Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 minuty temu, słonik40 napisał(a):

 To już n-te niepowiązane ze sobą miejsce gdzie zwraca się uwagę że tesla KLAMIE na temat przebytego rzeczywistego dystansu co sprawia że użytkownikom WYDAJE się że mają większy zasięg czy ich auta są bardziej oszczędne

 

https://insideevs.com/news/747548/ev-winter-range-test-norway-2025/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2dhgSVdlydTeiXAzBSB4ohjyhB55ZOconXffS7k3-HVfKah_qf7SJS6FE_aem_u35FGPaxercUgJRE1Umg3w#
 

 

 

 

A może pokazuje poprawnie tylko Tesla jechała wężykiem, bo na FSD i kierowca musiał co chwile interweniować? 🙂 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, słonik40 napisał(a):

 To już n-te niepowiązane ze sobą miejsce gdzie zwraca się uwagę że tesla KLAMIE na temat przebytego rzeczywistego dystansu co sprawia że użytkownikom WYDAJE się że mają większy zasięg czy ich auta są bardziej oszczędne

Ty, wklejasz cytaty ze TM3 skonczyla na 3 pozycji od konca a ja patrze, ze dojechala NAJDALEJ ze wszystkich 25 aut pokonujac zima na jednym ladowaniu 530km. Rotfl.

Czy to Tesli wina, ze normy WLTP sa z dupy? Moze troche mniej niz NEDC ale nadal z dupy? Wiesz ze w tych normach WLTP hybrydy BMW pala po 1,5-2l benzyny na 100 km wg producenta? I ze przejezdzaja po 2000km na baku? ^^ Czy to nie identyczne klamanie wg Ciebie?

Wlasnie zerknalem na zuzycie paliwa dla 330e z konfiguratora BMW - 1,3-1,8l/100km. Jakis komentarz n/t klamania? 😉

 

Normy europejskie pozwalaja na takie debilizmy a producenci oszukuja, wszystko zgodnie z prawem. W US maja EPA i zero problemow, gdyby nie US to vw pewnie nigdy by za dieselgate nie beknal, smutne to w sumie.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, BMFun napisał(a):

@adamjttk uprawiasz ta sama propagandę tylko w drugą stronę 🙂 Czy znasz chociaż jednego człowieka który kupił nowe BMW w cenie katalogowej? Albo chociaż kolega kolegi? 

Ja kupilem swoje i4 w cenie katalogowej bez grosza rabatu. Liczy sie?

nie martw sie, za kilka lat bedziesz mial model sprzedazy bezposredniej w bmw identyczny jak w tesli, zero rabatow od dealerow

a propaganda tyczyla sie porownywania aut stockowych, fabrycznie nowych z 1,5 rocznymi podemonstracyjnymi ale to juz nie doczytales albo Cie nie interesuje, nie?

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
56 minut temu, adamjttk napisał(a):

Ja kupilem swoje i4 w cenie katalogowej bez grosza rabatu. Liczy sie?

Doskonale wiesz ze sie nie liczy bo to jakiś dziwaczny pakiet z ujemną ceną, czyli de facto rabat. Zajrzyj sobie na stronę BMW jaka jest katalogowa cena auta z tą konfiguracją.

 

56 minut temu, adamjttk napisał(a):

nie martw sie, za kilka lat bedziesz mial model sprzedazy bezposredniej w bmw identyczny jak w tesli, zero rabatow od dealerow

Nie mam nic do sprzedaży bezpośredniej, ale póki BMW nie stanie się tak nudnym autem jak Tesla, nie sądzę że wejdzie sprzedaż bezpośrednia na większą skalę. Może z wyjątkiem jakichś 1er, x1, czy jakichś specjalnych wersji typu 3er business line.

Nawet w sprzęcie Apple sprzedaż bezpośrednia ma ograniczony zakres bo jest cała masa salonów czy resellerow oferujących dodatkowo doradztwo, wsparcie, akcesoria itp. A gdzie zakup telefonu do auta.

Moim zdaniem zachłystujesz sie wszystkim co robi Tesla i często (nie zawsze) bezkrytycznie ekscytujesz się rozwiązaniami. Nadal jesteś wśród 2% ludzi kupujących auta, którzy zdecydowali się na Teslę. Natomiast 98% pozostałych klientów nie zagłosowała portfelem na produkt inny niż Tesla.

56 minut temu, adamjttk napisał(a):

a propaganda tyczyla sie porownywania aut stockowych, fabrycznie nowych z 1,5 rocznymi podemonstracyjnymi ale to juz nie doczytales albo Cie nie interesuje, nie?

Doczytałem i dlatego napisałem ze uprawiasz propagandę w drugą stronę. Słonik tym przykładem faktycznie też przejaskrawił. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk nie spojrzałem na rocznik, spojrzę jeszcze raz ale rozróżnij samochody demo od premium selection. Przeważnie demowki od BMW w PL mają maks kilka miesięcy i są w niemal identycznych cenach co nówki po rabacie. Różnica jest dosłownie kilka/kilkanaście tysięcy dlatego wkleiłem porównanie.  
 

edit: faktycznie auto jest chyba półtoraroczne. Widać ludzie gonią do salonów drzwiami i oknami że demolka przejechała przez półtora roku aż 8 tysięcy kilometrow

 

Co do wltp to chyba wszyscy to wiedza ale nie intymnie był głównie post a o tym że tesla zawyża ilość przejechanych kilometrów. Wspominał o tym Daniel grzyb testując nowego x/s. Bjorn to zauważył i teraz kolejny tester. Z tym zasięgiem to się tak nie rozpędzaj z kolei bo model 3 zajechał tak samo daleko co polestar.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano

Adam dobrze wie, o czym był post, po prostu nie chcial tykać śmierdzącej kupy i zmienił temat. Bo najlepszą obroną jest atak. Gebelsowska/putinowska/pisiorowska propaganda? Skąd my to znamy? Czasem myślę że Adam jest/był  jakimś lokalnym politykiem, tak potrafi kota ogonem obracać jakby miał w tym lata doświadczenia 🤪

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak z innej beczki oglądam sobie rendery neue classe i jak dla mnie design  jest sztos. Im bardziej na te auta patrzę tym bardziej któreś z nich chce mieć.

@BMFun decyzja co do taycana podjęta? Przejedź się jeszcze cayenne hybrid, jak dla mnie świetne auto lub hybryda panamery albo nowym mercedesem Eqe 53 amg czy też jakaś hybryda BMW.  Miałem okazje jeździć cayenne hybrid i to auto naprawdę świetnie jeździ.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

a o tym że tesla zawyża ilość przejechanych kilometrów. Wspominał o tym Daniel grzyb testując nowego x/s. Bjorn to zauważył i teraz kolejny tester.

Ciekawa teoria, nie wiem jak skomentowac bo pierwsze slysze takie bzdury 🤣

Tesla zawyza przejechane km zeby lepiej wygladala sprawnosc napedu? Przeciez to by bylo komiczne.

Cale ich GUI opiera sie na mapach googla, odcinki, odleglosci pomiedzy SC - jak by to mialo wygladac?

Ze GUI pokazuje 200km pomiedzy SC (odleglosc faktyczna), a po dojechaniu wyswietla sie na liczniku jednak 210km?

Przeciez to jest absurd, gdyby auto raportowalo 5% wiecej przebiegu niz faktycznie przejechalo to mialoby to wplyw na jego utrate wartosci (bylaby wieksza), czytaj zbiorowy pozew w USA by pewnie byl na legendarna sume pieniedzy.

 

Dasz jakies linki tych rewelacji?

-----------------------------------------

 

Zmieniajac temat - troche ciekawostek apropo strategii BMW na najblizsze lata.

Info dla inwestorow (czyli tych ktorzy faktycznie rzadza firma) a nie fanbojow czy malkontentow.

Kazdy swoje wnioski moze wyciagnac sam, wrzuce kilka ciekawszych screenow

https://www.bmwgroup.com/content/dam/grpw/websites/bmwgroup_com/ir/downloads/en/2024/investor-presentation/BMW_Investor_Presentation_2024.pdf

 

Tutaj pokazane jak firma sie "wycofuje" z elektrykow bo nikt ich nie chce

Zrzut-ekranu-2025-01-17-104902.jpg

 

Tutaj piekne wyniki sprzedazy - Chiny -13%

Zrzut-ekranu-2025-01-17-1054362.jpg

 

Marze producenta, widac juz dno, czy kogos jeszcze dziwi ze BMW montuje Nexeny, uzywa najtwardszego i najtanszego plastiku gdzie moze czy wycina DO KOSCI wszystko co sie da liczac ze ludzie przez sentyment nadal wybiora marke?

Marze rzedu 5-6% to sa marze jakichs producentow pokroju Renault czy innego Opla, takie maraze w marce "premium" to jest niesmieszny zart conajwyzej

Zrzut-ekranu-2025-01-17-1057194.jpg

 

Tu juz sie nie chce pastwic nawet.

Jak na moje dywidendy zostana wstrzymane w tym roku a kurs spolki, o panie, powiem tak, za 30-35$ bede rozstawiac torby liczac ze sie jakos wygrzebia z tego zlego zarzadzania w nastepnych latach.

Zrzut-ekranu-2025-01-17-110951.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisałem już o tym absurdzie jakiś czas temu, znowu ten absurd wypływa w zupełnie innym, niepowiązanym ze sobą miejscu dlatego zwracam na to uwagę. Jak oni to robią to nie wiem, nie pytaj. Napisze w twoim stylu. Elon pluje klientom w twarz. Tu cie oszuka na dystansie, tam ci różnych strat nie doliczy a efekt mamy widoczny w postaci takiej że polestar który teoretycznie wltp ma sporo mniejszy w praktyce pokonuje identyczny dystans. Warto to mieć z tyłu głowy przy wyborze auta bo poza utrata wartości także szybciej skończy ci się na wszystko gwarancja.

Opublikowano
19 minut temu, słonik40 napisał(a):

Pisałem już o tym absurdzie jakiś czas temu, znowu ten absurd wypływa w zupełnie innym, niepowiązanym ze sobą miejscu dlatego zwracam na to uwagę. Jak oni to robią to nie wiem, nie pytaj. Napisze w twoim stylu. Elon pluje klientom w twarz. Tu cie oszuka na dystansie, tam ci różnych strat nie doliczy a efekt mamy widoczny w postaci takiej że polestar który teoretycznie wltp ma sporo mniejszy w praktyce pokonuje identyczny dystans. Warto to mieć z tyłu głowy przy wyborze auta bo poza utrata wartości także szybciej skończy ci się na wszystko gwarancja.

Przecież Musk pochodzi z Marsa. Ostatnio czytałem, chce najpierw skolonizować i sprzedać ziemian marsjanom. 

Podobno zaciągnał do roboty całe swoje moce AI do grania na wallstreet i pompowania akcji Tesli, będzie się działo 😉

BTW, Neue klasse do zakupu po pierwszych chorobach wieku dziecięcego to będzie pewnie na 2027, czyli akurat moja TMS będzie miała ponad 130tys i gotowa na zmianę. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Ratm napisał(a):

Adam dobrze wie, o czym był post, po prostu nie chcial tykać śmierdzącej kupy i zmienił temat. Bo najlepszą obroną jest atak. Gebelsowska/putinowska/pisiorowska propaganda? Skąd my to znamy? Czasem myślę że Adam jest/był  jakimś lokalnym politykiem, tak potrafi kota ogonem obracać jakby miał w tym lata doświadczenia 🤪

To niewykluczone z tym politykiem lokalnym 😉 @adamjttk potwierdzisz lub zaprzeczysz? 😜 

Metoda - nie dotykaj śmierdzącego tematu czasami jest tu stosowana. Do tej pory nie doczekałem się komentarza do prognozy o tym jak Cybertruck pozamiata na rynku semi-truck w USA, a milion preorderow to jeszcze przed oficjalnym startem jest. No i jeden z wielu kapiszonów. A komentarza brak 🙂 

Metoda nr 2 - jak np sprzedaż najlepszego premium jakim jest Model S nie idzie, to trzeba wyprzedzający atak na i5 odpalić ze to g i nikt tego nie kupi. Elektrykow BMW tez mial nikt nie kupować, a tutaj kolejny wzrost sprzedaży BEV na raportach które Adam cytuje, a przed jego domem stoi nówka sztuka i4 który do niczego się prawie nie nadaje ale jednak kupiony  

 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, BMFun napisał(a):

To niewykluczone z tym politykiem lokalnym 😉 @adamjttk potwierdzisz lub zaprzeczysz? 😜 

inzynier elektryk, pisalem kiedys. brzydze sie polityka (a ta w polskim wykonaniu to juz szczegolnie)

4 godziny temu, BMFun napisał(a):

Metoda - nie dotykaj śmierdzącego tematu czasami jest tu stosowana. Do tej pory nie doczekałem się komentarza do prognozy o tym jak Cybertruck pozamiata na rynku semi-truck w USA, a milion preorderow to jeszcze przed oficjalnym startem jest. No i jeden z wielu kapiszonów. A komentarza brak 🙂 

Temat Cybertrucka jest mi obcy, nie interesuje sie nim.

Z tego co rozumiem zainteresowanie autem jest bardzo slabe?

https://electrek.co/2025/01/02/tesla-cybertruck-sales-are-disastrous/

https://electrek.co/2025/01/16/tesla-throttles-down-cybertruck-production-shift-workers-to-model-y/

Jakie sa tego powody? Nie mam pojecia, nie znam rynku amerykanskiego, jakbym mial zgadywac:

- cena 80k$ jest 2x wyzsza od tej ktora byla podana przy zapowiedziach auta (najtanszy za 35k$) i jest ogolnie duzo wyzsza od zwyklych amerykanskich spalinowych pickupow

- Musk na dzis w Ameryce jest osoba wysoce kontrowersyjna, utozsamiana z Trumpem i maga, jezdzenie Cybertruckiem to troche manifestacja polityczna teraz (tu juz tylko sobie Musk musi dziekowac czy tez raczej rada nadzorcza musi brac pod uwage czy obecnosc Muska w Tesli to dla nich plus czy minus na dzis)

- nie bylo kredytu federalnego 7,5k$ a przy innych modelach byl

- mamy ewidentna czkawke na rynku elektrykow i w US i w EU ogolnie

Amerykanie glosuja porfelem i bardzo dobrze --> widac sa ewidentnie jakies grube problemy ktore Tesla musi ogarnac

Projekt od samego poczatku byl strasznie kontrowersyjny i jak skonczy w dluzszym horyzoncie - zobaczymy. Ja bym go tak szybko nie skreslal bo jedna z rzeczy ktora Tesla bardzo dobrze pokazuje to UPOR, poczatki produkcji i sprzedazy np modelu 3 byly tez tragiczne a dzisiaj zle nie jest przeciez.

 

Czy tyle wystarczy za komentasz?

4 godziny temu, BMFun napisał(a):

Metoda nr 2 - jak np sprzedaż najlepszego premium jakim jest Model S nie idzie, to trzeba wyprzedzający atak na i5 odpalić ze to g i nikt tego nie kupi. Elektrykow BMW tez mial nikt nie kupować, a tutaj kolejny wzrost sprzedaży BEV na raportach które Adam cytuje, a przed jego domem stoi nówka sztuka i4 który do niczego się prawie nie nadaje ale jednak kupiony 

Tutaj nie wiem do czego pijesz, pogubilem watki?

Sprzedaz BEV BMW rosnie?

Oczywiscie ze rosnie bo musi rosnac, albo BMW bedzie produkowac i sprzedawac elektryki (chocby i w dumpingowych cenach) albo bedzie placic wielomiliardowe kary. Wybor jest wiec dla nich prosty.

Spodziewaj sie, ze w tym roku i4 M50 czy inne iX 40 pewnie po 250k PLN w PL na wyprzedazach beda dalej latac.

Co do mojej i4 pisalem juz sto razy - kupilem bo byla smiesznie tania i duzo na niej nie strace, samochod jest absolutnie fatalny i nie polecam go nikomu, co najwyzej zatwardzialym fanom marki, nie wiem dla kogo to jest auto - jest przestarzaly technologicznie, nieergonomiczny, ma tragiczne GUI, nie nadaje sie w trasy, nie jest pakowny, nie jest zwrotny, nie daje usmiechu na twarzy, serio - nie wiem kto i w jakim celu chcialby kupowac to auto. Jest beznadziejnym elektrykiem. Ostatnie dni ciagle mi szwankuje webasto w apce, do tego stopnia ze sie w ogole nie da uruchamic zdalnie i musze rano siedziec w aucie 10 min i czekac az sie nagrzeje. K i CH leca soczyste. Na dzis, i mowie Ci to z reka na sercu, wolalbym jako wozidlo do pracy podstawowa i najtansza TM3 RWD, jest o 2 dlugosci lepszym elektrykiem od i4.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Przecież miałeś wybór kupić jeszcze tańsza tm3 performance a jednak tego nie zrobiłeś. 
 

poza tym fajnie że wspomniałeś o karach. Gdzieś ostatnio mignęło mi że tesla zgarnie ponad miliard euro w Europie za same prawa do emisji od producentów ice. Przy założeniu że sprzedała w Europie ponad 300 tys aut to daje jakieś 3 tysiaki euro na auto. 10 procent do każdego samochodu sprzedanego w Europie dopłacają tesli inni producenci ice czyli wygląda na to że tesla sprzedaje auta BEZ ZYSKU a żyje głównie z praw do emisji. Tu jest pogrzebana ta ich innowacyjność technologiczna i zdolność do taniej produkcji aut. Podziękujmy makreli i spółce że dobijając europejski przemysł napycha jednocześnie kieszenie muska.

Edytowane przez słonik40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.