Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Sq6 etron już były tu wklejane w cenie 400k przecenione z 500. Za 500 to można taycanem po lifcie wyjechać. Nie do tykać ev w cenie katalogowej kijem radzę. 20 procent od cennika można zacząć rozważać. Ten rok będzie bardzo ale to bardzo ciekawy. Pojawi się na rynku Xiaomi które w roku debiutu w Chinach prawie dogoniło Teslę, w tym roku może być tylko lepiej. Pierwsze zeekry już wjeżdżają do kraju. Wisienka na torcie ma być neue classe i cla. Ciekawy jest też MG cybertster gdzie za 300k brutto dostajemy bajeranckie cabrio.

 

apropo filmów z fsd coś czuję że wyniki finansowe będą średnie więc karmią gawiedź coby nieco oczy zamydlić.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, Rufio napisał(a):

Zasieg +/_ 100 km w mieście.

To auto ma 19kWh baterie netto, ktora przy ~10% juz odpala silnik spalinowy bo sie do zera nie rozladowuje.

BMW oficjalnie podaje zasieg 84-93km WLTP --> czytaj realnie moze ~70km latem i pewnie cos kolo ~50km zima

Jak uzywasz webasto pod domem/praca to zima bedziesz mial moze 30-35km realnego zasiegu na pradzie czyli w moim przypadku ladowanie dzien w dzien jak chcesz jezdzic w trybie elektrycznym i korzystac z ogrzewania wnetrza (2x13km do pracy) 😕

49 minut temu, Rufio napisał(a):

Akurat BMW G60 w wersji plug in ma taki sam bagaznik, bak też, jak wersja spalinowa.

Rzeczywiscie, dobra wiadomosc 👍

Czyli pewnie te 20kWh baterie  upchali w podlodze (podwyzszone auto)

 

Ja mysle ze ten etron nie bedzie mial tak kuriozalnej utraty wartosci chociazby ze wzgledu na to, ze jego cena katalogowa to 2/3 Taycana.

No chyba ze ktos bedzie klikal wszystkie opcje dodatkowe to juz inna historia, na tym wiadomo ze producencie zarabiaja najwiecej.

---------------------

 

PS. This is fine w wersji Audi:

https://autokult.pl/koniec-audi-q8-e-tron-koniec-fabryki-w-brukseli-prace-straci-3-tysiace-osob,7119114486627104a

"Audi potwierdziło, że 28 lutego ostatni Q8 e-tron zjedzie z linii produkcyjnej w Brukseli. Decyzja ta prowadzi do zamknięcia zakładu i zwolnienia tysięcy osób"

"Tymczasem niemieckie fabryki Volkswagena mogą uniknąć podobnego losu dzięki chińskim producentom, którzy chcą rozszerzyć swoją obecność w Europie. Gernot Döllner z Audi zauważył, że takie działanie "obniżyłoby barierę wejścia dla tych konkurentów". "

"Volkswagen niedawno ogłosił plany eliminacji ponad 35 tysięcy miejsc pracy w Niemczech, redukcję produkcji o około 734 tysiące pojazdów oraz przeniesienie części produkcji."

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
11 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

BMW oficjalnie podaje zasieg 84-93km WLTP --> czytaj realnie moze ~70km latem i pewnie cos kolo ~50km zima

Jak uzywasz webasto pod domem/praca to zima bedziesz mial moze 30-35km realnego zasiegu na pradzie czyli w moim przypadku ladowanie dzien w dzien jak chcesz jezdzic w trybie elektrycznym i korzystac z ogrzewania wnetrza (2x13km do pracy) 😕

Rzeczywiscie, dobra wiadomosc 👍

Czyli pewnie te 20kWh baterie  upchali w podlodze (podwyzszone auto)

 

No już nie rób 1/3 zasięgu z oficjalnych danych.....

Mysłem, że BMW ma 100km, bo Mercedesy klasy E mają 100-110 km zasięgu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak auto stoi w zimę na dworze to zasięg taki będzie. Mocno wychłodzona bateria musi się  dogrzac a sama klimatyzacja przed wyjazdem też zabierze. Znaczenie ma także sposób jazdy. Czy jedziesz ciągiem te 10-50km, bateria i auto się nagrzeje a zużycie się normuje czy wiele krótkich odcinków po 1-5km ze sporym odstępem czasu. Wtedy bateria potrafi znikać w oczach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, Rufio napisał(a):

No już nie rób 1/3 zasięgu z oficjalnych danych.....

Mysłem, że BMW ma 100km, bo Mercedesy klasy E mają 100-110 km zasięgu

Odpowiem Ci na podstawie mojego doswiadczenia z moja hybryda F30 330e

Miala 7kWh baterie i oficjalne WLTP 37km

Z mojego watku Ci wkleje cytat:

W dniu 5.11.2019 o 11:07, adamjttk napisał(a):

- BATERIA 5-6kWh! jest listopad, temperatura 0C. DRAMAT 😕

Po pelnym nadalowaniu i "preconditioning" (ktory chyba nie dziala u mnie) pokazuje zasieg 15-16km. Realnie przy wlaczeniu raz webasto na 10-15min jestem w stanie przejechac 5-6km i pokazuje stan baterii 10%.

 

Jak naprawde jest w G60 550e trzeba by bylo porozmawiac z kims kto ja ma oczywiscie, ja sie z hybryd dawno wyleczylem po testowaniu ich w praktyce.

 

PS. X2 M35i

Coraz ciekawszy ten jezyk stylistyczny marki 😄

Zrzut-ekranu-2025-01-29-203744.jpg

 

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano

Nie demonizował bym hybryd plug-in. W określonych warunkach wybór tego napędu ma sens.

Moja 45e ma przejechane 81 tys. km z czego na prądzie ponad 53 tys. , w tym czasie byłem na jednym serwisie olejowym (komputer wyznacza serwis tylko na podstawie przebiegu na silniku spalinowym), tarcze i klocki prawie jak nowe. Płyn hamulcowy wymiana tak jak w BEV czyli co 2 lata. 

Codziennie ładuje się w domu (mam PV), zasiegi w zimie 55-60 km lato 65-80 km. Na dłuższych trasach korzystam z R6 (Mam sr. zużycie 4.2 l/100 km)

  • Lubię to 5
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej, zgadzam sie z Toba, ze hybrydy maja jakies tam swoje zastosowanie w specyficznych przypadkach.

W Twoim konkretnym przypadku potwierdzasz jednak, ze musisz sie ladowac codziennie (chcac jezdzic na pradzie) i zasieg zima to 55-60km.

W przypadku korzystania z webasto rano i po poludniu zasieg by wynosil ~40km (jezeli poranne webasto by bylo przy podlaczonym wallboxie) i tu sie podejrzewam tez zgadzamy?

 

Z ciekawosci - przejechales na pradzie 53k km czyli na silniku benzynowym 28k km - nie lepiej bylo wziac jednak pelnego elektryka? (z Twojego doswiadczenia)

W sensie te 28k kilometrow to same dlugie trasy i by sie elektryk w tym przypadku nie sprawdzil czy dalo by sie normalnie funkcjonowac z okazjonalnymi ladowaniami na DC?

Co planujesz po hybrydzie? Kolejna hybryde/spalinowy czy beda 2 elektryki?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przyznać się kto jedzie oglądać mojego niedoszłego taycana. @BMFun może ty? @Jac3kBMW albo ty? Jestem umówiony na sobote a podobno dziś 2 rodziny przyjeżdżają oglądać. Podobno nikt się przez kilka miesięcy o auto nie pytał anti nagle gąszcz zapytań.

Opublikowano
W dniu 29.01.2025 o 09:23, adamjttk napisał(a):

niemieccy inzynierowie nie potrafia jak amerykanscy inzynierowie w soft i trzeba to po prostu wziac na klate

Adam, nie masz pojęcia o czym piszesz. Napisz ze dzial software w BMW ssie i z tym się w pelni zgodzę, ale nie pisz ze amerykanscy inżynierowie to czy tamto bo większość firm ze stanow outsourcuje pisanie softu lub ma oddzialy w europie i azji lub pracuja u nich imigranci z europy czy azji.

  • Dziękuję 1

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano
41 minut temu, słonik40 napisał(a):

Przyznać się kto jedzie oglądać mojego niedoszłego taycana. @BMFun może ty? @Jac3kBMW albo ty? Jestem umówiony na sobote a podobno dziś 2 rodziny przyjeżdżają oglądać. Podobno nikt się przez kilka miesięcy o auto nie pytał anti nagle gąszcz zapytań.

Hehe u handlarza z komisu bierzesz? 😉 Chociaż raz tak miałem, że przyjechalem auto ze stocku wziąć na wyprzedaży rocznika i sprzedawca mówi że 2 zostały i jest drugi klient który właśnie ogląda i się spieszyć trzeba.  Myślę sobie: ta jasne, na pewno. Okazało się że to jednak prawda była i kupili chwilę wcześniej kolor który się żonie bardziej podobał 😉

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nom dostałem informację że w piątek dadzą znać czy jest jeszcze dostępny. Mi już się kilka razy zdarzylo że zgarnęli auto sprzed nosa także różnie z tym bywa. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
50 minut temu, Ratm napisał(a):

Adam, nie masz pojęcia o czym piszesz. Napisz ze dzial software w BMW ssie i z tym się w pelni zgodzę, ale nie pisz ze amerykanscy inżynierowie to czy tamto bo większość firm ze stanow outsourcuje pisanie softu lub ma oddzialy w europie i azji lub pracuja u nich imigranci z europy czy azji.

Nie chodzilo mi o narodowosc inzynierow a o lokalizacje firm.

Cos ala --> Polacy nie umieja grac w pilke nozna.

Chodzi mi o to, ze polskie kluby, polska mysl szkoleniowa jest tragiczna ale oczywiscie jakis Lewandowski, Szczesny czy inne jednostki radza sobie w zagranicznych klubach bez problemu.

Ale to sa co najwyzej zagraniczne kluby z polskimi pilkarzami.

I to samo chodzilo mi o inzynierow --> jak jestess dobry to ladujesz w Mecie, Tesli czy innym Facebooku (amerykanskie firmy) a nie w Boschu czy BMW (europejskie firmy)

Jezeli sie niejasno wyrazilem wczesniej - mea culpa.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk chcesz może porozmawiać o jakości oprogramowania i jego myśli inżynieryjnej wallboxa tesli? Gorszego shitu to ja w życiu nie widziałem 😀 świecidełka i dźwięk pierdzenia z głośników to nie jakość a gadanie wyświechtanych sloganów jakości nie poprawi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

soft Tesli to bez watpienia najlepszy soft w motoryzacji na dzis, wyprzedza wszystko inne o 2 dlugosci, negujac to robisz z siebie tylko zaplutego hejtera (ja juz sie zdazylem przyzwyczaic przez ostatnie 4 lata wiec spoko)

Co do wallboxa Tesli - mialem wczesniej wallboxa BMW, sprzedalem za pol ceny bo byl po prostu gowniany (technologicznie niedorobiony), zamienilem na tego od Tesli i jestem happy bo dziala idealnie.

Co ma pierdzenie z glosnikow do wallboxa? o czym Ty w ogole piszesz?

PS. Trzeba bylo kupic wallboxa BMW albo MB jak Ci cos w nim nie pasuje, ja na Twoim miejscu to bym w sumie sprezentowal sobie tego:

Porsche Wallbox | SKLEP PORSCHE

Ladowac Taycana wallboxem Tesli to wstyd w sumie, co powiedza sasiedzi???

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kupiłem wallboxa tesli bo był najtańszy ale przez gowniany soft myślę nad wymiana. Że soft jest gowniany to podam ci kilka przykładów z własnego doświadczenia , nie żaden hate. Wallboxa jest zamontowany w hali garażowej bez dostępu do neta i bez zasięgu GSM i tak:

1. Ściągnięcie historii ładowania/zmiana uprawnień jest niemożliwa pomimo że z wallboxem można się połączyć z tabletu czy telefonu.

2. Jak ustawie sharing internetu z telefonu i uda mi się znaleźć miejsce gdzie sygnał GSM jest dostępny a wallboksowy uda się podłączyć do neta to historia ładowania jest przeważnie zgubiona. Czasami się pojawi jakieś pojedyczne/randomowe ladowanie

3. aplikacja tesla one. Zdarza się że nie umie połączyć się z wallboksem.

4. No i najlepszy kwiatek. Żeby podłączyć się do wallboksa musisz najpierw się zalogować do tesla one ale żeby się zalogować musisz mieć dostęp do neta czyli musisz przed wejściem do hali pamiętać o włączeniu apki i zalogowaniu się w niej a jak zapomnisz to będziesz gonił w miejsce gdzie twój telefon złapie net

 

btw wallboks Porsche jest prawie 3 razy droższy ale ma lte i rfid co w wielu miejscach będzie Game changerem. Szczególnie na wynajmowanych nieruchomościach 

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, słonik40 napisał(a):

3. aplikacja tesla one

@słonik40, Co to jest za aplikacja. W życiu nie miałem takiej aplikacji. Sciagnij sobie aplikacje Tesla 🙂

Aaa widze już, hehehe. Cyba wyłamujesz otwarte drzwi. Aplikacja Tesla taka sama jak do zarządzania samochodem i wszystko działa.

Wygląda na to że masz cały setup zwalony. Wszystko działa zawsze i wszędzie bez żadnego problemu 🙂

Important: This app is designed exclusively to support Tesla Employees, certified installers, and partners.

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z cyklu: „nie znam się a wypowiem się” . Aplikacja tesli się nie połączy bo nie ma dostępu do internetu, dlatego używam tesla one aby zmieniać uprawnienia dostępu do wallboksa. Widzisz teraz jaki to shit? Żeby wykonać prostą czynność muszę używać apki przeznaczonej dla instalatorów lol

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Do konfiguracji wallboxa Tesli (zmiany ustawien etc) nie jest potrzebny dostep do internetu (!)

Wallbox robi za hotspot i przez wifi laczy sie z telefonem.

Do konfiguracji, sciagania danych historycznych ladowania etc nie potrzeba internetu ani sygnalu GSM (!)

O czym ty chlopie piszesz?

Za pomoca Tesla One mozesz wrecz zrobic update wallboxa przy braku internetu/GSM.

Reasumujac - nie masz pojecia o czym piszesz kolego za to jak zwykle duzo plucia i hejtu.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Łączy się z telefonem tylko wtedy kiedy naciśniesz przycisk na wtyczce przez kilkanaście sekund i dioda zacznie migać ALE aplikacja tesli cały czas widzi wallboksa jako offline, wogole zresztą mało co widzi bo telefon NIE MA zasięgu lte. Dlatego używam tesla one żeby po tym jak wallbox uruchomi się jako hotspot połączyć się do niego i zmienić ustawienia 

 

Zobacz jak się pieknie łączy i jak spójne są dane historii ładowania ze zużytą energią za 2024 rok. To chyba jakaś elonowa matematyka 

IMG_3236.thumb.png.02fcf50035ff573ab80f99d6c168c4ef.pngIMG_3235.thumb.png.b18388b98a29203db0bdf244511a84cb.png

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

slonik, nie umiem Ci prosciej wytlumaczyc.

Wallbox Tesli ma wbudowany AP i laczy sie z telefonem po wifi i do tego nie trzeba ani internetu, ani zasiegu GSM.

Mozesz wszystko skonfigurowac czy wrecz zrobic update wallboxa offline za pomoca apki Tesla One.

Polecam przeczytac dokladnie instrukcje obslugi:

Instrukcja ładowarki Wall Connector Gen 3 (tesla.com)

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk ależ ja to wszystko wiem. Używam apki tesla one za każdym razem jak jestem w second home. Nie zmienia to faktu że jak nie masz wallboxa podłączonego do WiFi z internetem to jest to super niewygodne. Poza tym zobacz statystki ładowań z zeszłego roku. Zapisały się tylko 2 ładowania. Zobacz na rozjazd między historia ładowania a zużytą energią za zeszły rok. Tu jest kolejny kwiatek. Ba! Właśnie pobrałem historię ładowań z wqllboxa w domu (uwaga brak stycznia zeszłego roku). Rozjazd między historią ładowań a zużytą energią to bagatela … 1000kwh. Sprawdź to u siebie i daj znać czy masz taki rozjazd 👍

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik to wszystko przez to, że masz niedopasowany samochód do ładowarki 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, bo jakby był bardziej dopasowany to proste dodawanie było by prostsze 😀 ściągnij sobie historie ładowania z apki tesla w postaci pliku csv i zobacz jak pięknie czas ładowania w minutach podaje. Przykład: 60.06666666666667. Ta apke pisał jakiś przedszkolak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Nie zmienia to faktu że jak nie masz wallboxa podłączonego do WiFi z internetem to jest to super niewygodne.

Ale stary rozwalasz mnie 🙂

Czyli to wina wallboxa Tesli ze nie masz ani zasiegu GSM ani wifi w hali garazowej?

Co by sie zmienilo gdybys zamiast wallboxa Tesli mial 3x drozszego wallboxa Porsche bez dostepu do netu/GSM?

Zupelnie nie rozumiem o co Ci chodzi?

Jedyne co rozumiem to ze historia ladowan jest niekompletna z jakiegos powodu ale tutaj ciezko mi cokolwiek doradzic bo ja w zyciu tego nie sprawdzalem bo jak laduje za nie wiem 100 czy 200 PLN miesiecznie to co by w ogole mnie to mialo interesowac? Tak jak Kriss pisal - jakis glupi przeglad w ASO (przeglad, nie naprawa!) auta 6k PLN wiec te ladowania w domu, ich czestotliwosc czy straty to sa przy eksploatacji auta spalinowego czy utraty wartosci ogolnie aut jakies smieszne, pomijalne koszty. Tzn wartosc jak dla mnie dyskusji jest czysto akademicka.

Kolejna sprawa ze szczegolowa historia ladowan (kiedy, ile etc) jest tez w apce samochodu (Tesli czy BMW) wiec ja nawet nie wiem po co mialbym to sprawdzac w wallboxie? Do czego to w ogole potrzebne?

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk ale wykonujesz fikołki logiczne chłopie. Wykładam ci kawa na lawe proste błędy a ty odwracasz kota ogonem twierdząc że nikomu to niepotrzebne, że mała strata, że za przegląd ice płaci się więcej. Otóż wyobraź sobie że tesla upycha swoje wallboksy jako tesla destination charger więc od niby topowego producenta oprogramowania mozna by oczekiwać 2 prostych rzeczy?

1. Możliwość kontroli dostępu oraz pobrania historii/zużycia energii dla wallboxa  niepodłączonego na stałe do netu

2. prawidłowo zapisywanej historii ładowań i zużytej energii.

czy to tak dużo? Najwyraźniej dla niektórych ponad siły. A tak z innej beczki to czy tesla umie pokazać juz na nawigacji na którym pasie się ustawić? Albo najlepiej pokazać strzałkę na widoku z kamery albo bezpośrednio na ulicy poprzez headup? A może pierdzenie z głośników jest ważniejsze niż dopracowanie nawigacji?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.