoje dzieci zjedz coś prawdziwego, odejdź od kompa, rusz dupę. Marketing tesli po twojej namowie da ci kilka ładowań free, ale życie i reputacja się kończy. No chyba, że nie masz życia ani reputacji.


 

Żeby za każdym postem, każdy odmiennym zdaniem tłumaczyć autorowi tematu, że się go nie atakuje i fajnie żeby dalej było miło prosić o zrozumienie to już zakrawa o chora dziecinadę - mam na myśli wykreowany chora przemoc przez autora tematu. Wnosze o bana dla autora tematu.

Napisales na forum BMW 60 postow, z tego 1/3 w tym watku, ciagle do mnie cos sapiesz.

Zaloz w F30 watek np "import rozbitkow z USA - co trzeba wiedziec, na co uwazac" i ciagnij temat.

Obiecuje nie wlazic tam i nie wyzywac Cie od trolli, psychofanow i co tam innego jeszcze wymyslasz :cool2:

Z podaniem o bany - powtarzasz sie, pisz bezposrednio do Randalla/BMK, moze nie widza tu Twoich prosb?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
moja rada. Zamiast jeść kolejnego hot doga w trakcie wciskania przedłużacza na stacji i paść nimi swoje dzieci zjedz coś prawdziwego, odejdź od kompa, rusz dupę.

Dzieki za rade :cool2:

Gratis czy podpada pod pakiet "dieta" i mam przeslac 99 PLN za "analize zywieniowa"?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że zrobisz coś dobrego i prawdziwego dla siebie i przyszłych pokoleń.

moja rada. Zamiast jeść kolejnego hot doga w trakcie wciskania przedłużacza na stacji i paść nimi swoje dzieci zjedz coś prawdziwego, odejdź od kompa, rusz dupę.

Dzieki za rade :cool2:

Gratis czy podpada pod pakiet "dieta" i mam przeslac 99 PLN za "analize zywieniowa"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hahaha prawdziwa skóra odchodzi do lamusa. W tanim amerykańskim aucie może tak, w niemieckim Premium im droższe i z wyższej Polki auto jest jej więcej. Tak samo można powiedzieć ze tablet i soft od chińczyka można kupić i wstawić. Można posadzić zespół programistów i napiszą soft w pół roku do obsługi wszystkich przycisków, i to lepszy niż w tesli bombę nowa zawsze łatwiej pisać niż latać stary. Ja w prezentacji widzę ze w 2030 roku połowa sprzedaży aut to będzie bev, a druga połowa to na co będzie? Cel jest jasny. Koszty i zasięg bev ma się zrównać z autami z silnikami tradycyjnymi. Na dzień dzisiejszy zaden producent nie ma takiej technologii, tesla tez. BMW przynajmniej nie oszukuje ludzi jak tesla ze zasięg bev jest wystarczający a pisze jasno ze trzeba spiąć tyłek żeby dorównać ice.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha prawdziwa skóra odchodzi do lamusa. W tanim amerykańskim aucie może tak, w niemieckim Premium im droższe i z wyższej Polki auto jest jej więcej.

Co ciekawe, te dwa zdania niekoniecznie się kłócą.

 

Można posadzić zespół programistów i napiszą soft w pół roku do obsługi wszystkich przycisków, i to lepszy niż w tesli

To aż dziwne, że nie zarządzasz jeszcze wytwarzaniem oprogramowania w niemieckich markach Premium, jak oni mogli pominąć tak świetnego managera IT?

 

Ja w prezentacji widzę ze w 2030 roku połowa sprzedaży aut to będzie bev, a druga połowa to na co będzie?

Na eksport, poza Europę, może do Brazylii, by jeździły na etanolu.

 

Cel jest jasny. Koszty i zasięg bev ma się zrównać z autami z silnikami tradycyjnymi.

Kwintesencja radości z jazdy :)

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę cię zmartwić - na słowo reputacja gimbaza by powiedziała co za krindż. tłumacząc: straszna wiocha.

 

Może w takim razie skupmy się na rozmowach prowadzonych przez dorosłych, powaznych ludzi ;)

 

Można posadzić zespół programistów i napiszą soft w pół roku do obsługi wszystkich przycisków, i to lepszy niż w tesli bombę nowa zawsze łatwiej pisać niż latać stary.

 

Po pierwsze, to ten soft dla BMW będzie pisała jakaś oddalona placówka w Indiach, po drugie, będa to robic 2-3x dłużej niż BMW zaplanowało i jak już dostarczą coś, co można faktycznie zobaczyć (nie mówię absolutnie, że to cos będzie działać), to będzie nieaktualne i wymienione przez soft robiony przez jeszcze inną, oddaloną placówkę, która odpowiada za "kolejną wersję". Przez ten model pracy w IT na zachodzie ich infrastruktura informatyczna w wielu aspektach jest mega zacofana. Ale za to masa ludzi zarobi i działy IT pokazuję, że ciężko pracują, tyle rzeczy sie przecież działo, jedna wersja "już zrobiona", druga "przecież za rogiem" i tak to się kręci, a klienci dostają porzucany co kilka lat, niedopracowany, ze słabym UI/UX soft w aucie za grube eurosy.


tl;dr Niemieckie marki nie umieją robić softu do aut (niezależnie od przyczyn) i tu moim zdaniem jest potencjalna przyczyna ich przegranej z Teslami tego rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.