Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Oddawanie energii z elektryka do sieci czy innego urzadzenia to marketingowe gowno.

Ilosc osob ktore beda z tego korzystac to promil promila.

Moze raz w zyciu z tego skorzystasz jak sie bedziesz chcial pochwalic koledze na kempingu (tez watpliwe).

Gdyby to bylo w opcjach do dokupienia nie wydalbym na to 1 zlotowki.

To tak jak z trybem psa w Tesli. Promil promila używać będzie regularnie, ale jednak pokazywane jest jako nowoczesność. Tutaj zrobienie V2L w miejskim aucie, to pokazanie Tesli gdzie jest ze swoją nowoczesnością w stosunku do konkurencji. Tesla tego nie ogarnęła, ale ogarnia ikoniczne pierdzenie, grę świateł i inne wynalazki. Bądź sprawiedliwy i przyznaj że technologicznie w tych kwestiach wyprzedzają Teslę o kilka lat, bo pewnie za tyle się pojawi to w Tesli.

 

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

A Taycany nowe nie maja ~700km WLTP i podobnych osiagow? Cena oczywiscie z kosmosu, mowie o samej technologii.

Co do iX - wartosc rezydualna jak kamien w wode - w NO 2 latki iX M60 z mikroprzebiegami chodza juz po 300k PLN gdzie nowki sa po 550-600k PLN, piekne czasy dla kupujacych i rwanie wlosow z glowy jak ktos kupil nowe na gorce.

Bruktbil til salgs: BMW iX M60 - 2023 - Svart - 619 hk - SUVOffroad | FINN.no

Bruktbil til salgs: BMW iX M60 - 2023 - Grå - 619 hk - SUVOffroad | FINN.no

 

 

A Ty w kółko nam wmawiasz że ludzie kupują w cenach katalogowych 😄 Co w takim razie robią oferty i5 M60 w kombi za 409k, gdzie katalogowo 450-500k było? Słonik pokazywał Ci jakie rabaty są na EQE i EQS. Taycany to po 15% rabaty, a na Turbo to i 30% można wyrwać. Taka polityka cenowa, do której producent ma prawo - jego sprawa.

 

Godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Odnośnie baterii 95kwh w nowym Y. Przecież to praktycznie nic nie zmieni. Ważne żeby te szare planowane SC zamieniły się na czerwone a zamienią się w tym roku. Każdy punkt to conajmniej 12 słupków. 

To jest prawdziwy Game changer w podróżowaniu Tesla i innymi elektrykami jak je udostępnią a napewno udostępnią.

image.thumb.png.32585131fea1763282ae480ad6314c8b.png

Prawdziwy wyznawca Tesli. Producent pluje w twarz dając 75kWh, a fani mówią że deszcz pada, bo przecież są superchargery 😄 

Ale niech tylko BMW włoży 80kWh do klasę wyższego auta - to hejt nie z tej ziemi.

  

5 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@BMFun zdecydowałeś się na taycana? Ja niestety pokazałem tego fioletowego żonie i teraz karzę mi jechać do Warszawy po auto.

No to trzeba jechać @słonik40 🙂 a najlepiej przewieźć żonę i dzieci, to sami Ci powiedzą 🙂 A jak ktoś narzeka na wsiadanie i wysiadanie, to mu kupić karnet na siłkę albo na treningi funkcjonalne 😉 

Od tego roku Porsche ma własnego dystrybutora. Warto zainteresować się opcją fabrycznego leasingu ze zwrotem. Wziąć to auto na 2-3 lata, pobawić się, a potem oddać nie martwiąc się wartością rezydualną w momencie sprzedaży. Ciekawy jestem jak wtedy będzie to wychodziło vs spalinowe auto.

Mi chodzi po głowie, ale dałem sobie do roku czasu na jakąś decyzję. Rozważam Taycan'a, ale przejadę się Macanem EV, Panamerą oraz Cayenne hybrydowym. W przypadku Taycan, zawsze mam opcję że jeśli będę się bardzo męczył z 2 elektrykami, to mogę wymienić żony elektryka, na jakąś x5 w fajnej hybrydzie, żeby mieć w trasy i do jazdy wokół komina na prądzie. Różne opcje jeszcze chodzą po głowie, ale z Taycana się jeszcze nie wyleczyłem 😉 

Co do diesla, to ja obiecałem sobie nigdy nie kupić takiego napędu. Śmierdzi strasznie, nawet jak się stanie za jakimś nowoczesnym dieslem, to dalej śmierdzi mi tylko inaczej. Dla oszczędności paru złotych męczyć się mini drganiami i smrodem, to ja dziękuję. Wypożyczałem wielokrotnie X5 w 40i i auto jest całkowicie wystarczające jeśli chodzi o elastyczność, a 50e to już wogóle. Dla mnie napęd w dieslu po prostu nie istnieje 🙂 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@BMFun w tym stojącym taycanie to nawet kolor mi pasuje. Z takim samym miałem zamawianego macana, pomysł z kolorem córki która za dwa lata prawko pewnie będzie chciała robić. żona mówi że to jej chytry plan. Ojciec kupi, pojeździ 2 lata, znudzi się i może auto jej wpadnie. P.s. dzięki za info z leasingiem. Obadam temat

 

@Jac3kBMW masz tu mapę chociażby ładowarek elocity i porównaj ją ze swoim Game changerem 😀 

IMG_3212.thumb.png.e910a4f83d37963ee84b5fa4bea18ba5.png

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, słonik40 napisał(a):

@BMFun w tym stojącym taycanie to nawet kolor mi pasuje. Z takim samym miałem zamawianego taycana, pomysł z kolorem córki która za dwa lata prawko pewnie będzie chciała robić. żona mówi że to jej chytry plan. Ojciec kupi, pojeździ 2 lata, znudzi się i może auto jej wpadnie.

Ponegocjuj, przyciśnij i może indywidualnie ugrasz - podaj swoją cenę i czekaj 😉 a nóż się uda. To co fanu będziesz miał, to Twoje.

 

10 minut temu, słonik40 napisał(a):

 

@Jac3kBMW masz tu mapę chociażby ładowarek elocity i porównaj ją ze swoim Game changerem 😀 

IMG_3212.thumb.png.e910a4f83d37963ee84b5fa4bea18ba5.png

Albo BMW-Charging działające na 1 kartę. Jakoś tutaj hejt leciał na BMW i5 za 81kWh netto, a nikt nie napisał że no przecież jest taka duża sieć:

image.png.1bcb7e4e3a078634aae76a7377729468.png

Swoją drogą ta mapa pięknie pokazuje gdzie jest polska elektromobilność, a gdzie jest np niemiecka czy holenderska:

image.thumb.png.e4b208aa3a2dd1dbb2cbc4f7cf367c7d.png

 

W takiej dużo mniejszej Austrii jest 4x więcej punktów ładowania, Niemczech 20x więcej, a w Holandii 27x więcej niż w Polsce! Szok!

image.thumb.png.d0013ec0fcd41646b0c79c59455ed7ff.png

Edytowane przez BMFun
Opublikowano

 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 1.11.2021 o 22:34, adamjttk napisał(a):

Co do idrive - absolutnie sie nie zgadzam, po godzinie z tabletem w Tesli jestem pewny ze zdanie bys zmienil ale to juz i tak nie ma znaczenia bo idrive w obecnej postacji zniknie w kolejnej generacji i tak, zostana i tak tylko tablety jak pokazuje to np juz EQS czy nowe modele Audi.

https://www.caranddriver.com/news/a63576709/bmw-kills-idrive-knob/

A lyzka na to - niemozliwe.

Ten najlepszejszy sposob interakcji z GUI znika? W premium BMW?

I co teraz - mazianie palcami po ekranie jak w jakiejs plebejskiej Tesli?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja w eqe zadko dotykam ekranu. Większość załatwiam przyciskami na kierownicy, co pokaże BMW zobaczymy. Tablet to zlo i oderwanie wzroku od drogi.

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

https://www.caranddriver.com/news/a63576709/bmw-kills-idrive-knob/

A lyzka na to - niemozliwe.

Ten najlepszejszy sposob interakcji z GUI znika? W premium BMW?

I co teraz - mazianie palcami po ekranie jak w jakiejs plebejskiej Tesli?

Mazianie palcami ekranu bylo bodajze w bmw zanim sie Tesla pojawiła. Ani to nowatorski pomysł bo od czasu iPhone 1 w 2006r to standard dla elektroniki, ani w samochodach pierwsza Tesla tego nie wprowadziła. Ja idrive bardzo rzadko używam bo albo przyciski mam typu home, map itp albo dotykowo szybciej. Mam nadzieję że przycisków nie zabiorą  

Za to Tesla chyba jako jedyna przeniosła tam większość przycisków żeby było taniej, bo raczej nie dla wygody i póki co żaden producent nie poszedł tak daleko, więc nie rozumiem ekscytacji.

Gdzie była ta ekscytacja jak Tesla wprowadzała ambienty albo adaptacyjne zawieszenie czy adaptacyjne (ułomnie) reflektory które obok matrixów Audi nawet nie stały. 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
3 minuty temu, BMFun napisał(a):

Za to Tesla chyba jako jedyna przeniosła tam większość przycisków żeby było taniej, bo raczej nie dla wygody i póki co żaden producent nie poszedł tak daleko, więc nie rozumiem ekscytacji.

Tylko Tesla wprowadziła responsywność i jakość użytkowania taką jak na iPhone iPad gdzie w BMW dalej to kuleje. E

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Absolutnie się nie zgodzę. Zarówno we wszystkich BMW jak i eqe responsywnosc była na bardzo wysokim poziomie, w teslach jak testowałem miałem wrażenie że dużo rzeczy w infotainment jest po prostu gorszych. Gorsza nawigacja, niepokazująca chociażby pasu na którym trzeba się ustawić, brak możliwości kliknięcia w chociażby wystającą spod innej apki mapa aż po menu pisane gdzie w czasie jazdy nie da się tego czytać . Samo trafienie w jaką kolwiek ikonę prowadząc samochód który się lekko buja na nierównościach też jest jak gra w bierki. Skąd się wam bierze to przekonanie o wyższości infotainment tesli nad innymi?

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
51 minut temu, słonik40 napisał(a):

Skąd się wam bierze to przekonanie o wyższości infotainment tesli nad innymi?

Nie wiem jak u innych ale u mnie z praktyki.

Infotainment BMW (np w i4 M50) to w porownaniu do infotainmentu Tesli jedno wielkie, niefunkcjonalne gowno.

Generalnie w praktyce w BMW wyglada to tak jak w Toyocie - nie dotykam tam nic w GUI bo jak mam sie przeklikiwac przez te tragicznie nieintuicyjne menu to mi sie po prostu odechciewa.

Najlepsze GUI to BMW mialo jakies ~15 lat temu jak go praktycznie nie bylo, dzisiaj to jest jak soft z jakiegos tabletu z Alibaby za 100 PLN.

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To się ciesz że tylko gui nie dotykasz. Ja się w tesli bałem nawet rolek dotknąć bo holera go wie do czego one służą 😀

Edytowane przez słonik40
  • Moderatorzy
Opublikowano

Chyba kwestia przyzwyczajenia, Tesla czy Bmw

Mam stary idrive w G31 poliftowej.

Bardzo sobie chwalę:

bezpośrednie przyciski obok pokrętla: radio, nawigacja, kontakty, menu głowne.

Pozatym pokrętłem wybieram/zmianiam stację/piosenki czy ostatnie kontakty/cele nawigacji.

Z ekranu to w zasadzie wpisuje tylko tytuły piosenek do wyszukania nowe adresy

 

Dlatego uważam, że obsługa wszystkiego z tabletu jest krokiem wstecz.

Jeżdziłem ostatnio Audi A6 C8 2024r. Wszystko z ekranu dotykowego, bleee

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 minut temu, Rufio napisał(a):

Chyba kwestia przyzwyczajenia, Tesla czy Bmw

Mam stary idrive w G31 poliftowej.

Bardzo sobie chwalę:

bezpośrednie przyciski obok pokrętla: radio, nawigacja, kontakty, menu głowne.

Pozatym pokrętłem wybieram/zmianiam stację/piosenki czy ostatnie kontakty/cele nawigacji.

Z ekranu to w zasadzie wpisuje tylko tytuły piosenek do wyszukania nowe adresy

 

Dlatego uważam, że obsługa wszystkiego z tabletu jest krokiem wstecz.

Jeżdziłem ostatnio Audi A6 C8 2024r. Wszystko z ekranu dotykowego, bleee

Zgadzam się w 100%. Ja odrzuciłem kiedyś Audi bo było dużo dotykowych. Nie rozumiem jak się można ekscytować tak tym tabletem w którym nic ciekawego oprócz regulacji klimy i ułomnej nieonloneowej mapy.

A przypomnę co Słonik tutaj powtarzał. Bardzo wiele razy podjeżdżałem na ładowarki gdzie Teslarz siedział w środku - w Polsce i zagranicą i NIGDY nie widziałem żeby ktoś na dużym 15” tablecie coś robił. ZAWSZE ludzie dłubią na 6 calowych smartfonach. Także dla mnie cały ten infotainment to bajer dla dzieciaków. Nie mówię że nikt nie używa, tylko ze statystycznie jest to bardzo rzadko.

@Jac3kBMW, @Kriss33 powiedzcie tak uczciwie ile minut w miesiącu używacie tego tabletu do czegoś oprócz konfiguracji auta, klimy, mapy czy muzyki?

  • Moderatorzy
Opublikowano
28 minut temu, Rufio napisał(a):

Mam stary idrive w G31 poliftowej.

 

Niestety mam wrażenie że to ostatni przyjazny dla użytkownika system BMW.

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMFun nie wiem o jakiej konfiguracji myślisz. Co ja robię na tablecie w czasie jazdy:

1. Zmniejszam bądź zwiększam temperaturę.  Dostęp jest bezposredni.czasami włącza, bądź wyłączam odgrzewanie fotela czy kierowcy. 

2. Wybieram jakieś płyty w Spotify.

3. Nawigacja, wybieram zapisane adresy. Nowe nie dotykam ekranu, tylko mówię wciskając rolkę na kierowcy. 

Sa często takie dni, że nic nie dotykam, bo nie potrzebuje nic zmieniać. 

W czasie postoju oglam youtu.be czy netflixa i wykorzystuje to przez wiele godzin  w miesiącu, ponieważ mam taką potrzebę akurat.

Opublikowano

Miałem styczność z BMW IX i to naprawdę super fura względem tych nowych g45 czy g60 jeśli chodzi o jakość, design, wykonanie. 
 

o ile po zdjęciach zawsze mi to auto nie pasowało i te paskudne wzory felg o tyle na żywo w ładnym lakierze jest naprawdę świetne, szczególnie przód. Nowoczesny,ale nie tak kiczowaty jak w np g70. 
 

https://www.bmwblog.com/2025/01/28/2026-bmw-ix-m70-performance-design-price/


 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun zadzwoniłem w sprawie tego taycana…. I to był mój błąd. Procentowy rabat masz na priv a ja przez kilka dni będę mial o czym myśleć. Jak bardzo nie chcę kolejnego ev tak oferta naprawdę mocno kusi chociaż mocno przeszkadza mi w taycanie brak normalnego haka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 minut temu, słonik40 napisał(a):

@BMFun zadzwoniłem w sprawie tego taycana…. I to był mój błąd. Procentowy rabat masz na priv a ja przez kilka dni będę mial o czym myśleć. Jak bardzo nie chcę kolejnego ev tak oferta naprawdę mocno kusi chociaż mocno przeszkadza mi w taycanie brak normalnego haka.

ahahahah, i tak to wlasnie z Toba slonik jest.

Plucie na BEV, odgrazanie sie jak to wrocisz do diesla i bedziesz 180km/h jezdzil po 1000km bo technologia gowniana a jak przychodzi co do czego to bedzie kolejny elektryk.

Jak to bylo w Biblii? Poznacie ich po czynach a nie slowach?

---------------

Apropo GUI:

Przesiedzialem w BMW 20 lat, im dalej w las (nowsze auta) tym gorzej jest z GUI.
BMW nie potrafi, po prostu nie potrafi stworzyc przyjaznego, intuicyjnego systemu HMI obecnie.

Seria G jezeli chodzi o GUI to apogeum glupoty, zagmatwania i nieprzejrzystosci (!)
Odechciewa sie uzywac - ja doslownie nie klikam nic oprocz temperatury i radia/spotify (nie dlatego ze nie potrzebuje a dlatego ze sie maksymalnie irytuje) - nawet tak prosta rzecz jak nawigacja to porazka i wole ja w telefonie wlaczyc mimo ze nie ma nawet durnej tacki zeby nie trzeba bylo tego tel trzymac w reku czy na kolanach.

Ustandaryzowane systemy Google badz Apple beda dla BMW aktem laski.

I nie ma sie co obrazac - niemieccy inzynierowie nie potrafia jak amerykanscy inzynierowie w soft i trzeba to po prostu wziac na klate. Kiedys 10-15 lat temu auta nie mialy tyle softu/elektroniki w sobie i nie bylo problemu, dzis jest tragedia, BMW to firma mechaniczna a nie softwarowa i to widac z daleka.

Moglbym wymienic z 10-20 rzeczy od reki ktore sa tak debilnie rozwiazane w GUI i4 ze to po prostu poraza (a mozna by je naprawic na szybko przez OTA bez problemu!) ale juz mi sie powoli odechciewa kopac z koniem, jest jak jest i trzeba chyba brac to na klate bo szkoda zycia na irytowanie sie. 

Jak na moje - BMW nie slucha klientow i uwaza ze wie najlepiej, to jest clue problemu z ta firma imho.
Dopoki sprzedaz i marze sie zgadzaja - hej, co ja tam wiem, jestem zupelnym randomem z internetu.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk twoje czyny już widziałem jak kupowałeś i4 👍 poza tym jak na stole leży oferta 35 procent rabatu na nowego taycana po lifcie i to jeszcze w wymarzonym kolorze córki i pięknymi jasnymi skórami to sam przyznasz że ciezko jest przejść obojętnie. 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 minut temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk twoje czyny już widziałem jak kupowałeś i4 👍 poza tym jak na stole leży oferta 35 procent rabatu na nowego taycana po lifcie i to jeszcze w wymarzonym kolorze córki i pięknymi jasnymi skórami to sam przyznasz że ciezko jest przejść obojętnie. 

Słonik, nie słuchaj nikogo, kupuj sercem, a nie rozumem. Jakbyśmy tu rozumami kupowali to wszyscy by jeździli Toyotami i Teslami 🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk twoje czyny już widziałem jak kupowałeś i4 👍 poza tym jak na stole leży oferta 35 procent rabatu na nowego taycana po lifcie i to jeszcze w wymarzonym kolorze córki i pięknymi jasnymi skórami to sam przyznasz że ciezko jest przejść obojętnie. 

Jezeli moj zakup i opinia o tym aucie powstrzyma chociaz jedna osobe na tym forum przed zakupem i4 to bylo warto, absolutnie szmatlawe auto 👍

Co do Taycana - absolutnie rozumiem, nowe auto za 2/3 ceny katalogowej to ma rece i nogi chociaz zastanowilbym sie nad wynajmem dlugoterminowym zeby nie zostac z reka w nocniku za 2 czy 3 lata. Podziekuj Tesli za wojny cenowe, nawet takie luksusowe firmy jak Porsche musza sie dostosowac.

Pokaz link do tego auta, chetnie obejrze.

PS. Pojezdzilem juz 2 Taycanami (oba sprzed liftu) - Turbo i bazowym CT, oba stoja na parkignu pod moja praca bo do ASO mam niestety daleko. Koledzy sobie chwala (poza spadkiem wartosci). Natomiast baletnica to to auto nie jest, GUI tez szalu nie robi (eufemistycznie mowiac). Moze po kilku tygodniach byloby lepiej, nie wiem. Za to komfort i poczucie "jakosci" na duzo wyzszym poziomie niz w Tesli bez dwoch zdan.

PS. W Norwegii te Taycany 80-90% to bieda w srodku straszna - ani headupu, ani tylnej skretnej osi, ani soft close czy skorzanej desckirozdzielczej. Panamery byly duzo lepiej wyposazane chyba juz w podstawie bo wiekszosc aut na rynku wtornym ma te opcje.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 minut temu, słonik40 napisał(a):

Kolor zupelnie nie moja bajka ale chociaz dobrze wyposazone - jest soft close, jest PBP, jest skretna tylna os, panoramiczny dach etc

Brakuje troche headupa ale to juz indywidualna decyzja czy potrzebujesz.

A czy warte pol banki za rocznik 2024 to juz musisz sam sobie odpowiedziec, 750k PLN to cena abstrakcyjna i Porsche moze sobie rownie dobrze 2 miliony za nie wolac.

Mnie troche zdziwilo, ze te CT sa generalnie male (bagaznik) jak na "rodzinne auto"  

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.