Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

To jest prosta matematyka, przy obecnej technologii jeden punkt ladowania obsłuży max ze 2 auta na godzinę, około 50 na dobę, jak bev zrobi się mocno popularne to punktów będą musiały być dziesiątki tysięcy inaczej w każdy weekend będzie ten sam obrazek co widać na zdjęciach w Norwegii. Adam lotos w teorii 50kw. Ja jak byłem to najpierw obsługa stacji przez około 10 minut próbowała uruchomić ładowarkę, później zaczęło ładować z prędkością 37 a po paru minutach spadło do zawrotnych 17, także niska opłata i niska jakość. Lądowałem się na drodze z Gdańska koło mc Donalda. Czy u ciebie było lepiej?


Filip vw dopiero w tym roku tak naprawdę zaczął sprzedawać bev a już ma tyle co połowa sprzedaży tesli, formy specjalizującej się w sprzedaży około 10 lat. Nawet przy prognozowanej sprzedaży około milion sztuk w tym roku to wciąż tylko niecałe dwa procent całej sprzedaży nowych aut, wiec mały procent i wiele firm ma jeszcze trochę cZasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam lotos w teorii 50kw. Ja jak byłem to najpierw obsługa stacji przez około 10 minut próbowała uruchomić ładowarkę, później zaczęło ładować z prędkością 37 a po paru minutach spadło do zawrotnych 17, także niska opłata i niska jakość. Lądowałem się na drodze z Gdańska koło mc Donalda. Czy u ciebie było lepiej?

U mnie bylo super, zlego slowa nie powiem.

Po kilku minutach rozpedzil sie do rowno 50kW i tak do prawie samego konca ladowania.

Obsluga uruchomila ladowarke w 30s.

Naladowalem niecale 70kW w ~poltorej godziny ktore spedzilem w pobliskim centrum handlowym.

450km zasiegu za 24 PLN to chyba najtansze ladowanie w PL, chociaz nadal wolalbym SC w Gdansku przy obwodnicy :D

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Juz lecą gadkii, że za 2 lata benzyyna będzie po 8 zł. Wszystko zmierza do tego co Adam pisał, z ICE zostaną tylko fani prawdziwej motoryzacji czy to się komus podoba czy nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz lecą gadkii, że za 2 lata benzyyna będzie po 8 zł. Wszystko zmierza do tego co Adam pisał, z ICE zostaną tylko fani prawdziwej motoryzacji czy to się komus podoba czy nie.

Te 8zł to raczej clickbaity.

Ale tak, motoryzacja umiera, samochody dla odmiany mają się dobrze.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz lecą gadkii, że za 2 lata benzyyna będzie po 8 zł. Wszystko zmierza do tego co Adam pisał, z ICE zostaną tylko fani prawdziwej motoryzacji czy to się komus podoba czy nie.

 

Ciekawe jak nasz rząd i inne rozwiążą problem braku akcyzy od paliwa? :lol: Prąd będzie po 5 zł za kWh? :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Juz lecą gadkii, że za 2 lata benzyyna będzie po 8 zł. Wszystko zmierza do tego co Adam pisał, z ICE zostaną tylko fani prawdziwej motoryzacji czy to się komus podoba czy nie.

 

Ciekawe jak nasz rząd i inne rozwiążą problem braku akcyzy od paliwa? :lol: Prąd będzie po 5 zł za kWh? :cry2:

Nie podpowiadaj bo ktoś z nich może to czytać.


Podatek drogowy :E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podatek drogowy :E

Po pierwsze to mówi się danina, a nie podatek.

Po drugie na pewno będzie służyła polepszeniu warunków jazdy dla 90% Polaków :)

Po trzecie będzie naliczania sprawiedliwie, od ilości przejechanych km, a by nie ukrzywdzić wszystkich jeżdżących bez postojów do Chorwacji już istniejąca rządowa aplikacja etoll będzie obowiązkowa dla wszystkich, nie będzie można jej wyłączać GPS podczas jazdy, każdy km licznika bez pokrycia w śladzie GPS będzie uznawany za patriotyczną jazdę w Polsce.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na obrone Tesli moge tylko powiedziec, ze jezeli chodzi o emocje motoryzacyjne, Slawomir ze swoim V12 ma zawieszona poprzeczke "troche" wyzej niz przecietny Kowalski :norty:

 

A Teslą jeździ przeciętny Kowalski?

Zresztą jak pisałem, jakby Kowalskiego było stać na Teslę to pod każdą ładowarką stałaby kolejka ludzi...

 

Tesla model 3 LR+ kosztuje w Polsce 245k PLN, w pelni wyposazona.

Z doplatami dla przedsiebiorcow finalna cena ma wyniesc 218k PLN (doplata 27k PLN).

To jest cena przecietnie wyposazonej G20 330i a wiec mowiac o Kowalskim mialem na mysli Kowalskiego ktory idzie do salonu po 330i.


Majac na mysli statystycznego polskiego Kowalskiego ogolnie to musielibysmy sie przeniesc do dzialu E46/E90, ale piszemy w dziale G20.


Co do ladowarek - nie masz racji.

Tesla ma bezposredni wglad online do swoich ladowarek na calym swiecie i jezeli jakas lokalizacja jest permanentnie zapchana to buduja zaraz obok kolejna stacje.

W aucie czasem nawet wyskakuje komunikat - "stacja czesto uzywana, przestawiam ladowanie do max 80%, jak chcesz wiecej to zmien manualnie".


Bierz pod uwage ze w PL sprzedaz Tesli dopiero ruszyla wiec logiczne jest ze stacji jest dopiero kilka sztuk - ladowalem sie w Polsce teraz kilkakrotnie na SC i ani razu nie byly ladowarki wszystkie zapchane, zawsze byla jakas dostepna.


Tutaj masz np Radom:

51340788631_1be2a6680f_o.jpg


Gdy Tesli zaczna w PL sprzedawac wiecej - szybko pobuduja wiecej SC, zupelnie jak w Niemczech czy Norwegii.


W Norwegii gdzie Tesli jest jak karaluchow zobacz jak wyglada dostepnosc SC w tej chwili wokol mojego domu:

51341565144_32683c90cc_o.jpg


--------------------------------------


Ludzie musza w koncu zrozumiec - jak masz auto elektryczne to 90-95% ladowan odbywa sie w domu, na SC ladujesz sie jak jestes w jakiejs dlugiej trasie.

Przy zasiegu wokol komina 500km potrzeba zajechania na jakikolwiek SC to bedzie raz na miesiac czy raz na kilka miesiecy. - mowie o typowym Kowalskim.

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sławomir jak się czułeś w aucie beż dźwięku silnika, wydechu?

Szczerze, to auto wydawało mi się za szybkie jak na to co prezentuje, czyli daily-wozidło, w odróżnieniu np. od iX3, które z kolei wydawało się za wolne jak na elektryka.

Dlatego 80-90% osob kupujac model 3 wybiera wersje LR+ ktora ma 4,5s do setki, absolutnie wystarczajaco szybkie auto dla 99% ludzi na codzien.

Ja wzialem Perf. bo doplata byla smiesznie niska (20k PLN) a jednak masz ladniejsze hamulce, carbonowa lotke, alu nakladki na pedaly no i 20" kola.

No i jakos tak 3,5s do setki wydaje sie kuszace, chociazby dla samego faktu "miecia" mimo ze uzywa sie tego raz na ruski rok.

W BMW przejscie z 4,5s na 3,5s to nierzadko ponad 100k PLN doplaty, w Tesli wydawalo sie to niejako "value" :twisted:

 

Za to nie zauważyłem buczenia przy prędkościach <30kmh, wydawało mi się że to obowiązkowe.

Stalo sie to obowiazkowe dopiero niedawno, moja druga TM3 SR+ z Chin ma juz ten glosniczek zamontowany i rzeczywiscie sa jakies takie dziwne "elektroniczne" dzwieki przy wolnej jezdzie.

 

Auto trochę ma ten sam problem, co kiedyś moje M135i, czyli buda 116i z włożonym 3.0 pod maskę, szybkie na prostej, ale absolutnie auto niesportowe.

Ciezko sie nie zgodzic, elektryki ogolnie nie sa sportowe, moze beda za kilka/kilkanascie lat jak technologia baterii dojrzeje.

TM3 jednej petli na Nurburgringu nie przejedzie nawet.

Chociaz z drugiej strony - co mozna powiedziec o nowej M440i GC - czy to jest auto sportowe/usportowione jeszcze przy 1900kg wagi?


51341084873_993aac0d1d_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie musza w koncu zrozumiec - jak masz auto elektryczne to 90-95% ladowan odbywa sie w domu, na SC ladujesz sie jak jestes w jakiejs dlugiej trasie.

 

Tak, pod warunkiem że mieszkasz w jednorodzinnym domu na przedmieściach. ;) W Polsce ciągle wiele ludzi (większość?) trzyma samochody pod chmurką na ogólnodostępnych parkingach, gdzie musiałbyś mieć chyba ze 100 metrów kabla spuszczonego z okna, żeby móc swobodnie ładować.

Ja sam osobiście byłem nastawiony na hybrydę (330e), ale jak zacząłem zastanawiać się gdzie i jak to ładować, to odpuściłem, a mieszkam teoretycznie w nowym budownictwie z garażem podziemnym. Jak zacząłem pytać zarządcy budynku o możliwość ładowania samochodu, to czułem się mniej więcej tak jak bohater tego artykułu:


http://www.naprad.eu/znaleziona-internecie-odpowiedz-pana-wiktora-komentarz/


Jednak jakbym miał dom jednorodzinny to pewnie już jeździłbym 330e ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

I jeszcze 3 slowa o trasach w elektrykach - wrocilem w koncu do Norwegii, przez poltora tygodnia przejechalem TM3 ponad 5200km.

Jechalem przez Norwegie, Danie, Niemcy, w PL zwiedzilem Torun, Lublin, Warszawe, Katowice, Lodz, Gdansk - slowem praktycznie cala Polska.


Ludzie ktorzy mowia, ze elektrykiem nie da sie dzis jezdzic w trasy gadaja glupoty - mozna to robic juz bezproblemowo.


Jedyne co sie zmienia jezdzac dzisiejszym EV to sposob podrozowania - trzeba jezdzic bardziej przepisowo (nie mozna dlugimi godzinami jechac bez przystanku np 180km/h) i co jakis czas (co 200-400km) zatrzymac sie na chwile na krotkie podladowanie 20-30min.


Na autostradach jechalem przepisowe 140km/h, co w innych markach odpowiada licznikowemu ~145-150km/h (w Tesli wskazanie licznika = GPSowa predkosc)

Na ekspresowkach 120 km/h, na krajowych 90-100km/h.


Taki sposob podrozowania nie jest absolutnie klopotliwy - czlowiek jezdzi bezpieczniej, jest bardziej wypoczety po trasie bo nie musi ciagle wyprzedzac/przyspieszac/hamowac/podjezdzac pod zderzak innym autom.


Srednie zuzycie z calej trasy, 5200km - wyszlo 20kWh/100km.


51341528694_0e538510c8_o.jpg


Z racji gratisowych SC na 2021r koszt energii wyniosl mnie niecale 100 PLN za te 5200km (1 testowe ladowanie w sieci GW za 50 PLN i 2x ladowanie na Lotosie w Gdansku po 24 PLN bo nie ma tam jeszcze SC, bedzie pod koniec 2021r).


Gdybym placil normalnie za SC (1,4 PLN/kWh) to koszt przejechania 5200km wynioslby okolo 1035kWh x 1,4 PLN = 1450 PLN

(w rzeczywistosci odrobine mniej bo pierwsze ladowanie w trase jest jeszcze w domu za 60gr/kWh)


Jezdzilem ta sama trase kilka razy w BMW F10 530d i F20 116i i srednie spalanie wynosilo ~8l/100km co przy srednich cenach benzyny ~6 PLN/l (w PL taniej, w DE drozej, w NO najdrozej) wyniosloby 52 x 8l x 6 PLN = 2500 PLN.


Jazda Tesla ladujac sie TYLKO na SC jest nadal prawie o polowe tansza w porownaniu do tankowania benzyny.

Jezeli ktos laduje sie najczesciej w domu - koszt energii to moze 20% ceny benzyny.


Oczywiscie wszystko to to rozwazania troche akademickie bo ceny pradu/benzyny sie zmieniaja, takie dlugie trasy robi sie rzadko, a utrata wartosci aut po 200k PLN i tak jest najwieksza skladowa w calkowitych kosztach posiadania auta - tzn nie kupuje sie elektryka za 200 czy 300k PLN po to zeby zaoszczedzic 1000 PLN w trasie - nie zmienia to faktu, ze jazda elektrykiem ladujac sie TYLKO na szybkich stacjach DC, jest nadal sporo tansza od tankowania benzyny.


Zdania nie zmieniam - siec SC to najwieksza zaleta marki, ladowanie jest PEWNE i BEZPROBLEMOWE - podjezdzasz, wsadzasz wtyczke, jedziesz dalej.

Cos ala McDonalds w trasie - zawsze wiesz co jest w menu, ze dziala, ze nie dostaniesz sraczki, ze nie kosztuje nie wiadomo ile.

Z innymi ladowarkami jest mnostwo problemow - Orlen mi nie dzialal "bo cos", ladowarka pod Energylandia nie dzialala bo nie chciala sie podpiac karta kredytowa do aplikacji mobilnej, ladowarka AC pod Auchan nie dzialala wogole (martwa) etc etc

Siec SC masz pokazywana natywnie w aucie - navi podpowiada kiedy sie zatrzymac, ile bedzie % po doladowaniu, ile wystarczy sie naladowac zeby dojechac do kolejnej ladowarki - prostota tego wszystkiego poraza.


Jazda innym elektrykiem = poleganie na zewnetrznych ladowarkach i zewnetrznych aplikacjach z ktorymi niestety poki co jest sporo problemow.

Uwazam, ze EU powinna wymusic ladowarki z czytnikami kart kredytowych - zadnych apek i innych bzdur - przykladasz karte, placisz i ladujesz, inaczej to poki co nie dziala tak jak powinno. Ewentualnie jak w Lotosie - podchodzi pracownik i po zaplaceniu w kasie aktywuje ladowarke.


Z siecia GW tez nie bylo problemow, wszystko dzialalo sprawnie, w prostocie i standaryzacji sila.


Jadac z Ciechocinka do Szczecina chcialem przetestowac zuzycie paliwa po "krajowkach" - po naladowaniu sie do 99% na SC - jechalem 90-100 km/h, nie wyprzedzalem praktycznie ani razu (nie liczac pojedynczych przypadkow jak sie ktos wlokl niemilosiernie) - srednie zuzycie energii (13kWh/100km) czy raczej efektywnosc 4WD i 500KM auta powala - jest na poziomie najoszczedniejszych elektrykow na rynku - przejechalem 335km i mialem nadal 200 km zasiegu - realistycznie przejechalbym okolo 530-540km, w wersji LR+ z 18" kolami byloby to pewnie blizej 600km - niesamowite :shock:

Pogoda byla ladna ~25C, klima ustawiona normalnie na auto 21C zeby nie bylo :norty:


51341528739_b138f755b8_o.jpg



Ladowarki Lotosu w Gdansku (ryczaltowa oplata 24 PLN za sesje ladowania - wychodzi 30-35gr za 1kWh):

(tyle ze wolne 50kW, wiec ladowanie trwa 1-1,5h wiec trzeba w miedzy czasie isc do centrum handlowego i zajac sie czyms innym).


51340788576_640bba8cd3_o.jpg


Dynamika TM3P w ruchu miejskim poraza, naciskajac mocniej pedal gazu wydaje sie, ze inne auta sa nieruchome, a to wszystko bez zadnego dramatu, bez pilowania silnika, praktycznie w absolutnej ciszy.


Z wyjazdu jestem super zadowolony, EV to nowe rozdanie w motoryzacji.


Jeszcze kilka lyzek dziegdziu w calej tej opowiesci:

1. Jak widzialem ilosc aut w Energylandii na parkingu to za 15-20 lat czekaja nas grube zmiany w infrastrukturze drogowej, ladowarek musi byc setki jak kiedys te wszystkie auta zmienia sie na elektryczne - dzisiaj wydaje sie to odlegle ale z drugiej strony, 30 lat temu jak wygladalo nasze zycie przed internetem czy smartphonami - z kasetami magnetofonowymi, z wizytami w banku, z prasa drukowana, z kasetami VHS, z encyklopedia PWN, telegazeta etc etc

2. TM3 BRAKUJE headupa - raz sluchalem za glosno muzyki i minalem zjazd do SC na autostradzie i musialem nadrobic 20km, wskazania nawigacji na ekranie glownym nie sa idealnie czytelne - w Warszawie czy Katowicach zona musiala mnie pilotowac bo bym kilka razy zle skrecil - to jest imho najwieksza bolaczka tego auta.

3. Skaja na siedzeniach przy 30C w Polsce rzeczywiscie sie lepi do plecow - nie zauwazylem tego nigdy w NO bo tutaj takie temperatury nie wystepuja :norty:

Swietna bylaby czesc plecowa z alcantary badz wentylacja - tak pozostaje wentylowanie auta przed wejsciem a i tak nadal sie koszulka "lepi" do siedzenia.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obrone Tesli moge tylko powiedziec, ze jezeli chodzi o emocje motoryzacyjne, Slawomir ze swoim V12 ma zawieszona poprzeczke "troche" wyzej niz przecietny Kowalski :norty:

 

A Teslą jeździ przeciętny Kowalski?

Zresztą jak pisałem, jakby Kowalskiego było stać na Teslę to pod każdą ładowarką stałaby kolejka ludzi...

 

Tesla model 3 LR+ kosztuje w Polsce 245k PLN, w pelni wyposazona.

 

Z tego co widzę na stronie to brakuje jej w tej cenie wyposażenia - to jest cena za podstawę, każda dodatkowa rzecz z opcji jest do dopłaty (lakier, koła, wnętrze, autopiloty).

 

To jest cena przecietnie wyposazonej G20 330i a wiec mowiac o Kowalskim mialem na mysli Kowalskiego ktory idzie do salonu po 330i.

 

Takich Kowalskich jest ok. 4 tys. rocznie - mało przeciętnie na tle blisko pół miliona aut sprzedawanych rocznie. Najbardziej popularne auta kosztują poniżej 100kpln.

 

Co do ladowarek - nie masz racji.

Tesla ma bezposredni wglad online do swoich ladowarek na calym swiecie i jezeli jakas lokalizacja jest permanentnie zapchana to buduja zaraz obok kolejna stacje.

 

Nie wiem. Ale liczba Tesli w Polsce to blisko tysiąc i rośnie. Ostatni supercharger powstał bodajże rok temu. Ciężko zapchać coś czego nie ma :lol:

 

Ludzie musza w koncu zrozumiec - jak masz auto elektryczne to 90-95% ladowan odbywa sie w domu, na SC ladujesz sie jak jestes w jakiejs dlugiej trasie.

 

Racja. Ale w Polsce ludzie "klasy średniej" (Twój "Kowalski") to głównie miasto i bloki, gdzie ładowanie jest praktycznie niemożliwe. Powoli następuje exodus z miast na rzecz wsi, ale to powolny proces i raczej marginalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to głównie miasto i bloki, gdzie ładowanie jest praktycznie niemożliwe.

Nie mogę się zgodzić. Ładowarki w każdym centrum handlowym już są (czasami darmowe), w zależności od wielkości miasta dziesiątki / setki punktów ładowania się budują, bo tak każe ustawa. W Warszawie dostawiają ile, 800? 600? Na początek starczy, skoro przeciętny użytkownik auta będzie musiał ładować się dwa razy w tygodniu max. W tym wątku dawałem linki do artykułów z mniejszych miast, gdzie grozi więcej ładowarek od elektryków.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
[

Tesla model 3 LR+ kosztuje w Polsce 245k PLN, w pelni wyposazona.

Z tego co widzę na stronie to brakuje jej w tej cenie wyposażenia - to jest cena za podstawę, każda dodatkowa rzecz z opcji jest do dopłaty (lakier, koła, wnętrze, autopiloty).

To nie jest zadna podstawa a w pelni wyposazona wersja :duh:

Inny kolor lakieru, biala tapicerka czy o cal wieksze kola to rzeczy estetyczne a nie wyposazenie dodatkowe :roll:

FSD za 40k PLN to ponury zart producenta imho, pieniadze przepalone w piecu.

 

To jest cena przecietnie wyposazonej G20 330i a wiec mowiac o Kowalskim mialem na mysli Kowalskiego ktory idzie do salonu po 330i.

Takich Kowalskich jest ok. 4 tys. rocznie - mało przeciętnie na tle blisko pół miliona aut sprzedawanych rocznie. Najbardziej popularne auta kosztują poniżej 100kpln.

ID.3 z automatem, po doplatach, to ~115k PLN, Leaf jest jeszcze tanszy, przy duzo nizszej cenie za energie w porownaniu do benzyny, i braku wymiany oleju, klockow, swiec etc etc - nie wyglada to juz zle bym powiedzial.

 

Co do ladowarek - nie masz racji.

Tesla ma bezposredni wglad online do swoich ladowarek na calym swiecie i jezeli jakas lokalizacja jest permanentnie zapchana to buduja zaraz obok kolejna stacje.

Nie wiem. Ale liczba Tesli w Polsce to blisko tysiąc i rośnie. Ostatni supercharger powstał bodajże rok temu. Ciężko zapchać coś czego nie ma :lol:

Mocno rozmijasz sie z prawda, np SC w Lucmierzu (A1/A2) otworzyli 2 mies temu.


Supercharger-Lucmierz-Pan-Jan.jpg


Kolejne w Gdansku czy Ostrowie Mazowieckim bede otwarte do konca roku - na mapce na szaro.

Jak sie Tesle zaczna u nas na dobre sprzedawac to bedzie to wygladalo jak u naszych sasiadow.

A jak rzeczywiscie sie otworza na inne marki to podejrzewam produkcja i instalacja SC sie podwoi czy wrecz potroi i zgarna duza czesc rynku ladowarek DC na swiecie, pozyjemy zobaczymy.


Czytalem, ze sa obecnie 2 fabryki ladowarek Tesli - w Nowym Jorku i w Szangchaju.

Ta chinska, otwarta kilka mies. temu ma zdolnosc produkcyjna 10.000 sztuk rocznie - to bedzie absolutna dominacja/zalew na rynku szybkich ladowarek DC :shock:

https://www.electrive.com/2021/02/04/tesla-launches-supercharger-production-in-shanghai/


51343665185_3c27a81427_o.jpg


PS. Nawet 100-letnia matka Marka Watsona wie co jest dobre :twisted:

Chyba nie jest jednak tak zle z ta obsluga TM3 skoro tak starzy ludzie jakos potrafia sie przestawic na ten ascetyczny kokpit :cool2:


.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Wydaje mi się że w kwestii budowy ładowarek to większym problemem są kwestie gruntów i papierologii niż dostępność samych urządzeń. Przynajmniej w naszym kraju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że w kwestii budowy ładowarek to większym problemem są kwestie gruntów i papierologii niż dostępność samych urządzeń. Przynajmniej w naszym kraju.

A jaki problem był z Paczkomatami InPostu? :D Ja mam sam u siebie jeden i chętnie obok niego dostawię ładowarkę Tesli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że w kwestii budowy ładowarek to większym problemem są kwestie gruntów i papierologii niż dostępność samych urządzeń. Przynajmniej w naszym kraju.

A jaki problem był z Paczkomatami InPostu? :D Ja mam sam u siebie jeden i chętnie obok niego dostawię ładowarkę Tesli :)

 

Pewnie taki, że paczkomat zajmuje powierzchnię 1 auta z 1 ładowarką, można go postawić nawet wzdłuż ściany istniejącego budynku i nie wymaga praktycznie żadnej dodatkowej infrastruktury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesla model 3 LR+ kosztuje w Polsce 245k PLN, w pelni wyposazona.

Z tego co widzę na stronie to brakuje jej w tej cenie wyposażenia - to jest cena za podstawę, każda dodatkowa rzecz z opcji jest do dopłaty (lakier, koła, wnętrze, autopiloty).

To nie jest zadna podstawa a w pelni wyposazona wersja :duh:

 

Może inaczej - to jest najtańsza wersja tej Tesli, innej (gorzej wyposażonej) nie weźmiesz. W co jest dokładnie wyposażona nie zgłębiałem, natomiast zmiana jakiejkolwiek opcji wiąże się z dopłatą.

 

ID.3 z automatem, po doplatach, to ~115k PLN, Leaf jest jeszcze tanszy, przy duzo nizszej cenie za energie w porownaniu do benzyny, i braku wymiany oleju, klockow, swiec etc etc - nie wyglada to juz zle bym powiedzial.

 

Ale to w końcu my o Tesli, czy o Leaf'ie? Piszesz o Kowalskim i jego G20, a nie o Kowalskim w Fabii. Leaf, żeby choć trochę nawiązać do współczesności trzeba wziąć w wersji za 142kpln, bo ta podstawa to żenujący golas. Poza tym, z uwagi na zasięg, to jest totalnie auto miejskie/podmiejskie.

 

Co do ladowarek - nie masz racji.

Tesla ma bezposredni wglad online do swoich ladowarek na calym swiecie i jezeli jakas lokalizacja jest permanentnie zapchana to buduja zaraz obok kolejna stacje.

Nie wiem. Ale liczba Tesli w Polsce to blisko tysiąc i rośnie. Ostatni supercharger powstał bodajże rok temu. Ciężko zapchać coś czego nie ma :lol:

Mocno rozmijasz sie z prawda, np SC w Lucmierzu (A1/A2) otworzyli 2 mies temu.

 

Przepraszam, miałem nieaktualne informacje. Czyli w ciągu jednego roku doszła jedna stacja. Zobaczymy co przyniesie kolejny rok.

 

Jak sie Tesle zaczna u nas na dobre sprzedawac to bedzie to wygladalo jak u naszych sasiadow.

 

Z tego co widzę, to u naszych południowych sąsiadów z byłego bloku wschodniego też różowo nie jest. Ale pewnie mają podobną liczbę Tesli. W Niemczech to wygląda 100 razy lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.