Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Opony Nexen są bardzo dobre w porównaniu chociażby do ceny auto trzyma sie drogi na mokrym jak i suchym bardzo dobrze zjeździłem już wiele kompletów tych opon kiedyś kupowałem opony Hankook też były rewelacyjne aż ktoś się połapał że są dobre i zaczęli je zakładać na pierwszy montaż i podrożały prawie 100%. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, adiki napisał(a):

Mocno naciągane stwierdzenie że to auto należy do rodziny M 😉

Troche mi przykro jak tak piszesz, moje i4 ma ~20 znaczkow ///M (zebym nie zapomnial ze to prawilne ///M), ma karbonowa lotke na bagazniku, wazy co prawda odrobine duzo (2,5 tony?) ale na szczescie mamy nowa M5 wiec tez juz jakos tak to nie przeszkadza.

Sheer driving pleasure!

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Troche mi przykro jak tak piszesz, moje i4 ma ~20 znaczkow ///M (zebym nie zapomnial ze to prawilne ///M), ma karbonowa lotke na bagazniku, wazy co prawda odrobine duzo (2,5 tony?) ale na szczescie mamy nowa M5 wiec tez juz jakos tak to nie przeszkadza.

Sheer driving pleasure!

Ojej przepraszam, nie chciałem sprawiać Ci przykrości. Niech będzie że to przyszywana siostra cioteczna kuzynki wujka 😉

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Pertyn znów testuje i4 M50

 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki ja jestem szczęśliwy że z tego macana zrezygnowałem. Byłbym jeleniem roku 😀 ceny nowych ev szokIMG_3142.thumb.png.c38474f990d3d4878d0290961b5dde58.png

 

oryginakna cena IMG_3141.thumb.png.4618b76fee18b41d03d53aba84bee423.png

Cena na OtoMoto 

IMG_3140.thumb.png.04a6896db1f569422f5703ccde6573ec.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Jaki ja jestem szczęśliwy że z tego macana zrezygnowałem. Byłbym jeleniem roku 😀 ceny nowych ev szokIMG_3142.thumb.png.c38474f990d3d4878d0290961b5dde58.png

 

oryginakna cena IMG_3141.thumb.png.4618b76fee18b41d03d53aba84bee423.png

Cena na OtoMoto 

IMG_3140.thumb.png.04a6896db1f569422f5703ccde6573ec.png

jesteś pewny że to ten sam spec? 30% to trochę dużo, ale 15% na wyprzedaży rocznika to “standard”.
 

Słonik, a może to Twój kanał? 😉 

Fajnie gość na swoim kanale opowiada o Taycanach. Sam jeździ od kilku lat i jest z auta bardzo zadowolony.

Jako jedna z wad Taycana jakie wymienia, to że w Norwegii ich jak karaluchów i e-tron jest autem dużo bardziej wyróżniającym się. Także @adamjttk mam nadzieję że to nie problem dla Ciebie, bo tyle razy do tych metek nawiązujesz 😉 

Opublikowano
30 minut temu, BMFun napisał(a):

30% to trochę dużo, ale 15% na wyprzedaży rocznika to “standard”.

@BMFun Dlatego trzeba kupować po tej niższej przecenionej cenie. Elektryki są fajne ale jedynie zakup trzeba robić już po dużych obniżkach. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
54 minuty temu, Jac3kBMW napisał(a):

@BMFun Dlatego trzeba kupować po tej niższej przecenionej cenie. Elektryki są fajne ale jedynie zakup trzeba robić już po dużych obniżkach. 

Zgadzam się, dlatego długo walczyłem tutaj z mitem trzymających cenę Tesli. A sam ponad 3 lata temu kupiłem elektryczne BMW gdy było na promocji i sporo tansze od Tesli Y 😉

Kusi Taycan na dobrej promocji mimo ze wiadomo ze sie na nim straci dużo ale nie mam ciagle przekonania do elektryka na trasy nawet pomimo większej baterii i efektywności. Taycan w moich testach zużywał w warunkach zimowych ok 30kWh przy 140km/h, wiec realny autostradowy zasięg w trasie zimowej to  300-350km zależnie od ukształtowania terenu. No i te ładowarki w krzakach albo na odludziu. Zużycie przy 160km/h zimą to już ok 40kWh. Oba testy na odcinku przynajmniej 6km w jedną stronę.

Nie wiem dlaczego wyszły mi sporo wyższe wartości niż te prezentowane w artykule na wysokie napięcia (odpowiednio 22kWh i 25kWh). Nie sądzę aby pogoda (ok +5), wiatr czy ukształtowanie terenu miało aż taki wpływ na różnicę. Trochę mnie to zniechęca do elektryka.

https://wysokienapiecie.pl/101899-elektryczne-porsche-taycan-sprawdzilismy-zasieg-przy-200-km-h/

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
40 minut temu, BMFun napisał(a):

Nie wiem dlaczego wyszły mi sporo wyższe wartości niż te prezentowane w artykule na wysokie napięcia (odpowiednio 22kWh i 25kWh).

Czasami silny wiatr z przodu robi taką różnicę. Ja mam od Listopada około 5tys przejechane ze średnią około 22kWh. 

Zobacz na Twoich trasach. Ionity przeważnie są na dużych stacjach po trasie na zachód i południe. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Czasami silny wiatr z przodu robi taką różnicę. Ja mam od Listopada około 5tys przejechane ze średnią około 22kWh. 

Zobacz na Twoich trasach. Ionity przeważnie są na dużych stacjach po trasie na zachód i południe. 

Daniel Grzyb zachwycony. Porównuje długą trasę nowym Taycanem z Tesla Model S, ale nie wiem czy nie dużo starsza od Twojej i czas na ładowarkach spadł z 40-50min do 10-15min.

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, słonik40 napisał(a):

ceny nowych ev szokIMG_3142.thumb.png.c38474f990d3d4878d0290961b5dde58.png


co to zdjecie ma wspolnego z tymi _nowymi_ ev?
 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Jako jedna z wad Taycana jakie wymienia, to że w Norwegii ich jak karaluchów i e-tron jest autem dużo bardziej wyróżniającym się. Także @adamjttk

W NO 90% nowych aut to bev, tutaj kazdy model widzisz doslownie wszedzie, taycanow jest zatrzesienie ale na miano prawdziwego karalucha zasluguje tylko jedna marka ^^
filmik to cringe imho - dzieciak sie podniecil i zamowil nowego macana turbo za 1,5M nok ale pewnie jak dostal wycene odkupu swojego taycana to ZBLADL i sie skonczylo rumakowanie 😉 deprecjacja tych macanow bedzie legendarna bo ich ceny sa imho absurdalne, ciekawi mnie jak Porsche bedzie adresowac ten problem, wyprzedaze -30% nie beda wygladac ladnie pr'owo

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk to ma wspólnego, że sam dealer wycenia kilku miesięczne auto ze znikomym przebiegiem 20 procent niżej od cennika. Osoba prywatna musiała by opuścić jeszcze więcej. Samo auto już jest po dużych przecenach i w bardzo podobnej cenie co kolega masz już plaida na wypasie (kolor, jasna tapicerka, 21 calowe felgi). Ja jakbym miał dać 420 za long range to zdecydowanie dołożyłbym 30k do lepszego wyposażenia i wersji plaid.

 

@BMFun kolor i felgi są identyczne a na stronie Porsche są tylko 2 auta gotowe do odbioru w tym kolorze a drugie jest jeszcze droższe.  Dealer ten sam. Samochód jest całkiem dobrze wyposażony, trzeba by się dopytać o pompę ciepła i szkoda bo chyba nie ma 22ac ale na twoim miejscu bym się zastanowił jako dodatek do x5’m (zamiana za ix3).  Generalne jak zamawiałem macana to zrobiłem konfigurację taycana (bo jednak bym go wolał) wcale nie taka bogata, tylko to co potrzeba i cena wyszła około 760k, prawie spadłem z krzesła. Co do zasięgu to nie słuchaj tutaj bajek, realny zasięg między ładowaniami będziesz miał 250km w zimie a jak założysz trumnę to jeszcze gorzej. Ze 100 procent baterii musisz odjąć 30 bo po pierwsze będziesz się ładował do 80 a po drugie te 10 procent zapasu zostawisz, także 300km to tylko przy wyjeździe z domu ze 100 procentową bateria. 


co do krissa rifa to nie jest to taki dzieciak. Testuje auta już ładnych kilka lat, czasami oglądam jego filmy, o rezygnacji z zamówienia też już widziałem. Na którym filmie tłumaczy także ogromną deprecjację taycanow w no. Generalnie każde drogie ev traci jak zło nawet jak kupisz tanio. Nikt ci nie da 200-300 tysięcy za kilkuletnie auto ze sporym przebiegiem kiedy za tyle samo albo i taniej kupi przykładowo nową tm3.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Nikt ci nie da 200-300 tysięcy za kilkuletnie auto ze sporym przebiegiem kiedy za tyle samo albo i taniej kupi przykładowo nową tm3.

@słonik40 Temat występujący w motoryzacji od zawsze. Dlaczego ludzie kupują stare X5 z przebiegiem zamiast nowego X3 😉

Ja zawsze wolałem nowe ale nie każdy tak myśli i go stać na nowe a woli na przykład większy komfort i przestrzeń. 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pełna zgoda. W elektryku ogromny spadek wartości pogłębia to ze baterie tracą z czasem pojemność i sam producent przewiduje że po 8 latach z 700 wltp zrobi się 550 a do tego takie x3/x5 naprawisz w każdym mieście a warsztatów naprawiających ev że świecą szukać. No i tak. Kupując nową i stojąc przed wyborem tmy performance za 220k po dopłacie która jest i pojemniejsza i tak samo szybka i taki sam zasięg a do tego 4 lata gwarancji wybór staje się prosty. Chętni na używane elektryki to nisza a chętni na drogie używane elektryki to nisza niszy niezależnie od marki.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk to ma wspólnego, że sam dealer wycenia kilku miesięczne auto ze znikomym przebiegiem 20 procent niżej od cennika. Osoba prywatna musiała by opuścić jeszcze więcej. Samo auto już jest po dużych przecenach i w bardzo podobnej cenie co kolega masz już plaida na wypasie (kolor, jasna tapicerka, 21 calowe felgi). Ja jakbym miał dać 420 za long range to zdecydowanie dołożyłbym 30k do lepszego wyposażenia i wersji plaid.

Stary - piszesz o przecenach nowych elektrykow a pozniej wklejasz oferte auta demonstracyjnego, z data produkcji 08.2023 (czyli w wakacje bedzie mialo 2 lata), ktore ma 8k na liczniku i siedzialo w nim (testowalo i pierdzialo w fotele) pewnie 1000 roznych osob przez te poltora roku.

Zajebista promocja, o tym marzy czlowiek wydajacy pol miliona na auto, na ten "powiew nowosci" 🤣

To juz jest propaganda level Goebbels sloniku.

 

Jezeli przyrownywac to do tego co robi BMW to -20% to dostajesz nierzadko na auto do produkcji, z biezacego rocznika, do wlasnej konfiguracji.

Wyprzedaze rocznika, auta stockowe (ale nadal nie demowki a auta fabrycznie nowe!) topowe wersje i wyzsze segmenty czesto potrafia miec przeceny po 30% (czy wiecej!)

A poltoraroczne demowki z PS w cenie -40% czy -45% to tez norma, wystarczy zerknac na oferty ktore tu wklejalismy sto razy.

 

Wiec nie wiem o czym Ty wogole piszesz szczerze mowiac 😮

 

PS.

Polecam przeczytac swietny wywiad, nic dodac nic ujac!

https://oko.press/samochody-elektryczne-dane-sprzedazy-chiny

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Skwituje to tylko tym że wielokrotnie porównując premium selection do Nowki z konfiguratora to zawsze wolałem wybrać nowy bo różnica była kosmetyczna. O rabatach każdy wie, jak uzyskać najlepszy też raczej większość i w cenie katalogowej kupuję tylko szaleniec. Najlepsze jest w tym wszystkim to że niektórzy dostając rabat myślą że wygrali życie a tak naprawdę większość dostaje podobny 😀

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 godzin temu, BMFun napisał(a):

Nie wiem dlaczego wyszły mi sporo wyższe wartości niż te prezentowane w artykule na wysokie napięcia (odpowiednio 22kWh i 25kWh). Nie sądzę aby pogoda (ok +5), wiatr czy ukształtowanie terenu miało aż taki wpływ na różnicę. Trochę mnie to zniechęca do elektryka.

Na takich krótki /6 km/ trasach cały czas jest podgrzewana bateria, więc to nie jest dobry odcinek testowy w zimie. Z tego może brać się duże różnica w zużyciu energii. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Sa juz i takie oferty (to juz desperacja?)

jak na moje, 180k pln - dotacja = 150k pln brutto jak za segment, 77kwh i calkiem dobre wyoposazenie to juz naprawde dobra oferta, konkurujaca z autami spalinowymi.

Przyklasnac tylko Tesli za wojny cenowe (i Chinczykom) bo kazdy jeden producent oferujacy auta w Europie bedzie sie musial dostosowac do nowej rzeczywistosci, to wszystko z pozytkiem dla kupujacych.

Tesla klepie swoje modele Y w Niemczech, za niemieckie pensje i koszty, zarabia dobrze nadal na swoich autach - wiec DA SIE oferowac bev w atrakcyjnych cenach.

Europejscy producenci beda sie musieli zreorganizowac, unowoczesnic produkcje bo inaczej nie wytrzymaja tempa i po prostu przestana sie liczyc.

Tak jak bylo w tym artykule - skupienie sie paniczne na hybrydach spowoduje jedynie poglebienie sie i tak juz duzego zaspania, to bedzie dobre (finansowo)  w perspektywie jeszcze max kilku lat a pozniej kaplica.
 

 

fbb11da5a467d5d1b891a52c03072125c748e9d4

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Świetna oferta, a same auto technicznie lepsze od tesli, mercedesa czy BMW . 800v, zawrotne prędkości ładowania, v2l

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, adamjttk napisał(a):

To juz jest propaganda level Goebbels sloniku.

 

Jezeli przyrownywac to do tego co robi BMW to -20% to dostajesz nierzadko na auto do produkcji, z biezacego rocznika, do wlasnej konfiguracji.

Wyprzedaze rocznika, auta stockowe (ale nadal nie demowki a auta fabrycznie nowe!) topowe wersje i wyzsze segmenty czesto potrafia miec przeceny po 30% (czy wiecej!)

@adamjttk uprawiasz ta sama propagandę tylko w drugą stronę 🙂 Czy znasz chociaż jednego człowieka który kupił nowe BMW w cenie katalogowej? Albo chociaż kolega kolegi? 

To że BMW ma skomplikowany system rabatowy, którym pewnie steruje w celu utrzymania odpowiedniego celu sprzedażowego to jedno. Ale wszyscy wiemy że w praktyce  nowe BMW kupowane są na minimum 12-15% (średnio pewnie ok 15%) rabatach od zawsze jak pamiętam. Egzemplarze premium selection dochodzą z reguły do 35%. Także używany PS 7-12 miesięczny jest w praktyce max 25% tańszy. Co biorąc pod uwagę że ma krótszą gwarancję, z reguły to starszy model lub sprzed FL, to zgadzam się ze Słonikiem że lepiej dołożyć parę złotych lub wziąć gorzej wyposażony, ale nówkę. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, karbo napisał(a):

Na takich krótki /6 km/ trasach cały czas jest podgrzewana bateria, więc to nie jest dobry odcinek testowy w zimie. Z tego może brać się duże różnica w zużyciu energii. 

Nieprecyzyjnie napisalem może. Odcinek 6km był, ale po godzinnej zabawie autem i często jego butowaniem. Także auto nagrzane. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to włączone podgrzewanie baterii, bo bawiłem się trochę opcjami związanymi z ładowaniem bo po zabawie prognozowaną moc ładowania wzrosła z 50kW na 280kW. Musze zrobić ponowny test, ale widać spora wrażliwość elektryków na różne czynniki zewnętrzne.

Finalnie średnia zużycia z 300km zabawy autem po mieście i obwodnicach dało 30kWh/100km. W zależności od ceny ładowania 1-2zl), to koszt 100km wraz ze stratami ładowania to ok 33-66zl. Osiągi i styl jazdy w przypadku v8 dałby mi koszt 100km zabawy na poziomie 130-150zl. A muszę przyznać że radość z jazdy była nie gorsza niż w x5m/m5 którymi jeździałem. @Kriss33 myślę że taki używany Taycan rwd dałby Ci większą radość z jazdy niż TMY RWD 🙂 Musisz się kiedyś przejechać 🙂 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 To już n-te niepowiązane ze sobą miejsce gdzie zwraca się uwagę że tesla KLAMIE na temat przebytego rzeczywistego dystansu co sprawia że użytkownikom WYDAJE się że mają większy zasięg czy ich auta są bardziej oszczędne

Cytat

Besides the disappointing result in the range test, the Tesla Model 3 had quite an unusual issue–its onboard trip meter was way off and essentially lied about the distance covered. Motor.no noted that the Tesla Model 3 and the Polestar 3 conked out roughly at the same time, with just 800 feet or so between them. As a reminder, all cars started from the same spot.

That said, the Polestar’s trip meter indicated it had traveled 330 miles–a figure confirmed on Google Maps–while the Tesla reported an extra 10 miles. In other words, the Model 3’s driver would think they covered more miles on a full charge than they actually did.

Cytat

Tesla had a single entry, the facelifted Model 3. It finished in 21st place out of 24 cars with a 24% difference between the WLTP range rating and the real-world mileage. The only cars that were worse were the Peugeot E-5008, the Voyah Dream and the Peugeot E-3008. 

 

https://insideevs.com/news/747548/ev-winter-range-test-norway-2025/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2dhgSVdlydTeiXAzBSB4ohjyhB55ZOconXffS7k3-HVfKah_qf7SJS6FE_aem_u35FGPaxercUgJRE1Umg3w#
 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.